• Goodbye home; hello Storybrooke!

    Iedereen word wakker in Storybrooke. Maar dan ook echt iedereen. Dus ook uit andere werelden, zoals Neverland, Oz, Wonderland en nog veel meer.
    Er is magie en iedereen weet nog wie hij/zij is.
    Maar wie heeft deze duistere vloek uitgesproken? En waarom?
    Iedereen heeft een motief, bijna niemand lijkt de waarheid te spreken.
    Vriendschappen en relaties worden onder druk gezet en langzamerhand verandert Storybrooke in een regelrechte hel.


    'Who did this to us?'


    Wat kan je spelen?
    We spelen personages die door een vloek naar Storybrooke zijn gebracht. Het is zo'n machtige vloek, dat echt iedereen wordt getransporteerd. Dus ook uit andere werelden.

    Regels:

    X. De normale Quizlet regels, uiteraard.
    X. Het is handig als je Once Upon a Time kent, om de personages beter te begrijpen, maar dat is niet verplicht.
    X. Bespreek relaties.


    Lijstje:

    Naam:
    Leeftijd:
    Uiterlijk:
    Innerlijk:
    Hobby's:
    Magie:
    Wapens:
    Verleden:
    Relaties:


    There is magic here...



    So...

    [ bericht aangepast op 26 sep 2016 - 21:00 ]


    Never grow up, it's a trap.

    Amaliya Pan| Cursed Vampire




    So if you see me smiling in my sleep, don't wake me up.

    Clothing||Hair
    Wanneer we in veiligheid zijn, doe ik mijn haar goed, die er niet uit ziet vanwege het rennen.
    "Isobel en Fire," zeg ik glimlachend "Het is tijd voor mij om te gaan, Pan zal zeker bezorgd zijn dus ga ik hem even gerust stellen en daarna eten,". Ik zwaai naar hun en ik loop daarna weg. Ik zie een groepje mensen, waar ik niet naar toe ga. Ik heb nu even wat beters te doen dan gezellig kletsen over de vloek. Opeens zie ik mijn broer, die meteen glimlacht naar mij. Het is al heel wat dat hij glimlacht op een niet sadistische manier. Hij vraagt me of ik oké ben. Ik zeg van wel. Ook al ben ik een vampier die moeilijk te doden is door het vampier zijn en de spreuk die Peter gesproken heeft over mijn hart. Ik ben altijd zijn gevoelige snaar. Vervolgens zegt hij dat hij de lost boys bij elkaar haalt en dat we elkaar vanavond zien. Ik knik om hem vervolgens te omhelzen en daarna weg te gaan. Ik loop daarna naar mijn 'huis' waar ik even bloed kan drinken. Wanneer ik mijn tanden in het bloed zet voel ik me meteen een stukken beter. Ik loop vervolgens naar buiten om het zakje weg te gooien om daarna mijn tanden bloedvrij te maken. Daarna loop ik gewoon de stad rond gewoon om te kijken of ik iets zie wat betreft de vloek. Vervolgens zie ik Kitty. Ik ren op haar af.
    "Heey Kitty," zeg ik grijnzend "Zo te zien ben jij ook hier in het gezellige Storybrooke," dat laatste zeg ik Sacarstisch.

    [ bericht aangepast op 29 aug 2016 - 19:34 ]


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina


    Don't trust the darkness


    Rumplestiltskin



    In mijn jongens vermomming liep ik de antiekwinkel ik zag twee mensen met elkaar praten al dan leek het niet echt een vriendelijke gesprek nog een ander meisje stond er, de vrouw met zwarte korte haren herinnerde ik me als Regina the evil queen ik begroette ze alleen even vriendelijk en keek verder naar de spullen alsof ik opzoek naar iets was, ondertussen luisterde ik naar hun gesprek nieuwsierig waarom ze zo heftig tegen over elkaar aan het doen waren.
    Ik hoorde van alles over een of andere vloek en dat meisje noemde Regina mevrouw Gold, waarom gebruikte dat meisje de achternaam die ik lange tijd gebruikte? raar maar ik trok me er verder niks van aan nog niet, ik kom er later wel achter waarom ze die achternaam gebruikt, maar nu kan ik me beter rustig houden.

    [ bericht aangepast op 29 aug 2016 - 19:36 ]

    Kitty Fifianne Lightnee


    Outfit&Haar



    Got a secret
    Can you keep it?
    Swear this one you'll save
    Better lock it, in your pocket
    Taking this one to the grave



    "Heey Kitty," zeg ik grijnzend "Zo te zien ben jij ook hier in het gezellige Storybrooke," dat laatste klonk erg sarcastisch. Achter Amaliya zie ik een klein meisje, 'Winter, de grote meiden praten. Ga maar ergens naar andere schaduwen.' De schaduw loopt weg en ik kijk Amaliya chagrijnig aan. 'Ik haat het hier, echt... Vreselijk.' Ik kijk om me heen. 'Zullen we hier weg gaan en bekijken wat we kunnen doen? Het is hier vreselijk saai.' Ik kijk om me heen en bedenk me iets. 'Aangezien wij hier ook zijn, is er vast ook nog een pop die we kunnen bezuren...' Ik glimlach, 'en ik wee al hoe...'


    Unfamiliar, rare, strange and yet marvelous.

    Amaliya Pan| Cursed Vampire




    So if you see me smiling in my sleep, don't wake me up.

    Clothing||Hair
    Opeens zie ik een klein meisje, die snel vertrekt waardoor ik me daar niks van aantrek. Kitty kijkt me zeer chagrijnig aan waardoor ik concludeer dat zij het hier ook niet al te leuk vind. Ik krjjg vervolgens meteen een verklaring die op hetzelfde uitkomt. Ze stelt voor om iets te gaan doen waardoor ik ja knik.
    "Klinkt als een zeer goed plan," zeg ik met een sadistische glimlach. Vervolgens komt ze met het idee om het die pop het leven zuur te maken.
    "Wat voor plan heb je in je hoofd voor onze lieve Annabelle," zeg ik grijnzend "Annabelle en haar poppen vriendinnetjes,". Ik heb er nu al zin in. Kitty komt vast met een zeer geniaal plan waar ik veel lol aan zal hebben.


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    Kitty Fifianne Lightnee


    Outfit&Haar



    Got a secret
    Can you keep it?
    Swear this one you'll save
    Better lock it, in your pocket
    Taking this one to the grave



    'We laten iemand van mijn schaduwen haar lieve kleine popje Sasja stelen. En anders dat andere kleine ding daarna.' Ik lach bij het idee, ik heb Amaliya nooit verteld over de Accelarati. Dus daar kunnen we niks mee, behalve dat ik mega veel weet vanavond over alles en iedereen. Ik liep langs het strand en bleef even staan. 'Of een zouterige water smoothie?' Ik loop door en ga ondertussen opzoek naar 13 Street. De straat waar ik vanavond met Simon ga afspreken is niet een populaire straat, alleen een klein straatje waar de gangsters verblijven. 'Welk plan kiezen we? Ik heb mijn camera bij me.'


    Unfamiliar, rare, strange and yet marvelous.

    Amaliya Pan| Cursed Vampire




    So if you see me smiling in my sleep, don't wake me up.

    Clothing||Hair
    "We laten iemand van mijn schaduwen haar lieve kleine popje Sasja stelen," zegt Kitty waardoor ik grijns.
    "dat klinkt al als een goed plan," zeg ik daarop. Vervolgens lopen langs het strand waardoor Kitty nog een geniaal idee krijgt, namelijk een zouterige water smoothie.
    "Of we geven haar eerst een zouterige en zanderige smoothie en stelen direct daarna haar geliefde Sasja, wat trouwens een belachelijke naam is," zeg ik met een sadistische grijns. Ja die grijns heb ik inderdaad van mijn broer. Als Kitty zegt dat ze een camera bij haar heeft glimlach ik.
    "Dit kan nog heel leuk worden," zeg ik vervolgens, "Voor Annabelle wat minder maar dat is ons probleem niet,"


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    Kitty Fifianne Lightnee


    Outfit&Haar



    Got a secret
    Can you keep it?
    Swear this one you'll save
    Better lock it, in your pocket
    Taking this one to the grave


    "Of we geven haar eerst een zouterige en zanderige smoothie en stelen direct daarna haar geliefde Sasja, wat trouwens een belachelijke naam is," Ik knik hevig, 'geef haar een klassieke Franse naam. Die je kan uitspreken en waardoor je laat zien dat je een miljonair bent, zoals ik.' Ik loop door en kijk zoekend om me heen. Snel pak ik mijn mobiel en app Simon, 'waar kan ik Anna Doll vinden?' Simon appt meteen terug: 'ergens in Storybooke.' Ugg! Waarom bestaat er een ''Accelarati'' met alle kennis van de wereld!?
    'Het probleem is dat we dan nog niks met het filmpje kunnen... Of...' Ik kijk Amaliya grijnzend aan. 'Een blog, met schuilnamen voor ons zelf. We zetten daar roddels op van iedereen hier in Storybooke. Niemand weet wie het zijn, behalve wij twee.' Ik glimlach. 'Kies ten eerste een schuilnaam...'


    Unfamiliar, rare, strange and yet marvelous.

    Amaliya Pan| Cursed Vampire




    So if you see me smiling in my sleep, don't wake me up.

    Clothing||Hair
    Over Kitty's opmerking over haar naam knik ik mijn hoofd.
    "Of ze had haar een bijzondere naam kunnen geven, niet een normale naam die raar is gespeld," zeg ik terwijl ik een vies gezicht trek. Ik zie dat Kitty iemand appt. Ik loop ondertussen op hetzelfde tempo als Kitty naast haar. Opeens komt Kitty met een plan waarmee ze zichzelf definitief overtreft.
    "Dat idee is perfect," zeg ik "Dan kunnen we ons tenminste vermaken in deze stad,". Meteen begin ik met het verzinnen voor een goed woord wat ik als mijn codenaam kan gebruiken.
    "In ieder geval moeten we geen naam gebruiken die te duidelijk bij ons past," zeg ik daarom.


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    Kitty Fifianne Lightnee


    Outfit&Haar



    Got a secret
    Can you keep it?
    Swear this one you'll save
    Better lock it, in your pocket
    Taking this one to the grave



    n ieder geval moeten we geen naam gebruiken die te duidelijk bij ons past," ik knik, ze had gelijk. Anders werden we meteen herkend. Ik zou voor een jongensnaam gaan.'Een korte naam die niks betekend, alleen een naam is. Misschien ook een jongensnaam dan denken ze sowieso niet dat wij het zijn, je moet alleen logisch denken.' Ik bedacht snel een naam, iets dat kort is, en niet opvallend op mijn gebied. Iemand die ik het liefste zou uitlachen om zijn naam, omdat hij te jongensachtig is voor een meisje. 'Ik denk dat ik de naam Gill neem voor mij.' Ik glimlach, 'Nieuws van Jill en Gill, voor elke sappige roddel in Storybooke!'


    Unfamiliar, rare, strange and yet marvelous.

    Amaliya Pan| Cursed Vampire




    So if you see me smiling in my sleep, don't wake me up.

    Clothing||Hair
    "Dat is een idee," zeg ik over de namen die niks bijzonders zijn. Ik wou eerst voor het woord duisternis in een diverse taal doen, maar dat is iets te apart waardoor ik meteen verdacht ben. Als Kitty zegt dat ze zichzelf Gill noemt en dan ons verwijst als Gill en Jill moet ik erg glimlachen. Deze namen zijn belachelijk wat juist goed is voor dit geweldige plan.
    "Ja," zeg ik lachend "Gill en Jill geweldige roddel blog voor jouw eigen sappige roddels en filmpjes die vernederend zijn,".
    "Maar een ding," zeg ik vervolgens "Als we het ooit gaan hebben over mijn broer, moeten we het niet al te bont maken. Ik geef veel om hem."


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    Quinn Rayna Mills
    / Daughter of Regina Mills / / / Outfit



    Elsa sloeg het oude boek open en beide lazen we aandachtig de bladzijdes. In het hele boek stonden verschillende vloeken. Ik dacht zelfs dat ik de eerste Storybrooke vloek zag staan, maar dat had ik ook verkeerd kunnen hebben. We waren al vrij ver in het boek, maar nog steeds zagen we niks staan over 'deze' vloek. "Er staat niks in" zuchtte Elsa geïrriteerd waarna ze het boek aan mij gaf. Ik bladerde opnieuw door het boek heen en voelde woede in me opkomen. Die Jo had ons belazerd. 'De deal van dit boek, Dearie.' hoorde ik Rumplestiltskin in mijn hoofd zeggen. 'Ik heb nooit gezegd dat het boek antwoord gaf op je vraag. Nhéhéhé.' Ze leek zo erg veel op haar vader. Elsa sprong overeind van de bank en begon te ijsberen door te kamer. Ik balde mijn vuist samen en wilde iets gewoon slopen, maar ik hield me in. "Wat moeten we nu? Zo kom ik nooit thuis." ik hoorde lichtte paniek in de stem van Elsa en zag dat overal waar zij liep ijs achter haar verscheen. Op dat moment had ik er genoeg van en zette ik het boek in vlammen. "Zo," zucht ik diep, waarna ik me even achteruit laat zakken op de bank. "Dat lucht op." Al snel kwam ik weer overeind, want als prinses hoorde je niet zo te zitten. Ik volgde de voetstappen van Elsa en probeerde met wat vuur te voorkomen dat de hele kamer straks in ijs was veranderd. "Misschien moeten we beginnen met het huis normaal te laten?" zeg ik stamelend. Ik wist natuurlijk niet hoe Elsa hierop zou reageren. "We vinden heust wel een manier om hier weg te komen." zeg ik er snel achteraan.

    Graham Humbert
    / / Sheriff of Storybrooke / / Outfit



    Ik krijg een boze blik toegeworpen van Ariël. In de verte hoor ik dat iemand het politiebureau weer binnenloopt. "Wat wil je anders horen!? Je weet het antwoord toch al lang!" ik had eindelijk het meisje op het punt gekregen waar ik haar wilde hebben. Ariël zakte neer op de grond. Wat was er met haar aan de hand. Ik leek het te herkennen van wat er bij mij gebeurde als Regina iets met mijn hart deed. "Verdomme Davy..." hoorde ik haar zachtjes mompelen. Langzaam kwam ze overeind met behulp van de tralies als steun. De voetstappen kwamen ondertussen dichterbij, maar stopte opeens. "Ik weet heus wel dat je niet dom bent..." ik zie dat het meisje veel pijn heeft en weet nu niet precies of ik moet ingrijpen. "Je weet dat ik sommige dingen die ik je vertel lieg... Moet ik het letterlijk tegen je zeggen ofzo!?" ik geef een kort knikje. "Dat zou wel makkelijker zijn." zeg ik. Op dat moment komt iemand de kamer binnen. "Graham, laat die meid gaan." zegt de stem. Die stem herken ik uit duizende, Hades. "Ik dacht dat ik duidelijk was met je vorige bezoek." zeg ik geïrriteerd. Ik probeer het gesprek zachtjes te voeren zodat Ariël het niet hoort, maar Hades praat gewoon normaal. "Die meid loog heel de tijd. Mijn broer heeft alles gezien, Graham." ik kijk hem even verbaast aan. "Je moet die met het zwarte haar hebben. De andere twee keken toe, maar laat ze alle drie met rust." Hades klinkt vrij kalm en loopt naar de cel van Ariël toe en opent deze. "Je bent vrij kind."


    Do I look like Mother Teresa?

    Ariël Sparrow The Pirate
    "Who can I Trust?"


    "My Head's Under Water, but I'm Breathing Fine..."

    Clothes
    "Dat zou wel makkelijker zijn." ik kijk hem aan, "Dude!" zeg ik geïrriteerd tegen hem. Opeens komt er een man binnen "Graham, laat die meid gaan." ik kijk de man aan, dat ben ik niet gewend, er is nooit iemand voor me op gekomen, laten we het zo maar benoemen "Ik dacht dat ik duidelijk was met je vorige bezoek." ik grijns als ik merk dat de sheriff geïrriteerd raakt, "Die meid loog heel de tijd. Mijn broer heeft alles gezien, Graham." oh fijn, nou is mijn hele plan verpest, ik voel nog een steek waardoor ik moeite moet doen om te blijven staan en om te kunnen luisteren. Ik klem mijn vingers hevig om de tralies om niet te vallen, verdomme, mijn vingers zijn niet zo sterk op dit moment! "Je moet die met het zwarte haar hebben. De andere twee keken toe, maar laat ze alle drie met rust." De man klinkt kalm, zover ik kan horen wat hij zegt, de sheriff loopt naar mijn cel toe en doet hem open, en dat is al helemaal nieuw. Ik knijp mijn ogen even dicht, weer een steek. "Je bent vrij kind." Kind? Kind! "Ik heb een..." er gaat een koude rilling over mijn rug van de pijn, "Een naam, Man..." zeg ik boos en kijk hem aan, ik loop trillend de cel uit maar wanneer ik de tralies los laat val ik op de grond, oh fijn, thank you Davy Jones. Je vloek werkt...


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    Graham Humbert
    / / Sheriff of Storybrooke / / Outfit



    Ik kijk toe hoe Hades naar het meisje loopt en haar vertelt dat ze vrij is. "Ik heb een..." het blijft even stil en ik grijp al richting de telefoon om de ambulance te bellen, maar Hades gebaard dat ik dat niet mag doen. "Een naam, Man..." maakt Ariël boos haar zin af. "En ik heb ook een naam." zegt Hades droog terug. "Verspil je tijd hier niet." ik kijk Hades verbaast aan. Zag die dan niet dat ze pijn had. "Ik bel een ambulance." zeg ik vastberaden, terwijl ik de telefoon pak. "Niet nodig." zegt Hades streng, waardoor ik hem gehoorzaam. "Een bekende van mij heeft haar vervloekt. Hij brengt dagelijks een aantal mensen naar mij." Hades glimlacht en en lacht hardop. "Het moet vreselijk voor je zijn, kind." het laatste woord spreekt hij iets harder uit. Daarna keerde hij zijn rug naar Ariël en liep een klein beetje mijn kant op. "Geniet nu van dit moment Graham. Zoek de mensen op die je wilt opzoeken. Wil je wraak? Ga je hang!" ik kijk Hades bedenkelijk aan. Wat zou ik het liefst willen doen?


    Do I look like Mother Teresa?

    Ariël Sparrow The Pirate
    "Who can I Trust?"


    "My Head's Under Water, but I'm Breathing Fine..."

    Clothes
    "En ik heb ook een naam." zegt de man droog terug, ik mag hem wel... Hij is niet aardig tegen mij maar ook niet extreem gemeen, snel sta ik op "Verspil je tijd hier niet." de sheriff kijkt hem verbaast aan "Ik bel een ambulance." wacht wat? Ambulance? Wacht even, wtf is dat? "Niet nodig." zegt de man terug, op dat moment val ik bijna op de grond, "Een bekende van mij heeft haar vervloekt. Hij brengt dagelijks een aantal mensen naar mij." De man glimlacht en lacht, oh fijn... "Die bekende is mijn peetvader..." sis ik naar hem, een beetje boos, wie was hij? Hoe kende hij hem... "Het moet vreselijk voor je zijn, kind." ik keek de Man een beetje beledigt aan, "Het was mijn eigen fout... Man..." De man draaide zich weg van mij en liep naar de sheriff "Geniet nu van dit moment Graham. Zoek de mensen op die je wilt opzoeken. Wil je wraak? Ga je hang!" ik grijns, ik mag hem echt! Ik wil altijd wraak! Op alle landmensen! Dan voel ik weer hevige pijn door me heen gaan en strompel een beetje totdat ik de muur vast kan houden, verdomme, Davy heeft het vandaag wel op me gemunt zeg. Ik kijk de sheriff aan, "Waar...." ik rol mijn ogen naar boven, de pijn is echt ondragelijk, "Waar wacht je op..." ik probeer een kleine glimlach te geven wat niet echt goed gaat omdat ik pijn heb, "Ga wraak nemen..." oké nu weet ik zeker dat hij me raar vind. Een 17 jarig meisje dat word gemarteld door haar peetvader, rum drinkt en wil dat een wildvreemde wraak gaat nemen, wauw...


    het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]

    Elsa 'Queen of Arendelle'
    “The Cold Never Bothered Me Anyway”.




    Ik stopte even toen het boek plotseling in vlammen opging, wat Quinn blijkbaar veroorzaakt had. Daarna ijsbeerde ik weer verder. "Zo," zucht Quinn diep, waarna ze zich even achteruit laat zakken op de bank. "Dat lucht op." Al snel kwam ze weer overeind. Pas toen ik om mij heen keek zag ik dat alles langzaam in ijs veranderde en dat Quinn haar best deed om met vuur alles weer te laten smelten. "Misschien moeten we beginnen met het huis normaal te laten?" zegt ze stamelend. "We vinden heust wel een manier om hier weg te komen." zegt ze er snel achteraan. Ik staarde even naar mijn handen en sloot mijn ogen. Als ik mij goed focuste had ik mijn powers onder controle, langzaam verdween het ijs weer en opende ik mijn ogen. Beschaamd sloeg ik mijn ogen neer. "Sorry, sorry, sorry" stamelde ik. "Dit gebeurt soms, het wordt beter maar soms verlies ik nog de controle. Ik wilde je niet ongemakkelijk laten voelen." Quinn zal nu wel denken dat ik een complete freak ben. Toch was ik blij dat ze er was. Op de één of andere manier had ze een beetje van Anna's invloed op mij. Anna is de enige persoon in mijn leven die er voor kan zorgen dat ik mijn controle behoudt, en ik merk dat Quinn dat in mindere mate ook kan. Ik neem plaats in een stoel, "Dat boek was onze enige hoop, en nu hebben we niks." zucht ik.


    When you believe your dreams come true