• PERFFECT'S SCHRIJFWEDSTRIJD


    “And they kissed in the shifting light of the setting sun, the heady fragrance of roses rich in the air.”



    “Hoii,
    welkom bij mijn (eerste) schrijfwedstrijd! Ik ben nogal enthousiast en kan niet wachten om met jou aan de slag te gaan. Wij zullen samen de moeilijke dingen van het schrijven gaan opzoeken en ons best doen om daarin te excelleren. Dat klinkt wel heel erg fancy haha! Lees snel verder en ik hoor graag of je mee doet!

    XOXO
    Hera”


    OPDRACHTEN
    Er zijn vier verschillende opdrachten die ikzelf beschouw als meest uitdagend binnen het (amateur)schrijverschap, met uitzondering van een verhaal afschrijven, haha.
    Jullie zullen elke twee weken één van de volgende challenges krijgen: schrijf een dialoog, een seksscène, een moord en een tussenstuk. De woordenmarge is telkens hetzelfde: 800 tot 1200 woorden. Fanfictie is verboden, verder is elk genre toegestaan, zolang voldaan wordt aan de opdracht.
    Er zijn geen afvallers, dus iedereen die meedoet, gaat ook naar de finale. De opdracht zal groter zijn dan de vier voorafgaande en zal van jullie vragen om jullie opgedane kennis en ervaring nog eens toe te passen. Voor nu blijft de rest nog even geheim!


    “We all grow up and do things we said we would never do.”

    DEELNEMERS
    Ik zie graag toegewijde deelnemers, die zichzelf willen uitdagen en er helemaal voor gaan. Ik geef geen uitstel of joker, maar wel genoeg tijd voor elke opdracht (twee weken).


    JURYLEDEN
    Wil jij mij helpen alle mooie werken te beoordelen? We beoordelen de stukken op grammatica en spelling, stijl/originaliteit, verhaal(lijn) en spanning. Laat het me weten.


    REGELS
    - de huisregels van Quizlet
    - er is geen mogelijkheid tot uitstel/joker
    - naamsveranderingen worden doorgegeven
    - er wordt geen ruzie gemaakt
    - vragen worden in het topic geplaatst, of in (privé)berichtje aan mij gestuurd
    - er wordt in het Nederlands geschreven
    - ook wordt er gestreefd naar zo correct mogelijk Nederlands (grammatica, spelling, interpunctie)
    - ...


    PRIJS
    De winnaar, de deelnemer met de meeste punten, zal een maand lang op mijn profiel komen te staan met een link naar zijn/haar profiel en een creatie naar keuze. Ik ben een student, met niet zo veel geld, dus kan helaas geen credits aanbieden. Natuurlijk heb je na deze wedstrijd wel hele mooie ervaring op kunnen doen!


    LINKS


    BEANTWOORDE VRAGEN
    - Wat is een tussenstuk?
    Het tussenstuk vind ik persoonlijk erg belangrijk in een verhaal. Je hebt natuurlijk bepaalde stukken waarin veel gebeurd of waar een heftige emotie de hoofdrol speelt. Zo werk je namelijk naar een climax toe. Maar het is erg belangrijk om soms ook even een rustmoment in te lassen, anders heb je gebeurtenis na gebeurtenis: heel dramatisch en onrealistisch. De uitdaging is om de spanning even los te laten, maar het toch interessant te houden voor de lezer, toch met je 'tussenstuk' iets bij te dragen aan je verhaal.


    TOESTEMMING
    Hoi Perffect,

    Je wedstrijd ziet er heel goed uit! Hierbij geef ik je toestemming om je schrijfwedstrijd te starten. Vergeet niet dat je wedstrijdtopic gesloten zal worden als je 3 weken niet meer hebt gereageerd. Zoals je weet, mogen wedstrijden nu 5 maanden duren. Daarna zal het topic ook gesloten worden. Ik wens je veel plezier met je wedstrijd!

    Groetjes,
    Rubin

    [ bericht aangepast op 4 maart 2017 - 18:44 ]


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Jullie verhalen zijn trouwens echt goed geschreven. Mijn beoordelingen zijn waardeloos als kritiek, maar hé, positieve feedback is ook feedback?


    Mhm?

    Ik ga nu slapen want ik wil morgen wil naar school.

    Excuses aan iedereen. De beoordelingen komen morgen!

    @Mabel dan heb je morgen ook nog tijd.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Beterschap Perffect!

    En (een beetje een late) Happy Valentines Day!

    Ik heb morgen ook school tot 6 tho, dus ik ga het nu proberen af te werken (:


    Mhm?

    Het bericht is verstuurd ^^


    Mhm?

    Nu begin ik echt heel nieuwsgierig te worden^^ Hoe laat kunnen we ze ongeveer verwachten?


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Dazai schreef:
    Nu begin ik echt heel nieuwsgierig te worden^^ Hoe laat kunnen we ze ongeveer verwachten?


    Vanavond. Ik moet er nog één nakijken maar ik voel me nu even echt heel slecht.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Perffect schreef:
    (...)

    Vanavond. Ik moet er nog één nakijken maar ik voel me nu even echt heel slecht.

    Aw :/ Veel beterschap!


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Het spijt me echt zo erg, ik heb zoveel pijn, ik weet gewoon niet hoe ik moet liggen.

    Ik heb opdracht vier al klaar staan, zal ik die anders al online zetten? Ik hoop me morgen beter te voelen.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Perffect schreef:
    Het spijt me echt zo erg, ik heb zoveel pijn, ik weet gewoon niet hoe ik moet liggen.

    Ik heb opdracht vier al klaar staan, zal ik die anders al online zetten? Ik hoop me morgen beter te voelen.

    Is goed voor mij^^
    Ik vind het jammer dat het iets anger duurt, want ik ben zo onzeker over deze opdracht en heb er echt voor het eerst heel veel moeite in gestoken, maar aan ziek zijn kun je natuurlijk niets doen. Ik zou nu gewoon veel rusten en vroeg gaan slapen zodat je je morgen hopelijk iets beter voelt^^ Echt heel erg veel beterschap!


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik kan ook de beoordelingen van de andere juryleden er al op zetten, dan komen die van mij en het totaal en de extra morgen.

    Ik zet liever mijn beoordelingen voor iedereen in één keer erop anders blijft er één iemand over.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Perffect schreef:
    Ik kan ook de beoordelingen van de andere juryleden er al op zetten, dan komen die van mij en het totaal en de extra morgen.

    Ik zet liever mijn beoordelingen voor iedereen in één keer erop anders blijft er één iemand over.

    Zou ik op zich wel leuk vinden (sorry dat ik zo ongeduldig ben), maar de rest moet natuurlijk ook akkoord gaan (:


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    De beoordelingen van Lilly_Potter en Mabel staan online!

    Link
    Mijn beoordelingen komen zo snel mogelijk.

    De nieuwe opdracht staat online!

    Link
    De deadline staat op één maart, 23:59

    [ bericht aangepast op 15 feb 2017 - 20:56 ]


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Bedankt voor je moeite Perffect! Heel lief, ga nu maar lekker uitzieken.

    Ohhh, ik vind het wel bijzonder hoe het jurycommentaar zo uiteenloopt deze keer, maar ben er desondanks heel blij mee. Alleen vraag ik me af waarom Mabel max 45 punten heeft en Ginny 50?

    Trouwens @Mabel, toen ik doorhad dat het een man was geworden heb ik haar wel weer een vrouw proberen te maken, maar... gezien mijn no experience met vrouwen en mijn eigen voorkeur voelt het misschien meer als een man. Al denk ik dat het ook zeker te maken heeft met de verwachting, wanneer je niet expliciet vermeld of het een man of vrouw is. Juist jouw 'waarom niet'-reactie was een beetje de bedoeling, haha, dus I rest my case : D

    Skrivbar schreef:
    Bedankt voor je moeite Perffect! Heel lief, ga nu maar lekker uitzieken.

    Ohhh, ik vind het wel bijzonder hoe het jurycommentaar zo uiteenloopt deze keer, maar ben er desondanks heel blij mee. Alleen vraag ik me af waarom Mabel max 45 punten heeft en Ginny 50?

    Trouwens @Mabel, toen ik doorhad dat het een man was geworden heb ik haar wel weer een vrouw proberen te maken, maar... gezien mijn no experience met vrouwen en mijn eigen voorkeur voelt het misschien meer als een man. Al denk ik dat het ook zeker te maken heeft met de verwachting, wanneer je niet expliciet vermeld of het een man of vrouw is. Juist jouw 'waarom niet'-reactie was een beetje de bedoeling, haha, dus I rest my case : D


    Ik heb 'Het houden aan de opdracht' er niet bij gedaan, maar dat komt later nog (:
    Ik heb wel al de hele wedstrijd de indruk dat mijn mening wat meer verschilt met de andere juryleden, om eerlijk te zijn. Het is fijn om meerdere kanten te horen, maar ik zou het zelf als deelnemer verwarrend vinden (x

    [ bericht aangepast op 15 feb 2017 - 22:13 ]


    Mhm?