• Hoi allemaal, ik moet mijn studiefinanciering stoppen, maar ik heb geen idee hoe
    De site werkt ook al niet echt mee Dx
    Als ik mijn beurs probeer te wijzigen zegt hij steeds dat ik het jaar moet opgeven wanneer ik start, wat nergens op slaat omdat ik wil stoppen
    Heeft iemand hier ervaring mee? ^^;


    "Find peace in who and what you are." — Saphira

    Skrivbar schreef:
    Je had jezelf zoveel gedoe kunnen besparen door gewoon te bellen.

    Als je zowel je lening/krediet/beurs en je OV wil stopzetten moet je kiezen voor 'studiefinanciering stopzetten'. Je OV valt onder de studiefinanciering. Ik weet niet welke schermen je allemaal krijgt, maar het is een kwestie van twee keer klikken dus het kan nooit voor jou zoveel moeilijker zijn.

    Zonder screenshots kunnen we je denk ik ook niet helpen.


    Voor sommige mensen in bellen nou eenmaal een enorme drempel. Hoef je niet zo kleinerend te doen.


    Your make-up is terrible

    Thunderfvck schreef:
    (...)

    Voor sommige mensen in bellen nou eenmaal een enorme drempel. Hoef je niet zo kleinerend te doen.


    Ja, dat weet ik. Maar soms moet je nu eenmaal ook wel eens wat doen wat je eng vindt om vooruit te komen. Ik wees er alleen op dat dat een iets effectievere strategie was geweest. De rest van je leven kun je dat soort dingen toch ook niet altijd uit de weg gaan?

    Anyway. Hoop dat het TS nu wel lukt.

    Skrivbar schreef:
    Je had jezelf zoveel gedoe kunnen besparen door gewoon te bellen.

    Als je zowel je lening/krediet/beurs en je OV wil stopzetten moet je kiezen voor 'studiefinanciering stopzetten'. Je OV valt onder de studiefinanciering. Ik weet niet welke schermen je allemaal krijgt, maar het is een kwestie van twee keer klikken dus het kan nooit voor jou zoveel moeilijker zijn.

    Zonder screenshots kunnen we je denk ik ook niet helpen.


    OV en studiefinanciering moeten apart worden uitgezet, de een zet niet de ander uit
    Er is geen plekje dat zegt 'studiefinanciering stopzetten'

    Ik zal screenshots maken als ik weer achter de pc zit


    "Find peace in who and what you are." — Saphira

    Toen ik mijn stufi stopzette, kreeg ik een mailtje dat ik mijn ov er voor een bepaalde datum eraf moest halen en dat kon idd bij een paal. Sowieso kan je alleen reizen met een geldig OV, dus ik denk idd dat je een geldig OV-kaart moet hebben voor je het eraf kan halen. Houd er wel rekening mee dat als je de ov-studentenreisproduct te laat stop zegt dat je moet gaan (terug)betalen.
    Stufi stopzetten weet ik ook niet precies, aangezien de site is veranderd. Staat er niet iets bij de veelgestelde vragen van DUO?
    Onder de spoiler wat ik online vond, ook over studentenreisproduct. Dus toch eerst naar wijzig en ik denk dat er daarna een knop moet zijn voor stopzetten.

    Studiefinanciering stopzetten
    Wanneer en hoe
    Je studiefinanciering stopt niet automatisch. Dit moet je zelf doen, via Mijn DUO. Je kunt je studiefinanciering per direct stopzetten of een einddatum in de toekomst doorgeven.

    Wat moet je doen?
    Log in op Mijn DUO om je studiefinanciering stop te zetten.
    Ga naar ‘Mijn studies en diploma’s’ en kies voor ‘School/studie’.
    Klik op 'Wijzig' achter je huidige studie. Je kunt nu de einddatum doorgeven (eventueel navragen bij school of universiteit).
    Zet je studentenreisproduct stop.

    Zet je studentenreisproduct stop. Doe dat uiterlijk op de vijfde werkdag van de eerste maand waarin je geen recht meer hebt op studiefinanciering. Vanaf de eerste van deze maand mag je niet meer met je studentenreisproduct reizen.

    [ bericht aangepast op 28 sep 2016 - 10:08 ]


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Is je stufi niet automatisch gestopt omdat je een einddatum doorgegeven hebt?


    Your make-up is terrible

    Thunderfvck schreef:
    Is je stufi niet automatisch gestopt omdat je een einddatum doorgegeven hebt?


    Ik kan me niet herinneren ooit een einddatum te hebben doorgegeven xD


    "Find peace in who and what you are." — Saphira

    Ninuturu schreef:
    (...)

    Ik kan me niet herinneren ooit een einddatum te hebben doorgegeven xD


    Volgens mij wel, maar kun je het niet vinden xd
    Ik kijk zo thuis wel even hoe en wat. Misschien vind ik het wel!


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Dus mijn studie troep wil nog steeds niet stop gezet worden
    Ruin heeft er naar gekeken en kon het ook niet vinden

    We gaan zo weer een poging tot OV stopzetten proberen
    Een nieuwe aanvragen lukt niet want ik heb er geen account op


    "Find peace in who and what you are." — Saphira

    Ninuturu schreef:
    Dus mijn studie troep wil nog steeds niet stop gezet worden
    Ruin heeft er naar gekeken en kon het ook niet vinden

    We gaan zo weer een poging tot OV stopzetten proberen
    Een nieuwe aanvragen lukt niet want ik heb er geen account op


    Ik vind dit echt heel vreemd... Je kijkt gewoon op Mijn DUO toch?

    Skrivbar schreef:
    (...)

    Ik vind dit echt heel vreemd... Je kijkt gewoon op Mijn DUO toch?


    Ja, de site is de goede site


    "Find peace in who and what you are." — Saphira

    Ik zou ze dan toch even bellen.

    Had je deze al gezien?
    Ik heb vorige maand mijn stufi nog stop gezet, geen problemen gehad


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Spotgaai schreef:
    Had je deze al gezien?
    Ik heb vorige maand mijn stufi nog stop gezet, geen problemen gehad


    Dat is dus wat wij gedaan hebben. Het probleem is dat ze dus krijgt dat ze haar einddatum moet veranderen of zo, maar dan staat er dat ze voor de rest van het jaar nog wel schoolgeld moet betalen. Ze is in september afgestudeerd en heeft haar diploma gehaald, maar die datum kun je dus niet meer invoeren. Dit kan pas vanaf 1 oktober en dan krijg je dus dat gezeur.
    Ze kan dus ook niet zeggen dat ze per 1 oktober, vandaag dus, geen stufie meer wil ontvangen, want dan wordt ze doorverwezen naar de pagina voor het veranderen van de einddatum van haar studie.
    Het is echt heel raar, maar maandag gaat ze proberen te bellen en anders komt ze hier heen en doen we het samen. Want geloof me, ze heeft het hier naast mij zitten doen en het is echt weird shit.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Het spijt me echt heel erg en ik snap dat het voor sommige mensen heel vervekend of eng kan zijn, maar als je direct gebeld had, was het misschien al opgelost. En als er iets mis is, moet er misschien wel meer gedaan worden. Wat nou als het niet op tijd is stopgezet en moet terug of extra betalen?

    Als er zoiets geks is, kun jij er vaak niks aan doen en moet je dus zo snel mogelijk het bedrijf het laten fixen.