• De maand december is inmiddels aangebroken, wat betekent dat ook de deadline voor de vierde editie van Story of the Year is verstreken.
    Maar liefst negen users zijn erin geslaagd om hun verhaal af te ronden en de gehele maand december kan er gestemd worden op jullie favoriete verhaal.

    Deelnemende verhalen:

    Krolock met Her voice
    xShaw met Warheroes
    DociIe met Schemering
    Pickett met H_NGM_N
    Sahariel met The Unseen World
    Plato met Verblind door liefde
    Flowerpowers met Septem World of Magic
    Maethor met Russisch Terracotta
    Tatooine met And yet we die

    Wij hopen dat jullie in deze feestelijke maand de tijd kunnen vinden om de verhalen (uit) te lezen en jullie stem uit te brengen. De poll vinden jullie hier!



    Natuurlijk willen wij ook even vooruitkijken naar de volgende editie van SOTY.
    Als crew zijnde vonden wij het namelijk een leuk idee om jullie er voor het komend jaar nog meer bij te betrekken. En wel met het volgende: De Thema's en Genres.

    In de voorgaande edities hebben wij al meerdere thema's en genres voorbij zien komen:

    • Fantasy
    • History
    • Sci-Fi
    • Horror/ Thriller
    • Komedie
    • Detective
    • Avontuur/ Reisverhalen
    • Alternative Universe
    • Oorlog

    Nu is het dus weer de tijd om iets nieuws te verzinnen. Onze vraag aan jullie luidt dan ook als volgt:

    • Welke thema('s) zouden jullie het komend jaar willen zien? Zet ook vooral jouw motivatie, waarom dit thema gekozen moet worden, erbij!

    Verder willen wij ook graag willen weten of jullie nog feedback en/of opmerkingen hebben voor ons als SOTY- team. Wij willen natuurlijk dat de volgende editie een nog groter succes wordt!


    Alvast bedankt!
    Het SOTY- team


    De officiële crewpagina

    Krolock schreef:
    (...)
    Al deze opties zijn echt heel interessant. Kostuumdrama spreekt me enorm aan, ik houd van bijvoorbeeld andere eeuwen met andere kledingstijlen maar het feit dat ik er heel weinig van af weet, houdt me altijd tegen om aan zo'n verhaal te beginnen. Denk dat het echt een kwestie is van heeeeel veel onderzoek doen.

    Yap haha, dat heb ik bij deze SOTY gemerkt waar ik echt te weinig research voor gedaan heb.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Stiles schreef:
    Het is niet zo zeer een genre denk ik, maar moderne/vernieuwde versies van klassieke verhalen (e.g. Romeo & Julia, pride & prejudice)?

    Dit klinkt inderdaad als een heel erg origineel idee.

    En om zelf nog deze post nuttig te maken, ik opper gewoon (hoe zeg ik dit) iets met het gewone dagelijkse leven, maar toch iets wat het onderscheid. Reizen, bijvoorbeeld. Maar ik weet dat Fantasy meer aanspreekt, maar ik vind het gewoon fijn om mijn zegje te hebben :p

    [ bericht aangepast op 5 dec 2016 - 7:12 ]


    i wanna vincent van gogh cry in a corner

    Bij mij schoten de woorden psychiatrie en avonturier binnen.

    Ten eerste, je kunt in gaan op de rol die een psychiatrische patiënt heeft binnen een commune, gemeenschap, kliniek; je kunt een doodnormaal verhaal schrijven over iemand die een psychiatrische patiënt ontmoet, je kunt je hoofdpersoon een aantal trekjes geven of bizarre wendingen inbouwen door bijvoorbeeld psychose, etc.

    Ten tweede, dit thema might or might not be inspired door iets te veel uren Lara Croft spelen; maar grotten, tombes, schatkisten, overleven, survivalen, vijanden, doelen, kaarten, geheimen, geschiedenis, heden. Genoeg mogelijkheden.

    :) Heel benieuwd! Als het thema me ligt doe ik misschien wel mee volgend jaar!

    Drama
    Romantic
    Mysterie


    wees jezelf dan ben je al mooi genoeg

    Navigator schreef:
    Ik vind 'Mythes' wel een leuk thema. ^^

    Lijkt mij ook wel leuk.
    Of een verhaal rondom dood (of is dat te duister? Ik bedoel, als oorlog een thema kan zijn...). Dit kan bijvoorbeeld gaan over leven na de dood of iemand die vecht tegen de dood, iemand die een dierbare verliest, of iets Orpheus en Eurydice achtig. Is het een persoon die achterna gezeten wordt door een spook of bevriend wordt met de dood? Ruimte voor fantasy, drama, thriller (moord) en sci-fi (een wereld waarin misschien juist niemand meer sterft).

    [ bericht aangepast op 7 dec 2016 - 21:28 ]


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Fennec schreef:
    (...)
    Lijkt mij ook wel leuk.
    Of een verhaal rondom dood (of is dat te duister? Ik bedoel, als oorlog een thema kan zijn...). Dit kan bijvoorbeeld gaan over leven na de dood of iemand die vecht tegen de dood, iemand die een dierbare verliest, of iets Orpheus en Eurydice achtig. Is het een persoon die achterna gezeten wordt door een spook of bevriend wordt met de dood? Ruimte voor fantasy, drama, thriller (moord) en sci-fi (een wereld waarin misschien juist niemand meer sterft).

    Oe, dood vind ik een leuk idee (:


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Pff, zo veel leuke ideeën! Sommige vind ik erg leuk, maar ik zat te denken. Je zou ook een onderdeel kunnen doen over een maatschappelijk probleem van de afgelopen tijd... Bijv. Trump die aan de macht is gekomen, de vluchtelingenstroom die er was/is. Armoede in Nederland.. Zou kunnen haha. Kheb het zelf niet echt goed uitgedacht ofs ;)


    ~My Mind Is Free~

    Holy er is al 35 keer gestemd en het is pas de 8ste van de maand. I can't wait another 22 days (no_chears)


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Mythes en retelling vind ik allebei wel leuk thema's en eigenlijk ook wel samen passen. En het is best breed. De fantasy schrijvers kunnen meer de fantasykant op, terwijl mensen die meer van het realisme zijn juist meer daarop kunnen focussen. Dus in plaats van elfen zijn het gewone mensen. En zo wordt het dus best een breed thema ^^ (en er is toch research nodig naar het originele verhaal of mythe, waardoor mensen misschien minder snel opgeven)


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Jethro schreef:
    Mythes en retelling vind ik allebei wel leuk thema's en eigenlijk ook wel samen passen. En het is best breed. De fantasy schrijvers kunnen meer de fantasykant op, terwijl mensen die meer van het realisme zijn juist meer daarop kunnen focussen. Dus in plaats van elfen zijn het gewone mensen. En zo wordt het dus best een breed thema ^^ (en er is toch research nodig naar het originele verhaal of mythe, waardoor mensen misschien minder snel opgeven)

    Heb al eens zoiets gedaan, urban-versies van mythes zijn meestal best grappig. Zou wel leuk zijn als niet alles enkel sneeuwwitje is maar er ook wat tussen zit van griekse en romeinse goden of Shakespeare. Een vriendin van mij heeft ooit het meisje met de zwavelstokjes gedaan :) Ikzelf heb Rapunzel (niet-magisch) en de kleine zeemeermin gedaan (waarin zij dan een kustwacht was en de prins een surfer).


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Mij lijkt Religie een heel leuk onderwerp, je kan er ook alle kanten mee opgaan. Bv, hoe er ketters waren in de vroegere tijden, of hoe er gediscrimineerd werd tussen de joden en katholieken.
    Mythes lijkt me ook echt geweldig, je kan een oude mythe opzoeken en daarna er alles mee doen.
    Ook heeft het thema Dood wel iets, zoals hierboven al werd gezegd


    all because i liked a girl

    Een thema over mythes lijkt me leuk!
    Het lijkt me echt moeilijk een mythe duidelijk herkenbaar, maar ook volkomen anders te maken dan het origineel. Want het moet natuurlijk wel duidelijk zijn (zonder dat het expliciet vermeld staat) op welke mythe het verhaal gebaseerd is. Anders kan iedereen gewoon een verhaal over een spookachtig paard, een held of dergelijke verzinnen en dan achteraf zeggen 'ja het is gebaseerd op verhaal x' terwijl het er eigenlijk zo goed als niets van gemeen heeft behalve de naam van één figuur.

    [ bericht aangepast op 8 dec 2016 - 17:04 ]


    The soul needs autumn.

    Saorsa schreef:
    Een thema over mythes lijkt me leuk!
    Het lijkt me echt moeilijk een mythe duidelijk herkenbaar, maar ook volkomen anders te maken dan het origineel. Want het moet natuurlijk wel duidelijk zijn (zonder dat het expliciet vermeld staat) op welke mythe het verhaal gebaseerd is. Anders kan iedereen gewoon een verhaal over een spookachtig paard, een held of dergelijke verzinnen en dan achteraf zeggen 'ja het is gebaseerd op verhaal x' terwijl het er eigenlijk zo goed als niets van gemeen heeft behalve de naam van één figuur.


    Ik denk dat in dat soort gevallen het beter ook expliciet vermeld staat want anders moet iedereen er achter komen wat het is, terwijl er vrijwel geen enkel persoon alle mogelijke verhalen goed genoeg kent. Straks denkt iemand dat het over the wizard of oz gaat en heeft die persoon het idee dat het verhaal niet trouw is, omdat het over de rode schoentjes gaat. Natuurlijk moet het dan ook wel duidelijk zijn, maar het moet ook orgineel blijven.Ik ken dusdanig veel verhalen en versies van die dat ik door de bomen het bos misschien niet eens zou zien. Ik zou het echt nodig hebben dat het dan wel vermeld wordt. Probleem is wel dat de bekendste volksverhalen en sprookjes vaak erg kort zijn.

    [ bericht aangepast op 8 dec 2016 - 23:11 ]


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Oeh, ik heb al veel interessante thema's voorbij zien komen! (nerd)

    En mooi dat er dit jaar 9 hun story hebben afgerond. (bloos) Vorig jaar waren het er maar 2. ;o
    Veel succes aan de deelnemers van SOTY dit jaar! Ik ben benieuwd wie er gaat winnen.


    Ik wil een tuin vol egels

    LJGibbs schreef:
    Mij lijkt Religie een heel leuk onderwerp, je kan er ook alle kanten mee opgaan. Bv, hoe er ketters waren in de vroegere tijden, of hoe er gediscrimineerd werd tussen de joden en katholieken.
    Mythes lijkt me ook echt geweldig, je kan een oude mythe opzoeken en daarna er alles mee doen.
    Ook heeft het thema Dood wel iets, zoals hierboven al werd gezegd


    Als het zoiets wordt wil ik misschien wel mee gaan doen! Nu al inspiratie hihi.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.