• Om even te kijken of hier animo voor is :')

    CAMP NOCTIS

    THE METEORITE
          Februar second, 2018, America
    newsreporter: "De meteoriet die nu precies vier weken geleden is neergestord in de omgeving van Moskou, Rusland, leek op het eerste gezicht niks kwaads te zijn. Gewoon een stuk steen, afkomstig uit de ruimte. Hier hebben de wetenschappers zich sterk in vergist.
    Het blijkt dat de meteoriet een virus met zich meedroeg. Mensen die binnen een straal van 100 kilometer van de meteoriet waren, zijn hiermee besmet geraakt en daarmee de eerste slachtoffers. Verder is het virus overdraagbaar door een simpele aanraking, al is het maar vingertop tegen vingertop.
    Het virus is verder onderzocht en is een niet-geregistreerd virus. Dit betekent dat we er nog nooit eerder mee te maken hebben gekregen. Het virus staat nu bekend als virus MFx29Do45, ook wel the Furor.
    In welk stadia het virus zich nu bevindt, is nog onduidelijk. Wel is zeker dat het nu al verspreid is over de hele wereld. Er is nog geen kuur, en het herkennen van het virus komt pas wanneer je het drie weken lang bezit. Het maakt mensen krankzinnig, en langzaamaan vermoord het virus de hersenen. Na drie weken zul je verschijnselen zien als extreme hoofdpijn, diep in je schedel, uiterst hoge koorts, rode vlekken op je huid en jeuk overal. Volgens de voorspellingen zal je het niet langer dan 3 weken volhouden nadat je de verschijnselen opmerkt.
    Bereid je voor. We gaan een vreselijke tijd tegemoet. Want zolang er geen kuur komt, zal het grootste deel van de wereldbevolking langzaam sterven."


    OUR FRIENDS
          Na het horen van het nieuwsbericht is, heeft het vriendengroepje dat we gaan volgen hun spullen bij elkaar geraapt en de stad verlaten. De kans dat het virus zich in Amerika bevond, was al zeer groot. Al vier weken lang bevind het virus zich op de aarde, verspreid onder de bevolking. En wie weet hadden ze zelf het virus ook al te pakken.
    Met hun rugzakken vol spullen hebben ze dagen gezocht naar een geschikte plek, om hun eigen leven op de bouwen. Na 11 dagen vonden ze een open plek in een immens groot bos, een plek gelegen aan een meertje. Hier besloten ze hun eigen kamp op te zetten, afgesloten van alle mensen die besmet waren met het virus. Klaar om opnieuw te beginnen met leven.
    Het was een impuls, om zomaar hun vertrouwde leefomgeving te verlaten, alleen voor de angst om dood te gaan aan een virus dat meer pijn doet dan kanker, en veel sneller vermoord. Een impuls waarin ze hebben moeten besluiten om grotendeels te gaan leven zoals mensen dat 3000 jaar geleden deden: in de natuur, van de natuur.
    De eerste weken waren zwaar, maar inmiddels houdt het groepje van 12 jongeren het al 4 maanden vol. Al 4 maanden, waarin ze geen idee hebben hoeveel mensen er nog leven, of hun familie al dood is, of er een kuur is en of ze ooit weer terug kunnen naar hun oude vertrouwde leven.


    CAMP NOCTIS
          plattegrond
    Na een paar dagen werd besloten het kamp een naam te geven: Camp Noctis, afgeleid van het latijnse woord Hangmat, aangezien het enige wat gebeurde in het kamp het zoeken naar voedsel en niks doen was. Camp Noctis werd langzaamaan ingericht en gemaakt tot een kamp waarin het nog maanden vol te houden is.
    De open plek aan het meer is de basis geworden, hier is een grote partytent en drie kleinere tentjes opgezet. De partytent is vooral bedoeld om onder te gaan zitten als het regent, hier worden dan 's nachts ook het grootste deel aan hangmatten opgehangen. Het linker kleine tentje aan de "noordkant" van het kamp is bedoelt om gevonden eten in op te slaan, wanneer ze meer eten hebben dan voor één dag. Deze tent wordt altijd goed afgesloten in de hoop dat er zo min mogelijk beestjes bij komen. Het tentje ernaast is bedoelt voor hout, zodat het hout niet nat regent en ze in ieder geval van het droge hout een vuurtje kunnen maken. Het laatste tentje, naast de party tent, wordt gebruikt voor zooi als pannen, vishengels en andere spullen die ze vaak nodig hebben. Omdat niet alle twaalf de hangmatten tijdens de regen onder de party tent kunnen hangen, slapen meestal vier of vijf mensen in het zooitentje, tussen de zooi. Meer past er ook echt niet in.
    In het midden van deze open plek staan de boomstambankjes, met in het midden daarvan het vaste kampvuurplekje. Hier wordt veel gezeten als er niet wordt gegeten, en ook 's avonds is dit de vaste zitplek. Meer de "woonkamer" van Camp Noctis. Daarnaast is vlakbij de partytent een grote houten picknicktafel waar gegeten wordt, en af en toe gezeten. Zowel de partytent en de picknicktafel is versierd met lampjes op zonne-energie, vanwege gebrek aan elektriciteit, maar zodat er wel altijd wat licht is.
    Een groene kano licht aan de kade, en deze wordt bijna alleen maar gebruikt voor het vissen, en een enkele keer wanneer iemand alleen wilt zijn en zijn rust vindt op het water. Voor de rest ligt de kano met name gewoon stil aan de kant.

    Naast de groten open plek is er nog een iets kleinere open plek, en deze dient als de "slaapkamer" van Camp Noctis. Op deze open plek staan een aantal bomen waar ze de hangmatten aan vast hebben geknoopt. Zolang het niet regent, wordt hier altijd geslapen. De hangmatten hangen met z'n tweeën boven elkaar, dus zijn te vergelijken met een stapelbed. Eentje slaapt boven, de ander beneden. Door middel van een smal bospaadje zijn de twee open plekken met elkaar verbonden.

    In het kamp wordt voornamelijk water uit het meer gedronken, en door een prachtige destillatie opstelling die een van de kampleden heeft ontworpen, krijgen de kampers zelfs gereinigd water, wat de gezondheid meer bevorderd dan het vieze water.

    De omgeving van het kamp kun je zien op de foto's hiernaast, de plaatjes zijn alleen bedoeld om verduidelijking te geven aan hoe de spullen en dingen eruit zien.

    THEIR JOBS
          Om toch nog wat uit te voeren, de boel netjes te houden en aan eten te komen heeft het groepje vrienden drie "baantjes" georganiseerd in het kamp. De vissers, de zoekers en de kampers.
          De vissers gaan elke dag vissen, meestal in de ochtend of in de middag. Zij proberen zoveel mogelijk vis te vangen, zodat er zoveel mogelijk vis is om te eten.
          De zoekers hebben de gevaarlijkste "baan". Zij zoeken naar eten in het bos, zoals bramen en beukenootjes, maar een keer in de twee weken gaan de vier mensen op pad, richting het dichtbijzijnde dorpje op ongeveer 30 kilometer afstand. Per dag lopen ze zo'n vijftien kilometer, dus totaal doen ze er 4 dagen over om heen en terug te gaan. In dit dorpje proberen ze zoveel mogelijk eten te bemachtigen, zoals brood en groenten uit blik. De zoekers lopen de grootste risico's op het krijgen van het virus, en moeten dus ook voorzichtig te werk gaan om niet in contact te komen met anderen, alles om niet in contact te komen met het virus dat zich mogelijk in het dorpje bevind. Wanneer het mogelijk is proberen ze ook nog andere dingen mee te nemen om het kamp beter te voorzien, zoals kleine boekjes, een pakje kaarten, visspullen en kookspullen.
          De kampers hangen vooral rond op het kamp, maar niet zonder doel. Zij koken over het algemeen het eten, houden het kamp netjes, tellen de dagen zeer zorgvuldig, en zoeken eten in het bos wanneer de zoekers op pad zijn naar het dorpje.
          Een leider heeft het kamp niet. Iedereen is gelijk aan elkaar, en ze zullen het maar met elkaar moeten doen.

    THEIR NAMES
    Naam — status — faceclaim — user — pagina
          Vissers
    •
    •
    •
    •

          Zoekers
    •
    •
    •
    •

          Kampers
    •
    •
    •
    •

    INVULLIJSTJE
          Het is handig om, als je mee wilt doen, eerst een plek te reserveren i.v.m. plekken niet oneindig beschikbaar zijn. Of je een bestaande rol of een nieuwe rol gebruikt, maakt niks uit, zolang hij maar aan de volgende eisen voldoet:
    • Naam (in ieder geval voornaam + achternaam)
    • Leeftijd*
    • Job
    • Status**
    • Innerlijk
    • Uiterlijk
    • Geschiedenis
    • extra

    sterretjes
    * leeftijd: Als je personage op 2 juni 2000 geboren is, is hij dus al 18 jaar. Ook weten de personages hun precieze leeftijd, omdat de dag en datum nauwkeurig wordt bijgehouden door de Kampers.
    ** status: Probeer hier in een paar woorden te beschrijven wat jou karakter is, bijvoorbeeld de "stille nogwattes" of "hardwerkende dit" en als je het leuk vind kun je hier nog een uitleg bij geven.



    RULES AND EXTRA STUFF
    • De huisregels van Quizlet
    • Alleen ik, Mouli, maar de nieuwe topics aan, tenzij anders staat aangegeven
    • Maximaal 1 rol per persoon
    • Geen perfecte rollen, niemand is perfect
    • Het woordenaantal van je posts moet minimaal 300 woorden bevatten, exclusief codes
    • De RPG speelt zich wel degelijk af in de tijd van nu (eigenlijk de toekomst), maar vanwege de "omstandigheden" wordt er geen gebruik gemaakt van elektriciteit, computers, telefoons, koelkasten, etc.
    • De fictieve datum van het speeltopic begint bij 5 juni 2018. Tijdskippen zullen plaatsvinden in de loop van het speeltopic.


    TOPICS
    • Rollentopic
    • [url=]Praattopic[/url]
    • [url=]Speeltopic[/url]






    [ bericht aangepast op 15 nov 2016 - 18:05 ]


    take risks

    YES BITCH YES


    Up with the sun. Gone with the wind.

    Oh ik vind het echt een heel leuk idee :'D


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Misschien. Het gaat hier om jongeren, begrijp ik? Wat is de min-max leeftijd?


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    JDM schreef:
    Misschien. Het gaat hier om jongeren, begrijp ik? Wat is de min-max leeftijd?

    Ohja shittie, dat moest ik er nog bij zetten :')
    tussen de 17 en 20 jaaaar


    take risks

    Mouli schreef:
    (...)
    Ohja shittie, dat moest ik er nog bij zetten :')
    tussen de 17 en 20 jaaaar


    MEH. Ik vind het idee geweldig maar de leeftijden te jong, SORREH.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Ik zou alleszins heel graag meedoen ^^


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    JDM schreef:
    (...)

    MEH. Ik vind het idee geweldig maar de leeftijden te jong, SORREH.


    Don't be such a sour puss. Join cuz joining is enroling and rolling is laughing and laughing is laughing. (cat)


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Omg yes please this sounds amazing


    take me back to the basics and the simple life

    Kian schreef:
    (...)

    Don't be such a sour puss. Join cuz joining is enroling and rolling is laughing and laughing is laughing. (cat)


    Ja maar maar maar... D:

    Oké ik wacht het rollentopic wel af en dan zie ik wel


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    JDM schreef:
    (...)

    Ja maar maar maar... D:

    Oké ik wacht het rollentopic wel af en dan zie ik wel


    Ik catnip je hoor. (cat)


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    rollentopicje, voor de geinteresseerden :Y)


    take risks