• Hoihoi!

    Ik vroeg mij af of er minder actieve leden op Quizlet zijn. Ik bedoel, het is nu ook heel lastig om abonnees op je verhalen te krijgen terwijl je ook in 'The Spotlight' staat..

    Ik vind het erg jammer want ik ben al 5 jaar lid van deze site waar ik heel veel tijd heb doorgebracht. Met veel plezier of course. En ik ga ook niet weg ofzo, maar ik vroeg mij af of jullie dit herkennen.


    Keep your face always toward the sunshine, and shadows will fall behind you.

    Eledhel schreef:
    (...)
    Geen idee of dat de oplossing is... Wanneer behoor je tot de "oude leden"? Als je naar X aantal meetings bent geweest en vrienden bent met Y aantal Q'ers? Rondleiden op de website wordt al gedaan en vrienden maken moet je toch zelf doen.

    @Scandal: Hahaha ja nou, ben al blij dat het hele "ik wil niemand beledigen! Ik bedoel hier niks aanvallends mee!" gedoe hier niet bij komt kijken. Komt zo hypocriet over. Een discussie zoals nu, dat zou vaker moeten kunnen hier op Q! (En dat rijmt)


    Nee, ik denk meer aan de mogelijkheid om jezelf op te geven. Ik heb op eerdere websites met een zelfde soort systeem gewerkt. Je kon dan aangegeven wat je vaak deed op de site en het nieuwe lid kon aangeven wat hem/haar het meest interesseerde en op die manier werd je "gekoppelt". En dat was eigenlijk vooral heel erg leuk! Ik kan me namelijk wel voorstellen dat het als nieuw lid moeilijk is om je er tussen te wringen, aangezien ik dat nog steeds lastig vind.


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Histoire schreef:
    Ik ben het er ook mee eens. Dat je sneller negatievere reacties krijgt, of dat nu alleen van populaire mensen is, durf ik niet te zeggen, maar ik denk dat ze misschien wel meer durven. In ieder geval, je moet hier toch constant je man kunnen staan en mensen duidelijk zeggen dat ze wel wat braver en beleefder tegen je mogen spreken. Sommige mensen zijn echt stout, je moet hier toch constant voor jezelf opkomen, vind ik. k zeg nu niet dat dit de schuld van de populaire mensen is, maar ik merk wel dat als het een discussie is tussen een normale user en een populaire user, de normale user het het hardst te verduren krijgt. Ik denk dat dit ook wel een reden is waarom sommigen wat terugdeinzen van het forum. Op sommige momenten moet je echt de politieagent uithangen voor jezelf: die toon is niet oké, met zo'n opmerking moet je bij mij niet afkomen. Niet iedereen is daar even comfortabel mee en ik denk dat het ook een reden is waarom het forum mensen soms wat afschrikt, dat ze niet graag in een discussie belanden, wat niet zo moeilijk is op Quizlet en het niet zien zitten dat er veel mensen tegen hen zijn.

    Dat is eigenlijk precies de reden waarom ik mij helemaal niet in discussie meng. Kan het zelf niet beter zeggen!


    Seasons will change, but I shall remain

    Luotisade schreef:
    Eh Yo jij hoort volgens mij echt wel onder de populaire users. Ik zal zo even uitgebreider reageren, want ik ben vrij snel van een onbekende naar toch wel behoorlijk bekende idee gegaan en daar zijn best wat redenen voor die ik zelf zie.


    Nouja. Vroeger wel ja. Maar zo ervaar ik dat inmiddels echt niet meer om eerlijk te zijn. Heb de laatste tijd steeds vaker het gevoel dat Q'ers het niet zal opvallen als ik plots weg ben.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Schorriemorrie schreef:
    (...)

    Daarbij zijn er kids die alles moeten doorgeven wat ze doen op het internet of overbezorgde ouders die alles natrekken wat ze doen. Ik heb al meegemaakt dat iemand moest stoppen doordat haar ouders erachter kwamen dat ze hier op zat. Het is al wel wat langer geleden tho.

    Maar goed. Als ouder zou ik ook even fronsen als ik zie dat jonge pubers op een site gaan die bij Google suggesties krijgen als '16+' en 'seks'

    Call me oldfashioned, maar ja :')


    Wacht wat? Meen je dit serieus?


    Without me, his world will go on turning. A world that's full of happiness, that I have never known

    ANTI schreef:
    (...)

    +1. Ik heb dit ook. Noem me jaloers maar ik erger me ook heel erg aan die uitgebreide verjaardagstopics waarin één user twintig uitgebreide persoonlijke verhalen krijgt. Kan aan mij liggen maar dat kan je dan toch ook gewoon naar die desbetreffende user sturen? Kan het ergens wel snappen hoor maar toen ik voor het eerst hier op Q kwam, schrok ik daar toch wel van.


    Maar nu is er toch dat verjaardagsteam? Juist om dat wat te verminderen en voor iedereen zo'n topic aan te maken. Ik weet hiet in hoeverre zij daar nog mee bezig zijn, natuurlijk.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Ik weet niet wie jullie precies onder de 'populaire users' zien, maar dat doe je voor een groot deel ook zelf. Als je veel actief bent op het forum, praat met mensen, meedoet aan RPG's of praat in off-topic, word je (volgens mij) vanzelf 'populair'.
    Plus dat kan toch niet het enige zijn dat nieuwe users afschrikt?


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Gibbs schreef:
    (...)

    Nouja. Vroeger wel ja. Maar zo ervaar ik dat inmiddels echt niet meer om eerlijk te zijn. Heb de laatste tijd steeds vaker het gevoel dat Q'ers het niet zal opvallen als ik plots weg ben.


    Wat zeg jij nu? Natuurlijk wel!
    En dat geldt voor heel wat users hier. Q is niets zonder haar users.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    Ik weet niet wie jullie precies onder de 'populaire users' zien, maar dat doe je voor een groot deel ook zelf. Als je veel actief bent op het forum, praat met mensen, meedoet aan RPG's of praat in off-topic, word je (volgens mij) vanzelf 'populair'.
    Plus dat kan toch niet het enige zijn dat nieuwe users afschrikt?


    Hmm, daar ben ik het toch niet helemaal mee eens mee. Ik doe niet anders dan op Quizlet zitten, bijna mijn hele vriendenlijst is al vol, ken veel mensen, praat met veel mensen, zit hier al jaren op, dus zo simpel is het niet. (:


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Frodo schreef:
    Ik weet niet wie jullie precies onder de 'populaire users' zien, maar dat doe je voor een groot deel ook zelf. Als je veel actief bent op het forum, praat met mensen, meedoet aan RPG's of praat in off-topic, word je (volgens mij) vanzelf 'populair'.
    Plus dat kan toch niet het enige zijn dat nieuwe users afschrikt?

    Niet het enige, maar het is wel een groot iets wat users afschrikt. Zoals je zelf zegt, "Q is niets zonder haar users". En daarom is het belangrijk om erover te praten.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Sempre schreef:
    (...)

    Nee, ik denk meer aan de mogelijkheid om jezelf op te geven. Ik heb op eerdere websites met een zelfde soort systeem gewerkt. Je kon dan aangegeven wat je vaak deed op de site en het nieuwe lid kon aangeven wat hem/haar het meest interesseerde en op die manier werd je "gekoppelt". En dat was eigenlijk vooral heel erg leuk! Ik kan me namelijk wel voorstellen dat het als nieuw lid moeilijk is om je er tussen te wringen, aangezien ik dat nog steeds lastig vind.

    Hm ja, zouden we inderdaad kunnen proberen! Misschien iets voor op de suggestie-lijst?


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    ^ ik zie jullie beiden bijvoorbeeld als populaire users, omdat ik jullie vaak tegenkom. Misschien is het ook gewoon een vorm van perceptie?


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Richonne schreef:
    (...)

    Maar nu is er toch dat verjaardagsteam? Juist om dat wat te verminderen en voor iedereen zo'n topic aan te maken. Ik weet hiet in hoeverre zij daar nog mee bezig zijn, natuurlijk.


    Oh, daar had ik geen weet van en heb net het topic opgezocht. Het idee vind ik echt heel leuk hoor maar zoals in de beginpost staat is het spontane er wel vanaf dan. Daarnaast zou het voor mij nogal "geforceerd", vooral omdat ik maar met twee mensen echt praat hier op Q. :') Maar goed, het idee is er in ieder geval, en ik zie dat genoeg users zich er ook voor hebben aangemeld, dus dat is sowieso positief.


    i tried to buy your pretty heart, but the price too high

    Frodo schreef:
    Ik weet niet wie jullie precies onder de 'populaire users' zien, maar dat doe je voor een groot deel ook zelf. Als je veel actief bent op het forum, praat met mensen, meedoet aan RPG's of praat in off-topic, word je (volgens mij) vanzelf 'populair'.
    Plus dat kan toch niet het enige zijn dat nieuwe users afschrikt?

    Ik snap wat je bedoelt, maar ik ervaar zelf dat het helaas niet zo makkelijk is. Ik probeer meer te reageren zoals op het off-topic als hier, maar tot nu toe heeft het niet echt zijn vruchten afgeworpen.Misschien werkt het voor sommige users.


    Seasons will change, but I shall remain

    Frodo schreef:
    ^ ik zie jullie beiden bijvoorbeeld als populaire users, omdat ik jullie vaak tegenkom. Misschien is het ook gewoon een vorm van perceptie?

    Hahaha daar moest ik om lachen want zo zie ik mezelf totaal niet :'D Is idd een vorm van perceptie dan.
    Maar ik denk dat iedereen wel merkt dat er in ieder geval een kloof is tussen populaire users en de niet-populaire users, maakt niet uit wie tot welke groep behoort. Hier een snelle oplossing voor bedenken (die de mods geen bergen aan werk bezorgt) is echter wel een stuk lastiger :/


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    (...)
    Hahaha daar moest ik om lachen want zo zie ik mezelf totaal niet :'D Is idd een vorm van perceptie dan.
    Maar ik denk dat iedereen wel merkt dat er in ieder geval een kloof is tussen populaire users en de niet-populaire users, maakt niet uit wie tot welke groep behoort. Hier een snelle oplossing voor bedenken (die de mods geen bergen aan werk bezorgt) is echter wel een stuk lastiger :/


    We pakken de fakkels erbij en jagen ze allemaal weg :Y) Of de hooivorken dan, in dit geval

    Maar pfoe, ja, inderdaad. Ik zou het ook zo zonde vinden als we nieuwe users mislopen hierdoor. Toevallig zat ik laatst eens door mijn oude forumberichten te bladeren en het was zo anders toen. Zo hadden we toen een RPG lopen waar we zo een heel topic in een dag konden vullen. Supergezellig!


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen