• Eerste editie door Metamorphoses

    DE MOL OP QUIZLET

    Beste deelnemers,
    Welkom in het land van de aardbeien, de Servische Dinar en gigantische kerken (de grootste ter wereld, zelfs). Dit is waar het nieuwe seizoen van "De Mol op Quizlet" zich afspeelt, deze keer georganiseerd door Eraser (Leah) en Kill (Melissa). Wij zijn op zoek naar negen actieve deelnemers en één mol: de negen moeten tijdens het spel de mol zien te ontmaskeren. Het spel zal bestaan uit zeven rondes en een finale, waarin de mol zal worden ontmaskerd. Het grootste deel van de deelnemers zal al eerder afvallen, aangezien er elke ronde een test komt over het doen en laten van de mol. De deelnemer die de minste vragen over de mol goed heeft beantwoord, valt af.
    Iedereen kan zich met het Google Formulier aanmelden tot en met zondag 29 januari. Hieruit zullen wij negen deelnemers en één mol kiezen. Bedenk goed voor jij je inschrijft of je wel actief kan blijven. Het zou echt jammer zijn als je afviel door een niet-ingezonden test.
    Graag eerst alle informatie doorlezen onder de spoilers voordat je je inschrijft en misschien wel tot gauw!


    Schrijf je hier in!


    Spelverloop
    Er zijn tien deelnemers, waarvan één mol. De negen overige kandidaten moeten aan de hand van opdrachten de mol kunnen ontmaskeren, maar let op! Je kan niemand vertrouwen, tenzij je zelf de mol bent die er alles aan zal doen zoveel mogelijk credits uit de pot te houden. (We spelen om echte Quizlet credits) Doorheen het spel kunnen de deelnemers credits verdienen door opdrachten te volbrengen of verliezen door mislukte opdrachten. De winnaar die de mol weet te ontmaskeren, krijgt de pot. Er is een maximum van twintig credits te verdienen. De mol krijgt het aantal credits dat hij/zij uit de pot heeft kunnen halen.
    De opdrachten zijn bijna allemaal in teams te volbrengen. Onderlinge samenwerking is dus vereist. Ik vraag hierbij aan de mol om opdrachten niet te saboteren door opzettelijk niet te reageren op teamgenoten. Tijdens de opdrachten is het mogelijk om jokers en vrijstellingen te verdienen. Jokers rekenen een fout antwoord bij de test juist en vrijstellingen geven je een mogelijkheid naar de volgende ronde te gaan zonder de test te hoeven invullen.
    Op het einde van elke ronde is elke deelnemer (buiten die met een vrijstelling) verplicht een test in te vullen. Vul je deze niet in, dan val je automatisch af. Deze zal gaan over de mol (denk hierbij aan uiterlijke en innerlijke kenmerken, spelgedrag). De deelnemer met de laagste score valt onherroepelijk af.
    Om meer te weten over elkaar en specifiek over de mol, is het toegelaten elkaar vragen te stellen in het topic! Vragen die specifiek aan jou gericht zijn, moet je eerlijk beantwoorden (buiten de vragen met betrekking tot je rol en de vorige opdrachten, hier mag je liegen).

    De Mol
    De Mol is de belangrijkste deelnemer uit dit spel. Hij of zij moet er namelijk voor zorgen dat de opdracht mislukt en de deelnemers dus geen credits verdienen. Dit kan door bijvoorbeeld het veroorzaken van chaos, maar ook verkeerde dingen doorgeven of iets expres niet inleveren.

    De mol moet het spel saboteren en zoveel mogelijk credits uit de pot houden, want het aantal credits die hij uit de pot weet te houden, zal hij zelf krijgen. Echter, de mol heeft ook enkele regels waaraan hij zich moet houden: Het is niet toegelaten teamleden opzettelijk te negeren, opdrachten opzettelijk niet in te leveren. De mol doet zijn best en moet op andere gebieden gaan saboteren! Het is niet toegelaten te verraden dat hij de mol is.
    Voor elke opdracht stuur ik de mol persoonlijk een bericht met specifieke regels omtrent de eerstvolgende opdracht. Ik sta in direct contact met de mol om hem bij te sturen en op de hoogte te stellen in het spel.

    Inleveren
    Inleveren doe je via een Google formulier, net zoals de aanmelding verlopen is. De link naar het formulier zal telkens onderaan staan bij de desbetreffende opdracht. Deze regel handhaaf ik bewust om verwarring te voorkomen, want privéberichtjes kunnen snel verloren gaan.
    Iedere ronde duurt dertien dagen waarvan tien dagen voor de opdracht en drie dagen om de test in te leveren. Uitstel kan niet aangevraagd worden.

    Regels
    Allereerst de huisregels van Quizlet, wie deze overtreedt, vliegt linea recta uit de wedstrijd. Ik beaam dan nogmaals dat plagiaat ten strengste verboden is. Indien ik plagiaat opmerk, wordt dit aan een moderator gemeld en zal je de wedstrijd ook moeten verlaten.
    Elkaars werk afkraken wordt ook niet getolereerd, heb respect voor elkaar.
    Verklap je rol niet, dit is zeer belangrijk in deze wedstrijd (een "ik ben niet de mol" is wel toegestaan, maar bewijs mag niet worden gegeven).
    Naamsveranderingen doorgeven in het rood en vet gedrukt.


    Spelleiders
    Eraser/Leah
    Kill/Melissa


    Deelnemers
    • Iris/Chrysante
    • Iris/Tuena
    • Sanne/Billywig
    • Sanne/Livsnjutare
    • Adsel/Yugen
    • Qing/Goud
    • Melissa/Ledecky
    • Saar/GriffeI
    • Famke/Victuuri
    • Stella/Alyssandre

    De pot staat op: 0 credits


    Opdracht 1
    Voor deze opdracht zijn jullie random in twee teams verdeeld. Bij de inschrijving hebben jullie gemotiveerd waarom jullie de mol wilden zijn. Onder de spoiler staan deze tekstjes nog eend, maar dan naamloos. Het is de bedoeling dat jullie de goede tekst bij de goede persoon vinden. Maar bedenk wel of jij wil dat je team weet welke tekst van jou is.

    1. Ik wil graag de mol zijn omdat ik kick op mensen verwarren en dat klinkt een beetje raar maar ik vind het gewoon grappig.
    2. Dat is toch gewoon geweldig
    3. Ik zou heel graag de mol willen zijn, want stiekem hou ik ervan om mensen voor de gek te houden. Hoe gaaf zou het zijn dat iedereen aan het zoeken is naar de mol, maar ik ben het stiekem dan gewoon hahaha. En ook de mol zijn is puzzelen, want hoe laat je stiekem credits verdwijnen zonder dat iemand het zal merken? Ik vind het wel leuk om me in dat soort dingen te verdiepen.
    4. Eerlijk gezegd wil ik juist liever niet de mol zijn. Het idee van het spel saboteren klinkt heel spannend, maar ik weet van mezelf dat ik daar niet goed in ben. Ik zou mezelf te snel verraden en dat zou ik heel jammer vinden. Ik denk dat meer geschikt ben om kandidaat te zijn.
    5. Eigenlijk wil ik de mol niet zo graag zijn, haha. Ik denk eigenlijk dat er mensen zijn die beter kunnen liegen (hoewel dat voor mij ook geen probleem zou mogen zijn). Ik wil heel graag de mol helpen ontmaskeren, dat zou ik persoonlijk toffer vinden dan zelf de mol te zijn.
    6. idk of ik de mol wil zijn, weet je, het lijkt me echt nog fijn om te doen alsof je de mol bent terwijl dat niet zo is hahaha op zich zou ik er geen probleem mee hebben moest ik hem worden maar het hoeft niet speciaal geregeld te worden :'D
    7. Ik ben benieuwd of mensen me door zullen hebben en merken hoe ik subtiel iets kan veranderen
    8. Omdat ik sadistisch ben en het leuk vind op te saboteren >:)
    9. Omdat het de gebeurtenis enorm veel leuker maakt; dan kan je gewoon zeggen dat je de mol bent geweest in wie is de mol.
    10. Ik wil graag de mol zijn omdat het me leuk lijkt het spel zo onopvallend mogelijk te saboteren. Ik zou graag willen zien hoe de deelnemers zó hun best doen de mol te ontmaskeren, en jij daarin 'meehelpt', terwijl je ze in werkelijkheid saboteert.


    Van ieder team levert één iemand de antwoorden in via het volgende formulier:
    Klik

    Het team dat de meeste teksten aan de goede personen weten te koppelen, krijgt drie jokers die jullie onderling mogen verdelen. Twee credits gaan in de pot als beide teams alle tekstjes juist hebben. Als er per team meerdere mensen inleveren, zal het eerst ingeleverde formulier bekeken worden. Jullie krijgen zeven dagen tijd voor deze opdracht, dus tot en met 16 februari 2017 23:59.

    DE TEAMS
    Team Aleph
    Qing/Metamorphoses
    Melissa/Ledecky
    Sanne/Livsnjutare
    Sanne/Billywig
    Iris/Tuena

    Team Beth
    Iris/Chrysante
    Stella/Alyssandre
    Saar/MieczysIaw
    Famke/Victuuri
    Adsel/Yugen


    Opdracht 2
    OPDRACHT 2

    Voor deze opdracht zijn jullie verdeeld in teams van drie. Elk team zal een quiz maken over één van de volgende onderwerpen (in combinatie met Servië):
    - Algemeen
    - Voedsel
    - Politiek

    Deze quiz zullen wij beoordelen op de volgende punten:
    + x/20 Originaliteit Hoe creatief zijn jullie geweest met jullie thema?
    + x/20 Kwaliteit Hoeveel vragen hebben jullie, hoeveel mogelijke antwoorden en hoe matchen die met de mogelijke uitslagen?
    + x/10 Thema Hoe goed matcht de quiz met jullie thema?

    Hiermee kunnen jullie 50 punten verdienen.

    De overige 50 punten zijn te verdienen door op tijd in te leveren met dit schema:
    Binnen 24 uur: 50 punten
    Binnen twee dagen: 40 punten
    Binnen drie dagen: 30 punten
    Binnen vier dagen: 20 punten
    Binnen vijf dagen: 10 punten
    Later: 0 punten


    Als iedereen meer dan 50 punten heeft, worden er maar liefst vijf credits gewonnen voor de pot! Het team met de meeste punten wint ook nog eens drie jokers.

    Jullie leveren in door Melissa én mij een bericht te sturen, óf door je link in het vet én onderstreept in dit topic te zetten! Het schema voor inleveren vinden jullie hierboven, maar het uiterste is wederom zeven dagen. Let wel op: lever je op dag zes of zeven in, krijgen jullie nog steeds 0/50 en zijn de credits dus sowieso verloren! Ten laatste is dit dus 13 maart 2017, 23:59!

    DE TEAMS
    TEAM ALGEMEEN
    • Famke/doggo
    • Melissa/Ledecky
    • Sanne/Billywig

    TEAM VOEDSEL
    • Adsel/Yugen
    • Saar/GriffeI
    • Iris/Chrysante

    TEAM POLITIEK
    • Qing/Goud
    • Iris/Tuena
    • Stella/Alyssandre



    Hey

    Ik vind het prima, maar enkel als jullie de wedstrijd echt afwerken en goed onderhouden :Y) Maar daar twijfel ik niet aan ^^

    Groetjes
    Qing

    [ bericht aangepast op 7 maart 2017 - 21:30 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 8 feb 2017 - 1:45 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

Ik vind het wel grappig dat er zoveel mensen zijn die niet de mol willen zijn. Had ik echt niet verwacht, om eerlijk te zijn haha


in love with the fictional characters, I'm sorry

Metamorphoses schreef:
'waarom wil je de mol zijn?'

maar maar ik wil de mol niet zijn D:

- but i'm so iiiiin

laat die 900 eilanden maar komeen! *O*


ik wed voor 1 teen dat jij de mol gaat zijn
stiekem ben je altijd de mol


Heaven is a place that we all have

Is er iemand die een gokje wil wagen over het aantal aanmeldingen? (wbw)


in love with the fictional characters, I'm sorry

Ik! (krul)


Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

wajo mt

Wat leuk!
Heb wel een vraagje... Hoe zit dit:

De Mol is de belangrijkste deelnemer uit dit spel. Hij of zij moet er namelijk voor zorgen dat de opdracht mislukt en de deelnemers dus geen credits verdienen. Dit kan door bijvoorbeeld het veroorzaken van chaos, maar ook verkeerde dingen doorgeven of iets expres niet inleveren.

De mol moet het spel saboteren en zoveel mogelijk credits uit de pot houden, want het aantal credits die hij uit de pot weet te houden, zal hij zelf krijgen. Echter, de mol heeft ook enkele regels waaraan hij zich moet houden: Het is niet toegelaten teamleden opzettelijk te negeren, opdrachten opzettelijk niet in te leveren. De mol doet zijn best en moet op andere gebieden gaan saboteren! Het is niet toegelaten te verraden dat hij de mol is.
Voor elke opdracht stuur ik de mol persoonlijk een bericht met specifieke regels omtrent de eerstvolgende opdracht. Ik sta in direct contact met de mol om hem bij te sturen en op de hoogte te stellen in het spel.

Mag je nou wel of niet iets opzettelijk niet inleveren?


It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

Eledhel schreef:
Wat leuk!
Heb wel een vraagje... Hoe zit dit:
(...)
Mag je nou wel of niet iets opzettelijk niet inleveren?

Dat is inderdaad wat verwarrend. Het gaat erom dat de mol mee moet doen met de opdrachten, maar wel het inleveren kan faken.


in love with the fictional characters, I'm sorry

Josiah schreef:
(...)
Dat is inderdaad wat verwarrend. Het gaat erom dat de mol mee moet doen met de opdrachten, maar wel het inleveren kan faken.

Laten jullie dan ook weten of de opdracht is ingeleverd of niet? Anders is het toch hartstikke obvious wie de mol is als diegene het niet in heeft geleverd.


It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

Eledhel schreef:
(...)
Laten jullie dan ook weten of de opdracht is ingeleverd of niet? Anders is het toch hartstikke obvious wie de mol is als diegene het niet in heeft geleverd.

Dat ligt natuurlijk aan de opdracht, maar over het algemeen wordt er alleen aangegeven of de opdracht is gelukt/mislukt.


in love with the fictional characters, I'm sorry

Josiah schreef:
(...)
Dat ligt natuurlijk aan de opdracht, maar over het algemeen wordt er alleen aangegeven of de opdracht is gelukt/mislukt.

Oké. Ben benieuwd!!


It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

Ik heb me ingeschreven :Y)


Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

Lol, het wordt echt moeilijk te kiezen tussen al die inzendingen. :c


Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

Firgun schreef:
Lol, het wordt echt moeilijk te kiezen tussen al die inzendingen. :c


Dat snap ik. Iedereen is erg leuk/aardig/goed.

Ik hoop echt dat ik mee mag doen, maar er zijn zoveel andere mensen die ook mee willen doen. En ik heb het formulier een beetje heel erg verpest. :$

[ bericht aangepast op 15 jan 2017 - 18:26 ]

misschien is het een idee om de deadline van de inschrijving een week te vervroegen of zo?


i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

Ingeschreven c; !


I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH