• De stelling van deze week luidt:
    Vaccinaties moeten verplicht worden

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    What would Emma do?

    xMinion schreef:
    Inderdaad, helemaal mee eens. Je weet maar nooit wat voor enge ziektes je kunt krijgen!


    We're in this together. ~ Hermione Granger

    Homerus schreef:
    Aan de ene kant ben ik het natuur eens, vaccinaties zijn goed, maar hoe ga je mensen die het niet willen, dwingen om het toch te krijgen? Is dat ethisch gezien oké?


    What is mine is mine... AND I'M READY TO KILL FOR IT!

    xMinion schreef:
    Inderdaad, helemaal mee eens. Je weet maar nooit wat voor enge ziektes je kunt krijgen!


    Lol, juist wel, want die vaccinaties zijn ernaar genoemd.


    Your make-up is terrible

    Oneens. Wiens leven is het? Je bent nog altijd de baas over wat er met JOUW lijf gebeurt.

    Pyroar schreef:
    Oneens. Wiens leven is het? Je bent nog altijd de baas over wat er met JOUW lijf gebeurt.

    Op zich heb je een goed punt. Voor bij bijvoorbeeld cervixkanker heeft het niet zo veel invloed op de omgeving (afhankelijk van jouw seksueel gedrag natuurlijk). Maar sommige zeer besmettelijke ziektes kunnen meer dan alleen jouw lichaam aantasten. Er zijn altijd non-responders en mensen die om een of andere reden niet of nog niet compleet gevaccineerd zijn. Voor een deel is het dus eigen verantwoordelijkheid en mag ieder mens weten wat hij of zij met zijn lichaam doet, maar voor bepaalde ziektes is het belangrijk dat iedereen gevaccineerd is (herd-immunity). Het is dus wat ingewikkelder dan alleen maar 1 persoon en zijn of haar lichaam en ik vind dat er per vaccin gekeken moet worden als men vaccinaties wilt verplichten (maar dat is mijn mening). Ik vind het jammer dat het in de stelling niet heel duidelijk is over welke vaccins het gaat.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder