• Want dan heb ik die nu :'D

    Ik moet voor Nederlands een beschouwing schrijven, en in de les afgelopen donderdag had ik na 70 minuten nog steeds niets :'D Hij moet vanavond ingeleverd zijn, maar ik kom echt helemaal op niets, ook al heb ik wel een schrijfplan en bronnen etc. etc. en de beschouwing heeft hetzelfde onderwerp als m'n betoog, die wel heel goed lukte. Het lukt gewoon niet om een beschouwing te schrijven :c

    Hebben jullie ook wel eens een writersblock als je een schoolopdracht moet maken? En wat doen jullie er dan aan? :c


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Jep, toevallig heb ik het momenteel ook. c':
    En ook vervelend want het moet vanavond klaar zijn...


    I wanna be a wizard!

    Founder schreef:
    Jep, toevallig heb ik het momenteel ook. c':
    En ook vervelend want het moet vanavond klaar zijn...


    Ah, zelfde probleem dus. Heel vervelend idd! Heel veel succes in ieder geval! Ik hoop dat ik straks iets verder ben dan een leeg worddocumentje :'D


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Als je niets kunt bedenken, dan ben je meestal te perfectionistisch, je wilt direct het juiste op papier krijgen. Je zult vast wel ideeën hebben, maar je blokt ze af, omdat ze nog niet perfect zijn waarschijnlijk. Mijn raad is gewoon iets beginnen doen. Zelfs al trekt het op niets, probeer iets en doe er gewoon mee verder, zonder veel orde erin te stoppen. De afwerking en keuring kan achteraf.
    Zet bijvoorbeeld je wekker en zeg: voor een halfuur ga ik gewoon blijven doorschrijven en zo connecties maken over dit onderwerp, blijf schrijven en laat alles toe om in je op te komen en ga erop verder. Denk niet na of het goed genoeg is of niet. Tegen die tijd zal je iets op papier hebben waarmee je kunt beginnen werken, je zult associaties hebben gemaakt waar je wel mee aan de slag kan voor een goede versie. Maak eerst een kladje als werktekst, met ideeën waarover je de echte tekst dan kan gaan maken.

    [ bericht aangepast op 2 okt 2016 - 13:36 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Derks schreef:
    (...)

    Ah, zelfde probleem dus. Heel vervelend idd! Heel veel succes in ieder geval! Ik hoop dat ik straks iets verder ben dan een leeg worddocumentje :'D


    Ik heb weinig tijd want ik ga nog vier uur naar de Chiro. Misschien dat ik daar wat inspiratie opdoe not
    Jij ook veel succes!


    I wanna be a wizard!

    Histoire schreef:
    Als je niets kunt bedenken, dan ben je meestal te perfectionistisch, je wilt direct het juiste op papier krijgen. Je zult vast wel ideeën hebben, maar je blokt ze af, omdat ze nog niet perfect zijn waarschijnlijk. Mijn raad is gewoon iets beginnen doen. Zelfs al trekt het op niets, probeer iets en doe er gewoon mee verder, zonder veel orde erin te stoppen. De afwerking en keuring kan achteraf.
    Zet bijvoorbeeld je wekker en zeg: voor een halfuur ga ik gewoon blijven doorschrijven en zo connecties maken over dit onderwerp, blijf schrijven en laat alles toe om in je op te komen en ga erop verder. Denk niet na of het goed genoeg is of niet. Tegen die tijd zal je iets op papier hebben waarmee je kunt beginnen werken, je zult associaties hebben gemaakt waar je wel mee aan de slag kan voor een goede versie. Maak eerst een kladje als werktekst, met ideeën waarover je de echte tekst dan kan gaan maken.


    Okay misschien ben ik wel een beetje perfectionistisch ja. Ik heb nu mijn schrijfplan uitgewerkt op de computer omdat ik dacht 'misschien kom ik dan op ideeën, maar het lukt niet :c En sowieso maak ik eerst een kladversie haha, want ik moet sowieso gaan schrappen (dat is een beetje standaard bij mij) omdat het niet boven een bepaald aantal woorden (600) uit mag komen.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Founder schreef:
    (...)

    Ik heb weinig tijd want ik ga nog vier uur naar de Chiro. Misschien dat ik daar wat inspiratie opdoe not
    Jij ook veel succes!


    Haha, ik had eigenlijk naar de kerk willen gaan omdat de dirigent van het koor een optreden geeft met een aantal organisten en jazzpianisten, supervet tho. Maar ik heb al m'n huiswerk een soort van onderschat waardoor het niet gaat :c

    Veel plezier bij de Chiro! En het lukt je vast wel (mij hopelijk ook :"D)


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik heb het echt heel vaak en heb er ook geen goede oplossing voor eigenlijk. Op gegeven moment begin ik de tijdsdruk te voelen en dan begin ik maar gewoon met schrijven. Meestal als ik eenmaal op gang ben, komt het wel goed.


    The universal language of art.

    Yess, ik heb nu EINDELIJK een soort van beschouwing, ik ben er alleen echt helemaal niet tevreden over. Meh.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Derks schreef:
    Yess, ik heb nu EINDELIJK een soort van beschouwing, ik ben er alleen echt helemaal niet tevreden over. Meh.


    Even markeren wat je nog anders wilt, dan pauze nemen en nog een paar minuutjes bijschaven. (:


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Histoire schreef:
    (...)

    Even markeren wat je nog anders wilt, dan pauze nemen en nog een paar minuutjes bijschaven. (:

    Nah, ik heb 'm al ingeleverd. Ben 't echt helemaal zat haha, ik word helemaal zenuwachtig als ik naar die tekst kijk. Dan is 't maar niet goed, boeiend, ik heb in ieder geval iets op papier gekregen, ik ben er dan wel niet tevreden over maarja


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly