•       Set in the present day and based on the iconic Archie Comics characters, "Riverdale" is a surprising and subversive take on Archie (KJ Apa), Betty (Lili Reinhart, Surviving Jack), Veronica (Camila Mendes), Jughead Jones (Cole Sprouse, The Suite Life of Zack and Cody), Josie (Ashleigh Murray) and their friends, exploring the surrealism of small town life -- the darkness and weirdness bubbling beneath Riverdale's wholesome facade.
          As a new school year begins, the town of Riverdale is reeling from the recent, tragic death of high school golden boy Jason Blossom - and nothing feels the same... Archie Andrews (KJ Apa) is still the all-American teen, but the summer's events made him realize that he wants to pursue a career in music - not follow in his dad's footsteps - despite the sudden end of his forbidden relationship with Riverdale's young music teacher, Ms. Grundy (Sarah Habel). Which means Archie doesn't have anyone who will mentor him - certainly not singer Josie McCoy (Ashleigh Murray), who is only focused on her band, the soon-to-be-world-famous Pussycats.
          It's all weighing heavily on Archie's mind - as is his fractured friendship with budding writer and fellow classmate Jughead Jones (Cole Sprouse). Meanwhile, girl-next-door Betty Cooper (Lili Reinhart) is anxious to see her crush Archie after being away all summer, but she's not quite ready to reveal her true feelings to him. And Betty's nerves - which are hardly soothed by her overbearing mother Alice (Madchen Amick) aren't the only thing holding her back.
          When a new student, Veronica Lodge (Camila Mendes), arrives in town from New York with her mother Hermione (Marisol Nichols), there's an undeniable spark between her and Archie, even though Veronica doesn't want to risk her new friendship with Betty by making a play for Archie. And then there's Cheryl Blossom (Madelaine Petsch)... Riverdale's Queen Bee is happy to stir up trouble amongst Archie, Betty, and Veronica, but Cheryl is keeping secrets of her own. What, exactly, is she hiding about the mysterious death of her twin brother, Jason? Riverdale may look like a quiet, sleepy town, but there are dangers in the shadows...







    De eerste aflevering is nu te zien op Netflix!
    Wie kijkt? Heeft gekeken?
    Wat vinden jullie?
    Spoilers graag onder de spoilerknop!







    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    Ok aflevering 2:

    Joaquin is echt een bitch lol, maarja goed.
    Ik ben alleen zo bang dat riverdale supernatural gaat en daar heb ik echt geen behoefte aan.


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

    Snapple schreef:
    Ok aflevering 2:
    Joaquin is echt een bitch lol, maarja goed.
    Ik ben alleen zo bang dat riverdale supernatural gaat en daar heb ik echt geen behoefte aan.


    Haha ja echt. Maar ik vind het wel tof. Ik weet niet, opeens werden de serpents allemaal pussy's en kon iedereen er zo maar bij komen terwijl het Jug in het begin zo veel moeite kostte en het is toch een freaking gang, dus ik vond zo'n reactie wel beter eigenlijk.

    En ik ben ook heel bang dat het supernatural wordt. Zou dat echt zo stom vinden. :/


    Every villain is a hero in his own mind.

    Croweater schreef:
    (...)

    Haha ja echt. Maar ik vind het wel tof. Ik weet niet, opeens werden de serpents allemaal pussy's en kon iedereen er zo maar bij komen terwijl het Jug in het begin zo veel moeite kostte en het is toch een freaking gang, dus ik vond zo'n reactie wel beter eigenlijk.

    En ik ben ook heel bang dat het supernatural wordt. Zou dat echt zo stom vinden. :/


    Ik vond zijn reactie ook wel realistisch. De enige reden waarom Archie opeens bij de serpenst zou willen horen is omdat hij dan veilig zou zijn in de gevangenis.

    Ik denk niet dat supernatural gaat worden. Ik heb ooit ergens gelezen dat de schrijvers dat juist niet wilden, maar je weet nooit hoe het zit met de schrijvers van Riverdale


    It's hard to dance with a devil on your back. So shake him off.

    aflevering 2:

    How about Veronica's plan? Dat vind ik persoonlijk echt een top idee. Credits naar Cheryl natuurlijk.


    - thank you for existing -

    Ik vond de eerste twee seizoenen zo goed, maar dit is allemaal zo verschrikkelijk ongeloofwaardig en over de top en ugh het frustreert me.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Oeps, ik vind dit seizoen stukken beter dan die met de black hood. En op zich is er toch nog niets supernatural aan?

    Het zijn gewoon tieners die een spel spelen en iets te ver erin gaan. Juist het hele 'gargoyle-king' moet nog ontdekt worden, maar volgens mij is hij ook gewoon één van de spelers


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Het gaat me niet zo zeer om het supernatural zijn, maar ik vind Hiram gewoon echt een ontzettend slechte villain en ik snap niet waarom hij zich nou zo druk maakt om Archie. En ik weet niet, ik vind het acteren niet echt goed ofzo, het pakt me echt niet dit seizoen. Het voelt allemaal heel... over de top? Amerikaans? Geen enkel karakter reageert geloofwaardig op dingen? :')

    EN JOAQUIN WHY DID YOU SHIV ARCHIE. Ugh ik keek zo uit naar zijn reunion met Kev en ik was zo disappointed. :/


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ja Hiram is gewoon een little bitch (sorry not sorry).
    Maar de throwback aflevering? Dat was zo cute, de personages waren zo loveable. Ik weet het niet, ik vind dat er veel meer gebeurt dan bij de black hood, dat werd na een tijdje zo saai


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    Ja Hiram is gewoon een little bitch (sorry not sorry).
    Maar de throwback aflevering? Dat was zo cute, de personages waren zo loveable. Ik weet het niet, ik vind dat er veel meer gebeurt dan bij de black hood, dat werd na een tijdje zo saai


    Ik vond de throwback aflevering ook niets haha, maar dat kwam denk ik doordat ik die ouders niet kon los zien van hun kinderen. Denk dat het beter was geweest als ze andere acteurs hadden genomen ofzo, zoals bij Hiram. En je hebt gelijk, er gebeurt wel meer maar op de een of andere manier voelt het juist een beetje gehaast ofzo? Nou ja, misschien komt de klik met het seizoen nog, haha.


    Every villain is a hero in his own mind.

    De aflevering van vandaag

    asdgdfh Ik vond het concept van de gargoyle kind in de eerste episodes maar meh (deed me wat aan sabrina en satan denken dus het is ergens wel een subtile nodge) maar vanaf de throwback begreep ik het iets beter, maar nog niet helemaal :') De prisonthing vond ik wel leuk en zeker met Joaquin en dan deze epi adfgds , the kiss the stabing and then he's ascending D': als ze joaquin uit de serie op deze manier gooien ga ik schreeuwen (my poor gay bby snake) mijn arm hart kan dat niet aan D':

    I liked the bow and arrow part tho :Y)


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Hey all :Y) Ik ben kortgeleden begonnen met het kijken van Riverdale en ik heb twee seizoenen gezien en I like it. c:


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    SCREAMING, my poor baby Joaquin :c ik Ben sad nu


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    SaIem schreef:
    SCREAMING, my poor baby Joaquin :c ik Ben sad nu


    Ik kan het nog steeds niet geloven. Ze kunnen nooit eens een personage laten leven dat ik adoreer. :/
    Het is dat ik Fangs en Sweet Pea steeds leuker ga vinden, anders was ik denk ik gestopt met kijken.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Kozik schreef:
    (...)

    Ik kan het nog steeds niet geloven. Ze kunnen nooit eens een personage laten leven dat ik adoreer. :/
    Het is dat ik Fangs en Sweet Pea steeds leuker ga vinden, anders was ik denk ik gestopt met kijken.


    mijn twee favorieten waren Joaquin en Fangs, vorig jaar was ik al shook met Fangs maar nu.... One of my babies died :c ik Ben echt niet goed ervan


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Kozik schreef:
    Het gaat me niet zo zeer om het supernatural zijn, maar ik vind Hiram gewoon echt een ontzettend slechte villain en ik snap niet waarom hij zich nou zo druk maakt om Archie. En ik weet niet, ik vind het acteren niet echt goed ofzo, het pakt me echt niet dit seizoen. Het voelt allemaal heel... over de top? Amerikaans? Geen enkel karakter reageert geloofwaardig op dingen? :')

    EN JOAQUIN WHY DID YOU SHIV ARCHIE. Ugh ik keek zo uit naar zijn reunion met Kev en ik was zo disappointed. :/


    This. Dat denk ik bij elke aflevering, maar ze eindigen telkens met cliffhanger waardoor ik nu nog steeds verder kijk :")