• Onze blondharige aardappel-president heeft nog maar weer eens een reden gegeven om hem de slechte president tot nog toe te kronen (naar mijn mening). Hij heeft namelijk ervoor gezorgd dat hulporganisaties alleen nog maar geld krijgen als ze GEEN abortussen uitvoeren en abortus niet promoten. Dit betekent dat het die organisaties ongelooflijk moeilijk wordt gemaakt om vrouwen te helpen aborteren.
    Vrouwen die dus nu een ongewenste zwangerschap hebben, zullen het veel moeilijker hebben om hulp te vinden en zo dus meer grijpen naar illegale, onveilige abortussen, die vaak zware gevolgen hebben.
    Seriously. Ik word hier zó kwaad van.

    Bron 1
    Eén dag na de 44e verjaardag van Roe vs. Wade (en in de eerste week van zijn presidentschap) heeft Trump de Global Gab Rule opnieuw ingevoerd. Onderdeel van Roe vs. Wade was dat dit werd afgeschaft. De Global Gab Rule zorgt ervoor dat alle internationale hulporganisaties die vrouwen begeleiden bij gezondheidszorg in het buitenland geen geld meer ontvangen. Deze regel werd door Reagan en Bill Clinton afgeschaft, door George W. Bush weer ingevoerd, vervolgens door Obama weer afgeschaft en nu dus door Trump weer ingevoerd. Hulporganisaties krijgen vanaf nu alleen geld als ze geen abortus uitvoeren in het buitenland en de ingreep ook niet promoten.

    bron 2
    bron 3

    [ bericht aangepast op 25 jan 2017 - 10:47 ]


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Victuuri schreef:
    Ik dacht dat die muur een grap was :')


    Ach, wacht maar tot 1 april.

    "It was a joke, it was a real joke, wasn't it a fantastic joke? Mexicans are great!"


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    (...)

    Ach, wacht maar tot 1 april.

    "It was a joke, it was a real joke, wasn't it a fantastic joke? Mexicans are great!"

    Ja ja, tbh heel eerlijk ik denk dat Trump nog wel wordt neergeknald. Als ik sommige uitspraken van hem hoor denk ik 'oei'. Ik ben benieuwd wat hier van terecht komt :') The cringe is real.


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Victuuri schreef:
    (...)
    Ja ja, tbh heel eerlijk ik denk dat Trump nog wel wordt neergeknald. Als ik sommige uitspraken van hem hoor denk ik 'oei'. Ik ben benieuwd wat hier van terecht komt :') The cringe is real.


    Ik denk eerlijk gezegd dat hij ook moet opletten dat hij niet sterft in een auto ongeval. Ook republikeinse (congres)leden beginnen blijkbaar ook nogal onrustig te worden.


    Queer zijn is gewoon alles

    Trumps immigratie ban krijgt tegenhang. Dan niet te vergeten de protesten ertegen:

    [ bericht aangepast op 29 jan 2017 - 12:59 ]


    Ex astris, sciencia

    Geweldig


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Dit kan toch onmogelijk nog lang vreedzaam blijven verlopen? Ik verwacht echt dat hier geweld van gaat komen.


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    Dit kan toch onmogelijk nog lang vreedzaam blijven verlopen? Ik verwacht echt dat hier geweld van gaat komen.


    Heaven is a place that we all have

    :')
    "We will make America STRONG AGAIN. We will make America PROUD AGAIN. We will make America SAFE AGAIN & AND WE WILL MAKE AMERICA GREAT AGAIN."
    Nationalisme en indoctrinatie much? Extreme verering van één leider? Hmm


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Ik hoop dat alles alsnog diplomatiek kan worden opgelost. Laat dit alsjeblieft niet verder escaleren. Ben wel erg blij dat de paus een ander geluid laat horen :)


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Ik ben niet bepaald pro-abortus eerlijk gezegd, maar ik vermoed dat dat een zeer onpopulaire mening is. :')
    Dat wil niet zeggen dat er in mijn ogen geen enkele reden is om een abortus te rechtvaardigen, maar ik vind dat er bij ons in ons land echt wel te licht over gedacht wordt en dat vind ik misschien wel net zo erg als het verbieden ervan.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Navigator schreef:
    Ik ben niet bepaald pro-abortus eerlijk gezegd, maar ik vermoed dat dat een zeer onpopulaire mening is. :')
    Dat wil niet zeggen dat er in mijn ogen geen enkele reden is om een abortus te rechtvaardigen, maar ik vind dat er bij ons in ons land echt wel te licht over gedacht wordt en dat vind ik misschien wel net zo erg als het verbieden ervan.

    Ik vind helemaal dat je gelijk hebt, maar helemaal verbieden is zo ontzettend fout. Nu gaan mensen uit wanhoop andere gevaarlijke manieren gebruiken. Ik vind gewoon dat abortus wel moet kunnen, maar wel met goedkeuring van een psychiater en dokter. Zomaar het even kunnen laten doen is fout, maar dit ook. Als iemand het echt wilt, doet ie het wel, en iemand die het niet wilt doen houdt het kind wel. Er moet toch wel een beetje vrijheid in zitten. Ik vind dat Trump zulke dingen niet zomaar voor een ander mag bepalen, al helemaal niet als hij zelf geen soortgelijke situatie heeft meegemaakt.

    [ bericht aangepast op 29 jan 2017 - 14:29 ]


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Victuuri schreef:
    (...)
    Ik vind helemaal dat je gelijk hebt, maar helemaal verbieden is zo ontzettend fout. Nu gaan mensen uit wanhoop andere gevaarlijke manieren gebruiken. Ik vind gewoon dat abortus wel moet kunnen, maar wel met goedkeuring van een psychiater en dokter. Zomaar het even kunnen laten doen is fout, maar dit ook. Als iemand het echt wilt, doet ie het wel ,en iemand die het niet wilt doen houdt het kind wel. Er moet toch wel een beetje vrijheid in zitten.

    Ja, ik ben het ook niet met een verbod eens, want die punten die je noemt zijn zeker waar, om nog meer te zwijgen over verkrachte vrouwen of complicaties van een kind die het leven van de moeder is gevaar brengen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Navigator schreef:
    (...)
    Ja, ik ben het ook niet met een verbod eens, want die punten die je noemt zijn zeker waar, om nog meer te zwijgen over verkrachte vrouwen of complicaties van een kind die het leven van de moeder is gevaar brengen.

    Ja precies, ik snap gewoon wel als je verkracht bent, je het kind niet wilt houden. Of als je heel jong bent en perongeluk zwanger bent geworden. Net zoals Nederland beter naar de situatie moet gaan kijken, want abortus is toch niet iets wat je zomaar even doet. 'oeps ongelukje', nee er moet naar gekeken worden.


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Navigator schreef:
    Ik ben niet bepaald pro-abortus eerlijk gezegd, maar ik vermoed dat dat een zeer onpopulaire mening is. :')
    Dat wil niet zeggen dat er in mijn ogen geen enkele reden is om een abortus te rechtvaardigen, maar ik vind dat er bij ons in ons land echt wel te licht over gedacht wordt en dat vind ik misschien wel net zo erg als het verbieden ervan.


    Ik zou zelf ook nooit abortus laten plegen tenzij ik de redenen ervoor sterk genoeg vind (verkrachting, weten dat het kijk zware afwijkingen gaat hebben of weten dat er geen enkele manier is waarop ik het kind een treffelijke toekomst kan bieden, bijvoorbeeld), maar als Trump z'n zin krijgt, is er geen enkele manier meer om abortus te laten plegen.
    Het verschil is ook dat de abortuswet in Amerika héél erg los is. In België, ik weet niet hoe het in Nederland zit, kun je maar abortus plegen tot en met de twaalfde week van de zwangerschap - uitzonderingen tot de vierentwintigste, maar in de V.S. kun je bij god op de achtste maand nog laten aborteren, wat echt heel, heel laat is. Ik snap dat mensen zit daar tegen verzetten, want persoonlijk vind ik dat ook vrij onethisch.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Firgun schreef:
    (...)

    Ik zou zelf ook nooit abortus laten plegen tenzij ik de redenen ervoor sterk genoeg vind (verkrachting, weten dat het kijk zware afwijkingen gaat hebben of weten dat er geen enkele manier is waarop ik het kind een treffelijke toekomst kan bieden, bijvoorbeeld), maar als Trump z'n zin krijgt, is er geen enkele manier meer om abortus te laten plegen.
    Het verschil is ook dat de abortuswet in Amerika héél erg los is. In België, ik weet niet hoe het in Nederland zit, kun je maar abortus plegen tot en met de twaalfde week van de zwangerschap - uitzonderingen tot de vierentwintigste, maar in de V.S. kun je bij god op de achtste maand nog laten aborteren, wat echt heel, heel laat is. Ik snap dat mensen zit daar tegen verzetten, want persoonlijk vind ik dat ook vrij onethisch.

    Nederland is tot 24 weken; de regel geldt in Nederland volgens mij tot het vroegst levensvatbaar (wat dus ook daalt met de technologische vooruitgang).

    [ bericht aangepast op 29 jan 2017 - 19:36 ]


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder