• Hoooiii,

    15 Maart mag ik voor het eerst stemmen -net als een heleboel andere hier!- en ik heb altijd geroepen dat als je niet stemt je ook niet mag zeuren dat de regering het verfuckt.(krul) Anyways, vandaag is de nieuwe stemwijzer uitgekomen en die heb ik dan ook ingevuld! Tot mijn grote genoegen stond PVV ergens helemaal onderaan. In de oude stemwijzer stond PVV bij mij namelijk helemaal bovenaan en daar schrok ik een week geleden nogal van.

    Hoe dan ook, ik heb het gevoel dat ondanks dat de stemwijzer erg behulpzaam is, ik het nog steeds niet zo goed weet. De partij waarmee ik het meeste overeenkomsten had (65%) was de partij 'Lokaal in de kamer', dit blijkt dus een vrij jonge partij te zijn die dit jaar voor het eerst aan tweede kamer verkiezingen meedoen. Na wat onderzoek kwam ik er achter dat ik inderdaad veel overeenkomsten heb in ideeën, met deze partij. Ik trek echter het nu in twijfel om op deze partij de stemmen aangezien een partij die nog niet eens één zetel in de kamer heeft momenteel, niet echt heel veel invloed heeft. 50Plus (ja echt, geloof je het zelf? Ik ben 19 :'d) kwam op een sterke tweede plaats met 62% en als derde had ik D66 op 59%. Misschien dat ik dus wel op een van hen ga stemmen, maar ik vind het nog bijzonder lastig. Grap van de dag is dat mijn vader al jaren bij de VVD zit, bye bye dad.(':

    Nu vroeg ik mij af hoe stem gerechtigd Quizlet hun keuze maakt, hoe zoeken jullie uit wat het beste bij jullie past?


    You were born original, don't die as a copy.

    Ik kijk gewoon hoeveel van mijn standpunten overeen komen met de standpunten van de partijen; al kan ik nog twee jaar lang niet stemmen haha. Als ik had kunnen stemmen was het of Partij van de dieren geweest of GroenLinks. :Y)


    i tried to buy your pretty heart, but the price too high

    Ik heb een Stemwijzer gedaan, maar wist eigenlijk daarvoor al wat ik wilde stemmen. Ik heb jaren maatschappijleer en maatschappijwetenschappen gehad, dus ben redelijk op de hoogte van de politiek, en weet van mezelf dat ik gewoon enorm links ben. Dus het wordt voor mij GL. Ik vind die partij een van de meest sympathieke, al ben ik het niet met alles eens. Daarnaast ga ik nog kijken naar de hoogst staande LGBT of P/WOC in de partij en daar mijn stem op uitbrengen.


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Ik lees de partijplannen, pak dan een korreltje zout, kijk dan waar mijn wensen liggen en naar het verleden van de partij, en dan stem ik.

    [ bericht aangepast op 6 feb 2017 - 19:13 ]


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Ik heb er nog niet eens over nagedacht, eigenlijk.


    26 - 02 - '16

    Ik weet het nog niet. Bij de Stemwijzer kom ik telkens bij de Partij van de dieren, Groenlinks en SP uit, maar ik denk dat het daarvan weer de SP gaat worden. Ik kijk naar de standpunten van de partijen en de partij met de standpunten die het meest overeenkomen met die van mij stem ik op.

    [ bericht aangepast op 6 feb 2017 - 19:19 ]


    Take risks and conquer your fears.

    Yass, ik mag ook voor het eerst stemmen. Ik ben echt heel enthousiast, haha.
    Zojuist de stemwijzer ingevuld en gelukkig staat bij mij de PVV echt op de allerlaatste plek, lol. CU staat bovenaan, maar ik weet wel zeker dat dat hem niet gaat worden :'D CDA en D66 staan gedeeld tweede en dat zijn ook exact de partijen waar ik al tussen twijfelde. :')


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Ohja, stemmen, daar moet ik binnenkort ook maar eens over gaan nadenken. Het enige dat ik van mezelf weet, is dat ik links ben, haha.
    Zo maar eens een stemwijzer doen :')

    Ondertussen heb ik mijn top 3 volgens de stemwijzer gevonden :') (eigenlijk top 5, want 3 partijen delen de 3de plek)
    Op eerste PvdD, dan SP en op de derde plek GroenLinks, PvdA en de vrijzinnige partij (nog nooit van gehoord?).

    Op het eerste gezicht stem ik waarschijnlijk op SP of GroenLinks.

    [ bericht aangepast op 6 feb 2017 - 19:44 ]


    Stenenlikker

    ik vind het wel interessant om te lezen wat jullie zeggen en vinden.:3 Ik probeer zo enigszins 'inspiratie' op te doen om een keuze te maken.(': Zo lastig!


    You were born original, don't die as a copy.

    Ik moet ook voor de eerste keer stemmen en ik vind het heel lastig!

    Ik moet de nieuwe stemwijzer nog doen, maar bij de vorige kwam ik uit op 50plus of Partij van de Dieren (18 en niet zó extreem pro dieren).

    Ik houd je op de hoogte!


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Ik mag dit jaar nog niet eens stemmen, maar ik heb toch ook een stemwijzer gedaan en mijn derde meest overeenkomende partij is de piratenpartij hahahaha. Groenlinks en PVDD delen de eerste plek en PVDA is tweede.


    He cannot pass by without touching and moving and shaping and changing every thing, every boy-city, in his path.

    Ik kijk gewoon naar de ideeën van verschillende partijen en stem op basis daarvan daarop. En als ik geen tijd heb om daarin te kijken, dan laat ik mijn vader stemmen voor mij. Hij is veel op de hoogte van de politiek en heeft goede ideeën, en bovendien zit ik door de week in België en moet hij sowieso voor mij stemmen.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik mag nog net niet stemmen, echt balen. Ik zou denk ik VVD ofzo stemmen, heb vrij weinig met linkse partijen en op het moment spreekt D66 me ook niet echt aan. SGP of CU valt ook af. CDA zou nog kunnen, maar ik heb met niet zo verdiept in de stellingen, omdat ik toch niet mag stemmen.


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Vooralsnog zit ik nu erg op GroenLinks, omdat Jesse Klaver dingen bespreekt die me aanspreken en ik zou het eigenlijk helemaal niet zo erg vinden als een jongere kabinetslid minister president worden, omdat ik vind dat Nederland een toekomstgerichte blik moet krijgen. Beetje het Willem-Alexander versus Beatrix idee.
    Maar ik wil nog wel naar debatten kijken en partijprogramma's doorkijken om een weloverwogen keuze te kunnen maken.


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik ben 2 maanden en een aantal dagen te jong om te mogen stemmen. Vroeger had ik dat heel erg gevonden, nu vind ik dat eigenlijk helemaal niet zo erg.

    Ik neig een beetje naar CDA/GroenLinks denk ik. Maar dat komt ook doordat die partijen (wel de lokale partijen van gemeenteraadsverkiezingen tho) in het dorp waar ik woon voor een fietspad enz gezorgd hebben


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik moet ook maar eens de stemwijzer in gaan vullen...

    [ bericht aangepast op 6 feb 2017 - 19:48 ]


    It's never gonna happen, Guys.