• Hey! Het leek mij handig dat er eens een slaap topic zou komen! Veel mensen hebben last van slaapproblemen (waaronder ik zelf). Het leek mij handig om elkaar tips te geven met als doel om 's nachts de stress en paniek te verminderen en dus sneller in slaap te vallen! Ik heb wat tips vanuit mezelf maar het zou fijn zijn als anderen nog meer tips weten (deze vul ik dan aan in de beginpost)! Ook is dit bedoeld als een gezellig praattopic waarin je over je dromen kan praten of wanneer je 's nachts (en overdag natuurlijk) iemand zoekt om mee te praten. Daarnaast kan je ook je gevoelens/ervaringen van je afschrijven. Het kan allemaal hier in dit topic! Een ander pluspunt: je kan hierdoor misschien nog meer quizletters leren kennen! ;D Lijkt je het leuk om hierin te zitten? Dan zet ik je op het lijstje! Graag aangeven wat je (schuil)naam is en eventueel hoe oud je bent. Je mag ook aangeven of je een goede of slechte slaper bent, dan zet ik dat erbij, maar dat hoeft niet. (:

    Mocht dit topic ooit volraken, dan ben ik degene die een nieuw topic start!

    De lijst:

    1. Werecoyote // Precious // 19 jaar // Slechte slaper
    2. cobblepot // Shania // 16 // Slechte slaper
    3. Livsnjutare // Sanne // 17 jaar // Slechte slaper
    4. Monochopsis // Erieka // 21 jaar // Slechte slaper
    5. VaIeska // Famke // 15 jaar // Goede slaper
    6. Aloy // Elise // 22 jaar // Slechte slaper
    7. Patholoog // Manon // 21 jaar // Lange slaper
    8. Nonpluvius // Mare // 13 jaar // Redelijke slaper
    9. Archie // Megan // 18 jaar // Goede slaper
    10. Appleby // Lonne // 14 jaar // Redelijke slaper
    11. Stormfly // Lilly // 13 jaar // Slechte slaper
    12. Adornanble // Wolfram // 16 jaar // Slechte slaper
    13. Noiz // Romi // 17 jaar // Meestal goede slaper
    14. Llywelyn // Delphine // 13 jaar // Redelijke slaper
    15. Dalgliesh // Sofie // 21 jaar // Goede slaper
    16. Dysphoria // Glenn // 22 jaar // Slechte slaper
    17. Paddiecakes // Lizor // 19 jaar // Slechte slaper
    18. Prediker // Evi // 16 jaar // Wisselend goede/slechte slaper
    19. Apfelstrudel // Vera // 15 jaar // Best goede slaper
    20. Perffect // ? // 18 jaar // Goede slaper
    21. Scandal // Erica // 24 jaar // Slechte slaper
    22. Nefyd // Ad // 14 jaar // Slechte slaper
    23. Krullie // Emma // 22 jaar // Goede slaper
    24. Richonne // Laura // 22 jaar // Slechte slaper
    25. Traynor // Mirte // 23 Jaar // Wisselende slaper
    26. Valtersen // Dore // 18 jaar // Relatief goede slaper
    27. Vesania // Ava // 13 jaar // Slechte slaper
    28. MacGyver // Kim // 22 jaar // Best goede slaper
    29. Karlsson // Nikki // 21 jaar // Meestal goede slaper
    30. Kogane // Eva // 16 jaar // Slechte slaper
    31. Brinvi // Cheryl // 21 jaar // Slechte slaper
    32. Bff_bestfriend // Sila // 10 jaar // Redelijke slaper
    33. Hannibal_Lecter // Hannibal // 18 jaar // Goede slaper
    34. Jammer // Sophie // 19 jaar // Slechte slaper
    35. Hooverphonic // Sarah // 20 jaar // Slechte slaper


    Tips:
    - Thee (zoals Slaapthee) / warme melk drinken voor het slapen gaan
    - Proberen om zo min mogelijk te stressen dus ontspan!
    - Niet steeds naar de wekker kijken
    - Het accepteren dat je niet kan slapen (en hierdoor val je juist sneller in slaap!)
    - Alle gebeurtenissen van de dag proberen los te laten
    - Oordoppen
    - Slaapmasker
    - Zo min mogelijk licht aan
    - Kamer moet niet te warm zijn
    - Melatonine
    - Geen caffeine zes uur voor het slapen gaan
    - Niet op schermen kijken voor het slapen gaan (7 minuten lezen maakt dit wel ongedaan!)




    [ bericht aangepast op 11 april 2017 - 20:49 ]

    Hoeveel slaap jij per dag?

    15.5% (11 stemmen)
     
    9+ uur

    38.0% (27 stemmen)
     
    Tussen de 7 en 9 uur

    19.7% (14 stemmen)
     
    5 tot 6 uur

    7.0% (5 stemmen)
     
    Minder dan 5 uur

    12.7% (9 stemmen)
     
    Verschilt per dag

    7.0% (5 stemmen)
     
    Wat is slaap?


    The sun will rise and we will try again.

    Altijd in piyama hier
    Ehhh behalve op scoutsweekend dan meestal ondergoed en jogging ofzo oeps hygiëne nul


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Zijn hier ook mensen die chronisch vermoeid zijn?


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    Venelia schreef:
    Zijn hier ook mensen die chronisch vermoeid zijn?

    Ik, maar dat komt niet per se door (niet) slapen.

    Wie slaapt nu ook de ene nacht goed en de volgende dag weer slecht, dan weer goed etc.? Dus om de nacht?


    The sun will rise and we will try again.

    Apfelstrudel schreef:
    (...)

    Zo slaap ik soms ook, vooral als ik in een slaapzak slaap. Mijn zus noemt me dan mummie.. Meestal slaap ik op mijn zij met een been gebogen en de ander bijna recht. Soms slaap ik op mijn buik, met een been gebogen. Meestal zit mijn voet om mijn been heen.

    ^ 'Mummie' heb ik nog nooit gehoord, haha. Ook wel origineel (;


    MacGyver schreef:
    (...)

    Dat is niet aardig, dat ze je 'dooie' noemen. En iedereen heeft een eigen manier van slapen/een eigen slaaphouding. Jouw slaaphouding schijnt wel het beste te zijn, want ik heb toen zijn artikel gelezen over slaaphoudingen en toen scheen op je rug liggen het beste te zijn.

    Voor een aantal jaar heb ik op mijn buik geslapen, terwijl ik met mijn rechterhand het puntje van mijn dekbed vasthield. Waarom weet ik niet want ik slaap alleen dus niemand kan mijn dekbed "stelen".

    Nu slaap ik meestal op mijn linkerzij, terwijl ik het puntje van mijn dekbed naar binnen vouw en mijn rechterarm er op leg. Tenminste, zo val ik in slaap.

    Als het niet lukt om in slaap te vallen, ga ik toch weer op mijn buik liggen.



    ^ Ach, ik kan er wel mee lachen, hoor. Beter een 'dooie' dan een 'foetus'. :')
    Ik wist niet dat het de beste slaaphouding is. Goed om te horen! Het is in ieder geval wel handig als je sterft terwijl je in die houding slaapt, dan lig je meteen goed.

    Trouwens, RESPECT VOOR DE MENSEN DIE OP HUN BUIK SLAPEN! Dat houd ik letterlijk nog geen seconde uit.

    Respect aan iedereen die een normaal aantal uur kan slapen. Tussen de 7 en 9 dus. Ikzelf slaap 10 tot 12. :') het is echt erg gewoon. En als ik een wekker zet ben ik de gehele dag super moe omdat ik dan te weinig geslapen heb Ik kan echt met gemak de gehele dag door slapen ook, oeps.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Gibbs schreef:
    Respect aan iedereen die een normaal aantal uur kan slapen. Tussen de 7 en 9 dus. Ikzelf slaap 10 tot 12. :') het is echt erg gewoon. En als ik een wekker zet ben ik de gehele dag super moe omdat ik dan te weinig geslapen heb Ik kan echt met gemak de gehele dag door slapen ook, oeps.


    Mijn normale slaapritme is 9/10 uur, maar ik wordt altijd een uur eerder wakker gemaakt, omdat ik naar school moet.


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Hannibal_Lecter schreef:
    (...)
    ^ Ach, ik kan er wel mee lachen, hoor. Beter een 'dooie' dan een 'foetus'. :')
    Ik wist niet dat het de beste slaaphouding is. Goed om te horen! Het is in ieder geval wel handig als je sterft terwijl je in die houding slaapt, dan lig je meteen goed.

    Trouwens, RESPECT VOOR DE MENSEN DIE OP HUN BUIK SLAPEN! Dat houd ik letterlijk nog geen seconde uit.


    De 'foetus' houding vind ik ook niet fijn, tenzij het dekbed is los geraakt(en ik geen zin heb om hem weer onder mijn matras te stoppen) en ik anders koude voeten krijg.

    Misschien kan ik ooit nog eens dat artikel terug vinden.

    Dat klinkt wel macaber, maar het is wel waar

    Dankjewel! Dat heb ik dus met mensen die op hun rug slapen, dat hou ik niet uit. Soms voel ik ook echt zo'n druk op mijn borst als ik te lang op mijn rug lig(klinkt raar, is echt waar) Dus ik heb echt respect voor jou!


    Physics is awesome

    MacGyver schreef:
    (...)

    De 'foetus' houding vind ik ook niet fijn, tenzij het dekbed is los geraakt(en ik geen zin heb om hem weer onder mijn matras te stoppen) en ik anders koude voeten krijg.

    Misschien kan ik ooit nog eens dat artikel terug vinden.

    Dat klinkt wel macaber, maar het is wel waar

    Dankjewel! Dat heb ik dus met mensen die op hun rug slapen, dat hou ik niet uit. Soms voel ik ook echt zo'n druk op mijn borst als ik te lang op mijn rug lig(klinkt raar, is echt waar) Dus ik heb echt respect voor jou!


    Thank you! (:

    ik deel hier maar even mn struggles
    heeft iemand ook gewoon wallen die niet weggaan en dan nog van die donkere kringen uhg rip


    Heaven is a place that we all have

    MacGyver schreef:
    (...)

    De 'foetus' houding vind ik ook niet fijn, tenzij het dekbed is los geraakt(en ik geen zin heb om hem weer onder mijn matras te stoppen) en ik anders koude voeten krijg.

    Misschien kan ik ooit nog eens dat artikel terug vinden.

    Dat klinkt wel macaber, maar het is wel waar

    Dankjewel! Dat heb ik dus met mensen die op hun rug slapen, dat hou ik niet uit. Soms voel ik ook echt zo'n druk op mijn borst als ik te lang op mijn rug lig(klinkt raar, is echt waar) Dus ik heb echt respect voor jou!


    Als ik op mijn rug lig, mis ik de warmte, mijn benen die elkaar warm houden en op elkaar liggen en mijn hand onder mijn hoofd. Ik zelf slaap niet in de foetus houding, maar wat rechter. Op mijn zij met een been ongeveer 90 graden en de ander bijna recht of iets rechter dan de ander. Soms slaap ik als 'de berg beklimmer' of 'de mummie/dode' heel soms in 'de foetus'. Maar heel vaak moet mijn voet om mijn andere been. Ik moet mijn lichaam warm houden met mijn lichaam zeg maar..


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Nefyd schreef:
    ik deel hier maar even mn struggles
    heeft iemand ook gewoon wallen die niet weggaan en dan nog van die donkere kringen uhg rip

    Ik moet noooit foto's maken voor het slapen gaan, door.. wallen en blauwe kringen.


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Apfelstrudel schreef:
    (...)
    Ik moet noooit foto's maken voor het slapen gaan, door.. wallen en blauwe kringen.


    nee ik heb ze echt de hele dag door, ik haaT HET echt


    Heaven is a place that we all have

    Nefyd schreef:
    ik deel hier maar even mn struggles
    heeft iemand ook gewoon wallen die niet weggaan en dan nog van die donkere kringen uhg rip


    Welkom in mijn wereld! De huid onder mijn ogen is van zichzelf donkerder, dat heeft niks te maken met slecht slapen. I'm just born to be a villain. :')

    Nefyd schreef:
    ik deel hier maar even mn struggles
    heeft iemand ook gewoon wallen die niet weggaan en dan nog van die donkere kringen uhg rip


    Ik heb het ook bij mij in de familie is het ook zo


    Denk aan de toekomst, niet aan het verleden