• Onze blondharige aardappel-president heeft nog maar weer eens een reden gegeven om hem de slechte president tot nog toe te kronen (naar mijn mening). Hij heeft namelijk ervoor gezorgd dat hulporganisaties alleen nog maar geld krijgen als ze GEEN abortussen uitvoeren en abortus niet promoten. Dit betekent dat het die organisaties ongelooflijk moeilijk wordt gemaakt om vrouwen te helpen aborteren.
    Vrouwen die dus nu een ongewenste zwangerschap hebben, zullen het veel moeilijker hebben om hulp te vinden en zo dus meer grijpen naar illegale, onveilige abortussen, die vaak zware gevolgen hebben.
    Seriously. Ik word hier zó kwaad van.

    Bron 1
    Eén dag na de 44e verjaardag van Roe vs. Wade (en in de eerste week van zijn presidentschap) heeft Trump de Global Gab Rule opnieuw ingevoerd. Onderdeel van Roe vs. Wade was dat dit werd afgeschaft. De Global Gab Rule zorgt ervoor dat alle internationale hulporganisaties die vrouwen begeleiden bij gezondheidszorg in het buitenland geen geld meer ontvangen. Deze regel werd door Reagan en Bill Clinton afgeschaft, door George W. Bush weer ingevoerd, vervolgens door Obama weer afgeschaft en nu dus door Trump weer ingevoerd. Hulporganisaties krijgen vanaf nu alleen geld als ze geen abortus uitvoeren in het buitenland en de ingreep ook niet promoten.

    bron 2
    bron 3

    [ bericht aangepast op 25 jan 2017 - 10:47 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Fennec schreef:
    Ik ga sowieso stemmen, maar weet nog niet op welke partij. Ik had een hele lijst met eisen, maar volgens mij hield ik na de eerste twee al niks meer over wat er bij paste. In België hebben mensen officieel stemplicht ipv recht, ze hebben een soortgelijk systeem met hun eigen varianten van onze partijen. at verwarrend is, is dat zij ook een PvdA hebben, maar deze lijkt meer op de SP dacht ik.


    PvdA is extreem links, sp.a is gewoon links (: dus ik denk dat je dat bedoelt?


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Valtersen schreef:
    Kunnen we alsjeblieft met z'n allen, als milennials, afspreken dat we dit niet ook in Nederland (en België, maar ik ben niet op de hoogte van hoe het systeem daar werkt) laten gebeuren? Als je 18+ bent, ga alsjeblieft stemmen. Al stem je op de Partij van de Dieren, laat je stem alsjeblieft niet verloren gaan. En stem alsjeblieft niet op mini-Trump. Please.


    Dit. Dit. Dit. Dit.
    Al lever je je stembiljet leeg in. Maar laat je stem niet verloren gaan omdat je niet weet op wie je moet stemmen.
    Sinds ik kan stemmen, stem ik, omdat ik geloof in de democratie en omdat wij het privilege hebben en zeker omdat er hard gevochten is zodat wij vrouwen het recht kregen om te stemmen. Stem alsjeblieft. Het maakt mij niet uit op wie behalve Wilders, maar stem!


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Frodo schreef:
    (...)

    PvdA is extreem links, sp.a is gewoon links (: dus ik denk dat je dat bedoelt?

    Ja, in Nederland in PvdA midden links, SP is wat verder :)
    -Wat grappig is, is dat de sp.a dus ook rozen heeft als logosymbool, dus zij zijn dan weer gelijk aan de nederlandse PvdA op dat gebied.
    Maar misschien is dat weer een beetje off-topic.
    Ik ben in elk geval blij dat de ministerpresident niet dezelfde macht krijgt als een president. Helaas is Mike Pence VP in de USA, dus zal er wel meer volgen in de trant van dit ene besluit.

    [ bericht aangepast op 25 jan 2017 - 14:55 ]


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Wat een eikel. Een stomme pompoen met een dooie hamster op zijn hoofd gesmeerd, en die heeft nu de macht over een heel groot deel van de wereld, yay


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Goed nieuws over dit onderwerp


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    Goed nieuws over dit onderwerp

    Wilde het net hier neerzetten (yeah)


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Ik had al een linkje gepost naar een Nederlands artikel daarover, haha. (nerd) Maar dat is inderdaad dus nog wel een lichtpuntje aan de nogal stormachtige horizon!


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Also: dit is toch prachtig.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Valtersen schreef:
    Also: dit is toch prachtig.


    Haha dat is echt geniaal!


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Valtersen schreef:
    Also: dit is toch prachtig.

    Hahaha beetje jammer dat nog maar een persoon het getekend heeft


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Vieze klootzak.

    De intro van dit artikel vind ik persoonlijk goud waard. Die oranje uitgedroogde Cheeto kruipt zo onder m'n nagels. Kon hij ACA en Obama's beslissing over DAPL nu niet gewoon in ere laten?


    Ex astris, sciencia

    SergeantBarnes schreef:
    De intro van dit artikel vind ik persoonlijk goud waard. Die oranje uitgedroogde Cheeto kruipt zo onder m'n nagels. Kon hij ACA en Obama's beslissing over DAPL nu niet gewoon in ere laten?


    Phah :'D dat is echt geniaal


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Echt alles aan wat Trump doet is zo typisch, the cringe is real.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Meer positief nieuws :)


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder