• Lothar schreef:
    Personages
    Alienna Roderiquez – Natas
    Angel Wings – Alicia
    Bertha “Izzy” van Zalen-Gotha – Alicia
    Bobbi Hoekstra - Natas
    Cecila Roderiquez – Marjanne
    Christina Blender - Marieke
    Cyrith Evans – Natas
    Daan Leeuwens
    Donna Jo “DJ” Gates – Rosanne
    Ellie de Vries - Rosanne
    Elsa Leeuwens – Marieke
    Flynn Aegean – Alicia
    Gail Lommers - Rosanne
    Helen Beekman - Rosanne
    Ilse Keuring – Marjanne
    James van Eck - Natas
    Jan "Slater " Roodenburg - Natas
    Jasper Gates - Natas
    Jelle Wings – Alicia
    Johan Leeuwens – Marjanne
    Joshua MontClaire – Marjanne
    Lee Broadsword – Natas
    Lotte Berkman - Natas
    Marije Leeuwens – Marjanne
    Mozart “Mosh” de Waal
    Natalee Birchmeier – Alicia
    Noa MontClaire – Alicia
    Racquel Huize - Marjanne
    Raine Ramp - Rosannne
    Roxy de Groot – Marjanne
    Sterre “Starr” Berkman - Natas
    Tommie Roodenburg - Natas
    Yenthe Huize - Marjanne


    Topic 1
    Topic 2
    Topic 3

    [ bericht aangepast op 22 april 2017 - 15:46 ]


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    goosebumps schreef:
    (...)

    Noa gedroeg zich apart en dat viel Sam haast gelijk op, ze had zelfs een sigaret gebietst van Tommie en Sam had niet gedacht dat Noa überhaupt ooit had gerookt.
    Ook was ze niet geheel zeker over haar avond wat Sam best raar vond maar al gauw kwam de onthulling en begon ze over Mosh en dat ze het hadden uitgemaakt.
    Half verbaasd staarde Sam haar aan en nam de aansteker van haar aan voor hij ook zijn sigaret aanstak; hij wist niet zo goed wat hij moest zeggen en wreef daarom zachtjes over haar arm.
    'Waarom dan? Ik wist helemaal niet dat het zo slecht tussen jullie ging. . .' Hij besefte al gauw dat dit haar verdriet niet zou minderen dus haalde hij zijn schouders op. 'Er zijn toch nog genoeg vissen in de zee hier!'

    'Wat is er gebeurd?' vroeg Tommie. 'Is het uit met je vriend?'
    Hij had eigenlijk niet geweten dat ze een vriend had. Zulke dingen waren kut, zeker op vakantie. Hopelijk had hij het niet per telefoon uitgemaakt, maar Tommie zag niet veel andere manieren, zo ver weg.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Slater knikte en keerde zich naar Roxy toe. 'En jij Rox? Wat zou jij wensen?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ringwraith schreef:
    (...)
    Omdat Lee ook niet al te zeker was over zijn eigen lichaam, begreep hij Marije maar al te goed. Hardop kon hij dat niet zeggen, dan was het alsof hij beaamde dat er iets mis wat met haar lichaam en dat was niet zo. Hij vond haar juist een mooi figuur hebben. Gewoon gezond. Hij moest echter wel íets zeggen en hij speelde met een van de krullen die Lotte in zijn haren had gemaakt. Waarom was hij zo slecht in zulk soort dingen?
    ‘Volgens mij hoeft dat niet echt,’ mompelde hij uiteindelijk. ‘Maar ik begrijp best dat je je onzeker kunt voelen. Zeker omdat sommige anderen zo… vrij zijn.’ Hij dacht weer aan Bobbi. Hij kreeg het snikheet en trok aan zijn bontkraag.


    'Dat verbaast me toch, na alles wat er gebeurt is.' Het was eruit voor ze er erg in had en toen ze het gezegd had, had ze direct spijt. Het was een onderwerp dat vrijwel nooit besproken werd; Ilse had haar één keer alles verteld wat er gebeurd was, en daarna was het verboden terrein geweest. Ze wist niet in hoeverre Lee was aangetast door alle voorvallen, maar besefte maar al te goed dat ook hij wel eens flinke mentale klappen had kunnen hebben opgevangen. 'Ik bedoel - nou ja...' Ze wist eigenlijk niet zo goed wat ze bedoelde, of hoe ze het gesprek - dat al niet luchtig was - toch nog wat minder zwaar kon maken.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Ringwraith schreef:
    Slater knikte en keerde zich naar Roxy toe. 'En jij Rox? Wat zou jij wensen?'


    'Hmm.' Ze dacht na. Het was een behoorlijk moeilijk vraag; ze was eigenlijk best tevreden met haar leven. Meer geld zou handig zijn, maar niet per se nodig; een relatie was leuk, maar ze was net zo graag vrolijke vrijgezel; het enige wat haar toch wel dwars zat, waren de relaties van haar vrienden, maar om nou te zeggen dat het haar grootste wens was dat die uit zouden gaan, was natuurlijk overdreven. 'Mag het iets zijn wat onmogelijk is?' vroeg ze. 'Want dan zou ik wensen dat mijn ouders mij op jongere leeftijd hadden gekregen.' Dan zou haar vader nu nog in leven zijn en werd haar in ieder geval niet constant gevraagd of haar moeder haar oma was. Ze schaamde zich absoluut niet voor haar moeder, maar het werd vaak toch een beetje vermoeiend als iedereen daar maar weer vanuit ging.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Catan schreef:
    (...)

    'Dat verbaast me toch, na alles wat er gebeurt is.' Het was eruit voor ze er erg in had en toen ze het gezegd had, had ze direct spijt. Het was een onderwerp dat vrijwel nooit besproken werd; Ilse had haar één keer alles verteld wat er gebeurd was, en daarna was het verboden terrein geweest. Ze wist niet in hoeverre Lee was aangetast door alle voorvallen, maar besefte maar al te goed dat ook hij wel eens flinke mentale klappen had kunnen hebben opgevangen. 'Ik bedoel - nou ja...' Ze wist eigenlijk niet zo goed wat ze bedoelde, of hoe ze het gesprek - dat al niet luchtig was - toch nog wat minder zwaar kon maken.

    Lee had ook niet op haar meest nabije vrienden gedoeld. Hij kon zich van de meesten niet voorstellen dat ze hun kleding hadden uitgedaan. Hij wist echter niet goed wat hij erop moest laten volgen en stak een beetje verloren zijn handen in zijn zakken. 'Misschien doen sommigen daarom juist wel dingen die ze anders niet hadden gedaan. Dat ze drinken om zich te kunnen laten gaan en dan... dingen doen die ze anders niet zouden hebben gedaan.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Misschien moet ik zo toch nog maar eens werk maken van die barman,' zei Helen met fonkelende ogen. 'Ik wil nog wel een keer,' grijnsde ze tegen Lotte. 'Ik wil optimaal genieten deze vakantie. Dat moet jij ook doen hè.' Ze legde haar arm om Lottes schouder.


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Ringwraith schreef:
    (...)
    Lee had ook niet op haar meest nabije vrienden gedoeld. Hij kon zich van de meesten niet voorstellen dat ze hun kleding hadden uitgedaan. Hij wist echter niet goed wat hij erop moest laten volgen en stak een beetje verloren zijn handen in zijn zakken. 'Misschien doen sommigen daarom juist wel dingen die ze anders niet hadden gedaan. Dat ze drinken om zich te kunnen laten gaan en dan... dingen doen die ze anders niet zouden hebben gedaan.'


    'Dat zou best wel eens kunnen.' Ze zuchtte. 'Wat een diepe gesprekken, zeg, voor zo'n feestavondje.' Een kleine glimlach trok rondom haar lippen. 'Weet je zeker dat het goed met je gaat? Je ziet nogal bleek.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Mosh sliep. Ze hoorde het aan zijn diepe ademhaling. Hij had zijn arm gestrekt en zij lag daarop, geleund met haar hoofd tegen zijn borst. Het masker irriteerde haar inmiddels, maar ze had hem absoluut niet af durven trekken. Ze was zenuwachtig geweest en steeds meer begon ze te twijfelen aan haar acties. Ja, het had goed gevoeld, en ja, ze had zich voor het eerst in vrij lange tijd eventjes gelukkig, vrij en ontspannen gevoeld. Maar hij was de vader van haar kind; hij had misschien nog wel een vriendin; hij was verdorie Mosh, dat alleen al was genoeg reden om het niet te doen! Onbewust had hij haar veel ellende bezorgd en had hij haar hart meerdere keren gebroken. Ze was er zo enorm van overtuigd was dat ze écht over hem heen was, maar zodra ze de kans kreeg, liet ze zich direct weer door hem verleiden. Ze was een idioot zonder ruggengraat...
    Zo zachtjes en voorzichtig mogelijk klom ze bij hem vandaan. Haar jurk was oncomfortabel en het matje onder haar kraakte toen ze zich omhoog werkte, maar Mosh reageerde nergens op. Het draaide een beetje voor haar ogen toen ze zo zacht mogelijk de tentrits opentrok, de tent uitklom en de rits achter zich dichttrok. Licht wankelend liep ze naar haar eigen tent, tot ze bedacht dat ze helemaal niet in staat was om nu daar te gaan slapen, alsof er niets gebeurd was. Ze haalde haar nachtjapon, schoon ondergoed en een handdoek uit haar tent en liep toen naar het toiletgebouw, waar ze de eerste vrije douche instapte. Het water was koud en het duurde lang voordat het opwarmde, maar het maakte haar wakker en het bracht haar weer terug naar de realiteit: de realiteit dat ze met Mosh had geslapen. Het was ongelooflijk dwaas van haar; de laatste keer dat ze dat had gedaan, was ze zwanger geraakt! En iedere keer als ze weer naar Mosh terugging, werd ze gekwetst, of dat nou haar eigen schuld was of de zijne. Ze kon dat verdriet of die teleurstelling er nu helemaal niet bij hebben. Haar leven was al een grote, zwarte vlek en Mosh was een persoon die de vlek nog meer zou uitsmeren en er nog wat meer inkt bij zou voegen.
    Het was net of het water niet alleen over haar lichaam stroomde, maar haar hele valse identiteit van haar afspoelde. Alsof ze net nog de grote onbekende dame was dat een compleet zorgeloos leventje leidde, en nu was ze weer Ilse, moeder van een klein meisje, met zowel fysieke als mentale littekens die haar voor altijd zouden blijven tekenen. Ze droogde zich af, hield de handdoek even tegen zich aan, alsof die haar zou beschermen van alle pijn en het al het verdriet en alle zorgen die ze de laatste dagen zo enorm voelde, en deed daarna haar nachtjapon aan. Ze staarde naar de jurk en het masker en voelde een plotselinge drang om die het meer in te gooien. Tegelijk voelde ze de behoefte om het masker tegen haar lichaam te houden; het bewijs dat ze zich weer zorgeloos en de 'oude' Ilse kon voelen. De twee verlangens botsten en ze voelde zich verscheurd, maar uiteindelijk besefte ze dat ze de outfit niet kon weggooien.
    Ze vouwde de jurk op, liep terug naar haar tent en stopte de jurk in een plastic tas, samen met het masker, onderin haar koffer. Ze slikte even toen ze haar koffer sloot en kroop toen haar slaapzak in. Marije was nog niet terug, maar dat was fijn; nu kon Ilse doen alsof ze sliep als Marije terug zou komen, zonder een vragenvuur over zich heen te krijgen. Ze schudde haar kussen op, trok haar slaapzak dicht en duwde haar gezicht in haar kussen; al na enkele minuten was die doorweekt.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Cordeliae schreef:
    'Misschien moet ik zo toch nog maar eens werk maken van die barman,' zei Helen met fonkelende ogen. 'Ik wil nog wel een keer,' grijnsde ze tegen Lotte. 'Ik wil optimaal genieten deze vakantie. Dat moet jij ook doen hè.' Ze legde haar arm om Lottes schouder.

    'Ja!' lachte Lotte. Misschien moest zij op dat vlak inderdaad meer genot zoeken. Dat zou haar relatie met Cyrith vast ten goede komen. 'Ik ga zo ook maar naar mijn tent.' Ze wiebelde met haar wenkbrauwen. 'Voor je weet wel.' Iemand reikte haar vanaf de grond een glas aan en ze nam er een slok uit. Ze kon niet identiferen wat de inhoud was, maar het smaakte zoet en sterk.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Catan schreef:
    (...)

    'Dat zou best wel eens kunnen.' Ze zuchtte. 'Wat een diepe gesprekken, zeg, voor zo'n feestavondje.' Een kleine glimlach trok rondom haar lippen. 'Weet je zeker dat het goed met je gaat? Je ziet nogal bleek.'

    'Ik ga zo maar naar mijn tent, denk ik.' Al had hij Bobbi al een tijd niet gezien. Misschien stond ze hem wel ergens op te wachten. Een rilling kroop langs zijn rug. 'Vind je- vind je het goed om mee te lopen? Tot het kampeerveld, bedoel ik,' hakkelde hij, voordat hij de indruk wekte dat hij haar in zijn tent wilde praten.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Catan schreef:
    (...)

    'Hmm.' Ze dacht na. Het was een behoorlijk moeilijk vraag; ze was eigenlijk best tevreden met haar leven. Meer geld zou handig zijn, maar niet per se nodig; een relatie was leuk, maar ze was net zo graag vrolijke vrijgezel; het enige wat haar toch wel dwars zat, waren de relaties van haar vrienden, maar om nou te zeggen dat het haar grootste wens was dat die uit zouden gaan, was natuurlijk overdreven. 'Mag het iets zijn wat onmogelijk is?' vroeg ze. 'Want dan zou ik wensen dat mijn ouders mij op jongere leeftijd hadden gekregen.' Dan zou haar vader nu nog in leven zijn en werd haar in ieder geval niet constant gevraagd of haar moeder haar oma was. Ze schaamde zich absoluut niet voor haar moeder, maar het werd vaak toch een beetje vermoeiend als iedereen daar maar weer vanuit ging.

    'Hmm,' humde Slater. 'Da's ook een goeie, ja.' Hij wist niet precies hoe oud de moeder van Roxy was, maar hij zou zijn eigen moeder zo onderhand de helft schatten, al was zij al wel erg jong zwanger geweest.


    Every villain is a hero in his own mind.

    'Zo mag ik het horen chick,' grijnsde Helen. 'Go get your man.'


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?

    Ringwraith schreef:
    (...)
    'Wat is er gebeurd?' vroeg Tommie. 'Is het uit met je vriend?'
    Hij had eigenlijk niet geweten dat ze een vriend had. Zulke dingen waren kut, zeker op vakantie. Hopelijk had hij het niet per telefoon uitgemaakt, maar Tommie zag niet veel andere manieren, zo ver weg.


    Noa zuchtte. 'Ik kon wel weten dat het Mosh geen ziet zou kunnen schelen,' zei ze verbitterd. Ze had in eerste instantie niet boos op hem willen zijn, maar na deze avond was dat even veel te makkelijk.
    'Hij was er nooi,' vervolgde ze tegen Sam. 'Hij was altijd aan het toeren en toen besloot hij het er nu eens over te hebben!' Ze rolde met haar ogen.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Cordeliae schreef:
    'Je kunt haar beter laten gaan, voor nu,' zei DJ tegen Flynn. Ze kon nog steeds nauwelijks geloven dat hij vreemd was gegaan. Ze kon het niet helpen dat ze hem een beetje verwijtend aan keek. 'Ik zal zorgen dat ze veilig in een andere tent komt te liggen,' beloofde ze hem desondanks. Ze wist dat Angel iets met die jongen had afgesproken, maar wilde er toch op toezien dat ze veilig zou zijn vannacht, ook al was het bij hem.


    Flynn knikte moedeloos en keek toe hoe Angel naar James liep.
    'I kga maar naar bed,' bromde hij, ineens verlost van alle opwinding en spanning van die avond. Hij voelde zich uitgeput.
    'Bedankt voor het helpen zoeken,, DJ.'


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    DJ knikte zwijgend en keek toe hoe Flynn zijn tent binnenging. Aan de andere kant van het veld deed Angel hetzelfde. DJ zag James buiten staan en was opgelucht dat Angel alleen zou slapen. Het was een lief aanbod van de jongen geweest. Net als Flynn zag Angel er ook uit alsof ze heel graag alleen wilde zijn. DJ besloot haar maar voor nu met rust te laten. Er waren nu toch geen woorden die Angels pijn zouden kunnen verzachten. Uit eigen ervaring wist ze hoe dat voelde en dat je beter alleen kon zijn. Ze keek even naar Jasper en wilde al bijna vragen hoe het met hem ging toen ze haar woorden op het laatste moment inslikte. Ze maakte zich gewoon zorgen en kon het niet aanzien als hij pijn had.
    'Ik ga zo ook maar naar bed. Ik heb geen zin meer in het feest.' Ze had er zoveel werk in gestoken met Starr, en nu liet het haar vrijwel koud. Ze vond het vreselijk dat hun vriendengroep met de dag minder hecht leek te worden en dat sommige relaties zo gespannen waren. Nu was het zelfs uit tussen Flynn en Angel, die ondanks alle ellende altijd zo sterk hadden geleken in hun relatie samen. Het was niet te bevatten. Toen ze even later in bed lagen kon ze de slaap niet vatten. Het zat haar niet lekker dat ze niet had kunnen praten over haar paniekaanval van eerder die avond, maar misschien moest ze hem er maar niet mee lastig vallen. Toch wilde ze het ergens wel graag. Ze wilde graag twee beschermende armen om zich heen en een gevoel van veiligheid. Ze wilde horen dat het allemaal wel goed zou komen en dat het niet uitmaakte dat ze soms nog in paniek raakte. Ze wilde zijn zachte, vriendelijke stem bij haar oor voelen, zodat het gegil en gehijg van haar verkrachter naar de achtergrond werden verdreven. DJ draaide zich op haar zij en staarde met een trieste blik naar het donkere canvas van de tent. Waarom had ze dan toch niet de moed om het te vertellen? Was het angst dat hij anders zou reageren? Dat hij er liever niets van wilde horen? Dat het raar en ongemakkelijk was? Dat hij haar vies zou vinden, zoals zij zich soms nog steeds voelde als ze aan die jongen dacht? Dat hij haar helemaal niet meer zou willen? Ze wist het niet.

    [ bericht aangepast op 18 juni 2017 - 22:50 ]


    You were born with wings. Why prefer to crawl through life?