• PERFFECT'S SCHRIJFWEDSTRIJD


    “And they kissed in the shifting light of the setting sun, the heady fragrance of roses rich in the air.”



    “Hoii,
    welkom bij mijn (eerste) schrijfwedstrijd! Ik ben nogal enthousiast en kan niet wachten om met jou aan de slag te gaan. Wij zullen samen de moeilijke dingen van het schrijven gaan opzoeken en ons best doen om daarin te excelleren. Dat klinkt wel heel erg fancy haha! Lees snel verder en ik hoor graag of je mee doet!

    XOXO
    Hera”


    OPDRACHTEN
    Er zijn vier verschillende opdrachten die ikzelf beschouw als meest uitdagend binnen het (amateur)schrijverschap, met uitzondering van een verhaal afschrijven, haha.
    Jullie zullen elke twee weken één van de volgende challenges krijgen: schrijf een dialoog, een seksscène, een moord en een tussenstuk. De woordenmarge is telkens hetzelfde: 800 tot 1200 woorden. Fanfictie is verboden, verder is elk genre toegestaan, zolang voldaan wordt aan de opdracht.
    Er zijn geen afvallers, dus iedereen die meedoet, gaat ook naar de finale. De opdracht zal groter zijn dan de vier voorafgaande en zal van jullie vragen om jullie opgedane kennis en ervaring nog eens toe te passen. Voor nu blijft de rest nog even geheim!


    “We all grow up and do things we said we would never do.”

    DEELNEMERS
    Ik zie graag toegewijde deelnemers, die zichzelf willen uitdagen en er helemaal voor gaan. Ik geef geen uitstel of joker, maar wel genoeg tijd voor elke opdracht (twee weken).


    JURYLEDEN
    Wil jij mij helpen alle mooie werken te beoordelen? We beoordelen de stukken op grammatica en spelling, stijl/originaliteit, verhaal(lijn) en spanning. Laat het me weten.


    REGELS
    - de huisregels van Quizlet
    - er is geen mogelijkheid tot uitstel/joker
    - naamsveranderingen worden doorgegeven
    - er wordt geen ruzie gemaakt
    - vragen worden in het topic geplaatst, of in (privé)berichtje aan mij gestuurd
    - er wordt in het Nederlands geschreven
    - ook wordt er gestreefd naar zo correct mogelijk Nederlands (grammatica, spelling, interpunctie)
    - ...


    PRIJS
    De winnaar, de deelnemer met de meeste punten, zal een maand lang op mijn profiel komen te staan met een link naar zijn/haar profiel en een creatie naar keuze. Ik ben een student, met niet zo veel geld, dus kan helaas geen credits aanbieden. Natuurlijk heb je na deze wedstrijd wel hele mooie ervaring op kunnen doen!


    LINKS


    BEANTWOORDE VRAGEN
    - Wat is een tussenstuk?
    Het tussenstuk vind ik persoonlijk erg belangrijk in een verhaal. Je hebt natuurlijk bepaalde stukken waarin veel gebeurd of waar een heftige emotie de hoofdrol speelt. Zo werk je namelijk naar een climax toe. Maar het is erg belangrijk om soms ook even een rustmoment in te lassen, anders heb je gebeurtenis na gebeurtenis: heel dramatisch en onrealistisch. De uitdaging is om de spanning even los te laten, maar het toch interessant te houden voor de lezer, toch met je 'tussenstuk' iets bij te dragen aan je verhaal.


    TOESTEMMING
    Hoi Perffect,

    Je wedstrijd ziet er heel goed uit! Hierbij geef ik je toestemming om je schrijfwedstrijd te starten. Vergeet niet dat je wedstrijdtopic gesloten zal worden als je 3 weken niet meer hebt gereageerd. Zoals je weet, mogen wedstrijden nu 5 maanden duren. Daarna zal het topic ook gesloten worden. Ik wens je veel plezier met je wedstrijd!

    Groetjes,
    Rubin

    [ bericht aangepast op 14 maart 2017 - 18:34 ]


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Sorry dat ik wat ambetant ga doen, maar moet ik spelling wel verbeteren als mijn punten toch worden veranderd? Want het voelt alsof ik werk voor niets doe en ik heb ook veel voor school te doen, dus dan zou het fijn zijn om mijn tijd ergens anders in te steken (;


    Mhm?

    Ja, maar ik heb al eerder een lijstje gepost met aantallen fouten per punten aftrek - en daarbij vind ik dat ook Nederlands bij iedereen gelijk zou moeten zijn (want bij het ene jurylid is het niet méér fout dan bij het andere) toch?

    Ow en over het neologisme van PaddieCakes (besproette). Een voltooid deelwoord als bijvoegelijknaamwoord hoor je zo kort mogelijk op te schrijven, net als verbrande eten, dus een neologisme is heel mooi en leuk (echt!!), maar dan moet de regel er wel goed op toegepast worden.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Perffect schreef:
    Ja, maar ik heb al eerder een lijstje gepost met aantallen fouten per punten aftrek - en daarbij vind ik dat ook Nederlands bij iedereen gelijk zou moeten zijn (want bij het ene jurylid is het niet méér fout dan bij het andere) toch?

    Ow en over het neologisme van PaddieCakes (besproette). Een voltooid deelwoord als bijvoegelijknaamwoord hoor je zo kort mogelijk op te schrijven, net als verbrande eten, dus een neologisme is heel mooi en leuk (echt!!), maar dan moet de regel er wel goed op toegepast worden.


    Ja, natuurlijk, maar dan lijkt het me onnozel dat iedereen hetzelfde doet. Misschien dat we het dan in de laatste opdracht kunnen verdelen, zodat we allebei minder werk en meer tijd voor school hebben? Zou je dat lijstje eventueel ook in de beginpost of in de story kunnen zetten? Want het is niet echt makkelijk terug te vinden.

    Ik heb heel eerlijk geen idee wat je bedoelt met zo kort mogelijk.


    Mhm?

    Je maakt best wel veel fouten. En dat heb ik bij eerdere opdrachten ook al gezien. Kan het zijn dat je wat moeite hebt met Nederlands (bijvoorbeeld op de middelbare wat achterstand opgelopen)? Als je wilt kan ik je stuk met alle Nederlands dingen even aanstippen en evt de regels erbij vermelden.

    Ik probeer het wel elke keer te controleren, maar je mag het best aanstippen, misschien leer ik er wat van haha, want ik zie zelf niet zo goed wat ik dan allemaal fout doe.

    Dankjulliewel voor de feedback trouwens.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    MabeI schreef:
    (...)

    Ja, natuurlijk, maar dan lijkt het me onnozel dat iedereen hetzelfde doet. Misschien dat we het dan in de laatste opdracht kunnen verdelen, zodat we allebei minder werk en meer tijd voor school hebben? Zou je dat lijstje eventueel ook in de beginpost of in de story kunnen zetten? Want het is niet echt makkelijk terug te vinden.

    Ik heb heel eerlijk geen idee wat je bedoelt met zo kort mogelijk.


    Ja is goed!! Ik PB je er in de loop van de week even over.

    Dubbel 't' is langer dan één 't'. Ik zal even kijken of ik een wat vaak voorkomend voorbeeld kan vinden.

    @Paddiecakes, ik zal van de week het even regelen, zelfde als de beoordeling van Noiz van de seksscène.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Perffect schreef:
    (...)

    Ja is goed!! Ik PB je er in de loop van de week even over.

    Dubbel 't' is langer dan één 't'. Ik zal even kijken of ik een wat vaak voorkomend voorbeeld kan vinden.

    @Paddiecakes, ik zal van de week het even regelen, zelfde als de beoordeling van Noiz van de seksscène.


    Ooh, je had het echt over de schrijfwijze. Ik dacht echt het woord zelf, dus ik was even wreed in de war (x Die regel ken ik, dus voor mij is de extra uitleg niet nodig (:


    Mhm?

    Ik ga voor 4 niets meer inleveren, dus jullie kunnen verder. Ik deed toch niet mee om te winnen, dus qua punten kan 't me weinig schelen, maar ik kan voor opdracht 4 gewoon niet de inspiratie vinden.

    Ik wil me wel volop inzetten voor de finaleopdracht! Voor zover mogelijk dus.

    Oké, wat fijn om te horen! Voor de finale opdracht krijgen jullie ook ruim de tijd, dus dat meot goed komen!


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    MabeI -> Tamatoa


    Mhm?

    Sorry! Gisteren was ik pas om 9 uur thuis en ik was doodop.
    Ik ga nu de opdracht online zetten.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    De finale opdracht staat online!! De deadline staat op 10 april 07:59. Ik wens jullie heel veel succes en heel veel plezier.

    LINK



    Ook het overzicht is aangepast, maar opdracht vier is er nog niet inbegrepen, omdat Stormfly nog niet heeft ingezonden.

    [ bericht aangepast op 14 maart 2017 - 18:30 ]


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    (Je moet 'm nog even activeren hehe)


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ow oeps iets te enthousiast


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Ahh super cool! c: mag je ook een concept/idee dat je al in deze wedstrijd gebruikt hebt nogmaals gebruiken maar verbeteren/aanpassen?


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Dus je hebt het als het ware al eens geschreven?


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.