• Bij het einde van het jaar horen heel veel fijne topics, verkiezingen en dergelijke meer, maar ook dit topic mag - vind ik - niet vergeten worden! Het is al het vierde jaar dat dit topic er is (met heel veel dank aan Disnerd voor het oorspronkelijke idee in 2013) en ik vind dat het één van die positieve noten is op het einde van het jaar hier op Quizlet. Waar ben jij dankbaar voor dit jaar? Of nog belangrijker: voor wiens gezelschap, aanwezigheid en simpelweg bestaan ben je dankbaar? Houd je niet in: je mag hier iedereen bedanken! Wat zouden we immers zijn zonder dankbaarheid? Zonder bepaalde mensen?

    [ bericht aangepast op 14 dec 2016 - 16:36 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik ga straks nog wat persoonlijke berichten schrijven, pas dus maar op! (duivel)

    Na al een paar hele lieve berichten te hebben gelezen, is het nu mijn beurt*

    (*: wordt misschien nog aangevuld)

    Yolanda:
    Gefeliciteerd, je bent de eerste! Ik las net je bericht en het was zo lief, hoewel je mijn usernames nooit helemaal goed krijgt, hè? Maar goed, het is niet alsof ik die van jou altijd kan onthouden, mevrouw ik-verander-mijn-username-elke-maand. Zullen we afspreken dat we elkaar gewoon meteen een berichtje sturen als we onze usernames veranderen?
    Ik neem je uitnodiging aan, en jij komt binnenkort langs om star wars te kijken. En ik ga heel nerdy zijn. Maar even serieus, ik ben zo blij dat ik nu twee jaar geleden (geloof ik) naar die Groningen meeting ben gegaan en jou heb ontmoet, want je bent echt geweldig. Het zit je niet altijd mee, en je bent altijd welkom om met me te praten, en je luistert ook altijd naar mij als dat nodig is. Het was super leuk om je weer te zien bij de één na laatste Groningen meeting (mini-meeting!) en ik hoop dat ik je nog heel vaak mag zien. Much love! <3

    Belle:
    Doe maar alsof je ook de eerste bent, ssst. We zijn het afgelopen jaar veel meer gaan praten en wauw, je hebt ook een rottijd gehad op een bepaald punt. Maar gelukkig gaat het weer beter. Ik ben zo blij dat ik mag zeuren over star wars bij je en nog blijer dat je star wars gaat kijken. Jaaa, ik sleur iedereen mee de hel in. Succes met episode 1. We hebben onszelf en elkaar door SOTY gesleept en het is ons nog gelukt ook. (en jij mag eigenlijk nog veel trotser zijn, want wauw, dat woordenaantal en dat in een jaar waarin je je examens deed en begon op de uni!) Ik bewonder je liefde voor je personages echt heel erg, en ook heb ik je soty verhaal op de voet gevolgd. En ik ben zo blij dat je naar me luistert als dat nodig is. <3

    Inge:
    Luister, als er iemand is die letterlijk de personificatie is van de 'precious cinnamon roll' tumblr meme is, ben jij het wel. De meeste dingen die ik wil gaan zeggen hebben anderen al gezegd (want q houdt van je en dat begrijp ik). Dus puns en vierkanten kunnen we nu laten liggen. Maar wauw, ook jij hebt me het hele jaar over star wars laten zeuren, applaus. Zelfs al mijn fanfic ideeën aangehoord en me aangemoedigd, wauw. En en, zo veel. In elk geval, heel erg bedankt.

    Natas:
    Ook van jou weet ik ook niet helemaal zeker wat je username nu is. Navigator? Geloof ik? Ik las je eindejaarsbericht en dankjewel, dankjewel! Het voelt toch altijd heel fijn om goede dingen over mijn schrijfsels te horen en van jou voelt het extra bijzonder. We zouden echt meer moeten praten, maar ik ben wel heel blij dat we elkaar bij comic con hebben gezien, want ondanks mijn stress, was het toch een leuke dag. En ik ben zo blij dat ik ook dit jaar je boek eindelijk in handen heb gekregen. Ik vond het super leuk en ik kan niet wachten op deel 2! Ik bewonder je werk heel erg (maar volgens wist je dat al wel) en ik hoop op nog veel meer volgend jaar.

    Dat is het (voor nu). Later meer, als ik eraan denk.


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Bij deze mijn "volledige" lijstje!

    ScotIand:

    Ik zal al maar beginnen met "Limburg 4 life"... Jij was één van de eerste mensen waarmee ik heb gepraat op Quizlet, en ik ben heel blij dat we elkaar hebben leren kennen. Zonder jou zou heel Quizlet er anders hebben uitgezien! :P Ik hoop dat we nog lang vrienden blijven, en nu kan ik enkel nog maar dit doen:



    Meride:

    Het is ondertussen al weer even geleden dat we nog hebben gepraat. Jij was denk ik de eerste persoon waarmee ik ooit heb ge-Quizlet, je hebt me hier eigenlijk alles leren kennen. Zonder jou had ik deze post hoogstwaarschijnlijk gewoon in mijn gastenboek getypt! :P

    Boerin:

    Ik weet je naam nog altijd niet! ;) Maar wij hebben al wel veel "beleefd" op Quizlet. Onze uitbundige discussies over Harry Potter bijvoorbeeld. :P Je bent niet zo vaak online en soms een beetje mysterieus, maar toch blijf je één van mijn beste Quizlet-vrienden!

    _Iratus:

    We kennen elkaar al wel redelijk lang, maar we zijn pas sinds kort echt aan het praten. ;) Iratus en Tibo hadden nooit echt zo'n goede band, maar dat was maar een RPG. Onze tientallen privéberichten zijn nu wel net ietsje vriendschappelijker. :P Ik ben blij dat we zijn beginnen praten! (met gifs :P)

    HoIIy:

    Onze Pan-fan. We komen meestal (ik zeg meestal) wel goed overeen, behalve als het aankomt op het Pan-gebied. Dan zijn we redelijk tegenovergesteld. Maar ook met Ava heb ik dus al veel te veel berichten gestuurd. ;) Ik hoop dat je ooit gaat inzien dat Pan een nutteloos persoon is. Amen. :P

    JoSnape:

    Jo. Het is lang geleden dat we nog hebben gepraat, buiten dan dat Joey-gedoe. Maar Slytherins zijn altijd al speciale wezens geweest. Dat weet iedereen. (behalve Slytherins :P) Ik hoop dat we snel The Slyffirapuf weer gaan opnemen, want ik vond het echt fantastisch! :) Een Hufflepuffer die Ravenclaw doet, leuk toch? :P

    934:

    Niet dat ik je zo goed ken, maar ik ben heel erg blij dat jij The Slyffirapuf nieuw leven aan het inblazen bent! Ik hoop dat we elkaar in de loop der tijden wel wat beter gaan leren kennen! ;)

    Grimmlove:

    Lang geleden, hé! Eerst wil ik nog sorry zeggen, omdat ik The Adventure-Mates heb verwaarloosd... Ik hoop dat je niet meer boos op me bent, en ik ga misschien na Kerstmis weer een hoofdstukje posten! ;) Je bent trouwens ook nog steeds één van mijn beste vrienden en vriendinnen hier op Q!!!

    Al de rest:

    Ik ben 100% zeker dat ik iemand vergeten ben. Vandaar hier nog een algemeen berichtje!
    Ik ben heel erg blij dat ik hier terecht ben gekomen, en ook dat ik het hier al zolang heb uitgehouden! ;) Nee hoor, jullie zijn allemaal heel leuke mensen en aliens! Ik hoop hier nog lang te kunnen en mogen blijven!!!

    [ bericht aangepast op 21 dec 2016 - 17:08 ]

    Ik ben na letterlijk uren en uren BIJNA KLAAR dus bereid je alvast voor, want mijn bericht is Lang met een hoofdletter L, ugh. (nerd)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Navigator schreef:

    Jolijn/SPECS
    Ik heb niet het gevoel dat wij elkaar heel veel hebben gesproken het afgelopen jaar, maar als jij op meetings bent dan vind ik het altijd wel onwijs leuk (ook al kan ik je niet altijd evengoed verstaan :’)). Ik vind je echt een topper, je komt altijd vrolijk over en je bent zo iemand die ik echt zou missen als je weg zou gaan van Q - DUS NOOIT DOEN.
    Oh ja en schrijf in 2017 alsjeblieft dat epic Divergent verhaal af, want stiekem keek ik daar altijd erg naar uit.


    True, toegegeven heb ik met dit jaar echt oplevingen gehad van contacten en daarna verdwenen ze weer een tijdje. Voornamelijk door mijzelf, ik had niet altijd de energie of tijd om alles even goed te onderhouden. 2017 zal daarin hopelijk een heel ander jaar worden!(krul) Gelukkig dat je me toch aardig vind, dat is altijd fijn om te horen!(krul) (En ik vind jou ook heel aardig, anders zou je niet uitgenodigd zijn hehe) Note to self: Neem ABN taallessen.(':
    AND I WON'T, I will miss all of you guys too much!<3
    Ps: Noted, ik zal me best doen. Ik vind het zelf ook nog steeds epic en er is zóveel wat nog moest komen en ik kwam net op het punt van een plottwist.(cat) Jaja, ik maak het nog even spannend.:Y)


    You were born original, don't die as a copy.

    Gibbs schreef:

    JOL(ijn)
    JOLJOLJOLJOLJOL! Brieven schrijven met jou is echt heel leuk! c: EN DANKJEWEL VOOR JE GIGANTISCH LIEVE KERSTKAART!
    Ik weet dat je het zwaar hebt (gehad), maar you can do it! Je bent echt een heel sterk persoon. You'll survive anything. I'm sure. <3 Laat je niet tegenzitten, want jij kan het allemaal gewoon aan met je Hufflepuffpowers! Thank you for coming in my life. You're awesome. <3
    I WUV YOU! <3



    YOLYOLYOLYOLYOL (still the joke of the century (cat), if you ever change your mind about or Jol&Yol blog, just say so hehehe :Y) )
    Ahum, hoe dan ooook, graag gedaan, ik wacht wel nog steeds op een brief terug van jou.8D Niet dat ik het recht hem om ongeduldig te zijn hahaah.(": Beetje mijn schuld dat het spaak liep op een begeven moment....maar ik heb nog een hele berg briefpapier liggen *hinthint* dus kom maar op!:3
    En ja het jaar was inderdaad niet altijd even makkelijk, maar met de mensen om mij heen, ben ik serieus gezegend. Mensen zoals jij.
    Thank you for staying in my life, I may be a littel abscent at times, but I will never stop loving you and I will Always need, people like you.<3


    You were born original, don't die as a copy.

    Een woord vooraf
    Houd je vast want HIER GAAN WE, met een subtiele test hoe lang forumberichten maximaal mogen zijn, yay. 😊🙃

    Ik heb mijn best gedaan, maar op een bepaald punt werd het onmogelijk om alle namen te blijven controleren, dus vergeef me als er op het moment dat ik dit post al oude usernames tussen zitten (of als ik zelfs helemaal in de war was en er iemand twee keer in heb staan). Je weet dat ik jou bedoel (hopelijk), en dat is waar het om gaat (hopelijk). Ik maak me ook extreme zorgen dat ik tóch nog belangrijke mensen ben vergeten, dus bij voorbaat daarvoor ook alvast excuses. Als jij niet bij naam wordt genoemd betekent dat niet dat ik je niet waardeer, beloofd.

    (Ik, voordat ik aan deze lijst begon: ik zal voor een paar mensen een alinea schrijven en voor de rest gewoon een regeltje of zo!
    Ik, nu: heeft per ongeluk tien uur (waarschijnlijk langer, ik ben de tel kwijt) van haar leven besteed aan een half boekwerk van zo'n 7.200 woorden schrijven voor 67+ mensen. Dat belooft wat voor de lengte van mijn posts in 2017, mensen. Red me van mezelf. 🍀)



    Bèta-squad
    Qing/Metamophoses
    Je hebt het niet altijd gemakkelijk, maar je slaat je erdoorheen, en je bent er nog. En je gaat naar Denemarken (of naar een plek die door Amerikanen gemakkelijk met Denemarken verwisseld zou kunnen worden, op z'n minst)!!! Ik ben heel blij voor je dat het nu uiteindelijk toch nog allemaal goed lijkt te komen, want je wilde dit supergraag en je enthousiasme is altijd awesome om te zien. Ik weet dat het idee van in mijn eentje voor een langere tijd op uitwisseling gaan naar het buitenland op mijn zestiende (of misschien al zeventiende, tegen die tijd?) mij doodsangsten zou hebben aangejaagd, maar jij bent duidelijk een veel dapperder mens dan ik, haha. Het was geweldig om je dit jaar een keer in het echt te zien, en ik hoop dat er nog meer meetings mogen volgen. Qing, je bent amaqing.

    Nina/Mylintis
    Nina, ik weet niet zo goed hoe ik de indruk die ik altijd van jou krijg anders moet omschrijven dan zonnig. Je komt via internet altijd over als een erg lief mens met een hoop empathie en enthousiasme, en de keren dat ik je in het echt heb gezien hebben dat alleen maar bevestigd. Ik hoop dat je 2017 net zo stralend wordt als je persoonlijkheid. 🌞

    Lotte/Mignon
    In alle eerlijkheid vond ik van de vijf huidige bèta's jou de lastigste persoon om een bericht voor te schrijven, want ik heb het gevoel dat ik met jou het minste contact heb gehad. Dat is erg jammer, want je lijkt wel een heel gezellig mens en ik ben uiterst sceptisch over je claim in het bèta-voorsteltopic dat je de minst interessante persoon op aarde bent. Zo kom je absoluut niet over. Ik hoop dat 2017 me meer bewijs zal leveren zodat ik over twaalf maanden een beter bericht kan schrijven dan dit (met een bronnenlijst, uiteraard), en dat je een heel fijn jaar hebt met een hoop mooie bèta-puns en correct gespelde woorden.

    Lisanne/Thymbraeus
    Lisanne, ik heb een groot respect voor het feit dat jij nog leeft, ondanks de moordende tentamendrukte waar je onder schijnt te verkeren en die nooit echt lijkt te stoppen. Je komt over als een heel intelligent, ambitieus mens, en dat is echt leuk om te zien. Ik hoop voor je dat al die dromen waar zullen worden, zelfs al lijkt het er vaak op dat je zulke hoop nauwelijks nodig hebt, want je werkt er zelf al keihard voor. Je zou kunnen zeggen dat you're not throwing away your shot. 😎
    Daarnaast wil ik je bij dezen ook nog even bedanken voor een berichtje dat je bijna vijf jaar geleden, op 23 december 2011, in mijn gastenboek hebt geplaatst. Ik kwam dat een tijdje terug tegen toen ik doelloos door mijn gb aan het bladeren was, en het maakte me erg, erg hard aan het lachen over Inge in juni 2010:
    Square, moet je dit zien^^
    Op die pagina vraag je wat bèta's zijn, en nu ben je er zelf één x3

    Bedankt, Lisanne uit 2011, voor deze zeer waardevolle link. En hé, je bent er nu zelf ook eentje! c:

    Jip/Wiarda
    Jiiiiiiiiip. Je kunt het niet horen of zien omdat getypte woorden soms een frustrerend droog medium zijn om dit soort dingen over te brengen, maar die naam werd met heel veel affectie getypt. Dit was een heel jiploos jaar wat meetings betreft en dat is vrij s(j)ip, maar jouw aanwezigheid op Q is om eerlijk te zijn vaak een van de hoogtepunten van deze site. Je bent al jaren mijn Q-BFF tbh en er staan 71 pagina's met berichten van jou in mijn gb waarvan het oudste van 25 december 2010 is dus dat is nu bijna precies zes flippin' jaar geleden en mensen die zeggen dat internetvriendschappen leeg en betekenisloos zijn moeten echt worden bedolven onder tribbles, want holy shit, ik weet niet of ik ooit grotere bullshit heb gehoord. Ik ben bizar trots op jou en Hendrik en Harry en Chantal en Iris en het verhaal dat jullie samen hebben geschreven, en hoewel dit soort dingen natuurlijk nooit echt vaststaan, had een deel van mij bij het nieuws dat je een aanbod van een uitgeverij had gekregen toch meteen zoiets van "ja. duh." op de meest genegen manier mogelijk want het klopt gewoon. Als het bij jou niet zou werken, dan zou ik echt niet meer hebben geweten wat voor kans de rest van Q nog zou hebben gemaakt. Ik herinner me heel levendig dat jij en Nina die prachtige theorieën hadden over The Potters en dat jullie twee random enthousiaste Q'ers waren die voor mij een beetje uit het niets kwamen, en ik weet nog dat ik toen ooit een verhaal van jou las waarin iets stond over ruiters die in een lange rij door een dal reden of zo (en er was iets met elven? of engelen? denk ik? en iemand achteraan de colonne zei iets wat iemand helemaal vooraan hoorde maar dat bleek door de echo te komen of zo) en dat ik het leuk vond, maar in mijn achterhoofd ook het gevoel had dat je duidelijk nog best wel wat moest leren (houd in gedachten dat dit Inge anno 2010/2011 was, dus die had dat ook heel hard tegen zichzelf mogen zeggen, maar oké) en sindsdien heb ik volgens mij zo ongeveer ieder ding dat je hebt geschreven en ergens beschikbaar hebt gemaakt gelezen en de moraal van dit verhaal was niet jouw eerste schrijfsels dissen dus ik hoop dat het niet zo klinkt maar Jip!!! je bent zo!! erg!! gegroeid!! als schrijfster!! En het voelt oprecht als een gift dat ik dat heb mogen zien gebeuren en ik denk dat ik op dit punt behoorlijk wat dingen van jou zou kunnen leren en!!!! Het maakt mij gewoon echt intens gelukkig, ugh. Naast gelukkig op een volkomen onzelfzuchtige manier is dat trouwens ook een heel egoïstisch geluk, want het is zo zo zo goed om iemand te hebben waarmee je over verhalen kunt praten op een manier die werkt en die helpt als je vast komt te zitten en die motiverend is, en ik moet dus toch ook nog even een bijzondere shout-out geven naar onze idek, brainstormsessies? Dat klinkt een beetje suf, maar een beter woord weet ik zo snel niet, en ik voel me nog steeds een half tikkeltje schuldig richting onze mede-cabin-campers afgelopen zomer die plotseling werden volgespamd, maar dat is wel een prachtig voorbeeld van precies wat ik bedoel, en dat geeft me leven tbh en dank je daarvoor, want het is niet gemakkelijk om mensen te vinden waarmee dat zo geweldig werkt. En ook nog bedankt dat je je zachtjes hebt laten meetrekken in mijn Star Trek obsessie, want ik weet niet hoe het met andere mensen zit, maar ik heb absoluut vrienden nodig in mijn leven die ik om drie uur 's nachts plaatjes van mijn favorieten uit Spocks perfecte Top Tien Worst Looks™️ kan sturen zonder dat ze me blokkeren.
    Anyway. Je bent een prachtig en super getalenteerd mens en ik waardeer je bestaan en onze toevallige ontmoeting via internet immens en ik hoop dat je een fijne dag hebt en een goed 2017 en dat het bovenstaande bericht nog enigszins leesbaar is, zelfs al zijn het per ongeluk zeshonderd+ woorden in één alinea geworden omdat er altijd te veel is wat ik wil zeggen. 🐝💖



    Qrew-familie
    Erica/Scandal
    Er zijn een paar mensen hier waar Q zich echt heel, heel erg gelukkig mee mag prijzen, en jij hoort bij die groep, Erica. Je bent geknipt voor de rol als admin, en hoewel ik minder meekrijg van wat je doet dan sommige andere crewleden, kan ik alleen maar enthousiast zijn over wat ik wel van je zie. Ik ben enorm blij dat we jou hier hebben en dat jij ondanks je drukke leven met je werk, vriend en sport nog steeds tijd wilt vrijmaken voor Q, om alles hier in goede banen te leiden. Er zijn maar weinig mensen die ik daar echt mee zou vertrouwen, maar jij bent er ongetwijfeld een van, dus bedankt, Erica. Ik hoop dat je een heel sportief en gewoon gezellig 2017 hebt, gevuld met veel mooie (Quizlet-)momenten. 🚣‍🛶

    Margot/Mooncalf
    Margot, het eerste woord dat mij te binnen schiet als ik jou dit jaar zou moeten beschrijven, is aaibaar. Je bontjas heeft op een hoop mensen indruk gemaakt, vooral met dat fascinerende verhaal erbij waarin je door een willekeurig persoon werd aangezien voor een prostituee, maar je persoonlijkheid is minstens net zo aaibaar, op een iets meer metaforisch niveau. Je bent altijd een erg prettige (soms hilarische, soms heel kalmerend en verstandige) aanwezigheid op het forum en op meetings. Ik ben heel blij voor je dat jij en je vriend elkaar hebben gevonden, want het klinkt alsof dat je enorm goed doet, en ik hoop dat je op opleidinggebied ook uiteindelijk iets zult vinden waar je je net zo fijn bij voelt. Ik hoop dat je een fantastisch, aaibaar 2017 hebt, met hopelijk nog veel meer mini- (of maxi-)meetings. 🌟

    Megan/Erso
    Look around, look around at how lucky we are to be alive right now, in een tijd waarin Megan continu de beste usernames heeft, gosh. Ik vind je een heel lief, vrolijke en cool mens en het was leuk je weer te zien bij de meeting, maar ik zal niet liegen, jouw usernames hebben dit jaar toch verreweg de meeste indruk op mij gemaakt. Ga vooral zo door, Megan, want goede films en musicals worden er stiekem nog beter van als je opeens subtiele verwijzingen ernaar ziet op Q (zelfs als je ze misschien pas maanden later echt snapt). 😊

    Nerwen
    Van de drie bemiddelaars ken ik jou waarschijnlijk het minste, maar ook jij bedankt voor je werk. Ik ken je van het forum als een erg direct persoon met een duidelijke mening, en dat is een eigenschap waar ik respect voor heb. Fijn 2017!

    Felicia/Bowtruckle
    Ik had nooit verwacht dat ik ooit zoveel Belgen zou ontmoeten, maar dit jaar heb ik ook jou in het echt gezien! Je bent een heel leuk mens en ik weet dat ik dit vaker heb gezegd, maar ik word nog steeds spontaan vrolijk als ik jouw profielfoto's zie. Je bent eigenhandig het schildpadfandom op Q op gang aan het brengen, wat uiteraard een zeer nobel streven is. Ik hoop dat je 2017 gevuld zal zijn met veel schildpadselfies (shellfies?) en een hele hoop geweldige (Marvel) films om je collectie bioscoopkaartjes nog eens explosief uit te breiden. 🐢

    Anna/Goldstein
    Anna, jouw enthousiasme, doorzettingsvermogen en bizarre planningen (op een positieve manier, maar ook eentje waardoor ik mij soms afvraag wat ik eigenlijk met mijn leven doe) voor je stories zijn telkens weer een inspiratie. De hoeveelheid energie die jij in de drukke leven in Q stopt vind ik ook dagelijks indrukwekkend, en ik vermoed dat ik dit allemaal al eerder heb gezegd, maar het zijn van die dingen die nu en dan best herhaald mogen worden. Via ljh-posts heb ik de indruk dat het de afgelopen tijd weer vaak allemaal niet zo lekker loopt, maar als persoon die jou eigenlijk niet heel goed kent en dus totaal geen reden heeft om tegen je te liegen, kan ik je vertellen dat ik je een erg mooi en knap mens vind, zowel van binnen als van buiten. Ik hoop dat je goed en gezond 2017 hebt, met veel inspiratie en vooral heel veel tijd om daar ook echt iets mee te doen, want dat lijkt vaak nog wel je grootste obstakel. 📖✒️

    Xanthe/Yashiro
    Hallo, persoon die ook Yuri on Ice kijkt! ⛸💖⛸ Het is altijd heel, heel erg fijn om mensen te hebben waar je tegen kunt schreeuwen in caps over bepaalde series, en ik houd gastenboekgesprekken niet altijd erg lang vol, maar dat betekent niet dat ik het minder geweldig vind om ze te voeren, al helemaal in volle fandom-modus. Ik duim dat er een tweede seizoen komt, zodat we dat in het komende jaar kunnen herhalen. 😊 Ik hoop dat je de finale vanavond overleeft en fijn 2017!

    Melissa/Virtues
    Melissa, jij doet dingen met Photoshop die ik niet anders kan omschrijven dan erg indrukwekkend. Ik had definitief niet dat soort skills toen ik 14 was (en nu nog steeds niet, haha) en ik was ook absoluut nog geen moderator op Q. Misschien ben je het volkomen zat om dingen over je leeftijd te horen, maar het is toch met recht een feit dat mensen opvalt, want ik denk dat ik niet de enige ben die je ouder zou hebben geschat aan de hand van je gedrag, wat ik bedoel op een volkomen positieve manier. Als dit het punt is van waaruit je start op je veertiende, dan belooft dat nog heel veel voor de toekomst. Ik hoop dat je een mooi 2017 hebt, met veel ruimte om te groeien en heel veel Photoshopprojecten die er nog beter uitkomen dan je had gehoopt! (:

    Kim/Nortia
    Je schrijft hier dat je niet veel contact hebt met mensen op Q, dus laten we meteen proberen daar wat verandering in te brengen. Ik heb even op je profiel gespiekt, en ik moet toegeven dat niet veel van onze interesses overeenkomen, maar we hebben wel allebei een hekel aan spinnen. Dat kan voor mijn gevoel ook absoluut de basis zijn voor goede gesprekken. Ik wil hier geen spinnen-emoji aan toevoegen om voor de hand liggende redenen, dus heb ik die vervangen door de drol-emoji, die onze gedeelde mening over achtpotigen uitdrukt (de drol zelf dan, niet zijn verrassend blije gezicht). 💩 Ik hoop dat je een fijn en heel gezellig 2017 zult hebben, ook op Q!

    Lieke/BriBry
    (Ik heb toch het gevoel dat ik me eerst even moet verontschuldigen, want ik zei ooit dat dit bericht "vandaag of morgen" zou komen, geloof ik, maar ik had het aantal mensen dat ik al had genoteerd en mijn eigen neiging te veel woorden te gebruiken grof onderschat, is gebleken. Gelukkig hebben er tussen toen en nu al een hoop andere mensen gepost, dus ik hoop dat je mijn inbreng niet heel erg miste. Sorry, gosh.)
    Lieke, ik zal jou voor altijd herinneren als de persoon die mij ervoor wist te behoeden kaas over mijn hele handen te krijgen omdat ik zat te spelen met dat spul dat nog over was gebleven in het papiertje van het brood bij de Hema. Nogmaals hartelijk dank daarvoor. 👌 Daarnaast ken ik je ook als een heel sympathiek, sociaal mens met een hoop goede woorden en knuffels voor iedereen die ze nodig heeft. Alleen jouzelf misgun je die net wat te vaak, want je verdient ze zonder twijfel. Je bent een prachtig mens zowel van binnen als van buiten en dat je het niet altijd gemakkelijk hebt of het soms heel lastig (of onmogelijk) vindt om jezelf daarvan te overtuigen, verandert niets aan zulke feiten. Overigens ook een kleine shout-out naar jouw pianoposts in het ljh, want ik heb nul verstand van welk muziekinstrument dan ook, maar om een of andere reden vind ik die toch altijd erg leuk om te lezen en leef ik helemaal met je enthousiasme mee als je weer een nieuw knopje hebt ontdekt (of iets dergelijks, want bijna alles wat je erover zegt is eigenlijk een soort geheimtaal voor mij). Een heel mooi 2017, met veel liefde en goede muziek!

    Sofie/Occamy
    Sofie, als ik aan jou denk, denk ik aan super gezellige meetings en camera's waar hele groepsapps je over spammen (zelfs terwijl jouw telefoon stuk is en je het niet kunt zien, haha). Het maakt me heel blij om te zien dat je je plek hebt gevonden bij je huidige opleiding, en ik ben ook enorm opgelucht dat je dat ongeluk met je auto heelhuids hebt overleefd. Ik hoop dat je onderhand een beetje van de schrik bent bekomen, en dat er een goed, veilig jaar volgt met weer bizar veel meetings waarop jij je camera geen enkele keer vergeet. 😊

    Melissa/Ledecky
    Wij kennen elkaar niet echt, maar een tijdje geleden was ik zinloos aan het rondklikken in mijn gb en de zoekfunctie aan het uittesten voor random users (waaronder crewleden), en ik kwam erachter dat ik exact vijf berichtjes van jou heb, telkens met tenminste een maand ertussen: één is een linkje naar het Week van Square topic (bedankt daarvoor, trouwens! Ik geloof niet dat ik dat al had gezegd), en de andere vier zijn twee willekeurige complimentjes en twee felicitatieberichtjes. Ik vind jou altijd overkomen als een erg sympathiek persoon, en die willekeurige gastenboekberichten hebben dat nog een keer bevestigd, júíst omdat we elkaar nauwelijks kennen. Mensen die de tijd nemen om dat soort kleine, vriendelijke berichtjes te sturen naar anderen zijn precies het soort mensen die de soms best duister ogende wereld een heel klein beetje lichter maken, dus bedankt daarvoor. Ik hoop dat jouw 2017 ook heel zonnig en gevuld met willekeurige complimentjes zal zijn. ☀️

    Andrea/Waddles
    Hallo, mede-Groninger! Eigenlijk is het bijna verrassend dat wij elkaar niet beter kennen, gezien het feit dat we niet alleen in dezelfde stad wonen, maar ook de twee oudste nog actieve crewleden zijn. In ieder geval vind ik het altijd erg leuk om je dan wel een keer tegen te komen op meetings. Veel succes met die enorm drukke master van je en een heel fijn 2017. ^^

    Froukje/ProngsPotter & Femke/JamesPotter
    Ik zal maar meteen toegeven dat ik jullie nog steeds regelmatig door elkaar haal, zelfs nu er geen Gilderoys meer zijn. Ik heb geen goed excuus, behalve dat jullie goede vrienden zijn, allebei mods, beide namen hebben die met een F beginnen (en usernames die eindigen op -Potter), allebei gigantische Harry Potter fans zijn en allebei heel gezellige mensen op het forum, wat, nu ik het zo opsom, misschien opgeteld wel een bijna goede reden is. Ik vond het ontzettend leuk om jullie dit jaar mod te zien worden en jullie een keer in het echt te ontmoeten, want ook buiten het forum zijn jullie heel vrolijk en vriendelijk. Froukje, jouw extreme enthousiasme en cheerleaderkwaliteiten blijven me keer op keer omwerpen, dus ik hoop dat je daar vooral mee door zult gaan in 2017, want ik weet dat het een hele hoop mensen helpt. En Femke, ik hoop echt dat ik er nu niet gigantisch naast zit, maar jij was toch degene die dat raam opende in de Hema waar we zaten in Utrecht? En iets met dat rood-witte lint deed en een steen en wat plastic Ikea-plantjes probeerde te stelen/namen te geven? Ik weet niet eens goed wat ik daar verder nog over moet zeggen, behalve dat ik je nieuwsgierigheid en laat-ik-eens-testen-of-dit-vastzit kwaliteiten zeer bewonder en dat dit definitief een van de dingen is van die meeting die me het langst zullen bijblijven, haha. Ik wens jullie allebei een geweldig 2017, met veel enthousiasme en hopelijk nog veel meetings en veel positief Potternieuws. ⚡️

    Dries/Founder
    Jij bent, net als de twee hierboven, een van de mensen op Q die ik in mijn hoofd altijd onmiddellijk koppel met Harry Potter. Dat is ook niet zo heel raar, want ik heb dit jaar onder andere meegedaan aan jouw Triwizard Tournament. Het was een heel origineel concept en goed georganiseerd, dus ik hoop dat je ooit nog een keer zoiets doet. Daarnaast is er natuurlijk het Harry Potter stellingentopic, dat inmiddels weer een beetje naar de achtergrond is gezakt, maar dat jij ook een tijdje hebt onderhouden. Zoveel Harry Potter, ah, dat doet me goed, haha. Ik hoop dat je daar in 2017 mee doorgaat! 🦉

    Mare/Hedone
    Mare, op je twaalfde al moderator worden is zeker niet niets. Ik vind het erg knap dat je het zo goed doet, vooral omdat je je niets hebt aangetrokken van de paar users die in het begin sceptisch waren over het aanstellen van erg jonge mods. De beste manier om ze te laten zien dat ze fout zaten, is door gewoon met veel plezier je functie te vervullen, en ik heb de indruk dat dat je volledig is gelukt. Ik hoop dat je een goed 2017 hebt!

    Maaike/Junns
    Ik ken je eigenlijk nauwelijks, maar jij staat wel in mijn hoofd opgeslagen als een van de weinige legendarische mensen die crewlid werden, vertrokken uit hun functie en uiteindelijk weer terugkwamen met precies dezelfde functie. Ik hoop dat je nog steeds veel plezier beleeft aan het modzijn, en stiekem ook dat je die profielfoto die je hebt nooit zult wisselen, want daar herken ik je misschien nog wel meer aan dan aan je username, en ik heb dat plaatje van die wereldbol die iemand in haar handen houdt altijd al heel mooi gevonden. En bovenal, fijn 2017! 🌍

    Bianca/Rubin
    Ik weet echt helemaal niets van (edel)stenen, maar ik vind het wel altijd erg interessant om er dingen over te horen, vooral als het over de betekenis ervan gaat. Jouw hele profiel is min of meer daarnaar gestijld, en dat is al een hele tijd zo en ik heb het nooit gezegd, maar ik vind het er erg gaaf uitzien. Ik hoop dat je een schitterend 2017 zult hebben!

    Chloë/Sempre
    Ook jou ken ik niet echt persoonlijk, maar ik herinner me uit een bericht ergens (een voorsteltopic, waarschijnlijk?) dat je een groot Marauders en Remus fan bent met twee ratten die namen hebben die zijn gebaseerd op Lumos en Nox. Met andere woorden, ik weet weinig over je, maar je hebt in ieder geval een heel goede smaak, zoveel is duidelijk. Ik hoop dat jij, je ratjes en je Harry Potter enthousiasme een heel goed 2017 hebben!

    Naomi/Gingy
    Oké, dus ons groepje was niet per se het meest succesvolle bowlingteam, maar ik vond het desondanks erg gezellig. Heel erg bedankt voor het kaartje (ik hoop dat het mijne nog voor Kerst aan zal komen, maar anders is het nog steeds erg goed
    > Ik zag je niet heel lang geleden ook massaal knuffels uitdelen in gastenboeken, en dat is ook iets waar ik altijd heel vrolijk van word, puur omdat het zo'n belangeloos, vriendelijk ding is en het mensen soms een heel hard benodigd hart onder de riem kan steken.

    Jarne/Debbaut
    Jarne, van alle nieuwe Q'ers die ik dit jaar voor het eerst heb ontmoet, was jou in het echt zien misschien nog wel het meest onwerkelijk. We hebben nooit echt heel veel contact gehad, maar je bent wel iemand die ik voor mijn gevoel al sinds eeuwig ken en die altijd wel ergens op mijn radar heeft gestaan. Ik herinner me nog Kletscafé-tijden en dat jij nog ukkie van 13 was, en nu ben je 17 en ben ik er opeens achter gekomen hoe Vlaams jij klinkt, gosh. Dat heeft indruk op me gemaakt, haha. Je bent een heel leuk mens waar enorm gemakkelijk mee te praten valt en ik waardeer heel erg hoe je altijd met iedereen rekening probeert te houden. Ga vooral zo door, en ik hoop dat 2017 voor jou een mooi jaar wordt, waarin je helemaal jezelf kunt zijn. 😊

    Fabiënne/Kalinda
    Fabiënne, ik vind je een heel goede mod en gewoon algemeen een prettig persoon op het forum, met vaak heel constructieve posts. Dat is een enorm waardevol iets, al helemaal voor crewleden. Ik hoop dat je een heel goed 2017 hebt! (:

    Glenn/Dysphoria
    De Q-verkiezingstrend is volgens mij grotendeels gestart door jouw eerste verkiezing in 2013, dus bedankt daarvoor, want dat heeft tot een hele hoop leuke dingen geleid. Ik heb er volledig vertrouwen in dat we de Quizletverkiezing ook dit jaar in goede banen zullen leiden, en ik wens je alvast een heel goed 2017! ^^

    Rutger/Rutger
    Ik gok dat jij dit soort topics niet zult doorspitten, als je ze überhaupt voorbij ziet komen, maar het voelt ook oneerlijk om je weg te laten na deze hele lijst. Ik vond het enorm bijzonder om je na al die jaren een keer in het echt te ontmoeten in november. Bedankt voor alles wat je hebt gedaan voor deze website, want zonder jou zou heel Quizlet niet bestaan en ik kan met absolute zekerheid zeggen dat niet alleen mijn leven, maar ook dat van een hoop andere mensen er dan heel anders uit zou hebben gezien. Bedankt, en een fijn 2017! ^^



    Bijna letterlijk de hele rest van Q
    Marleen/Chirrut
    Marleen, ik weet eigenlijk niet zo goed waar ik moet beginnen. Ik ben heel blij dat we nog steeds vrienden zijn, want ik geniet van onze best wel letterlijk dagelijkse gesprekken (gesprek? het is soms meer één eindeloos doorlopende conversatie, eigenlijk). Je hebt het zelf over jou "laten zeuren" over Star Wars, maar mijn God, weet alsjeblieft dat ik het geen moment zo heb ervaren, want ik vind je enthousiasme over al die hopeloze nerds met hun lichtgevende stokjes juist geweldig (fan-tastisch, zou je kunnen zeggen). Jij heel erg bedankt dat je mijn (vaak exponentieel verslechterende) puns nog steeds aanhoort en bij de meetings dit jaar nooit de kans hebt gegrepen om me daar daadwerkelijk voor te slaan - en nu ik het toch over oorlogen heb, ook bedankt voor onze heel civiele gesprekken over Star Trek vs Wars. Ik begin steeds meer het Star Wars fandom binnen te struikelen, grotendeels door jouw toedoen, maar ik moet toegeven dat diep in mijn hart ik toch altijd een Trek-persoon blijf. Volgens mij zijn we een historisch voorbeeld van fandomoverschrijdende vrede tussen de sterren. Ik ben heel blij dat je bestaat en dat ik je mag aanmoedigen bij je fic en fanart, en dat ik ook op diezelfde steun kan rekenen van jouw kant. Je bent een belangrijk persoon en in mijn ogen een stuk sterker dan je zelf weet en ik wens je alle geluk toe in 2017. Live long and prosper en 4th of May be with you, en zo. 😇🖖⭐️

    Yolanda/Gibbs
    Yolanda, ik zal je niet neerschieten, en ik beloof dat als ik je ooit plet onder een van mijn studieboeken, dat een ongeluk zal zijn en erg betreurd zal worden. We spreken elkaar namelijk inderdaad wat minder, maar dat betekent niet dat ik je een minder leuk mens ben gaan vinden. Ik blijf erbij dat jij voor mijn gevoel een van de meest sociale vlinders hier op Q bent, want ik zie jou regelmatig inside jokes verwisselen met weer een nieuw persoon waarvan ik geen flauw idee had dat je überhaupt zijn of haar naam kende. Je accordeontalenten vind ik nog steeds supergaaf, net als al je lieve ideeën om Q weer wat vrolijker te maken met positieve berichtjes. Ik ben enorm blij voor je dat het goed loopt met je vriend, en voor 2017 hoop ik dat we weer wat meer contact zullen hebben (wat vooral van mij afhankelijk is, want ik ben degene die vaak heel traag antwoordt, dus ik beloof dat ik daar extra mijn best voor zal doen), dat de honden je af en toe wat rust gunnen, dat de muziek goed klinkt en dat je gewoon een heel mooi, vervullend jaar hebt. 🐥🐢

    Emma/Krullie
    Emma, mijn boodschap aan jou is eigenlijk vrij simpel, want ik hoop dat je aan het haken blijft, zo'n vrolijk mens bijft, en vooral heel Emmazing blijft. 😊 Nog een allerlaatste keer heel erg bedankt voor alles wat je voor Q hebt gedaan, en ik hoop toch telkens dat we je hier af en toe nog zullen zien, want een Emma-loos Q klinkt erg fout.

    Manon/Patholoog
    Manon, jouw verhalen over leven als Nederlander in België vind ik heel leuk om te volgen. Ze zijn extra interessant op een website zoals Q, waar het onderscheid tussen Nederlanders en Belgen nooit echt opvalt tot er plotseling iets is wat heel Q verdeelt, zoals een WK of een toetsperiode in België met een naam waar Nederlanders niets van snappen. Jij werpt soms wat licht in de duisternis, of brengt juist dingen boven waar ik als Groninger nooit van wist, dus ik hoop dat je ons op Q ook in 2017 met zulke topics zult blijven verblijden.

    Jolijn/SPECS
    Met jouw roze forumposts spring jij er altijd uit, en dat blijft een gezellig sfeertje geven aan je berichten. Ik vind het ook erg knap dat je dit nu al jaren volhoudt, haha. We spreken elkaar niet heel veel, maar het is wel leuk om jou altijd tegen te blijven komen in topics (en nu en dan bij stories) en je bent absoluut een van die mensen die voor mijn gevoel al eeuwig op mijn Q-radar staan als iemand wiens levensupdates ik vaagjes bijhoud via het ljh en topics. Ik hoop dat je een goed en knalroze 2017 hebt! 🌸

    Laura/Krolock
    Films en vampiers zijn de twee dingen die ik onmiddellijk met jou associeer, en dat klinkt alsof ik het over Twilight heb, maar dat was bedoeld als twee aparte onderwerpen, haha. Je hebt een hoop heel mooie topics geopend dit jaar waar je duidelijk veel werk in hebt gestopt, en dat is precies het soort spirit dat Q nodig heeft, dus bedankt voor al je inzet. Die Duitse quote die je als signature hebt blijft me overigens ook fascineren, al weet ik niet eens goed waarom. :'D Ik hoop dat je een fijn 2017 hebt!

    Bombay/Erieka
    Erieka, het blijft mooi om jou met je heerlijke kattenobsessie jaar in, jaar uit over het forum te zien dwalen. Het is naar om via het ljh mee te krijgen dat je het vaak nogal moeilijk hebt, dus ik hoop dat 2017 een beter jaar voor jou zal worden, met heel veel mooie kattenmomenten. 🐱

    Natas/Navigator
    Je mag dan wel geen crewlid meer zijn, maar het is heel goed om te zien dat je nog steeds zo actief betrokken bent bij Q. Niet dat ik anders had verwacht van jou, eigenlijk, en toch blijft je inzet telkens opnieuw bewonderenswaardig. Ik wens je een heel goed en succesvol 2017, met veel fijne momenten met je man in jullie nieuwe huis, veel meevallers voor je gepubliceerde boek en de rest van de reeks, en veel plezier op Q. ^^

    Leah/Firgun
    Leah, ik waardeer je erg. Ik heb dit eerder gezegd, maar ik denk dat de dingen die je over mij zegt grotendeels ook perfect van toepassing zijn op jou. Je maakt altijd erg interessante topics aan en doet je best je in te lezen in allerlei situaties, en dat is gewoon een heel goed iets om te zien, want ik weiger koppig te beweren dat de hele wereld tegenwoordig dom en verschrikkelijk is, maar het is soms toch wel een tikkeltje deprimerend om iemand stellig fout nieuws van Facebook te horen herhalen over heel gevoelige, complexe onderwerpen. Aan de andere kant zie ik soms berichtjes van jou waarin het lijkt alsof je je verantwoordelijk voelt voor alles wat er op de wereld gebeurt, dus denk alsjeblieft ook af en toe als eerste aan jezelf, lieve Leah. De wereld heeft veel, veel meer aan jou en je eindeloze naastenliefde als je ook goed op jezelf let, want we zijn allemaal maar mensen. Gun jezelf ook die rust en vrede die je andere mensen toewenst, want dat verdien je absoluut. Ik hoop dat je een heel mooi 2017 hebt en dat we elkaar nog vaak zullen tegenkomen op het forum (of in gb berichten, misschien)! 😊

    Mattie/Dougal
    Met sommige mensen heb je niet alleen mini-meetings, maar ook nog eens mini-mini-meetings om negen uur 's ochtends. Het is best wel verdrietig dat ons dat in een heel blok nog maar één keer is gelukt, want onze laatste kans is komende donderdag, omdat mijn college de week na de vakantie niet doorgaat. Let's make it count. 💪 Naast van meetings, herinner ik mij jou ook van een aantal erg gezellige gesprekken op het forum, en één heel momorabele discussie over de geloofwaardigheid en mogelijke tegenargumenten voor Universal Grammar ergens na middernacht in een groepsapp, en dat zijn ook allemaal dingen die ik zeer waardeer. Ik hoop dat je een goed 2017 hebt (met allereerst een mooi cijfer voor je Syntaxis II tentamen, hopelijk)!

    Kawasaki/Mehri
    Mehri, ik geloof dat ik mijn abo op jouw story al lang geleden per ongeluk heb verwaarloosd, maar ik ben nog steeds van plan op een dag alles bij te lezen. Ik vind het een heel gaaf idee en sowieso is het gewoon prachtig om af en toe tekeningen van jou hier langs te zien komen, want niet alleen zijn ze erg goed, maar ze worden ook zichtbaar nog steeds beter en beter. Je mag erg trots zijn op die ontwikkeling, en ik hoop dat 2017 je veel artistieke inspiratie brengt. 🎨

    Shania/Allerton
    Ik ken je nauwelijks, maar ik vind je een leuke, herkenbare aanwezigheid op het forum. Je bent erg actief, en dat mag ook wel, want we hebben absoluut actieve mensen nodig. Ik hoop dat je een fijn 2017 hebt!

    Kelly/Arkadia
    Kelly, ook jij bent een heel herkenbaar persoon en enorm actief met vaak een heel eigen insteek in dingen. Het klinkt alsof je het soms heel zwaar hebt met je opleiding, dus ik ben blij voor je dat je in je vriend hopelijk iemand hebt gevonden die je daarbij kan steunen. Fijn 2017!

    Sam/Salaryman
    Ik vond het heel bijzonder om jou eens te ontmoeten! Ik herinner me de tijd nog dat jij bemiddelaar was, en dat ik toen enorm tegen je opkeek, maar toen we elkaar voor het eerst in het echt tegenkwamen noemde je mij opeens een Q-celeb. Trippy, haha. Je bent een ontzettend gezellig, op een heel positieve manier een beetje maf mens met geweldige kook-skills, en ik hoop echt dat we elkaar ooit nog eens zullen zien op een meeting. Fijn 2017! 🎊

    Percival & Graves
    Ik ga jullie samen noemen, want er waren wat momenten waarop ik jullie oprecht niet uit elkaar kon houden in jullie ljh gesprekken die ik sowieso al nauwelijks kon volgen door alle automatische associaties en inside jokes die jullie lijken te hebben en waar buitenstaanders niets van snappen. Dat klinkt nu half als kritiek, maar zo is het absoluut niet bedoeld. Onnavolgbare conversaties die 50% werden uitgevoerd in gifs zijn een duidelijk teken dat er een goede vriendschap gaande is, en dat is gewoon heel gaaf om te zien, eigenlijk. Ik hoop dat jullie een heel goed 2017 hebben!

    Addie/Eucalyptus
    Jij en je mopshondobsessie mopsessie zijn inmiddels een soort vast onderdeel van Q en het ljh geworden, en het is altijd leuk je zeer overtuigd hoofdletter- en interpunctieloze posts te zien. Niemand zou jou kunnen vervangen op Q. Ik hoop dat je een fijn 2017 zult hebben!

    Lene/Tarjei
    Je was dit jaar heel kort even bèta en ik vind het nog steeds jammer dat je zo snel weer bent vertrokken, maar waar ik mij jou dit jaar vooral van zal herinneren, zijn de ljh posts waarbij ik telkens de neiging had te reageren met #same. Dat geldt vooral enorm sterk voor als je Skam berichten, gosh. Ik hoop dat je een goed 2017 hebt! En dat we niet al te lang hoeven te wachten op de nieuwe Skam trailer, haha.

    Jaimy/Pharah
    Jaimy, op het moment dat ik dit schrijf ben je al drie weken niet online geweest, maar toch kun jij natuurlijk niet missen uit deze lijst. Ik hoop dat het leven buiten Q je goed behandelt en dat je af en toe nog een keer langskomt, als je tijd en zin hebt. Fijn 2017! ^^

    Kim/Jethro
    Kim, ik geloof dat ik jou ieder jaar weer net wat minder spreek, maar je wel telkens meer op Tumblr voorbij zie komen. Dat is ook geweldig, want je reblogt een hoop en ook vaak absolute kwaliteitsposts, haha. Ik hoop dat je een heel goed 2017 hebt! 💻

    Sarita/Opgeroldeten
    Ik krijg de indruk dat je niet veel meer online komt de afgelopen tijd, dus misschien zie je dit nooit, maar ik wilde je toch noemen. Je bent heel lang een van de standaard Q'ers geweest in mijn hoofd, en zelfs als je dat in de praktijk niet meer echt bent zul je dat in mijn herinneringen wel blijven, met die eeuwige schoenprofielfoto die je zo herkenbaar maakt ondanks je wisselende (en erg creatieve, haha) usernames. Ik hoop dat je een goed 2017 hebt!

    Daniela/Kanda
    Eigenlijk kom ik jou bijna alleen op meetings tegen, maar dat maakt niet veel uit, want het is wel iedere keer heel gezellig. ^^ Ik hoop dat er nog veel van dat soort meetings zullen volgen, ook als je verhuisd bent (tenzij dat inmiddels al is gebeurd? de vorige meeting was alweer een poos geleden, haha), en ik wens jou en je vriend veel geluk in 2017.

    Romi/Dazai
    Bedankt voor jouw leuke, prettig georganiseerde schrijfwedstrijd! Ik hoop dat het einde in 2017 net zo goed zal verlopen als alles tot nu toe, en dat je een heel mooi jaar zult hebben, vol goede verhalen. ^^

    Fren/Wasikowska
    Hallo, leuk mens. Als ik ooit een fysiek "mensen waar ik eigenlijk meer mee zou moeten praten in 2017" lijstje zou maken, zou jij definitief ergens in de top drie staan, Fren, zo niet helemaal bovenaan. Ik waardeer jouw algemene aanwezigheid op Q zeer, van je enthousiasme voor Hamilton tot de willekeurige aanmoediging in NaNo topics. Ik hoop dat je me weet te vinden als je ooit nog over verhaalideeën wilt praten (of over iets heel anders, want ik ben niet erg kieskeurig) en dat je een prachtig 2017 hebt, want veel van jouw berichtjes hebben mijn 2016 net wat mooier gemaakt. 🌺

    Eva/Naesheim
    Eva, of het nou Wolfstar fics, Skam, of random Drarry headcanons in mijn gb betreft, ik vind het iedere keer erg leuk om je te spreken en je grenzeloze enthousiasme mee te maken. Je bent een awesome persoon, dus ga daar in 2017 vooral mee door. 💯

    Marjanne/Catan
    Marjanne, ik hoop dat alles goed gaat, en dat je wat meer tijd en rust hebt nu je de bèta-dingen er niet meer bij hoeft te doen. Ik wens je een fijn (en zo gezond mogelijk!) 2017. ^^

    Charlotte/BlueJays
    Hoi, taalwetenschap-buddy. 2017 was een groot jaar, want we kunnen nu IPA tekens gebruiken op Q, oh mijn χɔt. We hebben niet zo heel veel contact gehad (wat waarschijnlijk helemaal aan mij ligt, want ik ben niet zo vaardig in het gaande houden van gb-gesprekken), maar ik vind het wel altijd heel leuk om je ergens tegen te komen of je gewoon in het ljh te zien klagen over iets taalwetenschap-gerelateerds. Je bent een heel gezellig mens en ik hoop dat we nog veel Chomsky-puns zullen uitwisselen in het komende jaar (voor een snelle start: "Ever heard of Chomsky?" "Nope, I don't noam." sorry). 😎

    Anne/Madonna, Anne/Corday, Marijke/Yayde, Dirkje/Mugiwara en Liesbeth/Airashii
    Ik ga jullie ook even allemaal bij elkaar zetten, en niet omdat jullie niet allemaal een apart berichten verdienen, maar omdat die zoveel op elkaar zouden gaan lijken dat het een soort copy-paste geval zou worden. Lang verhaal kort: jullie waren allemaal ooit (soms al wat langer geleden, soms nog heel recent) heel actieve bèta-readers, en op sommige momenten is het nog steeds super vreemd voor mij dat jullie er nu allemaal niet meer zijn. Nogmaals bedankt voor alles wat jullie hebben gedaan, heel veel succes met jullie verdere levens post-bèta-tijdperk, en ik hoop dat jullie een heel mooi 2017 hebben, met veel correct gespelde woorden.

    Bes/Frodo
    Bes, ooit moet die meeting er een keer komen, haha. Ik hoop dat je nog lang op Q zult blijven rondhangen en ik wens je een heel mooi 2017!

    Histoire
    Ik waardeer dat je altijd de tijd neemt om uitgebreid op mensen te reageren. Die blokken tekst springen er altijd uit tussen de andere reacties, en het is leuk om te zien dat je duidelijk de tijd neemt om dingen te delen waarvan jij denkt dat ze mensen zouden kunnen helpen. Ik hoop dat je een goed 2017 hebt!

    Maagzuur
    Ik wilde even melden dat ik je username erg bijzonder vind. Het is er definitief eentje die je bijblijft, dus kudo's daarvoor. (krul) Ik hoop dat je een fijn, maagzuur-vrij 2017 hebt!

    Wendy/Katsudon
    Ook jou moet ik complimenteren met je username. You are a pork cutlet bowl fatale that enthralls men. 😊 Smakelijk 2017!

    Sarah/Overkill
    Last but not least, Sarah. ✨ Ik volg (heel stilletjes, grotendeels) al jouw levensupdates in het ljh en ik vind je een heel fijn persoon met een heel droog gevoel voor humor en een goede dosis gezond verstand in veel zaken. Ik kan daar helaas niet alle zeggen, want ik herinner me ook wat dingen over vlees dat tragisch over datum was, hemel. Ik hoop dat je oké bent en dat 2017 een goed jaar wordt voor jou én voor het boek dat je aan het schrijven bent, zelfs als dat niet snel vordert. Je komt er wel. ✨✨✨ (Bonusglitters omdat Q nooit glitterig genoeg kan zijn, zoals eerder vastgesteld.)

    Aan alle andere users die veel of iets minder op Quizlet zitten of zaten en die ik ooit een keer (op het forum, voornamelijk) tegen ben gekomen dit jaar, wat niet zal leiden tot een complete lijst, maar toch tot een soort poging daartoe: Pickett, Necessity, Scribe, Scotland, Mabel, Scamander_, Sweetwine, Disnerd, Rockabye, Yonghwa, Syncline, Leora, ChickenNugget, Oscura, Natblida, Scipio, Tragically, DreamerN, MAGICALBEASTS, 707, Wales, Richonne, Kamerling, Douceur, Wortelsap, Lugano, Holly, SelenaGomez1, Cotrona, JohannaMason, Flowerpowers, Ornacia, Shireen, Laleah, Oakheart, McDonnelly, _Iratus, Scythe, SergeantBarnes, Bludger, _Martyr, Auror, Hunterson, Underscore, Stiles, Amica, Goldberg, Hamming, Billywig, Yoda, Social_Repose, en alle mensen die ik nog ben vergeten, wat er vast stukken meer zijn dan ik zou willen
    Jullie zijn allemaal deel van de groep mensen die Q tot Q maakt. Ik weet dat we allemaal graag klagen dat de website tegenwoordig zo dood is, maar eigenlijk is dat een bar slechte benaming voor een plek waar een heleboel mensen regelmatig komen, want er hangen hier nog lang geen spinnenwebben. Ik hoop dat jullie allemaal een fijn 2017 hebben en dat we jullie hier nog lang zullen zien!

    Aan jou, de persoon die deze zin op dit moment leest
    Of je hierboven nou al ergens bent genoemd of niet, je bent een belangrijk mens, want jij bent de enige versie van jou dit er bestaat. Zorg goed voor jezelf in 2017, glimlach tegen wat vreemdelingen op straat, zwaai naar wat schapen in de wei en neem soms de tijd om even diep adem te halen, en dan komt het allemaal goed. Het is niet erg als je het afgelopen jaar fouten hebt gemaakt, want daarvoor bestaan nieuwe kansen, maar dat werkt alleen als we het komende jaar ook een nieuwe kans geven. Ik wens jullie allemaal een fris, positief nieuw jaar, met heel veel puppy's en regenbogen. 🌈❤️


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:

    Jolijn/SPECS
    Met jouw roze forumposts spring jij er altijd uit, en dat blijft een gezellig sfeertje geven aan je berichten. Ik vind het ook erg knap dat je dit nu al jaren volhoudt, haha. We spreken elkaar niet heel veel, maar het is wel leuk om jou altijd tegen te blijven komen in topics (en nu en dan bij stories) en je bent absoluut een van die mensen die voor mijn gevoel al eeuwig op mijn Q-radar staan als iemand wiens levensupdates ik vaagjes bijhoud via het ljh en topics. Ik hoop dat je een goed en knalroze 2017 hebt! 🌸



    Ten eerste: wauw wat een lap tekst, mijn complimenten.(': Ik ga er maar eens goed voor zitten ná kerstmis als meneer Tijd weer terugkeert naar me.(':

    Ten tweede: Wat enorm leuk dat ik een van 67 mensen was waaraan je gelijk dacht!(krul) Nee maar even serieus, ik vind het echt heel tof om te zien dat zoveel mensen aan me denken. Ik had na dit jaar niet verwacht dat ik veel eindejaarsberichten zou ontvangen (doem denkend duiveltje op me schouder waarschijnlijk, ik blij het nog niet zo slecht te hebben gedaan in 2016 ='D) en toen ik je lap tekst zag dacht ik gelijk: No way dat ik daar persoonlijk in genoemd sta....wél dus!<3
    Echt heel fijn Inge, dit soort dingen beuren me echt weer helemaal op, it's te little things.<3 (or the big ones in this case (krul) )
    Ik beloof plechtig dat 2017 nóg rozeriger word dan 2016 en dat ik de gezelligheid er vooral in zal houden hier.(A)


    You were born original, don't die as a copy.

    @Square, oh wow wat lief ik sta erbij. Dankjewel, dat had ik niet verwacht haha ^^ you're so awesome, ik kijk altijd tegen je op haha.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Jezus Inge, het duurt vet lang om door deze pagina te scrollen op je mobiel haha.
    Ik vind deze berichten overigens wel een perfecte Inge-achtige combinatie tussen serieus en compleet gestoord. ^^ Dank je wel voor je lieve woorden, ik hoop dat ik je nog lang mag behoeden voor kaasige handen. *bows*
    Oh, en het is je vergeven. Respect voor die giga post :Y)

    [ bericht aangepast op 22 dec 2016 - 9:11 ]

    Pickett schreef:
    @Square, oh wow wat lief ik sta erbij. Dankjewel, dat had ik niet verwacht haha ^^ you're so awesome, ik kijk altijd tegen je op haha.


    Dit zijn precies mijn gevoelens bij je bericht. Echt geweldig Inge! Gewoon chique dat je de tijd hebt genomen om iedereen te bedanken.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    @ Inge: Oh wow, ik had al niet normaal veel bewondering voor jou, maar na deze forumpost verdien je een staande ovatie. Ik hoop oprecht dat 2017 een topjaar wordt voor jou, want dat verdien je zeker. (:


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Square schreef:
    Addie/Eucalyptus
    Jij en je mopshondobsessie mopsessie zijn inmiddels een soort vast onderdeel van Q en het ljh geworden, en het is altijd leuk je zeer overtuigd hoofdletter- en interpunctieloze posts te zien. Niemand zou jou kunnen vervangen op Q. Ik hoop dat je een fijn 2017 zult hebben!


    aaaaaaaaaaaaahw oh mijn god jij bent nu echt queen want hallo omfg 70 berichtjes ofzo.

    om verder te gaan op je berichtje, yes, mopsessie I like that word. maar ahw u made me smile. thanks a lot you cutie.


    Heaven is a place that we all have

    @Inge: Wooahly wauw, dat is echt een ellenlang bericht :'D
    Allebei beginnen met een F, dat is ook wel heel gemeen ja van ons :Y) IMooi dat je blij wordt met mijn hyperheid, haha, ik ben zeker nog van plan om ermee door te gaan :3


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Nou laat ik ze er dan ook maar eens opgooien!

    Allereerst een berichtje gericht aan mijn favoriete meiden: Natas/Navigator, Froukje/ProngsPotter en Danique/FIorian:
    Ik heb echt geen woorden om onze vriendschap te beschrijven. Het afgelopen jaar zijn wij zo'n hecht groepje geworden en ik wil gewoon even zeggen dat ik echt helemaal gek ben van jullie awesomers!! Jullie zijn de eerste meiden waarbij ik me echt vanaf het begin helemaal thuis voelde en gewoon mezelf kon zijn, hier op Q en daarbuiten. En dat heb ik normaal echt nooit bij mensen. Dus ik wil jullie ook nog individueel bedanken natuurlijk, maar dit moest ik eerst gewoon even kwijt. Mijn kerstkaarten mogen dan wel gefaald hebben, hopelijk deze berichten niet! ^^

    Natas/Navigator
    Nou wat kan ik nu nog zeggen na jouw lieve berichtje;). Ik ga eens helemaal terugspoelen naar het begin, toen we elkaar nog niet kende #levensverhaal. Vanaf het moment dat ik jou eigenlijk leerde kennen, keek ik ontzettend naar je op. Jij hebt je dromen gevolgd en deze waargemaakt, iets dat ik zelf ooit ook nog hoop te bereiken. Voor mij was dat iets heel bijzonders, omdat mij altijd werd wijsgemaakt dat mij dat niet zou lukken. Maar ik heb doorgezet en dankzij jou hulp ben ik erg ver gekomen. Woorden schieten me echt te kort hoe dankbaar ik jou ben. Je hebt me niet alleen een stapje verder geholpen met mij droom, maar ook in mijn schoolwerk hehe. Mijn Nederlands is zo omhoog gegaan dat ik me niet eens meer zorgen maak om mij examens volgend jaar #lifegoal xD. Ik kan je niet genoeg bedanken voor alle tijd die jij in mij hebt gestoken en dat je in mij hebt geloofd, want dat hebben maar zelden ooit gedaan. Je bent een erg bijzonder persoon, Natas. Jouw eerlijkheid en behulpzaamheid zijn echt goud waard en dat mag je nooit meer kwijtraken! Natas, een fijne kerst gewenst en proost op nog een paar mooie tijden in het nieuwe jaar!!


    Froukje/ProngsPotter
    Nou stuiterbal, nu is het jouw beurt! - evil laught-
    Volgens mij had ik het je ooit echt al verteld en volgens mij kwam het je bekend in de oren van andere users, maar toen ik jou het voor het eerst hier ontmoeten op Quizlet, vond ik je zacht uitgedrukt vrij irritant (so mean, heartbreaking, sorry! So sorry. Don't hate me.) En hoe wonderlijk is die irritatie omgeklapt tot deze close vriendschap! En wat ben ik er blij mee zeg! (so funny how things work out). Jouw positiviteit en enthousiasme heb ik nu nooit genoeg van en je weet mijn dag altijd op te vrolijken. Meid wat ben ik dankbaar voor de vriendschap die wij hebben! Je bent zo'n ontzettende leuke en lieve meid! En bovenal heb jij me geïntroduceerd aan Dani, wat zorgde voor onze super gezellige groep meiden of course! Ik ben erg dankbaar voor alle brainstorm hulp die je me hebt gegeven met mijn verhalen, al je enthousiaste reacties op mijn stories en je oneindige behulpzaamheid! Bovenal ben je natuurlijk een fantastisch mod ^^ - slijm slijm - Net als bij Natas zeg ik proost! We gaan er een leuk jaar van maken, met veel meetings en veel schrijfdagjes!!

    Danique/FIorian
    Last but not least! Zoals ik hierboven al even heb gemeld, ken ik jouw van deze drie het kortste, maar toch hebben we in die korte tijd al zoveel plezier gehad en zoveel meegemaakt. Van jouw humor kan ik echt nooit genoeg krijgen! Wat hebben we gelachen op de laatste meeting in Utrecht #Wc-gesprekken. (Ja, hier kom je nooit meer vanaf natuurlijk).
    Je bent zo'n ontzettende lieve en gezellige dame (ja, want je bent wel 23, dus moet ik eigenlijk U zeggen). Ik ben erg dankbaar voor jouw gezelligheid. Jij bent echt een persoon met een welkoms-aura; jij zorgt dat mensen zichzelf zijn en zich welkom voelen bij jou in de buurt en dat vind ik heel bijzonder. Dat is erg schaars deze dagen. Verlies dat alsjeblieft nooit, Dani! Ik hoop ook dat we in de toekomst meer leuke dingen gaan doen, samen met die flapdrollen hierboven ^^ Want ik weet gewoon dat 2017 een ontzettend awesome tijd gaat worden als ik jullie maar heb! Dani, proost op een nieuw jaar! En laten we maar een boel wc-gesprekken hebben!

    Britte/Chantilly
    Wij kennen elkaar nog niet zo heel lang volgens mij. Toch wel al een paar maandjes en in die maandjes heb ik het ontzettend gezellig gevonden met jou! Jouw reacties op mijn stories maken mij dag altijd helemaal goed! Ik vind je een enorm lieve en gezellige meid! En een sterke dame ook, vergeet dat niet! Lieve Britte, fijne kerst en proost op een nieuw jaar!

    Rachel/Shaybuttah
    Ja, dat had je denk ik niet verwacht hé! Ik wilde je gewoon even zeggen wat voor een kanjer je bent! Je bent zo'n lieve, zorgzame meid. Toen mijn oma was overleden, verwonderde ik me erover hoe vaak je die week vroeg hoe het nu met mij ging. Iets dat zelfs mijn beste vriendinnen niet hadden gedaan. En daar ben ik echt heel erg dankbaar voor, Rach! Don't ever lose that! ^^ Merry Christmas! And a very happy new year!

    Marie/Histoire
    Jou wil ik bedanken voor alle gezellige en diepzinnige gesprekken in mijn gastenboek! Met jou kan ik altijd enorm makkelijk praten en zoals we er al achter waren gekomen, denken wij aardig hetzelfde als het op onze verhalen aankomt. Die blokken tekst met elle lange verhalen vind ik altijd heerlijk! Al duurt het altijd even voordat ik op alles heb gereageerd gehehe. Jouw doordachte reacties op mijn verhalen maakte mij altijd een beetje anxious, omdat ik altijd bang was dat jij een clue of plot zomaar zou raden:P but I love it! Want door jouw doordachtheid kwam ik zelf ook altijd weer op geweldige ideeën! Thank you for making my 2016 a little bit more fun! Merry Christmas en alvast een voorspoedig jaar!

    Xanthe/Yashiro en Xantha/Bryant
    Ook jullie ben ik dit jaar niet vergeten en hoewel we dit jaar minder contact hebben, wil ik jullie toch nog even een fijne kerst en een Happy new year wensen! Jullie waren de eerste meiden waarmee ik bevriend ben geraakt op Quizlet sinds ik weer terug was van weggeweest vier jaar geleden en we hebben toen enorm veel lol gehad! We moeten zeker weer een keer skypen for oldtimes sake! Merry Christmas and a Happy New year!

    Aviva/Altaria
    Een Puffy Christmaaaas voor jou! Ik zag dat je in Londen was geweest, dus hopelijk lees je dit als je terug komt! Lieve Aviva, ik hoop wel echt dat we het aankomende jaar elkaar vaker gaan zien want ik heb het idee dat het enkel de Castlefest was in de zomer dat we elkaar gezien hebben. Sad so sad! The drama! Dus zorg maar dat je er volgend jaar vaker bent!! Want ik vind het altijd super gezellig met jou op de meetings! hehehe. Je bent een geweldige meid, Viv! Never change! En proost op een boel meetings I hope! Merry Christmas!

    Milou/Mouli
    Had je nou maar geweten waarom ik je appte over je usernaam, heh ;) Lieve Milou, jij ook fijne feestdagen gewenst! Ik heb het afgelopen jaar enorm genoten van onze whatsappgesprekjes en brainstormsessies! Bedankt voor al je steun en enthousiasme elke keer weer! Fijne vakantie alvast! En Merry Christmas!!

    Aan alle andere Q-ers en meeting-monsters die ik dit jaar allemaal heb ontmoet
    Ik ben jullie niet vergeten! Jullie zijn allemaal awesome! Thanks for making Q always feel like coming home! Merry Christmas!

    [ bericht aangepast op 22 dec 2016 - 16:43 ]


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.