• Hallo users,

    Zoals jullie weten wordt er door de moderators en door ons veel gedaan tegen cyberpesten. We proberen om Quizlet een fijne plek te houden, waar iedereen zichzelf kan zijn. Het Lucht Je Hart topic is echter een groeiend probleem hierbij. We kunnen hier namelijk heel lastig ingrijpen.
          Veel van ons weten denk ik wel hoe naar het is om iets gemeens over jezelf te horen (of in het geval van Quizlet, te lezen), hier op Quizlet maar ook in het algemeen. Nu kunnen wij helaas niks doen aan de echte wereld, maar we kunnen wel met z’n allen zorgen dat deze site een plaats blijft waar iedereen zich gerespecteerd en gewaardeerd voelt. Hieronder hebben wij benoemd wat respect voor ons is, om iedereen aan het denken te zetten en bij zichzelf na te gaan wat respect voor jou betekent.
          Wij willen jullie op het hart drukken om na te denken voordat je iets over een andere Quizletter plaatst in het LJH. Als je een probleem hebt met iemand, stuur een van de bemiddelaars een bericht. Samen kunnen we het dan op een volwassen manier oplossen, zonder dat er iemand gekwetst wordt. Laten we Quizlet een positieve en veilige plek houden!

    Nu is respect dus hetgeen waar het om draait. In mijn ogen betekent respect twee dingen eigenlijk. Ten eerste dat je naar iemand opkijkt – het tweede is simpelweg iemand in zijn waarde laten. Het eerste vragen we natuurlijk niet van jullie, maar het tweede wel.
    Het is natuurlijk om de neiging te hebben om iemand te kwetsen, vooral via een weg als het LJH, omdat het zo onschuldig lijkt. Dit is het echter niet, je kan iemand door jouw berichten onwijs pijn doen.
    ——Anatomy, Megan

    Laten we beginnen met dat respect voor iedereen een andere waarde heeft. Ik merk dat ik, terwijl ik dit schrijf, moeite heb om de precieze betekenis onder woorden te brengen. Wat ik zie als respect zit in het gedrag als zowel de woorden van iemand anders, het zit in de kleine dingen waar soms overheen wordt gekeken. Hoewel ik weet dat ik niet de enige ben, verbaas ik me nog altijd over de ongegeneerde onbeschoftheid die er in de wereld ronddwaalt.
          Er bestaat weliswaar vrijheid van meningsuiting, waardoor ieder z'n zegje zou kunnen doen, maar doordat het zo uit zijn verband is getrokken, wordt er van alles gezegd onder het mom daarvan. Er wordt vaak te gemakkelijk over gedacht. Hetgeen wat ze gezegd hebben, verandert al snel in iets aanvallends waar de ander dan maar mee moet leren leven. Hoewel het vaak niet zo bedoeld was, kunnen de woorden pijnlijk aankomen bij een ander. Wat vergeten wordt, is dat respect eveneens draait om hoe je met elkaar omgaat. Het hoeft niet te betekenen dat je het altijd met elkaar eens moet zijn, maar wel dat je elkaars mening respecteert door elkaar in ieders waarde te laten. Houd rekening met elkaar.
          Want, zoals mijn oh — zo wijze moeder altijd zegt, wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook de ander niet. Kortom: Behandel anderen zoals je zelf behandeld wilt worden.
    ——Yezi, Maia

    Respect betekent voor mij dat je iemand in zijn waarde laat: ook al zijn jullie de grootste tegenpolen ter wereld, gaan al zijn waarden tegen de jouwe in en zou je het liefst met je ogen rollen elke keer dat diegene iets zegt. Omwille een ander het recht te geven zijn leven in te richten zoals diegene dat zelf wil. Ik merk dat dat op Quizlet soms lastig is, omdat je soms geen goed beeld kan scheppen van de persoon aan de andere kant van het scherm of omdat je niet merkt wat voor uitwerking jouw woorden op zo iemand hebben.
          Wij willen natuurlijk niemand beperken in zijn drang om zijn of haar opinie te geven of om zijn gevoelens te uiten, maar het kan geen kwaad om soms even na te denken voor je iets plaatst. Constructieve discussies kunnen nog steeds plaatsvinden, als je je mening uit zonder daarbij anderen aan te vallen. Door meer bewust te worden van respect kun je bijdragen aan Quizlet als veilige thuishaven voor iedereen, een plaats om echt te zijn wie je bent.
    ——Dratini, Margot


    Daarnaast zijn we benieuwd wat jullie ervaringen zijn met het Lucht Je Hart en respect op Quizlet en vragen we jullie om dat in dit topic met ons te delen!

    Groetjes,
    de bemiddelaars.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Ik ben het ermee eens dat we wel met meer respect met elkaar om mogen gaan, maar ik zou het jammer vinden als het LHJ gesloten wordt. Ik vind het namelijk heel fijn om gewoon even in het niets te schreeuwen zonder dat ik er perse advies op hoef te hebben - anders kan ik er zelf voor kiezen om een los topic aan te maken. Ik vind het ook niet leuk om constant ruzies te zien dus ik denk dat daar qua mentaliteit zeker wat aangepast worden, maar voor mij is het LHJ topic een topic waar ik een gigantische pity party voor mijzelf kan houden zonder dat iemand er last van heeft en dan kan ik weer vrolijk verder leven.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Oké. Hier moet ik even op reageren want ja.
    Natuurlijk ben ik het mee eens dat je allemaal respect voor elkaar moet hebben en dat je geen steken onder water moet geven. Maar als je rechtsteeks zegt wat je vindt tegen de persoon dan ben jij ook een slechterik want dat wordt niet geaccepteerd op deze site. Nee iedereen moet elkaar maar aardig vinden en allemaal op een regenboog zitten want een keer iets zeggen wat ze niet willen horen is gelijk aan een hater zijn en geen respect hebben.
    Veel mensen op deze site zitten in een negatieve spiraal en hiervan zijn er veel die drijven alleen nog maar verder weg van de werkelijkheid omdat iedereen het alleen maar tolereert wat degene zegt.
    Ik snap best dat je af en toe je hart wilt luchten maar sommige dingen kunnen gewoon niet Door de beugel en als daar wat van gezegd wordt dan ben jij de boosdoener.
    Maar hè, laten we elkaar allemaal maar gewoon zijn of haar gang laten gaan totdat het een keer uit de hand loopt omdat men denkt dat de dingen die op deze site getolereerd worden ook in de werkelijkheid getolereerd wordt (wat bij veel gevallen niet is).


    "Ignite, my love. Ignite."

    OpgeroldEten schreef:
    Oké. Hier moet ik even op reageren want ja.
    Natuurlijk ben ik het mee eens dat je allemaal respect voor elkaar moet hebben en dat je geen steken onder water moet geven. Maar als je rechtsteeks zegt wat je vindt tegen de persoon dan ben jij ook een slechterik want dat wordt niet geaccepteerd op deze site. Nee iedereen moet elkaar maar aardig vinden en allemaal op een regenboog zitten want een keer iets zeggen wat ze niet willen horen is gelijk aan een hater zijn en geen respect hebben.
    Veel mensen op deze site zitten in een negatieve spiraal en hiervan zijn er veel die drijven alleen nog maar verder weg van de werkelijkheid omdat iedereen het alleen maar tolereert wat degene zegt.
    Ik snap best dat je af en toe je hart wilt luchten maar sommige dingen kunnen gewoon niet Door de beugel en als daar wat van gezegd wordt dan ben jij de boosdoener.
    Maar hè, laten we elkaar allemaal maar gewoon zijn of haar gang laten gaan totdat het een keer uit de hand loopt omdat men denkt dat de dingen die op deze site getolereerd worden ook in de werkelijkheid getolereerd wordt (wat bij veel gevallen niet is).


    Ik snap je wel, maar je kunt dit soort zaken dus ook aankaarten bij een bemiddelaar, waardoor de insteek van je commentaar eigenlijk al op een veel positievere manier ingezet kan worden


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    @OpgeroldEten—— Ik begrijp je helemaal. Iedereen moet natuurlijk kunnen zeggen wat je kwijt wilt op dat moment. Begrijp me niet verkeerd, ik ben totaal voor eerlijkheid. Alleen de manier waarop het vaak vermeld wordt niet, dat kan ook anders en hoeft niet zo aanvallend verwoord te worden. Er zit een verschil in.
    Als jij, bijv., op een correcte wijze een gezonde discussie kan starten zonder iemand uit te schelden of steken onder water te geven, dan vind ik het best. Wat wij hier proberen te zeggen, is dat je met woorden ook iemand kan kwetsen.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Yezi schreef:
    @OpgeroldEten—— Ik begrijp je helemaal. Iedereen moet natuurlijk kunnen zeggen wat je kwijt wilt op dat moment. Begrijp me niet verkeerd, ik ben totaal voor eerlijkheid. Alleen de manier waarop het vaak vermeld wordt niet, dat kan ook anders en hoeft niet zo aanvallend verwoord te worden. Er zit een verschil in.
    Als jij, bijv., op een correcte wijze een gezonde discussie kan starten zonder iemand uit te schelden of steken onder water te geven, dan vind ik het best. Wat wij hier proberen te zeggen, is dat je met woorden ook iemand kan kwetsen.


    Op het dikgedrukte wil ik wel even wat zeggen ondanks dat ik eigenlijk niet zo veel zin had om aan deze discussie mee te doen;

    Maar soms heeft men niet door dat ze bot overkomen. Soms denkt iemand dat ie iets heel netjes verwoord, maar vindt de buitenwereld van niet. Zoiets kan gebeuren. Dus ik weet niet of het wel kan dat je mensen erop wijst goed na te denken over wat ze zeggen. I mean, dat is helemaal niet nutteloos om te zeggen. Maar je kunt er niet door voorkomen dat iemand iets zegt wat ie heel goed bedoelt terwijl t toch bot over komt.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Gibbs schreef:
    (...)
    Op het dikgedrukte wil ik wel even wat zeggen ondanks dat ik eigenlijk niet zo veel zin had om aan deze discussie mee te doen;

    Maar soms heeft men niet door dat ze bot overkomen. Soms denkt iemand dat ie iets heel netjes verwoord, maar vindt de buitenwereld van niet. Zoiets kan gebeuren. Dus ik weet niet of het wel kan dat je mensen erop wijst goed na te denken over wat ze zeggen. I mean, dat is helemaal niet nutteloos om te zeggen. Maar je kunt er niet door voorkomen dat iemand iets zegt wat ie heel goed bedoelt terwijl t toch bot over komt.

    Dat is zo, maar dat is niet hetgeen wat ik hiermee bedoel. Er bestaat vrijheid van meningsuiting, maar dat betekent niet dat je het met alles wat je zegt mag gebruiken. Als iemand bijv. verteld dat 'ie je niet mag of bot zegt dat je je 'mond' moet houden, dan is het wel duidelijk dat de user het zelf doorheeft wat ie zegt.
    Op het internet kunnen de woorden van een ander lastig begrepen worden, dat heb ik zelf ook. Maar als het verkeerd wordt opgevat, is het aan de ander om op dat moment rustig te vragen hoe degene dat bijv. bedoeld. Er hard op ingaan helpt niemand, namelijk. Dus wat je zegt "Dus ik weet niet of het wel kan dat je mensen erop wijst goed na te denken over wat ze zeggen", gaat over hetgeen waar het toch heel duidelijk is dat er iemand gekwetst wordt. Daarbij willen we allemaal toch een positieve sfeer behouden op Quizlet, of niet?

    [ bericht aangepast op 18 okt 2016 - 14:44 ]


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Yezi schreef:
    (...)
    Dat is zo, maar dat is niet hetgeen wat ik hiermee bedoel. Er bestaat vrijheid van meningsuiting, maar dat betekent niet dat je het met alles wat je zegt mag gebruiken. Als iemand bijv. verteld dat 'ie je niet mag of bot zegt dat je je 'mond' moet houden, dan is het wel duidelijk dat de user het zelf doorheeft wat ie zegt.
    Op het internet kunnen de woorden van een ander lastig begrepen worden, dat heb ik zelf ook. Maar als het verkeerd wordt opgevat, is het aan de ander om op dat moment rustig te vragen hoe degene dat bijv. bedoeld. Er hard op ingaan helpt niemand, namelijk. Dus wat je zegt "Dus ik weet niet of het wel kan dat je mensen erop wijst goed na te denken over wat ze zeggen", gaat over hetgeen waar het toch heel duidelijk is dat er iemand gekwetst wordt. Daarbij willen we allemaal toch een positieve sfeer behouden op Quizlet, of niet?


    Ah, zo ben ik het wel met je eens, ja. ^^


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Yezi schreef:
    @OpgeroldEten—— Ik begrijp je helemaal. Iedereen moet natuurlijk kunnen zeggen wat je kwijt wilt op dat moment. Begrijp me niet verkeerd, ik ben totaal voor eerlijkheid. Alleen de manier waarop het vaak vermeld wordt niet, dat kan ook anders en hoeft niet zo aanvallend verwoord te worden. Er zit een verschil in.
    Als jij, bijv., op een correcte wijze een gezonde discussie kan starten zonder iemand uit te schelden of steken onder water te geven, dan vind ik het best. Wat wij hier proberen te zeggen, is dat je met woorden ook iemand kan kwetsen.


    Dat is het probleem bij sommige mensen op deze site. Ik heb vaak zat gezien dat iemand heel normaal iemand terecht wijst op wat degene zei en die andere wordt boos of gaat juist nog zieliger doen want degene krijgt een keer kritiek. Het is echt niet bij iedereen maar er zijn veel mensen op deze site die het niet aan kunnen om een keer terecht gewezen te worden terwijl ze dat eigenlijk wel nodig hebben (hier kom ik weer bij het negatieve spiraal).
    Ik snap volkomen jullie punt en ik begrijp ook dat sommige opmerkingen maken om iemand te kwetsen en dat dat natuurlijk niet kan. Ik snap ook wel het doel van het topic maar het bovenstaande is het gene wat mij op valt in het LJH. Wat hiermee gedaan wordt is eigenlijk niet meer geheel aan mij aangezien ik sowieso niet actief meer ben.


    "Ignite, my love. Ignite."

    OpgeroldEten schreef:
    (...)

    Dat is het probleem bij sommige mensen op deze site. Ik heb vaak zat gezien dat iemand heel normaal iemand terecht wijst op wat degene zei en die andere wordt boos of gaat juist nog zieliger doen want degene krijgt een keer kritiek. Het is echt niet bij iedereen maar er zijn veel mensen op deze site die het niet aan kunnen om een keer terecht gewezen te worden terwijl ze dat eigenlijk wel nodig hebben (hier kom ik weer bij het negatieve spiraal).
    Ik snap volkomen jullie punt en ik begrijp ook dat sommige opmerkingen maken om iemand te kwetsen en dat dat natuurlijk niet kan. Ik snap ook wel het doel van het topic maar het bovenstaande is het gene wat mij op valt in het LJH. Wat hiermee gedaan wordt is eigenlijk niet meer geheel aan mij aangezien ik sowieso niet actief meer ben.

    Doel je dan op mensen die reageren op iemand anders in het ljh, of op iemand die iets post naar aanleiding van wat ergens anders, bijvoorbeeld in een ander topic is gezegd? Dat vind ik nog wel een verschil.

    Hmm, het is nogal een lastig punt denk ik. Het kan bijvoorbeeld prima zo zijn dat iemand op Q een woordenwisseling had, en tegelijk ook in RL een akkefietje met iemand had, en dat een LJH berichtje over dat laatste ging, maar het voor andere lijkt dat het over Q ging. Hierdoor is het denk ik lastig grenzen te stellen van wat wel en niet zou mogen. Ik vind zelf dat LJH zou moeten blijven, want er wordt, in mijn ogen, veel meer geplaatst dan enkel "steken onder water".
    Verder ben ik het eens met OpgeroldEten.

    @Krull, ik denk dat beide dingen wel voorkomen. Sowieso komt het regelmatig voor dat iemand een topic opent voor meningen over iets, en vervolgens boze reacties in LJH plaatst als iemand een andere mening heeft.

    [ bericht aangepast op 18 okt 2016 - 15:22 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Een mooi topic! Het kan sowieso nooit kwaad om hier over na te denken.

    Wat het LJH betreft, ik volg zo nu en dan een topic, maar ze zijn zo snel vol dat ik ze uit het oog verlies. Ik heb nog nooit bij een reactie gedacht dat het op een andere user zou slaan, of bang geweest dat iets op mij sloeg. Maar ja, misschien ben ik daar gewoon te nuchter/naïef voor.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Er zijn een boel dingen in mijn hoofd die ik hierover kwijt wil, maar ik zal het zo goed mogelijk proberen te verwoorden en de negatieve woorden schrappen. Ik zal hier hoe dan ook kritiek op krijgen, maar het moet me toch van mijn hart (heh, de pun).

    Het hele eiereneten is dat er genoeg mensen zijn die in het LJH komen om eens goed te zeiken over de ander, ookal beweren sommige van niet (en nee, dan zeg ik niet dat diegene meteen liegt als die dat zegt). Het maakt niet uit hoe, ontkennen, rechtstreeks, grapje, het blijft afzeiken. Nou wil ik niet zeggen dat ik dit niet doe, want ik ben er zeker schuldig aan dat ik soms iets over een andere user heb neergezet in het topic (zowel positief als negatief), maar de mensen die durven te zeggen dat ze dat niet doen (terwijl ik weet dat het geheel anders is) en gewoon té toevallig is, weten zich er altijd vanaf te komen. Het is vaker voorgekomen dat er de verkeerde mensen worden aangesproken en eerlijk gezegd word ik daar echt geërgerd van.
          Over het algemeen ben ik van mening dat je iedereen gewoon in zijn waarde moet laten, maar tegenwoordig zijn mensen te snel aangevallen door weetikveelwat. Ik ben het dus deels eens met OpgeroldEten, maar ook wat Yezi verder zegt in het topic.

    [ bericht aangepast op 18 okt 2016 - 16:19 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Sinds ik mod ben begin ik wat meer de donkere kanten van het LJH te zien, maar als user heb ik hier nooit zo op gelet. Voor mij was het enkel letterlijk om mijn hart te luchten. Ik herinner me nog dat ik het een tijdje heel moeilijk heb gehad en me eindelijk ertoe durfde te zetten om er iets over in het LJH te posten, en dat ik meteen allemaal lieve berichtjes kreeg van mensen. Tot recent was het LJH voor mij altijd een mooie plek, in plaats van een plek om anderen af te zeiken. Ik hoop dat we dat ooit weer terug kunnen krijgen.


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Zijn er nog mensen die hier een mening over hebben? We willen namelijk een zo goed mogelijk beeld hebben wat jullie hiervan vinden en misschien zelfs wat een oplossing zou kunnen zijn.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Ik ben dan een relatief groentje op het forum — zo veel doe ik er niet — maar af en toe lees ik ook dingen in LJH waarvan ik denk dat het misschien wel wat anders verwoord had kunnen worden. En meestal snap ik toch helemaal niks van die ruzies die er voor mijn gevoel random bij komen kijken. Steken onder water geven is nooit goed, of het nou in real life of hier op het forum is, het maakt me echt niet uit. Ik verlies respect voor mensen die elkaar zo behandelen.
          Goede oplossingen heb ik niet echt, denk ik. Helaas. Je kan wel alles gaan melden bij de bemiddelaars, maar dan is er weer het gezeik over 'wie het gemeld heeft' en bla bla. Opvoedcursussen geven? :W


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.