• De kennis van nu (programma op NPO 2) besteedde er vandaag aan in hun aflevering: Uit de groep, in de put. Ik vond het zeker interessant om te zien. Er werd dus gezegd dat buitensluiten even veel pijn doet als fysiek geweld. Dat vond ik best heftig. Dus ik heb even het artikel opgezocht wat er bij hoorde en daar werd ook gezegd dat het niet alleen op scholen gebeurd. Maar ook op werkplekken.

    En eigenlijk heb ik wel behoefte om over dit onderwerp te praten, maar ik wist niet zo goed wie ik er het beste mee kon lastig vallen. Zelf heb ik het mee gemaakt (op school) en misschien wil ik het daarom er over hebben.

    Onder spoiler staan linkjes naar het artikel over buitensluiten en de aflevering over buitensluiten. Ook staat er een link naar Het Vertrouwenspersonen Initiatief, voor wie met iemand wil praten zonder dat diegene het door vertelt.



    Ben jij wel eens buiten gesloten geweest?

    [ bericht aangepast op 23 maart 2017 - 20:42 ]


    Physics is awesome

    MacGyver schreef:
    @bff_bestfriend

    Dat is naar. Kun je er met iemand over praten?


    Nee niet zo veel


    Denk aan de toekomst, niet aan het verleden

    Toen ik in het vijfde middelbaar zat en na een weekje ziek zijn weer terug naar school ging, werd ik zomaar opeens buitengesloten door mijn twee klasgenoten waar ik het normaal wel goed mee kon vinden. Ik vond het echt verschrikkelijk, vooral omdat ik toen niet echt veel vrienden had op school. Maar door deze dingen werd ik alleen maar harder.


    16 - 09 - '17

    @Llywelyn

    Naar voor je dat je werd buitengesloten. Fijn dat je op de middelbare wel vrienden kreeg. Wat een rotopmerking van diegene, alsof je aan jou lag.



    Physics is awesome

    bff_bestfriend schreef:
    (...)

    Nee niet zo veel


    Misschien kun je het er eens over hebben met iemand van het vertrouwenspersonen initiatief? Als je dat wil.


    Physics is awesome

    @Footloose

    Dat is raar. Heb je het ooit met hen over gehad?


    Physics is awesome

    MacGyver schreef:
    @Footloose

    Dat is raar. Heb je het ooit met hen over gehad?


    Ja, maar ze waren er altijd zo ontwijkend over of begonnen domme dingen te vertellen als een soort van excuus. Toen ik eerlijk tegen hen zei over hoe me erover voelde, gingen ze weer normaal doen. Maar geloof, ik was blij dat ik van hen af was, haha.


    16 - 09 - '17

    MT, ik reageer hier later op. Ben nu moe, haha (A)

    [ bericht aangepast op 23 maart 2017 - 21:17 ]


    And as we fall, time is frozen I know we break, but we're not broken (Aedion -> YoungbIood)

    Footloose schreef:
    (...)

    Ja, maar ze waren er altijd zo ontwijkend over of begonnen domme dingen te vertellen als een soort van excuus. Toen ik eerlijk tegen hen zei over hoe me erover voelde, gingen ze weer normaal doen. Maar geloof, ik was blij dat ik van hen af was, haha.


    @Footloose

    Vervelend dat ze er dan niet meteen eerlijk over waren. Aangezien jij de eerste stap moest zetten, terwijl zij fout zaten. Dat geloof ik meteen.



    Physics is awesome

    Woar schreef:
    Ik word altijd buitengesloten :W
    Je went er op een duur aan.

    maar ik ben ook gewoon een raar kind lol, plus mijn uiterlijk werkt niet mee en zo. ik blame het anderen niet echt

    [ bericht aangepast op 23 maart 2017 - 21:24 ]


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    MacGyver schreef:
    @cobblepot

    Dit is een van de dingen die waarschijnlijk nooit went. Tenminste, als ik weer buiten gesloten zou worden dan zou het weer pijn doen. Want ik wil uiteindelijk toch ergens bij horen.

    Ik ook zeker, maar ik val elke keer weer er buiten. Het verbaast me soms gewoon als mensen me mogen want het is vaker dat men me niet mag/wilt leren kennen dan dat mensen met me om willen gaan... het blijft pijn doen maar ik weet niet anders.


    — Inner peace, it's hard to find. —

    @ cobblepot, en als je je dan eindelijk op je gemak voelt en durft te zeggen wat je op je lever hebt, dan is het iewl je bent raar ga weg.


    oi, suzy

    Olsson schreef:
    @ cobblepot, en als je je dan eindelijk op je gemak voelt en durft te zeggen wat je op je lever hebt, dan is het iewl je bent raar ga weg.

    Exactly.


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Status of faith in humanity: destroyed.


    oi, suzy

    Olsson schreef:
    Status of faith in humanity: destroyed.

    Keer op keer to be honest.


    — Inner peace, it's hard to find. —

    Yup, story of my life. Op een gegeven moment ben ik minder waarde gaan hechten aan het belang van vrienden hebben en goed in de groep liggen, en heb daardoor makkelijker vrienden gemaakt. Een beetje raar hoe dat gegaan is, maar ik ben ergens wel blij dat ik nu weet dat ik het prima in m'n eentje red.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''