• De stelling van deze week luidt:
    Polygamie moet worden toegestaan in Nederland/België.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Take me to wonderland

    Not to sound rude; maar was deze stelling niet al te lang geleden al geweest? Kan me nog herinneren dat ik erop gepost had (of iets soortgelijks over polygamie.) :x.

    [ bericht aangepast op 29 jan 2017 - 18:36 ]


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Ik vind het eerlijk gezegd wel jammer dat er zo negatief wordt gereageerd op polygame families. De afgelopen jaren is er steeds meer aandacht voor de LGBTQ+ gemeenschap en polygamie is ook gewoon een leeftstijl/overtuiging/visie waar sommige mensen zich heel erg in kunnen vinden (ongeacht of het voor geloof is ja of nee). Voor sommige mensen is polygamie gewoon heel fijn en genieten ze daarvan.
    Wat geeft ons dan het recht om daar negatief of zelfs met walging op te reageren?

    * Side note: ik heb het nu over polygamie met wederzijdse instemming en waarbij de relatie is gebasseerd op liefde en respect.


    •

    Mieczyslaw schreef:
    Not to sound rude; maar was deze stelling niet al te lang geleden al geweest? Kan me nog herinneren dat ik erop gepost had (of iets soortgelijks over polygamie.) :x.

    Ik heb er een keer een topic over gemaakt, klik. En ook was er een andere stelling over polygamie maar die had wel een hele andere insteek: klik!


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Ik wil even zeggen dat ik het op zich niet afkeur, maar ik heb er gewoon teveel negatieve dingen over gehoord om volmondig voor te kunnen zijn op dit moment. Als genoeg blijkt dat het wel goed en evenwichtig is en kan dan ga je mij niet meer horen klagen.


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    Ik wil even zeggen dat ik het op zich niet afkeur, maar ik heb er gewoon teveel negatieve dingen over gehoord om volmondig voor te kunnen zijn op dit moment. Als genoeg blijkt dat het wel goed en evenwichtig is en kan dan ga je mij niet meer horen klagen.


    Ik ben het volledig met je eens dat het echt moet gaan om families die alleen maar zo bij elkaar zijn onder de voorwaarden van liefde en respect waarbij er aandacht is voor iedereen en iedereen gewoon zichzelf kan zijn. Dat is natuurlijk wel een beetje 'ideale wereld denken' — maar hey, het bestaat.


    •

    Eledhel schreef:
    (...)
    Ik heb er een keer een topic over gemaakt, klik. En ook was er een andere stelling over polygamie maar die had wel een hele andere insteek: klik!


    oh oops x.x dat ik al zo lang hier zit hahahaha ;'D but thanks!


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Ik ben persoonlijk van mening dat de regering geen rol zou mogen spelen in het liefdesleven van mensen. Als iemand van twee mensen houdt, zou dat ook moeten kunnen, zolang er van iedereen instemming is. Ik begrijp niet helemaal waarom het niet zou mogen. Ik geloof persoonlijk niet dat zo'n relatie zou werken, maar daarom hoeven mensen die een andere mening hebben niet achteruit gesteld worden.


    What would Emma do?

    Sempre schreef:
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook geen problemen mee heb. Sure, het is niks voor mij, maar als het voor anderen wel werkt, waarom niet? Zolang alle partijen er mee instemmen zie ik niet in waarom het een punt moet zijn, zolang iedereen maar gelukkig is toch?


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Debbaut schreef:
    (...)

    Dat bijvoorbeeld 1 man 5 vrouwen heeft.


    Dat iemand vraagt wat polygamie is en dit het eerste is wat er bij je opkomt, bewijst wel dat je een erg kortzichtig beeld van het begrip hebt. Je blijft het hebben over één man en tig vrouwen hebben, terwijl het veel meer voor de hand ligt om het over drie personen te hebben, waarbij het geslacht van deze personen helemaal niet relevant is. Daarnaast is het geen kwestie van 'hebben'. Wat een naar woord om te gebruiken. We mogen ervan uitgaan dat wanneer je een relatie met meerdere personen aangaat, je dat doet omdat je van ieder van hen evenveel houdt.


    i put the fun in funeral

    Agree schreef:
    Ik ben persoonlijk van mening dat de regering geen rol zou mogen spelen in het liefdesleven van mensen. Als iemand van twee mensen houdt, zou dat ook moeten kunnen, zolang er van iedereen instemming is. Ik begrijp niet helemaal waarom het niet zou mogen. Ik geloof persoonlijk niet dat zo'n relatie zou werken, maar daarom hoeven mensen die een andere mening hebben niet achteruit gesteld worden.

    Wat zou de wereld een mooie plek zijn als iedereen zoals jij zou denken: je bent het er niet mee eens maar laat ze wel lekker hun gang gaan. Ik werd heel blij toen ik dit las hahaha


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Na iedereens kant even bestudeert te hebben, sluit ik me aan bij de meerderheid. Hoewel ik Debbaut en Natas kan begrijpen over het punt 'Vrouwenonderdrukking en dat er (waarschijnlijk) veel jaloezie in die gezinnen zou spelen' (ik kort dit in dus voel je niet beledigt als je mening niet tot recht komt)

    Echter vind ik dat de wereld behoorlijk openbaar is geworden (en ook minder openbaar voor sommige geloven, naar mijn mening, maar dit komt voor een andere stelling.) Toch zou het oneerlijk en hypocriet zijn, als we homo / lesbische huwelijken wel toe laten en voor polygamie niet. Geloof me; ik zou zelf niet in zo'n huwelijk/relatie willen zitten, maar let people be people. Let them do whatever makes them happy.

    ik doel hier dus niet op pedofilie en andere lugubere verslavingen van mensen, waar een van beide partijen niet het met plezier doen.


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Overkill schreef:
    (...)

    Dat iemand vraagt wat polygamie is en dit het eerste is wat er bij je opkomt, bewijst wel dat je een erg kortzichtig beeld van het begrip hebt. Je blijft het hebben over één man en tig vrouwen hebben, terwijl het veel meer voor de hand ligt om het over drie personen te hebben, waarbij het geslacht van deze personen helemaal niet relevant is. Daarnaast is het geen kwestie van 'hebben'. Wat een naar woord om te gebruiken. We mogen ervan uitgaan dat wanneer je een relatie met meerdere personen aangaat, je dat doet omdat je van ieder van hen evenveel houdt.


    Dat is toch gewoon een goed voorbeeld? En als ik later trouw heb ik een man en hij heeft een vrouw. Daar is niets mis mee?


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Perffect schreef:
    (...)

    Dat is toch gewoon een goed voorbeeld? En als ik later trouw heb ik een man en hij heeft een vrouw. Daar is niets mis mee?


    Ik heb precies gezegd waarom ik het geen goed voorbeeld vind.


    i put the fun in funeral

    Overkill schreef:
    (...)

    Ik heb precies gezegd waarom ik het geen goed voorbeeld vind.


    Ik sluit me hierbij aan. Toen ik het las, moest ik ook even slikken. Als iemand mij vroeg wat polygamie was, zou mijn eerste antwoord zijn: een relatie of huwelijk tussen meerdere mensen. Niet iets in de aard van 'een man die vijf vrouwen heeft'... Hoogstwaarschijnlijk werd het niet kwetsend bedoeld, maar ik denk dat het net erger is als de poster zich niet bewust is van het effect van dergelijke zinnen.

    Als ik later trouw 'heb' ik geen man hoor, dan ben ik getrouwd met een man.


    The soul needs autumn.

    Als iedereen in de situatie het ermee eens is, waarom niet? Mensen moeten leren begrijpen dat de wereld, en de verlangen van de bevolking mee veranderd. De laatste tijd zijn zoveel dingen gelegaliseerd - waar ik zelf persoonlijk heel erg blij mee ben - dus, waarom zou dit niet mogen?


    — Inner peace, it's hard to find. —