• I solemnly swear that I am up to no good.





    Same school, same story, same characters, different time; a Modern Marauders Story.

    Kerst is voorbij. Een nieuw jaar is aangebroken. De vier vrienden - James, Sirius, Remus en Peter - staan klaar om zoals in het originele verhaal de boel op stelten te zetten. Hogwarts is echter wat veranderd; er zijn geen uilen en geen perkamentrollen, alles gaat nu via het internet! In dit RPG kan je uitvinden hoe het zou zijn als de Marauders nu geleefd zouden hebben.

    Dit is een doorstart van het RPG Modern Marauders, we doen dit zodat het ook voor andere makkelijker is om mee te doen.



    "Messrs Moony, Wormtail, Padfoot, and Prongs —
    Purveyors of Aids to Magical Mischief-Makers — are proud to present: The Marauder’s Map."



    R O L L E N
    [Dit mogen zowel bestaande als zelf bedachte rollen zijn.]
    GRYFFINDOR VOL
    • Sirius Orion Black • Ben Barnes || Bathsheba [1.1]
    • Remus John Lupin • Andrew Garfield || WillNotLearn [1.8]
    • Peter Pettigrew • Evan Peters || Bathsheba
    • James Potter • Aaron Taylor-Johnson || Gareth [1.9]
    • William Theodore Weasley • Tijn Elbers || SebastianVerlac [1.10]
    • Lily Evans • Karen Gillan || Tad [1.5]
    • Kathelaine Avierella Savore • Zoey Deutch || Bathsheba [1.10]
    • Mary Elizabeth MacDonald • Lily Collins || Sappho [1.10]
    • Marlene McKinnon • Emilia Clarke || Marlow [?]
    • Gwendolyn Caroline Martch • Sophie Turner || Roms [1.7]

    SLYTHERIN VOL
    • Severus Snape • Louis Garrel || HalfBloodPrince [1.11]
    • Regulus Arcturus Black • Ezra Miller || Gareth [1.9]
    • Dorian Arcelin Kasai • Xavier Dolan || Bathsheba [1.1]
    • Caleb Brody Hughes • Mariano Ontañon || Sappho [1.2]
    • Celebran Serpen von Leirko • Lucky Blue Smith || Bathsheba [1.12]
    • Blake Sophia Haynes • Monica Ollander || Solomita [1.3]
    • Scarlett Rose River • Diana Agron || Bughead [1.1]
    • Franciszka Malia Rogers • Ashi Ross || SebastianVerlac [1.2]
    • Adalae Cresenta Romanova • Nina Dobrev || Narcisse [1.3]
    • Maia Raegan von Leirko • Amelia Zadro || Marlow [1.11]

    RAVENCLAW VOL
    • Cedric James Carrow • Colton Haynes || Bughead [1.1]
    • Jonathan Clermont • Jonathan Jaffe || Heizer [1.9]
    • Castor Eichenauer • Arthur Gosse || Tad [1.11]
    • Frank Longbottom • Matthew Hitt || Heizer [1.12]
    • Gilderoy Lockhart • Leonardo DiCaprio || JamesPotter [1.12]
    • Killian Eliot Eichenauer • Johnny Depp || Bathsheba [1.12]
    • Faelia Christina Brown • Emily Bador || Solomita [1.3]
    • Primrose Matilda York • Emeraude Toubia || SebastianVerlac [1.2]
    • Tallulah Fran Moriarty • Daisy Smith || Phorthos [1.11]]
    • Alice Fortescue • Carey Mulligan || Sappho [1.12]
    • Dorcas Meadows • Ines Garcia || Cranston [1.12]

    HUFFLEPUFF VOL
    • Luke Nathan MacNamara • Michael Clifford || SebastianVerlac [1.2]
    • Jason Axel O'Donnell • Finn Harries || Sappho [1.11]
    • Ollie Gabriel Reid • Hugh Vidler || Solomita [1.3]
    • Alexander Blackbourne • RJ King || Cranston [1.12]
    • Gabriel Ulrick Murray • Declan Mckenna || JamesPotter [1.12]
    • Chloe Maliette Porter • Scarlett Leithold || Heizer [1.2]
    • Nova Tamzin Archer • Katherine McNamara || Gareth [1.9]
    • Rozalua Maut Liluye • Ashley Moore || Bathsheba [1.10]
    • Isla Ashworth • Rosie Tupper || Cranston [1.11]
    • Raven Seymour • Karrueche Tran || Gareth [1.12]
    Leraren
    • Reginald Green - Defense Against the Dark Arts
    • Horace Slughorn - Potions
    • Balthazar Ansem Claerkson - Ancient Runes
    • William Xavier Herberry - Herbology
    • Minerva McGonagall - Transfiguration/Gryffindor Head
    • Sybill Patricia Trelawney - Divination
    • Alix Rose Thomas - Charms
    • Nola Evangeline Bordelon - Astronomy
    • Catharina Julia Bell - Alchemy
    Prefects
    Twee Prefects (meisje en jongen) van elke afdeling

    GRYFFINDOR
    • Remus John Lupin • WillNotLearn
    • Lily Evans • Tad

    SLYTHERIN
    • Dorian Arcelin Kasai • Bathsheba
    • Blake Sophia Haynes • Solomita

    RAVENCLAW
    •
    • Alice Fortescue • Sappho

    HUFFLEPUFF
    • Luke Nathan MacNamara • SebastianVerlac
    • Nova Tamzin Archer • Gareth
    Quidditch Team
    GRYFFINDOR
    Keeper
    • Gwendolyn Caroline Martch • Roms
    Chasers
    • James Potter • Gareth || Captain
    • Kathelaine Avierella Savore • Bathsheba
    • Marlene McKinnon • Marlow
    Beaters
    • Sirius Orion Black • Bathsheba
    • William Theodore Weasley • SebastianVerlac
    Seeker
    • Mary MacDonald • dubbeIstrijder

    SLYTHERIN
    Keeper
    • Dorian Arcelin Kasai • Bathsheba
    Chasers
    • Scarlett Rose River • Bughead
    • Caleb Brody Hughes • Sappho
    • Adalae Cresenta Romanova • Narcisse
    Beaters
    • Celebran Serpen von Leirko • Bathsheba
    • Maia Raegan von Leirko • Marlow
    Seeker
    • Regulus Arcturus Black • Gareth || Captain

    RAVENCLAW
    Keeper
    • Frank Longbottom • Heizer
    Chasers
    • Cedric James Carrow • Bughead || Captain
    • Castor Eichenauer • Tad
    • Dorcas Meadows • Ravenpuff
    Beaters
    • Faelia Christina Brown • Solomita
    • Primrose Matilda York • SebastianVerlac
    Seeker
    • Gilderoy Lockhart • JamesPotter

    HUFFLEPUFF
    Keeper
    • Jason Axel O'Donnell • Sappho || Captain
    Chasers
    •
    • Rozalua Maut Liluye • Bathsheba
    • Unknown
    Beaters
    • Alexander Blackbourne • Cranston
    • Unknown
    Seeker
    • Chloe Maliette Porter • Heizer



    "She hated him!" "Nah, she didn't."




    RPG
    Social Media
    Twitter [Tag: #ModernMaraudersQ]
    Sirius Black - @SexySirius
    Dorian Kasai - @DorianKasai
    Cedric James Carrow - @CedCarrow
    Scarlett Rose River - @ScarlettxRiver
    Lajila Lancaster - @TheycallmeJil
    Jason O'Donnell @JaseODonnell
    Caleb Brody Hughes - @CalHghs
    Frankie Rogers - @FrankieMalia
    Luke Nathan MacNamara - @DraoiIldaite]
    Pixie York - @PixieMYork
    Chloe Porter - @ChloeMal_
    Frank Longbottom - @franktastic_af
    Adalae Cresenta Romanova - @adaromanov
    Axel James Sutherland - @SutherlandAxel
    Ailis Sutherland - @Ailydaily
    Blake Sophia Haynes - BlakeSHaynes
    Faelia Christina Brown - @Faeliafairy
    Ollie Gabriel Reid - @ollietoremember
    Gossip Girl - @GoGiHogwarts
    Harper Coralie Lukasiak - @LukasiakHarper
    Severus Snape - @PrinceHalfB
    Lily Evans - @_LilsEvans
    Emily Lucy Matthews - @emilylucy17
    Celebran von Leirko - @SvonLeirko
    Alice Prewett - @PrewettAlice
    Alexis Pascal Rutherford - @AlexisPascalR
    Gwendolyn Caroline Martch - @SexyGwency
    Kathelaine Savore - @_LanaaBanana
    Mavi Fallyn Rogers - @MavixAwesome
    Daniël Cillin Rogers - WildDanny26
    Max Adrian Sanderson - @hufflepuffmax
    Caspian Foxx Zachariah @Caspian_f
    Maia von Leirko - @MaiaRaegan
    James Potter - @JamesProngs24
    Peter Pettigrew - PeterPettigrew8
    Marlene McKinnon - Marley_McKinnon
    Regulus Black - @Regulus_Black61
    Mary Macdonald - @Mac_Marry11
    Remus Lupin - @LupinRemus1
    Freya Brennan - @HufflepuffFreya
    Dove Sparrow @DoveSparrow
    Avon Snyder @AvondSnyder

    Snapchat
    Sirius Black - wholetthedogout
    Dorian Kasai - GetOut
    Cedric James Carrow - CedricRavenclaw
    Scarlett Rose River - ScarlettxRiver
    Lajila Lancaster- jil_lvl
    Jason O'Donell - JaseODonnell
    Caleb Brody Hughes - Calpal_
    Frankie Rogers - FrankieMalia
    Luke Nathan MacNamara - DraoiIldaite
    Pixie York - PixieMYork
    Chloe Porter - chloecat
    Frank Longbottom - franktastic
    Adalae Romanova - Adalae_cr
    Axel James Sutherland - ?
    Ailis Sutherland - Ailydaily
    Blake Sophia Haynes - blakedelreyy
    Faelia Christina Brown - faelia182
    Severus Snape - sev
    Lily Evans - MsEvans
    Celebran von Leirko - CvonLeirko
    Alexis Pascal Rutherford - IProbablyHateU
    Gwendolyn Caroline Martch - SexyGwency
    Kathelaine Savore - LanaBanana
    Max Adrian Sanderson - huffle_max
    Maia von Leirko - MRaegan
    Emily Matthews - Emiloveyou
    James Potter - DeerJames
    Peter Pettigrew - PeterPettigrew_
    Mary Macdonald - marryme
    Remus Lupin - RemusLupin
    Freya Brennan - FreyaHufflepuf
    Dove Sparrow - LovelyDovey
    Avon Snyder - AttractiveAvon


    Links


    Regels                                                                                                                 
    ◆ Reserveringen blijven vier dagen staan.
    ◆ Er is geen maximaal aan personage's, maar minstens één jongen.
    ◆ Alleen ik maak topics aan.
    ◆ Personages zitten allemaal in hun zesde leerjaar.
    ◆ Posts van minimaal 300 woorden.
    ◆ Geen ruzie behalve in de RPG zelf.
    ◆ Of topic in het speeltopic graag tussen haakjes of in het praattopic.
    ◆ Houd de afdeling en geslachten gelijk.
    ◆ 16+ is toegestaan.
    ◆ Zonder toestemming mag je de personage's van anderen niet besturen.
    ◆ Leraren worden bestuurd door iedereen.
    ◆ Topics moeten geopend worden met I solemnly swear that I am up to no good en geëindigd worden met Mischief Managed.
    ◆ Als je twee weken niet meer reageert, stuur ik je een bericht, als je in de twee weken daarna nog niet reageert, vervalt je rol, tenzij je een geldige reden hebt.
    ◆ Denk heel goed na voordat je meedoet. Ik steek hier veel tijd in en het is ook niet leuk voor andere als je niet meer reageert.


    Starters

    Saturday, June 27th — End of Year Feast

    Gryffindor heeft de Quidditch Cup gewonnen, maar de andere afdelingen hebben zeker nog een kans om de house cup te winnen! Iedereen mag zich kleden in zijn beste dress robes, want het gigantische feestmaal zal zo van start gaan en dan zal de house cup worden uitgereikt door professor Dumbledore. Na het feestmaal zal het gemaskerde bal beginnen en dan zullen ook de prom king en queen uitgereikt worden door niemand anders dan Minerva McGonagall! Deze uitreiking zal gevolgd worden door een optreden van de Weird Sisters! Geniet van deze laatste avond op Hogwarts en een fijne vakantie.

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Saturday, June 27th — Quidditch & End of Year Feast

    Bijna vijf maanden later is het alweer het einde van het jaar. De laatste Quidditch wedstrijd zal vandaag plaatsvinden samen met het eindejaars banquet, de uitreiking van de House en Quiddtich-Cup en het felbegeerde gemaskerde bal! De volgende ochtend staat de Hogwarts Express weer klaar om iedereen naar huis te brengen. Maar eerst de laatste Quidditch wedstrijd tussen Hufflepuff en Gryffindor! De vorige twee wedstrijden zijn in de afgelopen maanden gespeeld. Gryffindor tegen Ravenclaw, waarin Gryffindor heeft gewonnen en Hufflepuff tegen Slytherin waarin Hufflepuff heeft gewonnen. Op dit moment staat Slytherin nog steeds bovenaan in de Inter-House Quidditch Cup, maar de vraag is of dat zo gaat blijven? Vergeet daarnaast ook niet het spelletje Gotcha en er is nog iets speciaals uitgedeeld deze morgen bij het ontbijt: het jaarboek. Hierin staan alle leerlingen en de uitslagen van de stemrondes, maar wat is dit nou? Tussen de bladeren van het boekje zit ook nog een ander papiertje. De lijst van Gossip girl, prepare for drama.

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Saturday, February 14th — Quidditch

    Het is eindelijk zover! De wedstrijd tussen Ravenclaw en Slytherin is aangebroken en iedereen staat te popelen om te zien wie er ditmaal vandoor gaat met de winst. Slytherin staat op het moment eerste en Ravenclaw derde, maar er kan nog zoveel gebeuren. Wens je team geluk en moedig ze aan! Oh ja en vergeet niet Blake te feliciteren, want vandaag is het haar verjaardag. Natuurlijk valt er nog iets meer op aan deze dag en dat is dat het valentijn is. Alle stelletjes kunnen vandaag lekker kleffen, maar voor degene met een crush, vergeet niet om je valentijn roos te sturen. Wil jij met jouw personage een roos sturen? Stuur dan een pb naar Bathsheba met: de naam van jouw personage, de naam van degene naar wie de roos moet, evt. een berichtje voor degene naar wie de roos gestuurd wordt. De rozen zullen gedurende de dag anoniem uitgedeeld worden door professor McGonagall.

    Op dit moment staat madam Arestina, de scheidsrechter, op het Quidditch veld, klaar om de wedstrijd af te trappen. Ze heeft haar fluitje in haar handen en zal enkel eerlijk spel accepteren. Het is een mooie dag, koud, maar zonnig, perfect Quidditch weer. Alle spelers mogen het veld opkomen en de captains moeten elkaar een hand geven! (Je mag nog eventjes elkaar succes wensen etc. in de kleedkamers natuurlijk.) De eerste ronde zal zo snel mogelijk in het praattopic worden gepost, met uitleg. Veel plezier!


    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Sunday, January 4th — Scarlett's Party

    Iedereen is veilig gearriveerd op Hogwarts. Scarlett heeft eerder aangekondigd dat er vanavond een feest zal zijn in de Slytherin Common Room en dat feest begint nu. Trek je mooiste - of sletterigste - jurk aan, poets je schoenen en doe je haar, want het is tijd om eens flink los te gaan. De drank staat al klaar en het feest kan beginnen!

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken./justify]

    Sunday, January 4th — Last day of the break

    [justify]Het einde van de kerstvakantie is aangebroken, kerstmis is voorbij en het nieuwe jaar is ingeluid. Morgen begint de school weer en om elf uur vertrekt de Hogwarts Express vanaf Kings' Cross om degene die tijdens de kerst naar huis gegaan zijn weer terug naar school te brengen. Geniet van je laatste dag vakantie en zorg er vooral voor dat je al je huiswerk bijgewerkt hebt, want morgen moet iedereen weer meteen aan de slag! ❄️

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Wednesday, December 24th — Christmas Dance

    Nog steeds ligt er buiten een dikke laag sneeuw. Het is de avond van het kerstbal en iedereen maakt zich klaar om richting The Great Hall te gaan. De meeste leerlingen gaan na “The Christmas Dance” naar huis en de rest blijft de hele vakantie op school. Happy holidays!

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Monday, December 22nd — Christmas Holiday

    Het is maandag ochtend, buiten is alles bedekt met een dikke laag sneeuw, een goed begin van de kerstvakantie. Enkele leerlingen zijn afgelopen vrijdag al gelijk naar huis gegaan om kerst te vieren met hun ouders, de meeste leerlingen gaan na “The Christmas Dance” op kerstavond naar huis en de rest blijft de hele vakantie op school. Happy holidays! Don’t forget; happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.
    Mischief Managed.

    [ bericht aangepast op 30 juli 2017 - 16:34 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Sirius "Padfoot" Orion Black


    17 • Year 6 • Pureblood • Gryffindor • Beater • Outside • Raven

    Jason komt binnen gelopen en dat is voor mij het teken dat ik weg moet gaan. Voor eventjes voel ik een kleine steek van jaloezie dat ik weer weg moet, maar ik weet dat het nergens op slaat. Het helpt gewoon niet echt dat Remus er niet is om met me naar het feest te gaan en ik er vrij overtuigd van ben dat ik na dit gesprek tussen Blase afgewimpeld word als Blake's date. Ik kijk Jason kort aan en haal mijn toverstok tevoorschijn.
          'Aguamenti,' zeg ik simpel en een straaltje water spuit recht in zijn gezicht. Ik grijns. 'Gotcha,' zeg ik. Ik schenk een dikke knipoog naar de jongen en draai me om naar Blake. 'Succes, schat, als je me nodig hebt dan roep je me maar.' Ik haal mijn schouders op en loop huppelend de trap af in en de Common Room uit. Ik speel een beetje met mijn telefoon en besluit dan maar op zoek te gaan naar Raven. James en ik moeten nog een hoop voorbereiden voor het feest vanavond, maar hij is nu duidelijk te druk bezig met Evans en ik denk dat zelfs een prank hem niet bij haar weghaalt. Ik bind mijn zwarte plukken snel in een knot en stap het zonlicht in. Het is een heerlijke dag en ik kan bijna niet chagrijnig zijn, maar ergens merk ik dat een naar gevoel in mijn maag mijn goede humeur probeert aan te tasten. Het helpt dan ook niet dat het gesprek in de groep gaat over families en voornamelijk pureblood families. Een lekkere reminder. Ik zucht diep, maar forceer een glimlach als ik Raven in de verte zie staan. Ik schuif de gevoelens aan de kant en ren op haar af.
          'RAVENNNNNNNNNNNN!' schreeuw ik. Ik til haar op, draai haar in de rondte en trek haar dan in een stevige knuffel. 'De Ravenclawerige Hufflepuff is weer terug,' grijns ik en ik kijk haar aan. 'Hoe gaat het met je?'


    "Mr. Padfoot would like to register his astonishment that an idiot like that ever became a Professor."


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    RAVEN SEYMOUR
    "You’re allowed to scream, you’re allowed to cry, but do not give up."


    17 • YEAR 6 • HALFBLOOD • HUFFLEPUFF • OUTSIDE • SIRIUS

    Terwijl ik buiten rondloop, kijk ik af en toe op mijn telefoon. Ik bedenk me dat ik wel heel veel drama heb gemist en ik ben ook blij dat ik begin dit schooljaar uit de groepsapp ben gegaan, anders had ik tienduizenden berichten binnengekregen, denk ik. Ik had er geen behoefte aan, maar ik had ook geen behoefte aan die constante bezorgde appjes van mensen die wilden weten hoe het met mijn moeder ging. Haar toestand veranderde niet van de ene op de andere dag en ik wilde ze niet continu op de hoogte houden. Ik vertelde mijn beste vrienden natuurlijk hoe het ging, maar niet iedereen hoefde elk detail te weten. Ik zit nu weer in de chat en er is weer drama aan de hand, waardoor ik de neiging krijg eruit te stappen, maar ik houd mezelf nog even tegen. Ik wil het meemaken en ik wil mezelf weer in de groep wurmen, want ik hoor er gewoon niet helemaal meer bij. Sirius en Chloe en Marly stuurden me appjes, maar de rest lieten niet per se blijken dat ze me enorm veel gemist hadden.
          Voor ik verder wat kan doen, voel ik iemand bij me komen en hoewel ik verwacht dat het Sirius is, schrik me een ongeluk van zijn armen en luide stem. 'RAVENNNNNNNNNNNN! De Ravenclawerige Hufflepuff is weer terug. Hoe gaat het met je?'
          'Jezus mina!' vloek ik als ik weer met mijn beide benen op grond sta en ik kijk naar de jongen voor me, die ongeveer anderhalve kop groter is dan ik. Zijn lome grijns en vrolijke ogen laten me toch lachen en ik verkoop hem een stomp tegen zijn borst aan waarna ik mijn hoofd schud. 'Maar om in jouw lijn door te gaan: SIRIUUUUUSS!' roep ik dan en ik zet mijn handen op mijn heupen. Ik ben dan klein, maar kan flink wat herrie schoppen. 'Met mij gaat het goed. En met jou?' Ik weet eigenlijk al genoeg van de appjes die ik van hem kreeg: hij mist Remus, is jaloers en is bang dat hij wordt achtergelaten door Blake als prom date. Ik sla mijn arm om zijn middel heen en ga op mijn tenen staan als ik een kusje op zijn wang druk. 'Ik heb je gemist, babe,' grijns ik. Vervolgens trek ik het elastiekje uit zijn haar en ik laat zo zijn haren los over zijn schouders vallen. 'Kijk, veel leuker. Dan matchen we,' grijns ik plagend als ik naar mijn eigen kapsel wijs, al is dat van mij wat langer.

    [ bericht aangepast op 10 mei 2017 - 15:32 ]


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    NOVA TAMZIN ARCHER
    "Let me talk!"


    16 • YEAR 6 • MUGGLEBORN • HUFFLEPUFF • UNDER THE TRIBUNES • ROZA

    Ik merk hoe Roza door de kus heel langzaam toch een klein beetje kalmeert en dat doet me goed. Als het zo moet zijn dat ze alleen maar hierdoor rustig kan worden, is dat zo. Ik kus haar met alle liefde nog honderd keer als dat ervoor zorgt dat ze stopt met hyperventileren. Even later kijken we elkaar aan en ik glimlach eventjes en sla mijn armen stevig om haar heen. Volgens mij is de fysieke pijn lang niet zo erg als de mentale pijn nu, dus houd ik haar zo stevig mogelijk vast.
          'Je mag nooit weggaan. Ik heb je nodig. A-als mijn familie b-besluit me uit het huis te schoppen, w-wil jij dan... mag ik dan alsjeblieft naar jou komen o-of naar Luke of n-naar iemand anders? Zodat ik niet alleen b-ben dan. Ik wil gewoon n-niet alleen zijn. S-sorry... dat ik zo'n zooitje ben.' Ik strijk zacht door haar haren heen en even sluit ik mijn ogen. Ik vind het o niet oké dat zij dit allemaal voelt. Dat per se zij dit mee moet maken. Alsof haar leven af en toe nog niet kut genoeg is, na de diagnose van haar bipolaire stoornis en nadat haar ouders erachter kwamen dat ze gevoelens had voor meisjes. Ik vind het echt niet erg (lijkt me nogal wiedes), maar haar ouders konden er niet doorheen kijken. Als ik ooit kinderen zou willen en krijgen, zou het voor mij niet uitmaken hoe ze zich willen uiten, als ze zichzelf maar kunnen zijn.
          'Ik ga nooit weg, Roza,' fluister ik haar in en ik haal diep adem. 'En je bent altijd welkom... bij mij, bij mijn ouders, bij Luke... ik weet het zeker. We zullen je niet zomaar laten vallen.' Niet zoals je ouders dat doen, denk ik erachteraan, maar dat zeg ik maar niet hardop. Ik kijk haar nu weer aan en ik glimlach nog een keer naar het knappe meisje. 'Je bent mijn vriendin, Roza... ik zou er alles aan doen om je beter te laten voelen. Maia gaat een brief sturen met een bekentenis, ik zal de brief eerst lezen voor ze hem opstuurt zodat ik weet wat erin staat, zodat ze niet nog meer leugens kan verkondigen.' Ik zucht een keer en veeg de tranen met mijn duim van haar wang af. Ik hou zo verdomde veel van haar dat ik me niet in kan beelden hoe ik me zou voelen als ze zichzelf iets aan zou doen. 'Doe jezelf alsjeblieft geen pijn...' voeg ik er daarna aan toe en ik merk dat ik het nu ook moeilijk krijg. Ik wil echt niet zonder haar. 'Ik wil je niet kwijt... echt niet. Ik wil er alles aan doen om ervoor te zorgen dat je je weer happy voelt... want het doet ook mij zeer, hoeveel jij meemaakt...' Ik slik en haal diep adem. Ik glimlach weer en leun naar haar toe. 'Kus me... alsjeblieft...'

    [ bericht aangepast op 10 mei 2017 - 15:47 ]


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    JAMES "PRONGS" POTTER
    "Until the very end."


    17 • YEAR 6 • PUREBLOOD • GRYFFINDOR • CHASER • OUTSIDE • LILY

    'Het zal in ieder geval niet vanaf Bambi zijn, want daar heb je nul komma nul van meegekregen.' Ik zie haar blik en ik grijns breed. Als ze gaat beginnen over Valentijnsdag, weet ik al hoe laat het is. Dan kan ik er net zo goed op inhaken door nog eens te praten over de kussen die wij toen gedeeld hebben, waarvan zij er zelf eentje begon en hoe ik verder inderdaad weinig van de film heb meegekregen. In de afgelopen maanden heb ik er ook weinig aandacht aan besteed, omdat ik druk was met school (ja, ik doe heus wel wat) en omdat ik mijn team af wilde matten voor de Quidditchwedstrijden. Het laatste is in ieder geval gelukt, want we hebben gewonnen! 'Daarnaast wens ik je veel succes. Op het moment durft Theo nog niet eens te ademen in de buurt van Gwen. Hij zei overigens dat jij en de jongens hem niet bepaald hielpen wat dat betreft. Help that poor boy out.'
          Wederom lach ik en ik haal mijn schouders op. 'Wij zeggen alleen maar dat die zogenaamde arme jongen een klein beetje meer ruggengraat moet krijgen, niet zo lastig,' zeg ik nonchalant. Lily en ik proberen beiden het onderwerp over die vervelende berichtjes uit de weg te gaan en wanneer ze opmerkt dat ze straks naast me ligt met een hernia, lach ik meteen weer geamuseerd. 'We weten allebei wat er de vorige keer gebeurde toen je in de ziekenboeg lag.' Ik lach meteen door haar verdere opmerkingen. Pomfrey is cool, maar om haar nou te kussen, gaat me wat te ver. 'Sirius heeft de puppy-ogen, niet ik,' merk ik op en ik haal mijn schouders op. Af en toe een kleine knipoog naar het feit dat de Marauders Animagi zijn, mag ook wel. De meesten snappen het toch niet. En ik lieg niet als ik zeg dat Sirius gewoon echt heel, heel erg zielig kan kijken als hij wat wil krijgen. McGogo heeft stiekem wel een zwak voor hem, geloof ik.
          'Mijn plannen?' vraag ik als we verder lopen en ik puf wel even als ik toch iets meer op Lily leun. Ik wil het niet toegeven, maar mijn been doet echt heel veel zeer en ik kan niet wachten om — samen met een groot deel van de andere spelers — gezellig bij Pomfrey te zijn. 'Niet veel. Sirius komt, geloof ik, en verder weet ik het niet. Jij dan?' vraag ik. Ik knipoog een keer en grinnik. Ik zou heel graag een deel van mijn vakantie met haar doorbrengen, maar ik ga eerst proberen om Lily gewoon met mij aan het dansen te krijgen vanavond (mocht dat nog lukken met dit been). Ik zal haar eens laten zien wat ik kan en hoe verdomde veel ik voor haar over heb. Ik ben al tijden verliefd op haar en het feit dat ze me zo in de lucht laat hangen, helpt totaal niet mee. Ik probeerde Theo te overtuigen om een soort van partnerruil te doen met Alex en Gwen erbij, maar Alex moest het weer verpesten en boycotten. Het is dus niet gelukt. Ik ga met Ada naar het feest en ik zweer je dat Celebran me vermoordt als ik nu nog afzeg. 'Of wil je graag met mij op vakantie?'


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    CHLOE MALIETTE PORTER

    Ik pak met zijn vingertoppen de hand vast die hij op mijn schouder legt en zoen hem terug zodra zijn lippen de mijne aanraken.
    'Hey. Goed gespeeld.' begroet hij me, waarop ik hem eigenlijk meteen al ongelijk moet geven. Het is niet dat ik er mee oneens ben, het is gewoon niet waar.
    'Hmm,' maak ik een hummend, maar niet instemmend geluid. 'dat valt wel mee hoor. We hebben niet gewonnen.' Ik wist best dat winnen niet automatisch betekende dat je goed speelde en verliezen dat je niet goed speelde, maar in dit geval was het wel het geval dat ik mezelf ietwat meer waardering gegeven had als ik de snitch gevangen had, wat had ik nu anders goed gedaan?
    'Dus..' begint hij zijn vraag, ik voel gewoon dat het een vraag wordt. Meestal komt er een vraag als mensen met "dus" beginnen op deze manier.
    'heb je zin in vanavond? Prom?' Ik bleef even stil, misschien was dit gemeen, maar op dat moment leek het me intuïtief een goed idee.
    'Ik kijk er in ieder geval heel erg naar uit, liefje.' Ik smolt haast bij het laatste woord, zulke bijnamen vond ik nu eenmaal leuk.
    'Nou...' begon ik mijn antwoord op zijn vraag alsof ik er juist geen zin in had. 'Nee hoor, ik kan niet wachten.' Vooral niet in wat er na prom komen zou. Misschien zouden we zelfs wel eerder weggaan. We waren er waarschijnlijk toch niet echt voor anderen. Ja, de fugs gingen samen klaarmaken en misschien was het goed geweest als ik ook zou komen, maar ik was op het moment met Ollie en kon hem toch ook niet zomaar alleen laten? Bovendien zou ik dat ook niet willen, ik vond het veel te fijn hier onder zijn arm. Ik keek schuin omhoog in zijn richting en kuste hem weer.
    'Waar gaan we klaarmaken?' vroeg ik hem. 'Ik heb geen idee of er mensen bij mij zijn, Jase zal er vast niet zijn of wel? Met wie gaat hij eigenlijk? Of gaat hij niet?' Ik had de laatste tijd niet echt heel actief contact met Jase gehad. Ja, we zagen elkaar en spraken soms af, maar eigenlijk nam Ollie heel veel van mijn tijd in beslag. Goh, wat klinkt dat weer negatief. Dat bedoelde ik natuurlijk totaal niet negatief, juist heel erg positief eigenlijk. Hij is geweldig.
    'Of wil je alleen klaarmaken? Dat kan natuurlijk ook, misschien moet het juist ook wel een verrassing zijn hoe ik eruit zie en andersom kan natuurlijk ook. Ik ben heel erg benieuwd.' Ik glimlachtte naar mijn vriendje, ik merkte dat ik weer enorm veel achter elkaar mijn mond uit liet komen, gelukkig waren het nog woorden. 'sorry'


    hufflepuff | year 6 | muggleborn | Quidditch


    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman

    Jason Axel O'Donnell
    “Oh and when you held my hand – I knew that it was now or never.”



    ‘Hey,’ antwoordde Blake. Het ongemak spatte gewoon van ons af en ergens voelde het alsof dit de eerste keer was dat we elkaar ontmoetten. Alsof we twee niet zo perfect strangers waren, die elkaar via Tinder hadden gevonden omdat ze allebei toevallig naar rechts hadden geswiped. Helaas was dat alles behalve het geval. Imperfect waren we zeker, maar onbekenden van elkaar waren we alles behalve.
    Op mijn weg hierheen had ik, alsof ik een presentatie moest geven, doorgenomen wat ik tegen haar wilde zeggen. Dat ik van haar hield, dat ik een enorme fout had begaan en bovenal dat het me speet. Alles speet me zo erg. Dat ik haar verjaardag was vergeten, dat ik het ook nog had uitgemaakt op haar verjaardag én Valentijnsdag. Dat ik het bed had gedeeld met haar vriendin Ada en wist-ik-veel-wat had uitgespookt met haar door haar gehate nicht Maia. Echter, nu ik zo voor haar stond, kon ik geen woord over mijn lippen krijgen. Vandaar dat ik haar enkel stilletjes aan kon kijken. Ik was eigenlijk ook gewoon een enorme pussy. ‘Waarom deed je dat nou, Jase...’ Er verscheen een traan in haar ooghoek, die vervolgens langzaam over haar wang naar beneden rolde. Ik hief mijn hand al op, om de traan weg te vegen, maar liet mijn hand echter weer snel langszij vallen, gezien ik niet wist of ze wel wilde dat ik haar nu aanraakte. Ondertussen liet ik haar vraag tot me doordringen en ik wist niet waar ik moest beginnen met een antwoord – en welk antwoord ze wilde horen. Ik had namelijk heel veel gedaan en verpest. Uiteindelijk had ik woorden gevonden die het minst verschrikkelijk klonken in mijn oren, en ik opende al mijn mond.
          ‘Aguamenti.’ Van het ene op het andere moment was ik opeens kletsnat. Ik proestte en knipperde geschrokken, terwijl ik het water uit mijn gezicht wreef. Ik werd begroet door een domme grijns van Sirius. ‘Gotcha.’ Hij schonk mij een vette knipoog en draaide zich toen naar Blake om, terwijl ik mijn kaken gerfrustreerd op elkaar klemde. ‘Succes, schat, als je me nodig hebt dan roep je me maar.’ En weg was hij. Ik keek naar mijn kleren, die douche na de wedstrijd had ik wel kunnen laten zitten.
          ‘Fucker,’ mompelde ik zachtjes, waarna ik mijn ogen weer naar Blake opsloeg. Ik zag er nu al helemaal pathetic uit.
    Het viel me op dat er nog steeds een flinke afstand zat tussen mij en Blake – en dat ze niet de moeite had genomen deze te verkleinen. Vandaar dat ik dichterbij kwam staan, voor haar neus. ‘Ik... Het spijt me zo erg, Blake,’ sprak ik zachtjes en keek haar aan, zodat ze kon zien dat ik het meende. ‘Het spijt me zo erg,’ zei ik opnieuw, nu harder. ‘Ik weet dat zulke woorden amper iets waard zijn, na alles wat ik je heb geflikt, maar ik... ik weet niet...’ Ik ademde diep in en sloot voor kort mijn ogen. ‘Ik hou van je.’



    18 • Year 6 • Halfblood • Hufflepuff • Captain • Keeper
    Blake's dorm • Blake & Sirius

    [ bericht aangepast op 10 mei 2017 - 17:01 ]


    I just caught the wave in your eyes

    Lily Evans 🌼

    16 • Year 6 • Muggleborn • Gryffindor • Prefect • Hospital Wing • James, Marly & Lana
    "Oh, kom op," snuif ik. "Theo is een goede jongen, daar kun jij nog een puntje aan zuigen." De roodharige jongen zou inderdaad wat meer ruggengraat mogen krijgen, maar dat gaat niet bij iedereen zo gemakkelijk als James hier beweert. "En wat de ziekenboeg betreft: misschien moeten we inderdaad maar gewoon stoppen om elkaar daar te ontmoeten. Ik vind je gezelschap heus wel leuk en zo, maar het lijkt me niet bepaald een gezonde basis voor een relatie." Dit laatste vertel ik hem uiteraard plagerig, maar fuck, Lily, stop met die stomme toespelingen.
          Zijn vakantieplannen klinken niet heel spannend en het verrast me niets dat ze de naam Sirius bevatten. Ook ik haal mijn schouders op, want ik weet het niet. Aan de ene kant heb ik veel zin om mijn familie weer te zien, maar aan de andere kant blijft de soort van koude oorlog tussen mij en Tuney een donkere vlek. "Niet veel," herhaal ik hem dan ook met een zucht. "Ik denk niet dat Petunia veel zin heeft om met een freak als ik iets te ondernemen." Ik glimlach droevig, maar ik herinner me al snel weer iets wat me vrolijker maakt. "Oh, en sowieso de karaokeavond bij Roy thuis, natuurlijk. Kom je ook?" Ik heb mezelf op Whatsapp de karaokekoningin genoemd en moet nu ook wel iets waarmaken, maar er is geen woord aan gelogen dat ik er dol op ben. Ik schiet in de lach wanneer James me vraagt of ik niet met hem op vakantie wil.
          "Vanzelfsprekend," antwoord ik met een klein lachje wanneer hij vraagt of ik met hem op vakantie wil gaan, waarbij ik mijn schouders ophaal. "Waar gaat de reis heen? Neverland? Disappointment Island?" Een speelse fonkeling schuilt in mijn ogen, maar deze wordt al snel weer verdrongen door een meer serieuze blik wanneer we de ziekenboeg naderen. Stiekem ben ik best opgelucht, want hoewel ik er zojuist nog een grapje over maakte, leunt James meer en meer op mij en zo groot en sterk ben ik niet.
          "Gaat het?" vraag ik hem zachtjes wanneer ik hem voorzichtig op een bed heb geholpen. Ik lach gedempt. "Madame Pomfrey heeft je vast in no time weer opgelapt," probeer ik James op te beuren, al heb ik geen idee hoe erg de blugder zijn been daadwerkelijk toe heeft getakeld. Ik plof op een stoel naast het bed neer terwijl ik rondkijk, op zoek naar Pomfrey. Mijn ogen stuiten echter op twee van mijn vriendinnen, Lana en Marly en ik schud mijn hoofd. Ik heb al gehoord dat het om chocolade gaat. Alweer. In ieder geval ben ik niet de enige die te laat is voor ons meidenmiddagje, dat scheelt.
          "Hoi," zeg ik dan wel, zij het een tikkeltje opgelaten nu ik met James ben meegekomen. "Gaat het weer een beetje?"


    [ bericht aangepast op 10 mei 2017 - 19:53 ]


    She's imperfect but she tries

    Blake Sophia Haynes


    19 • Year 6 • Slytherin• Prefect • Her room, with Jason

    "Je houdt van me?" de vraag klinkt als een combinatie van twijfel en spot. "Dat is waarom je me dumpte op mijn verjaardag? Waarom je naar bed ging met Ada én niet te vergeten Maia, de persoon die mijn leven keer op keer wil verpesten? Waarom het je vijf maanden kostte om naar me toe te komen? Ik heb niets gedaan sinds we uit elkaar gingen, bijna uit respect voor jou, maar dat respect is niet wederzijds blijkbaar."
    Gefrustreerd haal ik een hand door mijn haren terwijl ik mijn best doe om te stoppen met huilen. "Je hebt mijn hart gebroken, Jason, en bent er daarna nog eens lekker op gaan staan. En dan kom je na vijf maanden met een slap excuus en een 'ik hou van je', alsof dat alles goedmaakt?"
    Natuurlijk houd ik van hem, zielsveel, en ben ik daar niet mee gestopt na de afgelopen maanden. Maar hij verdient het niet dat ik me nu meteen in zijn armen stort en zijn verontschuldigen goedkeur. Hij mag best wat beter zijn best doen. Ik weet dat iedereen verwacht dat we het meteen goedmaken en uitgebreide goedmaakseks gaan hebben in mijn kamer, maar dat is wel het laatste waar ik nu aan moet denken.
    Ik wil dat hij me vasthoudt, dat hij me zoent, dat hij zegt dat de afgelopen vijf maanden de zwaarste maanden in zijn leven waren en dat hij beseft dat hij een achterlijke klootzak is. In het beste scenario gaat hij op zijn knieën en smeekt hij me voor vergiffenis. Overdramatisch misschien, maar wel goed voor mijn hart. Ik wil dat hij weet hoe de afgelopen maanden me toegetakeld hebben.



    let's show them we got better

    [ bericht aangepast op 10 mei 2017 - 21:56 ]


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted

    Jason Axel O'Donnell
    “Oh and when you held my hand – I knew that it was now or never.”



    ‘Je houdt van me?’ Ze had het niet spottender kunnen zeggen en mijn gezicht betrok een beetje. Het was ook nogal dom van mij geweest om te denken dat ze het me zo makkelijk zou vergeven, maar toch had ik die hoop onbeuwst gekoesterd. Valse hoop, uiteraard. Ik bedoel, ik was ronduit een klootzak geweest. ‘Dat is waarom je me dumpte op mijn verjaardag? Waarom je naar bed ging met Ada én niet te vergeten Maia, de persoon die mijn leven keer op keer wil verpesten? Waarom het je vijf maanden kostte om naar me toe te komen? Ik heb niets gedaan sinds we uit elkaar gingen, bijna uit respect voor jou, maar dat respect is niet wederzijds blijkbaar.’ Bij elke nieuw punt dat ze opsomde, elk ding dat ik fout had gedaan, betrok mijn gezicht opnieuw en ik schaamde me kapot toen ik hoorde wat ik haar had geflikt. Ondertussen deed het me ook pijn om haar zo te zien, met betraande ogen, qetende dat ik degene was geweest die haar zoveel pijn had gedaan.‘Je hebt mijn hart gebroken, Jason, en bent er daarna nog eens lekker op gaan staan. En dan kom je na vijf maanden met een slap excuus en een 'ik hou van je', alsof dat alles goedmaakt?’ Ik schudde onmiddelijk mijn hoofd.
          ‘Nee, dat dacht ik echt niet, ik... ik weet niet wat ik wel dacht... ik... Ik verwachtte niet dat je nog iets met me te maken wilde hebben, na alles wat ik je had aangedaan. Nadat ik me als zo'n klootzak tegenover je had en heb gedragen. Ik snap het ook als je me niet meer wilt spreken of zien hierna, dat verdien ik niet, het is gewoon... ik heb je gemist Blake. Ik weet dat-dat ongeloofwaardig klinkt, zeker na... Ada. Ik heb niets gedaan met Maia,’ ratelde ik aan een stuk door. Ik keek haar treurig en beschaamd aan en sloeg mijn ogen vervolgens neer. ‘Maar ik meen het wanneer ik zeg dat ik je heb gemist. Zoveel. Ik meen het wanneer ik zeg dat ik hoop dat je het me kunt vergeven en ik meen het wanneer ik zeg dat ik van je hou.’ Ik keek weer naar haar op en twijfelde even. Grote kans dat ze me nu zou wegduwen, maar ik wilde haar gewoon weer in mijn armen houden. Daarom dat ik, na een overdovende stilte, toch besloot de kleine afstand die ons nog scheidde, te overbruggen en haar in mijn armen te sluiten.



    18 • Year 6 • Halfblood • Hufflepuff • Captain • Keeper
    Blake's dorm • Blake

    [ bericht aangepast op 10 mei 2017 - 23:46 ]


    I just caught the wave in your eyes

    Sirius "Padfoot" Orion Black


    17 • Year 6 • Pureblood • Gryffindor • Beater • Outside • Raven

    Blake is niet echt blij met mijn actie. Ik gedraag me als een dick. Natuurlijk. Ik gedraag me hier als een dick terwijl Jason haar gedumpt heeft op valentijnsdag en haar verjaardag, vijf maanden niks van zich heeft laten horen en in bed gedoken is met haar beste vriendin en haar hatelijk achternichtje. Geïrriteerd stop ik mijn telefoon weer weg. Ik heb vijf maanden voor haar klaargestaan, maar het lijkt wel alsof ze me gelijk aan de kant schopt zodra Jason weer in beeld komt. Typisch. De volgende keer zal ik hetzelfde doen met Remus. Niet dat dat ooit gaat lukken, want hij is er toch nooit. Gelijk voel ik me schuldig zodra ik dat denk, want ik weet dat hij er deze keer echt niks aan kan doen dat hij er niet is en naar huis is gegaan. Ik ben gewoon een verwend tienerkind dat boos wordt als zijn vriendje niet mee kan naar zijn kinderfeestje. Of je bent bang dat hij niet meer geïnteresseerd is in je. Met een gepijnigde blik stop ik een pluk zwart haar achter mijn ogen.
          'Jezus mina!' vloekt Raven en ze stompt tegen mijn borst. Ik grijns ongemeend en kijk haar aan. 'Maar om in jouw lijn door te gaan: SIRIUUUUUSS!' roept ze en ik duw overdreven mijn handen over mijn oren. 'Met mij gaat het goed. En met jou?' Voordat ik haar vraag kan antwoorden met een leugen slaat ze haar armen om mijn middel heen en gaat ze op haar tegen staan om een kus op mijn wang te drukken. De leugen die ik klaar had liggen, slik ik in. 'Ik heb je gemist, babe,' zegt ze en ze trekt mijn zwarte haren uit het elastiek. 'Kijk, veel leuker. Dan matchen we.' Ik lach zachtjes en schud mijn hoofd. Voorzichtig trek ik haar wat dichter tegen me aan en ik leg mijn hoofd op haar schouder. Ik sluit mijn ogen.
          'Het gaat prima, I guess,' mompel ik. 'Ik heb je ook gemist, echt heel erg veel. Ik heb eventjes wat anti-drama nodig op het moment, want ik ben mijn eigen drama aan het creëren. Ik ben een beetje een verwend nest,' mompel ik en ik laat haar langzaam los. Zachtjes schop ik tegen een steen aan die op de grond ligt en ik stop mijn handen in mijn zakken. Het nare gevoel waar ik de hele maand november mee geworsteld heb, de eenzaamheid, overmand me weer. Ik heb de neiging om mijn motor te pakken en weg te scheuren. Plotseling kijk ik naar haar op. 'Kom,' zeg ik. Ik grijp haar hand en begin haar mee te trekken. We hebben de motor verborgen in een zelfgebouwde hut aan de andere kant van het meer. De hut stelt niet zoveel voor, maar we hebben hem zo betoverd dat er geen regen naar binnen kan en de motor veilig staat. Op een drafje neem ik haar mee naar het kleine hutje, mijn mini garage. 'Ik heb een motor gekregen,' zeg ik, 'voor mijn verjaardag.'


    "Mr. Padfoot would like to register his astonishment that an idiot like that ever became a Professor."


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Rozalua "Roza" "Taia" Maut Liluye


    17 • Year 6 • Halfblood • Hufflepuff • Chaser • Quidditch Field • Nova

    Het vooruitzicht om zo op te moeten staan om naar de ziekenzaal te moeten gaan staat me enorm tegen, maar ik voel me smerig. Ik heb nog niet gedoucht na de wedstrijd. Mijn gewaad zitten onder het bloed en onder het zand van het liggen op de grond. Ik wil douchen en dan in mijn bed kruipen om daar voor altijd te blijven liggen, de dekens over me heen getrokken. Het liefst samen met Nova. Ik ben er zelf bewust van dat deze gevoelens versterkt worden door mijn bipolar. Ik weet dat als ik dat niet zou hebben, ik me nooit zo extreem afschuwelijk gevoeld zou hebben, maar goed, dan zou ik Isla ook niet zo de grond ingeboord hebben. Ik weet niet wat ik zonder dat wel zou zijn. Ik heb geen idee waar de ziekte ophoud en ik begin. 'Ik ga nooit weg, Roza,' fluistert Nova. 'En je bent altijd welkom... bij mij, bij mijn ouders, bij Luke... ik weet het zeker. We zullen je niet zomaar laten vallen.' Ik kijk naar haar op en ze glimlacht. Haar glimlach is lief en warm en het zorgt ervoor dat er een heerlijke gevoel opzwelt in mijn buik. Verliefdheid. 'Je bent mijn vriendin, Roza... ik zou er alles aan doen om je beter te laten voelen. Maia gaat een brief sturen met een bekentenis, ik zal de brief eerst lezen voor ze hem opstuurt zodat ik weet wat erin staat, zodat ze niet nog meer leugens kan verkondigen.' Ze veegt de tranen van mijn gezicht af en ik sluit mijn ogen bij deze zachte handeling. 'Doe jezelf alsjeblieft geen pijn...' Ik hoor in Nova's stem dat ze ook op het punt staat om te huilen. Dat wil ik niet. Ik wil niet de schuldige zijn voor Nova's tranen. Ik wil sowieso niet dat Nova huilt. Ze moet glimlachen. Ze moet enkel gelukkig zijn. 'Ik wil je niet kwijt... echt niet. Ik wil er alles aan doen om ervoor te zorgen dat je je weer happy voelt... want het doet ook mij zeer, hoeveel jij meemaakt...' Ik open mijn ogen langzaam en kijk haar aan. 'Kus me... alsjeblieft...'
          'Het spijt me,' fluister ik, 'ik wil niet dat jij je slecht voelt door mij,' mompel ik. Ik plaats voorzichtig mijn hand op haar wang en druk dan mijn lippen op de hare, waarmee ik haar vertel dat ik ontzettend veel van haar houd. Ik leg een hand op haar heup en sluit mijn ogen, terwijl ik al mijn liefde voor haar laat spreken in de kus die ik haar geef. Als ik uiteindelijk terug trek, voel ik me al een stuk beter. Ik voel me in ieder geval niet meer alleen. Nova is hier en ze zal niet weg gaan. 'Ik hou van je,' fluister ik en ik glimlach zwakjes. 'Z-Zullen we naar Pomfrey gaan?' Met het laatste beetje energie wat ik in me heb, kom ik overeind en help ik haar omhoog. Ik kreun pijnlijk, maar weet mezelf staande te houden aan de palen van de tribune. 'Ik heb misschien wat hulp nodig,' mompel ik en ik kijk Nova aan.


    “There's bravery in being soft


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    RAVEN SEYMOUR
    "You’re allowed to scream, you’re allowed to cry, but do not give up."


    17 • YEAR 6 • HALFBLOOD • HUFFLEPUFF • OUTSIDE • SIRIUS

    'Het gaat prima, I guess. Ik heb je ook gemist, echt heel erg veel. Ik heb eventjes wat anti-drama nodig op het moment, want ik ben mijn eigen drama aan het creëren. Ik ben een beetje een verwend nest.' Ik pruil naar Sirius en ik kijk hem aan. Dat meent hij toch niet? Hij creëert echt zelf geen drama, dat doet de wereld om hem heen. Hij heeft er niet voor gekozen om in Gryffindor te belanden, al weet ik dat hij daar maar al te goed op zijn plek zit, met James, Remus en Peter als zijn beste vrienden met wie hij altijd te vinden is. Ik glimlach naar de jongen en ik woel even door zijn haar heen, waarna ik ineens door hem word meegetrokken. 'Kom.' Ik hol en struikel achter hem aan. Ik heb geen korte benen, maar ik ben geowon een kop kleiner dan ene meneer Sirius Black die met zijn lange poten voor me uit loopt. 'Ik heb een motor gekregen, voor mijn verjaardag.' Ik kijk hem met grote ogen aan en fluit als ik het prachtige ding in het provisorische hutje zie staan.
          'Ga je helemaal Muggle?' plaag ik als ik ernaar kijk en ik lach kort als i knaar hem kijk. 'Hij is fucking mooi, man,' vervolg ik bewonderend. Ik schud mijn hoofd eventjes en laat mijn vingers er zacht overheen glijden, alsof ik hem zal beschadigen als ik er harder op druk. Het kan vast wel wat hebben, zeker met magie in de buurt. 'Damn. mag ik erop zitten?' vraag ik dan enthousiast en een kleine glinstering ontstaat in mijn ogen. Ik sta bijna als een klein kind te springen van opwinding en ik sla uiteindelijk mijn been over het zitvlak heen. 'Daaamn! Born to be wild!' zing ik grijnzend. Ik wil dat Sirius weer lacht, want ik ken hem zo helemaal niet.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Alice Fortescue
    “She was chaos and beauty intertwined – a tornado of roses from divine.”



    ‘Dat lijkt me een geweldig idee,’ antwoordde Frank en ik gunde hem een enorme, doch vreugdeloos glimlach. Ik kon haast niet wachten op die aantal maanden zonder een irritante Frank Longbottom om me heen. Het volgende jaar hoefde ik in principe ook niets meer met hem te maken te hebben. Die sukkel had me immers alleen maar nodig gehad om zijn zesde jaar alsnog succesvol te voltooien, maar het zevende jaar mocht hij dus mooi zelf zijn eigen boontjes doppen.
          ‘Au! Verdomme,’ vloekte ik en keek Frank met een dodelijke blik aan, nadat hij mijn boeken met het nodige geweld op mijn schoot had gezet. Ik kneep mijn ogen wat toe en pakte het bovenste boek, waarna ik hem er een klap mee tegen zijn schouder verkocht. Klootzak.
          ‘Deze had ik nog voor je.’ Ik keek een beetje schaapachtig toe hoe hij op zijn knieëing ging en iets van de grond plukte. Een bos bloemen? Ik keek hem iet wat verwonderd aan en wilde bijna vragen of hij zich wel helemaal goed voelde. ‘Ja, je ziet maar wat je ermee doet.’ Nah, die voelde zich kiplekker. ‘In ieder geval bedankt voor de bijlessen. Ik vond het hartstikke fijn dat je mij hebt willen helpen het eind van dit jaar toch te halen. Ik wens je het beste toe.’ Frank Longbottom die me bedankte én me een bos bloemem gaf. Bij nader inzien voelde hij zich toch niet helemaal oké. Ik schraapte mijn keel en legde het boeket, samen met mijn boeken op de salontafel voor ons, waarna ik me naar hem toedraaide. Ik twijfelde even en stak toen mijn hand naar hem uit, terwijl ik mijn gezicht in de plooi trok.
          ‘Nou dan ehm stel ik hierbij voor dat we afscheid van elkaar nemen. Het was... oké om met je gewerkt te hebben.’ Ik forceerde een kleine glimlach op mijn gezicht. ‘Veel plezier op prom.’



    16 • Year 6 • Pureblood • Ravenclaw • Prefect
    Ravenclaw Common Room • Frank

    [ bericht aangepast op 11 mei 2017 - 16:37 ]


    I just caught the wave in your eyes

    NOVA TAMZIN ARCHER
    "Let me talk!"


    16 • YEAR 6 • MUGGLEBORN • HUFFLEPUFF • UNDER THE TRIBUNES • ROZA

    Ze verontschuldigt zich tegenover me en ik glimlach kort. Het is niet erg dat ik me slecht voel, zij voelt zich namelijk nog tien keer zo slecht, als het niet meer is. Ik merk nu pas hoeveel geluk ik heb met mijn ouders en vrienden: ze steunen me door dik en dun. Zelfs toen ik na Valentijnsdag aan de telefoon vertelde dat ik en Roza samen waren, waren mijn ouders blij voor ons beiden en ze wilden haar graag ontmoeten. Dat zal bij Roza zelf nooit gebeuren. Ze legt haar hand tegen mijn wang en dan kust ze me. Ik glimlach en sluit mijn ogen meteen als ik haar hand ook op mijn heup voel en ik trek haar een klein beetje dichter tegen me aan. Ik wil dat ze zich goed voelt en ik zal er alles aan doen om daarvoor te zorgen.
          'Z-zullen we naar Pomfrey gaan? Ik heb misschien wat hulp nodig.' Ik glimlach als ik opsta en meteen mijn arm om haar middel leg zodat ik haar kan ondersteunen.
          'Kom...' zeg ik zachtjes. Ik hoor veel minder lawaai op de tribunes wat betekent dat de meesten weg zullen zijn en in de richting van het kasteel zijn gegaan. Ik haal diep adem en langzaam lopen Roza en ik naar het kasteel en naar de ziekenboeg. Ze wordt zo weer opgelapt door Pomfrey en hopelijk voelt ze zich daarna in ieder geval wat beter. Vanavond hebben we prom en hoewel ik er zin in heb, weet ik niet of Roza hetzelfde voelt. 'Heb je zin in vanavond?' vraag ik uiteindelijk als we het kasteel in lopen en ik haar richting de ziekenboeg leid. Ik gok dat er meer Quidditchspelers zullen zijn die opgelapt moeten worden, want bijna de helft werd wel een keer hard geraakt door een bludger. Roza's gewaad zit onder de vlekken en onder het zand en ik probeer maar niet te denken aan de kleine wondjes op haar onderarmen en polsen die ze zichzelf heeft aangedaan.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Blake Sophia Haynes


    19 • Year 6 • Slytherin• Prefect • Her room, with Jason

    Als hij me vasthoudt voelt dat.. goed. Ik wil het bijna niet toegeven, bang om mijn hart weer te laten breken, maar ik kan niet boos op hem blijven. Wat hij gedaan heeft was een rotstreek, maar gelukkig ziet hij dat zelf ook in.
    Mijn handen vouwen zich om zijn gezicht en ik druk mijn lippen op de zijne, zonder er ook maar een seconde bij stil te staan. Het gebeurt gewoon, alsof het een natuurlijke reactie van mijn lichaam is. Het voelt gewoon... juist. Alsof elke cel in mijn lichaam erop aandringt dat ik dit nu doe.
    Mijn vingers spelen, niet veel later, met de boord van zijn shirt, en de neiging om het ding in een ruk over zijn hoofd te trekken is groot. Het is niets voor mij om vijf maanden lang geen seks te hebben, dus zo vreemd is het niet, maar ik besluit me in te houden. Is dat niet een van de redenen dat Jase en ik uit elkaar gingen? Het feit dat, volgens hem, bijna alles om seks draaide?
    Ook zou ik nu alle verwachtingen vervullen als ik met Jason naar bed zou gaan. Sirius verwacht het in ieder geval, en met hem vast vele anderen. Het is wat mensen van me verwachten, het idee dat ze van me hebben. En ik weet niet of ik dat in stand wil houden.
    Zo gaan er een heleboel gedachten door mijn hoofd, alles terwijl onze lippen nog steeds verbonden zijn en een soort dramatisch 'ik heb je gemist, ik hou van je, ik wil je'-spel spelen.
    "Oh..," mompel ik dan, als onze lippen elkaar kort verlaten, "fuck dit." Met een vliegensvlugge beweging hebben mijn handen de onderkant van zijn shirt gevonden, dat niet heel veel later op de grond ligt, waarna ze beginnen aan de gesp van zijn riem.


    let's show them we got better


    I had a few, got drunk on you and now I'm wasted