• Ik heb echt nog geen idee of hier ergens animo voor is, maar dat merken we vanzelf

    Confessions of Q

    We hebben allemaal wel iets wat we niet zomaar aan een ander vertellen. Zelfs niet op het internet, waar we toch al een grote anonimiteit hebben. Toch zouden we soms die dingen wel eens eruit willen gooien, al is het alleen maar om de mening van een ander te horen of een beetje steun te krijgen. Daarom is er dit topic.

    Heb je een confession die je wilt maken, zonder dat iemand weet dat dit over jou gaat? Iets waar je al een poosje mee zit? Heb je bijvoorbeeld een crush waar het niet lekker mee loopt omdat je onzeker bent naar hem toe te gaan? Heb je ooit wel eens een kind neergemept die de hele supermarkt bij elkaar krijste? (I can't really blame you). Doe je je voor de hele wereld, inclusief familie en vrienden, voor als iemand die je niet bent en baal je daar van? Op deze site kan je je confession maken, geheel anoniem! (Vergeet uiteraard niet 'Ask anonymously' aan te vinken). Op die manier zal niemand weten dat jij het was. (Ik trouwens ook niet!)

    Elke dag wordt hier een confession gepost waar anderen op kunnen reageren. In de vorm van advies, steun, eigen ervaringen, enzovoort. Hou er wel rekening mee dat confessions waar ik uit kan halen dat het over iemand op Q gaat, niet zal plaatsen.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Rockabye schreef:
    (...)
    Er is heus wel iets mis met je doen als je neukt met een getrouwde man en er ook nog eens geen spijt van hebt. Als dat er niet stond, had ik echt niet zo fel gereageerd.

    Ik moet zeggen dat ik het eens ben met Marlow hier. De user in kwestie zou, als degene echt geen greintje spijt zou hebben, er ook niets aan gedaan hebben. Je moet in heroverweging nemen dat het heel lastig is zulke dingen toe te geven, omdat bijna iedereen al met een vooroordeel klaarstaat.
    Het is in elk geval een begin dat deze user het doorheeft dat er iets mis is, het begint allemaal met een eerste stap, nietwaar? We zijn hier om te helpen, te adviseren, niet om te bekritiseren of te bestraffen, want dit gaat haar (als het een zij is) niets verder helpen. Ik keur dit absoluut niet goed, maar ik vind niet dat wij in een positie zijn om te zeggen dat zij slecht is of wat dan ook.
    Als jij zo'n zelfde situatie zou hebben, zou jij dan zo'n reactie(s) wil(len) hebben?

    [ bericht aangepast op 21 dec 2016 - 16:30 ]


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    #6

    Ik voel mij een nietsnut. Iedereen rond mijn omgeving zegt dat ik erg aardig ben maar ik heb altijd het gevoel dat iedereen mij stiekem haat en mij niet belangrijk vind. Ik bedoel, waarom nodigen mensen mij nooit uit om wat leuks te doen? En waarom sturen mensen mij nooit een keer een berichtje?


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    #6: wow, I really feel you. Het is een vreselijk gevoel en ik wens het niemand toe. Ik denk dat mensen er gewoon veel te snel van uit gaan dat het wel oké is met anderen, of dat ze iets niet erg gaan vinden, terwijl het mensen wel kan kwetsen. <3 Wie je ook bent, ik ben zeker dat je aardig bent.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    #7

    Ik ben 19 en heb nog nooit gezoend. En dat in een klas waar bijna iedereen al meerdere jaren een relatie heeft. Pfff.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Nothing to be ashamed about. Het komt nog wel. Ik ben ook negentien en bijna al mijn vrienden hebben vaste relaties en zo, maar je moet het gewoon over je heen laten komen. Het heeft echt niks te maken met dat je niet leuk genoeg bent. Er komt echt wel een keer iemand op je pad, vroeger of later.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    #7

    Er zit geen haast achter. Zoiets overkomt je gewoon een keer. Probeer het nooit te forceren omdat de rest toevallig al wel wat heeft gedaan.
    Als ik eerlijk ben, ik werd zelf wel een beetje geforceerd (was ook eigen schuld) en ik heb er best spijt van. Maar goed, dat was een leermoment voor mij.

    #7 Dat is echt niks om je voor te schamen. Ik snap dat je er mee zit, ik heb zelf pas op mijn 20e voor het eerst gezoend en dat was spannend zat! Het enige wat ik kan zeggen is dat het vanzelf een keer komt!


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    #8

    Ik heb sinds kort een vriend, en hij is helemaal hoteldebotel op mij. Hoewel dat aan de ene kant heel fijn is en goed voor mijj zelfvertrouwen, is het aan de andere kant heel lastig want mijn gevoelens voor hem zijn lang niet zo sterk...

    [ bericht aangepast op 24 dec 2016 - 16:00 ]


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Aan #8: Ik weet precies wat je voelt. Vorig jaar had ik een vriend en hij was stapelgek op mij, terwijl ik graag meer afstand wilde houden. Kijk het even aan, maar doe wat goed voelt voor jou. (:


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    8.

    Ik kan mijzelf niet goed relaten met je, maar tegelijkertijd begrijp ik het wel. Het is altijd moeilijk in het begin van een relatie. Misschien moet je hem vragen wat meer afstand te houden.

    Lastig... Ik denk dat het belangrijk is om vooral goed te communiceren. Zeggen dat je hem heel lief vindt, maar nog wat afstand wil bewaren. Dan weet hij waar hij aan toe is en is het voor jou ook fijner.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    (Door de feestdagen was de nieuwe confession een tikkeltje verlaat)

    #9

    Best zwaar om het zo neer te zetten, maar ik ben verliefd op mijn beste vriend. We kennen elkaar nou niet heeeel lang, maar we voelen wel dat we erg goed bevriend zijn. We hebben ook een keer heel dronken geknuffeld en dat was heel erg fijn. Ik denk overigens niet echt dat het pure verliefdheid is, maar eerder lust. Voor de rest is er niets gebeurd die avond, op wat plagen na, maar ik denk dat hij hetzelfde voor mij voelt. Meer op lustgebied tho. Blegh. Hij is mijn type niet eens.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    9.

    Misschien moet je het hem vertellen over hoe je je voelt en dat je niet helemaal zeker bent over het feit dat het misschien geen liefde is maar alleen lust. Verders zou ik het echt niet weten.

    [ bericht aangepast op 27 dec 2016 - 16:40 ]

    Natblida schreef:
    #7

    (...)


    Ik wilde op deze nog even reageren. Want ik weet precies hoe je je voelt. Ik word over twee dagen 20 en mijn eerste zoen heb ik nog niet gehad. Maar ik vind het eigenlijk niet meer zo erg als dat ik dat voorheen deed. Zorg eerst dat je iemand vind waarbij je het prettig lijkt om je eerste zoen mee te hebben. Daarna kun je verder zien. Maak je er niet teveel zorgen over. Ik denk dat er echt heel veel mensen zijn die op hun negentiende hun eerste kus nog niet hebben gehad. c:


    Danmarks Dynamite.

    @ Natblida, wat een goed topic. Echt fijn om zoiets te hebben als je iets kwijt moet. Top idee!


    Danmarks Dynamite.