• ... ga ik volledig in het gips zitten. Het is maar een voorspelling, maar ik ben al goed op weg!

    Namelijk 2 weken geleden heb ik wedstrijd gekayakt op de Lesse, moeilijke passages gedaan waaronder 2 stuwen die net onder het maximum bevaarbaar waterdebiet zaten en als bij wonder was ik de enige die niet gezwommen had tijdens of voor de wedstrijd. Maar daar kwam na de wedstrijd verandering in. Natuurlijk moest ik het verhaal eindigen met een plons en natuurlijk ook het banaalste van iedereen. Ik wou namelijk uit mijn te kleine kuip kruipen toen ik langs rechts opeens de kant niet meer vast had. Maar omdat ik recht stond in een mega-onstabiele kayak, tjah, kon ik niet 'recht' blijven. Ik helde naar links naar het water toen ik recht stond, dusja, toen viel ik ook langs links uit mijn boot. Iedereen die valt beschermt zijn/haar torso door bijvoorbeeld diens handen uit te steken om de klap op te vangen. Dat deed ik dus ook en ik ging recht met mijn handpalm op een scherpe rots. Gelukkig was het niet open, maar het zag instant blauw en gezwollen, yay. Anderhalve week met een gekneusde handpalm rondgelopen, een week met drukverband.

    Goed, dus mijn handpalm was nog maar net enkele dagen genezen, ofja: ik voel het nog, maar heb er weinig last van. Dus ik ging mee naar het raftweekend, waar we met een vrouwenteam gingen voor een Belgische titel. Gisteren was enorm plezant. Wij hebben dat enorm goed gedaan op de sprint, head-2-head en slalom. Vandaag was het de 'marathon'-versie: we moesten een traject 4x afvaren en dus ook 4x overdragen. Bij de 2e keer overdraag ging het mis. Ik ben de linkerstuurvrouw, dus ik zat vanachter. Iedereen was net in de raft gesprongen, dus nu was het mijn beurt. Ik laat de raft los omdat ik nog de enige was en er dus zelf in wou springen en toen sloeg het noodlot toe. Het was daar super drassig omdat er al zoveel volk die dag en gisteren was langs gekomen, dus veel modder. Doordat ik dus geen houvast meer had en me rechtte om goed te springen, schoof ik naar beneden. Ik viel recht het water in. En nu moet je weten: op heel het traject zit maar 1 paaltje in het water. Ben ik daar toch zeker niet op gevallen... Ik viel recht met gebogen elleboog op dat paaltje in het water en man, ik had veel pijn. Maar ik, zo goed gelovig als ik ben, ik kroop die raft in en dacht dat het wel over zou gaan, alsof ik gewoon mijn kleine teen gestoten had ofzo. Oh, man, dus niet hé. Ik heb onze 2 laatste rondes wonderbaarlijk genoeg uitgezeten, maar ben toen meteen naar de EHBO gegaan. Blijkbaar gaten in mijn wetsuit en mijn peperdure drooganorak. De lange mouw van mijn onderhemd was helemaal bebloed en er zat zelfs vuiligheid dat door 2 lagen wildwatermateriaal is doorgedrongen, echt zot. Dus, dat werd verzorgd: zuurstofwater, ontsmettingsmiddel en een ice-pack. Maar ik bleef enorme pijn hebben en toen kwam er een Waalse vrouw die als beroep verpleegster was even kijken. Ze deed wat pijnlijke dingen en toen zei ze dat mijn elleboog mogelijk uit de kom was of mogelijk gebroken. Ik kreeg al helemaal schrik. Iemand met mij naar het ziekenhuis gereden, vooral ter taalondersteuning want ik wist dat ik lichtjes panikeerde en dan blokkeert mijn Frans compleet. Om een lang verhaal kort te maken: niets gebroken, niets uit de kom, redelijk hard gekneusd, ik moet redelijk wat pijnstillers en ontzwellingspillen nemen, heb een zalfje voor mijn elleboog en met de open wonde hebben ze niets gedaan. :')
    Yay, een geweldige afsluiter van het weekend. *O*

    Toen we terug op de kayakclub in Luik aankwamen, bleek dat alles gedaan was. Iedereen ruimde net op. Wat stom. Maaaaaar! Maar al deze ellende heeft wel een zilveren medaille op dit clubkampioenschap opgeleverd. Op de 2 dagen zijn we dus op de 2e plaats gesukkeld bij de vrouwenploegen, echt top! En onze jongensploeg had bij de mannen zilver. Echt mooie prestaties! Onze veteranenploeg had geen medaille in de wacht gesleept, maar indien je de medaille van meeste/spectaculairste zwemmers zou kunnen krijgen, dan kregen zij deze gegarandeerd!

    Dus al bij al: een super plezant weekend! Ik ben trots op onze 2e plaats. Jammer van de gekneusde elleboog. Ik ga op deze manier geen mensen op het werk kunnen warm maken voor de kajaksport als ik 2x op 2 weken tijd in verband terug kom uit het weekend. :')
    Dusja: 2 weken op rij al iets aan mijn linkerhand en linkerelleboog. Het volgende wordt waarschijnlijk mijn linkerschouder en daarna zullen we wel zien. (banana)

    Om dit topic wat ludiek af te sluiten nog een poll en de link naar een grappig filmpje van onze veteranenploeg, the drowning bodies! Dit was mijn spectaculair weekend. Hoe was die van jullie?

    Wat denk jij dat mijn volgend kajakletsel wordt:


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Dat is wel echt pech hebben. Gelukkig heb je (tot nu toe) niks gebroken! Veel sterkte, in ieder geval.

    Gefeliciteerd met de tweede plaats! Leuk filmpje ook.

    Ik hoop dat je jezelf vanaf niet meer bezeert, maar als het dan toch gebeurt dan gok op je been/voet/knie. Aan de rechterkant zou dan wel zo eerlijk zijn, want je linkerkant heeft wel genoeg te verduren gehad.



    Physics is awesome

    Awh, hoeveel pech kan je hebben!? Ik denk dat je volgende letsel een knie wordt, je benen zijn zo goed als heel tot nu toe...


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Oh mannen. Die verpleegster in het ziekenhuis heeft mijn wonde op mijn elleboog niet afgedekt. Dus nu is een heleboel verband vastgekoekt in mijn wonde. Ze heeft dus enkel het gekneusde verzorgd. D:
    Ik durf het er echt niet uit te trekken. D:


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Och germ, klinkt alsof je flink wat pech hebt gehad!


    You were born original, don't die as a copy.

    Oh wauw, je klinkt als net zo'n grote geluksvogel als ik. Ik heb op 'voet' gestemd, vooral omdat mij dat het moeilijkst lijkt.


    Tijd voor koffie.

    Scandal schreef:
    Oh mannen. Die verpleegster in het ziekenhuis heeft mijn wonde op mijn elleboog niet afgedekt. Dus nu is een heleboel verband vastgekoekt in mijn wonde. Ze heeft dus enkel het gekneusde verzorgd. D:
    Ik durf het er echt niet uit te trekken. D:


    Met schoon/gekookt water wat weken en dan voorzichtig eraf halen is mijn advies. Dit kan wel pijn doen, hoe voorzichtig je ook bent. Mijn vinger weet er helaas alles van. Anders zou ik toch naar je huisarts gaan.

    Trouwens, wel onhandig van die verpleegster dan. Dat zou ze toch rekening mee moet houden?


    [ bericht aangepast op 27 maart 2017 - 21:24 ]


    Physics is awesome

    MacGyver schreef:
    (...)

    Met schoon/gekookt water wat weken en dan voorzichtig eraf halen is mijn advies. Dit kan wel pijn doen, hoe voorzichtig je ook bent. Mijn vinger weet er helaas alles van. Anders zou ik toch naar je huisarts gaan.

    Trouwens, wel onhandig van die verpleegster dan. Dat zou ze toch rekening mee moet houden?



    Dat had ik geprobeerd, maar het werkte niet echt.
    Ondertussen heb ik het er zachtjes afgetrokken. Ik heb nu zowel de wond als de kneuzing apart behandeld. Dus nu is het eigenlijk allemaal heel mooi behandeld.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Dat klinkt echt pijnlijk :/
    Ik hoop toch maar dat je voor de rest van het jaar letselvrij blijft (:


    26 - 02 - '16