• Hallo users,

    Zoals jullie weten wordt er door de moderators en door ons veel gedaan tegen cyberpesten. We proberen om Quizlet een fijne plek te houden, waar iedereen zichzelf kan zijn. Het Lucht Je Hart topic is echter een groeiend probleem hierbij. We kunnen hier namelijk heel lastig ingrijpen.
          Veel van ons weten denk ik wel hoe naar het is om iets gemeens over jezelf te horen (of in het geval van Quizlet, te lezen), hier op Quizlet maar ook in het algemeen. Nu kunnen wij helaas niks doen aan de echte wereld, maar we kunnen wel met z’n allen zorgen dat deze site een plaats blijft waar iedereen zich gerespecteerd en gewaardeerd voelt. Hieronder hebben wij benoemd wat respect voor ons is, om iedereen aan het denken te zetten en bij zichzelf na te gaan wat respect voor jou betekent.
          Wij willen jullie op het hart drukken om na te denken voordat je iets over een andere Quizletter plaatst in het LJH. Als je een probleem hebt met iemand, stuur een van de bemiddelaars een bericht. Samen kunnen we het dan op een volwassen manier oplossen, zonder dat er iemand gekwetst wordt. Laten we Quizlet een positieve en veilige plek houden!

    Nu is respect dus hetgeen waar het om draait. In mijn ogen betekent respect twee dingen eigenlijk. Ten eerste dat je naar iemand opkijkt – het tweede is simpelweg iemand in zijn waarde laten. Het eerste vragen we natuurlijk niet van jullie, maar het tweede wel.
    Het is natuurlijk om de neiging te hebben om iemand te kwetsen, vooral via een weg als het LJH, omdat het zo onschuldig lijkt. Dit is het echter niet, je kan iemand door jouw berichten onwijs pijn doen.
    ——Anatomy, Megan

    Laten we beginnen met dat respect voor iedereen een andere waarde heeft. Ik merk dat ik, terwijl ik dit schrijf, moeite heb om de precieze betekenis onder woorden te brengen. Wat ik zie als respect zit in het gedrag als zowel de woorden van iemand anders, het zit in de kleine dingen waar soms overheen wordt gekeken. Hoewel ik weet dat ik niet de enige ben, verbaas ik me nog altijd over de ongegeneerde onbeschoftheid die er in de wereld ronddwaalt.
          Er bestaat weliswaar vrijheid van meningsuiting, waardoor ieder z'n zegje zou kunnen doen, maar doordat het zo uit zijn verband is getrokken, wordt er van alles gezegd onder het mom daarvan. Er wordt vaak te gemakkelijk over gedacht. Hetgeen wat ze gezegd hebben, verandert al snel in iets aanvallends waar de ander dan maar mee moet leren leven. Hoewel het vaak niet zo bedoeld was, kunnen de woorden pijnlijk aankomen bij een ander. Wat vergeten wordt, is dat respect eveneens draait om hoe je met elkaar omgaat. Het hoeft niet te betekenen dat je het altijd met elkaar eens moet zijn, maar wel dat je elkaars mening respecteert door elkaar in ieders waarde te laten. Houd rekening met elkaar.
          Want, zoals mijn oh — zo wijze moeder altijd zegt, wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook de ander niet. Kortom: Behandel anderen zoals je zelf behandeld wilt worden.
    ——Yezi, Maia

    Respect betekent voor mij dat je iemand in zijn waarde laat: ook al zijn jullie de grootste tegenpolen ter wereld, gaan al zijn waarden tegen de jouwe in en zou je het liefst met je ogen rollen elke keer dat diegene iets zegt. Omwille een ander het recht te geven zijn leven in te richten zoals diegene dat zelf wil. Ik merk dat dat op Quizlet soms lastig is, omdat je soms geen goed beeld kan scheppen van de persoon aan de andere kant van het scherm of omdat je niet merkt wat voor uitwerking jouw woorden op zo iemand hebben.
          Wij willen natuurlijk niemand beperken in zijn drang om zijn of haar opinie te geven of om zijn gevoelens te uiten, maar het kan geen kwaad om soms even na te denken voor je iets plaatst. Constructieve discussies kunnen nog steeds plaatsvinden, als je je mening uit zonder daarbij anderen aan te vallen. Door meer bewust te worden van respect kun je bijdragen aan Quizlet als veilige thuishaven voor iedereen, een plaats om echt te zijn wie je bent.
    ——Dratini, Margot


    Daarnaast zijn we benieuwd wat jullie ervaringen zijn met het Lucht Je Hart en respect op Quizlet en vragen we jullie om dat in dit topic met ons te delen!

    Groetjes,
    de bemiddelaars.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Wat een mooi topic.

    Vooral de steken onderwater in het ljh o.a. vind ik vreselijk. Hierdoor voel ik me bezwaard dingen te delen.

    [ bericht aangepast op 17 okt 2016 - 15:32 ]


    26 - 02 - '16

    Nou ja, ik denk dat iedere "ljh-gebruiker" wel weet dat er zo nu en dan opmerkingen worden geplaatst die eigenlijk gericht zijn naar een user hier op Q. Ik heb daar geen problemen mee zolang het onopvallend genoeg is (als in; niemand zal kunnen begrijpen dat je specifiek MIJ haat bijvoorbeeld - om maar even een voorbeeld te noemen hehe). Maar ik merk vaak genoeg dat het echt gericht is naar een specifiek iemand (die bijvoorbeeld net nog iets geplaatst heeft in het ljh) en als zelfs ik dat al kan begrijpen, dan zal diegene dat vast ook wel zien.
    Nu heb ik me daar laatst ook schuldig aan gemaakt, en toen ik het terug las dacht ik echt; wauw Laura, je bent nu wel heel laag gezonken. Ik doe dat normaal nooit, maar ik denk dat iedereen wel een keer zoiets heeft van "ik ben diegene echt zat" en dan vervolgens iets wilt plaatsen zodat ze het van zich af kunnen schrijven. Maar als je zoiets plaatst met de intentie om wat uit te lokken... tja, dan ben ik het er absoluut niet mee eens.

    Ik denk dat het ljh-topic een ideale plek is voor mensen om iets van zich af te kunnen schrijven (of te gebruiken als een soort twitter lol), maar het gevaar zit hem in de gerichte reacties soms en ik snap dat jullie dat als een gevaarlijk punt zien. Ik weet ook niet zo goed hoe je dat wilt oplossen, behalve dat het natuurlijk verstandig is om die reacties te melden zodra je merkt dat het echt een gerichte aanval is.

    Ik kom eigenlijk bijna nooit in dat topic omdat hij niet bij Actieve Topics staat en ik hem dus gewoon moet opzoeken en daar te lui voor ben (nerd)
    Net wel even vlug doorheen gelezen maar ik zie niets raars staan. Niet in deze of de vorige. Dat moet dan wel heel specifiek zijn dat bepaalde users zich aangesproken voelen als er wat komt te staan?
    Anyway, sowieso vind ik het heel laag om je frustraties over Q-users in zo'n topic te plaatsen. Met of zonder naam. Dat doe je gewoon niet.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Mooi topic!
    Grappig om te bedenken dat ik ooit, jaren geleden, het eerste "LJH-topic" geopend heb. Tegenwoordig kijk ik er echter niet eens meer in, want wat er destijds mijn bedoeling mee was, vind je er niet meer in terug. De laatste paar keren dat ik keek draaide het vooral om onderlinge ruzies en vervelende, indirecte opmerkingen. Zoals je al zegt, kan dat inderdaad veel beter met behulp van een bemiddelaar opgelost worden, dat hoeft echt niet op zo'n kinderachtige manier.

    Wat respect betreft: ook voor mij betekent respect dat je iedereen in zijn/haar waarde laat. Je hoeft het echt niet met iedereen eens te zijn en er is niets mis met een goede discussie, maar je moet jezelf nooit boven een ander plaatsen. Helaas kom ik hier op Q toch vaak tegen dat dit wel gebeurd. Ik zou het mooi vinden als we daar met z'n allen wat meer op zouden letten, want dat maakt het voor iedereen leuker. (:


    The universal language of art.

    Ik heb eigenlijk niet zoveel goeds te zeggen over het LJH. Behalve dat ik mijn hart kan luchten. Het is alleen erg jammer dat je soms al heel snel vervelende reacties krijgt over iets waar je mee zit, waar anderen niets van weten maar dat wel denken te doen. En zo heb je binnen no-time ruzie/een discussie, wat totaal niet fijn is voor de persoon die zijn hart luchtte en niet begrepen wordt.

    Of je lucht je hart iets te vaak over een bepaalde situatie en anderen zeggen zonder quotes dat iemand zich niet moet aanstellen, normaal moet doen of niet zoveel moet zeiken over hetzelfde. Sowieso komen er heel veel berichten voorbij die opvallend en minder opvallend naar andere users gericht zijn en dat is iets wat ik echt heel vervelend vind. Niet alleen omdat het naar mij gericht is, maar naar wie dan ook. Iemand in zijn waarde laten is in het LJH wordt vaak vergeten. Van mij zou het ook best gesloten mogen worden, dan kan ik ook niet meer dagelijks mijn hart luchten. Het is echt een verslaving, niet alleen van mij. En daarnaast verliest het zijn functie een beetje, als ik sommige berichten lees.

    Wat goed, deze oproep! Ben het er helemaal mee eens.

    Doordat de formulering van de meeste ljh berichten zo mysterieus is, kunnen sommige berichten net zo goed op jou slaan - als lezer - dan op de klasgenoot, buurvrouw, ex-vriend of wie dan ook van degene die het schreef. Als er geen aanleiding voor is, is de kans zeer klein dat het echt over jou gaat. Maar je zal maar net een gesprek hebben gehad met degene die dat bericht in het ljh heeft geplaatst, een topic hebben geopend of ergens anders openbaar (op Q, op fb of waar dan ook) iets hebben gezegd waardoor je gaat denken dat het over jou gaat. Lijkt me echt niet fijn. Soms is het gegrond, soms niet. Het is jammer dat je dat in het ljh nooit helemaal kan achterhalen.

    Het zal voor iedereen hier op Q gezelliger worden als iedereen die in het ljh post, er rekening mee houd dat berichten op anderen over kunnen komen alsof het over heen gaat - ook al is dit niet zo. En berichten die wel degelijk gaan over een andere user.. dat vind ik niet kunnen. Je wil toch zelf ook niet dat iemand dat bij jou doet. Zo iets kan je inderdaad beter uitpraten, eventueel samen met een bemiddelaar. Of het gewoon laten rusten.

    Daarnaast ben ik er een voorstander van als we met z'n alle meer topics zouden maken, in plaats van korte mysterieuze berichtjes te plaatsen in het ljh. Weten we waar je onderwerp concreet over gaat, kunnen we met je meedenken en wordt het forum actiever _O_

    Brynjolf schreef:
    Ik kom eigenlijk bijna nooit in dat topic omdat hij niet bij Actieve Topics staat en ik hem dus gewoon moet opzoeken en daar te lui voor ben (nerd)
    Net wel even vlug doorheen gelezen maar ik zie niets raars staan. Niet in deze of de vorige. Dat moet dan wel heel specifiek zijn dat bepaalde users zich aangesproken voelen als er wat komt te staan?
    Anyway, sowieso vind ik het heel laag om je frustraties over Q-users in zo'n topic te plaatsen. Met of zonder naam. Dat doe je gewoon niet.


    Eens. Toch zijn mensen vaak zo triest om dit wel te doen. & om op Krull te reageren; soms kan het inderdaad over iemand anders gaan; maar soms is het te obvy. c';


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    MT. Ik zal zo mijn mening zeggen.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik ben echt heel blij met dit soort topics. Ik heb het soms wel in het LJH dat ik denk dat dingen op mij gericht zijn en dat doet pijn - zelfs al is het niet écht zo bedoeld. Respect betekent voor mij ongeveer wat het voor jullie betekent - elkaar in z'n waarde laten. Het LJH kan soms echt dé manier zijn om je frustraties op iemand uit te werken, maar heel veel mensen hebben het vaak ook wel door als je iets over hen zegt en zoals ik al zei - dat kan pijn doen. Voor ruzies uit te vechten vind ik echt niet dat je in het LJH moet zitten.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik heb echt een enorme hekel aan het LJH topic door die steken onder water. Als je een probleem hebt met iemand, stuur gewoon even berichtje, want drie kwart van de tijd is het écht niet zo bedoelt en zit je je alleen maar op te winden om niks. Dat is namelijk het grote nadeel van het internet, soms komen dingen gewoon heel anders over dan bedoelt is. Het LJH topic is een heel mooi initiatief maar de gerichtte opmerkingen over andere users die zo nu en dan worden geplaatst hebben ervoor gezorgt dat ik in ieder geval dat topic over sla.

    Ik vind het een heel mooi topic van jullie (:

    [ bericht aangepast op 17 okt 2016 - 20:52 ]


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Hoewel ik het in LJH het meest merk, vind ik dat er overal op het forum wel onnodig botte reacties worden geplaatst. Je mening geven blijft een recht, maar het opbrengen van respect is ook geen overbodige luxe.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Een goed initiatief dit topic! Ik merkte ook al dat respect soms ver te zoeken was en dat het ljh topic inderdaad een beetje werd misbruikt voor steken onderwater... Ik hoop dat iedereen gauw weer nadenkt over de consequenties van elkaars posts. Quizlet is zo'n fijne plek, een tweede thuis en soms de enige plek waar users zichzelf durven te zijn. Het zou zo zonde zijn als mensen opnieuw terug kruipen in hun schulp door zulke nare reacties. En ook met sommige botte reacites. Soms moet je, als je niks vriendelijks te zeggen heb, gewoon even je mond houden. Gewoon om iemands gevoelens niet te schade. Respect is zo belangrijk! Keep the peace guys! (Y)


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Bloodborne schreef:
    Hoewel ik het in LJH het meest merk, vind ik dat er overal op het forum wel onnodig botte reacties worden geplaatst. Je mening geven blijft een recht, maar het opbrengen van respect is ook geen overbodige luxe.


    Precies. Natuurlijk heeft iedereen wel eens niet zo zijn dag en kunnen mensen af en toe botter overkomen via het internet dan bedoeld, maar soms twijfel ik aan de bedoeling van mensen als ze meervoudig onnodig bot zijn. Ik merk van mezelf ook wel eens 'zo, dat had je wel beter kunnen verwoorden', dat is menselijk, maar met opzet bot zijn snap ik nooit zo.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Sempre schreef:
    Ik heb echt een enorme hekel aan het LJH topic door die steken onder water. Als je een probleem hebt met iemand, stuur gewoon even berichtje, want drie kwart van de tijd is het écht niet zo bedoelt en zit je je alleen maar op te winden om niks. Dat is namelijk het grote nadeel van het internet, soms komen dingen gewoon heel anders over dan bedoelt is. Het LJH topic is een heel mooi initiatief maar de gerichtte opmerkingen over andere users die zo nu en dan worden geplaatst hebben ervoor gezorgt dat ik in ieder geval dat topic over sla.

    Ik vind het een heel mooi topic van jullie (:


    Heaven is a place that we all have