• De maand december is inmiddels aangebroken, wat betekent dat ook de deadline voor de vierde editie van Story of the Year is verstreken.
    Maar liefst negen users zijn erin geslaagd om hun verhaal af te ronden en de gehele maand december kan er gestemd worden op jullie favoriete verhaal.

    Deelnemende verhalen:

    Krolock met Her voice
    xShaw met Warheroes
    DociIe met Schemering
    Pickett met H_NGM_N
    Sahariel met The Unseen World
    Plato met Verblind door liefde
    Flowerpowers met Septem World of Magic
    Maethor met Russisch Terracotta
    Tatooine met And yet we die

    Wij hopen dat jullie in deze feestelijke maand de tijd kunnen vinden om de verhalen (uit) te lezen en jullie stem uit te brengen. De poll vinden jullie hier!



    Natuurlijk willen wij ook even vooruitkijken naar de volgende editie van SOTY.
    Als crew zijnde vonden wij het namelijk een leuk idee om jullie er voor het komend jaar nog meer bij te betrekken. En wel met het volgende: De Thema's en Genres.

    In de voorgaande edities hebben wij al meerdere thema's en genres voorbij zien komen:

    • Fantasy
    • History
    • Sci-Fi
    • Horror/ Thriller
    • Komedie
    • Detective
    • Avontuur/ Reisverhalen
    • Alternative Universe
    • Oorlog

    Nu is het dus weer de tijd om iets nieuws te verzinnen. Onze vraag aan jullie luidt dan ook als volgt:

    • Welke thema('s) zouden jullie het komend jaar willen zien? Zet ook vooral jouw motivatie, waarom dit thema gekozen moet worden, erbij!

    Verder willen wij ook graag willen weten of jullie nog feedback en/of opmerkingen hebben voor ons als SOTY- team. Wij willen natuurlijk dat de volgende editie een nog groter succes wordt!


    Alvast bedankt!
    Het SOTY- team


    De officiële crewpagina

    Jethro schreef:
    Mythes en retelling vind ik allebei wel leuk thema's en eigenlijk ook wel samen passen. En het is best breed. De fantasy schrijvers kunnen meer de fantasykant op, terwijl mensen die meer van het realisme zijn juist meer daarop kunnen focussen. Dus in plaats van elfen zijn het gewone mensen. En zo wordt het dus best een breed thema ^^ (en er is toch research nodig naar het originele verhaal of mythe, waardoor mensen misschien minder snel opgeven)


    Ik ben hier echt zo voor in :3


    ~My Mind Is Free~

    Ik vind 'dood' misschien meer passen. Maar ik heb nog nooit mee gedaan dus ik weet eigenlijk niet of die mening gegrond is hihi.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Ik vind de dood wel een mooi onderwerp, zeker omdat je hier ook veel verschillende dingen mee kunt. Iemand kan een dierbare verliezen, de hoofdpersoon kan zelf een strijd voeren tegen een of andere ziekte, je kan zelfs een verhaal schrijven over iemand op death row.
    Ook lijkt geschiedenis me heel interessant. Niet omdat ik het vak geschiedenis nou zo leuk vond, maar je kan voor dit onderwerp bij wijze van spreken slechts afreizen naar de nineties van de vorige eeuw, maar ook naar de nineties van de zesde eeuw, om het even zo te zeggen.

    Maar de andere ideeën die hier genoemd zijn, zijn ook gaaf! :3


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Dougal schreef:
    Ik vind de dood wel een mooi onderwerp, zeker omdat je hier ook veel verschillende dingen mee kunt. Iemand kan een dierbare verliezen, de hoofdpersoon kan zelf een strijd voeren tegen een of andere ziekte, je kan zelfs een verhaal schrijven over iemand op death row.
    Ook lijkt geschiedenis me heel interessant. Niet omdat ik het vak geschiedenis nou zo leuk vond, maar je kan voor dit onderwerp bij wijze van spreken slechts afreizen naar de nineties van de vorige eeuw, maar ook naar de nineties van de zesde eeuw, om het even zo te zeggen.

    Maar de andere ideeën die hier genoemd zijn, zijn ook gaaf! :3


    Het probleem met historische verhalen is dat ze veel opzoekwerk vereisen. Als geschiedenisstudent is er niets vreselijker dan een verhaal lezen dat gewoon alle cliché beelden van een bepaald tijdperk gebruikt terwijl die vaak totaal niet kloppen. Het is niet zo dat ik denk dat mensen hier op Quizlet geen historische verhalen kunnen schrijven, het is gewoon een genre waar je enorm veel moeite en tijd moet insteken wil je het juist/goed doen waardoor mensen halverwege misschien nogal snel gaan afhaken. (:

    De dood vind ik ook wel een interessant thema. Het is niet direct mijn genre, maar het lijkt me wel fascinerend wat voor verhalen mensen daarover gaan schrijven. (:


    The soul needs autumn.

    Dougal schreef:
    Ik vind de dood wel een mooi onderwerp, zeker omdat je hier ook veel verschillende dingen mee kunt. Iemand kan een dierbare verliezen, de hoofdpersoon kan zelf een strijd voeren tegen een of andere ziekte, je kan zelfs een verhaal schrijven over iemand op death row.
    Ook lijkt geschiedenis me heel interessant. Niet omdat ik het vak geschiedenis nou zo leuk vond, maar je kan voor dit onderwerp bij wijze van spreken slechts afreizen naar de nineties van de vorige eeuw, maar ook naar de nineties van de zesde eeuw, om het even zo te zeggen.

    Maar de andere ideeën die hier genoemd zijn, zijn ook gaaf! :3



    Maar de Mythes vallen op zich ook onder geschiedenis, toch? En religie is ook altijd een issue geweest. Dus het is wel super breed. Je kunt het ook over heksen hebben, Julius Caesar, maar ook de tweede wereld oorlog of de 70/80er jaren waar bijvoorbeeld Queen groots was.

    Of interpreteer ik het idee van SOTY nu verkeerd?


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Geschiedenis (History) is al een thema/genre geweest though.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Pickett schreef:
    Geschiedenis (History) is al een thema/genre geweest though.


    helemaal overheen gelezen. :')


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Kunnen er niet meerdere thema's komen? Ik zie zoveel inspirerende thema's wauw.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Standal schreef:
    Kunnen er niet meerdere thema's komen? Ik zie zoveel inspirerende thema's wauw.


    Waarschijnlijk zullen er weer twee zijn, een door de crew en een door de winnaar. Maar het lijkt mij zeer zinvol alles te noteren, want we hopen natuurlijk dat SOTY nog jaren lang georganiseerd blijft worden en al die jaren moeten er natuurlijk leuke thema's zijn ^^


    Happy Birthday my Potter!

    Dood, sport of misdaadlijken mij wel iets, waarom? Bij dood kan je echt alle kanten op en je zou ook echt de kant op kunnen die je fijn vindt schrijven, maar je zou ook juist uit je comfort zone kunnen stappen. Bij sport idem, en daar komen nu al meerdere ideeën voor bij mij binnen. Misdaad meer omdat je het realisme moet houden wil het je meeslepen en een goed plot uitdenken je zeker aan de 40.000 woorden krijgt.


    ''Terrible people do terrible things. And the good people stop them.''

    Ik vind competitie ook wel leuk als onderwerp.

    Ik heb nog enkele thema's:
    - Familie
    - Schuld
    - Ongelijkheid
    - Samenwerking
    - Beroemdheden (het hoofdpersonage kan dan een bekend actrice, schrijver, schilder, ... zijn)
    - Iemand die in een verhaal terechtkomt (lezer, schrijver,iemand die toevallig het boek open doet ...)


    The soul needs autumn.

    Vergeet niet te stemmen! *O*


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Woah, het is al weer bijna januari c: Ik ben zo benieuwd naar de uitslag (:

    En idk, maar misschien is 'Angsten' ook wel een leuk thema? Het is in ieder geval vrij ruim, denk ik.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik vind paranormaal wel een leuk thema.


    Mhm?