• Hoihoi!

    Ik vroeg mij af of er minder actieve leden op Quizlet zijn. Ik bedoel, het is nu ook heel lastig om abonnees op je verhalen te krijgen terwijl je ook in 'The Spotlight' staat..

    Ik vind het erg jammer want ik ben al 5 jaar lid van deze site waar ik heel veel tijd heb doorgebracht. Met veel plezier of course. En ik ga ook niet weg ofzo, maar ik vroeg mij af of jullie dit herkennen.


    Keep your face always toward the sunshine, and shadows will fall behind you.

    Eledhel schreef:
    (...)
    Ben het hier wel mee eens.
    Ook merk je dit snel met botte reacties... Als een populair iemand een botte reactie plaatst wordt hier niks over gezegd, is het een minder actieve user dan wordt het meteen als raar gezien.

    Eledhel schreef:
    (...)
    Is ook zo, ja! Maar het benadrukt wel het sfeertje van de dikke vriendinnen die alles van elkaar begrijpen en het dus ook helemaal oké vinden als iemand eens uitvalt naar iemand naders, terwijl dit voor onbekende users helemaal niet oké is.
    Idk, ik denk gewoon dat we de kloof tussen de populaire "kliek" en de rest wat kleiner moeten maken, willen we Q ook toegankelijk houden voor nieuwe users.


    Deze dingen merk ik ook heel erg met bepaalde 'populaire' en bekende users.

    Richonne schreef:
    (...)

    Dat laatste ben ik wel met je eens, ja!


    Ik ook ^^
    Soms zie ik gewoon dingen voorbij komen dat ik gewoon een kliek mensen zie die het vet gezellig hebben en die kunnen ook gewoon alles zeggen, zonder negatieve reacties, en als ik dan een topic maak (wat niet eens een reactie hoeft uit te lokken) kan ik reacties verwachten in de trant van 'dit kan toch ook in je andere topic' oid. Dat remt mij gewoon om topics te maken en ja, noem mij maar jaloers, maar ik voel iedere keer een stuk plezier verdwijnen als ik zie dat een heel aantal mensen overal goed bij horen en dat ik, als ik het moeilijk heb, geen reactie hoef te verwachten.


    26 - 02 - '16

    Eledhel schreef:
    Ik heb het idee dat Q een site is die niet heel open is. Er zijn hier mensen die elkaar vet goed kennen en dikke vrienden zijn, en dan heb je "de rest". Vooral de verjaardagstopics en die "users eren"-topics benadrukken dit naar mijn idee. Ik denk dat het sfeertje dat hierdoor ontstaat nieuwe leden ook wel kan afschrikken.


    (!!!!!)

    Zelf zit ik hier ook al een paar jaar, en ook ik heb erg het gevoel dat ik er niet zo "tussen kan komen". Wat er ook voor zorgt dat ik niet heel snel op een topic zal reageren (waardoor ik misschien inactief lijk)
    Als meelezers meer zouden posten (maar zich hier ook vrijer in kunnen voelen) zal denk ik ook veel uitmaken.


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Schorriemorrie schreef:
    (...)

    Ik ook ^^
    Soms zie ik gewoon dingen voorbij komen dat ik gewoon een kliek mensen zie die het vet gezellig hebben en die kunnen ook gewoon alles zeggen, zonder negatieve reacties, en als ik dan een topic maak (wat niet eens een reactie hoeft uit te lokken) kan ik reacties verwachten in de trant van 'dit kan toch ook in je andere topic' oid. Dat remt mij gewoon om topics te maken en ja, noem mij maar jaloers, maar ik voel iedere keer een stuk plezier verdwijnen als ik zie dat een heel aantal mensen overal goed bij horen en dat ik, als ik het moeilijk heb, geen reactie hoef te verwachten.

    100% dit inderdaad. Ik doe niet eens meer de moeite om dat soort topics te maken en alles van me af te schrijven. Maar alles in het LJH gooien werkt ook niet, want dan ben je weer een zeikmens die het over niets anders kan hebben. Komen al die steken onder water weer langs enzo.

    [ bericht aangepast op 20 nov 2016 - 19:10 ]

    Ben blij dat dit de discussie aanwakkert! Wat vinden de "populairdere" Q-users hiervan? Herkennen jullie dit?


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    Ik heb het idee dat Q een site is die niet heel open is. Er zijn hier mensen die elkaar vet goed kennen en dikke vrienden zijn, en dan heb je "de rest". Vooral de verjaardagstopics en die "users eren"-topics benadrukken dit naar mijn idee. Ik denk dat het sfeertje dat hierdoor ontstaat nieuwe leden ook wel kan afschrikken.


    Hier ben ik het wel mee eens. Ik zit hier al 6 jaar (met een pauze ertussen) en merk dat dit gevoel bij mij steeds sterker word. Ik vond het een paar jaar terug veel makkelijker om ergens op te reageren of om met mensen contact te leggen. Nu heb ik het idee dat ik ergens niet tussen kan komen (wat ik erg jammer vind, want er zitten hier echt gezellige mensen!) Ik reageer minder snel, waardoor ik meer inactief lijk.

    [ bericht aangepast op 20 nov 2016 - 19:14 ]


    Seasons will change, but I shall remain

    Eledhel schreef:
    (...)
    Ja, maar die persoonlijke aandacht is alleen voor degenen die elkaar hartstikke goed kennen (oftewel de wat "populairdere" users ook al heb ik een hekel aan dat woord), en het is lastig om daartussen te komen.


    Hier ben ik het mee eens. Ik moet eerlijk zeggen dat voor ik moderator werd nauwelijks contact met mensen had, puur omdat ik niet echt connecties heb en het lastig vind om met anderen een gesprek aan te gaan. En dat was toen ook op het forum te merken aangezien ik er maar lastig tussen kwam.


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Wellicht dat er misschien een soort buddy systeem kan komen? Waarin 'oude' users nieuwe leden begeleiden, dit zou je bijv. kunnen koppelen aan leeftijd zodat het verschil niet enorm groot is. Op die manier leer je nieuwe mensen kennen en is het voor nieuwe leden makkelijker om hun weg te vinden.


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Ik wil even zeggen dat ik het zo mooi vind dat hier zo volwassen en constructief op gereageerd wordt. Dit is fijn om te lezen. =)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Volgens mij ben ik geen populaire user (zo ervaar ik het althans helemaal niet ondanks dat ik wel genoeg mensen ""ken""). En ik ben het wel eens. Hoe populairder je bent hoe meer je gedaan krijgt en hoe meer reacties e.d. je krijgt. Zelf ben ik alleen nog in t ljh te vinden en een enkele keer dat ik op topics reageer of zelf open. Maar volgens mij zit er inderdaad ook een soort kloof tussen 'populaire' en 'minder populaire' users. Vind ik jammer.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Ik ben het er ook mee eens. Dat je sneller negatievere reacties krijgt, of dat nu alleen van populaire mensen is, durf ik niet te zeggen, maar ik denk dat ze misschien wel meer durven. In ieder geval, je moet hier toch constant je man kunnen staan en mensen duidelijk zeggen dat ze wel wat braver en beleefder tegen je mogen spreken. Sommige mensen zijn echt stout, je moet hier toch constant voor jezelf opkomen, vind ik. k zeg nu niet dat dit de schuld van de populaire mensen is, maar ik merk wel dat als het een discussie is tussen een normale user en een populaire user, de normale user het het hardst te verduren krijgt. Ik denk dat dit ook wel een reden is waarom sommigen wat terugdeinzen van het forum. Op sommige momenten moet je echt de politieagent uithangen voor jezelf: die toon is niet oké, met zo'n opmerking moet je bij mij niet afkomen. Niet iedereen is daar even comfortabel mee en ik denk dat het ook een reden is waarom het forum mensen soms wat afschrikt, dat ze niet graag in een discussie belanden, wat niet zo moeilijk is op Quizlet en het niet zien zitten dat er veel mensen tegen hen zijn.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Sempre schreef:
    Wellicht dat er misschien een soort buddy systeem kan komen? Waarin 'oude' users nieuwe leden begeleiden, dit zou je bijv. kunnen koppelen aan leeftijd zodat het verschil niet enorm groot is. Op die manier leer je nieuwe mensen kennen en is het voor nieuwe leden makkelijker om hun weg te vinden.

    Geen idee of dat de oplossing is... Wanneer behoor je tot de "oude leden"? Als je naar X aantal meetings bent geweest en vrienden bent met Y aantal Q'ers? Rondleiden op de website wordt al gedaan en vrienden maken moet je toch zelf doen.

    @Scandal: Hahaha ja nou, ben al blij dat het hele "ik wil niemand beledigen! Ik bedoel hier niks aanvallends mee!" gedoe hier niet bij komt kijken. Komt zo hypocriet over. Een discussie zoals nu, dat zou vaker moeten kunnen hier op Q! (En dat rijmt)


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    Ik heb het idee dat Q een site is die niet heel open is. Er zijn hier mensen die elkaar vet goed kennen en dikke vrienden zijn, en dan heb je "de rest". Vooral de verjaardagstopics en die "users eren"-topics benadrukken dit naar mijn idee. Ik denk dat het sfeertje dat hierdoor ontstaat nieuwe leden ook wel kan afschrikken.


    +1. Ik heb dit ook. Noem me jaloers maar ik erger me ook heel erg aan die uitgebreide verjaardagstopics waarin één user twintig uitgebreide persoonlijke verhalen krijgt. Kan aan mij liggen maar dat kan je dan toch ook gewoon naar die desbetreffende user sturen? Kan het ergens wel snappen hoor maar toen ik voor het eerst hier op Q kwam, schrok ik daar toch wel van.


    i tried to buy your pretty heart, but the price too high

    Histoire schreef:
    Ik ben het er ook mee eens. Dat je sneller negatievere reacties krijgt, of dat nu alleen van populaire mensen is, durf ik niet te zeggen, maar ik denk dat ze misschien wel meer durven. In ieder geval, je moet hier toch constant je man kunnen staan en mensen duidelijk zeggen dat ze wel wat braver en beleefder tegen je mogen spreken. Sommige mensen zijn echt stout, je moet hier toch constant voor jezelf opkomen, vind ik. k zeg nu niet dat dit de schuld van de populaire mensen is, maar ik merk wel dat als het een discussie is tussen een normale user en een populaire user, de normale user het het hardst te verduren krijgt. Ik denk dat dit ook wel een reden is waarom sommigen wat terugdeinzen van het forum. Op sommige momenten moet je echt de politieagent uithangen voor jezelf: die toon is niet oké, met zo'n opmerking moet je bij mij niet afkomen. Niet iedereen is daar even comfortabel mee en ik denk dat het ook een reden is waarom het forum mensen soms wat afschrikt, dat ze niet graag in een discussie belanden, wat niet zo moeilijk is op Quizlet en het niet zien zitten dat er veel mensen tegen hen zijn.

    Ja helemaal mee eens!! Dat bedoelde ik ook te zeggen al kon ik het niet goed onder woorden brengen.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eh Yo jij hoort volgens mij echt wel onder de populaire users. Ik zal zo even uitgebreider reageren, want ik ben vrij snel van een onbekende naar toch wel behoorlijk bekende idee gegaan en daar zijn best wat redenen voor die ik zelf zie.


    Every villain is a hero in his own mind.