• Ik ben echt vreselijk slecht in lay outs dus begon ik maar niet aan een layout voor dit fantopic. Ik zou het heel fijn vinden als iemand anders het zou willen doen.

    Ik weet niet of deze serie al van Tumblr overgewaaid is naar Quizlet, maar SKAM is een web-dramaserie over het leven van een groep jongeren op het Hartvig Nissen College in Oslo. Tot nu toe zijn er drie seizoenen en elk seizoen draait om één persoon. Het eerste ging over Eva Mohn, het tweede over Noora Saetre en het derde over Isak Valtersen. Sinds het derde seizoen is de serie opeens een enorme hit geworden omdat dit voornamelijk over het liefdesleven van Isak en Even, een homokoppel, gaat en sinds er nog niet zoveel lgbt+ representation is op televisie, sloeg dit erg aan. Ik heb er al meerdere weken geleden wat gifs over gezien, maar toen ik afgelopen zaterdag op mijn dash keek en VIJF gifsets op rij over hetzelfde koppel gingen, moest ik het toch wel kijken. Sindsdien ben ik niet meer de oude. ZE ZIJN GEWOON ZO ADORABLE EN IK HOU GEWOON ZO VAN MIJN SONS EN IK HOU OOK ZO VAN NOORA EN VILDE EN EN EN. SANA. EN VAN IEDEREEN BEHALVE EMMA.

    Zijn er nog andere SKAM fans hier? Wordt dit een heus SKAM fantopic?

    Link voor alle seizoenen.
    Als je een van de video's aanklikt heb je een grote kans dat je het niet kan bekijken omdat het aantal bekijkers overschreden is of whatever, maar dan moet je met je rechtermuisknop klikken op 'Een kopie maken' en dan kan je die kopie in My Drive bekijken óf downloaden.

    [ bericht aangepast op 29 nov 2016 - 19:59 ]


    He cannot pass by without touching and moving and shaping and changing every thing, every boy-city, in his path.

    Hebben jullie het nieuwe clipje gezien??? Hier is een transcript, want ik heb (nog) geen vertaalde versie gevonden.

    Jonas: You’re actually pretty cool, Magnus.
    Magnus: You’re only realizing that now?
    Jonas: Yeah..
    Magnus: Thanks, Jonas. You’re pretty cool yourself.


    DIT (en alles wat daarvoor kwam) MAAKT MIJ ERG GELUKKIG

    Dit waren precies de woorden die Isak moest horen en ze kwamen van een volkomen onverwachte kant, maar ik wist dat er een reden was dat ik Magnus mocht. Hij is een soort van puppy omfg (krul)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    IK HEB DE NIEUWSTE CLIP NIET GEZIEN, MAAR IK WEET WEL ONGEVEER WAT ER GEBEURT DOOR MIJN DASH EN I OWE MAGNUS MY LIFE. Ik ben echt aan het trillen ohmy god het komt goed!!!!

    Ik wil de crew en producers en writers en iedereen van SKAM echt een THANK YOU taart geven omdat het unreal is hoe goed ze serieuze problemen aanpakken en hoe ze mensen met een mentale ziekte niet vervreemden en doen alsof ze ALLEEN maar hun mentale ziekte zijn en daardoor gek en hersendood en hoe homo's net zoveel screentijd hebben als hetero's en er niet wordt gedaan alsof hun seksualiteit hun enige vorm van identiteit is en hoe ze laten zien dat moslims ook supportive zijn en geen terroristen zijn, maar juist heel veel liefde hebben en dat seksuele voorlichting aan bod komt en eetstoornissen en dat elk personage een personage is en niet alleen een seksualiteit, religie, huidskleur of ziekte.


    He cannot pass by without touching and moving and shaping and changing every thing, every boy-city, in his path.

    Naesheim schreef:
    IK HEB DE NIEUWSTE CLIP NIET GEZIEN, MAAR IK WEET WEL ONGEVEER WAT ER GEBEURT DOOR MIJN DASH EN I OWE MAGNUS MY LIFE. Ik ben echt aan het trillen ohmy god het komt goed!!!!

    Ik wil de crew en producers en writers en iedereen van SKAM echt een THANK YOU taart geven omdat het unreal is hoe goed ze serieuze problemen aanpakken en hoe ze mensen met een mentale ziekte niet vervreemden en doen alsof ze ALLEEN maar hun mentale ziekte zijn en daardoor gek en hersendood en hoe homo's net zoveel screentijd hebben als hetero's en er niet wordt gedaan alsof hun seksualiteit hun enige vorm van identiteit is en hoe ze laten zien dat moslims ook supportive zijn en geen terroristen zijn, maar juist heel veel liefde hebben en dat seksuele voorlichting aan bod komt en eetstoornissen en dat elk personage een personage is en niet alleen een seksualiteit, religie, huidskleur of ziekte.


    Ja, precies??? Deze serie geeft me HOOP


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Lamar schreef:
    Ik kom het overal tegen op Tumblr/Twitter en heb al kleine stukjes gezien. Spreekt me wel aan, dus ik ga als ik tijd heb maar eens beginnen met kijken. (:


    Update: Ik heb heel seizoen 3 in 2 dagen gekeken en ik ben echt obsessed. Nu maar beginnen met s1 en s2, en wachten op de nieuwe aflevering


    The universal language of art.

    Jullie maken me nieuwsgierig ^^ Ik weet wel wat ik ga doen vandaag in plaats van leren :')


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    EVEN IS OKÉ

    "YOU'RE NOT ALONE"

    I'M IN A GLASS CASE OF EMOTION holy fuck dudes EN DIE MUZIEK ERONDER


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    DE NIEUWE AFLEVERING GOT A GIRL IN TEARS. BRUH.


    The universal language of art.

    Ik ga denk ik een serie marathon houden. Dit moet ik zien.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Gisteravond na die perfecte zes minuten waarmee heel aflevering negen was uitgezonden was mijn enige wens eigenlijk nog dat Isak dit keer wakker zou worden en níét een leeg bed naast zich zou vinden, maar nee, Skam doet daar gewoon nog tien schepjes bovenop met Isak die niet eens kan slapen omdat hij te druk bezig is Even in te stoppen en Sonja die zich verontschuldigt omdat ze fout zat en die Isak goed advies geeft en Isak die dat advies meteen ter harte neemt en het gebruikt om Even gerust te stellen en hem tegen te spreken als hij denkt dat hij alleen maar een last is voor Isak???? En het was zo SOFT, I'm ??? Die nieuwe clip slayed me dead


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    ALL MY COHERENCY IS OUT OF THE WINDOW I CANT ITS TOO MCUH THE ONLY THING I CAN IS BREATHE REALLY DISTURBINGLY


    He cannot pass by without touching and moving and shaping and changing every thing, every boy-city, in his path.

    Naesheim schreef:
    ALL MY COHERENCY IS OUT OF THE WINDOW I CANT ITS TOO MCUH THE ONLY THING I CAN IS BREATHE REALLY DISTURBINGLY


    herkenbaar tbh


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik wil heel graag weten of Isak nog steeds Grindr heeft.


    He cannot pass by without touching and moving and shaping and changing every thing, every boy-city, in his path.

    (Even een mini MT, ik wil dit graag nog kijken maar weet niet waarvoor ik er tijd voor ga hebben.)


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Ik denk telkens dat ik bij ben maar dan heb ik weer hele stukken gemist blijkbaar. :') Ik snap er niks meer van.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    I cried, guys.


    "Don't knock it till you try it."