• I solemnly swear that I am up to no good.





    Same school, same story, same characters, different time; a Modern Marauders Story.

    Kerst is voorbij. Een nieuw jaar is aangebroken. De vier vrienden - James, Sirius, Remus en Peter - staan klaar om zoals in het originele verhaal de boel op stelten te zetten. Hogwarts is echter wat veranderd; er zijn geen uilen en geen perkamentrollen, alles gaat nu via het internet! In dit RPG kan je uitvinden hoe het zou zijn als de Marauders nu geleefd zouden hebben.

    Dit is een doorstart van het RPG Modern Marauders, we doen dit zodat het ook voor andere makkelijker is om mee te doen.



    "Messrs Moony, Wormtail, Padfoot, and Prongs —
    Purveyors of Aids to Magical Mischief-Makers — are proud to present: The Marauder’s Map."



    R O L L E N
    [Dit mogen zowel bestaande als zelf bedachte rollen zijn.]
    GRYFFINDOR VOL
    • Sirius Orion Black • Ben Barnes || Bathsheba [1.1]
    • Remus John Lupin • Andrew Garfield || WillNotLearn [1.8]
    • Peter Pettigrew • Evan Peters || Bathsheba
    • James Potter • Aaron Taylor-Johnson || Gareth [1.9]
    • William Theodore Weasley • Tijn Elbers || SebastianVerlac [1.10]
    • Lily Evans • Karen Gillan || Tad [1.5]
    • Kathelaine Avierella Savore • Zoey Deutch || Bathsheba [1.10]
    • Mary Elizabeth MacDonald • Lily Collins || Sappho [1.10]
    • Marlene McKinnon • Emilia Clarke || Marlow [?]
    • Gwendolyn Caroline Martch • Sophie Turner || Roms [1.7]

    SLYTHERIN VOL
    • Severus Snape • Louis Garrel || HalfBloodPrince [1.11]
    • Regulus Arcturus Black • Ezra Miller || Gareth [1.9]
    • Dorian Arcelin Kasai • Xavier Dolan || Bathsheba [1.1]
    • Caleb Brody Hughes • Mariano Ontañon || Sappho [1.2]
    • Celebran Serpen von Leirko • Lucky Blue Smith || Bathsheba [1.12]
    • Blake Sophia Haynes • Monica Ollander || Solomita [1.3]
    • Scarlett Rose River • Diana Agron || Bughead [1.1]
    • Franciszka Malia Rogers • Ashi Ross || SebastianVerlac [1.2]
    • Adalae Cresenta Romanova • Nina Dobrev || Narcisse [1.3]
    • Maia Raegan von Leirko • Amelia Zadro || Marlow [1.11]

    RAVENCLAW VOL
    • Cedric James Carrow • Colton Haynes || Bughead [1.1]
    • Jonathan Clermont • Jonathan Jaffe || Heizer [1.9]
    • Castor Eichenauer • Arthur Gosse || Tad [1.11]
    • Frank Longbottom • Matthew Hitt || Heizer [1.12]
    • Gilderoy Lockhart • Leonardo DiCaprio || JamesPotter [1.12]
    • Killian Eliot Eichenauer • Johnny Depp || Bathsheba [1.12]
    • Faelia Christina Brown • Emily Bador || Solomita [1.3]
    • Primrose Matilda York • Emeraude Toubia || SebastianVerlac [1.2]
    • Tallulah Fran Moriarty • Daisy Smith || Phorthos [1.11]]
    • Alice Fortescue • Carey Mulligan || Sappho [1.12]
    • Dorcas Meadows • Ines Garcia || Cranston [1.12]

    HUFFLEPUFF VOL
    • Luke Nathan MacNamara • Michael Clifford || SebastianVerlac [1.2]
    • Jason Axel O'Donnell • Finn Harries || Sappho [1.11]
    • Ollie Gabriel Reid • Hugh Vidler || Solomita [1.3]
    • Alexander Blackbourne • RJ King || Cranston [1.12]
    • Gabriel Ulrick Murray • Declan Mckenna || JamesPotter [1.12]
    • Chloe Maliette Porter • Scarlett Leithold || Heizer [1.2]
    • Nova Tamzin Archer • Katherine McNamara || Gareth [1.9]
    • Rozalua Maut Liluye • Ashley Moore || Bathsheba [1.10]
    • Isla Ashworth • Rosie Tupper || Cranston [1.11]
    • Raven Seymour • Karrueche Tran || Gareth [1.12]
    Leraren
    • Reginald Green - Defense Against the Dark Arts
    • Horace Slughorn - Potions
    • Balthazar Ansem Claerkson - Ancient Runes
    • William Xavier Herberry - Herbology
    • Minerva McGonagall - Transfiguration/Gryffindor Head
    • Sybill Patricia Trelawney - Divination
    • Alix Rose Thomas - Charms
    • Nola Evangeline Bordelon - Astronomy
    • Catharina Julia Bell - Alchemy
    Prefects
    Twee Prefects (meisje en jongen) van elke afdeling

    GRYFFINDOR
    • Remus John Lupin • WillNotLearn
    • Lily Evans • Tad

    SLYTHERIN
    • Dorian Arcelin Kasai • Bathsheba
    • Blake Sophia Haynes • Solomita

    RAVENCLAW
    •
    • Alice Fortescue • Sappho

    HUFFLEPUFF
    • Luke Nathan MacNamara • SebastianVerlac
    • Nova Tamzin Archer • Gareth
    Quidditch Team
    GRYFFINDOR
    Keeper
    • Gwendolyn Caroline Martch • Roms
    Chasers
    • James Potter • Gareth || Captain
    • Kathelaine Avierella Savore • Bathsheba
    • Marlene McKinnon • Marlow
    Beaters
    • Sirius Orion Black • Bathsheba
    • William Theodore Weasley • SebastianVerlac
    Seeker
    • Mary MacDonald • dubbeIstrijder

    SLYTHERIN
    Keeper
    • Dorian Arcelin Kasai • Bathsheba
    Chasers
    • Scarlett Rose River • Bughead
    • Caleb Brody Hughes • Sappho
    • Adalae Cresenta Romanova • Narcisse
    Beaters
    • Celebran Serpen von Leirko • Bathsheba
    • Maia Raegan von Leirko • Marlow
    Seeker
    • Regulus Arcturus Black • Gareth || Captain

    RAVENCLAW
    Keeper
    • Frank Longbottom • Heizer
    Chasers
    • Cedric James Carrow • Bughead || Captain
    • Castor Eichenauer • Tad
    • Dorcas Meadows • Ravenpuff
    Beaters
    • Faelia Christina Brown • Solomita
    • Primrose Matilda York • SebastianVerlac
    Seeker
    • Gilderoy Lockhart • JamesPotter

    HUFFLEPUFF
    Keeper
    • Jason Axel O'Donnell • Sappho || Captain
    Chasers
    •
    • Rozalua Maut Liluye • Bathsheba
    • Unknown
    Beaters
    • Alexander Blackbourne • Cranston
    • Unknown
    Seeker
    • Chloe Maliette Porter • Heizer



    "She hated him!" "Nah, she didn't."




    RPG
    Social Media
    Twitter [Tag: #ModernMaraudersQ]
    Sirius Black - @SexySirius
    Dorian Kasai - @DorianKasai
    Cedric James Carrow - @CedCarrow
    Scarlett Rose River - @ScarlettxRiver
    Lajila Lancaster - @TheycallmeJil
    Jason O'Donnell @JaseODonnell
    Caleb Brody Hughes - @CalHghs
    Frankie Rogers - @FrankieMalia
    Luke Nathan MacNamara - @DraoiIldaite]
    Pixie York - @PixieMYork
    Chloe Porter - @ChloeMal_
    Frank Longbottom - @franktastic_af
    Adalae Cresenta Romanova - @adaromanov
    Axel James Sutherland - @SutherlandAxel
    Ailis Sutherland - @Ailydaily
    Blake Sophia Haynes - BlakeSHaynes
    Faelia Christina Brown - @Faeliafairy
    Ollie Gabriel Reid - @ollietoremember
    Gossip Girl - @GoGiHogwarts
    Harper Coralie Lukasiak - @LukasiakHarper
    Severus Snape - @PrinceHalfB
    Lily Evans - @_LilsEvans
    Emily Lucy Matthews - @emilylucy17
    Celebran von Leirko - @SvonLeirko
    Alice Prewett - @PrewettAlice
    Alexis Pascal Rutherford - @AlexisPascalR
    Gwendolyn Caroline Martch - @SexyGwency
    Kathelaine Savore - @_LanaaBanana
    Mavi Fallyn Rogers - @MavixAwesome
    Daniël Cillin Rogers - WildDanny26
    Max Adrian Sanderson - @hufflepuffmax
    Caspian Foxx Zachariah @Caspian_f
    Maia von Leirko - @MaiaRaegan
    James Potter - @JamesProngs24
    Peter Pettigrew - PeterPettigrew8
    Marlene McKinnon - Marley_McKinnon
    Regulus Black - @Regulus_Black61
    Mary Macdonald - @Mac_Marry11
    Remus Lupin - @LupinRemus1
    Freya Brennan - @HufflepuffFreya
    Dove Sparrow @DoveSparrow
    Avon Snyder @AvondSnyder

    Snapchat
    Sirius Black - wholetthedogout
    Dorian Kasai - GetOut
    Cedric James Carrow - CedricRavenclaw
    Scarlett Rose River - ScarlettxRiver
    Lajila Lancaster- jil_lvl
    Jason O'Donell - JaseODonnell
    Caleb Brody Hughes - Calpal_
    Frankie Rogers - FrankieMalia
    Luke Nathan MacNamara - DraoiIldaite
    Pixie York - PixieMYork
    Chloe Porter - chloecat
    Frank Longbottom - franktastic
    Adalae Romanova - Adalae_cr
    Axel James Sutherland - ?
    Ailis Sutherland - Ailydaily
    Blake Sophia Haynes - blakedelreyy
    Faelia Christina Brown - faelia182
    Severus Snape - sev
    Lily Evans - MsEvans
    Celebran von Leirko - CvonLeirko
    Alexis Pascal Rutherford - IProbablyHateU
    Gwendolyn Caroline Martch - SexyGwency
    Kathelaine Savore - LanaBanana
    Max Adrian Sanderson - huffle_max
    Maia von Leirko - MRaegan
    Emily Matthews - Emiloveyou
    James Potter - DeerJames
    Peter Pettigrew - PeterPettigrew_
    Mary Macdonald - marryme
    Remus Lupin - RemusLupin
    Freya Brennan - FreyaHufflepuf
    Dove Sparrow - LovelyDovey
    Avon Snyder - AttractiveAvon


    Links


    Regels                                                                                                                 
    ◆ Reserveringen blijven vier dagen staan.
    ◆ Er is geen maximaal aan personage's, maar minstens één jongen.
    ◆ Alleen ik maak topics aan.
    ◆ Personages zitten allemaal in hun zesde leerjaar.
    ◆ Posts van minimaal 300 woorden.
    ◆ Geen ruzie behalve in de RPG zelf.
    ◆ Of topic in het speeltopic graag tussen haakjes of in het praattopic.
    ◆ Houd de afdeling en geslachten gelijk.
    ◆ 16+ is toegestaan.
    ◆ Zonder toestemming mag je de personage's van anderen niet besturen.
    ◆ Leraren worden bestuurd door iedereen.
    ◆ Topics moeten geopend worden met I solemnly swear that I am up to no good en geëindigd worden met Mischief Managed.
    ◆ Als je twee weken niet meer reageert, stuur ik je een bericht, als je in de twee weken daarna nog niet reageert, vervalt je rol, tenzij je een geldige reden hebt.
    ◆ Denk heel goed na voordat je meedoet. Ik steek hier veel tijd in en het is ook niet leuk voor andere als je niet meer reageert.


    Starters

    Saturday, June 27th — End of Year Feast

    Gryffindor heeft de Quidditch Cup gewonnen, maar de andere afdelingen hebben zeker nog een kans om de house cup te winnen! Iedereen mag zich kleden in zijn beste dress robes, want het gigantische feestmaal zal zo van start gaan en dan zal de house cup worden uitgereikt door professor Dumbledore. Na het feestmaal zal het gemaskerde bal beginnen en dan zullen ook de prom king en queen uitgereikt worden door niemand anders dan Minerva McGonagall! Deze uitreiking zal gevolgd worden door een optreden van de Weird Sisters! Geniet van deze laatste avond op Hogwarts en een fijne vakantie.

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Saturday, June 27th — Quidditch & End of Year Feast

    Bijna vijf maanden later is het alweer het einde van het jaar. De laatste Quidditch wedstrijd zal vandaag plaatsvinden samen met het eindejaars banquet, de uitreiking van de House en Quiddtich-Cup en het felbegeerde gemaskerde bal! De volgende ochtend staat de Hogwarts Express weer klaar om iedereen naar huis te brengen. Maar eerst de laatste Quidditch wedstrijd tussen Hufflepuff en Gryffindor! De vorige twee wedstrijden zijn in de afgelopen maanden gespeeld. Gryffindor tegen Ravenclaw, waarin Gryffindor heeft gewonnen en Hufflepuff tegen Slytherin waarin Hufflepuff heeft gewonnen. Op dit moment staat Slytherin nog steeds bovenaan in de Inter-House Quidditch Cup, maar de vraag is of dat zo gaat blijven? Vergeet daarnaast ook niet het spelletje Gotcha en er is nog iets speciaals uitgedeeld deze morgen bij het ontbijt: het jaarboek. Hierin staan alle leerlingen en de uitslagen van de stemrondes, maar wat is dit nou? Tussen de bladeren van het boekje zit ook nog een ander papiertje. De lijst van Gossip girl, prepare for drama.

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Saturday, February 14th — Quidditch

    Het is eindelijk zover! De wedstrijd tussen Ravenclaw en Slytherin is aangebroken en iedereen staat te popelen om te zien wie er ditmaal vandoor gaat met de winst. Slytherin staat op het moment eerste en Ravenclaw derde, maar er kan nog zoveel gebeuren. Wens je team geluk en moedig ze aan! Oh ja en vergeet niet Blake te feliciteren, want vandaag is het haar verjaardag. Natuurlijk valt er nog iets meer op aan deze dag en dat is dat het valentijn is. Alle stelletjes kunnen vandaag lekker kleffen, maar voor degene met een crush, vergeet niet om je valentijn roos te sturen. Wil jij met jouw personage een roos sturen? Stuur dan een pb naar Bathsheba met: de naam van jouw personage, de naam van degene naar wie de roos moet, evt. een berichtje voor degene naar wie de roos gestuurd wordt. De rozen zullen gedurende de dag anoniem uitgedeeld worden door professor McGonagall.

    Op dit moment staat madam Arestina, de scheidsrechter, op het Quidditch veld, klaar om de wedstrijd af te trappen. Ze heeft haar fluitje in haar handen en zal enkel eerlijk spel accepteren. Het is een mooie dag, koud, maar zonnig, perfect Quidditch weer. Alle spelers mogen het veld opkomen en de captains moeten elkaar een hand geven! (Je mag nog eventjes elkaar succes wensen etc. in de kleedkamers natuurlijk.) De eerste ronde zal zo snel mogelijk in het praattopic worden gepost, met uitleg. Veel plezier!


    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Sunday, January 4th — Scarlett's Party

    Iedereen is veilig gearriveerd op Hogwarts. Scarlett heeft eerder aangekondigd dat er vanavond een feest zal zijn in de Slytherin Common Room en dat feest begint nu. Trek je mooiste - of sletterigste - jurk aan, poets je schoenen en doe je haar, want het is tijd om eens flink los te gaan. De drank staat al klaar en het feest kan beginnen!

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken./justify]

    Sunday, January 4th — Last day of the break

    [justify]Het einde van de kerstvakantie is aangebroken, kerstmis is voorbij en het nieuwe jaar is ingeluid. Morgen begint de school weer en om elf uur vertrekt de Hogwarts Express vanaf Kings' Cross om degene die tijdens de kerst naar huis gegaan zijn weer terug naar school te brengen. Geniet van je laatste dag vakantie en zorg er vooral voor dat je al je huiswerk bijgewerkt hebt, want morgen moet iedereen weer meteen aan de slag! ❄️

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Wednesday, December 24th — Christmas Dance

    Nog steeds ligt er buiten een dikke laag sneeuw. Het is de avond van het kerstbal en iedereen maakt zich klaar om richting The Great Hall te gaan. De meeste leerlingen gaan na “The Christmas Dance” naar huis en de rest blijft de hele vakantie op school. Happy holidays!

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Monday, December 22nd — Christmas Holiday

    Het is maandag ochtend, buiten is alles bedekt met een dikke laag sneeuw, een goed begin van de kerstvakantie. Enkele leerlingen zijn afgelopen vrijdag al gelijk naar huis gegaan om kerst te vieren met hun ouders, de meeste leerlingen gaan na “The Christmas Dance” op kerstavond naar huis en de rest blijft de hele vakantie op school. Happy holidays! Don’t forget; happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.
    Mischief Managed.

    [ bericht aangepast op 30 juli 2017 - 16:34 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    NOVA TAMZIN ARCHER
    "Let me talk!"


    16 • YEAR 6 • MUGGLEBORN • HUFFLEPUFF • HOSPITAL WING • ROZA

    'Ik weet het niet, misschien straks weer. Nu wil ik eigenlijk gewoon douchen en onder mijn dekens kruipen, het liefst in jouw armen.' Ik glimlach eventjes als we de hospital wing in stappen en ik ondersteun Roza met al mijn kracht. Ik ben groter dan zij dus dat is prettig, maar nog, ze kan amper op haar benen staan en elke beweging doet blijkbaar zeer.
          'Daar heb ik ook geen bezwaar tegen,' zeg ik en ik lach zacht. Marly, Lana, Lily en James zijn er ook maar ik besteed niet veel aandacht aan ze. Voor nu is Roza even belangrijker. Over Roza gesproken: ze lijkt haar bewustzijn te verliezen en ik vang haar zo goed mogelijk op, maar het is nogal lastig. Ik kreun en Pomfrey holt naar ons toe zodat ze me kan helpen. We leggen haar op het bed en ik ga op een stoel ernaast zitten. Ik streel door Roza's haren heen en al snel komt ze, godzijdank, weer bij. Ze voelt zich overduidelijk heel erg kut en ik bijt op mijn lip als Pomfrey het maar even overneemt en haar een drankje geeft. Ze kleedt haar zo goed en zo kwaad als het gaat en dan pas vallen de littekens haar op.
          'Hoe is dit gebeurd?' vraagt ze me en ik bijt op mijn onderlip als ik naar Roza kijk, die haast in paniek lijkt te raken. Ik slik een keer en besluit maar te antwoorden. Ik weet niet precies wat, maar een lange stilte lijkt me genoeg te zeggen.
          'Nou,' begin ik en ik haal mijn schouders even op, 'Roza... ze heeft af en toe wat moeite met haar emoties...' zeg ik heel zacht, zodat niemand anders het kan horen en misschien wel zodat zelfs Pomfrey echt haar oren moet spitsen. Ik wil hier niet Roza's complete verleden op tafel gooien, dat mag ze zelf doen als ze dat wil, maar liegen hierover lijkt me ook vrij onhandig en dat zal ze niet geloven. 'Verder is het aan Roza om het te vertellen...' Ik pak de hand van de brunette vast en ik glimlach naar haar.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    RAVEN SEYMOUR
    "You’re allowed to scream, you’re allowed to cry, but do not give up."


    17 • YEAR 6 • HALFBLOOD • HUFFLEPUFF • OUTSIDE • SIRIUS

    'Hij is niet volledig muggle, dat was hij wel, maar hij is flink aangepast. Hij is sterker dan een normale motor en gaat minder snel kapot. Hij werkt niet op benzine, maar op magie en het belangrijke is: hij kan vliegen.' Ik fluit weer een keer en grinnik. 'Het ding heet Elvendork, het is onzijdig. Pr-James en ik hebben die naam verzonnen.' Lachend neem ik de fles drank aan en ik neem een slok, waarna ik deze vrijwel meteen teruggeef aan Sirius. Hij heeft het meer nodig dan ik, denk ik zo. Ook al grijnst hij zo nu en dan, zijn ogen lachen niet mee. Ik ken hem, god, we hebben zelfs een relatie gehad, maar hij is niet zichzelf.
          'Gaaf, man,' complimenteer ik hem en ik merk dat hij ineens voor me gaat zitten.
          'Laten we een stuk gaan rijden voordat we te dronken zijn. Hou je alsjeblieft goed vast, ik wil het niet op mijn geweten hebben dat jij straks van de motor af waait. Daar gaan we!' Ik sla mijn armen stevig om Sirius' middel heen en de motor begint al te ronken. De deur van de overkapping vliegt open en de motor gaat al snel de lucht in. Een kreet verlaat mijn lippen en ik lach luid als we zo door het bos vliegen. Mijn moeder is een muggle en ik weet hoe het is om in een auto of op een motor te zitten, maar om zeg maar een bezemsteel en een motor te combineren, heb ik nooit durven dromen. Mijn haren wapperen rond mijn gezicht en ik ben blij dat ik geen pet op heb, want die was zonder meer afgewaaid.
          Ik zit echt te genieten en nadat ik eindelijk aan het harde geluid en het vliegen ben gewend, durf ik goed om me heen te kijken. We zien het kasteel, het veld voor Quidditch en het grote meer. De mensen zijn zo klein als mieren en ik grinnik als ik in mezelf denk dat zij nu eindelijk kleiner zijn dan ik, figuurlijk gesproken dan. Ik ben toch vaak het kleintje van het gezelschap, maar mijn mond is groter. 'Dit is zo gaaf!' roep ik, hopend dat hij me kan horen. Hij verdient iets positiefs vandaag, ik vind het niet leuk als hij zich overduidelijk zo rot voelt.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Celebranae "Celeb" Serpen von Leirko


    17• Year 6 • Pureblood • Slytherin • Beater • Tribunes • Caleb, Castor en Phobe

    ‘Ik snap dat het allemaal heel hilarisch voor jullie is en zo, en Celebrans plotseling ontstane, prille liefde voor een muggleborn is zonder twijfel erg ontroerend, maar laten we vooral niet vergeten dat jullie twee zojuist door zo'n beetje het hele Gryffindor team zijn ge-gotchat, of hoe dat ook mag heten.’ Ik frons lichtjes en schud mijn hoofd. Deze jongen haalt van alles in zijn hoofd. Vervolgens lijken de twee nogal ongemakkelijk door mijn plotselinge vraag. Ze wisselen een blik uit waardoor ik me nog ongemakkelijker voel en ik beweeg wat heen en weer op de plek.
          ‘Maar Cel.’ Ik word er nog ongemakkelijker van dat ze elkaar constant aan blijven kijken. ‘Ik denk niet dat je jezelf daar druk om hoeft te maken. Een gezicht als het jouwe levert per slot van rekening al voldoende bescherming op.' Ik knijp mijn ogen samen tot spleetjes. Eikel. 'Maar goed, als je daadwerkelijk iemand vindt die naar uiterlijk noch innerlijk kijkt, dan kan je er wel een paar van mij krijgen. Toch denk ik dat je jezelf vooral zorgen moet maken om de vraag die er daadwerkelijk toe doet: ga je 'm wel omhoog krijgen?’ Ik hoor iets wat overduidelijk een ingehouden lach moet zijn van Caleb. Is het dan zo belachelijk om te bedenken dat iemand mij leuk zou vinden? ‘Ik bedoel, je hoeft je niet te schamen, hoor. Met dat probleem kan ik je zelf echter niet helpen, sorry, maar ik ben ervan overtuigd dat Cal daar nog wel een wondermiddeltje voor heeft dat je ongetwijfeld mag gebruiken.’
          ‘De arme jongen weet niet waar hij het over heeft. Hij is degene die een wondermiddeltje importeert via aliexpress om hem te helpen zijn zaakje omhoog te krijgen.’ Caleb kijkt me indringend aan, maar ik ontwijk zijn blik en staar naar Phobe die op zijn schoot ligt. ‘We moeten je wel nog veel leren én ook nog een jurk regelen.’ Opnieuw is er die blik wisseling tussen de twee jongens. 'En een speech.’ Stilletjes kijk ik naar de kleine kitten terwijl ik de woorden tot me door laat dringen. Een deel van mij wil heel boos worden, maar die woede komt voornamelijk uit onzekerheid. Wat moet ik hier nou weer mee? Vrienden zouden je met dit soort dingen moeten helpen.
          'Ja, ik snap wel dat jullie zulk soort middelen nodig hebben met de mudbloods, maar mijn smaak is niet zo vuil,' snauw ik. 'En nee, het is niet Kathelaine. Dat ik vrienden ben met jullie betekent niet dat ik mezelf naar dat niveau verlaag.' Ik leun voorover en pak Phobe uit Calebs schoot. Ze wordt wakker en kijkt me nogal arrogant aan, maar ik negeer het en hou haar in mijn armen zodat ze daar opnieuw in slaap kan vallen. Phobe lijkt echter veel te geïnteresseerd in het gesprek en de andere twee jongens. 'Weet je wat,' zeg ik en ik plof neer op de bank tegenover hen. 'Ik zoek het zelf wel uit. Daar heb ik jullie niet voor nodig.' Ik draai me om op de bank zodat ik over de leegstromende tribunes kijk en mijn oog valt opnieuw op Adalae. Ik heb geen idee hoe ik dit op ga lossen, maar desnoods zoek ik de jongens dorm door. Iemand heeft vast wel ergens condooms liggen, toch? Het zweet staat me al op mijn rug bij de gedachten alleen al. Ik heb zoveel vragen. Ik heb geen idee hoe het überhaupt werkt. Ik heb nog nooit gekeken hoe mensen seks hebben. Misschien wordt het maar eens tijd dat ik de porno sites van Castor en Caleb doorspit.


    "I had fun in hell, can I come home now?"


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Mary Elizabeth MacDonald
    ‘Do something instead of killing time – 'cause time is killing you.’



    ‘Ik heb een brief voor je geschreven, ik zal hem voorlezen en hem daarna aan je geven.’ Ik keek hem verbouwereerd aan, maar ik durfde niets te zeggen – bang dat ik iets verkeerds zou zeggen. Misschien zou hij dan terugkrabbelen, wat ik overigens volkomen zou begrijpen, want ik zou zoiets doodeng vinden om te doen – maar ik wilde toch wel graag horen wat hij te vertellen had.

    Lieve Mary, Liefste Mary,

    Ergens weet ik niet zo goed waar ik moet beginnen, dus begin ik maar gewoon bij sorry. Sorry Mary, dat ik soms een beetje een eikel ben. Sorry Mary, dat ik soms te veel tijd aan mijzelf besteed. Sorry Mary, dat ik je het gevoel gaf dat ik niets om je geef, want ik geef wel om je. Heel veel zelfs.
    Mary, ik heb wil je wat over mijzelf versell vertellen. Hoewel ik het vaak zo goed mogelijk probeer te verbergen, ben ik eigenlijk heel onzeker. Dat klinkt echt heel stom en als een slap excuus, maar het is wel waar. Ik ben heel makkelijk te beïnvloeden erdoor, want alles wat ik wel wil is geliefd zijn.
    Het feit dat de GG lijst zegt dat ik de meest gehate jongen van Hogwarts ben, maakte mijn dag vandaag al naar. Ik vertel iedereen trots dat ik mijn naam staat bij degene die de meeste kans heeft om beroemd te z worden, maar dat is ook het enige positieve wat ik heb gekregen.
    Sorry Mary, dat ik alweer te veel over mezelf praat. Misschien is het wel waar wat ze zeggen. Misschien ben ik wel een narcist. Ik vind dat zo’n versikkelijk verschrikkelijk woord, hé? Narcisme. Vind jij mij een narcist, Mary? Iedereen zegt het… Maar ik heb helemaal niet zo’n groot ego? Misschien praat ik gewoon alweer te veel over mijzelf. Laten we het nu dus eens over jou hebben, of beter gezegd: over ons.
    We Vanaf het moment dat ik je leven redde (samen met Marlene voordat daar weer gezeur over komt) vond ik je al leuk. Je bent schattig, lief, mooi, dapper, heldhaftig en je bent altijd lief voor mij geweest. Al vond ik het niet zo tof dat je het via WhatsApp uitmaakte. Ik Zoiets doet zeer, Mary. Heel veel zeer. Ik weet dat ik je eigenlijk niet de schuld mag geven, maar ik wil dat je weet dat je me a n wel geraakt hebt. Ik deed gewoon wat Maia mij opdroeg. Is het mai Maia’s schuld dan? Nee, het is mijn schuld. Het is de schuld van Gilderoy Lockhart. Ja, dat heb ik echt opgeschreven. Wauw. Blijkbaar ben ik toch niet zo perfect. Perfectionisme. Daar heb ik zeker wel last van. Schokkend.
    In ieder geval, ik weet niet of ik de juiste woorden heb gebui gebruin gebruikt, maar ik zal daar snel genoeg achter komen. Liefste Mary, ik hoop dat je me nog een kans wil geven, want ik vind je echt heel leuk.

    Liefs,

    Gilderoy Lockhart <3

    Roy duwde de brief in mijn hand, terwijl ondertussen de tranen over zijn wangen liepen. Ik keek even naar de brief en stopte 'm vervolgens weg, voordat ik op Roy afstapte en hem in een knuffel trok. Een enorm schuldgevoel knaagde aan me, omdat ik wist dat ik hem van streek had gemaakt. Hij had mij ook flink gekwetst, maar lelijk terugdoen was nooit de oplossing.
    Mijn gedachten gingen alle kanten op. Ik wist dat ik hem al vergeven had en na deze brief zeker. Het feit dat hij de tijd en moeite had genomen om zo'n brief voor mij te schrijven, liet toch wel zien hoeveel hij om mij gaf. Desalniettemin wist ik niet zeker of hij wel vriendjesmateriaal was. Roy was veel voor mij gaan betekenen en ik gaf veel om hem, maar ik wist niet zeker of dat verder ging dan enkel een goede vriendschap. Misschien konden we beter verder gaan als vrienden. Bovendien leek hij niet op dezelfde manier naar een relatie te kijken als ik. Dit klonk waarschijnlijk belachelijk, maar ik wilde ontzettend graag kinderen. Niet nu, hoor, maar wel ooit. Roy wilde absoluut geen kinderen; überhaupt trouwen leek hij maar niets te vinden. Het feit dat hij 'ik hou van je' niet eens over zijn lippen kon krijgen, gaf me ook te denken. Ik wilde niet noodzakelijk hiermee zeggen dat ik verwachtte dat ik straks voor het altaar zou komen te staan met Roy en mijn trouwgeloftes voor hem zou uitspreken, maar zulke dingen hield ik toch in mijn achterhoofd. Ik was nu eenmaal een enorme, hopeloze romanticus – dat kon Lily vast en zeker beamen – en aan zulke dingen hechtte ik gewoon enorm veel waarde. Langzaam liet ik hem weer los en keek ik naar hem op.
          ‘Roy, ik...’ begon ik, maar kreeg het plotseling even moeilijk en mijn stem viel spontaan weg. Ik wilde hem niet nog erger kwetsen, hij stond hier al te huilen en ik wilde niet de rest van zijn dag verpesten. Zoals hij al had verteld in zijn brief, was zijn dag al begonnen met een naar begin en van wat ik had gelezen in de groep, was de rest van zijn dag ook niet geweldig, deels dankzij mij. Ik keek Roy aan, sloeg mijn ogen vervolgens neer en keek naar mijn voeten, waarmee ik ongemakkelijk over de grond schuifelde. ‘Dankjewel...’ bracht ik uit en keek naar hem op, om hem een gemeende, dankbare glimlach te schenken. Ik pakte zijn hand en gaf er een zacht kneepje in. ‘Maar ik... Begrijp me niet verkeerd, want ik geef echt heel veel om je, maar ik– nee wij kunnen misschien beter vrienden blijven. Het spijt me.’ Ik keek hem met een spijtige, schuldige bleek in mijn ogen aan en liet toen zijn hand los. Een waterig en droevig glimlachje stond op mijn gezicht, waarna ik weer zachtjes verder ging met praten, ‘het spijt me dat ik je alleen een appje had gedaan, dat had ik niet moeten doen en ik wilde je niet kwetsen. Je betekent echt veel voor mij Roy, je bent mijn vriend.’



    16 • Year 6 • Muggleborn • Gryffindor • Seeker • Somewhere • Roy


    I just caught the wave in your eyes

    ADALAE CRESCENTA ROMANOVA





    17 • Pureblood • Year 6 • Slytherin • Chaser • Tribunes • Maia & Alex CCCC • Outfit •

    ''Je weet dat idioten andere idioten aantrekken? Ik hoop dat je de ring leuk vindt, anders kan ik het nog wel ruilen.'' vertelt hij, maar ik schud daar enkel mijn hoofd op. Het is een prachtige ring die ik niet graag voor iets anders zou willen ruilen en daarbij was het ook een lief gebaar van hem; dat hij een ring had uitgezocht, gekocht en mee had genomen.
          ''Je moet je geen zorgen over maken dat ik de ring niet mooi vind, hij is prachtig.'' vul ik nog aan en knik als een bevestiging. ''Echt, ik meen het.'' zeg ik er nog bij. Ik kijk hem echter verward aan als hij mijn vraag beantwoordt en daarboven op was er drama omtrent de dates voor vanavond. James had een fantastisch plan, die uiteindelijk niet werkte omdat een paar mensen tegenstribbelden –– waaronder Alex. Het lijkt haast alsof hij haar nog leuk vindt, of iets in die trant. Het zou me in ieder geval niet verbazen als dat wel zo is, maar toch had Gwen me verteld dat hij iemand anders leuk vindt. Mij. Ik haal diep adem als ik dat berichtje binnen krijg en kijk nogal ongemakkelijk naar hem omdat ik niet weet wat ik moet zeggen. James en Alex hadden me beiden indirect 'gedumpt', maar James had me in ieder geval weer terug genomen; credits to Celeb. Dat klinkt alsof ik een object ben. Ik zucht zachtjes en speel wat nerveus met mijn jasritsen. Wat een nutteloze drama. Het zal wel.
          Helemaal uit het niets trekt Alex me opeens in zijn armen en een zacht schreeuwtje rolde over mijn leven. Ik kijk hem gedesoriënteerd aan en frons. ''Het is niet dat ik zozeer niet met je wil gaan, maar ik heb nou eenmaal Gwen gevraagd en ik wil haar niet zomaar laten vallen. Dat zou een naai streek zijn,'' ik trek mijn mond open, maar ben te laat om iets te zeggen als hij weer begint, ''dus die dans die je wilde, daar ga je niet onderuit komen.'' Hij laat me los en focust zijn aandacht op Maia. Ik kijk op mijn telefoon en vraag aan Celeb of het goed is als ik even langskom. Hij antwoordt dat het goed is en ik stop mijn mobiel weer in mijn jaszak. Ik kijk mijn vrienden aan en glimlach waterig.
          ''Ik ga maar weer eens, denk ik.'' zeg ik en pak Maia vast om haar een korte knuffel te geven. Ik wend me naar Alex toe en trek hem dan ook in een knuffel, lichtelijk ongemakkelijk, en laat hem daarna weer los. ''Ik zie jullie vanavond sowieso, dus tot dan, denk ik?'' Ik schenk ze nog een glimlach voordat ik me omdraai en weer richting het stadion loop. Onderweg er naartoe, bots ik tegen meerdere mensen op omdat ik er niet echt bij ben met mijn hoofd. Het huwelijk, Alex, vanavond, mijn vader, mijn familie. Ik loop het stadion binnen en kijk rond, maar binnen een seconde heb ik de drie mannen – en de kat – gespot op de tribunes.
          ''Mijn favoriete mensen,'' zeg ik half-sarcastisch en prop me bij Celeb. Ik kijk hem grijzend aan en trek hem daarna in een stevige knuffel, maar pas wel op voor Phobe. Of Chobe. ''Je had toch wel een stuk taart overgehouden, Cel?'' vraag ik en draai me daarna om naar Cas. ''En jij krijgt twee goudvissen. Cal, wil jij ook nog iets? Eigenlijk wilde Cas een kat, maar ik wilde dat speciaal houden voor de blonde hier naast me. Dat heeft hij wel verdiend na meer dan een decennium met mij, toch?'' Ik kijk Celeb even recht in zijn ogen aan en slik. Hij wordt de man met wie ik ga trouwen en met wie ik de rest van mijn leven ga delen. Oh god. Ik haal diep adem en schenk hem een zwakke glimlach, voordat ik me richt op Phobe en haar begin te aaien. Kort daarna begin ik hevig te niezen en te lachen tegelijkertijd.


    ''This is dedicated to our unsung heroes.''

    [ bericht aangepast op 19 mei 2017 - 10:43 ]


    I don't want you to die, I want you to suffer.

    MARLENE MCKINNON
    17 – Gryffindor – Hospital Wing – Lana – Year 6

    ”Oui,” antwoordde Lana zachtjes, op de vraag of ze moe was. “Van de Quidditch wedstrijd en alle drama en de bludgers. 'elaas moeten we nog de 'ele avond dansen en gezellig doen. Iek 'eb er wel zin in, maar nu wil iek eigenlijk liever slapen,” ging ze toen verder. Marlene grinnikte zachtjes. Ze zuchtte even en haalde toen telefoon tevoorschijn. Een zachte lach verliet niet veel later haar lippen.
          ”Blijkbaar gaat Gilderoy slakken voor mij zoeken, zodat iek me thuis voel,” zei ze toen. Marlene schudde zachtjes haar hoofd. Ze moest toegeven dat dat wel lief van de jongen was, maar desalniettemin kon ze die jongen echt niet uitstaan en zou deze ene actie dat niet gaan veranderen.
          ”Ging jij nou met Castor naar 'et feest? Misschien kunnen jullie samen met mij en Caleb gaan, iek denk dat ze dat wel leuk zouden vinden?” stelde het meisje toen voor. “We moeten misschien straks maar gewoon naar de dorm gaan, misschien kunnen wij elkaar 'elpen met de jurken en de rest van de dag besteden aan onszelf opmaken en zo. En vooral gewoon 'eel veel eten in het proces. Dat ies 'et beste van dingen samen doen met vriendinnen. Iek 'ou van eten,” vervolgde ze toen aan een stuk door, waarna het Marlene opviel dat ze een gaap onderdrukte.
          ”Dat klinkt..-“ Op dat moment kwam Nova, met een duidelijk er niet goed uitziende Roza. Ze beet zachtjes op haar lip en voelde een bezorgd gevoel door haar lichaam gaan. Ze kon alleen moeilijk naar haar toegaan, ze had Nova nu, en daarnaast werd ze geholpen door Miss Pomfrey. Marlene richtte zich weer op Lana. “Dat klinkt als een goed idee,” glimlachte ze. Marlene kwam voorzichtig overeind en voelde zich nog steeds niet super, maar in ieder geval beter dan eerder vandaag. Marlene ging even kort op haar telefoon zitten en het gesprek dat ze had maakte haar niet veel vrolijker.
          Marlene keek even kort Lana aan en zette toen haar telefoon uit. “Laten we maar gaan, denk ik?” mompelde ze toen zachtjes. “We hebben hier niet veel meer te zoeken,” vervolgde ze toen zachtjes. Ze keek nog even om naar Miss Pomfrey, die nog steeds haar volledige aandacht op Roza had gericht, wat natuurlijk niet heel gek was, gezien haar situatie. "Dus… Hoe gaan we aan veel non-cacao eten komen?” vroeg ze toen zachtjes aan Lana.
          De deuren gingen op dat moment weer open en Lily kwam met een gewonde James binnen. Marlene zuchtte diep en liet zich weer vallen, met het hoofd naar het bed. Ze kreunde zachtjes. Dit was toch wel het slechtste moment om James tegen te komen. Ze pakte voorzichtig Lana's hand vast. "Kom bij me liggen?" mompelde ze zachtjes.

    [ bericht aangepast op 18 mei 2017 - 11:54 ]


    That is a perfect copy of reality.

    Jason Axel O'Donnell
    “Oh and when you held my hand – I knew that it was now or never.”



    Waarschijnlijk had ik het recht niet om te zeggen dat ik Blake had gemist, gezien het geheel mijn eigen schuld was geweest dat ik haar had laten gaan. Echter had ik haar enorm gemist en dat realiseerde ik me al helemaal, nu ze weer zo in mijn armen lag, zoals vanouds. Waarschijnlijk klonk het alsof ik haar enkel terugwilde voor de seks en haar lichaam, maar dat was echt niet zo. Seks met Blake was geweldig, maar Blake betekende zoveel meer voor me dan gewoon seks en ik hoopte dat ze zich dat wel besefte. Ik hield van haar en ik was echt een idioot, een sukkel en een eikel tegen haar geweest. Het was dat ik niet gelovig was, anders had ik God misschien wel op mijn blote knieën bedankt dat ik mijn meisje weer terughad.
          ’Hey, jij,’ mompelde ik in Blake's oor. Mijn armen wikkelde ik om haar lichaam heen en ik trok haar wat dichter tegen mij aan. ‘Ben je wakker?’ Ik drukte een kus op haar kruin en speelde wat met haar bruine lokken. Het was me opgevallen dat Blake er een stuk beter uitzag dan een paar maanden terug en volgens mij was ze goed opweg met het beheersen van haar eetprobleem. Ik wist niet goed of ik haar ernaar moest vragen, gezien we er net zo vredig en ontspannen bij lagen – ik zou haar er anders wel een ander keertje op aanspreken, zodat ik haar onder andere kon vertellen dat ik enorm trots was op haar. ‘Heb je een beetje zin in prom? Sirius is je date toch?’ Ik keek haar met een kleine glimlach aan. Ergens vond ik het wel jammer dat ze mijn date niet was, maar misschien zouden we dan ook wel erg hard van stapel lopen; we waren net pas weer terug bij elkaar. Eigenlijk, had ik sowieso niets te klagen met mijn date, Dorcas; ik mocht haar graag. Blake had bovendien al Sirius en zij waren beste vrienden – ik verwachtte niet van haar dat ze hem zou dumpen voor mij, ook al mochten Sirius en ik elkaar sirius niet zo. ‘Ik hoop alleen wel dat je voor mij een dans bewaart?’



    18 • Year 6 • Halfblood • Hufflepuff • Captain • Keeper
    Blake's dorm • Blake

    [ bericht aangepast op 18 mei 2017 - 0:06 ]


    I just caught the wave in your eyes

    JAMES "PRONGS" POTTER
    "Until the very end."


    17 • YEAR 6 • PUREBLOOD • GRYFFINDOR • CHASER • HOSPITAL WING • LILY

    Relatie. Ze sprak zowaar het woord 'relatie' uit. Een brede grijns ontstaat rond mijn lippen als ik naar de roodharige voor me kijk en een lachje verlaat mijn mond, door de kreunen van pijn heen.
          'Zei je nou relatie?' vraag ik plagend. mijn wenkbrauwen wiebelen speels heen en weer. Ze vindt het wel leuk, tenminste, dat hoop ik, en ik geniet ervan. Het gesprek gaat langzaamaan naar de vakantie die voor de deur staat en ik grijns kort naar haar. Het onderwerp van de karaokeavond komt al snel op en ook de vakantieplannen van Lily — met mij — passeren de revue.
          'Neverland? Disappointment Island?' vraagt ze en ik grinnik kort, maar kreun weer zacht als ik mijn gewicht per ongeluk op mijn been zet.
          'Je leidt me af van het lopen,' pruil ik en al snel komen we dan eindelijk de ziekenboeg binnen. Lily opent de deur en spreekt me moed in dat Pomfrey me wel op kan lappen. Ik plof neer op een van de bedden en de zuster loopt naar me toe. Ik wrijf in mijn oog en ik snuif kort. Fuck, mijn been doet oprecht hel veel zeer. Hopelijk heeft Pomfrey een of ander drankje of een leuk spreukje heeft waarmee ze mijn been kan helen, want zo is het niet leuk. Ik wilde Lily mijn indrukwekkende dansskills laten zien. Dat wordt moeilijk als het voelt alsof mijn been eraf valt.
          'Het gaat,' brom ik kort en ik kijk even naar het meisje voor me, dat ook Marly en Lily een begroette. Ik zie dat Marly er werkelijk waar verschrikkelijk uit ziet, en ik weet zeker dat dat niet alleen van de bludgers komt die het op ons allemaal hadden het voorzien. Ik voel de blauwe plekken op mijn hele lichaam, maar mijn been lijkt er haast vanaf te vallen. Ik glimlach kort en schud mijn hoofd. 'Het doet nogal zeer, weet je wel.' Ik haal mijn schouders op en negeer het een beetje, maar nu ik eenmaal zit en mijn been enkele centimeters boven het bed bungelt, voelt het nog vreemder.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Sirius "Padfoot" Orion Black


    17 • Year 6 • Pureblood • Gryffindor • Beater • Outside • Raven

    Enkel haar aanwezigheid laat me al een stuk beter voelen. Gewoon een beetje hersenloos plezier. De wind raast door mijn haren heen en voor een paar seconden sluit ik mijn ogen, maar als ik ze weer open kijk ik om me heen om te genieten van het geweldige uitzicht. Het liefst blijf ik gewoon de hele dag hier boven vliegen, maar ik weet ook wel dat dat onmogelijk is. 'Dit is zo gaaf!' hoor ik Raven achter me roepen. Ik grijns en maak een scherpe bocht in de lucht waarna ik langzaam weer begin met dalen.
          'Woohoooo!' schreeuw ik, terwijl we over de toppen van bomen scheuren. De motor land met een kabaal voor het schuurtje en snel zet ik de motor uit. Ik spring half van de motor af en kijk haar met een grijns aan. Voor even ben ik al mijn zorgen vergeten en ben ik gewoon de zorgeloze Sirius die overal de lol van in kan zien. 'Nou, dat is dus mijn motor,' zeg ik. Ik rek me uit en plof op de grond neer naast het schuurtje. Ik maak het me gemakkelijk en haal de fles weer tevoorschijn terwijl ik over het uitgestrekte landschap voor ons kijk. Het meer glittert voor ons in de zon, alsof duizenden kristallen zijn ingelegd op de vlakte. Ik zucht gelukzalig en veeg wat zweet van mijn voorhoofd voordat ik een slok uit de fles neem. 'Dit is beter,' mompel ik en ik haal een hand door mijn lange zwarte haar. 'Ik heb helemaal geen zin om weer met mijn eigen drama te moeten dealen,' mompel ik. 'Sorry dat jij er constant mee opgescheept wordt.' Ik verschuif wat en leg mijn hoofd tegen het schuurtje aan waarna ik mijn ogen langzaam sluit. 'Hoe gaat het met je? Eerlijk?'


    "Mr. Padfoot would like to register his astonishment that an idiot like that ever became a Professor."


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Gilderoy Lockhart
    "It's not all book signings and publicity photos, you know. You want fame, you have to be prepared for a long hard slog."



    Gilderoy Lockhart - Ravenclaw - Halfblood - 17 year old - Quidditch pitch - Lily & Severus > Mary







    Ik zie hoe ze even naar de brief kijkt en hem vervolgens wegstopt, voor ze mij in een omhelzing trekt. Ik durf haar niet zo goed terug te omhelzen, dus ik sta er een beetje ongemakkelijk bij. Vergeeft ze me? Wat gaat ze doen?
    ‘Roy, ik...’ begint ze, maar is dan weer even stil. Ik zeg niets en staar haar alleen maar aan, terwijl de tranen nog steeds over mijn wangen stromen. Zeg nou iets! 'Dankjewel...' Ze glimlacht naar mij en pakt mijn hand om er zacht in te knijpen. Ik staar haar onzeker aan. ‘Maar ik... Begrijp me niet verkeerd, want ik geef echt heel veel om je, maar ik– nee wij kunnen misschien beter vrienden blijven. Het spijt me.’ Ik merk hoe ik snak naar adem en hoe mijn hersens op volle toeren beginnen te draaien. Ze laat mijn hand los. ‘het spijt me dat ik je alleen een appje had gedaan, dat had ik niet moeten doen en ik wilde je niet kwetsen. Je betekent echt veel voor mij Roy, je bent mijn vriend.’ Ik heb nog nooit een friendzone meegemaakt die zo veel pijn deed. Ik merk hoe ademen lastiger gaat. Waarom? Dumpt ze me nu echt? Mijn blik verandert van gekweld naar verdriet naar woede en ik bal mijn vuisten. Ze heeft iets goed te maken hoor. Ze maakte het uit via een whatsappje!
    'Nee,' zeg ik dan na een veel te lange stilte, 'Nee, dat kan je niet doen. Je zal nooit iemand anders vinden zoals ik! Hoe... Hoe kun je? Je weet hoe klote mijn dag is!' Ik deins langzaam achteruit en staar haar nog even aan met een woedende blik, 'Dit doet pijn, Mary.' zeg ik en dan besluit ik te rennen. Ik ren richting de school, Mary achter me latend, en pak mijn telefoon. Lily, Kath en Isla hadden immers beloofd dat Mary mij zou vergeven. Beloofd dat het goed zou komen. Maar dat is niet zo. Ik besluit ze er dus woedend op aan te spreken, maar zowel Lily als Isla worden boos en laten mij daarna meedogenloos vallen. Net zoals bijna al mijn andere vrienden. James, Theo, Marly, Ada, Maia, Frank, Dorky, Alex... Nu dus ook Lily en Isla. En Mary natuurlijk. De enige die er altijd voor mij is, is Kath, maar momenteel hebben we ruzie. Zij vindt dat ze niet gelogen heeft, maar ze heeft duidelijk wel gelogen. Ze had beloofd dat het goed zou komen. Hoe kan iemand mij nu dumpen? Waarom zou iemand van mij afwillen? Ik voel me zo, zo ontzettend alleen. Ik sla mijn armen rond mijn middel en begin maar gewoon doelloos door de school te lopen. Alles doet pijn en in de groepschat word ik alleen maar uitgescholden. Over iets stoms als puppies. Fuck school, fuck Mary, fuck vrienden, fuck het leven! Met mijn vuist ram ik met een woedende kreet tegen de muur en schreeuw het uit van de pijn. Verdomme! Het bloed raast door mijn aderen en ik ben zo blind in woede dat ik echt geen idee heb waar ik ben. Mijn bloed kookt. Een groepje eerstejaars deinst angstvallig achteruit als ik de hoek om kom en drukt zich stevig tegen de muur. Ik heb het niet eens door.
    Met alle kracht die ik heb, gooi ik mijn telefoon door de gang. Onderdelen vliegen alle kanten op en ik staar de gang door. Nee. Nee. Dit is de gang waar in Mary's leven heb gered. Ik staar er even naar, pak vervolgens mijn toverstok en wijs op mijn kapotte telefoon.
    'Reparo,' zeg ik verbazingwekkend kalm. Mensen denken altijd dat ik helemaal niet kan toveren. Dat ik bijna net zo ben als mijn zussen, maar dat is niet zo. Ik heb veel magische talenten. De telefoon repareert zich dus ook weer en terwijl ik hem oppak, zak ik neer op de grond. Exact hetzelfde stuk in de gang als waar Mary lag op de middag dat ik haar met Mulciber aantrof. Ik staar versuft voor me uit en zet mijn telefoon weer aan. Hoe kan iemand mij nou dumpen?
    Frankie helpt niet heel erg mee door te zeggen dat ze mij best wil vermoorden en Cal, Kaths vriendje gaat me ook nog eens bedreigen. Op zich heb ik voldoende bedreigingen gehad om het niet te serieus te nemen, maar het doet me enorm veel. Het betekent namelijk dat Kath mij irritant vindt en over mij roddelt met anderen. Al zegt ze wel dat het niet zo is. Haar vriendje is mij in de privechat helemaal aan het belachelijk maken en ik weet gewoon echt niet meer wat ik moet doen. Alles en iedereen lijkt tegen mij vandaag en het lukt me gewoon niet om mijn opgewekte zelf te zijn vandaag. Het kan gewoon niet erger dan dit. Ik heb me nog nooit zo slecht gevoeld. Het lijkt haast alsof ik overbodig ben. Alsof iedereen mij haat. Ook Alex wil even laten weten wat voor verschrikkelijk mens ik ben. Ik ben geen narcist. IK BEN GEEN NARCIST! Met mijn vuist sla ik nogmaals tegen de muur aan en ik jammer het uit. Was ik de badkamervloer vanmorgen maar nooit af gekomen. Dan was ik veilig voor alle narigheid en zorgen. Het enige positieve is dat Kath wel weer vrienden wil zijn. Ik ben dus niet helemaal alleen, maar toch voelt het zo. Alsof de wereld op mij is gevallen en ik nooit meer op kan staan.
    Kath voegt mij toe aan Project Royal, samen met Cal en haarzelf, om vrienden met hem te worden. Dat gaat echter voor geen meter, want hij blijft mij uitschelden in een privechat. Hij blijft het erin wrijven dat het mijn schuld is dat Mary het heeft uitgemaakt en ik kan alleen maar dramatisch huilen op deze gang. Niet genoeg kracht om op te staan of überhaupt mijn tranen weg te vegen. Iedereen haat mij en is tegen mij, maar ik haat mijzelf het meest. Misschien ben ik wel een narcist. Misschien moet ik al mijn dromen maar opgeven en gewoon leraar worden of zo. Project Royal gaat echter nooit lukken en ik verlaat die groep dus ook maar gewoon. Dit heeft geen zin.
    Kath stelt voor om een knuffel te gaan halen bij haar in de ziekenboeg, maar ik krijg mijn benen niet zo ver om op te staan. Ik staar alleen nog maar emotieloos voor me uit. Ik merk hoe vooral Lily en Nova mij enorm aan het uitdagen zijn in de groepschat door dingen te zeggen als "Most likely to drown on a cruise". Als ik vervolgens de vraag krijg "most likely to het killed within a year" en ik zeg Lily's naam, denkt iedereen dat ik haar bedreig. Het is niet eens waar. Zij doet gewoon zo ontzettend onbeschoft tegen mij, dat ze het terug verdient.
    Ik zie hoe ik een bericht krijgt van Alex, maar als ik het gesprek lees, valt alles op zijn plaats... Mary heeft op mij gecheat. Dat is... Dat is gewoon het ergste wat je iemand aan kan doen! Het betekent dat ik nooit goed genoeg voor haar ben geweest. Ik merk hoe mijn ademhaling steeds sneller gaat en ik in een totale paniektoestand raak. Ik spring op en wil wegrennen, maar knal tegen de muur aan. Het is alsof de muren op mij afkomen en ik niet weg kan gaan uit deze gang. De gang waar ik Mary redde. Mary vond mij niet goed genoeg. Ze heeft gecheat en hoewel niemand mij geloofd, heb ik duidelijk bewijs. Ik... Mijn vuist raakt voor de derde keer de muur en ik zet me af tegen de muur om weg te rennen, om vervolgens tegen de muur er tegenover te knallen. Ik val op de grond en blijf dramatisch om mijn rug liggen. Mijn ademhaling gaat nog steeds veel te snel en de enige die mij lijkt te geloven is Kath. Ik voel me zo klein. Zo waardeloos. Zo gehaat. Ik wil niet meer naar school. Nooit weer. Noem me een dramaqueen, maar alles lijkt tegen mij gekeerd en nee, daar kan mijn zelfvertrouwen, mijn narcisme ook niet tegen. Ik ben in blinde paniek.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Rozalua "Roza" "Taia" Maut Liluye


    17 • Year 6 • Halfblood • Hufflepuff • Chaser • Hospital Wing • Nova (James, Lana, Marlene, Lily)

    Ik weet niet wat ik moet doen als Pomfrey vraagt hoe mijn armen onder het bloed komen. Moet ik liegen. 'Nou,' begint Nova en ik kijk naar haar op, in de hoop dat Nova het maar gewoon afwimpelt, 'Roza... ze heeft af en toe wat moeite met haar emoties...' zegt ze zacht. Pomfrey kijkt geschokt en ik zak het liefste door de grond. Mijn wangen kleuren langzaam rood en ik kijk weg. 'Verder is het aan Roza om het te vertellen...' Ik voel Nova's hand om die van mij sluiten, maar kijk haar niet aan. Ik zucht diep. Pomfrey knikt kort en begint dan langzaam met spreuken mijn polsen te helen. Ik schaam me voor de littekens die er al zitten, maar probeer het niet te laten merken. Ik hou mijn ogen gesloten terwijl ze de blauwe plekken en de gebroken rib behandelt.
          'Je kan gaan,' vertelt ze me, 'maar doe rustig aan en ga op tijd slapen.' Haar toon is streng en ik knik terwijl ik overeind kom. Langzaam laat ik me van het bed af glijden. Ik sla mijn arm om Nova heen om steun te vinden. 'Laten we hier weg gaan,' mompel ik en ik strompel langzaam in de richting van de deur. 'Ik wil gewoon knuffelen en slapen alleen met jou.' Ik glimlach zwakjes en met wat moeite lopen we naar de Hufflepuff Common Room. Ik denk dan aan een gesprek wat we eerder vandaan hebben gehad voordat alles drama was en kijk op naar Nova. Als we in de dorm zijn laat ik me langzaam op haar bed zakken. Ik begin me langzaam uit te kleden en dump mijn modderige kleren naast mijn koffer.
          'Uhm, Nova?' vraag ik zachtjes. 'Weet je... nja, ik weet niet of je er al over nagedacht heb, maar eigenlijk wil ik wel...' Ik haal mijn schouders op. 'Seks en zo.' Ik haal een hand door mijn krullen en sta in mijn ondergoed voor haar. Goede timing Roza. Ik druk een kusje op haar neus en strompel de badkamer, maar laat de deur open zodat we nog kunnen praten. Ik zet de warme douche aan en zak in de douche op de grond. De warme stralen stromen over mijn beurse lichaam heen en vermoeid leun ik mijn hoofd tegen de muur aan.


    “There's bravery in being soft

    [ bericht aangepast op 19 mei 2017 - 18:33 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Kathelaine "Lana" Avierella Savore


    16 • Year 6 • Mudblood • Gryffindor • Chaser • Hospital Wing • Marlene, Gilderoy • Outfit

    Note to myself: geloof niet alles wat Gilderoy zegt. Ik staar naar het schermpje van mijn telefoon. Mijn humeur gaat redelijk snel van woedend naar verdrietig. Ik heb hem veel te snel geloofd na alles wat iedereen constant tegen hem gedaan heeft en nu heb ik ruzie met zo ongeveer de helft van de fugs en Alex, een jongen die ik nog niet eens ontmoet heb. 'Dat klinkt..-' ik volg Marlene's blik naar Roza die door Nova naar binnen genomen wordt. 'Dat klinkt als een goed idee.' Ik kom ook overeind en zucht zachtjes. Ik druk een plukje haar achter mijn oor en ontwijk de blikken van Nova en Lily. Gelukkig zijn ze te veel bezig met James en Roza om ons te zien.
          'Laten we maar gaan, denk ik? We hebben hier niet veel meer te zoeken. Dus… Hoe gaan we aan veel non-cacao eten komen?' vraagt ze, maar ik luister bijna niet meer. Mijn aandacht is nu volledig gefocust op de berichten van Roy. Het gaat overduidelijk enorm slecht met de jongen en meteen schiet ik in de paniek. Marlene pakt mijn hand, maar in plaats van in te gaan op haar vraag om bij haar te komen liggen, trek ik haar overeind. Zonder iets te zeggen begin ik te rennen. Ik storm de ziekenzaal uit en ren zo hard als ik kan richting de Ravenclaw Common Room. Ik heb geen idee waar Gilderoy ergens is, maar aan zijn berichtjes te zien is hij in blinde paniek en hij heeft zichzelf pijn gedaan. Ik laat Marlene's hand zonder uitleg los en ren nog harder tot ik Gilderoy ergens op de grond zie liggen. Ik kom bijna slippend tot stilstand en zak naast hem op de grond. Ik grijp zijn schouders en trek hem omhoog, waarna ik hem in een stevige knuffel trek.
          ''et spijt me, Roy,' zeg ik buiten adem. Na een paar seconden laat ik hem weer los en pak ik zijn handen vast. 'Wat 'eb je gedaan?' vraag ik lichtelijk geschokt terwijl ik zijn handen bestudeer. Ik haal mijn toverstok tevoorschijn en weet met een beweging het meeste bloed weg te krijgen, maar de wonden op zijn handen zijn er nog steeds. 'Kielderoy,' fluister ik, gepijnigd. 'Je moet jezelf geen pijn doen, je verdient veel beter dan dit, laat mensen je alsjeblieft niet zo kisten.' Ik knuffel hem opnieuw en verberg mijn gezicht in zijn nek. 'Iek vind dat je perfect bent.'


    “Il n’y a pas plus sourd que celui qui ne veut pas entendre.”

    [ bericht aangepast op 19 mei 2017 - 21:26 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    NOVA TAMZIN ARCHER
    "Let me talk!"


    16 • YEAR 6 • MUGGLEBORN • HUFFLEPUFF • HUFFLEPUFF COMMON ROOM • ROZA

    Pomfrey vraagt gelukkig niet door naar de wondjes op Roza's armen maar begint ze te helen met enkele spreuken die ze uitspreekt. Ik blijf stil naast het bed zitten en kijk zwijgzaam toe hoe ze heelt. Uiteindelijk mag ze weg van Pomfrey, als ze maar rustig aan doet en op tijd gaat slapen. Ik ondersteun haar meteen en met moeite lopen we samen naar onze common room, waar godzijdank niemand te vinden is. Ze gaat op mijn bed zitten en ik ga bij haar zitten als ze zich langzaam uitkleedt, tot op haar ondergoed. Ze heeft echt een mooi lichaam...
          'Uhm, Nova?' vraagt ze dan en ik kijk naar haar op. 'Weet je... nja, ik weet niet of je er al over nagedacht hebt, maar eigenlijk wil ik wel... seks en zo.' Alleen door dat ene woordje 'seks' voel ik mijn wangen rood worden. Ze staat daar dus halfnaakt voor me en vermeldt nu tussen neus en lippen door dat ze dat eigenlijk wel wil. Oké. Ik kan niet echt antwoorden want ze loopt naar de badkamer en kleedt zich daar helemaal uit, waarna ze onder de douche stapt. Ik heb even zicht op haar naakte lichaam en een warm gevoel verspreidt zich door mijn lichaam. We zijn nu zo'n vier maanden samen en we hebben eigenlijk nog niks 'gedaan'. Ik durf het tegen niemand te zeggen, maar ik ben nog maagd en het spannendste dat ik ooit heb gedaan, is tongzoenen. Met Roza dan wel.
          'Oh...' weet ik uiteindelijk uit te brengen en ik loop de badkamer in. Waarschijnlijk werd mijn antwoord overstemd door het water dat uit de douche stroomt, maar ik weet anders ook niet zo goed wat ik moet zeggen. Ik haal diep adem en ik ga in de badkamer op de grond zitten. Ik kijk naar mijn vingers. Het idee dat mijn vriendin daar naakt in de douche staat of zit, helpt niet mee en nadenken gaat wat moeizamer dan normaal. 'Roza?' vraag ik dan. Ik wil niet dat ze me zo'n preuts kind vindt, ik wil dat niet zijn, maar ik heb gewoon nog nooit iets uitgespookt. 'Ik... ik heb nog nooit... seks gehad,' merk ik op en ik speel met een plukje van mijn rode haar.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    RAVEN SEYMOUR
    "You’re allowed to scream, you’re allowed to cry, but do not give up."


    17 • YEAR 6 • HALFBLOOD • HUFFLEPUFF • OUTSIDE • SIRIUS

    'Woohoooo!' roept Sirius en ik lach. Uiteindelijk, als we over de bomen hebben gevlogen en ik Hogwarts eens vanuit een andere hoek heb bekeken, parkeert Sirius de motor weer in het schuurtje en ik grijns naar hem. Hij ziet er al net zo blij uit en nu zie ik ook in zijn ogen dat hij zich oprecht even happy voelt, zonder dat het geforceerd en nep is. 'Nou, dat is dus mijn motor.' Ik grinnik kort en zak naast hem neer. Met mijn rug leun ik tegen het schuurtje en ik sla mijn armen om mijn knieën heen. 'Dit is beter. Ik heb helemaal geen zin om weer met mijn eigen drama te moeten dealen.' Ik neem een slok uit de fles die Sirius me aangereikt heeft. 'Sorry dat jij er constant mee opgescheept wordt. Hoe gaat het met je? Eerlijk?'
          Dit keer draai ik mijn hoofd naar de jongen om en ik haal dan mijn schouders op. Hoe het echt met me gaat, weet ik niet eens goed. Het gaat prima, maar als ik denk aan wat er in het afgelopen jaar is gebeurd, weet ik niet zeker of dat wel als 'goed' bestempeld kan worden. Ja, mama's kanker is weg en ze is genezen verklaard, maar wat als het terugkomt? Wat als er iets anders met haar gebeurt in de twee dagen dat ik weg ben?
          'Het gaat goed,' antwoord ik uiteindelijk, toch lichtelijk geforceerd. Terug in de groepschat vind ik het toch iets minder prettig, zeker omdat sommige mensen niet lijken te begrijpen wat ik in godsnaam heb meegemaakt. Geen school, dachten ze, terwijl ik continu bezig was. Ik was honderd keer liever hier geweest, zelfs met alle drama erbij, dan dat ik me constant zorgen hoefde te maken over mijn moeder. Rond kerst leek het namelijk mis te gaan en in mijn hoofd had ik al een hele monoloog gehouden die ik bij de begrafenis zou kunnen houden, maar ze werd weer beter, godzijdank. 'Ze heeft het overleefd, dat is het belangrijkste. Het was zwaar, zwaar kut, maar we zijn er nog.' Ik leg mijn hoofd op Sirius' schouder en ik sluit mijn ogen even, terwijl ik nog een slokje van de drank neem.


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Rozalua "Roza" "Taia" Maut Liluye


    17 • Year 6 • Halfblood • Hufflepuff • Chaser • Hufflepuff Dorm • Nova

    Het voelt ergens wat ongemakkelijk om hier zo naakt te zitten. Het is niet alsof Nova me nog nooit naakt heeft gezien, maar nu heeft het een andere lading. Misschien was het toch niet zo'n goede vraag om zo net voor het douchen op te gooien, maar ach het moet toch kunnen? Ik pak de shampoo en begin langzaam mijn grote bos haren te wassen terwijl ik toekijk hoe Nova langzaam voor de douche op de grond zakt. Ik spoel de shampoo uit en glimlach zwakjes. Ik voel me nog steeds niet geweldig, maar ik voel me beter nu de meeste pijn weg is en ik de modder van mijn lichaam af kan spoelen. Het helpt ook dat Nova hier is. Het zorgt ervoor dat ik me veilig voel.
          'Roza?' vraagt ze en ik kantel mijn hoofd een beetje terwijl ik langzaam mijn lichaam begin te wassen en de grote blauwe plakken ontwijk. Pomfrey heeft het meeste weg gekregen, maar op de plekken waar de bludgers me geraakt heb voel ik het nog steeds als ik op de huid druk. 'Ik... ik heb nog nooit... seks gehad,' zegt ze dan en ik merk duidelijk dat ze mijn blik ontwijkt. Wat verbaasd kijk ik haar aan en een zachte "oh" verlaat mijn mond. Ik zet langzaam de douche uit en pak een handdoek, die ik vervolgens stevig om mijn tengere lichaam sla. Heel voorzichtig ga ik voor haar zitten, terwijl ik nog steeds een beetje druip van de douche waar ik net uit kom. Ik had om eerlijk te zijn niet verwacht dat Nova nog geen seks gehad had. Ik heb het er niet echt met haar over gehad en ik dacht misschien in de tijd dat ik naar Amerika was... Voorzichtig buig ik voorover en druk ik een zacht kusje op haar lippen.
          'Daar hoef je je toch helemaal niet voor te schamen?' zeg ik zachtjes en ik duw voorzichtig een plukje haar achter haar oren. 'Ik heb ook nog maar één keer seks gehad met een meisje en dat was toen ik echt flink dronken was.' Ik glimlach zwakjes. 'Het is heel fijn.' Ik druk een kusje op haar wang en ga tussen Nova's benen zitten. 'Maar als je het nog niet wil, dan moet je het zeggen, want dan wachten we nog.' Ik haal mijn schouders op, 'maar als je het wel wil, dan doen we het gewoon rustig aan.' Ik kus heel zachtjes in haar nek en kijk naar haar op terwijl het water uit mijn haar nog steeds lichtjes op haar shirt drupt.


    “There's bravery in being soft


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.