• Hoe gaat het leren bij jullie? Snappen jullie alles wat je moet weten? Beetje relaxend eindexamenritueel of echt een hell (zoals dat van mij).

    (M'n planning staat echt bomvol en nu heb ik al 3 uur pauze want moet echt bijkomen van m'n 3 dagen non-stop leer moment)


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Hell. Puur en puur hell. Ik zat het steeds uit te stellen, maar heb nu een planning gemaakt. Elke dag wel minimaal 3-4 uur leren en geen rustdagen

    Please kill me.


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    I'm gonna die. That's all I have to say. Ik moet nog beginnen met leren en ik heb de concentratie er echt niet voor. :')


    That is a perfect copy of reality.

    Ohjee ik ben zo blij dat ik m'n examen al gehaald heb vorig jaar 😅
    Ik deed in de vakantie voor de CE's begonnen minimaal 1 oefenexamen en het liefste 2 op een dag. Dat heeft best wel goed geholpen. O, en stoppen met leren zodra je niets meer kan opnemen in je hoofd. Want dan raakte ikzelf alleen maar verder moe en gestresst zonder dat ik ermee opschoot.
    Succes iedereen!


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Succes aan iedereen die binnenkort zijn/haar examens heeft!

    Ik kan geen echte tips geven, want ik was de persoon die het slechtst voorbereid was voor haar havo CE's. Ik had volgens mij aan het begin van havo 5 de handdoek al in de ring gegooid. Havo bleek namelijk uiteindelijk te hoog gegrepen.

    Ik kan hooguit zeggen: "Als je tijd overhebt, controleer of je alle vragen hebt ingevuld."
    Er is namelijk niets meer dan zonde dan het overslaan van één vraag of meer doordat je vragen over het hoofd hebt gezien. En als je teksten mag overnemen -
    uit bijvoorbeeld de BiNaS - check dan of je het juiste overschrijft.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Ik heb vorig jaar mijn examens al gehad (en ben geslaagd) en het enige dat ik te zeggen heb is: als je de afgelopen jaren overleefd hebt, ga je je examens waarschijnlijk ook wel halen. Ik ervaarde de examentijd als stressvol, maar als ik er op terugkijk was het stukken makkelijker dan de gemiddelde toetsen die ik de jaren daarvoor had.
    Bereid je goed voor door te leren, maar put jezelf ook niet uit. Neem tijd voor leuke dingen, beloon jezelf met lekker eten of een dagje met vrienden afspreken, etcetera. Jullie kunnen het!


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Succes aan iedereen die examen doet dit jaar! :)

    Ik heb digitale examens en heb het grootste gedeelte deze maand al gehad. Na de meivakantie moet ik alleen nog Nederlands en economie! Stress heb ik echt totaal niet en vind de examens tot nu toe best makkelijk—makkelijker dan toetsen die ik het afgelopen jaar heb gehad, in ieder geval. Ben wel positief :')


    But perhaps the monsters needed to look out for each other every now and then.

    Ik ben nog een sprinten aan het rekken en logeer een week bij mijn zus zodat ik voor wiskunde en scheikunde een examencursus kan doen .


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Natuurkunde is om te huilen jongens, krachten hier, energie daar.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Ik heb geen idee waar mijn motivatie is, maar in ieder geval niet bij het leren. Of opdrachten maken. Of examens doornemen. Of überhaupt de examens. Pretty sad, though. Ik heb het hele jaar overleefd, maar nu de examens zijn, heb ik totaal geen motivatie meer.


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Oh god ja die eindexamens. Tip: ga niet stressen als je de opdrachten in de examenbundels niet snapt. Die zijn geordend op onderwerp, waardoor je (ik tenminste) best in de stress schiet als je de opdrachten van meerdere onderwerpen lastig vindt. In een echt examen zullen echter nooit veel vragen over hetzelfde onderwerp komen. Oefen dus liever een echt examen, dan heb je pas echt een goed overzicht waar je nog aan moet werken.

    Standal schreef:
    Natuurkunde is om te huilen jongens, krachten hier, energie daar.

    Ja vorig jaar snapte ik echt helemaal niks van natuurkunde. Toch nog een 5.5 gehaald voor mijn examen. Als ik het kan, kan jij het ook!! En wat voor mij werkte was om een week voor het examen te stoppen met oefenopdrachten en alleen de stof nog ff door te kijken. Ik faalde toch steeds bij die oefenexamens hahaha

    [ bericht aangepast op 29 april 2017 - 12:26 ]


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Ik ben echt aan het sterven van de stress. Ik heb vorige week maandag en dinsdag in totaal 12 uur wiskunde gedaan met een examentraining, maar daarna heb ik niks meer gedaan in verband met laatste puntjes op de i zetten voor elfia en nu ga ik vandaag weer naar Amsterdam, omdat mijn zusje jarig is en kan ik weer amper iets doen behalve een beetje door zitten lezen in de auto. Fuck me


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Pa
    Pa 1

    Ik zit nog op de basisschool , veel succes

    Huilen met de pet op.
    Voor mij de tweede keer in mijn leven dat ik eindexamen doe.
    Dan zou je zeggen dat ik goed ben voorberreid en klaar ben om met vlag en wimpel te slagen.
    Nou nee dus.
    Mijn motivatie is echt 0,00001 en als ik eenmaal bezig ben kan ik niet wachten om weer series te gaan kijken.

    Aan de andere kant hebben we wel allemaal lekker vroeg zomervakantie.


    Lindsay, forever in my heart † • Skaikru went Bughead

    Succes iedereen die examen moet doen! Ik moest het twee jaar doen en ik weet nog hoe stresses het was. Als je voldoendes heb gehaald door de jaar heen, dan heb je een grote kans om je eindezamen ook de halen. Zet hem op ^^! (Als iemand nog vragen heeft over natuurkunde: vraag het gerust aan mij. Ik doe een technische opleiding, dus middelbare school natuurkunde is wel te doen voor mij:Y) )


    Seasons will change, but I shall remain