• Addams Academy
    Is there truly a way to know —
    whether it’s a curse, or a gift?

    Reeds jarenlang is Addams Academy, gelegen in Seattle, een haven voor mensen met gaven — in de volksmond ‘mutanten’ genoemd. Opgericht door Archie Addams en nu reeds gesteund door de overheid, is het instituut er om die personen die met hun Talent — steevast zo genoemd binnen de academie — problemen veroorzaakt hebben te helpen hun plaats binnen de maatschappij te vinden. Zo krijgen de weglopers, criminelen en verloren zielen er niet alleen basis middelbare school & universitaire lessen en hulp in het krijgen van controle, maar ook alle kennis die ze benodigd hebben om bij het bereiken van 25—jarige leeftijd zelfstandig de wereld in kunnen gaan.
          Voor deze personen is Addams Academy dan ook een veilige thuishaven geworden, waar ze zich geaccepteerd weten te voelen. Want ondanks de wereld ze langzaamaan begint te accepteren, zijn er ook zij die ze compleet verachten — en streven naar hun dood. Zij staan gekend als ‘de Oppositie’ en zo sluw en genadeloos als ze klinken, is Addams Academy reeds lange tijd hun doelwit.


    Regels

    • Algemene huisregels van Quizlet
    • Afwezigheid langer dan drie dagen van te voren melden
    • Maximaal twee personages per persoon
    (Wil je toch een derde personage, moet je daarvoor eerst toestemming vragen aan Fester of Horvath)
    • Wees realistisch in het creëren van je personage(s)
    • Minimaal 200 woorden per post
    • 16+ is toegestaan — mits duidelijk aangegeven
    • Ruzies enkel en alleen IC
    • Alleen Marie / Fester en Mirte / Horvath maken nieuwe topics aan
    Rollen

    • Adira Delaine — Sempre — Emotion Manipulation — 1.8
    • Adreana Ebony Reve — Paddiecakes — Umbrakinesis — 1.2
    • Ameleigh Addams — Traynor — Pain Inducement — 1.7
    • Asra Lovett — Fester — Aerokinesis — 1.8
    • Veronica Blanche Graham — Pennyworth — Hydrokinesis — 1.7
    • Yara Maria Thompson — Perffect — Visions — 1.3
    • Zara Caldwell — Brinvi — Sense Manipulation — 1.8
    • Zea Silver Storm — Prongsie — Mediumship — 1.6

    • Arthur Addams — Fester — Healing — 1.7
    • Fergus Ciar Whelan — Prongsie — Nemesis Form — 1.6
    • Leander Nerve Conall — Necessity — Enhanced Strength — 1.7
    • Neo Silas Crawford — MabeI — Puppeteer — 1.8
    • Nicholas Miller — The100 — Telekinesis — 1.7
    • Talon Woods — MabeI — Telepathy — 1.8
    • Zephaniah Cohen — Traynor — Touch of Death — 1.4


    As children we always loved superheroes — desiring to become just as brave as they are: yet when given the opportunity, it would seem. . .
    it's simply so much easier to become the villain.

    [ bericht aangepast op 6 maart 2017 - 19:17 ]


    •

    Prongsie schreef:
    (...)

    Oh, niet gezien. :') Kan je ze nog een keer hier droppen want lui, lol


    Omdat Zea nog relatief kort bij de Academy is, kan Yara nog wat onwennig jegens jaar zijn? Ik weet niet zo goed wat er verder nog kan zijn, haha. Het enige wat ik kan bedenken is de struggle met hun talent?

    Fergus is een echte leider, wat Yara heel fijn zou vinden. Dus misschien een soort van vrienden, waarbij zij zijn dominantie op prijs stelt/hem volgt? Yara is ook niet bang voor boze mensen of pijn en daarnaast is ze normaal al bang van haar visioenen, dus als hij haar per ongeluk haar grootste angst laat zien, maakt dat haar niet ineens extreem bang/woedend (omdat ze al dealt met visioenen).


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Perffect; ik heb Yara niet echt doorgelezen, maar dit klinkt iig leuk c: Ik kom er morgen op terug!


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Neo is af ^^
    In het rollentopic ga ik mijn relaties niet uittypen, maar gewoon zeggen waar de mensen staan voor Neo. Hier zal ik wel even mijn ideeën zetten, maar ze zijn heel basis (omdat ik moe ben en niet zo heel veel tijd heb). Als je ideeën hebt of je denkt dat jouw personage misschien onder een ander kopje kan staan, feel free to tell me (: Ik sta letterlijk open voor alles.
    Neo is geïnteresseerd in andermans krachten, maar mag deze niet gebruiken via hen, en dit is dan ook nog niet gebeurd.

    POSITIEF
    Dee: Ik denk dat ze wel vrienden kunnen zijn.
    Fergus: Ik denk dat ze wel vrienden kunnen zijn.
    Cole: Zijn innerlijk zou ik eerder bij neutraal zetten, maar doordat Neo zijn kracht interessant vindt, zal hij meer positieve interesse tonen.

    ERGENS TUSSEN POSITIEF EN NEUTRAAL, WANT WAAROM NIET
    Arthur: Het hangt ervan af wat Arthur over Neo denkt.

    NEUTRAAL
    Zeph: Zijn karakter past niet meteen bij Neo (tenzij jij iets anders denkt), maar zijn kracht is wel interessant.
    Ronnie: Ik denk dat Neo haar gewoon niet zo vaak opmerkt en niet echt een mening over haar heeft.
    Ameleigh: Haar karakter past niet meteen bij Neo (tenzij jij iets anders denkt), maar haar kracht is wel interessant. Zo interessant zelfs, dat Neo haar liefst ook aan zijn positieve kant ziet staan.
    Leander: Ik denk niet dat ze heel veel met elkaar om zouden gaan, maar voel je vrij om iets anders voor te stellen.
    Adira: Waarschijnlijk zal ze hem vermijden, aangezien Neo nog steeds een bom woede is, waardoor hij haar niet echt tegenkomt en een mening over haar kan vormen.

    NEGATIEF
    Yara: Ze is een goody two shoes en daar heeft Neo een hekel aan. Daarbij is haar kracht tamelijk onbruikbaar, aangezien hij geen gedachten kan lezen en dus nooit haar visioenen kan zien.
    Zea: Ze is ook een goody two shoes en ook haar kracht is tamelijk onbruikbaar voor Neo. Hij zou wel geesten zien, aangezien die niet in haar hoofd zitten, maar wat heeft dat voor nut?
    Asra: Zij zou hem absoluut niet mogen, denk ik. Andersom weet ik het niet zo goed. Ze is ook heel lief en aardig, maar dit is anders door haar blindheid.


    GEEN IDEE
    Zara: Ze is nog niet voldoende uitgewerkt, maar ik ben wel benieuwd (:


    Mhm?

    ARTHUR
    [zoon van eigenaar school — tweelingbroer Ameleigh — beetje een dick — gedraagt zich vriendelijk als facade — etc.]


    • Relaties
    — Ameleigh Addams: Zijn tweelingzusje.
          Ameleigh is de belangrijkste persoon in zijn gehele bestaan, onafscheidelijk sinds hun geboorte. Zijn reden van bestaan en iemand die hij waardevoller acht dan zijn eigen leven, zal hij haar altijd proberen beschermen, met alles toe vertrouwen en er alles aan doen dat ze veilig en gelukkig is. Een leven zonder haar kan én wilt hij zich niet voorstellen.
    — Adreana Reve: Zijn ex.
          Kort hebben de twee een relatie gehad, die net zo snel zijn einde kende. Doch Arthur niet langer verliefd op haar is, vinden ze soms hun weg naar elkaar toe — en heeft hij nog wel eens een uitbarsting naar haar toe. Echter, omdat hij het idee van een relatie niet kan loslaten en in zekere mate nog om haar geeft, doet hij voor haar nog enige moeite.
    — Neo Crawford: Partner in crime
    Wegens hun gelijkende persoonlijkheden, lijken de twee heren het nog best te kunnen vinden - vooral omdat Neo zijn manipulatieve kant niet op Arthur gebruikt. Hij beschouwt de jongeman als een 'partner in crime' en schaamt zich niet om sommige zaken bij hem toe te vertrouwen, ondanks hun vaak negatieve natuur.



    • Wat ik nog zoek:
    — Een goede vriend/vriendin
    — Iemand die hij kan treiteren
    — Een persoon die hem bijstaat in zijn dyscalculie (ev. bijles)
    — Een 'partner in crime'
    — Iemand waar hij mee flirt - voor zijn eigen plezier
    — Iemand die zijn betere kanten naar boven brengt
    — Etc.



    ASRA
    [Blind — Optimistisch — Goedhartig — Sociaal — Onafhankelijk]


    • Relaties
    — Zephaniah Cohen; Gamingbuddy/Goede vriend/Vroegere crush
          Samen met Zeph speelt Asra allerhande spellen - speciaal voor mensen met haar afwijking gemaakt. Ze voelt zich op haar gemak bij hem en laat haar optimistische kant ook uitblinken, terwijl ernstig competitief te zijn. Doch ze weet van zijn gave, is ze niet bang van hem en durft hem over zijn kledij aan te raken — al is ze onnoemelijk nieuwsgierig naar zijn gelaat, het gevoel van zijn huid en nog zoveel meer. Ze heeft er echter vrede mee gesloten dat dit niet zal kunnen, en met dat besef ook haar crush voor hem achterwege gelaten.
    — Yara Thompson: Beste vriendin
          Asra beschouwt Yara als een van haar beste vriendinnen. Ze heeft ooit een van haar visioenen meegemaakt, welke ze nog steeds probeert te plaatsen, maar desondanks spenderen ze best veel tijd samen. Dit vooral nadat Yara eens tot Asra's redding gekomen is, wanneer ze de stad in was en werd lastig gevallen door een groep van de Oppositie. Sindsdien vraagt Asra Yara wel eens om hulp, en komt Yara frequent naar het blinde meisjes' pianospel luisteren.
    — Adreana Reve: Angst
          Asra voelt niets dan angst en nervositeit wanneer ze bij Adreana in de buurt is, vanwege haar vreselijke gave. Ze krijgt wel beelden voor haar ogen, maar het zijn de auditieve schreeuwen, horrorgeluiden, die haar het meest angst aanjagen.



    • Wat ik nog zoek:
    — Iemand die haar helpt met basic dingen, zonder er een bigdeal van te maken. (Uitzoeken van kledij, etc.)
    — Iemand die haar verhalen vertelt
    — Iemand met wie ze haar liefde voor dansen kan delen (en haar daarin wilt bijsturen)
    — Iemand waar ze bang/onzeker van wordt
    — Een vertrouwenspersoon/beste vriend(in)
    — Iemand waarmee ze af en toe eens de stad intrekt
    — Iemand die ze bijles kan geven in het spelen van piano
    — Iemand die haar angsten kent en bij wie ze die kan uiten
    — Etc.


    Als iemand nog ideeën heeft, zeg ze alsjeblieft! ^^

    [ bericht aangepast op 12 maart 2017 - 2:02 ]


    A girl who wonders.

    MabeI schreef:
    Arthur: Het hangt ervan af wat Arthur over Neo denkt.


    Ik denk dat Arthur hem wel waardevol in zal schatten en dus meer naar het positieve - mede door hun gelijkende persoonlijkheden. Het komt er meer op neer of Neo zijn manipulatieve kant of gave naar Arthur zou gebruiken, want anders zou het dikke oorlog zijn tussen de twee, hahaha.


    A girl who wonders.

    Dear peeps — let er alsjeblieft op dat je niet allerlei toevoegingen aan je krachten gaat geven die er totaal niet bijhoren. Dit kan wel zo aan staan gegeven op bepaalde wikia websites, maar dat is in de RPG hier niet de bedoelingen. Als iemand Pain Inducement heeft, is die zelf niet ondoordringbaar voor pijn. Als iemand illusies aan iemand kan laten zien, is dat het enige wat ze kan. Als iemand zichzelf onzichtbaar kan laten maken, is ze niet meteen ondoorgrondelijk voor andermans krachten. Note: iedereen is toegankelijk voor andermans krachten, of je moet een schild hebben als kracht.

    * Dit is geen aanval op iemand / meerdere persoon, gewoon iets om rekening mee te houden. (:


    •

    Busker, Arthur kan eventueel Leander treiteren?


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Mt


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Ik heb wat mensen nodig did Dee een freak/eng vinden, omdat nja she creates darkness en ze is zelf bijna een soort schaduw. Anyone?

    Misschien ook iemand tegen wie Dee wraakgevoelens voelt vanwege... iets en die kan terroriseren met dromen? (Of misschien een groepje mensen?)

    @Mabel had je nog om een bepaalde reden vrienden in gedachten?


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Perffect schreef:
    (...)

    Omdat Zea nog relatief kort bij de Academy is, kan Yara nog wat onwennig jegens jaar zijn? Ik weet niet zo goed wat er verder nog kan zijn, haha. Het enige wat ik kan bedenken is de struggle met hun talent?

    Fergus is een echte leider, wat Yara heel fijn zou vinden. Dus misschien een soort van vrienden, waarbij zij zijn dominantie op prijs stelt/hem volgt? Yara is ook niet bang voor boze mensen of pijn en daarnaast is ze normaal al bang van haar visioenen, dus als hij haar per ongeluk haar grootste angst laat zien, maakt dat haar niet ineens extreem bang/woedend (omdat ze al dealt met visioenen).


    Oke:

    Voor Zea denk ik dat dat inderdaad wel kan. Ze is namelijk doodsbang voor de geesten die ze ziet en dit komt wel min of meer overeen met de visioenen van Yara.
    Voor Fergus weet ik het niet zo goed, als ik eerlijk ben. Ik denk niet dat hij haar als een vriendin zou zien, maar ze kunnen wel gewoon platonisch met elkaar omgaan, hij als leider en zij als volger.


    LIESJE: Ik ben het ermee eens voor zowel Zea als Fergus. (:

    Voor de rest: als iemand wat heeft, komt u maar.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Voor iedereen die nog vrienden zoekt: ik moet nog een rol maken, dus het kan best zijn dat mijn rol een vriendin van een van jullie rollen wordt. Maar ik ben nog niet echt begonnen met het innerlijk, omdat ik nog toestemming moet krijgen voor de kracht van mijn rol.


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Mine.

    Ik probeer vandaag met een opzet voor mijn rol aan de gang te gaan.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Ik ga ook proberen vandaag bezig te gaan aan mijn rollen.


    That is a perfect copy of reality.

    @Paddiecakes: Wel, ze liggen een beetje op dezelfde lijn met karaktereigenschappen, zoals hun sadisme en dergelijke. Plus Neo vindt haar kracht echt heel erg nuttig - niet dat hij er iets mee doet, maar hij houdt ervan de mogelijkheid te hebben.

    @Matty: jeej ^^ wil je er nog iets meer mee doen, of is vrienden en niet vrienden goed genoeg?


    Mhm?

    Ik heb wel echt nog geen idee wat ik met mijn rollen wil, dus ik weet niet goed wanneer ik ze af ga kunnen maken.


    That is a perfect copy of reality.