• Ik heb echt nog geen idee of hier ergens animo voor is, maar dat merken we vanzelf

    Confessions of Q

    We hebben allemaal wel iets wat we niet zomaar aan een ander vertellen. Zelfs niet op het internet, waar we toch al een grote anonimiteit hebben. Toch zouden we soms die dingen wel eens eruit willen gooien, al is het alleen maar om de mening van een ander te horen of een beetje steun te krijgen. Daarom is er dit topic.

    Heb je een confession die je wilt maken, zonder dat iemand weet dat dit over jou gaat? Iets waar je al een poosje mee zit? Heb je bijvoorbeeld een crush waar het niet lekker mee loopt omdat je onzeker bent naar hem toe te gaan? Heb je ooit wel eens een kind neergemept die de hele supermarkt bij elkaar krijste? (I can't really blame you). Doe je je voor de hele wereld, inclusief familie en vrienden, voor als iemand die je niet bent en baal je daar van? Op deze site kan je je confession maken, geheel anoniem! (Vergeet uiteraard niet 'Ask anonymously' aan te vinken). Op die manier zal niemand weten dat jij het was. (Ik trouwens ook niet!)

    Elke dag wordt hier een confession gepost waar anderen op kunnen reageren. In de vorm van advies, steun, eigen ervaringen, enzovoort. Hou er wel rekening mee dat confessions waar ik uit kan halen dat het over iemand op Q gaat, niet zal plaatsen.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Aan #12

    Wat het aller belangrijkste is van uit de kast komen, is dat je er klaar voor bent. Zelf ben ik ook biseksueel en heb ik er zo'n drie jaar over gedaan om er achter te komen. Ik wel al een lange tijd het idee, maar ik was er nog niet klaar voor om dat tegenover mezelf toe te geven, laat staan om het aan de buitenwereld te laten zien. Je moet niet op jezelf vooruit lopen omdat je vind dat het zou moeten, iedereen heeft zijn eigen proces als het hier om gaat en het is belangrijk dat je daar de tijd voor neemt.
    Betreft je ouders, het zal eerlijk gezegd heel lastig zijn om ze iets anders in te laten zien. Mijn nicht (en goede vriendin) heeft ook zo'n soort visie, die vind het maar vreemd en onlogisch. Mensen hebben nou eenmaal verschillende visies over dingen, net zoals bij geloofsovertuigingen. Ik kan me voorstellen dat het nu nog lastig is om je daar niks van aan te trekken, het zijn ook eenmaal je ouders. Later kom je waarschijnlijk op een punt dat je zoiets hebt van 'fuck it' en ze het kan vertellen. Maar nu denk ik dat het belangrijk is dat je die 'druk' kan ontladen en het aan iemand kan vertellen. Ouders met zo'n visie is niet echt de meest logische keuze dan, maar je kan bijvoorbeeld ook kiezen voor een goede vriend/vriendin of een mentor/docent of een ander familielid. Als er iemand is bij wie je je veilig voelt, dan zou ik je aanraden om het aan diegene te vertellen. Je moet ergens beginnen, om het maar even zo te zeggen (:

    Als je wilt mag je mij altijd een pb sturen als je ergens mee zit/niet weet hoe je het moet vertellen. Ik beloof dat het natuurlijk nooit verder zal gaan dan ons twee, mocht je dat willen. Voor de rest, heel veel geluk <3

    [ bericht aangepast op 17 jan 2017 - 10:41 ]

    Btw: aan degene die me een berichtje stuurde dat hij/zij niet blij is dat #6 er een dag op heeft gestaan: alle confessions staan er een dag op (met uitzondering van degene van de laatste tijd, toen ik even niet snel achter elkaar kon posten). Het staat iedereen vrij om op een oudere confession te reageren though.

    #13

    Ik ben verliefd, wat fantastisch is, maar het is zo verkeerd op zoveel manieren dat ik er niet eens voor uit kan komen. Ten eerste heeft deze persoon zelf een relatie (ook al word die zsm beëindigd), ten tweede is dit persoon 9 jaar ouder dan ik ben en ten derde is dit persoon van hetzelfde geslacht. Ik ben gewoonweg zo bang voor reacties, dat ik er niet voor uit durf te komen. Het feit dat mijn halve familie christelijk is, maakt het er ook niet makkelijker op, helaas.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    De reden dat het zo lastig is om achter elkaar te posten, is omdat soms bijna niemand ergens op reageert. Ik vind het een beetje lullig om dan meteen een nieuwe confession erop te gooien, die dan misschien wel weer reacties krijgt. Ik kan niemand dwingen om te reageren, maar als er zo weinig animo voor is (aangezien er way meer confessions zijn), dan heeft het weinig zin om iets te posten.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    @13

    Ik wil even zeggen dat ik ook Christelijk ben en ik walg van hoe sommige Christenen het geloof gebruiken als een excuus voor homofobie. Die mensen zouden echt eens moeten leren dat God op de allereerste plaats liefde, vergeving en acceptatie belichaamd. Liefde, echte liefde, van ieder soort is dus iets moois. Of de leeftijden nou uit elkaar liggen, of er nou sprake is van hetzelfde geslacht. Liefde is nooit verkeerd. Bovendien is het geen menselijke keuze van wie je gaat houden. Het zit in jou en als de mens daadwerkelijk geschapen is door God, dan zou je dus beweren dag God iets fouts heeft gecreëerd als je homofilie als fout bestempeld. Lekker Christelijk #not.
    Hoewel ik het dus ronduit belachelijk vind dat mensen jou in een hoekje van angst deponeren, vind ik het wel heel vervelend voor je, dat de situatie zo complex is, dat je bang bent om openlijk lief te kunnen hebben. Mijn advies zou in eerste instantie zijn niks van dergelijke meningen aan te trekken en te doen waar jij behoefte aan hebt zonder je zorgen te maken, maar ik kan mij voorstellen dat dat nog niet zo makkelijk gedaan is. Toch blijf ik hierbij. Die mensen hebben het recht niet de situatie af te keuren. Iemand die écht geloofd in God, niet per se in de Bijbel, niet per se in de Kerk, zou het eigenlijk ook moeten accepteren, dus ik hoop dat je daar ergens nog kracht uitput.


    Happy Birthday my Potter!

    13:
    Je geloof terzijde; iemand die nog in een relatie is en ondertussen al aan het kijken is naar iemand anders, dat zit naar mijn mening niet helemaal pluis. Weet degene met wie deze persoon een relatie heeft dat die persoon naar iemand anders aan het kijken is? Anders is die persoon glashard aan het liegen tegen zijn/haar partner. En hoe weet je of die persoon niet precies hetzelfde bij jou gaat doen; al naar anderen kijken terwijl diegene nog een relatie heeft met jou? Ik zou daar nog even goed over nadenken!

    @Slytherin: Ik vind dit initiatief echt leuk! Maar soms heb ik niet het gevoel dat ik er iets zinnigs op te zeggen heb, dus reageer ik niet. Betekent niet dat ik die confessions niet minder belangrijk vind; ik kan er iets minder mee. Misschien hebben andere mensen dat ook?


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    IK sluit me aan bij Eledhel (:

    Nee, ik snap ook wel dat niet iedereen altijd kan reageren, heus waar. (: Maar ik hoop er mee te bereiken dat de mensen die wel iets nuttigs te zeggen hebben, het ook wat vaker doen en niet denken: 'ah, dat doet een ander wel.' Zodat iedereen die een confession doet, ook het gevoel heeft dat hij/zij serieus genomen wordt (:


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    @ 13,

    Hoe staat degene met wie je een relatie zou willen er in? Je zou misschien met diegene kunnen overleggen over of je er voor uit wilt komen, en voor tegenover wie.
    Om eerlijk te zijn, je gevoelens zijn helemaal niet verkeerd op vele manieren. Wij scheppen voor onszelf een algemeen beeld van wat hoort wat niet hoort, maar door dat menselijke gebrek zou jij niet beperkt moeten zijn. Het is oké om op het zelfde geslacht te vallen, echt. Er zullen altijd mensen zijn in de wereld die vinden dat het niet hoort, maar met elke stap die je neemt, met elke ademtocht zal je toch weer mensen hebben die het er niet mee eens zijn. Als jouw geluk daar ligt, dan is het aan jou om het te pakken. Iedereen verdient zijn eigen beetje geluk, daar moet je voor vechten, denk ik.
    Betreft de leeftijd zou ik me niet al te veel zorgen maken. Mensen zoeken vaak anderen van dezelfde leeftijd omdat je dan in dezelfde levensfase zit en het zelfde over bepaalde dingen denkt. Maar iedereen is weer anders in zijn leeftijd. Ik ben zelf zeventien, maar volgens psychologische testen is mijn ontwikkeling ergens in de twintig. Dat betekend dat de kans groter is dat ik voor iemand ga die ouder is dan ik. Het zit in je genen hoe je opgroeit. Als jullie qua denken "anders zijn dan het gemiddelde", dan is werkelijke leeftijd een grens waar je je niet door tegen moet laten houden. Als jullie van elkaar houden, dan maakt het niet uit hoe groot de grenzen zijn tussen jullie. Onthoud, het is nooit, maar dan ook nooit, fout om van iemand te houden. Vecht voor dat geluk maatje, grijp het voordat je het kwijt bent en spijt zult krijgen. (: