• THUNDERBIRD

    Dit topic maakt deel uit van deze wedstrijd. Nieuwe deelnemers zijn altijd welkom.
    Username
    Krolock
    Kill
    Dysphoria
    Paddiecakes
    Casterwill
    Offergave
    Nonnatus
    Trishanakru
    Triumph
    FaramirOfGondor
    Nonpluvius
    Stormfly
    Brinvi
    Patholoog
    Dragonneau
    Laleah
    TwinButterfly
    (schuil)Naam
    ⚜ Laura
    ⚜ Melissa
    ⚜ Glenn
    ⚜ Lisa
    ⚜ Danique
    ⚜ Froukje
    ⚜ Myke
    ⚜ Lisanne
    ⚜ Natas
    ⚜ Belle
    ⚜ Mare
    ⚜ Lilly
    ⚜ Cheryl
    ⚜ Manon
    ⚜ Delphine
    ⚜ Leah
    ⚜ Sarah
    Hogwarts House
    slytherin
    slytherin
    slytherin
    slytherin
    ravenclaw
    slytherin
    ravenclaw
    slytherin
    slytherin
    ravenclaw
    ravenclaw
    ravenclaw
    ravenclaw
    slytherin
    ravenclaw
    ⚜ ?
    ⚜ ?

    "Every adventure begins with a spell, and ends with a story."




    BULLETIN BOARD

    Richt de Common Room in! - Deadlines 20 en 30 januari
    Opdracht 1 is een kleine opdracht, omdat deze samenvalt in de maand van kennismaking. Zoals jullie hebben gezien, zijn de House Topics nu allemaal vrij basic. Er staat belangrijke informatie van de wedstrijd in en welk House het is, maar verder niks. Het is aan jullie om dit topic aan te vullen. Aan de wedstrijd informatie mag niks worden aangepast, maar verder krijgen jullie alle vrijheid om het topic verder in te vullen en helemaal aan te passen naar eigen smaak en inzicht. Laat zien wat je kan en hoe creatief jullie zijn! Aandachtspunten voor deze opdracht zijn:
    ~ De stijl en inrichting van Common Room dient bij je House te passen (hier zijn House Points te verdienen)
    ~ Alle wedstrijdinformatie moet onaangetast blijven (hier zijn House Points te verliezen)
    ~ Hoe origineler, hoe beter (hier zijn House Points te verdienen)
    ~ Hoe mooier de totale lay-out, hoe beter (hier zijn House Points te verdienen)
    ~ Hoe opener en vriendelijker, hoe beter (hier zijn House Points te verdienen en te verliezen)


    "Find the adventure in yourself."




    THE COMMON ROOM

    Net zoals in Hogwarts, heeft elke afdeling een aparte ingang naar de Common Room gebaseerd op waar het huis voor staat. De ingang van onze Common Room is, natuurlijk, alleen voor echte Thunderbirds toegankelijk. Je komt uit in drie gangen. Met een windroos spreuk moet je je weg vinden naar de juiste gang. Omdat Thunderbirds echte avonturiers zijn, is de ingang nooit hetzelfde. Aan het einde van deze gang kom je bij een raam. Dit raam reflecteert niet wat voor een weer het buiten is, maar de sfeer in de Common Room zelf. Het regent hard, als de stemming neerslachtig is. De zon schijnt als iedereen vrolijk is. Het sneeuwt als er hoog nodig eens een vuurtje aangestoken moet worden. Met een simpele beweging van je toverstok en de spreuk “Wingardium Leviosa” zweef je rustig door het raam heen, de Common Room in. Je komt uit in een grote, maar gezellig kamer, bekleed met vele posters, schilderijen en andere muurdecoraties. Op de vloer liggen dikke Perzische tapijten van blauwe wol en gouddraad erdoorheen geweven. Ook de meubels zijn in dezelfde kleuren en boven het vrijwel altijd knapperende vuurtje, hangt een blauw spandoek met een gigantische Thunderbird erop, ook geweven in het goud. Tegen de muren staan kasten vol boeken, om je voor te bereiden op je avonturen. Aan de achterkant van de Common Room, tegenover de ingang - die trouwens vanaf de binnenkant simpelweg het raam is waardoor je de gang in kan kijken - zijn de trappen naar de slaapzalen. De Common Room bevind zich in een van de hoogste torens van Ilvermorny en is zeker de gezelligste ruimte van het gehele kasteel!

    Hier is verslag van een eerstejaars die voor het eerst onze geweldige Common Room betrad!
    "Ik was in paniek! Je moest al toveren voordat we iets hadden geleerd. Gelukkig waren de ouderejaars er nu nog om ons te helpen. Ze spraken de spreuk uit, wij volgden hen. Alle eerstejaars keken hun ogen uit toen de ouderejaars één voor één het raam opendeden en eruit sprongen. Naast mij werd gefluisterd: 'Het is toch wel veilig hè?' Ik hoopte van wel. Met trillende benen liepen we met z'n allen naar het raam. Een klein meisje met zwart haar deed het raam open, twijfelde even, en sprong. Opeens zagen we haar niet meer. Iedereen ging in een rij staan en sprong. Toen ik aan de beurt was, trilde ik als een rietje. Ik keek niet waar ik heen ging, ik sprong gewoon. Na een paar seconden waarin ik naar beneden viel, kwam ik in de Commonroom terecht. "Wauw, dit is luxe!" Ik keek mijn ogen uit, overal zag ik blauw met goud. Mijn tijd op Ilvermony kon beginnen!"

    En als laatste bonus: als je op het raam klikt, kom je in onze digitale Common Room terecht!

    [ bericht aangepast op 5 maart 2017 - 22:06 ]

    Ik denk dat er een paar punten vanaf worden getrokken, maar niet veel.


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Waren we te laat dan? Oeps, haha.
    Maar in elk geval, volgens mij zijn er maar twee afdelingen die überhaupt hebben ingeleverd dus ik denk niet dat het heel veel uitmaakt.


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Oeps, vergeten een mt te doen. :X


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Mt!


    Stenenlikker

    Sorry dat ik niet meegeholpen heb bij deze ronde, maar gezien ik de vorige opdracht vrijwel alleen gedaan heb + weinig tijd had wilde ik andere ook een kans/beurt geven.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    MT


    It's never gonna happen, Guys.

    ObIivion > Dragonneau


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Serdaigle->Nonpluvius


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Casterwill -> Slughorn


    It's never gonna happen, Guys.

    Oké, ik heb de indruk dat deze wedstrijd (helaas) nogal dood is, maar toch:
    Dragonneau > Llywelyn


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis