• PERFFECT'S SCHRIJFWEDSTRIJD


    “And they kissed in the shifting light of the setting sun, the heady fragrance of roses rich in the air.”



    “Hoii,
    welkom bij mijn (eerste) schrijfwedstrijd! Ik ben nogal enthousiast en kan niet wachten om met jou aan de slag te gaan. Wij zullen samen de moeilijke dingen van het schrijven gaan opzoeken en ons best doen om daarin te excelleren. Dat klinkt wel heel erg fancy haha! Lees snel verder en ik hoor graag of je mee doet!

    XOXO
    Hera”


    OPDRACHTEN
    Er zijn vier verschillende opdrachten die ikzelf beschouw als meest uitdagend binnen het (amateur)schrijverschap, met uitzondering van een verhaal afschrijven, haha.
    Jullie zullen elke twee weken één van de volgende challenges krijgen: schrijf een dialoog, een seksscène, een moord en een tussenstuk. De woordenmarge is telkens hetzelfde: 800 tot 1200 woorden. Fanfictie is verboden, verder is elk genre toegestaan, zolang voldaan wordt aan de opdracht.
    Er zijn geen afvallers, dus iedereen die meedoet, gaat ook naar de finale. De opdracht zal groter zijn dan de vier voorafgaande en zal van jullie vragen om jullie opgedane kennis en ervaring nog eens toe te passen. Voor nu blijft de rest nog even geheim!


    “We all grow up and do things we said we would never do.”

    DEELNEMERS
    Ik zie graag toegewijde deelnemers, die zichzelf willen uitdagen en er helemaal voor gaan. Ik geef geen uitstel of joker, maar wel genoeg tijd voor elke opdracht (twee weken).


    JURYLEDEN
    Wil jij mij helpen alle mooie werken te beoordelen? We beoordelen de stukken op grammatica en spelling, stijl/originaliteit, verhaal(lijn) en spanning. Laat het me weten.


    REGELS
    - de huisregels van Quizlet
    - er is geen mogelijkheid tot uitstel/joker
    - naamsveranderingen worden doorgegeven
    - er wordt geen ruzie gemaakt
    - vragen worden in het topic geplaatst, of in (privé)berichtje aan mij gestuurd
    - er wordt in het Nederlands geschreven
    - ook wordt er gestreefd naar zo correct mogelijk Nederlands (grammatica, spelling, interpunctie)
    - ...


    PRIJS
    De winnaar, de deelnemer met de meeste punten, zal een maand lang op mijn profiel komen te staan met een link naar zijn/haar profiel en een creatie naar keuze. Ik ben een student, met niet zo veel geld, dus kan helaas geen credits aanbieden. Natuurlijk heb je na deze wedstrijd wel hele mooie ervaring op kunnen doen!


    LINKS


    BEANTWOORDE VRAGEN
    - Wat is een tussenstuk?
    Het tussenstuk vind ik persoonlijk erg belangrijk in een verhaal. Je hebt natuurlijk bepaalde stukken waarin veel gebeurd of waar een heftige emotie de hoofdrol speelt. Zo werk je namelijk naar een climax toe. Maar het is erg belangrijk om soms ook even een rustmoment in te lassen, anders heb je gebeurtenis na gebeurtenis: heel dramatisch en onrealistisch. De uitdaging is om de spanning even los te laten, maar het toch interessant te houden voor de lezer, toch met je 'tussenstuk' iets bij te dragen aan je verhaal.


    TOESTEMMING
    Hoi Perffect,

    Je wedstrijd ziet er heel goed uit! Hierbij geef ik je toestemming om je schrijfwedstrijd te starten. Vergeet niet dat je wedstrijdtopic gesloten zal worden als je 3 weken niet meer hebt gereageerd. Zoals je weet, mogen wedstrijden nu 5 maanden duren. Daarna zal het topic ook gesloten worden. Ik wens je veel plezier met je wedstrijd!

    Groetjes,
    Rubin

    [ bericht aangepast op 4 maart 2017 - 18:44 ]


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Ik ben benieuwd!!


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Perffect schreef:
    Ik ben benieuwd!!


    Ik realiseerde me net opeens dat als ik het nu al wil inleveren ik het hoofdstuk moet activeren, maar dan kunnen de andere deelnemers ook al meelezen D:

    Skrivbar schreef:
    (...)

    Ik realiseerde me net opeens dat als ik het nu al wil inleveren ik het hoofdstuk moet activeren, maar dan kunnen de andere deelnemers ook al meelezen D:


    Uh ja. Je kunt of je medekandidaten vertrouwen en anders in een pb naar mij sturen, en met de deadline nog de link.

    Als de link dan net iets later is, is het in ieder geval al ingeleverd.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Perffect schreef:
    (...)

    Uh ja. Je kunt of je medekandidaten vertrouwen en anders in een pb naar mij sturen, en met de deadline nog de link.

    Als de link dan net iets later is, is het in ieder geval al ingeleverd.


    Ah, ja, ik pb de tekst wel en dan stuur ik je later de link. Ik vertrouw de anderen wel, maar inspiratie is een onbewust proces en ik zou zelf de neiging niet kunnen weerstaan de verhalen van de andere te vergelijken met mijn eigen, etc. dus lijkt me de beste methode.

    Je ziet 'm zo wel verschijnen (:

    Skrivbar schreef:
    (...)

    Ah, ja, ik pb de tekst wel en dan stuur ik je later de link. Ik vertrouw de anderen wel, maar inspiratie is een onbewust proces en ik zou zelf de neiging niet kunnen weerstaan de verhalen van de andere te vergelijken met mijn eigen, etc. dus lijkt me de beste methode.

    Je ziet 'm zo wel verschijnen (:


    Is goed!


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.


    Morgenavond 23:59 is de deadline!!

    Ik heb er al een aantal binnen, ik ben zeer benieuwd naar wat er nog gaat komen!


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Ik heb gisteravond om 1 uur mijn verhaal op papier uitgeschreven... ik ben benieuwd of het ergens op slaat.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Pickett schreef:
    Ik heb gisteravond om 1 uur mijn verhaal op papier uitgeschreven... ik ben benieuwd of het ergens op slaat.


    Old fashioned... Haha. Ik ben benieuwd!

    Papier schrijft soms veel fijner. Maar dan heb ik ook vaak dat ik te snel denk, dus dan loop ik achter met schrijven.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Perffect schreef:
    (...)

    Old fashioned... Haha. Ik ben benieuwd!

    Papier schrijft soms veel fijner. Maar dan heb ik ook vaak dat ik te snel denk, dus dan loop ik achter met schrijven.

    Haha ja klopt, ik schrijf best vaak op papier, omdat ik het een heel fijn gevoel vind (of ik typ op mijn typemachine). I like old fashioned. Ik doe het dan ook wel helemaal goed door te schrijven met een oude vulpen :')


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Pickett schreef:
    (...)
    Haha ja klopt, ik schrijf best vaak op papier, omdat ik het een heel fijn gevoel vind (of ik typ op mijn typemachine). I like old fashioned. Ik doe het dan ook wel helemaal goed door te schrijven met een oude vulpen :')


    Omg je hebt een typemachine. Dat is echt super vet.

    En met vulpen schrijven is zó vervelend haha. Maar wel heel mooi en ik snap wel dat je dan helemaal in zo'n sfeertje komt, hihi.

    Leuk!!


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Heeft iedereen het verhaal al af? Ik wil lezen hahah

    Nope, ga ik vanavond doen haha.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Vanavond 23:59 is de deadline!!


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Ik heb echt niets, maar ik wil niet uit de wedstrijd liggen D:


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik heb waarschijnlijk de meest irritante vraag ever, maar ik ga hem toch stellen. Dus, ik ben te lui om personages te verzinnen en heb er twee gebruikt uit één van mijn verhalen, maar het is een verhaal waar ik eventueel verder mee wil gaan en kort gezegd voel ik me er niet prettig bij als er iets van mijn verhaal online zou komen dan. Is het misschien mogelijk om het door te sturen, zonder dat het online komt? Anders verzin ik wel twee andere personages, maar blijkbaar gaat het makkelijker om een seksscène te schrijven met personages die ik ken :')


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.