• D E S I D E R A T U M • Nikki’s schrijfwedstrijd


    TOESTEMMING:
    Dysphoria
    Hierbij geef ik je toestemming om te beginnen met je schrijfwedstrijd.

    So yeah, het is weer tijd voor – nog een – schrijfwedstrijd! Lees onderstaande informatie goed door voordat je je inschrijft, want uitschrijven wordt niet gewaardeerd. ^^

    IN HET KORT
    Deze wedstrijd wordt een wedstrijd waarin je jouw zelfbedachte personages centraal zet. Het is niet toegestaan om bestaande personen te gebruiken, dus deelnemers met een fanfictie-verhaal worden uitgesloten van verdere deelname. Ook fantasy is niet toegestaan. Verder mag alles, leuk hè?

    DE OPDRACHTEN & DEADLINES
    Er zullen drie opdrachten komen met elk hun eigen uitgangspunt: een cover, een mooie quote en een flaptekst. Aan de hand van deze items ga je een verhaal schrijven van circa 3000 woorden, zodat er wat diepgang in zit. Je krijgt daarom ook ruim de tijd voor je verhaal: circa twee weken. De exacte deadlines worden per opdracht bekend gemaakt.
    Je mag uiteraard één en hetzelfde personage gebruiken voor de gehele wedstrijd, maar het is ook toegestaan om telkens een ander personage te creëren. Aan jou de keus. Wat een vrijheid, hè?
    De beoordelingscriteria zijn als volgt. De spelling en grammatica zijn natuurlijk erg belangrijk, net als zinsbouw – ikzelf ben weg van lange, poëtische zinnen. Ook is het van belang dat je je creativiteit laat spreken, daar gaat dit hele zooitje immers om. En natuurlijk moet je verhaal geloofwaardig zijn.
    Voor elke opdracht krijg je een cijfer gebaseerd op deze criteria. Op basis van je cijfers ontstaat er aan het eind van de rit een ranglijst en degene die bovenaan staat… die wint. Zo simpel is het.





    DEELNEMERS
    Involved
    Tyki
    Frisk
    Vault
    xShaw


    JURY
    Skrivbar en ikzelf


    FAQ
    • Mag ik al bestaande personages gebruiken? Ja, zolang jij ze zelf hebt bedacht. Het maakt niet uit of je ze al in honderd verhalen hebt gebruikt.
    • Mag ik een doorlopend verhaal maken van de drie opdrachten? Dat wordt lastig omdat de opdrachten niet altijd even goed op elkaar zullen aansluiten. Maar mocht je geweldig veel inspiratie hebben - ga je gang!
    • Wat valt er allemaal onder fantasy? In dit geval reken ik alles wat betreft niet-bestaande wezens onder fantasy. Wat je wel mag doen, is geesten o.i.d. in het verhaal betrekken zolang duidelijk is dat ze niet echt bestaan, maar alleen maar in het hoofd van je (gestoorde?) personage voorkomen.
    DEELNAME & INSCHRIJVEN
    • Er zijn maximaal tien deelnemersplaatsen te vergeven. De inschrijvingen zijn gesloten!
    • Je hebt de Nederlandse spelling en grammatica redelijk tot zeer goed onder de knie
    • Je kunt je aan de opdracht houden, en
    • Je weet zeker dat je tijd en zin hebt (en houdt)!
    Als je twijfelt of je deze wedstrijd wel helemaal vol kunt houden tot het eind, schrijf je dan nog even niet in, maar laat het even bezinken. Het zou zonde zijn als jouw felbegeerde plek niet meer aan een ander gegeven kan worden.

    JURY
    Ja, ik ben nog op zoek naar een jurylid! Wat leuk, dat betekent dat we kunnen samenwerken. Ook het toekomstige jurylid moet aan enkele voorwaarden voldoen:
    • Je beheerst de Nederlandse spelling en grammatica vrijwel foutloos
    • Je weet zeker dat je genoeg tijd en zin hebt (natuurlijk)
    • Je bent elke dag online, en
    • Je hebt al redelijk wat ervaring op het gebied van schrijven
    Het lijkt misschien een hele lijst, maar naar mijn mening zijn dit vereisten waar een jurylid echt aan moet voldoen om de deelnemers naar behoren te kunnen beoordelen. Denk je dat je aan deze eisen voldoet, en wil je me helpen, meld je dan in dit topic. Ik zal een jurylid kiezen als er geen deelnemersplaatsen meer te vergeven zijn.

    NOG WAT KLEINE DINGETJES
    Er wordt geen gebruik gemaakt van jokers. Ook kan geen uitstel worden aangevraagd wegens de ruime beschikbare tijd voor de opdrachten. Haal je deze deadlines toch niet, dan lig je uit de wedstrijd. Verder zijn er geen afvallers! Dat is fijn, want dan doe je bij alle opdrachten mee en maakt het niet zo veel uit als je eens een baaldagje hebt. Dat haal je gewoon weer in.
    Verder is het absoluut – ABSOLUUT – niet toegestaan om gebruik te maken van een bèta-reader. Naamsveranderingen worden in het topic doorgegeven. En de prijs – want daar gaat het allemaal om natuurlijk – is de eer. O ja, en ik vermeld jou op mijn profielpagina als winnaar van mijn wedstrijd. Geen credits dus, helaas, ik ben maar een arme student.
    O ja, en natuurlijk gelden de huisregels van Quizlet gewoon tijdens deze wedstrijd.

    [ bericht aangepast op 9 nov 2016 - 9:11 ]


    oi, suzy

    Mag ik al ongeduldig beginnen worden? (A)


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Dazai schreef:
    Mag ik al ongeduldig beginnen worden? (A)

    Ja... Dat is geheel terecht... ): Excuses!!


    oi, suzy

    Olsson schreef:
    (...)
    Ja... Dat is geheel terecht... ): Excuses!!

    Weet je al wanneer de beoordelingen ongeveer klaar zullen zijn? Ik ben geduldiger wanneer ik een vaste deadline heb, haha :')


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Dazai schreef:
    (...)
    Weet je al wanneer de beoordelingen ongeveer klaar zullen zijn? Ik ben geduldiger wanneer ik een vaste deadline heb, haha :')


    Sorry, sorry! Fout ligt compleet aan mijn kant. Uiterlijk aanstaande zondag, er komen iedere keer dingen tussen en ik moet er gewoon even goed voor gaan zitten.

    De beoordelingen staan online! Iedereen is natuurlijk nu vol spanning wie er heeft gewonnen... Dat staat ook in het hoofdstuk vermeld!

    Iedereen bedankt voor jullie inzet en enthousiasme, ook namens Skrivbar! We vonden het erg leuk om jullie stukken te lezen en om hier feedback op te geven en we hebben zeker genoten van jullie wilde fantasieën.

    Dit betekent dat deze schrijfwedstrijd nu tot een einde is gekomen. Wie weet tot een volgende keer!


    oi, suzy

    Woehoooo! Gefeliciteerd winnaar :) (hihi, ik verklap het ook nog even niet).

    Ik vond het een toffe wedstrijd en heb als jurylid erg genoten van de woordenstromen waar jullie iedereen keer mee op de proppen kwamen. Ik hoop dat het commentaar waardevol is geweest en dat jullie het gevoel hebben gehad dat je iets aan deze wedstrijd hebt gehad. Mochten er nog vragen zijn etc., schroom niet om me even een berichtje te sturen.

    Wellicht tot de volgende keer ☺️

    Gefeliciteerd!


    Mhm?

    --> Wedstrijd is afgelopen.


    Take me to wonderland