• Bij het einde van het jaar horen heel veel fijne topics, verkiezingen en dergelijke meer, maar ook dit topic mag - vind ik - niet vergeten worden! Het is al het vierde jaar dat dit topic er is (met heel veel dank aan Disnerd voor het oorspronkelijke idee in 2013) en ik vind dat het één van die positieve noten is op het einde van het jaar hier op Quizlet. Waar ben jij dankbaar voor dit jaar? Of nog belangrijker: voor wiens gezelschap, aanwezigheid en simpelweg bestaan ben je dankbaar? Houd je niet in: je mag hier iedereen bedanken! Wat zouden we immers zijn zonder dankbaarheid? Zonder bepaalde mensen?

    [ bericht aangepast op 14 dec 2016 - 16:36 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik ga deze week ook eens tijd maken om wat te schrijven.


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    Voor nu even MT.


    16 - 09 - '17

    Ik ben dankbaar dat dit jaar bijna over is. :W
    Hopelijk gaat 2017 niet zo shitty worden als 2016!

    Verder heb ik niets specifieks te zeggen aangezien ik vrijwel geen contact heb met mensen op Q.
    Hopelijk komt daar ook verandering in, in 2017! (:


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Goldberg schreef:
    Voor nu even MT.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Mt.


    The truth is out there.

    Here we go (krul)



    Bombay/Erieka
    Hellooooo crazy cat lady! Verdorie zeg, we hebben zo weinig gepraat de laatste tijd :/ Ik wil je zeggen dat ondanks dat we niet meer zo veel praten als voorheen, dat je nog steeds een plekje hebt in mijn hart. For some reason kan jij me altijd aan het lachen krijgen, zelfs al ben ik een zeurkous of stromen de tranen over mijn wangen. Als ik met jou praat voel ik me minder alleen. Keep going you weirdass, ik weet dat het soms vet lastig is, maar ik heb het afgelopen jaar gezien hoe jij iedere keer weer uit een gat in de weg klom. Verdomd zeg (ik hou van schelden heh), jij bent een van de sterkste personen die ik hebt gezien. Het zal niet altijd makkelijk zijn, maar ik geloof dat iedereen zo veel krijgt als hij kan dragen. En als iemand dit gewicht kan dragen, ben jij het wel. You can do it c:

    Gibbs/Yolanda
    Landaaaaa
    HAH, ik ben nog steeds vet trots op deze bijnaam. (Ik had even gehoopt dat die zus van Wanda - en Cosmo - ook Landa heette, maar dat is dus Blonda. Anyway, zij is knap, getalenteerd en vet grappig, net zoals jij.)
    Yolandapandalanda, dank je wel voor het afgelopen jaar. Ik weet niet waar ik het aan verdient heb, maar je bent zo vaak een gesprek terwijl ik het altijd vergeet. Ik word er zo vrolijk van om met jou te praten (: Je bent echt heel grappig, heel vaak onbedoeld. Maar het fijnste vind ik nog dat ik eerlijk tegen je kan zijn, jij judged niet als ik mijn sacherijnige of emo kant laat zien. Je lijkt een van de weinige mensen te zijn die mij echt begrijpt en mijn slechte kanten kan accepteren als ik ze laat zien. Ondanks dat je het zelfs ook vaak damn lastig hebt, sta je iedere keer weer klaar om mij plat te knuffelen en te overladen met complimentjes. Yolanda, je bent een geweldig persoon, dank je wel.

    Nerwen/Maia
    Alle drama op Quizlet, alle drama tussen ons, het was het allemaal waard. Want daardoor heb ik jou gevonden en hebben wij nu de hechte vriendschap die ik al jaren niet meer durfde te hebben. Ons contact gaat met ups en downs, hoewel we de laatste maanden - als je de tijden van radiostilte niet meetelt - heel veel ups hebben gehad. Je weet het al, maar ik wil de gelegenheid nemen om je eens voor het aanzicht van iedereen te bedanken. Bedankt dat je naast me stond als ik me alleen voelde, bedankt dat je me niet los liet als ik je weg duwde. Bedankt dat je me altijd weet op te vrolijken, dat mijn hart even begint te gloeien als ik een lief berichtje van je krijg. Lieve Maia, jij bent heel belangrijk voor mij geworden. Ik hoop dat we in de toekomst onze vertrouwensband hechter kunnen maken, maar ik voel me nu al vereerd dat ik een plekje in je hart heb kunnen vinden. Je bent een heel bijzonder mens Mort, laat de anderen je niet klein krijgen. Laat dat lichtje in je niet doven. Ik heb heel veel aan jou te danken, jij bent het waard om voor te vechten. <3

    Graves/Ian
    Oh oh, waar te beginnen. Volgens mij weet je het meeste al - ik hou van je, je bent compleet gestoord en awesome, ik kijk tegen je op - bla bla bla. Het punt is, ik hoop gewoon dat we nog 40 jaar bevriend blijven en straks als oude omaatjes op een terrasje bier kunnen drinken en kunnen lachen met onze droge kut emo humor. Dank je wel voor de afgelopen twee (drie?) jaar, je bent awesome. Keep going bitch, de komende jaren gaan alleen nog maar beter worden. Als je al de afgelopen 21 fucked up jaren hebt kunnen overleven, weet ik zeker dat je hier doorheen komt. Jij gaat straks zo'n pretty boy worden waarvan ik dan kan roepen naar starende vrouwen 'DAAR BEN IK MEE BEVRIEND KIJK EENS HOE FUCKING MOOI HIJ IS HAH IK KEN HEM AL JAREN EN JULLIE NIET'.
    Oh ja, en Merry Christmas en zo
    En een leuk oud en nieuw met dat kutvuurwerk. Tijd voor concert dopjes, want de kleurtjes en lichtje zijn wel leuk.

    Krullie/Emma
    Hah, jij dacht dat je vergeten zou worden hè? Echt niet. Van mij kom je niet zo makkelijk af emmapemma!
    We kennen elkaar nu eh, een half jaar? En ik die zes maanden (of omtrent zes) heb ik al zo belachelijk veel van je geleerd. Ik heb zo'n vermoeden dat je het zelf niet ziet, maar jij bent belachelijk slim, vaardig en ook nog eens vet aardig. (Hehe, dat rijmt.) Een kwestie van er in groeien, zeg je. Dacht 't niet, dit zit in je karakter. Je mag echt af en toe even stilstaan en trots op jezelf zijn Emma (: Ik weet dat je dat soms lastig vind, zeker na teleurstellingen van een aantal jaar geleden in je opleiding. En misschien is dit ook niet de plek waar jij naar had verlangt. Maar ik weet wel dat jij nu aan het groeien bent om een krachtige, zelfstandige vrouw te worden. Ik heb er vertrouwen in dat jij ver gaat komen, jij bent een van de weinige mensen die geluk voor zichzelf kan kweken - al voelt het misschien niet op de juiste plek. Heb vertrouwen in jezelf Emma, jij gaat het - ook op stage en alles - heel ver brengen. You are one awesome person. Ik hoop echt dat we komend jaar contact kunnen houden. (:

    Navigator/Natas
    Huh? Jouw naam? Jup, we hebben dan wel bizar weinig gesproken de laatste tijd, jij behoort nog tot mijn vrienden uit mijn oer-quizlet tijd :') Ik heb ontzettend veel van jou geleerd als het gaat om schrijven - je bent echt een van de beste schrijvers die ik ken. Om eerlijk te zijn kijk ik enorm tegen je op, en daarom ben ik des te blijer dat wij bevriend zijn. Ik beloof je plechtig dat ik ooit in mijn leventje de hele serie van Luotisade ga kopen c: Ik hoop dat je komend jaar kan genieten van je boeken en alle fame die het met zich mee brengt, en dat je je charakters gruwelijk laat sterven op de meest mooie momenten - want dat maakt jouw verhalen toch wel bijzonder. Jij weet zelfs aan de verschrikkelijkste momenten een mooie draai te geven ^^ Thank you for sharing your arts.

    ProngsPotter/Froukje
    Froukjeeee c: Om even met de deur in huis te vallen, dank je wel dat je zo'n goede mod bent. Om eerlijk te zijn kijk ik ontzettend tegen je op als collega en iedere keer inspireer je me - hoewel waarschijnlijk onbewust - om toch te vechten voor een plekje en een poging te doen een goede mod te worden. Ik ben ontzettend trots op ons groepje nieuwe modjes, maar voor mijn gevoel stijg jij er echt een beetje bovenuit. Ik hoop oprecht dat we nog heel lang samen kunnen werken en meetingsletten te worden. (:

    Virtues/Melissa
    Als iemand een wandelende Christmas Spirit is, dan ben jij het wel Melissa. Alle 365 dagen heb jij een soort warme chocomelk-haartvuur-kerstboom attitude die iedereens hart laat smelten. Jij bent een ontzettende lieverd en ik prijs me heel gelukkig dat ik mij jouw vriendin mag worden. Je mag echt wat meer in jezelf gaan geloven, jij bent een hele goede vriendin en je verdient het geluk dat je op je pad vind. Jij bent er echt eentje uit duizenden, dank je wel voor al je lieve woorden. <3

    Wiarda/Jip
    Man man man, jij droogkloot, wat hou ik toch van je. Waar komt al die onzekerheid toch vandaan? Jij bent de meest supertastische kip die ik ken (en dat zegt wat, want ik heb drie awesome kippen als huisdier) met zo veel talent en liefde en droogheid dat ik me er over verbaas dat jij niet uit elkaar knalt. Ik meen het, serieus, kijk in de spiegel en probeer trots op jezelf te zijn. Je slaat je verdorie door school heen met veel kracht terwijl je het niet altijd makkelijk hebt, ik weet uit ervaring dat dat vet lastig is. Ik ben trots op je Burritokipje, en ik ben hieperdepieper blij dat wij vriendinnetjes zijn. ^^

    Occamy/Sofie
    Soof, bij jou weet ik nooit zo goed wat ik moet zeggen. Ik heb wel vaker woorden gegeven aan dat ik tegen je op kijk en dat ik zo trots ben dat wij bevriend zijn, maar ze lijken simpel weg niet goed te verwoorden wat ik bedoel. Ik weet dat je niet altijd lekker in je vel zit, maar laat me je dit vertellen als independent outsider: you are an amazing human being. Ik heb er bewondering voor dat je zo probeert je geluk na te jagen en ik heb respect voor je reeds genomen beslissing - want ik weet hoe lastig het voor je is. Dank je wel dat ik in deze korte tijd zo veel van je mocht leren (: Ik hou die pianoboeken lekker nog een tijdje, want dat betekend dat wij nog een tijdlang bevriend moeten zijn en dat zou ik toch helemaal niet erg vinden :Y)

    Richone/Laura
    Lieve Lau, dank je wel voor onze maffe vriendschap. Wij praten eigenlijk heel weinig, maar jij hebt regelmatig zulke komische uitspraken dat ik helemaal dubbel lig om onze conversaties :') Het was zo awesome om jou in het echt te ontmoeten, als ik af en toe nog terug denk aan die heerlijke wildwaterbaan (of liever wilde-Laura-baan) moet ik weer glimlachen. Ik hoop volgend jaar echt een goede vriendschap met jou op te kunnen bouwen, ik zou me vereerd voelen c:

    Raja/Mehri
    Holyfrickingdickinghell
    Wat kan jij tekenen. Ik heb niet je hele comic gevolgd, maar af en toe zie ik wat van je tekeningen voorbij komen en moet ik even een paar minuten naar mijn beeldscherm staren om alle details van jouw artsy werken in me op te nemen. En vreemd genoeg heb je ook nog eens een vet lief karakter er bij gekregen (no offence, maar veel tekenaars zijn introvert terwijl jij de liefste lieveling met de naam Mehri bent die ik ben tegengekomen). Ik ben altijd bizar jaloers op wat jij voor elkaar krijgt met je handen, maar ook met lieve woorden. Lieve Mehri, dank je wel voor alle lieve berichtjes van het afgelopen jaar, ze hebben me er echt doorheen gesleept. Ik hoop echt dat wij komend jaar een vriendschap kunnen opbouwen. ^^

    Overkill/Sarah
    Sarahhhhhh *ademt overdreven de 'h' uit *
    Eerlijk waar, wat heb ik respect voor je. Iedereen heeft zo zijn bagage, maar jij hebt de laatste tijd echt veel op je dak gekregen - en je bent er nog. Je bent nog steeds een lieve, schattige Sarah met een awesome droge humor. Na wat jij met in je laatste pb hebt verteld heb je toch een beetje een plekje in mijn hart gekregen. Ik hoop echt dat het een keerpunt voor je was, dat je over de helft van je zwarte tunnel bent en dat je straks een lichtje begint te zien. Misschien wel een kerstlichtje. (: Maar without kidding, ik gun het je zo dat je weer oprecht kan glimlachen. Lieve Sarah, hou vol, ik geloof in je. <3


    Ik hoop dat ik niemand ben vergeten :') Waarschijnlijk heb ik allemaal spellingsfouten of rare zinsopbouwen gemaakt, maar daar moeten julliemaar even omheen lezen :W

    [ bericht aangepast op 15 dec 2016 - 16:41 ]

    BriBry schreef:
    Here we go (krul)

    Navigator/Natas
    Huh? Jouw naam? Jup, we hebben dan wel bizar weinig gesproken de laatste tijd, jij behoort nog tot mijn vrienden uit mijn oer-quizlet tijd :') Ik heb ontzettend veel van jou geleerd als het gaat om schrijven - je bent echt een van de beste schrijvers die ik ken. Om eerlijk te zijn kijk ik enorm tegen je op, en daarom ben ik des te blijer dat wij bevriend zijn. Ik beloof je plechtig dat ik ooit in mijn leventje de hele serie van Luotisade ga kopen c: Ik hoop dat je komend jaar kan genieten van je boeken en alle fame die het met zich mee brengt, en dat je je charakters gruwelijk laat sterven op de meest mooie momenten - want dat maakt jouw verhalen toch wel bijzonder. Jij weet zelfs aan de verschrikkelijkste momenten een mooie draai te geven ^^ Thank you for sharing your arts.


    Aah dankjewel, Lieke. Ik vind ook dat we elkaar veel te weinig spreken, maar dat maakt het des te leuker om zo'n berichtje te lezen. Wat een mooie complimenten, ik bloos ervan! Mijn berichtjes komen nog, maar ik wilde dit alvast even kwijt. ^^


    Every villain is a hero in his own mind.

    Navigator schreef:
    (...)

    Aah dankjewel, Lieke. Ik vind ook dat we elkaar veel te weinig spreken, maar dat maakt het des te leuker om zo'n berichtje te lezen. Wat een mooie complimenten, ik bloos ervan! Mijn berichtjes komen nog, maar ik wilde dit alvast even kwijt. ^^


    Het komt ook echt allemaal uit mijn hart, dus het maakt mij oprecht gelukkig dat jij er blij van word (:

    Als ik al de examenstress te rusten heb gelegd, heb ik hier ook wel nog het een en het ander te verkondigen.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Ik heb zin om mensen te bedanken die ik niet echt ken, maar waardoor Q een stuk beter wordt. So here we go.

    * Krolock/Laura: jij maakt Q echt gewoon een fijnere plek om op rond te surfen, zonder dat je het zelf beseft :'D er kruipt zoveel tijd in de dingen die je voor Q doet (de profielfoto-shop, de celeb-wedstrijd) en je verdient gewoon echt eens een bedankje. Als ik een user van het jaar zou mogen zeggen, zou die titel voor jou zijn. Bedankt om Q zo'n toffe plek te maken, altijd vriendelijk te reageren en gewoon... Laura te zijn.

    * Navigator/Natas: Zoals hierboven al staat: ik ken je niet echt maar jij bent ook zo'n persoon die Q maakt tot Q. Daarbij ben je ook één van de enige die consistent reageerde op mijn story en ik kan je niet zeggen hoeveel dat voor me betekende. Verder reageer je overal gewoon altijd zo enthousiast en vriendelijk dat ik er zelf ook blij van word :3 je lijkt me gewoon echt een top-persoon, dusja.

    * Wasikowska; OMDAT JE ZO'N SCHAT VAN EEN MENS BENT! Nee echt, je bent geweldig. Het maakt me altijd zo blij om je tegen te komen, en je bent één van die mensjes die hier is sinds het begin van Q en het begin van mijn profiel, dus je kon gewoonweg niet ontbreken uit dit lijstje.
    Blijf alsjeblieft zo'n pracht van een mens/user :3

    * Puellae: Erg blij dat ik je dit Q-jaar zoveel beter heb leren kennen (: je bent ook zo'n lieverd, geen idee hoe je het doet. Bedankt om de coverwedstrijd zoveel dragelijker te maken <3

    * Square: Tja Inge, je weet wat ik van je denk (; bedankt voor je stralende aanwezigheid steeds en ik heb nog altijd de stiekeme droom om je ooit te meeten haha.

    * Wiarda/Jip: Omdat ik je humor geweldig vind, hehe. Zeker woordpuns. En we hebben allebei een rare naam, wat sowieso een band schept.

    * Nerwen/Maia: natuurlijk moet ik jou vermelden *gayhand* je bent de vriendin die ik het langste heb hier op Q. En al spreken we soms tijdenlang niet, toch voelt het alsof er niets is verstreken als we weer eens bijbabbelen. Dus bedankt om mijn vriendin te zien hier op Q, bedankt om snapchat voor me te downloaden, bedankt om brieven te sturen (moeten we snel nog eens doen), bedankt om mijn gezaag aan te horen als ik dat nog eens nodig heb en bedankt om gewon Maia te zijn. De Maia waar ik zoooooveel van hou!

    * Gibbs/Yolanda; Yesh, Yolandie, jou zou ik nooit kunnen vergeten (; dankzij 2016 zijn we enorm veel beginnen praten en ik zou het echt niet anders willen. Ik weet niet eens waardoor we zijn beginnen praten maar ik ben er ontzettend dankbaar voor! je bent zo'n lieve meid en ik zou je echt niet meer kunnen missen, niet op Q en niet in m'n leven (: dus bedankt om er te zijn <3 en ik hoop gewoon dat 2017 jouw jaar wordt, ik ga alleszins alles eraan doen om ervoor te zorgen dat dat zal gebeuren!

    Gut ik ben nog zoveel mensen vergeten waarschijnlijk. Dus ook maar een bedankje aan alle users hier op Q, dankzij jullie voelt deze site toch iedere keer als thuiskomen!

    [ bericht aangepast op 15 dec 2016 - 17:13 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Tijd voor een toevoeging c:
    IK MAAK TE LANGE LIJSTJES SORRY



    Square/Inge
    Volgens mij heb ik het je ook al wel verteld in de Hema in Utrecht, maar ik adoreer jouw humor op het forum. Eerlijk waar, zeker na al die melancholieke berichtjes die je vaak in het LJH ziet is jouw droge humor en zelfspot geweldig. Ik scrol meestal wat door het LJH, maar als ik jou voorbij zie komen lees ik het toch altijd weer. En als je eenmaal over de teleurstelling heen bent dat jij in het echt niet geel en vierkant bent, kan ik niet anders dan beamen dat je in het echt nog leuker bent c: En knapper, Jezus. Ik vond het echt leuk je eens te ontmoeten, ik hoop heel erg dat we elkaar nog eens zullen zien. ^^

    Katsudon/Wendy
    Volgens mij hebben wij voor de Efteling maar heel weinig gepraat (how?) en daarna naar mijn mening ook veel te weinig (HOW?), maar ik neem deze gelegenheid even om je te bedanken. ^^ Ik ben van mezelf vrij onzeker, en toen ik voor het eerst in een jaar of twee naar een meeting ging, had ik al wat slapeloze nachten achter de rug. Maar toen wij met een groepje in de trein zaten, kreeg jij het voor elkaar om een hele hoop van die zenuwen en onzekerheid weg te nemen. Don't ask me how, maar door jou voelde ik me minder een soort rare nerd, maar gewoon een mens met als hobby schrijven - die andere schrijvers gaat ontmoeten. Ik ben dan wel een gemakkelijke prater, ik was zo bizar blij dat ik jou in die trein al een beetje had leren kennen. Ik voelde me zekerder daardoor, dus ontzettend bedankt - al was het waarschijnlijk grotendeels onbewust.
    Cheers mate, on a year of more talks and hugs.

    Goldstein/Anna
    Ik heb er heel lang over zitten twijfelen of ik uiteindelijk ook iets tegen jou zou zeggen, maar toen bedacht ik me 'waarom niet'.
    To be honest, ik was vet zenuwachtig om je te ontmoeten. Ik bedoel, ik was sowieso wel zenuwachtig voor een meeting - zoals ik dat altijd ben. Maar om het even cliché te zeggen, jij was naast Sofie en Inge één van de bekende Quizletters die ik nog niet kende, maar waar ik wel ontzettend naar tegenop kijk. Dat moet vast heel vreemd voor je klinken, want wij hebben volgens mij voordat ik mod werd nooit een woord gesproken, maar het is wel zo. Jij was een van die mensen die het voor elkaar kreeg om vriendelijk te zijn zonder klef te worden, eerlijk te zijn zonder bot over te komen en een steunpilaar van Quizlet te zijn zonder daar iets voor terug te vragen. Ik voelde mij ook eerlijk gezegd heel schuldig na wat er die 'eerste meeting van ons' gebeurde aan het einde, maar het maakte wel dat ik des te meer respect voor je kreeg. Ik vermoed dat jij je er niet altijd van bewust bent, maar je komt heel zelfverzekerd en belachelijk vriendelijk over naar de buitenwereld. Je krijgt het verdorie voor elkaar om steeds weer over die angsten en onzekerheden heen te stappen en te boxen met het leven. Je bent echt, vanuit mijn hart gezegd, een heel bijzonder persoon. Dank je wel dat je het ons vergeven hebt, en dank je wel dat je aardig was tegen deze awkward nieuwe mod (: Ik hoop dat het nieuwe jaar je meer rust en zekerheid geeft, want dat heb je meer dan verdient met alles wat je voor de mensen om je heen doet.

    Erso/Megan
    Sorry, ik heb geen inspirerend of klef verhaal voor je, maar ik wil gewoon even zeggen dat ik het ontzettend leuk vond om jou te leren kennen. Ik had nooit verwacht zo'n ontzettend lief, prettig gestoord en vooral knap (holy shit) meisje te zien dat achter dat schermpje verstopt zat. Ik vind het een eer om met je samen te mogen werken. c: And yes, you're going to be all right.

    Krolock/Laura
    Heh. Oeps :') Niet echt de beste eerste indruk als mod, maar het spijt me echt dat ik je post had verwijderd :W
    Ik kan natuurlijk niet een ellendig lang bericht schrijven zonder jou er in te vermelden, want eerlijk is eerlijk - jij met Quizlet echt zoals hij is. Soms vermoed ik dat jij zes dubbelgangers hebt, want jij duikt letterlijk overal op waar activiteit is. Op een goede manier natuurlijk, want jouw berichten zijn altijd ontzettend vermakelijk om te lezen. Dank je wel dat je zo veel organiseert en in leven houd hier op Q.

    Scandal/Erica
    Erica, dank je wel voor al je lieve zorgen. Dank je wel voor alle inzet als administrator, want man, je moet wel ballen hebben om zo'n baan aan te kunnen nemen. Ik vind het geweldig wat je allemaal voor elkaar krijgt in die eerste maanden die altijd het lastigste zijn, ik denk dat er niemand is die het beter had kunnen doen. Je bent een zeer fijne collega. (:

    Alle bètareaders (op een stokje)
    Qing, Inge, Jip, Lotte, Nina en Lisanne, ongelofelijk bedankt dat jullie Quizlet een goed-gespelde, fijn leesbare site maken. Jullie zijn de beste grammarnazi's die ik ooit heb ontmoet. (:

    Aan de columnisten
    Rosa, Elise, Leah, Necessity, Sterre, Lamar, Erica, Manon, Andrea en Wino,
    Als bijna-leerling op de opleiding journalistiek ben ik een ontzettende fan van jullie taak. Ik heb een gigantische voorliefde voor columns en ik vind het heerlijk om ze te lezen. Respect voor jullie werk, iedere column die ik van jullie heb gezien is een pareltje en een eye-opener. Bedankt!

    Voor de bemiddelaars
    Megan, Maia en Margot,
    Als er iets in het leven zwaar is, dan is het wel ruzie en onbegrip. En toch zetten jullie je regelmatig in om de strijd aan te gaan met deze twee haatmakers en het proberen voor iedereen wat draagbaarder te maken. Ik heb respect voor jullie werk, dank jullie wel voor alle inzet! Zonder jullie was Quizlet veranderd in een soort moordput van ruzie's en haat. ^^

    To le mods
    Mijn beste Naomi, Mare, Kim, Xantha, Femke, Fabiënne, Sofie, Melissa, Froukje, Melissa, Jarne, Anna, Andrea, Bianca, Felicia, Maaike, Glenn, Cloë en Dries.
    Nu ik achter de schermen heb kunnen kijken weet ik - heel cliché gezegd - hoe bizar veel werk en mentale inspanningen het kost om dit mooie werk te kunnen doen. Ik kan niet anders zeggen dan petje af, jullie zijn me toch een stel. Dank jullie wel voor alles dat jullie doen, van letterlijk typwerk tot eindeloos denkwerk tot immense gezelligheid. Ik ben trots dat ik deel mag uitmaken van deze familie. (:

    Last but not least, alle oud crewleden, forumspammers, quizmakers, storyschrijvers, kletsmaatjes en gezelligheidzoekers.
    Op 20 januari mag mijn mijn vierde verjaardag vieren op deze site, wat voor mij voelt als een soort tweede thuis. Ik ben - ondanks dat vele het eens zijn over het feit dat de populatie hier minder word - ontzettend trots op wat wij hier hebben bereikt. Wij zijn één Quizletfamilie, en net zoals echte families maken we af en toe flink ruzie, maar we blijven familie. Jullie zijn de meest enthousiaste, creatieve en openhartige mensen die ik heb ontmoet. Jullie hebben een plekje in mijn hart veroverd en Quizlet zal - ook wanneer ik eenmaal zal stoppen - voor altijd een mooie herinnering zijn in mijn gedachten. Dank jullie wel voor alles. <3


    Oh jongens, sorry als ik te klef ben. Het is de Kerstsfeer, echt. Die Kerstlampjes en wollen truien maken me week vanbinnen.

    This is for later


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Er volgen nog meer as usual.

    Liefste Qing/Metamorphoses.

    WAAR BEGIN IK. Laat ik beginnen met het feit dat je je bètareader titel meer als waardig bent. Je bent echt een leuk mens en je sarcasme is echt geweldig. Je posts in LJH zijn meestal heel hilarisch en stiekem ben ik jaloers op je examenrooster *sorry sarcasme is niet van een mijn betere capaciteiten*. Je bent hilarisch, knap *yes u are* en als je crush dat niet doorheeft, is hij blind. You are the Yin to my Yang, the seat to my toilet, the Qing to my Addie. We shall meet one day and it will be the biggestestest meetup in history cuz U are gonna be there. Je bent een geweldige dichter en als het moet, bekijk je dingen ook au serieux. Dat zijn twee dingen die ik helemaal niet kan. Wanneer we gaan meeten, zal ik als eerst btw aan je babybips wangetjes aanvoelen *wbw*. Ik vind je geweldig hoe je bent, zelfs al had je mislukte ombre in je haar enzo. Heck, zelfs dat stond je goed. Je usernames zijn letterlijk goals. Voetbalgoals zelfs. Ik vind trouwens ook dat jij meer als geschikt bent voor het vertrouwenspersoon-initiatief. Jij bent een van de meest behulpzame personen die ik ken en je geeft advies dat niemand anders ooit tegen mij heeft gezegd. Je bent zo fucking aardig en lief. Op een dag gaan we samen bungeejumpen van de Sint-Romboutstoren of zo. Of als dat net ieeeeeets te wild is, dan gaan we wel gewoon pizzapartys houden. Ik weet niet welke pizza je lekker vindt maar yolo, we'll get there. We gaan ook Netflixfilms kijken met de slechtste beoordeling ooit en we gaan met de winkelkarretjes van de Lidl rondrijden. Picasso-esque kunstwerkjes met de potloden van de Action. Scheppers en BimSem vandaliseren, all die shit. En je weet ja, we are gonna have lots and lots of fun while doing it. Love u, Qing.

    Wauw, dit was lang.

    [ bericht aangepast op 15 dec 2016 - 19:07 ]


    Heaven is a place that we all have

    Here it comes. Lol. Dit is echt massa's lang. Als ik mensen vergeten ben zal ik ze later toevoegen en als ik je niet toegevoegd heb en vergeet je nog toe te voegen: het spijt me echt heel erg. :c Ik ben soms nogal vergeetachtig en ik houd van iedereen hier op Q, inclusief jij. c: Vooreerst wil ik dus gewoon iedereen, users en crew, heel erg bedanken voor wat jullie jaar na jaar weer te bieden hebben - of het nu voor of achter de schermen is, op het forum of met jullie schrijfkunsten, in jullie gedichten of lijstjes - bedankt. Hoewel ik de eer nog niet gehad heb met velen onder jullie te spreken, maken jullie mijn leven er elke dag wat mooier op met jullie lieve reacties en prachtige creaties. Echt heel, heel erg bedankt.



    Qing/Metamorphoses
    Pfoe, ik weet eigenlijk niet echt waar te beginnen. Ik ben in elk geval niet van plan hier een heel "we hebben elkaar op die datum voor het eerst gesproken en dan is het gegroeid tot weet ik veel wat"-verhaal te plaatsen, want ik heb eerlijk waar geen flauw idee wanneer we voor het eerst zijn beginnen praten, haha. Ik weet wel dat, als we praten, je altijd met zoveel wijsheid aan komt zetten dat ik niet weet waar ik zou moeten beginnen met je te bedanken. Ik ben al zo vaak met mijn eigen shit naar je toe gekomen dat je zo'n intelligente antwoorden kon formuleren, zo wijs antwoordde, dat ik me soms echt schuldig voel dat ik je niet terug kan geven wat jij mij gegeven hebt. Want weel, lieve Qing, dat ik er immens veel aan gehad heb. Nog steeds.
    Bedankt om te zijn wie je bent. Mijn en dé wereld is een betere plaats met en vooral door jou. Je bent een lichtje hier op Quizlet dat nog heel lang zo fel mag branden. <3

    Jarne/Debbaut
    Ik zeg elk jaar opnieuw dat we te weinig spreken, en elk jaar opnieuw spreken we te weinig. Ik wil je gewoon heel erg bedanken voor alles. Het feit dat ik altijd je gastenboek mag binnen stuiken om gezellig te praten, dat je me nog steeds niet half vermoord hebt om mijn eeuwig durende VoIde-zever (of heb je me er wel al half voor willen vermoord? (krul)) en nu ja ... gewoon echt voor alles. Bedankt.

    Noa/ido
    Hetzelfde als hierboven, lieve Noa. Ik spreek je echt veel te weinig en ik kan niet uitdrukken hoe jammer ik dat vind. Je hebt altijd voor me klaar gestaan. Je bent er altijd geweest voor me. Men zegt wel eens dat negatieve energie geen vriendschappen kan smeden, maar in ons geval was het toch écht gewoon een afschuw voor éénzelfde persoon dat ons in contact gebracht heeft. Na al die jaren, lieve Noa, ben ik haar (je weet wel over wie ik het heb), ondanks de haat die ze verspreidde, nog steeds dankbaar dat ze jou naar Narnia-forum gebracht heeft, want anders had ik je wellicht nooit ontmoet. Jezus mina, lieverd, we moeten echt meer praten. Ik hoop dat we dat in 2017 eindelijk kunnen realiseren.

    Xanthe/Yashiro
    Ik geloof dat je vorig jaar ergens gewoon mijn gastenboek binnengestuikt bent en godjes, wat ben ik daar nog steeds dankbaar voor. Het spijt me enorm dat ik zo weinig antwoord op je berichtjes, ik ben gewoon zo vergeetachtig en ik voel me er ook altijd dood schuldig over. Bedankt dat ik ook bij jou altijd mag binnenvallen wanneer ik wil en altijd mag zeuren over de fluttigste dingen op deze aardbol. <3

    Adnane/Eucalyptus
    Lol, Ad, ik wist eigenlijk zelfs niet dat je controversieel was in het begin. Ik weet wél nog dat ik, toen ik je op 22 maart na de aanslagen in Brussel een berichtje stuurde (ik geloof dat dat de eerste keer was dat ik je echt sprak), ik dacht dat je een meisje was. Ik zei iets in de trant van dat "omdat ik weet dat Mehri en jij (ik had het bericht ook naar Mehri gestuurd) beide moslima's zijn, ..." en dan iets over het feit dat ik dit even erg vond voor jullie en de generalisatie die jullie weer zouden moeten doormaken. Was een beetje lullig van me, maar bon.
    Ik ben echt heel blij dat ik je heb leren kennen. Je humor is echt on point en ik geniet er altijd immens van met je te praten. Thanks fur B-in u, cos I really do appreciate it. Luv u 2. <3

    Mehri/Kawasaki
    Lieve, lieve Mehri. Ook jou heb ik pas dit jaar echt leren kennen, maar hemeltjelief, het lijkt al zoveel langer. Ik wil dat je weet dat je altijd mijn gastenboek mag binnenvallen als er iets met je scheelt of als je gewoon even gezellig wilt praten, want dat doen we veel te weinig. (Ik zal ook proberen zelf wat meer gesprekken aan te knopen, ik vergeet het gewoon constant, sorry. :c) Ik vind je echt een fantastisch mens - neen, je bént een fantastisch mens met geweldige tekenskills, die er altijd is voor iedereen. Ik hoop oprecht dat je weet dat ik het meende toen ik zei that I love you. Dankjewel voor je bestaan, lieverd. <3

    Melissa/Ledecky
    Het wordt me echt beu het te schrijven, maar we praten echt veel te weinig. Ik denk dat we dit jaar amper tot niet gepraat hebben, maar ik weet wel dat ik tot enkele malen toe je inbox ben mogen binnenvallen om mijn hart te luchten, waar ik je immens, immens wil voor bedanken. Ik apprecieer het enorm en je bent geweldig. Ik hoop dat je dat onthoud volgend jaar. <3

    Nikki
    Ik weet dat de kans dat je dit leest vrij klein is, maar dat neemt mijn dankbaarheid niet weg. Weet je, er was een tijd hier op Q dat ik je absoluut voor geen meter kon luchten. Die tijd is nu meer dan ooit gepasseerd. Je hebt er geen idee van hoezeer ik je eerlijkheid, doch vriendelijkheid weet te appreciëren. Het is dan wel de factor waar ik het vroeger moeilijk mee had, maar je weet altijd te zeggen waarop het staat, zonder rond de pot de draaien. Dat is echt een gave.
    Het maakt me ook telkens weer blij om te zien hoeveel jij geeft om de rest van de wereld en dat doet mijn hoop in deze wereld weer wat vergroten.

    Inge/Square
    Het is wellicht raar voor je dat ik elk jaar opnieuw random jouw naam opnoem terwijl ik je eigenlijk amper ken, maar jij doet zoveel goed op een jaar tijd dat ik bijna geen andere optie heb, haha. Ik wil weten dat jij weet hoezeer ik je aanwezigheid hier op Quizlet apprecieer. Zoals ik je wel al eens meer verteld heb, vind ik de wijsheid die je meegeeft, de rust en kalmte die je uitstraalt, hetgeen wat Quizlet voor mij Quizlet maakt. Je hebt respect voor iedereen en geeft om iedereen - waarbij ik eigenlijk hetzelfde wil zeggen als bij Nikki. Het feit dat je zo duidelijk om zoveel mensen geeft, maakt niet alleen het Quizlet-wereldje er zoveel lichter op, maar de hele wereld over het algemeen. Je bent echt, en dit meen ik, echt een fantastisch persoon, Inge.

    Daarnaast wil ik nog Michelle (Aerials), Michelle (Dany), Bente en Melissa (Neferpitou) bedanken dat ze me zo'n mooie eerste jaren op Quizlet gegeven hebben. Jullie waren de eersten waarmee ik echt contact had en ik ga het nooit, nooit vergeten. Dankjulliewel.

    Ook Yolanda , Felicia en Erieka mogen onder geen omstandigheden aan dit lijstje ontbreken. Jullie wil ik bedanken voor jullie eeuwige vriendelijk, jullie empathie en jullie aanwezigheid. Het is een verbetering voor Q.

    Lotta - je bent al even niet meer online geweest, maar lieve, lieve Lotta, bedankt voor alles. Je weet wel waarover ik het heb. Ik kan het niet op zeven handen opsommen waar ik je allemaal dankbaar voor ben. Bedankt, lieve Lotta.

    Annemarije - Ik praat ook met jou veel te weinig. Zeker het laatste jaar. Toch wil ik je heel erg bedanken voor alles wat jij Quizlet geboden hebt en voor de (extreem) aangename gesprekken met je. In 2017 meer praten? (:

    Natas en Laura (Krolock) - ook jullie ken ik niet zo heel goed, maar ik vind oprecht dat jullie altijd heel leuke ideeën hebben om Q er leuker en actiever op te maken en jullie creativiteit is iets wat me absoluut te boven gaat. Heel erg bedankt daarvoor, allebei.

    Voorlaatst, Emma en Erica. Allebei een beetje om dezelfde reden. Emma, ik waardeer echt enorm wat je de afgelopen jaren allemaal hebt verwezenlijkt voor Q. Ik kan ook hier niet benoemen hoe dankbaar ik je ervoor ben. Erica, wat betreft jou, eigenlijk moet ik zeggen dat je oranje naam nooit wennen geweest is. Je enthousiasme (van wat ik ervan kon zien voor de schermen, in elk geval) lijkt eindeloos en als ik het zo even naga, kunnen we ook een hele waslijst aan verwezenlijkingen voor Quizlet van jou opstellen. Heel, heel erg bedankt daarvoor.

    Aan iedereen die zich vergeten voelt - me loves you. Ik ken jullie niet allemaal, maar ik ben er zeker van dat, mocht ik jullie kennen, jullie evenzeer een tekstje zouden hebben hier. Bedankt dat jullie jullie zijn en weet dat, als jullie je even niet helemaal lekker voelen of gewoon even willen praten over weet ik veel wat, dat mijn gastenboek altijd open staat! c:

    [ bericht aangepast op 15 dec 2016 - 19:46 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    BriBry schreef:
    Tijd voor een toevoeging c:
    IK MAAK TE LANGE LIJSTJES SORRY



    Goldstein/Anna
    Ik heb er heel lang over zitten twijfelen of ik uiteindelijk ook iets tegen jou zou zeggen, maar toen bedacht ik me 'waarom niet'.
    To be honest, ik was vet zenuwachtig om je te ontmoeten. Ik bedoel, ik was sowieso wel zenuwachtig voor een meeting - zoals ik dat altijd ben. Maar om het even cliché te zeggen, jij was naast Sofie en Inge één van de bekende Quizletters die ik nog niet kende, maar waar ik wel ontzettend naar tegenop kijk. Dat moet vast heel vreemd voor je klinken, want wij hebben volgens mij voordat ik mod werd nooit een woord gesproken, maar het is wel zo. Jij was een van die mensen die het voor elkaar kreeg om vriendelijk te zijn zonder klef te worden, eerlijk te zijn zonder bot over te komen en een steunpilaar van Quizlet te zijn zonder daar iets voor terug te vragen. Ik voelde mij ook eerlijk gezegd heel schuldig na wat er die 'eerste meeting van ons' gebeurde aan het einde, maar het maakte wel dat ik des te meer respect voor je kreeg. Ik vermoed dat jij je er niet altijd van bewust bent, maar je komt heel zelfverzekerd en belachelijk vriendelijk over naar de buitenwereld. Je krijgt het verdorie voor elkaar om steeds weer over die angsten en onzekerheden heen te stappen en te boxen met het leven. Je bent echt, vanuit mijn hart gezegd, een heel bijzonder persoon. Dank je wel dat je het ons vergeven hebt, en dank je wel dat je aardig was tegen deze awkward nieuwe mod (: Ik hoop dat het nieuwe jaar je meer rust en zekerheid geeft, want dat heb je meer dan verdient met alles wat je voor de mensen om je heen doet.

    To le mods
    Mijn beste Naomi, Mare, Kim, Xantha, Femke, Fabiënne, Sofie, Melissa, Froukje, Melissa, Jarne, Anna, Andrea, Bianca, Felicia, Maaike, Glenn, Cloë en Dries.
    Nu ik achter de schermen heb kunnen kijken weet ik - heel cliché gezegd - hoe bizar veel werk en mentale inspanningen het kost om dit mooie werk te kunnen doen. Ik kan niet anders zeggen dan petje af, jullie zijn me toch een stel. Dank jullie wel voor alles dat jullie doen, van letterlijk typwerk tot eindeloos denkwerk tot immense gezelligheid. Ik ben trots dat ik deel mag uitmaken van deze familie. (:


    Oh jongens, sorry als ik te klef ben. Het is de Kerstsfeer, echt. Die Kerstlampjes en wollen truien maken me week vanbinnen.


    Pfffsht now you make me cry merp. Haha, oké dat is niet jouw schuld ik ben gewoon mega emotioneel instabiel en zo. Je bent een cutie Lieke en natuurlijk heb ik jullie "vergeven". Ik was gewoon mega onzeker en bang en geschokt en alles en het is extra kut dat jullie blij waren met uiteindelijk een hele dode mus, want hij heeft mij (onbedoeld) compleet gebroken lols, maar het is jullie zeker "vergeven".

    Mijn berichtjes komen nog. Ik moet even ergens vijf jaar vandaan halen om alle lieve mensen op Quizlet de aandacht te geven die ze verdienen. Zwaar leven met zoveel lieve mensen op 1 site en zo.


    Happy Birthday my Potter!