• Onze blondharige aardappel-president heeft nog maar weer eens een reden gegeven om hem de slechte president tot nog toe te kronen (naar mijn mening). Hij heeft namelijk ervoor gezorgd dat hulporganisaties alleen nog maar geld krijgen als ze GEEN abortussen uitvoeren en abortus niet promoten. Dit betekent dat het die organisaties ongelooflijk moeilijk wordt gemaakt om vrouwen te helpen aborteren.
    Vrouwen die dus nu een ongewenste zwangerschap hebben, zullen het veel moeilijker hebben om hulp te vinden en zo dus meer grijpen naar illegale, onveilige abortussen, die vaak zware gevolgen hebben.
    Seriously. Ik word hier zó kwaad van.

    Bron 1
    Eén dag na de 44e verjaardag van Roe vs. Wade (en in de eerste week van zijn presidentschap) heeft Trump de Global Gab Rule opnieuw ingevoerd. Onderdeel van Roe vs. Wade was dat dit werd afgeschaft. De Global Gab Rule zorgt ervoor dat alle internationale hulporganisaties die vrouwen begeleiden bij gezondheidszorg in het buitenland geen geld meer ontvangen. Deze regel werd door Reagan en Bill Clinton afgeschaft, door George W. Bush weer ingevoerd, vervolgens door Obama weer afgeschaft en nu dus door Trump weer ingevoerd. Hulporganisaties krijgen vanaf nu alleen geld als ze geen abortus uitvoeren in het buitenland en de ingreep ook niet promoten.

    bron 2
    bron 3

    [ bericht aangepast op 25 jan 2017 - 10:47 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik word echt chagrijnig van die man. -.-


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."

    Klote vent is het ook. Make America great again! Alleen voor mannen zeker (cat)


    26 - 02 - '16

    Het zegt al wel heel wat over die aardappel dat iedere keer dat ik iets lees zoals de titel van dit topic, ik me eerst moet afvragen welke van de tien hoofdredenen van deze week het om gaat. Maar ja, inderdaad, fuck hem hiervoor. Ik heb niet eens de puf meer om er mooiere woorden voor te verzinnen, want dit is het soort ding dat volkomen letterlijk levens gaat kosten en ik ben er moe van en ik haat het en het is zo zinloos.

    Maar er is wat dit betreft ook nog een klein beetje hoop! Minister Ploumen van ontwikkelingssamenwerking heeft al laten weten dat ze er iets aan wil doen (hier) door een nieuw internationaal fonds op te zetten om het financiële gat dat er nu valt te vullen.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Bombay schreef:
    Klote vent is het ook. Make America great again! Alleen voor mannen zeker (cat)

    Ja, want je moet vrouwen toch als dirt behandelen. (cat)


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Bombay schreef:
    Klote vent is het ook. Make America great again! Alleen voor mannen zeker (cat)

    Het heeft niet veel invloed op Amerikanen, vooral in ontwikkelinglanden zullen ze de klap voelen. Maar het illegaal maken van abortus in Amerika is wel een mogelijk volgende stap :/ Hopelijk combineren zij dat niet met promoten van abstinence only, want zo krijg je tienermoeders :/


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Square schreef:
    Het zegt al wel heel wat over die aardappel dat iedere keer dat ik iets lees zoals de titel van dit topic, ik me eerst moet afvragen welke van de tien hoofdredenen van deze week het om gaat. Maar ja, inderdaad, fuck hem hiervoor. Ik heb niet eens de puf meer om er mooiere woorden voor te verzinnen, want dit is het soort ding dat volkomen letterlijk levens gaat kosten en ik ben er moe van en ik haat het en het is zo zinloos.

    Maar er is wat dit betreft ook nog een klein beetje hoop! Minister Ploumen van ontwikkelingssamenwerking heeft al laten weten dat ze er iets aan wil doen (hier) door een nieuw internationaal fonds op te zetten om het financiële gat dat er nu valt te vullen.


    Ja absoluut, ik had evengoed een topic kunnen maken over de pijpleidingen die hij wil zetten en de muur naar Mexico - die hij dus ook echt gaat bouwen :')
    Die man is een ramp.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Kan deze man even sterven? Dank je.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Eikel.


    Queer zijn is gewoon alles

    Ugh.


    We've lived in the shadows for far too long.

    Heb je gezien wat hij daarover zei? "I protect the people, even the unborn ones." Uuuuh, oké, dus niet die van de vrouwen die extra risico krijgen als ze geen abortie nemen en zich in de toekomst tot op het bot hongerig moeten werken om hun kinderen te voeden of waarvan het foetus een ziekte heeft.
    Hij is echt zo'n idioot die misschien wel denkt dat hij goed bezig is, maar die niet verder denkt dat zijn oranje neus is.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Debbaut schreef:
    Eikel.


    Heaven is a place that we all have

    Patholoog schreef:
    Heb je gezien wat hij daarover zei? "I protect the people, even the unborn ones." Uuuuh, oké, dus niet die van de vrouwen die extra risico krijgen als ze geen abortie nemen en zich in de toekomst tot op het bot hongerig moeten werken om hun kinderen te voeden of waarvan het foetus een ziekte heeft.
    Hij is echt zo'n idioot die misschien wel denkt dat hij goed bezig is, maar die niet verder denkt dat zijn oranje neus is.


    moest even


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Square schreef:
    Het zegt al wel heel wat over die aardappel dat iedere keer dat ik iets lees zoals de titel van dit topic, ik me eerst moet afvragen welke van de tien hoofdredenen van deze week het om gaat. Maar ja, inderdaad, fuck hem hiervoor. Ik heb niet eens de puf meer om er mooiere woorden voor te verzinnen, want dit is het soort ding dat volkomen letterlijk levens gaat kosten en ik ben er moe van en ik haat het en het is zo zinloos.

    Maar er is wat dit betreft ook nog een klein beetje hoop! Minister Ploumen van ontwikkelingssamenwerking heeft al laten weten dat ze er iets aan wil doen (hier) door een nieuw internationaal fonds op te zetten om het financiële gat dat er nu valt te vullen.


    Dit dus, helemaal mee eens. Die kerel hadden ze moeten dumpen toen dat kon. President wortel houdt het echt geen 4 jaar vol daar


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Kunnen we alsjeblieft met z'n allen, als milennials, afspreken dat we dit niet ook in Nederland (en België, maar ik ben niet op de hoogte van hoe het systeem daar werkt) laten gebeuren? Als je 18+ bent, ga alsjeblieft stemmen. Al stem je op de Partij van de Dieren, laat je stem alsjeblieft niet verloren gaan. En stem alsjeblieft niet op mini-Trump. Please.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Ik ga sowieso stemmen, maar weet nog niet op welke partij. Ik had een hele lijst met eisen, maar volgens mij hield ik na de eerste twee al niks meer over wat er bij paste. In België hebben mensen officieel stemplicht ipv recht, ze hebben een soortgelijk systeem met hun eigen varianten van onze partijen. at verwarrend is, is dat zij ook een PvdA hebben, maar deze lijkt meer op de SP dacht ik.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder