• Hoooiii,

    15 Maart mag ik voor het eerst stemmen -net als een heleboel andere hier!- en ik heb altijd geroepen dat als je niet stemt je ook niet mag zeuren dat de regering het verfuckt.(krul) Anyways, vandaag is de nieuwe stemwijzer uitgekomen en die heb ik dan ook ingevuld! Tot mijn grote genoegen stond PVV ergens helemaal onderaan. In de oude stemwijzer stond PVV bij mij namelijk helemaal bovenaan en daar schrok ik een week geleden nogal van.

    Hoe dan ook, ik heb het gevoel dat ondanks dat de stemwijzer erg behulpzaam is, ik het nog steeds niet zo goed weet. De partij waarmee ik het meeste overeenkomsten had (65%) was de partij 'Lokaal in de kamer', dit blijkt dus een vrij jonge partij te zijn die dit jaar voor het eerst aan tweede kamer verkiezingen meedoen. Na wat onderzoek kwam ik er achter dat ik inderdaad veel overeenkomsten heb in ideeën, met deze partij. Ik trek echter het nu in twijfel om op deze partij de stemmen aangezien een partij die nog niet eens één zetel in de kamer heeft momenteel, niet echt heel veel invloed heeft. 50Plus (ja echt, geloof je het zelf? Ik ben 19 :'d) kwam op een sterke tweede plaats met 62% en als derde had ik D66 op 59%. Misschien dat ik dus wel op een van hen ga stemmen, maar ik vind het nog bijzonder lastig. Grap van de dag is dat mijn vader al jaren bij de VVD zit, bye bye dad.(':

    Nu vroeg ik mij af hoe stem gerechtigd Quizlet hun keuze maakt, hoe zoeken jullie uit wat het beste bij jullie past?


    You were born original, don't die as a copy.

    Ik mag nog lang niet stemmen, maar vind het wel leuk om het te weten. Op nummer een: partij voor de Dieren. Dan een 4x gedeelde tweede plaats voor:
    SP, CU, GroenLinks, Artikel.
    Gelukkig staat bij mij ook de PVV helemaal onderaan.


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Ik heb de stemwijzer gedaan en op nummer 1 kwam partij voor de dieren, op twee SP en dan D66. Na twee jaar mag ik pas stemmen, dus ik verdiep er nog niet heel erg in.


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    1 GroenLinks
    2 PvdD
    3 Denk ( lol )

    Ik ben blij dat ik op GroenLinks kwam, want daar lag mijn voorkeur al. Grappig om te zien hoe links Quizlet is.

    [ bericht aangepast op 7 feb 2017 - 10:52 ]


    i put the fun in funeral

    Ik twijfel zelf ook nog tussen D66 en GroenLinks, net als de meeste hier zo te zien haha ^^
    Ik ga meerdere stemwijzers doen denk ik en de verkiezingsprogramma's lezen. Het is wel verkiezingspraat, maar het zegt toch op z'n minst iets over wat de idealen van de verschillende partijen zijn.
    Anders kun je ook nog de stemmentracker van prodemos doen, die vergelijkt jouw mening met hoe de partijen de afgelopen 4 jaar gestemd hebben. Dat is wel een aanrader wat mij betreft (:


    Perpetual ~ continuing or enduring forever; everlasting.

    Ik heb net de stemwijzer gedaan en ik kreeg een top 3 als volgt:

    Op de eerste plaats stond de Partij Van De Dieren (mijn antwoorden kwamen 59% overeen)
    Op de tweede plaats de SP (mijn antwoorden kwamen 54% overeen)
    Op de derde plaats GroenLinks (mijn antwoorden kwamen 49% overeen)

    Nog steeds niet overtuigd tho. Ik denk dat ik maar meer verschillende stemwijzers moet doen voordat ik ga stemmen.


    26 - 02 - '16

    Ik ga waarschijnlijk voor GroenLinks, en anders SP. Maar ik zal de stemwijzer nog wel eens doen. (:


    The truth is out there.

    Ik ga hoogstwaarschijnlijk voor D66. De ideeën komen goed overheen. Mij gaat het vooral over de gezondheidszorg, aka mijn toekomstig werkveld, dus dat is belangrijk voor mijn keuze. D66 heeft veel met de gezondheidszorg, dus ja, dat wordt hem (;

    [ bericht aangepast op 7 feb 2017 - 20:49 ]


    Shoganai i ne~

    Ik heb voor de fun eens de stemwijzer ingevuld (ik heb totaal geen verstand van Nederlandse politiek, trouwens) en ik kwam Vrijzinnige Partij uit (62%), daarna een gedeelde plaats voor PvdA en GroenLinks (59%). Maar als ik zo even op de site van de Vrijzinnige Partij lijk, lijkt het me ... een op bepaalde momenten zeer mooie, maar een niet zo heel bereikbare visie. Oh lol. Ze zijn voor de legalisering van wiet, so I'm in. :Y) (Dat, uiteraard, mocht ik Nederlands zijn en achttien jaar oud zijn. :'))


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik vind de nieuwe stemwijzer niet zo goed eigenlijk. Ik weet dus ook nog niet op wie ik ga stemmen... Hmmm


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Als ik zou mogen stemmen, zou ik gaan voor Pieter Omtzigt van het CDA. Daar ben ik vrijwel zeker van.


    This ain't no place for no better man.

    Firgun schreef:
    Ik heb voor de fun eens de stemwijzer ingevuld (ik heb totaal geen verstand van Nederlandse politiek, trouwens) ...


    Ik kreeg SP LOL :'D 61% Dit had ik nooit verwacht tho.


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    In mijn stemwijzer kwamen SP (74%), Partij voor de Dieren (74%) en ChristenUnie (64%), maar ik wist daarvoor al dat ik op SP wilde stemmen dit jaar.


    Slowly, yet surely I am slipping into the role that was made just for me.

    Ik ben niet zo met politiek bezig eigenlijk...
    Het haalt toch allemaal niets uit omdat de ideale partij voor mij niet bestaat...
    Dus ik doe maar wat eigenlijk.

    In België is het overigens verplicht om te stemmen en ik weet nog goed dat ik met de laatste verkiezingen, in mijn pyjama ben gaan stemmen omdat ik er echt niet eens aanwezig wilde zijn. Na afloop ben ik terug gaan slapen. #NoShame :Y)


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Ik kreeg
    50 plus 56%
    vvd 52%
    en artikel 1 48%
    Ik had dit dus echt totaal niet verwacht :|


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

    Ik ben Belg en moet voorlopig nog niet gaan stemmen, maar ik had dit:
    1. GroenLinks
    2. PvdD
    3. D66
    En als ik kijk naar hun programma's, lijkt dat me op zich nog wel oké (:


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis