• Hallo users,

    Zoals jullie weten wordt er door de moderators en door ons veel gedaan tegen cyberpesten. We proberen om Quizlet een fijne plek te houden, waar iedereen zichzelf kan zijn. Het Lucht Je Hart topic is echter een groeiend probleem hierbij. We kunnen hier namelijk heel lastig ingrijpen.
          Veel van ons weten denk ik wel hoe naar het is om iets gemeens over jezelf te horen (of in het geval van Quizlet, te lezen), hier op Quizlet maar ook in het algemeen. Nu kunnen wij helaas niks doen aan de echte wereld, maar we kunnen wel met z’n allen zorgen dat deze site een plaats blijft waar iedereen zich gerespecteerd en gewaardeerd voelt. Hieronder hebben wij benoemd wat respect voor ons is, om iedereen aan het denken te zetten en bij zichzelf na te gaan wat respect voor jou betekent.
          Wij willen jullie op het hart drukken om na te denken voordat je iets over een andere Quizletter plaatst in het LJH. Als je een probleem hebt met iemand, stuur een van de bemiddelaars een bericht. Samen kunnen we het dan op een volwassen manier oplossen, zonder dat er iemand gekwetst wordt. Laten we Quizlet een positieve en veilige plek houden!

    Nu is respect dus hetgeen waar het om draait. In mijn ogen betekent respect twee dingen eigenlijk. Ten eerste dat je naar iemand opkijkt – het tweede is simpelweg iemand in zijn waarde laten. Het eerste vragen we natuurlijk niet van jullie, maar het tweede wel.
    Het is natuurlijk om de neiging te hebben om iemand te kwetsen, vooral via een weg als het LJH, omdat het zo onschuldig lijkt. Dit is het echter niet, je kan iemand door jouw berichten onwijs pijn doen.
    ——Anatomy, Megan

    Laten we beginnen met dat respect voor iedereen een andere waarde heeft. Ik merk dat ik, terwijl ik dit schrijf, moeite heb om de precieze betekenis onder woorden te brengen. Wat ik zie als respect zit in het gedrag als zowel de woorden van iemand anders, het zit in de kleine dingen waar soms overheen wordt gekeken. Hoewel ik weet dat ik niet de enige ben, verbaas ik me nog altijd over de ongegeneerde onbeschoftheid die er in de wereld ronddwaalt.
          Er bestaat weliswaar vrijheid van meningsuiting, waardoor ieder z'n zegje zou kunnen doen, maar doordat het zo uit zijn verband is getrokken, wordt er van alles gezegd onder het mom daarvan. Er wordt vaak te gemakkelijk over gedacht. Hetgeen wat ze gezegd hebben, verandert al snel in iets aanvallends waar de ander dan maar mee moet leren leven. Hoewel het vaak niet zo bedoeld was, kunnen de woorden pijnlijk aankomen bij een ander. Wat vergeten wordt, is dat respect eveneens draait om hoe je met elkaar omgaat. Het hoeft niet te betekenen dat je het altijd met elkaar eens moet zijn, maar wel dat je elkaars mening respecteert door elkaar in ieders waarde te laten. Houd rekening met elkaar.
          Want, zoals mijn oh — zo wijze moeder altijd zegt, wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook de ander niet. Kortom: Behandel anderen zoals je zelf behandeld wilt worden.
    ——Yezi, Maia

    Respect betekent voor mij dat je iemand in zijn waarde laat: ook al zijn jullie de grootste tegenpolen ter wereld, gaan al zijn waarden tegen de jouwe in en zou je het liefst met je ogen rollen elke keer dat diegene iets zegt. Omwille een ander het recht te geven zijn leven in te richten zoals diegene dat zelf wil. Ik merk dat dat op Quizlet soms lastig is, omdat je soms geen goed beeld kan scheppen van de persoon aan de andere kant van het scherm of omdat je niet merkt wat voor uitwerking jouw woorden op zo iemand hebben.
          Wij willen natuurlijk niemand beperken in zijn drang om zijn of haar opinie te geven of om zijn gevoelens te uiten, maar het kan geen kwaad om soms even na te denken voor je iets plaatst. Constructieve discussies kunnen nog steeds plaatsvinden, als je je mening uit zonder daarbij anderen aan te vallen. Door meer bewust te worden van respect kun je bijdragen aan Quizlet als veilige thuishaven voor iedereen, een plaats om echt te zijn wie je bent.
    ——Dratini, Margot


    Daarnaast zijn we benieuwd wat jullie ervaringen zijn met het Lucht Je Hart en respect op Quizlet en vragen we jullie om dat in dit topic met ons te delen!

    Groetjes,
    de bemiddelaars.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Wat mij eigenlijk als mod het meeste dwars zit over het LJH is dat wij regelmatig een berichtje/meldingen krijgen van users die zeggen: "Dit wordt er over mij gepost in het LJH, kunnen jullie hen hier niet een waarschuwing voor geven?"
    Stom gezegd: ons antwoord is bijna altijd nee. Waarom: wij hebben geen concreet bewijs dat dit daadwerkelijk op jou slaat, het kan over iedereen gaan. Dat is een lastig punt, wij vinden dit lastig om te constateren, maar het is soms ook lastig te accepteren voor die users die de melding doen.
    Wat wij vervolgens altijd aanbieden is een bemiddelaar. Die kan jou en die persoon helpen om dit op een vriendelijke en rustige manier uit te praten en duidelijkheid te krijgen over die één of paar posts die misschien wel of misschien niet over jou gaan. Als je de bemiddelaar laat bemiddelen, komt er negen van de tien keer een antwoord uit waar je mee verder kan. Diegene kan zijn/haar excuses aanbieden (mocht het inderdaad over jou gaan), of jij kan met een gerust hart denken: 'Gelukkig, dat ging niet over mij.' In plaats van dat je allerlei wrokgevoelens jegens die persoon blijft koesteren en vervolgens ineens een keer uit je slof schiet en zelf een waarschuwing krijgt vanwege onrespectvol gedrag.
    Wat ik alleen jammer genoeg elke keer weer merk, is dat er een taboe lijkt te zitten op dat bemiddelen. Nee, wij (de mods) moeten maar een waarschuwing sturen en het oplossen, want anders blijft diegene doorgaan. Bemiddelen helpt toch niet, wat heb ik daar aan.
    Ik kan je vertellen: het is echt behoorlijk frustrerend om iemand zo argwanend te zien zijn, maar niet de hulp wilt aanpakken die hij/zij kan krijgen.

    En hey, ik heb inderdaad ook geen schone lei, daar ben ik heel eerlijk in, maar ik ben er inmiddels wel mee aan de slag gegaan. Ik probeer duidelijker te zijn over wie/wat ik klaag (mijn moeder, mijn zus, mijn vriend, mijn leven, etc.), zodat iedereen 300% zeker weet dat het niet over hen gaat.


    Deep inside, I've never felt alive

    Zo leuk dat moderators beweren tegen cyberpesten te zijn, maar ondertussen users van Q afpesten. (krul)

    Ik denk niet dat er wat aan dit probleem te doen valt, behalve dan wat jullie met dit berichten bereiken, mensen laten nadenken over wat ze aan het doen zijn en er meer op laten letten. De meeste mensen voelen zich ook veel te snel aangevallen, want vaak gaan die berichten niet eens over hen, maar denken ze maar al te graag dat ze zo belangrijk zijn dat er zoveel (negatieve) aandacht aan hen besteed zijn. Dat is ook logisch, want Q zit vol met mensen met problemen die maar al te graag ergens aandacht vandaan halen omdat ze het IRL niet krijgen. Met raging hormones van tieners is het ook lastig om je niet al te snel aangesproken te voelen, want je moet je hormonen toch ergens kwijt. Boos zijn op iemand op het internet is altijd makkelijker dan boos zijn op iemand in het echt.


    Your make-up is terrible

    Soms mogen mensen best wat minder snel op hun tenen getrapt zijn. Ik zit op meerdere sites met soortgelijke topics en daar zie ik precies hetzelfde gebeuren; iemand post iets over haar werkgever, maar een speler waar ze toevallig niet mee door één deur kan, voelt zich aangevallen en geeft een felle reactie met dat de ander eens op moet houden met dat achterbakse geklier. Dat 'geklier' was helemaal niet naar haar bedoelt, ze wilde enkel de frustratie over haar werknemer kwijt. En ik denk dat het heel goed is om eerst even dubbel na te denken of je zeker weet dat die reactie echt over jou is, of dat die gedachten alleen maar voort komt uit jouw eigen onzekerheid.

    Daarmee zeg ik niet dat het oké is om bewust steken onder water te geven, maar als jij denkt dat iemand het over jou heeft, kan je het zelf met diegene uitpraten. Je hoeft elkaar niet te mogen, maar als de ander het nodig vindt zo te doen in jouw bijzijn, zit er blijkbaar alsnog iets goed fout en dat moet je niet uitruziën in een topic wat oorspronkelijk bedoeld is om je ei kwijt te kunnen. Vind het heel goed dat er hier eens een topic over komt, want het is blijkbaar een grote frustratie van velen c:

    [ bericht aangepast op 24 okt 2016 - 13:02 ]

    Één van mijn eerste reacties hierop was eigenlijk: "Goh, ik ben nu eigenlijk wel blij dat de enkele keren dat ik echt heel boos was op een user, ik het forum ermee met rust gelaten heb, anders zou ik me nu waarschijnlijk wel aangesproken voelen,"
    Maar goed, ik heb nu even alles doorgelezen en ten eerste, wat een mooi topic! Ik volg het LJH topic al een tijdje niet meer maar toen ik het nog wel las, besef ik me dat er best wat berichten waren waar er gewoon niet duidelijk was over wie ze het hadden, en de situatie ook zo open gelaten dat iedereen zich aangesproken zou kunnen voelen.
    Echt botte berichten ben ik nooit tegen gekomen, maar eerlijk gezegd heb ik er zo weinig van mee gekregen dat ik er niet zoveel van kan zeggen, maar toch wel mooi dat er aandacht aan besteed wordt omdat er vast genoeg mensen zijn die er wel een botte opmerking uithaalden. Het is eigenlijk ook zo moeilijk om in te schatten of iemand het erg gaat vinden of niet, maar wel goed dat er dan juist even "ho" wordt gezegd op zo'n manier dat het niet net zo aanvallend kan voelen als het bericht kon zijn. (Althans, ik heb vaak wel de gewoonte te schrikken als ik een rode naam in mijn inbox zie, al is het vaak maar om te zeggen dat mijn wedstrijd van start mag gaan of zo.)


    obsessive rage

    Valdis schreef:
    Soms mogen mensen best wat minder snel op hun tenen getrapt zijn. Ik zit op meerdere sites met soortgelijke topics en daar zie ik precies hetzelfde gebeuren; iemand post iets over haar werkgever, maar een speler waar ze toevallig niet mee door één deur kan, voelt zich aangevallen en geeft een felle reactie met dat de ander eens op moet houden met dat achterbakse geklier. Dat 'geklier' was helemaal niet naar haar bedoelt, ze wilde enkel de frustratie over haar werknemer kwijt. En ik denk dat het heel goed is om eerst even dubbel na te denken of je zeker weet dat die reactie echt over jou is, of dat die gedachten alleen maar voort komt uit jouw eigen onzekerheid.


    Hier ben ik het echt wel mee eens, ik denk dat dit wel een mechanisme is dat meestal speelt hier op het forum. Een user zet een bericht, die je herinnert aan een situatie die voor jou kwetsend is geweest of aan iets waar je jezelf onzeker over voelt en dan wordt er om die reden een agressieve reactie gegeven. Stel iemand is gedumpt door haar goede vriendin, iemand anders heeft haar goede vriendin zelf eens gedumpt om een andere reden, voelt zich schuldig en aangevallen vanwege wat ze leest en reageert daarom fel op de user: misschien moet je ook eens denken aan wat je zelf misschien verkeerd hebt gedaan! Wat natuurlijk pijnlijk aankomt als je net gedumpt/slecht behandeld bent geweest omdat die vriendin misschien gewoon jaloers was. Dus ik vind dit ook wel. Je maakte echt een goed punt.

    [ bericht aangepast op 24 okt 2016 - 15:37 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Valdis schreef:
    Soms mogen mensen best wat minder snel op hun tenen getrapt zijn. Ik zit op meerdere sites met soortgelijke topics en daar zie ik precies hetzelfde gebeuren; iemand post iets over haar werkgever, maar een speler waar ze toevallig niet mee door één deur kan, voelt zich aangevallen en geeft een felle reactie met dat de ander eens op moet houden met dat achterbakse geklier. Dat 'geklier' was helemaal niet naar haar bedoelt, ze wilde enkel de frustratie over haar werknemer kwijt. En ik denk dat het heel goed is om eerst even dubbel na te denken of je zeker weet dat die reactie echt over jou is, of dat die gedachten alleen maar voort komt uit jouw eigen onzekerheid.

    Daarmee zeg ik niet dat het oké is om bewust steken onder water te geven, maar als jij denkt dat iemand het over jou heeft, kan je het zelf met diegene uitpraten. Je hoeft elkaar niet te mogen, maar als de ander het nodig vindt zo te doen in jouw bijzijn, zit er blijkbaar alsnog iets goed fout en dat moet je niet uitruziën in een topic wat oorspronkelijk bedoeld is om je ei kwijt te kunnen. Vind het heel goed dat er hier eens een topic over komt, want het is blijkbaar een grote frustratie van velen c:


    Hier ben ik het volledig mee eens. Het is ook echt bizar achterlijk dat er gelijk wordt gedacht dat het over hen gaat. Stop being offended/onzeker.


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Thunderfvck schreef:
    Zo leuk dat moderators beweren tegen cyberpesten te zijn, maar ondertussen users van Q afpesten. (krul)

    Ik denk niet dat er wat aan dit probleem te doen valt, behalve dan wat jullie met dit berichten bereiken, mensen laten nadenken over wat ze aan het doen zijn en er meer op laten letten. De meeste mensen voelen zich ook veel te snel aangevallen, want vaak gaan die berichten niet eens over hen, maar denken ze maar al te graag dat ze zo belangrijk zijn dat er zoveel (negatieve) aandacht aan hen besteed zijn. Dat is ook logisch, want Q zit vol met mensen met problemen die maar al te graag ergens aandacht vandaan halen omdat ze het IRL niet krijgen. Met raging hormones van tieners is het ook lastig om je niet al te snel aangesproken te voelen, want je moet je hormonen toch ergens kwijt. Boos zijn op iemand op het internet is altijd makkelijker dan boos zijn op iemand in het echt.


    Ja.

    [ bericht aangepast op 24 okt 2016 - 18:15 ]


    Heaven is a place that we all have

    Thunderfvck schreef:
    Zo leuk dat moderators beweren tegen cyberpesten te zijn, maar ondertussen users van Q afpesten. (krul)

    Ik denk niet dat er wat aan dit probleem te doen valt, behalve dan wat jullie met dit berichten bereiken, mensen laten nadenken over wat ze aan het doen zijn en er meer op laten letten. De meeste mensen voelen zich ook veel te snel aangevallen, want vaak gaan die berichten niet eens over hen, maar denken ze maar al te graag dat ze zo belangrijk zijn dat er zoveel (negatieve) aandacht aan hen besteed zijn. Dat is ook logisch, want Q zit vol met mensen met problemen die maar al te graag ergens aandacht vandaan halen omdat ze het IRL niet krijgen. Met raging hormones van tieners is het ook lastig om je niet al te snel aangesproken te voelen, want je moet je hormonen toch ergens kwijt. Boos zijn op iemand op het internet is altijd makkelijker dan boos zijn op iemand in het echt.

    Word jij nooit moe van jezelf? Niets beters te doen dan telkens maar haten op de mods? Manmanman wordt er nu zelf wel echt zat van.


    Pretty is just a pretty word.

    Charbonneau schreef:
    (...)
    Word jij nooit moe van jezelf? Niets beters te doen dan telkens maar haten op de mods? Manmanman wordt er nu zelf wel echt zat van.


    Zolang ze geen bemiddeling met me willen, word ik er niet echt moe van, nee.


    Your make-up is terrible

    Thunderfvck schreef:
    (...)

    Zolang ze geen bemiddeling met me willen, word ik er niet echt moe van, nee.

    Dat scheelt. (:


    Pretty is just a pretty word.

    Guys, het topic gaat over respect. Laten we dat dan ook gewoon voor elkaar hebben ipv het opzoeken van een ruzie.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Dit bumpen met die vraag is niet echt wat de bedoeling is. Laat zulke dingen aan de crew over a.u.b. Zodra iemand nog berichten heeft die over respect gaan op Q mag dat hier neergezet worden.

    [ bericht aangepast op 1 nov 2016 - 11:47 ]


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Yezi schreef:
    Dit bumpen met die vraag is niet echt wat de bedoeling is. Laat zulke dingen aan de crew over a.u.b. Zodra iemand nog berichten heeft die over respect gaan op Q mag dat hier neergezet worden.

    Lol.


    Pretty is just a pretty word.

    Wat gaan jullie doen met de reacties op dit topic? Praten we dan over maatregelen om de sfeer te verbeteren of is dit slechts een peiling?


    26 - 02 - '16

    Moge dat duidelijk zijn: ook buiten het LJH ontbreekt er respect! *O*


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)