• Onze blondharige aardappel-president heeft nog maar weer eens een reden gegeven om hem de slechte president tot nog toe te kronen (naar mijn mening). Hij heeft namelijk ervoor gezorgd dat hulporganisaties alleen nog maar geld krijgen als ze GEEN abortussen uitvoeren en abortus niet promoten. Dit betekent dat het die organisaties ongelooflijk moeilijk wordt gemaakt om vrouwen te helpen aborteren.
    Vrouwen die dus nu een ongewenste zwangerschap hebben, zullen het veel moeilijker hebben om hulp te vinden en zo dus meer grijpen naar illegale, onveilige abortussen, die vaak zware gevolgen hebben.
    Seriously. Ik word hier zó kwaad van.

    Bron 1
    Eén dag na de 44e verjaardag van Roe vs. Wade (en in de eerste week van zijn presidentschap) heeft Trump de Global Gab Rule opnieuw ingevoerd. Onderdeel van Roe vs. Wade was dat dit werd afgeschaft. De Global Gab Rule zorgt ervoor dat alle internationale hulporganisaties die vrouwen begeleiden bij gezondheidszorg in het buitenland geen geld meer ontvangen. Deze regel werd door Reagan en Bill Clinton afgeschaft, door George W. Bush weer ingevoerd, vervolgens door Obama weer afgeschaft en nu dus door Trump weer ingevoerd. Hulporganisaties krijgen vanaf nu alleen geld als ze geen abortus uitvoeren in het buitenland en de ingreep ook niet promoten.

    bron 2
    bron 3

    [ bericht aangepast op 25 jan 2017 - 10:47 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Fennec schreef:
    Meer positief nieuws :)

    Wooh, Go De Croo!


    Ex astris, sciencia

    Weet je, het zou me eigenlijk niets verbazen als Trump deze wet alleen maar ingevoerd heeft, zodat hij meer geld in Amerika kan steken. Dat is namelijk wel duidelijk naar voren gekomen in zijn eerste speech. Ik denk eerder dat hij het een bijkomstigheid vindt dat abortus in ontwikkelingslanden (weer) verboden wordt.
    Neemt niet weg dat het trouwens echt weer een verschrikkelijke actie is. Maar zo denk ik erover.


    Deep inside, I've never felt alive

    Die man is echt gek, gek en gek
    Hebben jullie trouwens ook al die gif van Melanie gezien?


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

    Dat die eikel het zelfs waagt Winston Churchill zijn grote voorbeeld te noemen.(cat)


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    Dat die eikel het zelfs waagt Winston Churchill zijn grote voorbeeld te noemen.(cat)


    Ja echt he. Dat hij zijn voorbeeld eens neemt aan Lincoln, Garfield, KcKinley of Kennedy.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    (...)

    Ja echt he. Dat hij zijn voorbeeld eens neemt aan Lincoln, Garfield, KcKinley of Kennedy.


    Of dat hij gewoon eens toegeeft dat zijn werkelijke voorbeelden Hitler en Stalin zijn.(cat)


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    Ik weet trouwens niet wie ik meer haat, Trump of zijn achterlijke vicepresident.


    ─ die overigens volgespoten is met botox.


    Heaven is a place that we all have

    Meixue schreef:
    (...)

    ─ die overigens volgespoten is met botox.


    Verklaard veel, hebben ze toevallig botox tussen zijn hersenen gespoten?


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    (...)

    Verklaard veel, hebben ze toevallig botox tussen zijn hersenen gespoten?


    Nee joh, die zijn allang afgestorven.


    Heaven is a place that we all have

    Meixue schreef:
    (...)

    Nee joh, die zijn allang afgestorven.


    Had hij dan überhaupt hersenen?


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

    Aelin_Ashryver schreef:
    (...)

    Had hij dan überhaupt hersenen?

    Haha dit. :Y)


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Debbaut schreef:
    (...)
    Of dat hij gewoon eens toegeeft dat zijn werkelijke voorbeelden Hitler en Stalin zijn.(cat)

    . . . Hoe kan het in godsnaam zijn dat hij volgers had? Damn, mensen kunnen echt dom zijn.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Debbaut schreef:
    Ik weet trouwens niet wie ik meer haat, Trump of zijn achterlijke vicepresident.


    *moordneigingen vergroten*


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik dacht dat die muur een grap was :')


    LaAt ZiEn WiE jE bENt