• Hee allemaal,

    Al een tijdje ben ik op zoek naar een bijbaantje en nu liep ik van de week door het centrum en zag ik een advertentie bij een ijswinkeltje dat personeel zocht. Dus ik snel het mail adres overschrijven waar je naar toe moest mailen wanneer je interesse had, maar het probleem is dat ik nu helemaal geen idee heb wat ik in de mail moet zetten (,:
    Ik neem aan dat het geen hele uitgebreide mail hoeft te zijn enzo, maar heeft iemand hier misschien tips voor mij wat ik er wél in moet zetten?
    Alvast bedankt!


    chaos makes the muse

    Ik zou een motivatie brief en CV in je bijlage zetten erin zetten ^^. Het mailtje zelf kan je dan kort houden.


    Seasons will change, but I shall remain

    Inderdaad je CV in de bijlage! En misschien iets van dat je graag een keertje op proef komt?
    Idk, het is voor mij alweer een tijdje geleden dat ik voor mijn studentenjob heb gesolliciteerd haha!


    soul made of stardust and chaos.

    Naja, ik zou inderdaad je cv en motivatie bijsturen. En bij mijn sollicitaties hielp enthousiast zijn over het bedrijf ook. Ze zoeken enthousiaste werknemers. Laat duidelijk merken dat je enthousiast bent! (:


    look at the stars, look how they shine for you;

    Je CV (belangrijk dat die netjes bijgewerkt is). Een motivatie doet het ook altijd goed, hoeft niet lang te zijn (paar honderd woorden is meer dan genoeg) waarin je vertelt dat je interesse hebt, het een hele leuke plek lijkt om te werken en jij denkt dat je wat kan toevoegen aan het bedrijf etc. De mail zelf hoeft niet lang te zijn en je kan gewoon verwijzen naar je bijlages. Dat is hoe ik het altijd doe. c:


    The truth is out there.

    Dankjulliewel! ^^


    chaos makes the muse

    Ik zou je mail wel openen met dat je interesse hebt in de functie, dan weten ze waar het over gaat. Je kunt ook vernoemen hoe je hebt vernomen dat ze iemand zoeken (als ze bijvoorbeeld ook via Facebook mensen op de hoogte houden, of dat je het zag aangeplakt).

    Als je je mail als brief opstelt, hoef je je brief niet in de bijlage te zetten.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Korte motivatie waarin je zeker vermeld waarom je daar wil werken, breng motivatie en enthousiasme over. Jezelf kort voorstellen is ook altijd handig. Aan het einde zou ik ergens vermelden dat je je graag persoonlijk wil voorstellen of stel hen de vraag of een afspraak mogelijk is. Je CV in bijlagen ook zeker doen.

    [ bericht aangepast op 4 mei 2017 - 19:33 ]


    16 - 09 - '17