• De kennis van nu (programma op NPO 2) besteedde er vandaag aan in hun aflevering: Uit de groep, in de put. Ik vond het zeker interessant om te zien. Er werd dus gezegd dat buitensluiten even veel pijn doet als fysiek geweld. Dat vond ik best heftig. Dus ik heb even het artikel opgezocht wat er bij hoorde en daar werd ook gezegd dat het niet alleen op scholen gebeurd. Maar ook op werkplekken.

    En eigenlijk heb ik wel behoefte om over dit onderwerp te praten, maar ik wist niet zo goed wie ik er het beste mee kon lastig vallen. Zelf heb ik het mee gemaakt (op school) en misschien wil ik het daarom er over hebben.

    Onder spoiler staan linkjes naar het artikel over buitensluiten en de aflevering over buitensluiten. Ook staat er een link naar Het Vertrouwenspersonen Initiatief, voor wie met iemand wil praten zonder dat diegene het door vertelt.



    Ben jij wel eens buiten gesloten geweest?

    [ bericht aangepast op 23 maart 2017 - 20:42 ]


    Physics is awesome

    Olsson schreef:
    @ Nundu, klopt, zo heb ik dat ook ervaren. Want vrienden zijn zo weer weg, hebben we gemerkt (krul) Dus waarom zou je er moeite in steken als het toch wel weer fout gaat? Ik merkte dat ik in de vijfde en zesde klas van het vwo juist makkelijker met mijn klasgenoten kon, terwijl ik er dus juist minder moeite voor deed! Heel apart. En uiteindelijk moet je het toch zelf doen, dat is zo, maar het is wel fijn als je in de pauze niet telkens op jezelf bent aangewezen.

    Vraag aan iedereen: hebben jullie wel eens het gevoel dat je bekeken wordt als je in een grote groep mensen zit? Dat ze over je oordelen en je meteen ergens onderaan op de sociale ladder plaatsen? Ik heb dat continu op de faculteit namelijk, heel vervelend. En daar word ik een beetje schuw van.


    Exactly.

    Ik heb wel het gevoel dat mensen, omdat ik zo ''laag op de sociale ladder sta'', gelijk op een andere toon tegen me gaan praten. Een beetje alsof ze alles durven te zeggen, en gelijk zo arrogant.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Buitengesloten is niet bepaald iets nieuws maar het heeft me geleerd om van me af te bijten indien nodig. Nu ben ik een heel assertiever persoon als enkele jaren terug. Het was best wel kut though want dan moet je van de leraar en je ouders meer meedoen met de anderen terwijl ze je straightup negeren. Dus ik ben me maar in m'n eentje gaan vermaken, yay. Nu is het al minder. . . erg? I think?


    Heaven is a place that we all have

    MacGyver schreef:
    Ik vind het erg dat zoveel mensen worden buiten gesloten. Maar ik vind het mooi om te zien dat jullie het toch met elkaar er over hebben.

    Sommige dingen herken ik echt. Toch vind ik het wel moeilijk om te lezen dat mensen zeggen, uiteindelijk went het wel. Want mijn hart breekt dan toch wel, je zou niet mogen worden buiten gesloten.

    Het liefst zou ik jullie allemaal knuffelen. Het ligt niet aan jullie, jullie zijn geweldig en die mensen hebben dat niet gezien.


    Knuffel van mij.

    Ja, op school zo vaak, maar nu ook vooral online.

    Ik merk gewoon ook dat je pas erbij getrokken wordt als een van de alfa mensen dus de queen-bee's je accepteren en je binnenbrengen in de groep. Dit merkte ik ook heel veel op kwa mijn tekeningen, dan werd ik buitengesloten omdat ik niet dezelfde teken app gebruikte. Of dan werd ik totaal genegeerd omdat ik niet een van de vaste mensen was die matchende namen had met een van de best wel grote accounts. Ben zelfs ook een keer compleet genegeerd met mijn tekening omdat ik een nog onbekendere naam was en ik niet rechtstreeks contact had met een van grotere accounts.

    En ik zeg je, ja dat gevoel is zwaar kut, vooral omdat ik dit in al zo vaak meegemaakt heb en het gewoon een gevoel is wat je eigenlijk niemand aan wil doen.

    Heb namelijk ook wel eens gehad dat ik er alleen maar was om tegen geklaagd te worden, en een vriendin en nog een vriendin in een groepschat, en daar werd ik gewoon totaal genegeerd kwam nergens tussen, en als ik dan wat zei wat die twee niet aanstond was ik raar etc. Dus ik ben er vaak genoeg geweest voor het klagen maar als ik dan een keer mee probeerde te doen was het nóóit goed.


    Without me, his world will go on turning. A world that's full of happiness, that I have never known

    Karlsson schreef:
    Status of faith in humanity: destroyed.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Mirinae schreef:
    (...)

    Iets gebeurd?


    oi, suzy

    Karlsson schreef:
    (...)
    Iets gebeurd?

    Alleen maar. Basically kan ik me in zowat alles vinden wat hier in dit topic is beschreven, dus dan weet je het wel.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Ik wil gewoon vrienden zijn ik wil ook zoals anderen zijn maar hun willen het niet

    als je meer uitleg wil over wat ik hierboven heb geschreven stuur me dan een pb


    Denk aan de toekomst, niet aan het verleden

    Ja veel op mijn werk. En bijna dezelfde persoon.
    Zei zorgt voor een ruzie ook steeds.


    I love Cameron Bright,Nick Jonas,Joe Jonas,Kevin Jonas,