• Zoals sommigen van jullie weten ben ik al een tijdje op zoek naar een nieuwe hond, nadat mijn prinsesje vorig jaar op 15 jarige leeftijd is overleden. Nu heb ik een tijdje geleden een gerelateerd topic geplaatst, waarin ik vertelde dat ik stond ingeschreven voor een nestje. Helaas is dit niet gedaan zoals gehoopt, aangezien de teef niet drachtig bleek te zijn na de drachtecho. Honden worden maar 2 keer per jaar loops, waardoor het dus eind 2017 zou zijn voordat ik van deze teef een pupje kreeg. Om de situatie nog vervelender te maken, wilde de eigenaresse wisselen van dekreu. Waardoor er (nogsteeds) niet bekend is welke reu ze wil inzetten. Stel je wacht tot het eind van het jaar en dan kiest ze een reu die je helemaal niet mooi vindt (schoonheid is niet alles, maar naast een fijn karakter wil je wil uiteraard wel een "mooie" hond hebben). Wachten is nooit leuk, dus teleurgesteld ging ik het internet af in de hoop een nestje tegen te komen dat eerder geboren zou worden. Ik heb nog contact gehad met enkele eigenaren, maar ik was niet helemaal te spreken over het uiterlijk of de combinatie van de ouderdieren. De ouderdieren hadden geen mooie kop, of ze hadden teveel wit (wat niet hoort bij dit ras) of de lichaamsproporties klopte niet. Dus ik had me er maar bij neergelegd dat ik waarschijnlijk moest wachten tot eind 2017...

    Tot een vriendin me gisteravond een advertentie van Marktplaats door appte dat iemand 3 weken geleden een nestje had gekregen en er nog één reu en één teef onbesproken waren. En ook nog eens vlak bij ons in de buurt! Kun je het geloven?! Dat was zo'n bijzonder moment, aangezien ik gister heb "opgepast" op een hond van goede vrienden van ons (die hetzelfde ras hebben) en ik de hele dag heb gedacht: "Wat is het toch fijn om weer een viervoeter in huis te hebben! Ik hoop dat ons nieuwe hondje ook snel mag komen." En toen kwam 's avond's die advertentie op mijn pad. Ongelofelijk!

    Vanavond kunnen we al gaan kijken naar het nestje, waar wellicht mijn nieuwe hondje gewoon tussen zit! 😍
    Ik ben helemaal flabbergasted en vind het echt super spannend!!!

    [ bericht aangepast op 13 maart 2017 - 11:25 ]


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Aaah cute! I'm happy for you!^^


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Oh wat fijn! Wat voor ras willen jullie?


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Wat leuk! Ik hoop zo dat jouw nieuwe hondje ertussen zit! Ik weet zelf hoe fijn het is om weer een hond in huis te hebben na het overlijden van een ander, en ik wens je dat geluk echt toe!


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Thanks y'all! ❤

    Scribe schreef:
    Oh wat fijn! Wat voor ras willen jullie?


    Een Groenendaeler (één van de Belgische herders).


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Gibbs schreef:
    Aaah cute! I'm happy for you!^^


    [ heaven knows ]

    O, succes vanavond! Hopelijk is dit nest een schot in de roos voor jou en heb je binnenkort weer een hond. c:

    Ik herken het trouwens wel een beetje, een hond missen. Mijn ouders hebben twee honden (en ook twee katten, trouwens) en ik ben dol op al mijn huisdieren. In augustus ben ik op kamers gaan wonen en ik zie mijn harige extended family alleen nog in de weekenden dat ik thuis ben. Ik mis het echt enorm doordeweeks. Ik kan me goed voorstellen dat je na een dag oppassen met een hond je dan zo voelt. Hopelijk heb je binnenkort dan weer zeven dagen per week een harige lieverd bij je. (flower)


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    cobblepot schreef:
    Wat leuk! Ik hoop zo dat jouw nieuwe hondje ertussen zit! Ik weet zelf hoe fijn het is om weer een hond in huis te hebben na het overlijden van een ander, en ik wens je dat geluk echt toe!


    16 - 09 - '17

    Aw wat leuk!! Ik hoop dat je je hondje gaat vinden vanavond. Hou je ons op de hoogte?


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Iedereen bedankt voor jullie lieve berichtjes! ❤
    En uiteraard hou ik jullie op de hoogte! ^^ Heb om 19:30 afgesproken om op bezoek te gaan, dus zal zodra ik terug ben een berichtje posten.


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Dreadful schreef:
    Iedereen bedankt voor jullie lieve berichtjes! ❤
    En uiteraard hou ik jullie op de hoogte! ^^ Heb om 19:30 afgesproken om op bezoek te gaan, dus zal zodra ik terug ben een berichtje posten.

    +foto's! We willen natuurlijk wel zien (als je hem/haar krijgt) hoe zij/hij eruit ziet! Echt cool!


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Nonpluvius schreef:
    (...)
    +foto's! We willen natuurlijk wel zien (als je hem/haar krijgt) hoe zij/hij eruit ziet! Echt cool!


    Jaaaaa foto's!!


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Nonpluvius schreef:
    (...)
    +foto's! We willen natuurlijk wel zien (als je hem/haar krijgt) hoe zij/hij eruit ziet! Echt cool!


    I will spam y'all to death with all the puppy cuteness! :Y)


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Ik geloof niet niet in het lot, maar dit is wel erg toevallig.

    Hopelijk zit je nieuwe hong er tussen vanavond. Wil je liever een mannetje of een vrouwtje of maakt het je niks uit?


    Physics is awesome



    Met heel veel trots en met nog véél meer liefde stel ik jullie voor aan de allerknapste en liefste Groenendaeler: ons Aoife! ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
    Aoife (ik zal je even helpen, je spreekt het uit als Ifa) is een Ierse naam en betekend "beeldschoon" en "prachtig." Aoife is nu 3 weken (en 4 dagen) oud, wat betekend dat ze over 5 weken al bij ons komt wonen! 😍

    [ bericht aangepast op 14 maart 2017 - 18:42 ]


    I'll lick the poison from right off your kiss

    ooh wat een schatje!!! en een heel mooie naam. veel geluk en plezier gewenst alvast 😊