• H o r n e d • S e r p e n t s • C o m m o n • R o o m •

    Dit topic maakt deel uit van deze wedstrijd. Nieuwe deelnemers zijn altijd welkom.

         
    W e the People of Horned Serpent, in order to form a more perfect School, establish Brilliance, insure Intellect and Talent, provide for the common idiot, promote the general Knowledge, and secure the Blessings of Wit to ourselves and our Posterity, do well in school and establish this Constitution for Ilvermorny, school of witchcraft and wizardry.



    A L G E M E N E • I N F O

         
    N amed by Isolt Sayre after the great horned river serpent that has a jewel set into its forehead; Horned Serpent house is sometimes considered to represent the mind of a witch or wizard. It is also said that Horned Serpent favours scholars.

          Horned Serpents are a creature that figures in the folklore of many indigenous peoples of North America. They are typically described as dragon-like serpents with horns and long teeth. They are often associated with or said to control the weather, particularly rain, lightning, and thunder. Magical abilities ascribed to them include shape-shifting, invisibility, and hypnotic powers.


    NOTHING IS TRUE, EVERYTHING IS P E R M I T T E D


    B U L L E T I N • B O A R D


    🐍 F ind that Fantastic Beast! - Deadlines 18 en 28 februari

         
    D eze wedstrijd zou natuurlijk niet compleet zijn zonder een Fantastic Beast opdracht! Het is jullie taak om de Newt Scamander in jullie naar boven te halen en een nieuw soort fabeldier te ontdekken. Wij Amerikanen moeten natuurlijk volledig op de hoogte zijn van hoe dit dier in elkaar steekt en hoe we het in toom kunnen houden in verband met ons Geen Fabeldieren beleid.

    Wat wordt er dus deze opdracht van jullie verwacht:
    1) Bedenk met je House één nieuw soort fabeldier. Voor inspiratie kan je natuurlijk altijd eens kijken hoe J.K. Rowling te werk is gegaan bij alle bekende fabeldieren en Fantastic Beasts and Where to Find Them naslaan.
    2) Vertel mij (en ieder ander die dit tot zich neemt) alles over dit fabeldier. Dit kan op de manier die jullie prettig vinden. Woorden, tekeningen, beelden, filmpjes, alles is toegestaan. Ook hiervoor kan je altijd Fantastic Beasts and Where to Find Them naslaan voor inspiratie.

    Houd er wel rekening mee dat het 28 februari ingediend dient te worden bij mij via een privé bericht en vergeet ook niet 18 februari in te dienen wat jullie op dat moment allemaal al hebben bedacht. Zorg dat je project haalbaar is en voer de ideeën stroom ook daadwerkelijk uit! Anders zou het zonde zijn van die geweldige ideeën.

    Aandachtspunten voor deze opdracht zijn:
    🐍 De originaliteit van het fabeldier (Hier zijn punten te verdienen)
    🐍 De compleetheid van de gegeven informatie, weet ik nu alles over jullie dier? (Hier zijn punten te verdienen en te verliezen)
    🐍 Hoe verzorgder en duidelijker, hoe beter. (Hier zijn punten te verdienen en te verliezen)
    🐍 Je kunt bonuspunten verdienen als je fabeldier op de één of andere wijze past bij je House!


    k n o w l e d g e is our weapon.

    M E M B E R S


    Headgirl:
    Headboy:


    Seventh years:
    User name - real name
          Plaats hier info over bloedstatus, wand, amortentia, boggart, je activiteiten op Ilvermorny, whatever, tell us something about you, yaay!


    Sixth years:
    User name - real name
          Plaats hier info over bloedstatus, wand, amortentia, boggart, je activiteiten op Ilvermorny, whatever, tell us something about you, yaay!


    Fifth years:
    User name - real name
          Plaats hier info over bloedstatus, wand, amortentia, boggart, je activiteiten op Ilvermorny, whatever, tell us something about you, yaay!


    k n o w l e d g e was given in an effort to change the world.

    H O U S E • R U L E S


    Beste leerlingen van Ilvermorny,

    Mijn naam is Isolt Sayre en samen met mijn man heb ik Ilvermorny opgericht. Met hem en mijn twee geadopteerde zoons, Webster en Chadwick, hebben we de afdelingen gecreëerd. Dat je hier bent, betekent dat je gesorteerd bent in Horned Serpent, mijn afdeling.
    Leerlingen van deze afdeling staan bekend om hun geleerdheid. Wijsheid wordt gezien als een kracht en ambitie wordt gewaardeerd.

    [ bericht aangepast op 13 feb 2017 - 17:58 ]


    Happy Birthday my Potter!

    oke sneks wij kunnen dit zo hard.


    Heaven is a place that we all have

    Beoordeling Horned Serpent – Opdracht 1: 44/50 House points verdiend!



    De stijl en inrichting van Common Room dient bij je House te passen (hier zijn House Points te verdienen) 20/20

    Dit is overduidelijk een Horned Serpent common room. Vooral de manier waarop jullie de Lay-out in jullie voordeel hebben gebruikt (zie mijn commentaar bij Lay-out) onderstreept dit zeer goed. De hele common room ademt wijsheid, ambitie en kennis uit. Ik weet dat jullie hard jullie best gedaan hebben om echt Horned Serpent te creëren in plaats van Slytherin of Ravenclaw en ik vind persoonlijk dat dit heel goed gelukt is. Het deed mij echt kennis maken met deze Ilvermorny afdeling zoals hij hoort te zijn en ik vond het totaal niet Slytherin of Ravenclaw, dus daar wil ik nog even extra complimenten voor geven. Well done Serpents!
    Daarnaast is ook de tekst heerlijk helder en wijs geformuleerd. Netjes vol interessante info en gelijktijdig een prachtige ode aan jullie house. Ik heb hier eigenlijk vrijwel niks op aan te merken.
    Als laatste wil ik nog even de afbeeldingen benoemen. Deze vind ik qua kleur en opbouw heel goed gekozen. Ze passen goed bij Horned Serpent en ondersteunen wat jullie met tekst proberen duidelijk te maken. Ik vind het leuk om veel Serpents, maar ook boeken en andere verbeeldingen van wijsheid te zien. Vooral de eerste afbeelding is zeer goed gekozen en de laatste afbeelding is natuurlijk een perfect gekozen Horned Serpent in een bij jullie common room passende kleur.

    Alle wedstrijdinformatie moet onaangetast blijven (hier zijn House Points te verliezen) -1

    Het bulletinboard is goed intact gebleven, de verwijzing naar de wedstrijd ook alleen omdat de berichtjes nog niet allemaal af zijn, missen de deelnemers nog een beetje. Dit moet natuurlijk nog aangevuld worden, dus het is niet zo’n heel groot probleem, maar het blijft toch jammer dat deze wedstrijdinformatie hierdoor voor nu even is weggevallen. Vandaar die ene kleine punt aftrek.

    Hoe origineler, hoe beter (hier zijn House Points te verdienen) 6/10

    Originaliteit is in de lay-out sowieso ontzettend goed terug te vinden. Ik vind het vooral ook leuk dat jullie meteen een duidelijk punt zetten door de snakes te gebruiken als bulletpoints. Daarnaast is het persoonlijke berichtje van Isolt ook origineel. Verder word ik alleen niet compleet weggeblazen door originaliteit. Het is zeker niet slecht, maar ik zie hier nog ruimte voor meer mogelijkheden.

    Hoe mooier de totale lay-out, hoe beter (hier zijn House Points te verdienen) 10/10

    Ten eerste: Wauw. Wat een prachtige Lay-out. Jullie hebben kleur, lettertype, grootte en indeling perfect naar jullie hand weten te zetten om een echte Horned Serpent common room te maken. De kleuren zijn heel goed gekozen. Ze wekken een lichte en heldere sfeer op die past bij “verlicht” zijn en helder denkwerk, hetgeen waar Horned Serpent onder andere voor staat. Het eerste woord dat in mij opkwam door deze gekozen kleuren was “bright”, dus dat geeft even aan hoe geweldig goed het past. Ik vind de Quotes ook zeer leuk gedaan met hetgeen dat verandert doorgestreept, algemene gegevens schuingedrukt en woorden die belangrijk zijn voor deze specifieke afdeling onderstreept. Het zorgt voor een combinatie van afwisseling en regelmaat die jullie instelling benadrukt. Hier is dus zeer goed gebruik gemaakt van Lay-out. Daarnaast zijn de snakes natuurlijk super leuk gekozen. Origineel en toepasselijk. Ik kan niet anders dan toegeven dat deze lay-out vrijwel perfect is. (Ik vraag mij enkel af waarom de tweede Horned Serpents blauw is in het stukje algemene info?)

    Hoe opener en vriendelijker, hoe beter (hier zijn House Points te verdienen en te verliezen) 9/10

    Het bericht van Isolt is heel verwelkomend, net als het idee om berichtjes van iedereen te verwerken. Isolt geeft eigenlijk meteen complimentjes en zorgt ervoor dat je je meteen goed voelt bij de afdeling, vooral na het lezen van de verdere tekst. Het is niet per se heel warm, maar toch prettig, licht en open, wat juist mooi past bij Horned Serpent. Ook het beginnen met “We” aan het begin van de common room, helpt hierbij.
    Ik denk dat hoewel de common room al erg open is voor anderen, denk ik wel dat er nog mogelijkheid tot verbeteren is in dit geval. Ik mis nog een klein puntje van echte samenhorigheid en samenwerking (denk aan samen studeren, dat had bijvoorbeeld heel passend geweest). Dat is enkel een heel klein detail, wat ik aan wil stippen en wat dus ook mijn reden is om niet de volle punten te geven, maar wel hele hoge punten te geven. Het is namelijk verder echt heel goed gedaan in de gedachte van Horned Serpent. Daarnaast vind ik het ook leuk dat jullie de oorspronkelijke “altijd” van de wedstrijd info hebben onderstreept. Slim en vindingrijk!



    Happy Birthday my Potter!