• De stelling van deze week luidt:
    Feminisme is niet meer nodig in Europa.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Perffect schreef:
    (...)

    Er zijn ook zat vrouwen die "lekkertje!!" of andere dingen uitroepen naar mannen - wat ik hetzelfde vind als nagefloten worden.
    En nogmaals denk ik niet dat dit te maken heeft met de kijk op vrouwen, maar met respect überhaupt. Wat dus dat tweerichtingsverkeer benadrukt (geen van beiden naroepen).

    Ik niet, en ik heb ook geen probleem met nagefloten worden; ik fluit gewoon terug ;)
    Zo lang catcalling enigszins positief is en van een niet-creepy persoon komt vind ik het prima. Met respectloze termen als "hoer" en "slet" heb ik wèl een probleem, maar als iemand zegt; "Wauw, wat ben je mooi!" hoor je mij niet klagen. Toetteren is wel vervelend omdat ik dan schrik en omdat ik altijd denk dat er dan iemand in de auto zit die ik zou moeten kennen.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    ^ er is echt een verschil tussen 'wauw wat ben je mooi!' (nog nooit gehoord btw) en 'tetteuuu' of 'poepkeu' of 'lekker wijf' en in mijn ogen is een cat call altijd negatief
    houd je commentaar gewoon voor jezelf want ja 'wauw wat ben je mooi' is niets erg om naar je kop geslingerd te krijgen maar dat wordt over het algemeen ook gewoon niet geroepen


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    ^ Dat is inderdaad ook erg speciaal. Dat ben ik nog nooit tegengekomen/gehoord.

    OT -- Wat een stelling. Waarom zou dat niet meer nodig zijn? Oneens. Ik kom nog vaak genoeg seksistische uitspraken, etc, tegen.

    [ bericht aangepast op 26 maart 2017 - 22:25 ]


    † Love? I want to sleep.

    Goud schreef:
    ^ er is echt een verschil tussen 'wauw wat ben je mooi!' (nog nooit gehoord btw) en 'tetteuuu' of 'poepkeu' of 'lekker wijf' en in mijn ogen is een cat call altijd negatief
    houd je commentaar gewoon voor jezelf want ja 'wauw wat ben je mooi' is niets erg om naar je kop geslingerd te krijgen maar dat wordt over het algemeen ook gewoon niet geroepen


    Heel erg true. Vaak zeggen mensen die vinden dat vrouwen 'niet moeten zeiken' iets in de richting van 'hallo, waarom ga je bitchen op een compliment?'.
    Oh well sorry dat ik 'meisje, lekkere tieten' een compliment vind. Als je dat vaak genoeg gehoord hebt, zie je 'mooie glimlach!' vanzelf ook in een ander licht.


    Tijd voor koffie.

    Goud schreef:
    ^ er is echt een verschil tussen 'wauw wat ben je mooi!' (nog nooit gehoord btw) en 'tetteuuu' of 'poepkeu' of 'lekker wijf' en in mijn ogen is een cat call altijd negatief
    houd je commentaar gewoon voor jezelf want ja 'wauw wat ben je mooi' is niets erg om naar je kop geslingerd te krijgen maar dat wordt over het algemeen ook gewoon niet geroepen


    Amen.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Goud schreef:
    ^ er is echt een verschil tussen 'wauw wat ben je mooi!' (nog nooit gehoord btw) en 'tetteuuu' of 'poepkeu' of 'lekker wijf' en in mijn ogen is een cat call altijd negatief
    houd je commentaar gewoon voor jezelf want ja 'wauw wat ben je mooi' is niets erg om naar je kop geslingerd te krijgen maar dat wordt over het algemeen ook gewoon niet geroepen


    Ik werd (misschien wel door een creepy bouwvakker maar ja) "mooie vrouw" genoemd - en eigenlijk vind ik "lekker ding", "oeehh billen" of ander gefluit helemaal niet zo erg.

    Hoer en slet en dat soort dingen vind ik respectloos (wat dus weer op mijn punt terugkomt), maar daarmee voel ik mij niet persoonlijk aangesproken, dus ik loop gewoon verder.

    Ik snap echt niet zo goed waarom je je er zo door zou laten beïnvloeden.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Oh hemel, hah, erg oneens. Ik ben op dit moment echt te moe en heb te weinig tijd om er een lange tekst over te typen (misschien later, ooit) en een korte tekst gaat mij gewoon niet lukken, al helemaal niet met een onderwerp als dit, maar heel, heel erg oneens. (krul)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Perffect schreef:
    (...)

    Ik werd (misschien wel door een creepy bouwvakker maar ja) "mooie vrouw" genoemd - en eigenlijk vind ik "lekker ding", "oeehh billen" of ander gefluit helemaal niet zo erg.

    Hoer en slet en dat soort dingen vind ik respectloos (wat dus weer op mijn punt terugkomt), maar daarmee voel ik mij niet persoonlijk aangesproken, dus ik loop gewoon verder.

    Ik snap echt niet zo goed waarom je je er zo door zou laten beïnvloeden.

    Om me even in de discussie te mengen. Naar mijn mening vind ik "Oeehh billen" en "Lekker ding" erg asociale en kinderachtige opmerkingen. Alsof ze nog nooit een kont of borsten hebben gezien.

    [ bericht aangepast op 26 maart 2017 - 23:00 ]


    † Love? I want to sleep.

    Goud schreef:
    ^ er is echt een verschil tussen 'wauw wat ben je mooi!' (nog nooit gehoord btw) en 'tetteuuu' of 'poepkeu' of 'lekker wijf' en in mijn ogen is een cat call altijd negatief
    houd je commentaar gewoon voor jezelf want ja 'wauw wat ben je mooi' is niets erg om naar je kop geslingerd te krijgen maar dat wordt over het algemeen ook gewoon niet geroepen

    Idk, tegenwoordig gaat het beide kanten extreem op, vandaar mijn misopvatting van cat-call. En ik zeg dus net dat ik daar wel een verschil in vind zitten. En in mijn ervaring worden er ook positieve dingen geroepen. Ik vind cat-calling niet het meest belangrijke van redenen waarom feminisme nodig is. Kan irritant zijn, maar het is niet alsof je van de fiets getrapt wordt , wat ook wel eens gebeurt als je het verkeerde aan hebt bvb een broek.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Feminisme blijft in mijn ogen ontzettend belangrijk en nodig. Het jammere ervan (wat deels door te term komt) is dat er heel veel aandacht wordt besteed aan de emancipatie van de vrouw. Maar óók voor mannen is feminisme van belang! En dat hoor je te weinig mensen zeggen. Waar de vrouw geobjectiveerd wordt, wordt de man geleerd om de vrouw te objectiveren. Jongens krijgen het idee voorgeschoteld dat ze stoer moeten zijn en niet te veel emoties mogen hebben, en dat kan voor zowel vrouw als man negatieve gevolgen hebben.


    Time is not your enemy. You are your own enemy, and you envy time because it moves on.

    Perffect schreef:
    (...)

    Ik werd (misschien wel door een creepy bouwvakker maar ja) "mooie vrouw" genoemd - en eigenlijk vind ik "lekker ding", "oeehh billen" of ander gefluit helemaal niet zo erg.

    Hoer en slet en dat soort dingen vind ik respectloos (wat dus weer op mijn punt terugkomt), maar daarmee voel ik mij niet persoonlijk aangesproken, dus ik loop gewoon verder.

    Ik snap echt niet zo goed waarom je je er zo door zou laten beïnvloeden.


    Ik vind 'waarom je je er zo door zou laten beïnvloeden' een beetje een vreemde nekslag op de discussie. Feit is dat er mensen zich door laten beïnvloeden en dat is niet de fout van de ontvanger, maar de oorzaker. In dit geval dus de catcaller.
    Het feit dat jij je niet aangesproken voelt, betekent niet dat andere meiden hetzelfde voelen - vandaar de ontstane discussie. Er zijn blijkbaar genoeg meiden die er wel last van hebben.

    Ik vind het wel vervelend. Ik ben niet 'oehh billen'. Ik ben niet 'lekker ding'. Ik ben niet een lopend ding waar je maar dingen naar kunt roepen. Ik ben mijn ledematen niet, ik ben een mens.
    Als ik op straat loop, wil ik gewoon mezelf zijn zonder dat ik word nageroepen of nagefloten. Als ik over straat loop en ik heb net een onvoldoende gehaald of ik ben chagrijnig of ik heb ruzie gehad, wil ik niet geconfronteerd worden door dat soort types. Als ik vrolijk ben of met mijn vriend over straat loop, wil ik niet dat er om me heen naar me wordt gedaan alsof ik niets anders ben dan mijn benen/borsten/gezicht/whatever. Als er gezegd word dat ik moet glimlachen, vind iemand dus dat ze me bevelen kunnen geven alsof ik minder ben. Op straat heb ik óók persoonlijke ruimte en iemand die shit naar me roept respecteert dat overduidelijk niet.

    Bovendien wil ik niet dat als ik boos reageer op nagefloten worden, ik een hoer of een slet ben (ha, ironie). En ik wil niet dat als ik in het donker door de stad loop, er groepen jongens naar me roepen dat ze me willen neuken en dat ik maar doorloop om erger te voorkomen - en dat zou helemaal niet een rare 'wil' moeten zijn.

    Ha, hierbij mijn manifest over catcalling.

    [ bericht aangepast op 26 maart 2017 - 23:13 ]


    Tijd voor koffie.

    Jammer schreef:
    (...)

    Ik vind 'waarom je je er zo door zou laten beïnvloeden' een beetje een vreemde nekslag op de discussie. Feit is dat er mensen zich door laten beïnvloeden en dat is niet de fout van de ontvanger, maar de oorzaker. In dit geval dus de catcaller.
    Het feit dat jij je niet aangesproken voelt, betekent niet dat andere meiden hetzelfde voelen - vandaar de ontstane discussie. Er zijn blijkbaar genoeg meiden die er wel last van hebben.

    Ik vind het wel vervelend. Ik ben niet 'oehh billen'. Ik ben niet 'lekker ding'. Ik ben niet een lopend ding waar je maar dingen naar kunt roepen. Ik ben mijn ledematen niet, ik ben een mens.
    Als ik op straat loop, wil ik gewoon mezelf zijn zonder dat ik word nageroepen of nagefloten. Als ik over straat loop en ik heb net een onvoldoende gehaald of ik ben chagrijnig of ik heb ruzie gehad, wil ik niet geconfronteerd worden door dat soort types. Als ik vrolijk ben of met mijn vriend over straat loop, wil ik niet dat er om me heen naar me wordt gedaan alsof ik niets anders ben dan mijn benen/borsten/gezicht/whatever. Als er gezegd word dat ik moet glimlachen, vind iemand dus dat ze me bevelen kunnen geven alsof ik minder ben. Op straat heb ik óók persoonlijke ruimte en iemand die shit naar me roept respecteert dat overduidelijk niet.

    Bovendien wil ik niet dat als ik boos reageer op nagefloten worden, ik een hoer of een slet ben (ha, ironie). En ik wil niet dat als ik in het donker door de stad loop, er groepen jongens naar me roepen dat ze me willen neuken en dat ik maar doorloop om erger te voorkomen - en dat zou helemaal niet een rare 'wil' moeten zijn.

    Ha, hierbij mijn manifest over catcalling.


    DIT. Precies dit.

    Lang niet alle vrouwen willen zomaar geseksualiseerd worden. Natuurlijk zijn er ook vrouwen die dat niet erg vinden, maar het is een onzinargument als die zeggen dat de rest zich niet zo moet aanstellen. Niemand vraagt erom. Niemand vraagt erom op zo'n manier nageroepen te worden. En niemand moet dat dus zomaar doen. Waarom zou je?


    Time is not your enemy. You are your own enemy, and you envy time because it moves on.

    Jammer schreef:
    (...)

    Ik vind 'waarom je je er zo door zou laten beïnvloeden' een beetje een vreemde nekslag op de discussie. Feit is dat er mensen zich door laten beïnvloeden en dat is niet de fout van de ontvanger, maar de oorzaker. In dit geval dus de catcaller.
    Het feit dat jij je niet aangesproken voelt, betekent niet dat andere meiden hetzelfde voelen - vandaar de ontstane discussie. Er zijn blijkbaar genoeg meiden die er wel last van hebben.

    Ik vind het wel vervelend. Ik ben niet 'oehh billen'. Ik ben niet 'lekker ding'. Ik ben niet een lopend ding waar je maar dingen naar kunt roepen. Ik ben mijn ledematen niet, ik ben een mens.
    Als ik op straat loop, wil ik gewoon mezelf zijn zonder dat ik word nageroepen of nagefloten. Als ik over straat loop en ik heb net een onvoldoende gehaald of ik ben chagrijnig of ik heb ruzie gehad, wil ik niet geconfronteerd worden door dat soort types. Als ik vrolijk ben of met mijn vriend over straat loop, wil ik niet dat er om me heen naar me wordt gedaan alsof ik niets anders ben dan mijn benen/borsten/gezicht/whatever. Als er gezegd word dat ik moet glimlachen, vind iemand dus dat ze me bevelen kunnen geven alsof ik minder ben. Op straat heb ik óók persoonlijke ruimte en iemand die shit naar me roept respecteert dat overduidelijk niet.

    Bovendien wil ik niet dat als ik boos reageer op nagefloten worden, ik een hoer of een slet ben (ha, ironie). En ik wil niet dat als ik in het donker door de stad loop, er groepen jongens naar me roepen dat ze me willen neuken en dat ik maar doorloop om erger te voorkomen - en dat zou helemaal niet een rare 'wil' moeten zijn.

    Ha, hierbij mijn manifest over catcalling.


    diiit

    ik voel me daarbij meteen ook een pak onveiliger klinkt vreemd maar ik heb meteen schrik dat ik aangerand of verkracht ga worden #ikkijkteveelseries
    ik was ooit eens uit en toen kwam er een man van rond de veertig naar me toe en me zeggen hoe knap ik was en blabla idk idc maar toen begon hij aan me te zitten dus dat was yukk en ik probeerde hem van me af te duwen maar gelukkig was er een dude die hem kwam cockblocken en toen zijn ze bijna beginnen vechten maar voor hetzelfde geld was niemand me komen helpen help

    also ik vind dat mannen ook niet aan me moeten komen zonder toestemming
    like op je kont slaan of dat had ik ooit eens voor op een festival dat er een random dronken dude me opeens begon te betasten en ja idk

    door deze dingen die gebeurd zijn voel ik me gewoon altijd heel snel onveilig


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Eurus schreef:
    (...)

    DIT. Precies dit.

    Lang niet alle vrouwen willen zomaar geseksualiseerd worden. Natuurlijk zijn er ook vrouwen die dat niet erg vinden, maar het is een onzinargument als die zeggen dat de rest zich niet zo moet aanstellen. Niemand vraagt erom. Niemand vraagt erom op zo'n manier nageroepen te worden. En niemand moet dat dus zomaar doen. Waarom zou je?


    Dit is waar, maar dan moet catcalling van beide kanten stoppen. Mannen en vrouwen moeten beiden niet aan catcalling doen imo


    26 - 02 - '16

    Monochopsis schreef:
    (...)

    Dit is waar, maar dan moet catcalling van beide kanten stoppen. Mannen en vrouwen moeten beiden niet aan catcalling doen imo


    Ik vind het nog steeds geen 'maar alleen als het van beiden kanten stopt'-issue.
    Ik catcall bijvoorbeeld nooit een man, maar dan zou ik in principe gewoon ge-catcalled. moeten kunnen worden, omdat er andere vrouwen zijn die het wel doen.
    Catcalling tegen vrouwen moet stoppen. Punt.
    Catcalling tegen mannen moet stoppen. Punt. (Maar nu gaat het even over vrouwen.)

    Het is niet een matter van 'als jij stopt, stop ik ook', maar eerder een 'laten we allemaal proberen de eerste te zijn in een stap naar verbetering'.


    Wat heb ik veel getypt in dit topic. :')
    Maar ik zet het even hier neer, want anders typ ik alles opnieuw en dat is misschien irritant.

    Bovendien is dit naar mijn mening niet een 'you give what you get issue'. Je moet allebei streven naar verbetering, niet bij voorbaat opgeven 'omdat de ander het ook doet'.

    Misschien ligt het aan mij, maar volgens mij gebeurt dat in ieder geval een stuk minder dan bij vrouwen. Ervaring is natuurlijk geen feit, maar ik ken niemand en heb ook nooit iemand gezien/gehoord die dat doet. Het gebeurt wel en dat is een probleem, maar het is in hoeveelheid zeker niet gelijk.
    Ook omdat als een man verkeerd opgevat wordt, je veel meer risico loopt even flink de waarheid te voelen. Niet dat alle mannen nou graag mensen slaan, maar als je bij de verkeerde man iets roept, zal die sneller terugbijten dan wanneer een vrouw alleen iets verkeerds geroepen wordt.

    Bovendien vind ik het helemaal geen tweerichtingsverkeer. Ik vind dit soort kwesties geen 'als jij het doet, doe ik het ook'-situaties. Zowel vrouwen als mannen moeten zich continu verbeteren wat betreft dit soort situaties, zonder op de ander te wachten 'omdat die het ook doet'. Het feit dat twee mannen mij nafluiten betekent niet dat ik ook twee mannen mag naroepen (simpel genomen, maar globaal gezien). Het gaat erom dat het stopt.
    Er moet altijd de eerste zijn die stopt met het rot behandelen van de ander.

    En het is natuurlijk ook erg als het wél gebeurt, maar als vrouw, in je eentje tegenover een groep het voor jezelf opnemen, is vaak een stuk intimiderender.

    [ bericht aangepast op 27 maart 2017 - 0:04 ]


    Tijd voor koffie.