• I solemnly swear that I am up to no good.





    Same school, same story, same characters, different time; a Modern Marauders Story.

    Kerst is voorbij. Een nieuw jaar is aangebroken. De vier vrienden - James, Sirius, Remus en Peter - staan klaar om zoals in het originele verhaal de boel op stelten te zetten. Hogwarts is echter wat veranderd; er zijn geen uilen en geen perkamentrollen, alles gaat nu via het internet! In dit RPG kan je uitvinden hoe het zou zijn als de Marauders nu geleefd zouden hebben.

    Dit is een doorstart van het RPG Modern Marauders, we doen dit zodat het ook voor andere makkelijker is om mee te doen.



    "Messrs Moony, Wormtail, Padfoot, and Prongs —
    Purveyors of Aids to Magical Mischief-Makers — are proud to present: The Marauder’s Map."



    R O L L E N
    [Dit mogen zowel bestaande als zelf bedachte rollen zijn.]
    GRYFFINDOR VOL
    Sirius Orion Black • Ben Barnes || Dumblydore [1.1]
    Remus John Lupin • Andrew Garfield || WillNotLearn [1.8]
    Peter Pettigrew • Evan Peters || Dumblydore
    James Potter • Aaron Taylor-Johnson || Voldymort [1.9]
    William Theodore Weasley • Tijn Elbers || PeterMaximoff [1.10]
    Lily Evans • Karen Gillan || Sluggyhorn [1.5]
    Kathelaine Avierella Savore • Zoey Deutch || Dumblydore [1.10]
    Mary Elizabeth MacDonald • Lily Collins || McGonygall [1.10]
    Marlene McKinnon • Emilia Clarke || Marlow [?]
    Gwendolyn Caroline Martch • Sophie Turner || Roms [1.7]

    SLYTHERIN VOL
    Severus Snape • Louis Garrel || HalfBloodPrince [1.11]
    Regulus Arcturus Black • Ezra Miller || Voldymort [1.9]
    Dorian Arcelin Kasai • Xavier Dolan || Dumblydore [1.1]
    Caleb Brody Hughes • Mariano Ontañon || McGonygall [1.2]
    Celebran Serpen von Leirko • Lucky Blue Smith || Dumblydore [1.12]
    Blake Sophia Haynes • Monica Ollander || Solomita [1.3]
    Scarlett Rose River • Diana Agron || Bughead [1.1]
    Franciszka Malia Rogers • Ashi Ross || PeterMaximoff [1.2]
    Adalae Cresenta Romanova • Nina Dobrev || Bellytrix [1.3]
    Maia Raegan von Leirko • Amelia Zadro || Marlow [1.11]

    RAVENCLAW VOL
    Cedric James Carrow • Colton Haynes || Bughead [1.1]
    Jonathan Clermont • Jonathan Jaffe || Retrogade [1.9]
    Castor Eichenauer • Arthur Gosse || Sluggyhorn [1.11]
    Frank Longbottom • Matthew Hitt || Retrogade [1.12]
    Gilderoy Lockhart • Leonardo DiCaprio || JamesPotter [1.12]
    Faelia Christina Brown • Emily Bador || Solomita [1.3]
    Primrose Matilda York • Emeraude Toubia || PeterMaximoff [1.2]
    Tallulah Fran Moriarty • Daisy Smith || Grindywald [1.11]]
    Alice Fortescue • Carey Mulligan || McGonygall [1.12]
    Dorcas Meadows • Ines Garcia || Ravenpuff [1.12]

    HUFFLEPUFF
    Luke Nathan MacNamara • Michael Clifford || PeterMaximoff [1.2]
    Jason Axel O'Donnell • Finn Harries || McGonygall [1.11]
    Ollie Gabriel Reid • Hugh Vidler || Solomita [1.3]
    Alexander Blackbourne • RJ king || Ravenpuff [1.12]
    Chloe Maliette Porter • Scarlett Leithold || Retrogade [1.2]
    Nova Tamzin Archer • Katherine McNamara || Voldymort [1.9]
    Rozalua Maut Liluye • Ashley Moore || Dumblydore [1.10]
    Isla Ashworth • Alissa Violet || Ravenpuff [1.11]
    Raven Seymour • Karrueche Tran || Voldymort [1.12]
    Leraren
    Reginald Green - Defense Against the Dark Arts
    Horace Slughorn - Potions
    Balthazar Ansem Claerkson - Ancient Runes
    William Xavier Herberry - Herbology
    Minerva McGonagall - Transfiguration/Gryffindor Head
    Sybill Patricia Trelawney - Divination
    Alix Rose Thomas - Charms
    Nola Evangeline Bordelon - Astronomy
    Catharina Julia Bell - Alchemy
    Prefects
    Twee Prefects (meisje en jongen) van elke afdeling

    GRYFFINDOR
    Remus John Lupin • WillNotLearn
    Lily Evans • Sluggyhorn

    SLYTHERIN
    Dorian Arcelin Kasai • Dumblydore
    Blake Sophia Haynes • Solomita

    RAVENCLAW

    Alice Fortescue • McGonygall

    HUFFLEPUFF
    Luke Nathan MacNamara • PeterMaximoff
    Nova Tamzin Archer • Voldymort
    Quidditch Team
    GRYFFINDOR
    Keeper
    Gwendolyn Caroline Martch • Roms
    Chasers
    James Potter • Voldymort || Captain
    Kathelaine Avierella Savore • Dumblydore
    Marlene McKinnon • Marlow
    Beaters
    Sirius Orion Black • Dumblydore
    William Theodore Weasley • PeterMaximoff
    Seeker
    Mary MacDonald • dubbeIstrijder

    SLYTHERIN
    Keeper
    Dorian Arcelin Kasai • Dumblydore
    Chasers
    Scarlett Rose River • Bughead
    Caleb Brody Hughes • McGonygall
    Adalae Cresenta Romanova • Bellytrix
    Beaters
    Celebran Serpen von Leirko • Dumblydore
    Maia Raegan von Leirko • Marlow
    Seeker
    Regulus Arcturus Black • Voldymort || Captain

    RAVENCLAW
    Keeper
    Frank Longbottom • Retrogade
    Chasers
    Cedric James Carrow • Bughead || Captain
    Castor Eichenauer • Sluggyhorn
    Dorcas Meadows • Ravenpuff
    Beaters
    Faelia Christina Brown • Solomita
    Primrose Matilda York • PeterMaximoff
    Seeker
    Gilderoy Lockhart • JamesPotter

    HUFFLEPUFF
    Keeper
    Jason Axel O'Donnell • McGonygall || Captain
    Chasers

    Rozalua Maut Liluye • Dumblydore
    Unknown
    Beaters
    Alexander Blackbourne • Ravenpuff
    Unknown
    Seeker
    Chloe Maliette Porter • Retrogade



    "She hated him!" "Nah, she didn't."




    RPG
    Social Media
    Twitter [Tag: #ModernMaraudersQ]
    Sirius Black - @SexySirius
    Dorian Kasai - @DorianKasai
    Cedric James Carrow - @CedCarrow
    Scarlett Rose River - @ScarlettxRiver
    Lajila Lancaster - @TheycallmeJil
    Jason O'Donnell @JaseODonnell
    Caleb Brody Hughes - @CalHghs
    Frankie Rogers - @FrankieMalia
    Luke Nathan MacNamara - @DraoiIldaite]
    Pixie York - @PixieMYork
    Chloe Porter - @ChloeMal_
    Frank Longbottom - @franktastic_af
    Adalae Cresenta Romanova - @adaromanov
    Axel James Sutherland - @SutherlandAxel
    Ailis Sutherland - @Ailydaily
    Blake Sophia Haynes - BlakeSHaynes
    Faelia Christina Brown - @Faeliafairy
    Ollie Gabriel Reid - @ollietoremember
    Gossip Girl - @GoGiHogwarts
    Harper Coralie Lukasiak - @LukasiakHarper
    Severus Snape - @PrinceHalfB
    Lily Evans - @_LilsEvans
    Emily Lucy Matthews - @emilylucy17
    Celebran von Leirko - @SvonLeirko
    Alice Prewett - @PrewettAlice
    Alexis Pascal Rutherford - @AlexisPascalR
    Gwendolyn Caroline Martch - @SexyGwency
    Kathelaine Savore - @_LanaaBanana
    Mavi Fallyn Rogers - @MavixAwesome
    Daniël Cillin Rogers - WildDanny26
    Max Adrian Sanderson - @hufflepuffmax
    Caspian Foxx Zachariah @Caspian_f
    Maia von Leirko - @MaiaRaegan
    James Potter - @JamesProngs24
    Peter Pettigrew - PeterPettigrew8
    Marlene McKinnon - Marley_McKinnon
    Regulus Black - @Regulus_Black61
    Mary Macdonald - @Mac_Marry11
    Remus Lupin - @LupinRemus1
    Freya Brennan - @HufflepuffFreya
    Dove Sparrow @DoveSparrow
    Avon Snyder @AvondSnyder

    Snapchat
    Sirius Black - wholetthedogout
    Dorian Kasai - GetOut
    Cedric James Carrow - CedricRavenclaw
    Scarlett Rose River - ScarlettxRiver
    Lajila Lancaster- jil_lvl
    Jason O'Donell - JaseODonnell
    Caleb Brody Hughes - Calpal_
    Frankie Rogers - FrankieMalia
    Luke Nathan MacNamara - DraoiIldaite
    Pixie York - PixieMYork
    Chloe Porter - chloecat
    Frank Longbottom - franktastic
    Adalae Romanova - Adalae_cr
    Axel James Sutherland - ?
    Ailis Sutherland - Ailydaily
    Blake Sophia Haynes - blakedelreyy
    Faelia Christina Brown - faelia182
    Severus Snape - sev
    Lily Evans - MsEvans
    Celebran von Leirko - CvonLeirko
    Alexis Pascal Rutherford - IProbablyHateU
    Gwendolyn Caroline Martch - SexyGwency
    Kathelaine Savore - LanaBanana
    Max Adrian Sanderson - huffle_max
    Maia von Leirko - MRaegan
    Emily Matthews - Emiloveyou
    James Potter - DeerJames
    Peter Pettigrew - PeterPettigrew_
    Mary Macdonald - marryme
    Remus Lupin - RemusLupin
    Freya Brennan - FreyaHufflepuf
    Dove Sparrow - LovelyDovey
    Avon Snyder - AttractiveAvon


    Links


    Regels                                                                                                                 
    ◆ Reserveringen blijven vier dagen staan.
    ◆ Er is geen maximaal aan personage's, maar minstens één jongen.
    ◆ Alleen ik maak topics aan.
    ◆ Personages zitten allemaal in hun zesde leerjaar.
    ◆ Posts van minimaal 300 woorden.
    ◆ Geen ruzie behalve in de RPG zelf.
    ◆ Of topic in het speeltopic graag tussen haakjes of in het praattopic.
    ◆ Houd de afdeling en geslachten gelijk.
    ◆ 16+ is toegestaan.
    ◆ Zonder toestemming mag je de personage's van anderen niet besturen.
    ◆ Leraren worden bestuurd door iedereen.
    ◆ Topics moeten geopend worden met I solemnly swear that I am up to no good en geëindigd worden met Mischief Managed.
    ◆ Als je twee weken niet meer reageert, stuur ik je een bericht, als je in de twee weken daarna nog niet reageert, vervalt je rol, tenzij je een geldige reden hebt.
    ◆ Denk heel goed na voordat je meedoet. Ik steek hier veel tijd in en het is ook niet leuk voor andere als je niet meer reageert.


    Starters

    Saturday, June 27th — Quidditch & End of Year Feast

    Bijna vijf maanden later is het alweer het einde van het jaar. De laatste Quidditch wedstrijd zal vandaag plaatsvinden samen met het eindejaars banquet, de uitreiking van de House en Quiddtich-Cup en het felbegeerde gemaskerde bal! De volgende ochtend staat de Hogwarts Express weer klaar om iedereen naar huis te brengen. Maar eerst de laatste Quidditch wedstrijd tussen Hufflepuff en Gryffindor! De vorige twee wedstrijden zijn in de afgelopen maanden gespeeld. Gryffindor tegen Ravenclaw, waarin Gryffindor heeft gewonnen en Hufflepuff tegen Slytherin waarin Hufflepuff heeft gewonnen. Op dit moment staat Slytherin nog steeds bovenaan in de Inter-House Quidditch Cup, maar de vraag is of dat zo gaat blijven? Vergeet daarnaast ook niet het spelletje Gotcha en er is nog iets speciaals uitgedeeld deze morgen bij het ontbijt: het jaarboek. Hierin staan alle leerlingen en de uitslagen van de stemrondes, maar wat is dit nou? Tussen de bladeren van het boekje zit ook nog een ander papiertje. De lijst van Gossip girl, prepare for drama.

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Saturday, February 14th — Quidditch

    Het is eindelijk zover! De wedstrijd tussen Ravenclaw en Slytherin is aangebroken en iedereen staat te popelen om te zien wie er ditmaal vandoor gaat met de winst. Slytherin staat op het moment eerste en Ravenclaw derde, maar er kan nog zoveel gebeuren. Wens je team geluk en moedig ze aan! Oh ja en vergeet niet Blake te feliciteren, want vandaag is het haar verjaardag. Natuurlijk valt er nog iets meer op aan deze dag en dat is dat het valentijn is. Alle stelletjes kunnen vandaag lekker kleffen, maar voor degene met een crush, vergeet niet om je valentijn roos te sturen. Wil jij met jouw personage een roos sturen? Stuur dan een pb naar Dumblydore met: de naam van jouw personage, de naam van degene naar wie de roos moet, evt. een berichtje voor degene naar wie de roos gestuurd wordt. De rozen zullen gedurende de dag anoniem uitgedeeld worden door professor McGonagall.

    Op dit moment staat madam Arestina, de scheidsrechter, op het Quidditch veld, klaar om de wedstrijd af te trappen. Ze heeft haar fluitje in haar handen en zal enkel eerlijk spel accepteren. Het is een mooie dag, koud, maar zonnig, perfect Quidditch weer. Alle spelers mogen het veld opkomen en de captains moeten elkaar een hand geven! (Je mag nog eventjes elkaar succes wensen etc. in de kleedkamers natuurlijk.) De eerste ronde zal zo snel mogelijk in het praattopic worden gepost, met uitleg. Veel plezier!


    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Sunday, January 4th — Scarlett's Party

    Iedereen is veilig gearriveerd op Hogwarts. Scarlett heeft eerder aangekondigd dat er vanavond een feest zal zijn in de Slytherin Common Room en dat feest begint nu. Trek je mooiste - of sletterigste - jurk aan, poets je schoenen en doe je haar, want het is tijd om eens flink los te gaan. De drank staat al klaar en het feest kan beginnen!

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken./justify]

    Sunday, January 4th — Last day of the break

    [justify]Het einde van de kerstvakantie is aangebroken, kerstmis is voorbij en het nieuwe jaar is ingeluid. Morgen begint de school weer en om elf uur vertrekt de Hogwarts Express vanaf Kings' Cross om degene die tijdens de kerst naar huis gegaan zijn weer terug naar school te brengen. Geniet van je laatste dag vakantie en zorg er vooral voor dat je al je huiswerk bijgewerkt hebt, want morgen moet iedereen weer meteen aan de slag! ❄️

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Wednesday, December 24th — Christmas Dance

    Nog steeds ligt er buiten een dikke laag sneeuw. Het is de avond van het kerstbal en iedereen maakt zich klaar om richting The Great Hall te gaan. De meeste leerlingen gaan na “The Christmas Dance” naar huis en de rest blijft de hele vakantie op school. Happy holidays!

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Monday, December 22nd — Christmas Holiday

    Het is maandag ochtend, buiten is alles bedekt met een dikke laag sneeuw, een goed begin van de kerstvakantie. Enkele leerlingen zijn afgelopen vrijdag al gelijk naar huis gegaan om kerst te vieren met hun ouders, de meeste leerlingen gaan na “The Christmas Dance” op kerstavond naar huis en de rest blijft de hele vakantie op school. Happy holidays! Don’t forget; happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.
    Mischief Managed.

    [ bericht aangepast op 7 mei 2017 - 14:50 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    JAMES "PRONGS" POTTER
    "Until the very end."


    16 • YEAR 6 • PUREBLOOD • GRYFFINDOR • CHASER • GRYFFINDOR GIRL'S DORM • LILY

    'Ik ben niet smoorverliefd op je, Potter. En als je niet zo selectief doof zou zijn, dan had je misschien gehoord dat ik zojuist al heb gezegd dat ik je helemaal niet haat. Integendeel.' Het laatste woord dat ze uitspreekt, is heel zacht, maar ik hoor het. Ze hoopt waarschijnlijk dat ik het niet gehoord heb, maar als het op Lily aankomt, hoor ik daadwerkelijk alles wat haar mond verlaat. Daarom ben ik het ook niet eens met haar opmerking over mijn zogenaamde selectieve doofheid. Ze zegt niets meer na deze sterke opmerking en ik blijf slechts haar richting op kijken en breed grijnzen. Die glimlach is niet van mijn gezicht te meppen en eigenlijk vind ik dat helemaal niet zo erg. Ik vermaak me prima met haar en de plagende blikken en opmerkingen die we elkaar toezenden.
          'Zeker?' vraag ik nog een keer, maar ze kijkt me al snel met een uitgestreken zicht aan en vraagt me te kiezen tussen Quidditch spelen of voor de rest van mijn leven van die ranzige snoepjes te eten. Als enige. Zonder iets anders. Ik moet zeggen dat ik van snoepen houd, maar om nou de komende tientallen jaren alleen maar die beans te moeten eten... van dat idee word ik ook niet heel blij.
          'Moet ik kiezen?' vraag ik pruilend en ik kijk naar haar. Ze ligt met Karl de eenhoorn op haar zij op het bed en ik besluit maar tegenover haar te gaan liggen. Je weet nooit wat er zoal kan gebeuren en ik vind het best fijn. De bedden zijn groot zat en Lily kan zeggen wat ze wil, maar ze heeft tenminste Karl nog om haar te beschermen. 'Ik zou niet zonder Quidditch kunnen, maar de rest van mijn leven ranzige snoepjes eten lijkt me nog veel vreselijker. Dus dan kies ik maar voor dat eerste,' zeg ik uiteindelijk. Dan ontstaan er lichtjes van pret in mijn ogen en ik vouw mijn arm onder mijn hoofd, waarna ik naar haar kijk. 'Zou jij liever voor de rest van je leven naar foto's van geslachtsdelen van Sirius, Severus en de rest van de jongens kijken, of zou je liever mij wanneer je maar wilt naakt willen zien?' Nu stellen we de echte vragen.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Lily Evans

    16 • Year 6 • Muggleborn • Gryffindor • Prefect • Her dorm • James
    De grijns op zijn gezicht doet me vermoeden dat James mijn gemompel helaas wel heeft verstaan en de woorden om hem de mond te snoeren wanneer hij er een opmerking over zal maken, maar op een plagerig 'zeker' na houdt hij zijn mond. Verstandig van 'm. Heel, heel verstandig. Ik knik onverbiddelijk wanneer hij vraagt of hij moet kiezen tussen Quidditch of het dieet en ik grinnik bij zijn uiteindelijke antwoord.
          "Het Gryffindor Quidditch team zonder James Potter," zeg ik en ik probeer het me kort voor te stellen. Heel eerlijk? Dat is best moeilijk, want zelfs zijn grootste vijand zou moeten toegeven dat die jongen verdomd goed wist wat hij deed op een bezem. "Goh," grinnik ik plagerig, "ze zouden warempel een keer kans maken op de cup." Mijn lach verdwijnt echter al snel van mijn gezicht wanneer James besluit dat ik niet de enige ben die dilemma's aan mensen voor kan leggen, want ook hij heeft er een voor mij in petto.
          Kort trek ik mijn wenkbrauwen op bij zijn vraag en mijn gedachten dwalen af naar niet geheel gewenste foto's die Sirius in de groepschat had gestuurd en ik besluit al vrij snel dat ik dat niet nog een keer hoef te zien, maar de tweede optie maakt me ook niet bijster enthousiast. Alhoewel... mijn ogen glijden kort af naar James' lichaam en ik kan me goed voorstellen welke spieren er onder die kleren schuilen en... ho. Ik dwing mezelf mijn ogen weer in de zijne te richten in plaats van na te denken over zijn lichaam.
          "Het tweede," besluit ik, terwijl ik vooral niet probeer te laten merken wat er zojuist door mijn gedachten is geschoten. "De keren dat ik je naakt wil zien, zijn echter nihil, dus dat is geen wereldschokkende verandering." Ik schraap mijn keel en wend mijn blik af naar Karl. Ik staar naar zijn lila-achtige vacht en probeer met een nieuw dilemma te komen. Dan grinnik ik.
          "Oké: boezemvrienden worden met Severus en een kans bij mij krijgen, of blijven wat je nu ook bent met hem en jij en ik worden nooit wat."



    [ bericht aangepast op 17 april 2017 - 16:38 ]


    She's imperfect but she tries

    JAMES "PRONGS" POTTER
    "Until the very end."


    16 • YEAR 6 • PUREBLOOD • GRYFFINDOR • CHASER • GRYFFINDOR GIRL'S DORM • LILY

    Ze maakt opmerkingen over mijn kwaliteiten als Chaser en Captain van het team en ik luister er grijnzend naar. Ze gunt ons zowaar een overwinning, mits ik niet in het team zelf zit. Ik schud mijn hoofd lachend en kijk naar haar en Karl de eenhoornknuffel, die ze tegen zich aan houdt alsof hij haar moet beschermen. Tegen mij? Nee toch?
          Haar bedenkelijke blik zegt genoeg wanneer ik haar het dilemma voorleg. Ik weet dat ze niet geheel blij was met de foto's die Sirius stuurde, maar wie weet vindt ze het minder erg dan mij naakt zien. 'Het tweede,' zegt ze, maar nog voor ik kan grijnzen en lachen en plagen dat ze me wel leuk vindt, geeft ze de daadwerkelijke reden voor dit besluit: 'De keren dat ik je naakt wil zien, zijn echter nihil, dus dat is geen wereldschokkende verandering.' Ik pruil wederom door deze opmerking en ik kijk naar Karl. Hij zou vast alle geheimen weten van Lily. Dat zou nog eens handig zijn. 'Oké: boezemvrienden worden met Severus en een kans bij mij krijgen, of blijven wat je nu bent met hem en jij en ik worden nooit wat,' legt ze me voor en ik schud mijn hoofd. Ik had kunnen weten dat ik hiertussen moest kiezen. Ik zal echter nooit vrienden worden met Severus Snape.
          'Wel,' begin ik dan en ik kijk Lily in haar mooie ogen aan. Ik weet wat ze probeert, ze wil me uitproberen. 'Ik zou geen vrienden worden met Snape als ik alleen maar een kans bij je zou krijgen, die kans heb ik namelijk nu ook, min of meer. Niet?' vraag ik grijnzend. 'Ik ga dus voor de tweede optie, Evans.' Ik haal mijn hand door mijn warrige zwarte haren heen en kijk weer naar Lily. Als we dit spelletje doorspelen, is het nu weer mijn beurt om haar een dilemma voor te leggen. Het is nog lastig om er eentje te bedenken, merk ik. Die van net was meer een soort gelukje dat aan kwam waaien. 'Lily... Zou je liever hebben dat ik nu wegga, of wil je dat ik je nog een keer kus?'


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.


    Franciszka 'Frankie' Malia Rogers
    Slytherin || At least my fiance isn't a total loser. || Behind the changingrooms || Regulus
    Bij mijn vraag over de wedstrijd, liet Regulus zich op een van de bankjes zakken. Hij begon aan zijn schoenen te frutten, terwijl hij wel antwoord gaf, en de nog altijd licht ongemakkelijke stilte tussen ons weer brak. Hij reageerde ontwijkend en het viel al snel weer stil, terwijl de eerste schoen al uit schoot. De volgende ging duidelijk lastiger, maar hij begon wel weer te praten. Ik knikte bij zijn woorden. Het ging om het winnen, maar een fijne wedstrijd was toch ook prettig. Ik zag wat spanning op zijn gezicht te verschijnen, maar ik liet het gaan. Als hij het wilde delen, zou hij het delen, en anders moest hij maar zelf lekker met zijn pijn omgaan zoals hij wilde. Ik knikte bij zijn woorden en gaf hem de fles weer aan, waardoor hij verder kon drinken, iets wat hij duidelijk nog nodig had, al zou je denken dat hij het toch ook sneller zou voelen door het feit dat hij zich net hard had ingespannen. Hij dronk intussen goed door, terwijl mijn hoofd al wat licht voelde. Bij zijn volgende vraag was hij alweer bijna klaar om te gaan, toen ik hem in zijn ogen keek. "Om eerlijk te zijn, geen idee. Waarschijnlijk wat huiswerk of zoiets. Heb jij nog plannen nu je hebt gewonnen, Captain?" Mijn toon was plagend, maar de vijandigheid was er verrassend ver vanaf. Dit kwam waarschijnlijk door de drank, want een andere reden kon ik ervoor niet bedenken. Ik haalde een hand door mijn nog licht vochtige rode haren en pakte de fles van hem over om toch nog een slok te nemen. Het smaakte goed en om eerlijk te zijn had ik misschien nog wel wat nodig. Hierna stak ik de fles toch weer naar hem uit en ging op mijn tenen staan om met mijn hand zacht door zijn vochtige haren te woelen. "Ik denk dat een douche een goed plan is, of had je iets anders in gedachte?" De alcohol begon nu echt toe te slaan, waardoor mijn woorden niet geheel meer van mij waren. Mijn vijandigheid richting hem was nu eigenlijk verdwenen, iets wat nuchter bij mij in elk geval in de nabije toekomst er niet in zat, en bij hem volgens mij ook niet. Toch kon ik er niets aan doen, want ergens had ik het een heel stuk slechter kunnen treffen en mijn dronken-zelf leek dat een stuk beter te realiseren en accepteren, dan mijn nuchtere-zelf.


    Bowties were never Cooler

    Naam: Tallulah Fran Moriarty.


    "You tell me i'm wreck, you say that I'm a mess, how could you expect anything less?"
    | Horned Serpent | Year 6 | Uitwisseling student from Ilvermorny | Celeb --> Izzy en Ada

    'Waarom is het zo raar als je mee zou gaan?' mompelde Celeb. IIk wilde de vraag beantwoorden, maar ik beet op de binnenkant van mijn lip voor welke woorden dan ook konden ontsnappen. Ik had genoeg stomme dingen gezegd voor één dag. Misschien waren zulke dingen gewoon raar voor mij, of misschien was het voor mensen met kort haar makkelijker om hun kleding aan te houden terwijl ze hun haren wassen. Ik zuchtte, zelfs mijn gedachte konden niet gewoon hun mond houden.Ik ruimde de spullen die ik gebruikt had weer netjes op en stopte ze terug in de tas. Ik hoopte oprecht dat het zou werken en dat het grootste gedeelte van de haarverf uit Celeb's haar zou gaan.
          'Degene waarmee je nooit naar prom zou willen gaan,' reageerde Celeb op mijn vraag zodra hij zijn haar had uitgespoeld. 'Als je hier bent om er nog meer in te wrijven wat voor een afschuwelijk persoon ik ben, kun je beter gaan.Tenzij je graag vervloekt wil worden en naast Mary wil eindigen.' Na alle foto's die vandaag al gestuurd waren in de groepsapp, was dit toch wel een beetje overdoing it, die laatste foto's dan. 'En dan vragen mensen zich af waarom ik mijn best niet doe om aardig te zijn?'
    Voor het eerst sinds... sinds ik me kon herinneren wist ik niet wat ik moest zeggen. Nee, dat was niet waar, ik wist wel vaker niet wat ik moest zeggen, maar deze keer had ik zelfs niks om over te ratelen. Alles klonk fout. Alsof alles wat ik kon zeggen de situatie alleen maar erger zou maken.
    "Castor, ik zou nooit naar prom willen met Castor, want hij heeft mijn beste vriendin hier pijn gedaan voor zover ik weet," fluisterde ik en een kleine glimlach verscheen op mijn gezicht, terwijl ik het laatste bakje schoonmaakte. "Iz is de persoon waarmee ik hoogstwaarschijnljk naar prom ga en Roza is de persoon waarmee ik hoogstwaarschijnlijk nooit naar prom zal gaan." Ik was hooguit net te verstaan. Wat was er met hem gebeurt dat zelfs al was ik zo aardig, hij nog steeds geloofde dat ik zou denken dat hij een afschuwelijk persoon was. Ik stopte het laatste bakje in mijn tas. Ik keek over mijn schouder naar Celeb.
    "De kleur is zo goed als weg," zei ik, terwijl ik de roze gloed die over een deel van zijn blond witte haren heenhing negeerde. "En ik ga omdat ik Iz mijn gymschoenen heb beloofd voor haar date, dus die moet ik af gaan leveren. Maar ik geloof niet dat je een afschuwelijk persoon bent, zelfs als je dat zelf wel gelooft." Ik overhandigde Celeb nog een tube zalf, die moest helpen tegen de rode vlekken op zijn huid. "En als je dat wel bent, een afschuwelijk persoon, dan denk ik dat ik best meer afschuwelijke personen om mij heen wil." Met die woorden pakte ik mijn tas op, glimlachte ik naar Celeb en verdween ik weer door dezelfde door waardoor ik verschenen was. Okay, Iz, gymschoenen. Ik appte Iz om te vragen waar de fuck ze was en gooide mijn tas over mjn schouder. ik had binnen enkele seconde antwoord en ik liep richting de plaats waar Iz het over had. Iz en Ada leken een vrij serieus gesprek te hebben vanaf waar ik stond en ik wist niet goed of ik gewoon naar ze toe moest lopen of niet. Ik liep richting de twee en probeerde in Iz' gezichtveld te komen, hopend dat ze me zou zien en ik niet de laatste paar meter tussen mij en de twee meiden hoefde te overbruggen.




    We've lived in the shadows for far too long.



    Gwendolyn "Gwen" Caroline Martch

    Gryffindor • Keeper • Muggleborn • In front of the dressing rooms • Dorian • Outfit • Very awkward, hounest

    "The sad truth is that most evil is done by people who never make up their minds to be good or evil."

    'Ja... nou ja, Bludgers en zo. Ehm... het zou op zich wel helpen als je mijn sporttas kon tillen,' Hij trekt weer een pijnlijk gezicht en ik neem de sporttas van hem over. Hopelijk verlicht dit hem in ieder geval een beetje van de pijn. Bludgers zijn nooit erg prettig om tegen je aan te krijgen.
    'Ik zie trouwens dat je rozen hebt gekregen... zitten er nog wat leuke berichtjes bij?' Ik haal mijn schouders op. Om nou te gaan praten over mijn marginale Valentijnssucces lijkt me één van de dingen die dit mogelijk nog ongemakkelijker kunnen maken. Daarbij was er ook niet iets héél spannends binnengekomen.
    ‘Sorry... trouwens nog... voor die roos... ik uhm... ik wilde je gewoon... ik wilde gewoon dat je je gewaardeerd voelde en zo...vandaag.' Mijn wangen worden rood en ik kijk even naar de grond. Ergens voelt het lief dat hij dat wilde, ergens ook als een kleine steek. Het was dus alleen bedoeld als een soort schouderklopje op Valentijnsdag, omdat ik anders zo zielig zou zijn. Wat kan ik hier op zeggen dat het niet onnodig ongemakkelijk maakt of eventueel onze vriendschap nog meer onder spanning zet. Of kan het überhaupt nog meer onder spanning komen? We kunnen al nauwelijks meer normaal met elkaar omgaan.
    ‘Het is oké en sowieso heel lief van je.’ Ik glimlach lichtjes. ‘Ik hoop dat mijn roos geen gedoe veroorzaakt heeft.’ Eerlijkheid duurt het langst, wordt altijd gezegd. Maar wat als in dit geval eerlijkheid mogelijk alles kan verpesten? Of neemt de olifant in de kamer al te veel plek in?
    ‘Ik heb geen idee waarom… waarom ik die roos verstuurde. Het was een impulsieve actie en er blijft een ‘wat als ik het niet verpest had’-scenario in mijn hoofd rondspoken…. Wat ik probeer te zeggen is, dat er een deel van me is dat weet dat de roos aan jou niet 100% vriendschappelijk is,’ ratel ik enigszins nerveus. Ik bijt op mijn lip. ‘Sorry.’


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman

    Mary Elizabeth MacDonald
    ‘Do something instead of killing time – 'cause time is killing you.’



    Hij hield mijn hand nog steeds in de zijne vast en ik keek hem met een klein glimach aan. Op zijn gezicht verscheen alweer een enorme glimlach en ik vroeg me af of hij ooit eens niet zou glimlachen. Ik kon me hem namelijk eigenlijk helemaal niet inbeelden zonder dat er een tandenontblotende glimlach op zijn gezicht geplakt zat. Dat omdat hij mij een persoon leek die eigenlijk 24/7 vrolijk was. Bovendien leek het alsof hij bijzonder trots was op zijn gebit – wat terecht was – en dat ie ze daarom ook graag zo vaak mogelijk liet zien. Waarom ik nu eigenlijk überhaupt een intern debat had over Gilderoys lach en gebit , was me een raadsel.
          ‘Dat klinkt als een plan,' glimlachte hij. Ik keek perplex toe hoe hij mijn hand naar zijn lippen bracht, en een zachte kus op de rug van mijn hand plaatste. Mijn wangen werden knalrood en een zenuwachtige giechel verliet mijn lippen ik. ‘Wist je trouwens dat je de meest prachtige glimlach hebt die ik ooit heb gezien?’ Voor zover dat kon werden mijn wangen nog roder en als vanzelf verscheen er een brede glimlach op mijn gezicht. Ik was dus niet de enige die bezig was met iemands glimlach... Opnieuw voelde ik zijn lippen op de rug van mijn hand en volgens mij stond ik op het punt flauw te vallen – zoveel plotselinge affectie kon ik niet aan. Als Lily hier was geweest... pfoeh, eigenlijk had ik geen idee wat Lily gezegd of gedaan zou hebben als ze hier was geweest. Ik zag haar er eigenlijk wel voor aan om stiekeme foto's te nemen en op een Tumblr-blog te zetten... zoals ik voor haar en James zou doen. Ik leunde wat naar voren en kneep even mijn ogen dicht omdat de kamer opeens begon te draaien. Na een aantal tellen opende ik mijn ogen weer en keek ik Gilderoy met een klein glimlachje aan.
          ‘Ik vind het echt heel erg fijn dat je hier bent, Roy,’ zei ik zachtjes en keek hem iet wat nerveus aan. Mijn ogen gleden af naar zijn lippen en ik leunde nog wat meer naar voren. Toen drukte ik voorzichtig en zachtjes mijn lippen op de zijne.



    16 • Year 6 • Muggleborn • Gryffindor • Seeker • Hospital wing • Roy


    I just caught the wave in your eyes

    ADALAE CRESCENTA ROMANOVA




    17 • Pureblood • Year 6 • Slytherin • Chaser • Kitchens • Celebran • Outfit

    '’Ik weet het zelfs niet eens… Fran denkt dat hij met mij aan het spelen is. Ik dacht dat we nog gewoon vrienden konden zijn, of op z’n minst proberen, maar misschien moet ik hem maar gewoon compleet vergeten.'’ Ik knik langzaam, maar probeer er niet erg veel aan te denken. Een liefdesguru was ik totaal niet, dus advies geven aan iemand die meer ervaring heeft op dat gebied, lijkt me geen goed plan. Ik speel wat nerveus met mijn sweater en het hoesje van mijn telefoon. Een diepe zucht rolt over mijn lippen als ik klaar ben met het laten zien van het gesprek tussen mij en Celeb.
          '‘Ik ben echt blij voor je, Ads, ik weet hoeveel hij voor je betekend. En je bent echt een goede vriendin. Je moet je niks aantrekken van de mensen in de groepschat, want je bent geweldig. En als de mensen je naaktfoto’s door sturen, dan zijn ze klootzakken want zoiets is privé en zou alleen met jouw toestemming goed gekeurd mogen worden.'’ Ik val stil; ik weet niet meer wat ik kan zeggen en het enige wat ik me kan permitteren is mijn beste vriendin haast opnieuw schaapachtig aan te kijken. '‘Het spijt me dat ik niks kan doen om je moeder terug te brengen, als er een manier was, dan zou ik alles voor je doen om haar voor je terug te krijgen. Alles.'’ Nee, Isla stop. Je hebt een gevoelige snaar geraakt. De lichte glimlach die net nog op mijn gezicht te zien was, is nu als sneeuw voor de zon verdwenen. Het liefst praat ik niet face to face met iemand over mijn moeder en al helemaal niet vandaag. Vandaag is de dag dat ik zo veel mogelijk mijn eigen bestaan negeer zodat ik de dood van mijn moeder kan vermijden. Ik denk terug aan de rozen en besluit dan dat ik de rozen, samen met een ander bos bloemen – zonnebloemen, die vond mijn moeder prachtig – bij mijn moeders graf ga leggen. '‘Ik weet dat het heel anders is, en dat ik lang niet hetzelfde ben, maar ik meen het echt wanneer ik zeg dat je voor mij als familie bent en zo makkelijk laat ik je niet gaan.'’ Ik sta langzaam op en klop zachtjes op haar schouder, maar weet niet wat ik moet zeggen.
          ''Ehm, ik moet gaan,'' mompel ik en haal een hand door mijn lokken. Het voelt alsof ik een groot gewicht op mijn schouders heb, maar ik besluit die te negeren. ''Ik zie je wel.'' zeg ik zachtjes en draai me om. Fran is onze kant aan het op lopen en ik draai me kort weer om naar Isla. ''Gelukkig laat ik je niet alleen…'' Een zachte lach rolt over mijn lippen als ik me weer omdraai en Fran een glimlach schenk, voordat ik weer naar binnen ga. Een koude rilling rolt over mijn ruggengraat als ik een warme zaal binnenloop. Ik vis mijn telefoon en oortjes uit mijn broekzak en zet daarna wat muziek op om mijn gedachtes te dempen. Zo wandel ik rustig naar de keukens toe en eenmaal daar aangekomen, plof ik neer op de grond naast de deur. Ik zit helemaal in mijn muziek en merk de mensen die langslopen voor geen meter.


    'You can't raise hell with a saint.''

    [ bericht aangepast op 19 april 2017 - 18:28 ]


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    MARLENE MCKINNON
    17 – Gryffindor – Outside somewhere – Castor – Year 6

     "Hé jij," kondigde Castor zijn aanwezigheid aan, toen hij er eindelijk was. Een waterig glimlachje speelde rond zijn lippen. Marlene zwaaide als groet kort naar hem en glimlachte terug. Zonder aarzeling plofte Castor toen naast haar neer. Zijn vrije arm sloeg hij rond haar schouders en de jongen trok haar tegen zich aan.
          ”Je zou niet zo moeten fronsen; je weet maar nooit wie er verliefd wordt op die stralende lach van je,” zei hij toen, waarop een korte grinnik Marlene’s mond verliet. Tijdens de knuffel verliet een zucht zijn mond, waarop Marlene zijn richting uitkeek. Ze zag dat zijn ogen niet naar haar gericht waren, maar naar een punt in de verte. Ze kon niet goed inschatten waar precies, want naar Marly’s mening was er niets dat interessant genoeg was om zo gefocust naar te staren als dat Castor naast haar deed. Terwijl Cas’ hand op een regelmatig tempo over haar hand streek, legde Marlene haar hoofd tegen zijn schouder.
          ”Sorry als ik een gesprek met iemand heb onderbroken toen ik vroeg of je hierheen wilde komen om me te knuffelen,” zei ze zachtjes. Ze was er bijna zeker van dat ze dat wel had gedaan en dat het hem daarom zolang duurde voordat hij hier was. Of hij was gewoon de weg kwijt. Haar locatie beschrijving was immers niet zo nauwkeurig. “Buiten op een bankje” - alsof er hier niet honderden plekken waren om naar buiten te gaan en alsof er hier geen duizenden bankjes waren.
          Marlene keek eventjes omhoog naar Castors gezicht, of beter gezegd, zijn kin. Zijn aantrekkelijke kin, zijn… Zijn kin ja. Ze ging met haar hand omhoog en prikte hem in zijn kin. Een zucht rolde zachtjes over haar lippen, terwijl haar andere hand - die dus niet Cas’s kin aan het martelen was - zocht de hand van Castor, om die daarna vast te kunnen houden.
          ”Hoe gaat het trouwens met je knie? Ik.. Ik uh.. Ik had gehoord dat je er een bludger tegenaan hebt gekregen,” begon Marly het gesprek nadat er een korte - en een redelijk ongemakkelijke, als je Marlene moest geloven - stilte had plaatsgevonden. Ze beet zachtjes op haar lip en kon zichzelf wel voor haar hoofd slaan. Natuurlijk ging het niet goed met zijn knie, een bludger was van ijzer. Zijn knie zou vast haast verbrokkeld zijn.
          Waarom verloor ze altijd haar vermogen om te communiceren als ze in de buurt was van iemand die ze leuk vond?

    [ bericht aangepast op 19 april 2017 - 22:00 ]


    That is a perfect copy of reality.

    MAIA RAEGAN VON LEIRKO
    17 – Gryffindor – Dorcas – The Great Lake – Beater – Year 6


    Dat mensen haar zouden haten nadat ze toegegeven had dat ze Nova had aangevallen, verbaasde haar niets. Dat mensen het echte verhaal niet zouden geloven, verbaasde haar ook niks. Dat er nog niemand was gekomen om haar mee te nemen, verbaasde haar wel. Je zou denken dat ze nu als aasgieren op haar af zouden komen, om haar een levenslange straf te geven, maar het bleef stil. Angstaanjagend stil. Stilte voor de storm, als sommigen het zouden noemen.
          Het was niet alsof Maia het erg vond dat er niemand kwam om haar op te halen. Het tegenovergestelde eerder. Ze vond het wel prettig. Het zou haar problemen besparen. Zowel hier op school als met haar ouders. Het enige wat haar wel dwarszat was Celebran. Hij vond haar al dom en dit zou die gedachtes alleen maar versterken. Echter, Maia was niet dom. Echt niet. Ze deed gewoon graag alsof om mensen het gevoel te geven alsof zij dom waren. Sarcastisch kon je het noemen, misschien zelfs minachtend.
          Maia verbaasde zich meer dan eens over de achterlijkheid die hier heerste op school. Ook waren ze hier allemaal zo ontzettend goedgelovig en optimistisch. Allemaal eigenschappen van personen waar Maia niet mee overweg kon en ook niet mee overweg wilde kunnen.
          ”Hey there, stranger,” hoorde ze uit het niets. Maia had niet eens de voetstappen opgemerkt. Maia keek op. Het was Dorcas die naast haar stond, boven haar uit turend. Dorcas stond immers, terwijl Maia zat. Niet veel later zat Dorcas ook en sloeg ze haar armen om d’r heen. Nou, dat was nieuw. Iemand die Maia een knuffel gaf. “Wat zit jij te treuren, gekkie. Slytherin heeft nog wel gewonnen, and by a mile. Je was trouwens echt goed vandaag, not joking,” zei Dorcas en Maia wist niet goed of dit was om haar op te vrolijken, of omdat ze het echt meende. Desalniettemin lachte ze even kort en bedankte ze haar kort.
          Dorcas rommelde in haar zak en toverde er twee lolly’s uit. “Lolly?” Maia keek haar verbaasd aan, waarna ze zachtjes begon te lachen. “Serieus Dorky?” vroeg ze aan haar, waarna ze een van de lolly’s uit haar handen griste.
          ”Dat je dat nog moet vragen, pfft,” zei Maia tegen haar, terwijl ze ruzie had met het papiertje om de lolly heen die weigerde van de lolly af te komen. “Ik dacht dat je me nu wel beter zou kennen,” vervolgde ze. Toen ze uiteindelijk het papiertje loskreeg, gooide ze die op de grond en propte ze de lolly in haar mond.
          ”Dus.. Heb je het drama meegekregen in de chat? Hoe ik in koele bloede Nova heb aangevallen? Zonder een vleugje schuldgevoel?” vroeg ze aan Dorcas, terwijl ze haar aankeek.
          ”Niks van geloven, dat verhaal is complete bullshit. Ja, ik heb haar aangevallen - maar het is niet zo gegaan als dat iedereen, inclusief die domme ginger van een Nova, beweert,” sloot Maia haar verhaal af, terwijl ze aan haar lolly likte en over het water uitkeek.

    "Life is like Hangman. The more wrong words, the closer you get to the hang."

    [ bericht aangepast op 20 april 2017 - 16:11 ]


    That is a perfect copy of reality.

    ISLA ASHWORTH
    HUFFLEPUFF || OUTSIDE || FRAN ||

    she doesn't say "I love you" like a normal person.
    instead, she'll laugh, shake her head, give you a little smile and say "you're an idiot".
    if she tells you you're an idiot, you're a lucky man.

    Isla weet dat ze iets verkeerd heeft gezegd wanneer Adalea’s glimlach plots verdwijnt. Voor ze echter nog iets kan zeggen, meldt Ada al dat ze moet gaan. Stom, stom, stom. Ze had nooit over Ada’s moeder moeten beginnen. Het leek alsof ze vandaag alleen maar domme dingen kon doen. ‘Sorry, Ads,’ mompelt ze nog, al is het maar de vraag of Ada het hoort, gezien ze al opgestaan is. ‘Ohja, ik zie je later wel.’ Bijna zei ze “veel plezier”, maar dat was waarschijnlijk niet erg handig.
          Haar humeur werd later al een stuk opgefleurd toen ze er achter kwam dat Fran een date had met Celeb, naar het eindfeest nog wel. Ze voelde zich haast een ware fangirl toen een brede glimlach op haar gezicht verscheen en er enkele enthousiaste geluidjes aan haar mond kwamen. Als voorbij lopende mensen haar vreemde blikken toewierpen, dan miste ze dat compleet. Ze was oprecht blij voor Fran, gezien ze eerder nog het feest besproken hadden en Fran bang was geweest dat ze alleen moest gaan. Plus, van Fran’s antwoorden op de “most likely & least likely” wist ze vrij zeker, zo’n 96 procent, dat degene waar Fran een oogje op had, Celeb was. Tenminste, hij moest wel degene zijn die het “most likely” voor haar was om verliefd op te worden. Toen Isla Fran in het oog kreeg, kwam ze ook al snel overeind, en overbrugde ze de afstand tussen Fran en haar al snel, door op haar af te lopen alsof ze elkaar een jaar niet hadden gezien. Haar armen sloeg ze stevig om Fran’s hals. ‘Oh, Frannie!’ giechelde ze, waarna ze Fran weer losliet. ‘Ik ben zo, zó blij voor je dat je een date hebt voor het feest. Je gaat het vast leuk hebben met Celeb. En ik wil je haar doen en mee een jurk uitzoeken. Misschien kan ik Ada vragen om aan hem te vragen welke kleuren en wat voor soort jurken hij leuk vindt, dan kunnen we daarop een jurk zoeken. Maar je bent gorgeous dus zelfs een gebruikte vuilniszak zal jij er fabulous uit zien.’
          Terwijl ze blondine met een vrolijke glimlach aankeek bedacht Isla zich dat ze haar dare nog moest doen. Ze moest het eerst volgende meisje dat ze zag kussen, en dat was dus Fran. Luke had gezegd dat het French kissing moest zijn, aka met tong, maar gezien ze op een date ging met Ced, geen idee had hoe het nu tussen Cas en haar zat, én Fran Celeb leuk vond, was dat misschien niet zo handig. Het was toch niet alsof Luke er ooit achter zou komen wat voor kus ze gaf.
          Iets wat aarzelend beet ze op haar onderlip. Werkte een meisje zoenen hetzelfde als een jongen zoenen? Het enige meisje wat ze ooit gezoend had was Ada, en dat was toen ze beide behoorlijk dronken waren. Ze legde haar hand op Fran’s heup, en haar andere in haar hals, haar duim lichtelijk op Fran’s wang. ‘Ehm, sorry alvast voor dit,’ murmelde Isla, waarna ze zichzelf iets omhoog duwde op haar tenen omdat de andere blondine een stuk langer was dan zij. Aarzelend en ietswat onzeker gleden haar bruine kijkers van Fran’s lippen naar haar ogen, en terug naar haar lippen. Zachtjes drukte ze haar lippen op die van Fran.

    [ bericht aangepast op 20 april 2017 - 4:45 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Lily Evans 🌼

    16 • Year 6 • Muggleborn • Gryffindor • Prefect • Her dorm • James
    Er verschijnt een geamuseerde fonkeling in mijn ogen wanneer James over zijn dilemma nadenkt. Hij heeft er nooit een geheim van gemaakt dat hij me leuk vindt, maar hij maakt er al evenmin een geheim van dat hij Severus niet kan zien of luchten. Kort probeer ik de twee naast elkaar in te beelden, maar welk scenario ik mezelf ook voorhoud, ze lopen allemaal uit op hetzelfde uit: de snelste scheiding in de historie. Merlin, als vriendschappen voor het altaar gesmeden zouden moeten worden, dan zouden ze hoogstwaarschijnlijk geen van beiden op komen dagen. Diep triest. Zijn uiteindelijke antwoord laat echter een lachje over mijn lippen rollen.
          "Je kunt de keuzemogelijkheden niet zo naar je hand buigen, Potter," bijt ik hem toe, maar tot mijn eigen verbazing klinkt dit minder scherp dan ik voor ogen heb gehad. Ergens heel, heel diep van binnen weet ik namelijk ook wel dat hij gelijk heeft. Als je mensen geen kans geeft, dan laat je hen je niet kussen. Als je dit per ongeluk toch laat gebeuren, maar ze alsnog geen kans wil geven, dan kus je ze niet terug. Ik ben James hier wel degelijk een kans aan het geven, of ik dit nu wil of niet en ik ben er niet geheel zeker van of ik alvast moet bepalen of ik lelies op mijn begrafenis wil of toch liever een ander soort bloemen, of dat ik mijn hart met een gerust gevoel open kan stellen. Van mijn inwendige dilemma lijkt James zich alvast niets aan te trekken, want hij schotelt me alweer een kersverse keuze voor en ik kuch kort.
          "Ik denk dat we daar allebei het antwoord wel op weten," mompel ik dan. Ik in ieder geval wel en ik denk niet dat ik me een zodanig goede leugenaar kan wanen dat hij het niet zou weten als ik zou liegen. Hij is arrogant en zelfingenomen – zeker niet dom. Kort bijt ik op mijn lip, terwijl ik de jongen voor me in me opneem en hierbij vooral niet naar zijn lippen probeer te staren. Ik moet in alle eerlijkheid zeggen dat ik het best wel naar mijn zin heb met hem en misschien zelfs dat dit hele over-en-weergeplaag me wel beter bevalt dan dan hem uitschelden wanneer hij weer eens te dicht in mijn buurt ademhaalt. En toch.
          Ik duw mezelf wat overeind zodat ik mezelf wat meer naar hem toe kan buigen en ik plaats mijn vingers vederlicht onder zijn kin. Zachtjes draai ik zijn hoofd naar rechts, in de richting van de deur. "Daar is de deur waar je doorheen kunt lopen. Don't let it hit you on your way out." Een geamuseerde fonkeling is wederom in mijn ogen verschenen wanneer ik zijn kin loslaat en ik kan het niet laten om met mijn meest onschuldige glimlach op mijn gezicht het pootje van Karl in een zwaaibeweging heen en weer te laten bewegen.




    She's imperfect but she tries

    REGULUS ARCTURUS BLACK
    "I'm your favourite worst nightmare."


    16 • YEAR 5 • PUREBLOOD • SEEKER/CAPTAIN • SLYTHERIN • DRESSING ROOM • FRANKIE

    'Om eerlijk te zijn, geen idee. Waarschijnlijk wat huiswerk of zoiets. Heb jij nog plannen nu je gewonnen hebt, Captain?' Ik kijk Frankie toch lichtelijk verbaasd aan nu ze haast op een plagende en niet al te vijandelijke toon tegen me praat. Komt dit door de drank? Of is ze opeens compleet omgeslagen? 'Ik denk dat een douche een goed plan is, of had je iets anders in gedachten?' Haar toon is zo mogelijk nog iets plagender dan de woorden die ze eerder uitsprak en ik til mijn bezem op.
          'Ik ga sowieso douchen,' zeg ik dan en ik grijns wat loom naar haar, 'maar daarna weet ik het niet. Het is Valentijnsdag dus iedereen zal wel klef zitten doen met elkaar en om eerlijk te zijn heb ik geen behoefte ertussen te zitten.' Ik haal mijn schouders op en neem weer een slok van de firewhiskey, die er goed in hakt. Ik heb lekker en veel ontbeten vanmorgen, maar op een bezem zitten, achter de Snitch aan gaan en tegelijkertijd naar teamgenoten schreeuwen, kost toch meer energie dan ik van tevoren had gedacht. Ik grinnik dan weer. 'Je gaat toch geen huiswerk maken, dat is sáái.' Ik verlaat de kleedkamer en Frankie loopt achter me aan. Ik zou als goede verloofde op haar moeten passen en zorgen dat ze zichzelf geen pijn doet, maar ik moet zeggen dat die paar grote slokken drank me meer te pakken hebben dan ik toe zou willen geven. Ze is klein, heel dun en fragiel en als ze net hard bezig is geweest, durf ik niet te zeggen of die drank wel zo'n goed idee is voor haar. Voor het gemak ga ik er maar even vanuit dat haar plagende toon en onvijandelijke houding tegenover mij komt door de alcohol en niet omdat ze ineens vindt dat ons huwelijk zo'n goed idee is. Ik sla mijn arm lachend om Frankie heen en neem weer een slok, waarna ik haar de fles weer voorhoud. 'Houd me vast,' grijns ik breed, 'anders val ik nog voor je.'


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Rozalua "Roza" "Taia" Maut Liluye


    17 • Year 6 • Halfblood • Hufflepuff • Chaser • Huff Common Room • Nova • Outfit

    'Ik wil graag je vriendin zijn, Taia.' Mijn wangen lijken rood te gloeien en ik kijk haar aan met een brede grijns. De vlinders in mijn buik beginnen te razen en een zachte, nerveuze lach verlaat mijn lippen. Het is een lange tijd geleden sinds ik dit gevoel heb gehad. Mijn glimlach is oprecht en ik heb het gevoel alsof er een hele last van mijn schouders valt. De last was niet zozeer een probleem, maar meer eenzaamheid. Met Nova heb ik iemand tegen wie ik aan kan kruipen. Iemand die ik kan kussen. Iemand die me niet veroordeeld voor wie ik ben. Natuurlijk heb ik Luke, Castor, Fran en Isla, maar voor hen zal ik nooit op de eerste plek staan. Zij hebben anderen aan wie ze hun hart hebben gegeven en daar is niks mee, maar ik ben blij dat ik nu zelf die kans krijg. 'Heel graag, zelfs.' Ze buigt naar voren en ik voel wederom haar zachte lippen op die van mij. Ik glimlach en kus haar gepassioneerd terug. 'En fuck iedereen die zegt dat het nep is, want de vlinders in mijn buik zijn het daar niet mee eens.' Ik lach zachtjes om wat ze zegt.
          'De mijne ook niet,' mompel ik. Ik leg mijn handen op haar heupen en kus zachtjes haar neus. Vervolgens trek ik haar op de bank zodat ik mijn armen om haar heen kan wikkelen en tegen haar aan kan kruipen. 'Nu ben je ook verplicht om met mij mee te gaan naar het feest aan het einde van het jaar,' grinnik ik en ik druk mijn lippen op haar wang. Ik pak haar hand vast en verstrengel onze vingers. Mijn hoofd leun ik op haar schouder. 'Voel je je al wat beter?' vraag ik dan terwijl ik voorzichtig met haar vingers speel. 'Ik weet dat het hele gedoe met Maia hard aangekomen is. Ooit... dacht ik dat ik haar kon vertrouwen.' Ja, toen je een crush op haar had. 'Maar ze is net zo afschuwelijk als haar neef.'


    “There's bravery in being soft.”


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Dorian "Dora" Arcelin Kasai


    18 • Year 6 • Pureblood • Slytherin • Keeper • Prefect • Outside • Gwen

    ‘Het is oké en sowieso heel lief van je,' zegt ze. ‘Ik hoop dat mijn roos geen gedoe veroorzaakt heeft.’ Ik bloos. Ik ben er ondertussen ook achter gekomen dat die van mij ook van haar is. Ik pluk een beetje aan de blaadjes en schud langzaam mijn hoofd. Nee, gelukkig niet. In ieder geval niet echt. Ik hoop alleen niet dat Fae er teveel mee zit, want ik weet dat ze zichzelf dingen aan kan praten en daardoor heel onzeker wordt. Ik wil gewoon niet dat ze zich slecht voelt met valentijn. Of welke dag dan ook. ‘Ik heb geen idee waarom… waarom ik die roos verstuurde. Het was een impulsieve actie en er blijft een ‘wat als ik het niet verpest had’-scenario in mijn hoofd rondspoken…. Wat ik probeer te zeggen is, dat er een deel van me is dat weet dat de roos aan jou niet 100% vriendschappelijk is,’ ratelt ze en ik kijk naar haar op. Mijn mond zakt langzaam open en ik wil iets zeggen, maar kom niet uit mijn woorden en sluit mijn mond weer. ‘Sorry.’ Wacht wat. Ik slik en sla mijn ogen neer. Oké, dit gesprek heeft snel een ongemakkelijke en zwaar beladen wending aangenomen.
          'Je....' Ik schud mijn hoofd. 'Ik... ja, ik misschien ook, maar ik weet dat dat fout was. Ik kan... Het spijt me zo erg... ik kan gewoon niet. Ik heb met Fae en toen ik jou eindelijk had verteld wat ik voor je voelde, had jij in een keer met Sirius. Ik b-begrijp dat hij beter is, maar... je weet wel, je kan beter iemand zoals hem of Theo weer daten, want dat is beter voor je... zij zijn beter voor je en...' Onbewust laat ik mijn handen naar mijn mouw glijden en het teken wat daaronder in mijn huid gebrand staat. Ik sluit mijn ogen voor een paar seconden. 'Ik verdien jou niet... en Fae ook niet... dus je zou.... iemand anders, je kan niet...' Ik val stil en kijk naar haar op.


    "We've all got both light and dark inside us. What matters is the part we choose to act on. That's who we really are."


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.