• I solemnly swear that I am up to no good.





    Same school, same story, same characters, different time; a Modern Marauders Story.

    Kerst is voorbij. Een nieuw jaar is aangebroken. De vier vrienden - James, Sirius, Remus en Peter - staan klaar om zoals in het originele verhaal de boel op stelten te zetten. Hogwarts is echter wat veranderd; er zijn geen uilen en geen perkamentrollen, alles gaat nu via het internet! In dit RPG kan je uitvinden hoe het zou zijn als de Marauders nu geleefd zouden hebben.

    Dit is een doorstart van het RPG Modern Marauders, we doen dit zodat het ook voor andere makkelijker is om mee te doen.



    "Messrs Moony, Wormtail, Padfoot, and Prongs —
    Purveyors of Aids to Magical Mischief-Makers — are proud to present: The Marauder’s Map."



    R O L L E N
    [Dit mogen zowel bestaande als zelf bedachte rollen zijn.]
    GRYFFINDOR VOL
    • Sirius Orion Black • Ben Barnes || Dumblydore [1.1]
    • Remus John Lupin • Andrew Garfield || WillNotLearn [1.8]
    • Peter Pettigrew • Evan Peters || Dumblydore
    • James Potter • Aaron Taylor-Johnson || Voldymort [1.9]
    • William Theodore Weasley • Tijn Elbers || PeterMaximoff [1.10]
    • Lily Evans • Karen Gillan || Sluggyhorn [1.5]
    • Kathelaine Avierella Savore • Zoey Deutch || Dumblydore [1.10]
    • Mary Elizabeth MacDonald • Lily Collins || McGonygall [1.10]
    • Marlene McKinnon • Emilia Clarke || Marlow [?]
    • Gwendolyn Caroline Martch • Sophie Turner || Roms [1.7]

    SLYTHERIN VOL
    • Severus Snape • Louis Garrel || HalfBloodPrince [1.11]
    • Regulus Arcturus Black • Ezra Miller || Voldymort [1.9]
    • Dorian Arcelin Kasai • Xavier Dolan || Dumblydore [1.1]
    • Caleb Brody Hughes • Mariano Ontañon || McGonygall [1.2]
    • Celebran Serpen von Leirko • Lucky Blue Smith || Dumblydore [1.12]
    • Blake Sophia Haynes • Monica Ollander || Solomita [1.3]
    • Scarlett Rose River • Diana Agron || Bughead [1.1]
    • Franciszka Malia Rogers • Ashi Ross || PeterMaximoff [1.2]
    • Adalae Cresenta Romanova • Nina Dobrev || Bellytrix [1.3]
    • Maia Raegan von Leirko • Amelia Zadro || Marlow [1.11]

    RAVENCLAW VOL
    • Cedric James Carrow • Colton Haynes || Bughead [1.1]
    • Jonathan Clermont • Jonathan Jaffe || Retrogade [1.9]
    • Castor Eichenauer • Arthur Gosse || Sluggyhorn [1.11]
    • Frank Longbottom • Matthew Hitt || Retrogade [1.12]
    • Gilderoy Lockhart • Leonardo DiCaprio || JamesPotter [1.12]
    • Faelia Christina Brown • Emily Bador || Solomita [1.3]
    • Primrose Matilda York • Emeraude Toubia || PeterMaximoff [1.2]
    • Tallulah Fran Moriarty • Daisy Smith || Grindywald [1.11]]
    • Alice Fortescue • Carey Mulligan || McGonygall [1.12]
    • Dorcas Meadows • Ines Garcia || Ravenpuff [1.12]

    HUFFLEPUFF
    • Luke Nathan MacNamara • Michael Clifford || PeterMaximoff [1.2]
    • Jason Axel O'Donnell • Finn Harries || McGonygall [1.11]
    • Ollie Gabriel Reid • Hugh Vidler || Solomita [1.3]
    • Alexander Blackbourne • RJ king || Ravenpuff [1.12]
    • Chloe Maliette Porter • Scarlett Leithold || Retrogade [1.2]
    • Nova Tamzin Archer • Katherine McNamara || Voldymort [1.9]
    • Rozalua Maut Liluye • Ashley Moore || Dumblydore [1.10]
    • Isla Ashworth • Alissa Violet || Ravenpuff [1.11]
    • Raven Seymour • Karrueche Tran || Voldymort [1.12]
    Leraren
    • Reginald Green - Defense Against the Dark Arts
    • Horace Slughorn - Potions
    • Balthazar Ansem Claerkson - Ancient Runes
    • William Xavier Herberry - Herbology
    • Minerva McGonagall - Transfiguration/Gryffindor Head
    • Sybill Patricia Trelawney - Divination
    • Alix Rose Thomas - Charms
    • Nola Evangeline Bordelon - Astronomy
    • Catharina Julia Bell - Alchemy
    Prefects
    Twee Prefects (meisje en jongen) van elke afdeling

    GRYFFINDOR
    • Remus John Lupin • WillNotLearn
    • Lily Evans • Sluggyhorn

    SLYTHERIN
    • Dorian Arcelin Kasai • Dumblydore
    • Blake Sophia Haynes • Solomita

    RAVENCLAW
    •
    • Alice Fortescue • McGonygall

    HUFFLEPUFF
    • Luke Nathan MacNamara • PeterMaximoff
    • Nova Tamzin Archer • Voldymort
    Quidditch Team
    GRYFFINDOR
    Keeper
    • Gwendolyn Caroline Martch • Roms
    Chasers
    • James Potter • Voldymort || Captain
    • Kathelaine Avierella Savore • Dumblydore
    • Marlene McKinnon • Marlow
    Beaters
    • Sirius Orion Black • Dumblydore
    • William Theodore Weasley • PeterMaximoff
    Seeker
    • Mary MacDonald • dubbeIstrijder

    SLYTHERIN
    Keeper
    • Dorian Arcelin Kasai • Dumblydore
    Chasers
    • Scarlett Rose River • Bughead
    • Caleb Brody Hughes • McGonygall
    • Adalae Cresenta Romanova • Bellytrix
    Beaters
    • Celebran Serpen von Leirko • Dumblydore
    • Maia Raegan von Leirko • Marlow
    Seeker
    • Regulus Arcturus Black • Voldymort || Captain

    RAVENCLAW
    Keeper
    • Frank Longbottom • Retrogade
    Chasers
    • Cedric James Carrow • Bughead || Captain
    • Castor Eichenauer • Sluggyhorn
    • Dorcas Meadows • Ravenpuff
    Beaters
    • Faelia Christina Brown • Solomita
    • Primrose Matilda York • PeterMaximoff
    Seeker
    • Gilderoy Lockhart • JamesPotter

    HUFFLEPUFF
    Keeper
    • Jason Axel O'Donnell • McGonygall || Captain
    Chasers
    •
    • Rozalua Maut Liluye • Dumblydore
    • Unknown
    Beaters
    • Alexander Blackbourne • Ravenpuff
    • Unknown
    Seeker
    • Chloe Maliette Porter • Retrogade



    "She hated him!" "Nah, she didn't."




    RPG
    Social Media
    Twitter [Tag: #ModernMaraudersQ]
    Sirius Black - @SexySirius
    Dorian Kasai - @DorianKasai
    Cedric James Carrow - @CedCarrow
    Scarlett Rose River - @ScarlettxRiver
    Lajila Lancaster - @TheycallmeJil
    Jason O'Donnell @JaseODonnell
    Caleb Brody Hughes - @CalHghs
    Frankie Rogers - @FrankieMalia
    Luke Nathan MacNamara - @DraoiIldaite]
    Pixie York - @PixieMYork
    Chloe Porter - @ChloeMal_
    Frank Longbottom - @franktastic_af
    Adalae Cresenta Romanova - @adaromanov
    Axel James Sutherland - @SutherlandAxel
    Ailis Sutherland - @Ailydaily
    Blake Sophia Haynes - BlakeSHaynes
    Faelia Christina Brown - @Faeliafairy
    Ollie Gabriel Reid - @ollietoremember
    Gossip Girl - @GoGiHogwarts
    Harper Coralie Lukasiak - @LukasiakHarper
    Severus Snape - @PrinceHalfB
    Lily Evans - @_LilsEvans
    Emily Lucy Matthews - @emilylucy17
    Celebran von Leirko - @SvonLeirko
    Alice Prewett - @PrewettAlice
    Alexis Pascal Rutherford - @AlexisPascalR
    Gwendolyn Caroline Martch - @SexyGwency
    Kathelaine Savore - @_LanaaBanana
    Mavi Fallyn Rogers - @MavixAwesome
    Daniël Cillin Rogers - WildDanny26
    Max Adrian Sanderson - @hufflepuffmax
    Caspian Foxx Zachariah @Caspian_f
    Maia von Leirko - @MaiaRaegan
    James Potter - @JamesProngs24
    Peter Pettigrew - PeterPettigrew8
    Marlene McKinnon - Marley_McKinnon
    Regulus Black - @Regulus_Black61
    Mary Macdonald - @Mac_Marry11
    Remus Lupin - @LupinRemus1
    Freya Brennan - @HufflepuffFreya
    Dove Sparrow @DoveSparrow
    Avon Snyder @AvondSnyder

    Snapchat
    Sirius Black - wholetthedogout
    Dorian Kasai - GetOut
    Cedric James Carrow - CedricRavenclaw
    Scarlett Rose River - ScarlettxRiver
    Lajila Lancaster- jil_lvl
    Jason O'Donell - JaseODonnell
    Caleb Brody Hughes - Calpal_
    Frankie Rogers - FrankieMalia
    Luke Nathan MacNamara - DraoiIldaite
    Pixie York - PixieMYork
    Chloe Porter - chloecat
    Frank Longbottom - franktastic
    Adalae Romanova - Adalae_cr
    Axel James Sutherland - ?
    Ailis Sutherland - Ailydaily
    Blake Sophia Haynes - blakedelreyy
    Faelia Christina Brown - faelia182
    Severus Snape - sev
    Lily Evans - MsEvans
    Celebran von Leirko - CvonLeirko
    Alexis Pascal Rutherford - IProbablyHateU
    Gwendolyn Caroline Martch - SexyGwency
    Kathelaine Savore - LanaBanana
    Max Adrian Sanderson - huffle_max
    Maia von Leirko - MRaegan
    Emily Matthews - Emiloveyou
    James Potter - DeerJames
    Peter Pettigrew - PeterPettigrew_
    Mary Macdonald - marryme
    Remus Lupin - RemusLupin
    Freya Brennan - FreyaHufflepuf
    Dove Sparrow - LovelyDovey
    Avon Snyder - AttractiveAvon


    Links


    Regels                                                                                                                 
    ◆ Reserveringen blijven vier dagen staan.
    ◆ Er is geen maximaal aan personage's, maar minstens één jongen.
    ◆ Alleen ik maak topics aan.
    ◆ Personages zitten allemaal in hun zesde leerjaar.
    ◆ Posts van minimaal 300 woorden.
    ◆ Geen ruzie behalve in de RPG zelf.
    ◆ Of topic in het speeltopic graag tussen haakjes of in het praattopic.
    ◆ Houd de afdeling en geslachten gelijk.
    ◆ 16+ is toegestaan.
    ◆ Zonder toestemming mag je de personage's van anderen niet besturen.
    ◆ Leraren worden bestuurd door iedereen.
    ◆ Topics moeten geopend worden met I solemnly swear that I am up to no good en geëindigd worden met Mischief Managed.
    ◆ Als je twee weken niet meer reageert, stuur ik je een bericht, als je in de twee weken daarna nog niet reageert, vervalt je rol, tenzij je een geldige reden hebt.
    ◆ Denk heel goed na voordat je meedoet. Ik steek hier veel tijd in en het is ook niet leuk voor andere als je niet meer reageert.


    Starters

    Saturday, June 27th — Quidditch & End of Year Feast

    Bijna vijf maanden later is het alweer het einde van het jaar. De laatste Quidditch wedstrijd zal vandaag plaatsvinden samen met het eindejaars banquet, de uitreiking van de House en Quiddtich-Cup en het felbegeerde gemaskerde bal! De volgende ochtend staat de Hogwarts Express weer klaar om iedereen naar huis te brengen. Maar eerst de laatste Quidditch wedstrijd tussen Hufflepuff en Gryffindor! De vorige twee wedstrijden zijn in de afgelopen maanden gespeeld. Gryffindor tegen Ravenclaw, waarin Gryffindor heeft gewonnen en Hufflepuff tegen Slytherin waarin Hufflepuff heeft gewonnen. Op dit moment staat Slytherin nog steeds bovenaan in de Inter-House Quidditch Cup, maar de vraag is of dat zo gaat blijven? Vergeet daarnaast ook niet het spelletje Gotcha en er is nog iets speciaals uitgedeeld deze morgen bij het ontbijt: het jaarboek. Hierin staan alle leerlingen en de uitslagen van de stemrondes, maar wat is dit nou? Tussen de bladeren van het boekje zit ook nog een ander papiertje. De lijst van Gossip girl, prepare for drama.

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Saturday, February 14th — Quidditch

    Het is eindelijk zover! De wedstrijd tussen Ravenclaw en Slytherin is aangebroken en iedereen staat te popelen om te zien wie er ditmaal vandoor gaat met de winst. Slytherin staat op het moment eerste en Ravenclaw derde, maar er kan nog zoveel gebeuren. Wens je team geluk en moedig ze aan! Oh ja en vergeet niet Blake te feliciteren, want vandaag is het haar verjaardag. Natuurlijk valt er nog iets meer op aan deze dag en dat is dat het valentijn is. Alle stelletjes kunnen vandaag lekker kleffen, maar voor degene met een crush, vergeet niet om je valentijn roos te sturen. Wil jij met jouw personage een roos sturen? Stuur dan een pb naar Dumblydore met: de naam van jouw personage, de naam van degene naar wie de roos moet, evt. een berichtje voor degene naar wie de roos gestuurd wordt. De rozen zullen gedurende de dag anoniem uitgedeeld worden door professor McGonagall.

    Op dit moment staat madam Arestina, de scheidsrechter, op het Quidditch veld, klaar om de wedstrijd af te trappen. Ze heeft haar fluitje in haar handen en zal enkel eerlijk spel accepteren. Het is een mooie dag, koud, maar zonnig, perfect Quidditch weer. Alle spelers mogen het veld opkomen en de captains moeten elkaar een hand geven! (Je mag nog eventjes elkaar succes wensen etc. in de kleedkamers natuurlijk.) De eerste ronde zal zo snel mogelijk in het praattopic worden gepost, met uitleg. Veel plezier!


    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Sunday, January 4th — Scarlett's Party

    Iedereen is veilig gearriveerd op Hogwarts. Scarlett heeft eerder aangekondigd dat er vanavond een feest zal zijn in de Slytherin Common Room en dat feest begint nu. Trek je mooiste - of sletterigste - jurk aan, poets je schoenen en doe je haar, want het is tijd om eens flink los te gaan. De drank staat al klaar en het feest kan beginnen!

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken./justify]

    Sunday, January 4th — Last day of the break

    [justify]Het einde van de kerstvakantie is aangebroken, kerstmis is voorbij en het nieuwe jaar is ingeluid. Morgen begint de school weer en om elf uur vertrekt de Hogwarts Express vanaf Kings' Cross om degene die tijdens de kerst naar huis gegaan zijn weer terug naar school te brengen. Geniet van je laatste dag vakantie en zorg er vooral voor dat je al je huiswerk bijgewerkt hebt, want morgen moet iedereen weer meteen aan de slag! ❄️

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Wednesday, December 24th — Christmas Dance

    Nog steeds ligt er buiten een dikke laag sneeuw. Het is de avond van het kerstbal en iedereen maakt zich klaar om richting The Great Hall te gaan. De meeste leerlingen gaan na “The Christmas Dance” naar huis en de rest blijft de hele vakantie op school. Happy holidays!

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Monday, December 22nd — Christmas Holiday

    Het is maandag ochtend, buiten is alles bedekt met een dikke laag sneeuw, een goed begin van de kerstvakantie. Enkele leerlingen zijn afgelopen vrijdag al gelijk naar huis gegaan om kerst te vieren met hun ouders, de meeste leerlingen gaan na “The Christmas Dance” op kerstavond naar huis en de rest blijft de hele vakantie op school. Happy holidays! Don’t forget; happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.
    Mischief Managed.

    [ bericht aangepast op 7 mei 2017 - 14:50 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Celebranae "Celeb" Serpen von Leirko


    17• Year 6 • Pureblood • Slytherin • Beater • His Dorm • Adalae

    'Castor, ik zou nooit naar prom willen met Castor, want hij heeft mijn beste vriendin hier pijn gedaan voor zover ik weet,' fluistert ze en ik frons lichtjes. Oh. 'Iz is de persoon waarmee ik hoogstwaarschijnljk naar prom ga en Roza is de persoon waarmee ik hoogstwaarschijnlijk nooit naar prom zal gaan.' Langzaam beginnen de puzzelstukjes in elkaar te vallen en ik kijk haar haar verbaasd aan. Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Waarom wil dit onbekende meisje met mij naar het schoolfeest. Heeft ze dan niet van mijn reputatie gehoord? Is dit een truc? Om ervoor te zorgen dat iedereen me straks weer uit kan lachen. Nee, dan zou ze mijn haar niet terug gekleurd hebben. 'De kleur is zo goed als weg en ik ga omdat ik Iz mijn gymschoenen heb beloofd voor haar date, dus die moet ik af gaan leveren. Maar ik geloof niet dat je een afschuwelijk persoon bent, zelfs als je dat zelf wel gelooft. En als je dat wel bent, een afschuwelijk persoon, dan denk ik dat ik best meer afschuwelijke personen om mij heen wil.' Ze overhandigt mij een tube met zalf, glimlacht en verdwijnt, terwijl ik haar nog een beetje flabbergasted nakijk. Ik staar naar de tube in mijn hand en neem dan de beslissing. Ik haal mijn mobiel uit mijn zak en stuur haar een berichtje.
    > Hey. - Celeb
    > Hey - Fran
    > So, are you going back soon? - Celeb
    > To the US? No, I don't think so, I am allowed to do another year at Hogwarts, why? - Fran
    > Well. I was just wondering if you well maybe were going to the end year ball thing. - Celeb
    > I'm not sure yet, depends on who I would be going with. Are you going? - Fran?
    > Well, I just maybe thought. We could like. Go. - Celeb
    > maybe we could yes, that would be nice right? - Fran
    > Okay. that's good. Uhm, see you then? - Celeb
    > I'll probably see you around school before, I hope, but yeah, see you there definitely - Fran
    > yeah, okay, true. Sorry I wanted to asked you just now, but you went away - Celeb
    > I didn't mean to rush out on you. Im sorry. Emh, did you use the cream stuff I gave you for your skin? - Fran
    > Yeah, it worked, kinda, thanks - Celeb
    > That's good, I'm glad I could help - Fran
    > yeah thanks - Celeb
    > I can buy you a dress. If you want. As a present. - Celeb
    > Prom dresses are insanely expensive tho. I can't actually let you do that right? - Fran
    > Oh that doesn't matter. I just thought that would be nice. - Celeb
    > you are actually a very nice person you know that? - Fran
    > No - Celeb
    > No? - Fran
    > I'm not. I'll get the dress send to you - Celeb
    > Just pick a nice one okay? I think you're kinda likable tho - Fran
    > Do you like red? You too. - Celeb
    > Red is a lovely colour - Fran
    > Good - Celeb
    Ik bijt mijn lip en een beetje ongemakkelijk loop ik de Common Room uit nadat ik mijn gezicht en handen ingesmeerd heb met het zalfje.. Als ik met Fran naar het feest gaat, zullen mensen dan stoppen met de bullshit over het feit dat ik zogenaamd "asexueel" ben? Ik heb geen idee, maar het is in ieder geval een poging waard en ik denk dat het misschien best leuk kan zijn. Soort van. Fran is in ieder geval aardig. Denk ik. Ik loop richting de keukens en probeer zoveel mensen te ontwijken, omdat ik me nogal ongemakkelijk voel met de rode vlekken over mijn hele gezicht en handen. Gelukkig kom ik niemand tegen en kan ik gewoon richting de keukens lopen, waar ik Adalae zie zitten. Ik tik op haar schouder om haar te laten weten waar ik ben. Ik open de deur, maar hoor gelijk stemmen en sluit de deur weer. 'We gaan ergens anders heen,' zeg ik en ik loop weer weg van de keukens. Ik trek de hoodie van mijn Slytherin sweater wat verder over mijn gezicht heen.


    "I had fun in hell, can I come home now?"

    [ bericht aangepast op 20 april 2017 - 15:07 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Caleb Brody Hughes
    “I always have this fear that one day you are going to discover that I'm not as great as you once thought I was.”



    ‘Iek weet 'et niet,' mompelde Lana en ik keek haar vragend aan, ‘eigenlijk 'eb ik niet echt iets meer te doen. Iedereen van de vriendinnen groep 'eeft zijn eigen plannen getrokken. Lily ies met Djames. Nova ies met Roza. Isla gaat naar Jason. Mary ies met Gilderoy. Marlene met Castor. Chloe met Ollie... Iek weet niet waar Gwen, Pixie, Dorcas en Alice zijn, maar in ieder geval niet hier.’ Ze lachte zachtjes en haalde haar schouders op. ‘Iek denk dat iek gewoon series ga kijken of zo, totdat jouw feestje is afgelopen.’ Ik blikte naar beneden, naar haar handen en vingers, gezien ze aan mijn shirt zat te plukken. ‘Iek 'eb namelijk ook niet echt heel veel zin om te gaan feesten vanavond. Sorry. Iek ben moe.’ Ze sloeg haar armen om mijn middel heen en begroef haar gezicht in mijn borst. Beschermend sloeg ik mijn armen om haar heen en drukte ik een kus op haar voorhoofd. ‘Beloof me dat je wel voorzichtig bent, oké? Iek vind het prima als iek je dronken in bed moet stoppen, maar dan liever wel omdat je een geweldige avond gehad hebt en niet omdat je je zo vreselijk voelt dat je je gevoelens wegdrinkt.’ Ze streek met haar vingers door mijn haren en voor een aantal tellen keken we elkaar enkel aan. ‘Beloof je me dat?’ Ik sloeg mijn ogen neer en knikte langzaam. Ik voelde haar zachte lippen toen op de mijne en zachtjes kuste ik haar terug, terwijl ik haar gezicht tussen mijn handen nam.
    Ik trok haar wat dichter tegen mij aan, maar nam nog wel even de tijd om nog antwoord te geven op haar vraag.
          ‘Dat beloof ik,’ fluisterde ik zachtjes tegen haar lippen aan en opende mijn ogen, zodat ik haar aan kon kijken. ‘En ik kan wel eerder terugkomen van het feestje... Netflix and chill.’ Ik grijnsde en schonk haar een knipoog, voordat ik weer mijn lippen op die van haar drukte.




    18 • Year 6 • Pureblood • Slytherin • Chaser • Outside • Lana


    I just caught the wave in your eyes

    JAMES "PRONGS" POTTER
    "Until the very end."


    16 • YEAR 6 • PUREBLOOD • GRYFFINDOR • CHASER • GRYFFINDOR GIRL'S DORM • LILY

    'Je kunt de keuzemogelijkheden niet zo naar je hand buigen, Potter,' zegt ze maar ik grijns slechts naar haar en zeg er verder niks op. Dat kan ik wel en dat merkt ze nu ook, maar ik zie dat ze het niet toe wil geven. Ik vind het leuk om haar af en toe zo te plagen, maar ik merk dat hij me ook wil plagen. Dat is wat minder, al kan ik er ook van genieten. Het feit dat ze me niet ontloopt en me zelfs kust is al een grote overwinning voor meneer James Potter hier. Niemand had het verwacht maar langzaam maar zeker lijkt Lily op te warmen door mijn enorm goede verleidingskunsten naturlijk, ze kan me niet weerstaan.
          'Ik denk dat we daar allebei het antwoord wel op weten,' antwoordt ze op mijn vraag en ze kijkt me recht aan. Ze legt haar vingers om mijn kin en even ben ik in de veronderstelling dat ze me wederom gaat kussen, maar helaas gebeurt dat toch niet en draait ze mijn hoofd weg. Ik kijk niet meer naar Lily's mooie ogen maar naar een saaie houten deur voor me en een gevoel van teleurstelling overspoelt me toch stiekem wel. 'Daar is de deur waar je doorheen kunt lopen. Don't let it hit you on your way out.' Ze pakt Karl en zwaait met zijn lila pootje waarna ik toch even moet lachen en mijn hoofd schud.
          'Het is maar goed dat je geen Hufflepuff bent, want je bent heel gemeen,' pruil ik haar toe. Ik verroer me niet en ik ben al helemaal niet van plan naar de deur te lopen om Lily alleen achter te laten. Ik zou hier liever blijven dan dat ik me weer begeef onder de kleffe valentijnskoppeltjes. Het liefst word ik zelf zo'n koppel met Lily, al weet ik dat ik heel erg mijn best moet gaan doen daarvoor. 'Maar ik zei niet dat ik weg zou gaan, ik vroeg alleen wat je liever zou hebben,' lach ik vervolgens. Ik kan ook plagen, hoor.
          Ik zwijg weer en wacht haar reactie af. Zien hoe haar wangen zo nu en dan roodkleuren of hoe de verontwaardigde blik in haar ogen ontstaat, is gewoon leuk. Ik haal grijnzend mijn schouders op en kijk haar dan weer aan als ik me iets bedenk. 'Zeg, Lily, een vraagje,' zeg ik dan en ik draai me iets meer naar haar toe waarna ik mijn ogen heel even op Karl richt en me dan weer tot Lily wend, 'wil je met me naar prom, aan het eind van het jaar?' Lekker cliché op Valentijnsdag.

    [ bericht aangepast op 20 april 2017 - 22:35 ]


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.


    Franciszka 'Frankie' Malia Rogers
    Slytherin || At least my fiance isn't a total loser. || Behind the changingrooms || Regulus
    Ik kon mijn gedachten niet meer op een rijtje krijgen. De alcohol had compleet overgenomen en ik was mezelf niet meer. Zijn woorden en lome stomme grijns kwam dan ook maar langzaam door. Ik schonk hem een schaapachtige glimlach en knikte. "Valentijsdag is een nutteloze kapitalistische dag, waar mensen veel te veel waarde aan hechten." mompelde ik, terwijl hij verder dronk van de firewhiskey. Vervolgens rolde een giechel over mijn lippen om zijn woorden over mijn huiswerk. Hij had best gelijk, want huiswerk was erg saai, maar het moest gebeuren. Toch waren mijn prioriteiten, door de drank, een stuk verschoven. Ik liep met hem mee naar buiten, mijn voeten gingen nog altijd licht over de grond, maar ik moest er wel meer moeite voor doen. Plots slaat hij zijn arm om hem heen, waardoor ik overrompeld werd. Ik verloor mijn evenwicht, en viel min of meer tegen hem aan. Het was goed dat zijn arm om me heen lag, zodat ik mijn voeten weer onder me kon krijgen, terwijl ik tegen hem aan hing. Ik nam tegen beterweten in nog een slok en keek hem aan terwijl er weer een lach over mijn lippen rolde. "We zijn echt veel te dronken." giebelde ik. "Laten we ergens gaan zitten." Ik had zitten nog niet uitgesproken, of ik verloor weer mijn evenwicht, en dit keer greep ik hem actief vast om niet te vallen, waardoor ik hem ook van zijn voeten liet vallen, en we beiden in het gras naast het pad bellanden. Echt pijn deed het niet, waarschijnlijk door de drank, waardoor ik bijna meteen in lachen uitbarstte. "Ben je toch voor me gevallen, Captain. En ik voor jou." Ik had geen idee wat er gaande was. Was ik nuchter geweest, dan was dit nooit gebeurt en was het gesprek na 2 minuten afgelopen geweest, waarbij we weer onze eigen wegen waren gegaan, maar nu lagen we samen in het gras met een fles drank. Toe ik langzaam van het lachen was bekomen ging ik wat dichter tegen hem aan liggen, door de kou die uit de grond in mijn lichaam kroop. "Onze ouders zouden zo blij zijn als ze ons zo zouden zien." mompelde ik. "Op de drank na dan, maar ze kunnen niet alles hebben." Mijn hoofd was leeg en lag wam tegen zijn borst, waarin zijn ademhaling en hart te horen was. Het was vreemd rustgevend, zeker nu de alcohol me al erg ver verdoofd had voor alle alarmbellen die mijn lichaam normaal al lang zou hebben doen rinkelen.


    Bowties were never Cooler

    NOVA TAMZIN ARCHER
    "Let me talk!"


    16 • YEAR 6 • MUGGLEBORN • HUFFLEPUFF • HUFFLEPUFF COMMON ROOM • ROZA

    'De mijne ook niet,' zegt Roza en ik grinnik zachtjes. Het voelt goed om na meer dan een maand deze gevoelens hardop uit te spreken. Nu weet ik ook dat Roza niet zo afstandelijk was omdat ze me niet meer mocht, maar omdat ze verliefd op me was en niet wist of ik die gevoelens ook voor haar had. Ik wist het zelf amper, tot vandaag, tot ik erachter kwam dat we hadden gezoend op het feest in de Slytherin Common Room en toen ik erachter kwam dat Maia degene was die mijn geheugen had gewist. Ik was, ben, zo boos op haar, maar nu denk ik er niet eens aan. Ik richt me gewoon compleet op het mooie meisje voor me. Mijn vriendin. 'Nu ben je ook verplicht om met mij mee te gaan naar het feest aan het einde van het jaar.' Ik glimlach en ik kruip tegen haar aan. Dit deden we de laatste jaren, toen we elkaar leerden kennen, al vaak, gewoon lekker knuffelen, maar dit geeft een extra laag. We zijn een koppel en ik durf ervoor uit te komen dat dit mijn eerste relatie is.
          'Dat vind ik niet erg,' glimlach ik en ik kijk haar aan. Ik ben zo blij dat nu eindelijk zelf ook weet wat ik voel, want de afgelopen maand zat ik alleen maar te malen in mijn hoofd wat dat nou was, wat die aantrekkingskracht tussen mij en haar nu eigenlijk inhield.
          'Voel je je al wat beter? Ik weet dat het hele gedoe met Maia hard is aangekomen. Ooit... dacht ik dat ik haar kon vertrouwen. Maar ze is net zo afschuwelijk als haar neef.' Ik glimlach kort en haal diep adem. Deze opmerking brengt me terug naar Maia en haar bekentenis tegenover mij, dat zij degene was die mij aanviel. Ik wrijf in mijn ogen en haal mijn schouders op.
          'Het gaat wel, denk ik,' mompel ik wat onverstaanbaar en ik speel met Roza's vingers. 'Ik dacht ook dat ik haar kon vertrouwen, dat ze mijn vriendin was, maar dat bleek dus een leugen. Het zal wel, ik ga niet met haar praten,' brom ik vervolgens. Veel mensen, vooral Marly, dringen eropaan dat ik met Maia ga praten, maar reken maar niet dat ik de komende weken in haar buurt wil zijn, laat staan dat ik met haar ga praten, vrijwillig. Het is haar eigen stomme schuld. 'Ik wil er niet over nadenken,' merk ik dan op en ik druk een kusje op Roza's lippen. Nu ik het eenmaal weer gevoeld heb, wil ik haar maar blijven kussen. 'Het is gebeurd en ik leef nog, dat is het belangrijkste.'


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Gilderoy Lockhart
    Fame is a fickle friend.



    Gilderoy Lockhart - Ravenclaw - Halfblood - 17 year old - in the hospital wing - Mary






    Na mijn eerste kus op de rug van haar hand worden haar wangen rood en giechelt ze heel meisjesachtig en nerveus. Ik kan het niet laten om te grijnzen. Het is best schattig dat ze zo verlegen wordt van mijn handelingen, maar het verbaast me ook niet echt. Veel mensen worden nerveus van mijn aanwezigheid en dat snap ik best. Je komt immers niet iedere dag iemand tegen die zo beroemd is als ik. Nee, dat gebeurt maar zelden. Na mijn woorden over haar glimlach worden haar wangen nog roder en geeft ze me een stralende glimlach. Ik besluit dus vriendelijk terug te glimlachen, maar wat er na mijn tweede kus op haar hand in haar hoofd afspeelt weet ik niet. Waarschijnlijk is ze over mij aan het zwijmelen.
    Ze komt iets overeind door naar voren te leunen en ik twijfel of ik haar moet ondersteunen, zodat ze niet flauw valt. Ze heeft immers haar ogen ondertussen dicht geknepen en ik merk hoe ik toch iets bezorgd wordt. Ze is juist zo lief. Ik wil niet dat ze pijn heeft...
    ‘Ik vind het echt heel erg fijn dat je hier bent, Roy,’ zegt ze dan zachtjes. Haar ogen zijn weer open en die glijden naar mijn lippen. Dan verenigen onze lippen zachtjes en... wow. Ze is echt helemaal gek op mij. Wat cool.
    Ik leg mijn zachte hand op haar wang en kus haar terug. Eigenlijk niet zo verrassend dat ze als een blok voor me gevallen is. Ik ben immers ieders droomprins en daarnaast heb ik ook nog haar leven gered. Wie wordt daar nou niet verliefd op. Als ik niet mezelf was geweest, was ik echt gay geweest voor mezelf. Maar gelukkig ben ik wel mezelf, want dat is nog beter. Iedereen houdt van me of is jaloers op me en Mary is verliefd op me en ik ben heel misschien ook wel een beetje gek op haar, want ze is prachtig en super aardig. Wat heb ik nog meer nodig?


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!


    Saturday, June 27th — Quidditch & End of Year Feast

    Bijna vijf maanden later is het alweer het einde van het jaar. De laatste Quidditch wedstrijd zal vandaag plaatsvinden samen met het eindejaars banquet, de uitreiking van de House en Quiddtich-Cup en het felbegeerde gemaskerde bal! De volgende ochtend staat de Hogwarts Express weer klaar om iedereen naar huis te brengen. Maar eerst de laatste Quidditch wedstrijd tussen Hufflepuff en Gryffindor! De vorige twee wedstrijden zijn in de afgelopen maanden gespeeld. Gryffindor tegen Ravenclaw, waarin Gryffindor heeft gewonnen en Hufflepuff tegen Slytherin waarin Hufflepuff heeft gewonnen. Op dit moment staat Slytherin nog steeds bovenaan in de Inter-House Quidditch Cup, maar de vraag is of dat zo gaat blijven? Vergeet daarnaast ook niet het spelletje Gotcha en er is nog iets speciaals uitgedeeld deze morgen bij het ontbijt: het jaarboek. Hierin staan alle leerlingen en de uitslagen van de stemrondes, maar wat is dit nou? Tussen de bladeren van het boekje zit ook nog een ander papiertje. De lijst van Gossip girl, prepare for drama.

    Madam Arestina, de scheidsrechter, staat op het Quidditch veld, klaar om de wedstrijd af te trappen. Ze heeft haar fluitje in haar handen en zal enkel eerlijk spel accepteren. Het is een mooie dag, behoorlijk heet dus dat gaat zweten worden. Alle spelers mogen het veld opkomen en de captains moeten elkaar een hand geven! (Je mag nog eventjes elkaar succes wensen etc. in de kleedkamers natuurlijk.) De eerste ronde zal zo snel mogelijk in het praattopic worden gepost, met uitleg. Veel plezier!


    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Kathelaine "Lana" Avierella Savore


    16 • Year 6 • Mudblood • Gryffindor • Chaser • Quidditch Pitch • Quidditch Teams • Outfit

    ‘Dat beloof ik,’ fluister hij en ik glimlach tegen zijn lippen aan. ‘En ik kan wel eerder terugkomen van het feestje... Netflix and chill.’ Een instemmend geluidje verlaat mijn mond. Ik lach en bloos zwakjes, voordat ik mijn armen om hem heen sla en hem dichter naar me toe trek. Ik sluit mijn ogen en zoen hem gepassioneerd terug.

    Ik kan bijna niet geloven dat ik al een jaar op deze school zit. Ik heb nog steeds het gevoel alsof ik nieuw ben, maar ik ben nu gewoon al laatstejaars. Wat een raar idee. Als ik in de ochtend wakker word, voel ik gelijk een hele bol van emoties in me opkomen. Vandaag is de laatste dag op Hogwarts, het eindejaarsfeest en Quidditch! Daar heb ik het meest naar uitgekeken. We moeten vandaag winnen met een flinke voorsprong om te winnen in de Inter-House Quidditch cup en ik geloof dat ons dat gaat lukken. Enthousiast, maar ook redelijk nerveus loop ik naar The Great Hall, waar ik kort gedag zeg tegen Caleb en vervolgens een half stuk toast naar binnen werk. Plotseling krijg ik een boekje in mijn handen geduwd. Het jaarboek. Ik frons lichtjes en blader erdoorheen. Het verbaasd me om te zien dat ik een categorie gewonnen heb "most likely to break up soon...". Ik slik en bijt mijn lip. Yay? Op dat moment glijdt er nog een ander blaadje uit. Een naar gevoel overspoelt me. "most likely to break up soon... Calana." Snel kom ik overeind en laat ik de rest van mijn toast slaan, voordat ik The Great Hall uit loop. Geweldig. De enige manier waarop mensen me zien is als het vriendinnetje van Caleb dat binnenkort gedumpt gaat worden.
          Ik ben veel te vroeg in de kleedkamers en kleed me alvast om. Ik blijf in de kleedkamers zitten, met mijn knieën opgetrokken knieën en wacht tot de eerste binnen komen. Mijn humeur keldert nog verder als Maia plotseling een video in de chat stuurt. Een video van mij, van mijn tijd op Beauxbatons. Mijn wangen worden rood van schaamte en Maia wordt uit de chat geschopt, maar het blijkt dat ze daarna nog meer gestuurd heeft naar iedereen in privé. De reacties vallen gelukkig mee, want iedereen is voornamelijk boos op Maia, behalve Caleb... Hij denkt er niet zo licht over. Ik bijt mijn lip hard en voel een naar gevoel opborrelen in mijn maag. Wat als hij hierdoor besluit om de relatie af te breken? Als de rest van het team binnen druppelt blijf ik stil zitten en mompel ik enkel een zachte hoi. Ik weet niet waarom zo'n stom jaarboek mijn hele humeur neer kan halen. Waarschijnlijk helpt het ook niet dat ik nerveus ben om mezelf te bewijzen. Uiteindelijk worden we het veld opgeroepen. Ik wens ieder van mijn team succes en probeer de nare gedachten te verbannen uit mijn gedachten. James en Jason schudden elkaars handen en het fluitje klinkt. Ik schiet de lucht in, in de hoop dat deze wedstrijd alle gedachten weg kan halen voor een moment, maar echt veel helpt het niet. Ik probeer mijzelf bij elkaar te houden, maar mijn hoofd is compleet ergens anders en ik heb amper door wat er in de wedstrijd gebeurt. Tot het moment dat er een harde bludger tegen Mary aankomt.
          'Mary! Gaat 'et!?' roep ik terwijl ik op haar af vlieg. Hufflepuff heeft de Quaffle te pakken en ik vloek. Geweldig begin. Ik schakel de knop om en besluit dat de drama wel kan wachten voor na de wedstrijd. Ik check snel of Mary oké is en vlieg dan naar de Hufflepuff chasers. Tot ons geluk houdt Gwen de Quaffle tegen en ik krijg de Quaffle mijn kant op. Ik hoor het gejuich van het publiek om me heen en vlieg richting de andere kant van het veld. Ik weet net langs de chasers op de vliegen, haal uit en scoor! Ik wil juichen, maar net als ik mijn hand in de lucht wil steken, komt er een bludger hard tegen mijn zij aan. Ik kreun hard en weet mezelf met moeite op de bezem te houden terwijl ik mijn arm stevig om mezelf heen wikkel en voorover gebogen een stukje naar beneden vlieg. De tranen branden in mijn ogen, maar ik probeer de pijn te verbijten en verder te gaan.


    “Il n’y a pas plus sourd que celui qui ne veut pas entendre.”

    [ bericht aangepast op 23 april 2017 - 11:46 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    ISLA ASHWORTH
    HUFFLEPUFF || QUIDDITCH STANDS || LILY ||

    she doesn't say "I love you" like a normal person.
    instead, she'll laugh, shake her head, give you a little smile and say "you're an idiot".
    if she tells you you're an idiot, you're a lucky man.

    pretend the guy in the pictures is cedric
    Isla had er eigenlijk totaal geen zin in om naar thuis-thuis te gaan. Afgelopen maanden had Hogwarts niet altijd als thuis gevoeld, maar nu haar ouders uit elkaar waren, wilde ze eigenlijk niet naar thuis-thuis. Het huis zou veel te leeg zijn zonder haar beide ouders daar. En ze wilde ook niet verplicht zijn te moeten kiezen tussen haar vader en haar moeder, waar het wel op aan zou komen. Toen Rozie voor stelde om samen te gaan reizen, eventueel met Fran, Nova en Ada, stemde ze er dan ook gelijk mee in. Gelijk vlamde haar enthousiasme op, en probeerde ze plekken te verzinnen waar ze heen konden gaan. Ada kon slechts enkele dagen, maar Isla was vastberaden die dagen zo leuk te maken dat Ada langer wilde blijven.
          Ze was zo aan het dagdromen over hun toekomstige trip, dat ze Lily pas opmerkte toen ze half over haar voeten struikelde en Lily daarbij bijna voor het hoofd sloeg met haar zelf gemaakte kartonnen support borden (ik heb geen idee hoe die dingen heten, laat maar zeggen spandoeken maar dan van karton???). 'Oepsie.' Haar wangen kleurden rood terwijl ze naast haar op het bankje zakte. De blos maakte al snel plaatst voor een lichte grijns, en plagerig stootte ze Lily in haar zij. 'Dus, Lily. Heb je al namen bedacht voor je acht kinderen? Als je er zoveel neemt, moet je er toch echt minstens eentje Isla noemen hoor.' Plagerig stak Isla haar tong uit. 'Je krijgt wel een druk leven. Acht kinderen, minister of magic, headmaster of hogwarts. James moet maar huisvader worden. We kunnen wel een deal sluiten. Als je een van je kinderen Isla noemt, dan kan ik wel af en toe oppassen.' Met deze woorden overhandigde ze roodharige naast haar met één van haar twee borden, het bord waarop "Go Gwen, Lana, Marly & Mary!" opstond, gepaard met een nogal slecht getekende eenhoorn. In haar eigen handen hield ze haar Hufflepuff bord.
          Ze keek even achter zich, maar kon Cedric nergens bespeuren. 'Ik moet nog steeds kiezen welke jurk ik ga dragen.' Ze had geen keuze kunnen maken in de winkel, dus had ze alle zes gekocht tussen welke ze twijfelde. Ze had na het feest nog twee weken om de jurken terug te brengen naar de winkel, dus degene die ze niet ging dragen kon ze gewoon weer inleveren. In de winkel had het een goed plan geleken, maar ondertussen wist ze het nog steeds niet.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Lily Evans 🌼

    16 • Year 6 • Muggleborn • Gryffindor • Prefect • Quidditch stands • Isla
    "Zeg, Lily, een vraagje. Wil je met me naar prom, aan het eind van het jaar?"
          Oh. Shit. Een tikkeltje sprakeloos kijk ik James aan en ik besef hoe stom dit is, want het is niet het eerste jaar dat hij me vraagt en normaal kan ik de vraag niet snel genoeg met een ferm 'nee' beantwoorden. Waarom voel ik nu dan een lichte... teleurstelling, denk ik, dat hij het niet een uur eerder heeft gevraagd? "Ik... ik ben al een soort van gevraagd," geef ik dan toe. Kort blik ik naar mijn handen, maar dan dwing ik mezelf om James weer aan te kijken. "En ik heb al een soort van ja gezegd en ik wil Theo niet teleurstellen. Sorry." Ik bijt op mijn lip, maar probeer te jongen tegenover me al snel weer toe te leggen. "Maar ik kan wel een dans voor je bewaren, als jij en je tenen dat aandurven?"


    Zomer.
          Ik besef het nauwelijks, maar de laatste dag van het schooljaar is daadwerkelijk aangebroken en elke keer wanneer ik hieraan denk, voel ik kriebels in mijn buik. Voor het prom, wellicht, of misschien voor de laatste Quidditch match. Ook het feit dat ik morgen eindelijk weer herenigd zal worden met mijn ouders draagt hieraan bij, evenals het besef dat mijn zevende en laatste jaar op Hogwarts, toch wel mijn thuis, zo dichtbij is nu.
          Ik schrik op uit mijn gedachten wanneer ik bijna voor mijn hoofd geslagen word door een stuk karton. Ook goedemorgen. Een gniffel verlaat mijn mond wanneer ik zie wie erachter schuil gaat. Isla. "Als je me niet mag, dan mag je dat ook gewoon zeggen, hoor," vertrouw ik haar geamuseerd toe, waarna ik naast me klop. Al snel lijkt het meisje haar gêne zijn vergeten en probeert ze mij in verlegenheid te krijgen, waarbij ik kort kreun.
          "Ik heb er al wel over nagedacht," vertel ik haar vervolgens echter geveinsd luchtig. "Ik dacht zelf aan No, It, Is, Never, Ever, Going, To en Happen, maar Isla is ook zeker mooi." Hoofdschuddend luister ik naar haar verdere plagerijen, weliswaar met een zweem van een glimlach op mijn gezicht. Het jaarboek dat deze ochtend uitgereikt is, bevat enkele keren mijn naam en daar waar sommige categorieën me verrassen en in verlegenheid brengen, heb ik andere categorieën met mijn vriendinnen van ver aan kunnen zien komen. C'est la vie. "Ik denk niet dat er ook maar iemand op de wereldbol rondloopt die zijn kinderen in James' handen zou toevertrouwen, trouwens. Weliswaar zou hij een voltallig Quidditch team kunnen vormen, maar ik denk dat Dumbledore zijn hart geen acht Potters kan verdragen." Wiens hart dat wel zou kunnen, is een zeer goede vervolgvraag, overigens.
          Kort glijdt mijn blik af naar het Quidditch veld, waar het spel al in volle gang is. Sinds Valentijnsdag zijn James en ik... ik heb geen idee. Ik weet niet of hij er daadwerkelijk beter uit is gaan zien, of dat hij mijn blik om een andere reden vaker lijkt te vangen. Ik weet niet of zijn grappen daadwerkelijk grappiger zijn geworden, maar ik lach er harder om en als ik dit zelf al doorheb, wie niet?
          Ik kijk nieuwsgierig op wanneer Isla een bord in mijn handen duwt en ik grinnik om het opschrift ervan. "Hé, ik moet wel het hele team aanmoedigen, hè, anders brengt het ongeluk. De jongens hebben het juist het hardst nodig." Juist op dat moment wordt er gejuicht en wanneer ik zie dat Lana heeft gescoord, spring ik verrukt op. Mijn gejuich gaat echter al snel over in een geschrokken 'oh' wanneer ze door een bludger wordt geraakt, maar ik laat mezelf opgelucht weer op het bankje zakken wanneer ze verder kan vliegen. Grijnzend werp ik een blik naar Isla. "Eat that, Hufflepuff." Zelf ben ik zo sportief als een dode huismus, maar een fanatiek supporter ben ik zeker wel, al moet ik toegeven dat mijn aandacht al snel afgeleid wordt door het woord 'jurk'.
          "Ugh, ik ben er ook nog niet uit," kreun ik. "Een onesie it is. Heb je foto's van jouw opties?" vraag ik haar nieuwsgierig, al grijns ik al snel en wiebel ik met mijn wenkbrauwen op en neer bij de volgende woorden. "Dus, Cedric en jij — nog altijd op een roze wolk?"





    She's imperfect but she tries

    Celebranae "Celeb" Serpen von Leirko


    17• Year 6 • Pureblood • Slytherin • Beater • Tribunes • Caleb, Castor en Phobe

    De afgelopen vijf maanden zijn redelijk rustig voorbij gegaan. Ik heb mijzelf op de achtergrond gehouden. Sommige leerlingen kwamen de dicht bij de waarheid van wie er achter de aanvallen zat en dat kan ik niet hebben. Ik ben gewaarschuwd om voorzichtig te zijn en dat zal ik ook doen. Ik kan moeilijk hebben dat ik van school afgestuurd word voordat ik mijn taak voltooid heb. Adalae en ik hebben echter wel wat leuks gepland voor vanavond. Om het jaar af te sluiten laat maar zeggen. Helaas voor Evans zal ze het einde van het jaar niet meer meemaken als wij klaar met haar zijn. Ik kom mijn dorm weer ingelopen nadat ik uitgebreid gegeten heb en frons lichtjes als er een hele stapel op mijn bed ligt. Een hele stapel cadeautjes. Ik ben deze maand wel jarig geweest, maar ik heb het verder niet echt gevierd of om cadeautjes gevraagd. Ik kijk op mijn telefoon en het wordt al snel duidelijk dat de cadeautjes afkomstig zijn van Adalae. Ik ga op het bed zitten en dat is wanneer ik zie dat er iets zwarts licht te slapen tussen de cadeautjes. Een klein katje. Mijn mond zakt langzaam open en ik por heel zachtjes in de buik van het katje dat een kort miauwtje geeft en haar ogen opent. Ze strekt haar pootjes uit en miauwt opnieuw. Heel voorzichtig, alsof ze van porselein is gemaakt, pak ik haar op. Langzaam verschijnt er een glimlach op mijn gezicht.
          'Hey daar kleine... wat doe jij hier?' mompel ik. Ik zet het katje op mijn schoot en ze begint gelijk te spinnen en te dansen. Ik aai haar voorzichtig. Ik kan niet geloven dat Adalae me een kat gegeven heeft. Is dit omdat ik haar verteld heb wat er met mijn vorige gebeurd is? Toen ik zeven was heb ik een kat gevonden, maar mijn vader kwam er snel achter dat ik veel te lief voor het katje was. Ik dacht altijd dat ze weggelopen was, maar blijkbaar had hij haar verdronken. Om me te laten zien dat ik nergens om moet geven. Ik kan echter niet helpen om gelijk verliefd te worden op dit katje. Ik ben geen persoon dat van dieren houdt, maar katten? Ja. Katten zijn veel beter dan dieren en al helemaal dan mensen. Maia vraagt me hoe ik haar ga noemen en ik besluit om haar Phobe te noemen, vermoend naar de griekse god van de nachtmerries: Phobetor. 'Welterusten... Phobe,' mompel ik als ze gaat liggen en haar ogen sluit. Zonder haar wakker te maken begin ik langzaam de andere pakjes open te maken. De eerste bevat een mooi pak dat perfect in mijn maat gemaakt te zijn en ik schud glimlachend mijn hoofd. Adalae kent me te goed. De tweede doos is een grote aardbeien kwarktaart. Ik maak een hongerig geluidje, ook al heb ik net gegeten. Ik snijd een groot stuk af en neem een hap. 'Phobe? Wil jij ook een beetje taart? Je moet wel van taart houden, anders denk ik niet dat we vrienden kunnen zijn.' Ik prik haar wakker en hou haar de taart voor. Nieuwsgierig neemt ze een likje. 'Goed genoeg.' Ik kom overeind en pak Phobe op in mijn arm en neem de doos met de taart onder mijn andere arm. Zo loop ik richting het Quidditch stadion. Ik negeer de rare blikken als mensen zien dat ik een kat heb en ga opzoek naar Castor en Caleb. Uiteindelijk vind ik ze ergens bovenaan de tribunes. Ik plof naast Castor en zet Phobe op mijn schoot om vervolgens rustig verder te gaan met het oppeuzelen van mijn taart.
          'Dus, wat heb ik gemist? Zijn er al gewonden gevallen?' vraag ik. 'Hoi, trouwens. Dit is Phobe. Phobe zegt ook hoi.'


    "I had fun in hell, can I come home now?"


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    JAMES "PRONGS" POTTER
    "Until the very end."


    16 • YEAR 6 • PUREBLOOD • GRYFFINDOR • CHASER • QUIDDITCH FIELD • QUIDDITCH PLAYERS

    Terwijl ze normaal gesproken vrijwel meteen 'nee' antwoordt op deze vraag, blijft ze nu even stil. Toch opent ze haar mond weer. 'Ik... ik ben al een soort van gevraagd. En ik heb al een soort van ja gezegd en ik wil Theo niet teleurstellen. Sorry. Maar ik kan wel een dans voor je bewaren, als jij en je tenen dat aandurven?'
          Ik blijf stil en neem deze woorden in me op. Wel, I'll be damned. Antwoordt ze eens niet met een stellige 'nee', is ze wel door iemand anders gevraagd. Theo nog wel, out of all people. Ik gun hem oprecht een meisje, maar niet Lily, damn it.


    Het is tijd voor de Quidditch game tussen ons, Gryffindor, en Hufflepuff. We moeten minstens tweehonderd punten scoren willen we de Cup winnen. Op het moment lopen we namelijk 190 punten achter op Slytherin en ik kan niet aanzien als zij de Cup winnen. Ik schud Jasons hand en dan vliegen we al snel de lucht in. Het begint goed, maar niet heus, want Mary is de eerste die geraakt wordt door de Bludger en ik snuif kort als ik naar haar kijk. Zodra het weer goed lijkt te gaan, vlieg ik verder en juich ik hard als Lana scoort. Vrijwel meteen wordt ze ook geraakt door een Bludger, maar ze vermant zich en ik steek mijn duim op naar Lana. Ik heb Mary gezegd dat ze moet wachten met de Snitch vangen tot we in ieder geval veertig of vijftig punten hebben gescoord, zodat zij daarna de Snitch kan vangen en wij de Cup winnen. we staan gewoon laatste in het klassement en dat kan ik écht niet hebben.
          Rozalua krijgt de Quaffle in haar handen en ze vliegt naar ons toe, maar gelukkig mist ze, zodat we onze voorsprong tot nu toe behouden. We moeten Hufflepuff niet te veel laten scoren, want dan verliezen we alsnog.
          Ik vang de Quaffle die naar me gegooid wordt en meteen vlieg ik op mijn Firebolt richting de drie ringen aan de kant van Hufflepuff. Ik gooi de bal erheen, maar de Keeper van Hufflepuff vangt deze en ik grom misnoegd. Fucking hell, ik als Captain van het team moet toch zeker het goede voorbeeld geven en ik wil niet deze wedstrijd verlaten voor ik minstens een keer gescoord heb. Vloekend kijk ik naar mijn team en ik grom. Ik moet dit winnen, al is het alleen maar zodat ik nog even niet denk aan vanavond, waar ik hoogstwaarschijnlijk zonder date op prom aankom.

    [ bericht aangepast op 23 april 2017 - 11:47 ]


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Mary Elizabeth MacDonald
    ‘Do something instead of killing time – 'cause time is killing you.’



    Roy kuste mij zachtjes terug en voorzichtig wikkelde ik mijn armen om hem heen, zodat ik hem wat dichter tegen mij aan kon trekken. Dit voelde oprecht zo fijn...

    Roy kon soms echt een eikel zijn. Zoals nu, bijvoorbeeld.
    Vandaag speelde Gryffindor tegen Hufflepuff de laatste Quidditch-wedstrijd van dit seizoen – of te wel, vandaag moest ik ook weer de lucht in. James had ons meerdere keren verteld dat het vandaag erop of eronder was. Slytherin had namelijk een flinke voorsprong op de rest van de Quidditch-teams, maar als we vandaag met minstens tweehonderd punten zouden winnen, konden we die Cup nog winnen. Ik had ook een hele instructie van James gekregen dat ik pas bij veertig of vijftig punten achter die snitch aan moest gaan zitten. Hij was soms ook zo'n enorme stresskip.
          Hoe dan ook, ik speelde dus vandaag, maar mijn vriendje vond zijn uiterlijk weer eens een keertje belangrijker dan... ik. Ik moest toegeven dat-dat soms wel eens pijn deed. Ik had nooit echt het idee dat Roy mij belangrijker vond dan zichzelf. Nu klonk dat wel weer heel egocentrisch van mij, maar men zei toch altijd dat je "partner" te allen tijde je nummer één prioriteit moest zijn? Dat was niet echt het geval bij Roy. Aan de andere kant wilde ik ook niet weer al te veel klagen. Hij was namelijk wel heel lief en bedoelde het meestal gewoon goed.

    James en Jason schudden elkaar de hand en het spel begon. Helaas voor mij leek het vandaag niet echt mijn dag te zijn, gezien mijn bovenbeen in nog geen vijf minuten geraakt werd door een Bludger. Ik wankelde wat op mijn bezem terwijl ik de enorme pijn in mijn dijbeen probeerde te verbijten. Welke achterlijke gladiool had eigenlijk bedacht om een ijzeren bal te betoveren en er een agressief moordwapen van te maken!?
          ‘Mary! Gaat 'et!?’ Ik keek op en zag Lana op me af komen vliegen. Ik knipperde de tranen weg die zich in mijn ooghoeken hadden gevormd – ik moest nu niet een potje gaan zitten huilen, ik moest me focussen op winnen. Ik klemde mijn kaken op elkaar en stak mijn duim naar Lana en de rest van mijn team op.
          ‘Het gaat prima! Focus je alsjeblieft op het spel!’ riep ik terug. Het duurde niet lang voordat Lana de Quaffle door één van de drie ringen wist te gooien en een luid gejuich steeg op van de tribunes en ik deed vrolijk mee. Echter verdween mijn lach als sneeuw voor de zon van mijn gezicht, toen een bludger Lana hard in haar zij raakte. Ik vloog langs Lana en keek haar bezorgd aan.‘Gaat het?’ riep ik. ‘Goed gedaan! Die stomme dingen moeten verboden worden,’ zei ik en glimlachte bemoedigend naar haar, voordat ik weer wegvloog. Vanaf de Hufflepuff kant, werd er meedere malen een poging to scoren gedaan, maar Gwendolyn hield ze allemaal tegen. ‘Go Gwen!’ riep ik enthousiast. Helaas werd de Quaffle, die door James werd gegooid, ook tegengehouden door Jason.



    16 • Year 6 • Muggleborn • Gryffindor • Seeker •
    Hospital wing Quidditch field

    [ bericht aangepast op 23 april 2017 - 15:54 ]


    I just caught the wave in your eyes

    [

    Jason Axel O'Donnell
    “If you leave, please stay gone.”



    We stonden met tien-nul achter en dat was mijn fout. Ik had dat punt gewoon praktisch weggegeven – amper moeite gedaan om die Quaffle tegen te houden en dat allemaal omdat mijn gedachten geheel ergens anders waren dan bij het spel. Ze zaten namelijk bij Blake. Sinds Valentijn had ze eigenlijk, dag in dag uit, door mijn hoofd gespookt. Eerst dacht ik dat het verstandig van me was geweest om mijn relatie met haar te beëindigen – dat het zo beter zou zijn, maar verstandig of niet, ik miste haar, heel erg. Zodoende had ik, in een heel dronkenbui, al dan niet seks gehad met Ada om haar voor een tel te vergeten. Gossip Girl was dit uiteraard te weten gekomen en nu wist de hele school, waaronder Blake, hiervan. Echter had GG het natuurlijk weer heel erg aangedikt en had ze een aantal namen aan het lijstje toegevoegd. Met de meeste meisjes op dat lijstje had ik niet eens seks gehad in de afgelopen maand. Eén naam klopte er achter wel. Maia. Althans, ik en Maia hadden geen serieuze seks gehad, maar, wederom in een dronkenbui, hadden we wel iets gedaan. Ik kon me er eigenlijk praktisch niets meer van herinneren, deels door de alcohol en deels omdat ik elke herinnering aan die avond uit mijn gedachten had gebannen.
          Focus op de game, O'Donnell. Met 150 punten zouden wij die Cup nog kunnen winnen – maar dan moesten wij nu wel winnen van Gryffindor en ik als Keeper moest dan wel meer mijn best gaan doen. Ik had Chloe gezegd dat ze gelijk op die Snitch moest gaan zitten, want aan het vangen van de Snitch hadden we inprincipe genoeg. Echter zou het uiteraard een mooiere overwinning zijn als we ook nog een paar keer zouden scoren.
          Ik zag James op mij afvliegen met de Quaffle onder zijn arm. Dacht het dus even niet. Ik wist zijn schot tegen te houden en voelde een soort euforie door mij heenrazen. Ik wist gelukkig dus nog wel hoe ik moest keepen.
          Links en rechts werden er spelers geraakt door Bludgers – spelers van Hufflepuff. Berzogd keek ik toe hoe die ondingen mensen bijna van hun bezem knalden. Even twijfelde ik of ik om een time-out moest vragen, maar zag toen de Quaffle mijn kant op komen. Opnieuw een poging van Lana om te scoren én eentje van Marlene, maar allebei wist ik te stoppen.
          ‘Kom op jongens! We geven die Quaffle te vaak weg en probeer meer druk te zetten!’



    18 • Year 6 • Halfblood • Hufflepuff • Captain • Keeper • Quidditch field


    I just caught the wave in your eyes

    Rozalua "Roza" "Taia" Maut Liluye


    17 • Year 6 • Halfblood • Hufflepuff • Chaser • Quidditch Field • Team

    'Het gaat wel, denk ik,' mompelt ze en ik strijk zachtjes door haar haar heen. 'Ik dacht ook dat ik haar kon vertrouwen, dat ze mijn vriendin was, maar dat bleek dus een leugen. Het zal wel, ik ga niet met haar praten,' Ik bijt mijn lip en druk zachtjes mijn lippen op haar wang. 'Ik wil er niet over nadenken,' mompelt ze. Ze kust me zachtjes en ik kus haar terug. 'Het is gebeurd en ik leef nog, dat is het belangrijkste.'
          'Ik bescherm je van haar,' mompel ik, ik beloof het. Ik kus haar zachtjes op haar kruin en trek haar in een knuffel. 'Ik ga haar je nooit meer aan laten raken. Ooit.' Ik glimlach. 'Beloofd.'

    Ik kan eigenlijk niet geloven dat ik al zo'n vijf maanden een relatie heb met Nova. Ik heb het eigenlijk nog nooit zo lang met iemand vol gehouden. Ik heb überhaupt nog nooit een serieuze relatie gehad. Ook deze ochtend word ik weer wakker in Nova's armen. Ik glimlach en kus haar zachtjes. Ik moet al een stuk eerder uit bed, omdat ik vandaag moet spelen. Ik kruip voorzichtig uit haar armen en zorg dat ze warm onder de dekens blijft. Snel douche ik even en kleed ik me aan. Ik leun over haar heen en kus haar wang. 'Ik ga alvast eten en naar het veld, ik zie je straks.' Ik strijk even door haar haar en glimlach. Vervolgens loop ik naar beneden. Snel ontbijt ik voordat ik me bij mijn teamgenoten voeg in de kleedkamer. De tijd vliegt voorbij en voordat ik het weet, zit ik al op de bezem en vlieg ik door de lucht. Jase weet de Quaffle bijna constant tegen te houden, gelukkig, want anders hadden we nu al flink achter gestaan. Ik probeer er een beetje in te komen, maar als ik eindelijk de Quaffle heb, krijg ik hard een bludger tegen mijn heup aan, afkomstig van Sirius. Ik vloek hard, maar vlieg door. Ik kan moeilijk stoppen en iedereen weet dat Quidditch dit risico met zich meedraagt. Onze beater, Marcus, slaat de beater die eerst mijn kant op kwam in de richting van de Gryffindor chasers. Marlene wordt hard geraakt en dat geeft mij de kans om de Quaffle te pakken, maar voordat ik op weg kan gaan naar de doelen, moet ik uitwijken voor een bludger en laat ik de Quaffle vallen.


    “There's bravery in being soft


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.