• Hoooiii,

    15 Maart mag ik voor het eerst stemmen -net als een heleboel andere hier!- en ik heb altijd geroepen dat als je niet stemt je ook niet mag zeuren dat de regering het verfuckt.(krul) Anyways, vandaag is de nieuwe stemwijzer uitgekomen en die heb ik dan ook ingevuld! Tot mijn grote genoegen stond PVV ergens helemaal onderaan. In de oude stemwijzer stond PVV bij mij namelijk helemaal bovenaan en daar schrok ik een week geleden nogal van.

    Hoe dan ook, ik heb het gevoel dat ondanks dat de stemwijzer erg behulpzaam is, ik het nog steeds niet zo goed weet. De partij waarmee ik het meeste overeenkomsten had (65%) was de partij 'Lokaal in de kamer', dit blijkt dus een vrij jonge partij te zijn die dit jaar voor het eerst aan tweede kamer verkiezingen meedoen. Na wat onderzoek kwam ik er achter dat ik inderdaad veel overeenkomsten heb in ideeën, met deze partij. Ik trek echter het nu in twijfel om op deze partij de stemmen aangezien een partij die nog niet eens één zetel in de kamer heeft momenteel, niet echt heel veel invloed heeft. 50Plus (ja echt, geloof je het zelf? Ik ben 19 :'d) kwam op een sterke tweede plaats met 62% en als derde had ik D66 op 59%. Misschien dat ik dus wel op een van hen ga stemmen, maar ik vind het nog bijzonder lastig. Grap van de dag is dat mijn vader al jaren bij de VVD zit, bye bye dad.(':

    Nu vroeg ik mij af hoe stem gerechtigd Quizlet hun keuze maakt, hoe zoeken jullie uit wat het beste bij jullie past?


    You were born original, don't die as a copy.

    *knip*

    [ bericht aangepast op 25 maart 2019 - 14:52 ]


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Ik ga probs stemmen op Groenlinks :Y)


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Dit zijn voor mij de eerste verkiezingen, de vorige keer was ik net geen 18, en toen was er in lange tijd geen kabinet geweest die de 4 jaar had uitgezeten. Had nooit verwacht 22 te zijn. Ik heb al gestemd omdat ik in België zit, per post. Ik zat qua standpunten volgens de meeste stemwijzers met mijn de partijen op maximaal 58% overeenkomst. Uiteindelijk heb ik een paar onderwerpen gekozen die ik belangrijk vond, en uit de partijen die overbleven heb ik degene gekozen waar ik het het minst oneens mee was.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Ik twijfel nog tussen GL en PVDD. PVDD komt meer overeen met mijn eigen mening, maar GL is misschien tactischer.
    Overigens, ben ik de enige die de posters van de VVD echt mega irritant vind? :')

    [ bericht aangepast op 10 maart 2017 - 15:28 ]


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Hooverphonic schreef:
    Ik twijfel nog tussen GL en PVDD. PVDD komt meer overeen met mijn eigen mening, maar GL is misschien tactischer.
    Overigens, ben ik de enige die de posters van de VVD echt mega irritant vind? :')


    Ik heb geen idee of ik VVD irritant vind, maar ik had een maatschappijleraar die dik VVD was, dus daar stem ik voorlopig niet meer op.
    Ik denk inderdaad dat GroenLinks wat tactischer is. Ik ben zelf nog aan het twijfelen tussen GL en D66, want ik vind dat Jesse Klaver echt nog wel goed is, maar ik volg enkel GL op FB, en van de rest krijg ik dus niets mee. Bovendien zit mijn zusje diehard GL af te zeiken..


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik vond Jesse Klaver echt sympathiek en zo, maar nu is het een beetje gemaakt en te overdreven en dat vind ik heel jammer.

    Ik zou toch echt zeggen: stem op de partij die het dichtste bij jouw mening zit. Het heeft toch ook geen nut om tactisch op de VVD te stemmen, puur en alleen omdat de PVV dan niet de grootste wordt, als jij eigenlijk een PvdA'er oid bent?


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Ik stem D66. Ik vind dat er best wat meer geïnvesteerd mag worden in onderwijs, want van al dat collegegeld dat van mijn rekening af wordt getrokken zie ik niets terug in de collegezalen. Schandalig vind ik het. Ook ben ik grandioos tegen de PVV en die kleine splinterpartijen. Ik ga liever voor de partijen die we al langer in het straatbeeld zien. Forum voor Democratie kwam bij mij bovenaan in de Stemwijzer, maar ik vind al die kleine kutpartijtjes maar niets. Bovendien weet ik ook niet of de Stemwijzer (en gelijkende websites) wel daadwerkelijk mijn partij bovenaan zetten.
    Ook ben ik tegen peilingen. Peilingen beïnvloeden peilingen. Peilingen beïnvloeden het stemgedrag van de Nederlanders. Staat de PVV bovenaan? Oh, dan gaan we ineens met z'n allen strategisch op de VVD stemmen. Zoals Arjen Lubach afgelopen zondag zei: "Laten we deze keer met z'n allen stemmen op wie we willen stemmen."

    @ Perffect, inderdaad. Arjen Lubach (again, sorry ;p) zei afgelopen zondag in ZML: "Het is vergelijkbaar met het kerstdiner waarbij jij op pizza stemde omdat je absoluut geen spruitjes wilde, en dan krijg je vervolgens pizza met spruitjes terwijl je eigenlijk pannenkoeken wilde!"
    Precies hetzelfde.

    [ bericht aangepast op 10 maart 2017 - 15:44 ]


    oi, suzy

    Helaas kan ik nog niet stemmen, maar mijn mening gaat wel uit naar midden-rechts.
    Ik zou kiezen voor D66 of VVD, al merk ik dat ik Pechtold meer vertrouw dan Rutte.

    Met de rest van de partijen heb ik niet veel.
    Het enige leuke aan CDA vind ik dan nog dat ze voor militaire dienstplicht zijn :')


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Ik ga voor D66, omdat ik het met vrijwel al hun standpunten eens ben en het gewoon een fijne partij vind. Ik heb gepraat met wat vrienden die ook links stemmen (mijn ouders zijn VVD-stemmers, had ik dus niet veel aan..) en nog een stemwijzertje of twee gedaan en daarmee was het wel bevestigd.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )


    i can relate


    i put the fun in funeral

    Patholoog schreef:
    (...)

    Ik heb geen idee of ik VVD irritant vind, maar ik had een maatschappijleraar die dik VVD was, dus daar stem ik voorlopig niet meer op.
    Ik denk inderdaad dat GroenLinks wat tactischer is. Ik ben zelf nog aan het twijfelen tussen GL en D66, want ik vind dat Jesse Klaver echt nog wel goed is, maar ik volg enkel GL op FB, en van de rest krijg ik dus niets mee. Bovendien zit mijn zusje diehard GL af te zeiken..


    Je zou niet enkel ergens niet op moeten stemmen omdat je zusje het er niet mee eens is :')


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Wij mogen op school aan de leerlingverkiezingen meedoen. Ik ga VVD waarschijnlijk en niet CDA want ik wil geen dienstplicht

    [ bericht aangepast op 10 maart 2017 - 19:08 ]


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

    Hooverphonic schreef:
    Ik twijfel nog tussen GL en PVDD. PVDD komt meer overeen met mijn eigen mening, maar GL is misschien tactischer.
    Overigens, ben ik de enige die de posters van de VVD echt mega irritant vind? :')

    Stem gewoon PvdD als dat het beste past, uiteindelijk tellen bij stemmingen de zetels harder dan de coalitie. En ook vanuit oppositie worden wetsvoorstellen aangenomen. Mijn schoonmoeder twijfelde laatst of zij wel of niet op GL zou stemmen, omdat zij dacht dat juist die partij klein zou blijven, en nu staat die opeens hoog in de peilingen. Zo lang je gaat stemmen hou je partijen die ver van jou af staan toch al wat kleiner.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Ik heb binnenkort 'schoolverkiezingen' en heb veel stemwijzers mee gekregen.
    Iemand geïnteresseerd?


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Ik wel ^^


    This ain't no place for no better man.