• Hallo lieve users,

    Voor het Vertrouwenspersonen initiatief, zijn wij; Laleah en ik, van plan het serieuzer aan te pakken. De vorige Vertrouwenspersonen waren random geselecteerd, zonder enige eisen aan de Vertrouwenspersonen zelf te stellen. Wij zijn erachter gekomen dat dit systeem niet goed genoeg gewerkt heeft. Er waren er maar een paar echt actief en een overgroot deel niet. Om de users toch de hulp te kunnen bieden die er van ons verwacht wordt, organiseren wij hierom verkiezingen. Op die manier weten wij zeker dat de users die hulp zoeken, zeker goed terecht komen.
    Wij hebben hiervoor toestemming van de moderators/crew.
    Hierom zijn wij op zoek naar een aantal behulpzame, enthousiaste en hardwerkende Vertrouwenspersonen die ons komen versterken!
    Vind jij het leuk om anderen uit de brand te helpen en wil je ervoor zorgen dat users met hun problemen terecht kunnen? Ben je bereid om anderen uitgebreid te woord te staan, en hen optimaal te helpen met hun problemen? Dan kunnen wij jouw hulp zeker gebruiken! Wij zijn op zoek naar de mensen die deze kwaliteiten bezitten en zin hebben om in hun vrije tijd anderen te helpen.
    Lijkt het jou wat om Vertrouwenspersoon te worden? Op de pagina van onderstaande link kun je je aanmelden!

    Hoe gaat het verder?
    Zodra de eerste ronde afgelopen is, zullen wij, Leah en ik, beginnen met nakijken. Een deel van de kandidaten gaat uiteindelijk door naar de tweede ronde. In de tweede ronde zullen situaties voorgelegd worden waarbij er vragen worden gesteld. Het is de bedoeling dat deze vragen op een zo goed mogelijke manier beantwoord worden. Wanneer de tweede ronde afgelopen is, zullen wij de antwoorden opnieuw nakijken en uiteindelijk zijn we van plan om een aantal van deze kandidaten aan te stellen als Vertrouwenspersoon.

    Wat is een Vertrouwenspersoon?
    Een Vertrouwenspersoon is een persoon binnen een bedrijf, school of de directe omgeving van mensen, aan wie men vertrouwelijke zaken kwijt kan.
    De Vertrouwenspersonen hier op Quizlet.nl zijn er vooral om te luisteren en een beetje advies te geven. Rutger, de crew en de Vertrouwenspersonen zijn niet verantwoordelijk of aansprakelijk voor wat de user doet met het advies of informatie die je krijgt van een Vertrouwenspersoon.
    Vertrouwenspersonen mogen niks doorvertellen van wat users hen vertellen. Alles gebeurd in vertrouwen. Als de Vertrouwenspersoon het toch doorvertelt, wordt deze uit zijn functie ontheven.

    Wat doet een Vertrouwenspersoon precies?
    Binnen Quizlet luisteren wij naar de problemen van andere users en proberen samen met hen een oplossing voor het probleem te zoeken. Soms is er een rechtstreeks advies mogelijk, soms is het coachen voor een tijdje.

    Tot wanneer blijven de inschrijvingen open?
    De aanmeldingen zijn open tot en met 11 oktober 2016 om 23:59 uur. Vanaf dan is de eerste ronde gesloten, en kan je je niet meer inschrijven.. Jullie hebben dus tot en met 11 oktober de tijd.

    Klik hier om naar het inschrijvingsformulier te gaan.

    Als je besluit je username te veranderen nadat je je hebt aangemeld, stellen wij het erg op prijs als je dat aan ons door kan geven, het liefst via het topic (:


    Tips
    -Probeer uitgebreid te antwoorden.
    Bij het nakijken letten we erop hoe je antwoordt en of je er echt de tijd voor neemt en serieus bent. Het is belangrijk dat wij kunnen uitvinden of jij bij het team ''past'' als Vertrouwenspersoon. Probeer daarom elke vraag met minstens vijf zinnen te beantwoorden, zodat wij een goed beeld van je kunnen krijgen.


    -Wees zelfverzekerd.
    Wij zoeken in je inschrijving naar de kwaliteiten die een Vertrouwenspersoon nodig heeft. Prijs jezelf een beetje aan, en overtuig ons dat jij de allerbeste kandidaat bent voor de taak.


    - Geef eigenschappen op, geen vaardigheden.
    Vaardigheden kun je verkrijgen door te oefenen in de praktijk. Een rechter is bijvoorbeeld goed in zijn werk omdat hij ervoor gestudeerd heeft. Eigenschappen gaan over jou en over je karakter. En daar willen wij wat inzicht van krijgen, over jou en wie jij bent. En aan elke eigenschap hangt een voor- en een nadeel.


    - Neem rustig de tijd.
    Ga rustig te werk, en neem de tijd voor het invullen. Zo krijg je de kans rustig over alles na te denken, zodat je antwoord optimaal is. Het is echt niet ongewoon dat mensen meerdere uren spenderen aan een belangrijk formulier. Je mag het formulier ook maar één keer inleveren, dus zorg er dan voor dat je ook helemaal tevreden bent met wat er staat. Neem dus de tijd, en denk goed na over je antwoord.



    FAQ
    -Is dit een baantje in de crew? Krijgen Vertrouwenspersonen ook zo'n kleurtje?
    Nee. Het Vertrouwenspersonen initiatief staat er helemaal los van, aangezien Quizlet en Rutger niet aansprakelijk gesteld kunnen worden van wat users met ons advies doen. Je komt dus ook niet bij de crew te staan, en je username blijft ook gewoon groen. Als je door de verkiezingen heen komt, krijg je wel een plaatsje in de story waar een klein beetje informatie over elke Vertrouwenspersoon staat, samen met de afbeelding die Vertrouwenspersonen op hun profiel kunnen plaatsen.



    - Hoeveel nieuwe Vertrouwenspersonen zoeken jullie?
    Dat hangt er nog een beetje vanaf. We zullen kijken naar kwaliteiten, niet naar aantallen.


    - Hoeveel tijd spendeer je aan het zijn van een Vertrouwenspersoon?
    Per user die een probleem heeft, gaat er wel een uurtje tijd in zitten, iets minder. Het is natuurlijk moeilijk om te beoordelen, maar je moet wel echt de tijd nemen om de user verder te proberen te helpen. Als je weet dat je geen tijd hebt, is dit niet echt een goed idee.


    - Er zijn toch al bemiddelaars? Wat voegt een Vertrouwenspersoon dan toe?
    Een Vertrouwenspersoon heeft echt een andere functie dan een bemiddelaar. Tussen ruzies op Quizlet zullen wij ook niet bemiddelen of iets dergelijks, we zijn vooral een luisterend oor en geven advies hoe te reageren en hoe om te gaan met het desbetreffende probleem, dat zich op Quizlet af kan spelen, maar ook thuis. Denk hieraan aan gebroken vriendschappen et cetera. Het is dat mensen ons in vertrouwen kunnen nemen, en wij hun zullen helpen


    - Waarom wachten jullie niet op de uitslag van de modverkiezingen?
    Wij hebben besloten dit niet te doen, aangezien deze verkiezingen volkomen losstaan van die van de crew.


    Heel veel succes!

    [Edit: De tweede ronde is van start gegaan!]
    We hebben achttien users geselecteerd die door zijn naar de tweede ronde van de vertrouwenspersonen verkiezing. Deze users hebben een privé bericht gehad, met verdere informatie. Ze hebben twee weken om het formulier in te vullen, en hebben tot 30 oktober 23.59 uur de tijd.

    We hebben tegen deze users al gezegd dat het niet de bedoeling is om te laten weten of je door bent of niet. Net als met de crew verkiezingen is het verboden te zeggen of je door bent of niet. Om het hen niet nog moeilijker te maken, mag je het ook niet zeggen als je het niet gehaald hebt. Of je nu door bent of niet, moet je nog even geheimhouden. Nu is geheimhouding ook een deel van onze functie als vertrouwenspersoon, dus dan kan je alvast oefenen.

    Het is verboden om bekend te maken of je door bent naar de tweede ronde. Je mag dit dus ook niet laten weten als je NIET door bent.

    In totaal waren er 34 aanmeldingen! *O*

    Groetjes,
    Leah en Froukje, Leiding Vertrouwenspersonen.

    [ bericht aangepast op 16 okt 2016 - 15:59 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Krijg je een pb als je geslecteerd bent?
    En hoeveel mensen kunnen vertrouwenspersoon worden?


    Treat People With Kindness

    Ik weet nog niet zo heel goed wat ik moet verwachten, dus ik wil mij nog niet inschrijven. Kunnen jullie misschien voorbeelden (hoeven niet op waarheid gebaseerd te zijn, want dat is persoonlijk) geven? Dan weet ik een beetje wat voor situaties je in kunt komen.

    Paardenvriend schreef:
    Krijg je een pb als je geslecteerd bent?
    En hoeveel mensen kunnen vertrouwenspersoon worden?


    Oo ik zie het al sorry. Aan de aantallen zit niet echt een limiet.

    Maar de eerste vraag weet ik nog niet.


    Treat People With Kindness

    Ik heb tweemaal beroep gedaan op vertrouwenspersonen. (Op die laatste moet ik nog antwoorden, trouwens, ik wou iedereen nog heel erg bedanken, niet veel later gebeurde er wat en vond ik de fut niet meer ... sorry.) Als iemand die verhalen als voorbeeld wil om te weten hoe het is, wil ik ze altijd doorsturen ter hulp.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Puellae schreef:
    Ik weet nog niet zo heel goed wat ik moet verwachten, dus ik wil mij nog niet inschrijven. Kunnen jullie misschien voorbeelden (hoeven niet op waarheid gebaseerd te zijn, want dat is persoonlijk) geven? Dan weet ik een beetje wat voor situaties je in kunt komen.


    Je kan dingen verwachten over liefde, dat mensen niet weten wat te doen met hun verliefdheid.
    Over ruzies, dat het thuis ontzettend gevoelig ligt en de user niet weet hoe het beter te maken.
    Over stress en alles even niet meer zien zitten.

    Zoiets, het is vaak heel divers.

    Paardenvriend schreef:
    Krijg je een pb als je geslecteerd bent?


    Jazeker!


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Zo, meegedaan.


    Sophisticated ignorance, write my curses in cursive...

    Lethargic schreef:
    Zo, meegedaan.


    Jij hebt het formulier ingevuld als GoodGrief, toch? Zou je je username verandering willen doorgeven?


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Ingeschreven! Ik vind het nu al spannend :3.


    Words are loaded pistols. Sometimes it's just better not to pull the trigger. | Vertrouwenspersoon

    Ik twijfel nog even. Maar bij deze mt.

    GoodGrief - > Lethargic

    [ bericht aangepast op 14 sep 2016 - 22:36 ]


    Sophisticated ignorance, write my curses in cursive...

    Ik heb me meteen aangemeld! Ik wilde de eerste keer al dolgraag vertrouwenspersoon worden en nu is die kans er weer :) Succes iedereen en ik hoop op een mooi en goed team! Iedereen kan een luisterend oor gebruiken! ^^


    Have Courage And Be Kind ~ Cinderella

    Ik neem even een MT terwijl ik er over nadenk of ik me ga aanmelden.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Feniks >> Ortuexsy


    "The stars replaced the emptiness of my heart."

    Kan ik me hier nog voor aanmelden? Ik denk dat ik er wel geschikt voor ben.


    The universal language of art.

    Balmains schreef:
    Kan ik me hier nog voor aanmelden? Ik denk dat ik er wel geschikt voor ben.


    Nevermind, ik had even over die datum heen gelezen. Mijn excuses :')


    The universal language of art.