• Hoihoi!

    Ik vroeg mij af of er minder actieve leden op Quizlet zijn. Ik bedoel, het is nu ook heel lastig om abonnees op je verhalen te krijgen terwijl je ook in 'The Spotlight' staat..

    Ik vind het erg jammer want ik ben al 5 jaar lid van deze site waar ik heel veel tijd heb doorgebracht. Met veel plezier of course. En ik ga ook niet weg ofzo, maar ik vroeg mij af of jullie dit herkennen.


    Keep your face always toward the sunshine, and shadows will fall behind you.

    Schorriemorrie schreef:
    (...)

    Daarbij zijn er kids die alles moeten doorgeven wat ze doen op het internet of overbezorgde ouders die alles natrekken wat ze doen. Ik heb al meegemaakt dat iemand moest stoppen doordat haar ouders erachter kwamen dat ze hier op zat. Het is al wel wat langer geleden tho.

    Maar goed. Als ouder zou ik ook even fronsen als ik zie dat jonge pubers op een site gaan die bij Google suggesties krijgen als '16+' en 'seks'

    Call me oldfashioned, maar ja :')


    bij mij was dat eeeerst want m'n madre vond dat er teveel 16+ was en zo xp


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Jinsoyun schreef:
    (...)
    Er was een jaar geleden (?) een hele actie vanuit Q om meer users te trekken met introductie users (die de nieuwtjes dan wegwijs gingen maken), de facebook pagina werd actief bijgehouden en volgens mij andere social media ook, maar ik weet niet of die nu nog actief zijn. Hoor er eigenlijk niets meer over.

    Het heeft alleen ook met hypes te maken. Met de One Direction hype was het veel drukker op Q dan dat het nu is, nu de hype weg is. Zo was dat ook met Twilight en Tokio Hotel. En Justin Bieber.

    En met feestdagen acties is het ook leuk, zoals de paaseitjes zoeken van afgelopen jaar.

    Ik denk dat er ook wat dingen aangepast moeten worden aan Q zelf om meer leden te trekken en oude te laten terug komen. Er is gewoon niet zoveel meer te doen dat nieuw is, en amper iemand maakt lijstjes. Ik denk dat er snel iets met alle suggesties gedaan moet worden die er de afgelopen 2 jaar zijn geweest.


    Dit vind ik ook. Heel veel suggesties worden afgewezen. En ik heb het niet over dingen die niet kunnen, maar meer dingen die mensen gewoon niet willen of een stom idee vinden. Je moet je er wel bij gaan neerleggen dat het begrijpelijk is dat de meeste mensen hier rond de 20 het niks aan zouden vinden als bijvoorbeeld profiel fotos gifjes waren of dat je dingen kan customizen omdat dit geen profielen site is (maar wel een schrijfsite inplaats van een quizzen site blijkbaar) maar als je veel mensen wilt trekken, en dan vooral tieners moet er echt na gedacht worden over de suggesties die mensen doen.

    Ik probeer niet hiermee mensen aan te vallen ^^

    [ bericht aangepast op 20 nov 2016 - 18:19 ]

    Histoire schreef:
    Ik moet zeggen dat ik ook wel wat last begin te hebben wat die kinderlijkheid betreft. Ik blijf hier echter omdat ik hier schrijf en mijn publiek kwijt ben anders, maar ik heb er ook wel wat frustraties van de laatste tijd, van die kinderlijkheid. Niet alleen op emotioneel vlak hoor, maar ook puur qua verstandelijke/ intellectuele ontwikkeling. Nu hoop ik niet dat dat arrogant overkomt, lol, maar wat ik persoonlijk te horen krijg - omdat ik al verder sta met studies en dat soort dingen is: het is te moeilijk, te zwaar, hou het luchtiger, wat simpeler, minder literair en moeilijk. Dat is nogal frustrerend. Nogmaals is het niet arrogant bedoeld. Het is beter dat de mods dit weten dan dat ik zwijg, maar ik denk echt dat dit nog zoiets is wat parten speelt. Voor iets oudere mensen dan, die al verder staan met studeren en zo.
    De kloof met mensen uit het tweede middelbaar bijvoorbeeld, is dan misschien iets te groot. Op dat vlak vind ik ook dat ik Quizlet wat ontgroeit ben, op sommige momenten. Ik zeg dat niet graag, want dan voel ik me zo'n betweter, lol, maar soms is het wat te populistisch, voor mensen die al verder staan met studeren, we houden het simpel, niet te moeilijk, terwijl er hier ook iets moeilijkere dingen zijn die ook echt goed zijn. Ik denk dat letterenstudenten en mensen die al een letterendiploma hebben, gelijk staat aan de groep mensen die het meest in lezen geïnteresseerd is, maar dat de kloof tussen hun opleiding/ wat ze de ganse dagen op hun bord krijgen en de mentaliteit hier iets te groot is. Dus ook op dat vlak denk ik dat het puberale en het kinderlijke ook een reden is om af te haken. Dat kan ik zeggen omdat ik zelf een letterenstudent ben en denk dat dit voor veel van die mensen uit die doelgroep de oorzaak is dat ze weggaan, dat populisme. Dus ja, ook ik denk dat "het kinderlijke'' op verschillende vlakken een rol speelt bij twintigers en zéker bij oudere mensen.


    Ik vind dat het niveau en de leeftijd juist omhoog zijn gegaan in vergelijking met toen ik hier kwam, zo'n vier jaar geleden. Zeker de helft van de actieve mensen studeert of is al klaar met studeren, en als je nu in de top kijkt is het een beetje 50/50 met fanfics OP's - en dat is de laatste maanden sowieso wel een beetje.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Hmm, ja, maar misschien net daarmee? Snap je, doordat bij een groep het niveau en de leeftijd omhoog gaat, sommigen uit die groep zich ''te oud'' voelen, geen idee. Want ik ervaar het wel, niet kwetsend bedoeld, dus ik hoop niet dat ik iemand beledig en ik heb het nog gehoord via GB van andere mensen.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Hmm ja. Ik weet niet haha. Ik kwam hier natuurlijk ook als 22-jarige, dus ik kwam waarschijnlijk na dat 'ik voel me te oud-moment'. Ik weet niet beter dan dat er twaalfjarigen en tweeëntwintigjarigen zijn en ik vind het altijd wel mooi dat die zo naast elkaar hun eigen ding kunnen doen. Voor mijn gevoel is er niet echt een leeftijdsgroep die overheerst ofzo.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik heb het idee dat Q een site is die niet heel open is. Er zijn hier mensen die elkaar vet goed kennen en dikke vrienden zijn, en dan heb je "de rest". Vooral de verjaardagstopics en die "users eren"-topics benadrukken dit naar mijn idee. Ik denk dat het sfeertje dat hierdoor ontstaat nieuwe leden ook wel kan afschrikken.

    [ bericht aangepast op 20 nov 2016 - 18:45 ]


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    Ik heb het idee dat Q een site is die niet heel open is. Er zijn hier mensen die elkaar vet goed kennen en dikke vrienden zijn, en dan heb je "de rest". Vooral de verjaardagstopics en die "users eren"-topics benadrukken dit naar mijn idee. Ik denk dat het sfeertje dat hierdoor ontstaat nieuwe leden ook wel kan afschrikken.

    Grappig, toen ik nieuw was vond ik persoonlijke aandacht voor elkaar juist leuk en anders dan andere websites. :'P
    Het is maar net hoe je ertegenaan kijkt.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Luotisade schreef:
    (...)
    Grappig, toen ik nieuw was vond ik persoonlijke aandacht voor elkaar juist leuk en anders dan andere websites. :'P
    Het is maar net hoe je ertegenaan kijkt.

    Ja, maar die persoonlijke aandacht is alleen voor degenen die elkaar hartstikke goed kennen (oftewel de wat "populairdere" users ook al heb ik een hekel aan dat woord), en het is lastig om daartussen te komen.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    (...)
    Ja, maar die persoonlijke aandacht is alleen voor degenen die elkaar hartstikke goed kennen (oftewel de wat "populairdere" users ook al heb ik een hekel aan dat woord), en het is lastig om daartussen te komen.


    Dat ervaar ik ook, terwijl ik hier al zes jaar zit.


    26 - 02 - '16

    @Eledhel: ik ben het wel met je eens. @ Luotisade, dat is misschien omdat je zelf tot de heel bekende gezichten behoort. (:
    Wat ze zegt ervaar ik persoonlijk ook wel heel hard en dat is me ook al opgevallen. Ik vind het ook iets bijzonder onaangenaam en heb daardoor soms even minder zin om op het forum te gaan zitten. Ook met verhalen is dat, ik heb nu zelf genoeg lezers en ik stoor me er daarom niet aan maar je hebt echt wel de populaire kliek waarvan alles massaal wordt opgehemeld. Ik wil daaraan geen afbreuk doen, het is fijn voor die mensen en het is hun verdienste en ik wil het ze ook niet afpakken of zeggen dat ze die aandacht niet verdienen, als mensen het goed vinden, dan vinden mensen het goed, maar soms ben je dan wel van: daar gaan we weer met die populairen en de hele hype rond die mensen. Terwijl je dat verhaal van andere users minstens evenzeer de moeite waard vind, dus op dat vlak is het soms ook lastig, voor sommigen, denk ik dan.

    [ bericht aangepast op 20 nov 2016 - 18:57 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Histoire schreef:
    @Eledhel: ik ben het wel met je eens. @ Luotisade, dat is misschien omdat je zelf tot de heel bekende gezichten behoort. (:
    Wat ze zegt ervaar ik persoonlijk ook wel heel hard en dat is me ook al opgevallen. Ik vind het ook iets bijzonder onaangenaam en heb daardoor soms even minder zin om op het forum te gaan zitten. Ook met verhalen is dat, ik heb nu zelf genoeg lezers en ik stoor me er daarom niet aan maar je hebt echt wel de populaire kliek waarvan alles massaal wordt opgehemeld. Ik wil daaraan geen afbreuk doen, het is fijn voor die mensen en het is hun verdienste en ik wil het ze ook niet afpakken of zeggen dat ze die aandacht niet verdienen, als mensen het goed vinden, dan vinden mensen het goed, maar soms ben je dan wel van: daar gaan we weer met die populairen en de hele hype rond die mensen. Terwijl je dat verhaal van andere users minstens evenzeer de moeite waard vind, dus op dat vlak is het soms ook lastig, voor sommigen, denk ik dan.

    Ben het hier wel mee eens.
    Ook merk je dit snel met botte reacties... Als een populair iemand een botte reactie plaatst wordt hier niks over gezegd, is het een minder actieve user dan wordt het meteen als raar gezien.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    (...)
    Ben het hier wel mee eens.
    Ook merk je dit snel met botte reacties... Als een populair iemand een botte reactie plaatst wordt hier niks over gezegd, is het een minder actieve user dan wordt het meteen als raar gezien.


    Is dat niet meer omdat je een populaire user beter kent en dus ook beter kunt inschatten hoe hij of zij het bedoelt? Ik kan bijvoorbeeld ook veel hebben van users die ik ken. Als een onbekende user dan dezelfde opmerking zou maken kijk ik ook wel even scheef, ja. Want hoe bedoelen zij het dan? Dat weet je niet echt.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Eledhel schreef:
    (...)
    Ben het hier wel mee eens.
    Ook merk je dit snel met botte reacties... Als een populair iemand een botte reactie plaatst wordt hier niks over gezegd, is het een minder actieve user dan wordt het meteen als raar gezien.


    Je hoeft niet per se minder actief te zijn. Ik ben hier zeer regelmatig te vinden en ik krijg de botste reacties.


    26 - 02 - '16

    Richonne schreef:
    (...)

    Is dat niet meer omdat je een populaire user beter kent en dus ook beter kunt inschatten hoe hij of zij het bedoelt? Ik kan bijvoorbeeld ook veel hebben van users die ik ken. Als een onbekende user dan dezelfde opmerking zou maken kijk ik ook wel even scheef, ja. Want hoe bedoelen zij het dan? Dat weet je niet echt.

    Is ook zo, ja! Maar het benadrukt wel het sfeertje van de dikke vriendinnen die alles van elkaar begrijpen en het dus ook helemaal oké vinden als iemand eens uitvalt naar iemand naders, terwijl dit voor onbekende users helemaal niet oké is.
    Idk, ik denk gewoon dat we de kloof tussen de populaire "kliek" en de rest wat kleiner moeten maken, willen we Q ook toegankelijk houden voor nieuwe users.

    [ bericht aangepast op 20 nov 2016 - 19:04 ]


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    (...)
    Is ook zo, ja! Maar het benadrukt wel het sfeertje van de dikke vriendinnen die alles van elkaar begrijpen en het dus ook helemaal oké vinden als iemand eens uitvalt naar iemand naders, terwijl dit voor onbekende users helemaal niet oké is.
    Idk, ik denk gewoon dat we de kloof tussen de populaire "kliek" en de rest wat kleiner moeten maken, willen we Q ook toegankelijk houden voor nieuwe users.


    Dat laatste ben ik wel met je eens, ja!


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen