• I solemnly swear that I am up to no good.





    Same school, same story, same characters, different time; a Modern Marauders Story.

    Kerst is voorbij. Een nieuw jaar is aangebroken. De vier vrienden - James, Sirius, Remus en Peter - staan klaar om zoals in het originele verhaal de boel op stelten te zetten. Hogwarts is echter wat veranderd; er zijn geen uilen en geen perkamentrollen, alles gaat nu via het internet! In dit RPG kan je uitvinden hoe het zou zijn als de Marauders nu geleefd zouden hebben.

    Dit is een doorstart van het RPG Modern Marauders, we doen dit zodat het ook voor andere makkelijker is om mee te doen.



    "Messrs Moony, Wormtail, Padfoot, and Prongs —
    Purveyors of Aids to Magical Mischief-Makers — are proud to present: The Marauder’s Map."



    R O L L E N
    [Dit mogen zowel bestaande als zelf bedachte rollen zijn.]
    GRYFFINDOR VOL
    Sirius Orion Black • Ben Barnes || Bathsheba [1.1]
    Remus John Lupin • Andrew Garfield || WillNotLearn [1.8]
    Peter Pettigrew • Evan Peters || Bathsheba
    James Potter • Aaron Taylor-Johnson || Gareth [1.9]
    William Theodore Weasley • Tijn Elbers || SebastianVerlac [1.10]
    Lily Evans • Karen Gillan || Tad [1.5]
    Kathelaine Avierella Savore • Zoey Deutch || Bathsheba [1.10]
    Mary Elizabeth MacDonald • Lily Collins || Sappho [1.10]
    Marlene McKinnon • Emilia Clarke || Marlow [?]
    Gwendolyn Caroline Martch • Sophie Turner || Roms [1.7]

    SLYTHERIN VOL
    Severus Snape • Louis Garrel || HalfBloodPrince [1.11]
    Regulus Arcturus Black • Ezra Miller || Gareth [1.9]
    Dorian Arcelin Kasai • Xavier Dolan || Bathsheba [1.1]
    Caleb Brody Hughes • Mariano Ontañon || Sappho [1.2]
    Celebran Serpen von Leirko • Lucky Blue Smith || Bathsheba [1.12]
    Blake Sophia Haynes • Monica Ollander || Solomita [1.3]
    Scarlett Rose River • Diana Agron || Bughead [1.1]
    Franciszka Malia Rogers • Ashi Ross || SebastianVerlac [1.2]
    Adalae Cresenta Romanova • Nina Dobrev || Narcisse [1.3]
    Maia Raegan von Leirko • Amelia Zadro || Marlow [1.11]

    RAVENCLAW VOL
    Cedric James Carrow • Colton Haynes || Bughead [1.1]
    Jonathan Clermont • Jonathan Jaffe || Heizer [1.9]
    Castor Eichenauer • Arthur Gosse || Tad [1.11]
    Frank Longbottom • Matthew Hitt || Heizer [1.12]
    Gilderoy Lockhart • Leonardo DiCaprio || JamesPotter [1.12]
    Killian Eliot Eichenauer • Johnny Depp || Bathsheba [1.12]
    Faelia Christina Brown • Emily Bador || Solomita [1.3]
    Primrose Matilda York • Emeraude Toubia || SebastianVerlac [1.2]
    Tallulah Fran Moriarty • Daisy Smith || Phorthos [1.11]]
    Alice Fortescue • Carey Mulligan || Sappho [1.12]
    Dorcas Meadows • Ines Garcia || Cranston [1.12]

    HUFFLEPUFF VOL
    Luke Nathan MacNamara • Michael Clifford || SebastianVerlac [1.2]
    Jason Axel O'Donnell • Finn Harries || Sappho [1.11]
    Ollie Gabriel Reid • Hugh Vidler || Solomita [1.3]
    Alexander Blackbourne • RJ King || Cranston [1.12]
    Gabriel Ulrick Murray • Declan Mckenna || JamesPotter [1.12]
    Chloe Maliette Porter • Scarlett Leithold || Heizer [1.2]
    Nova Tamzin Archer • Katherine McNamara || Gareth [1.9]
    Rozalua Maut Liluye • Ashley Moore || Bathsheba [1.10]
    Isla Ashworth • Rosie Tupper || Cranston [1.11]
    Raven Seymour • Karrueche Tran || Gareth [1.12]
    Leraren
    Reginald Green - Defense Against the Dark Arts
    Horace Slughorn - Potions
    Balthazar Ansem Claerkson - Ancient Runes
    William Xavier Herberry - Herbology
    Minerva McGonagall - Transfiguration/Gryffindor Head
    Sybill Patricia Trelawney - Divination
    Alix Rose Thomas - Charms
    Nola Evangeline Bordelon - Astronomy
    Catharina Julia Bell - Alchemy
    Prefects
    Twee Prefects (meisje en jongen) van elke afdeling

    GRYFFINDOR
    Remus John Lupin • WillNotLearn
    Lily Evans • Tad

    SLYTHERIN
    Dorian Arcelin Kasai • Bathsheba
    Blake Sophia Haynes • Solomita

    RAVENCLAW

    Alice Fortescue • Sappho

    HUFFLEPUFF
    Luke Nathan MacNamara • SebastianVerlac
    Nova Tamzin Archer • Gareth
    Quidditch Team
    GRYFFINDOR
    Keeper
    Gwendolyn Caroline Martch • Roms
    Chasers
    James Potter • Gareth || Captain
    Kathelaine Avierella Savore • Bathsheba
    Marlene McKinnon • Marlow
    Beaters
    Sirius Orion Black • Bathsheba
    William Theodore Weasley • SebastianVerlac
    Seeker
    Mary MacDonald • dubbeIstrijder

    SLYTHERIN
    Keeper
    Dorian Arcelin Kasai • Bathsheba
    Chasers
    Scarlett Rose River • Bughead
    Caleb Brody Hughes • Sappho
    Adalae Cresenta Romanova • Narcisse
    Beaters
    Celebran Serpen von Leirko • Bathsheba
    Maia Raegan von Leirko • Marlow
    Seeker
    Regulus Arcturus Black • Gareth || Captain

    RAVENCLAW
    Keeper
    Frank Longbottom • Heizer
    Chasers
    Cedric James Carrow • Bughead || Captain
    Castor Eichenauer • Tad
    Dorcas Meadows • Ravenpuff
    Beaters
    Faelia Christina Brown • Solomita
    Primrose Matilda York • SebastianVerlac
    Seeker
    Gilderoy Lockhart • JamesPotter

    HUFFLEPUFF
    Keeper
    Jason Axel O'Donnell • Sappho || Captain
    Chasers

    Rozalua Maut Liluye • Bathsheba
    Unknown
    Beaters
    Alexander Blackbourne • Cranston
    Unknown
    Seeker
    Chloe Maliette Porter • Heizer



    "She hated him!" "Nah, she didn't."




    RPG
    Social Media
    Twitter [Tag: #ModernMaraudersQ]
    Sirius Black - @SexySirius
    Dorian Kasai - @DorianKasai
    Cedric James Carrow - @CedCarrow
    Scarlett Rose River - @ScarlettxRiver
    Lajila Lancaster - @TheycallmeJil
    Jason O'Donnell @JaseODonnell
    Caleb Brody Hughes - @CalHghs
    Frankie Rogers - @FrankieMalia
    Luke Nathan MacNamara - @DraoiIldaite]
    Pixie York - @PixieMYork
    Chloe Porter - @ChloeMal_
    Frank Longbottom - @franktastic_af
    Adalae Cresenta Romanova - @adaromanov
    Axel James Sutherland - @SutherlandAxel
    Ailis Sutherland - @Ailydaily
    Blake Sophia Haynes - BlakeSHaynes
    Faelia Christina Brown - @Faeliafairy
    Ollie Gabriel Reid - @ollietoremember
    Gossip Girl - @GoGiHogwarts
    Harper Coralie Lukasiak - @LukasiakHarper
    Severus Snape - @PrinceHalfB
    Lily Evans - @_LilsEvans
    Emily Lucy Matthews - @emilylucy17
    Celebran von Leirko - @SvonLeirko
    Alice Prewett - @PrewettAlice
    Alexis Pascal Rutherford - @AlexisPascalR
    Gwendolyn Caroline Martch - @SexyGwency
    Kathelaine Savore - @_LanaaBanana
    Mavi Fallyn Rogers - @MavixAwesome
    Daniël Cillin Rogers - WildDanny26
    Max Adrian Sanderson - @hufflepuffmax
    Caspian Foxx Zachariah @Caspian_f
    Maia von Leirko - @MaiaRaegan
    James Potter - @JamesProngs24
    Peter Pettigrew - PeterPettigrew8
    Marlene McKinnon - Marley_McKinnon
    Regulus Black - @Regulus_Black61
    Mary Macdonald - @Mac_Marry11
    Remus Lupin - @LupinRemus1
    Freya Brennan - @HufflepuffFreya
    Dove Sparrow @DoveSparrow
    Avon Snyder @AvondSnyder

    Snapchat
    Sirius Black - wholetthedogout
    Dorian Kasai - GetOut
    Cedric James Carrow - CedricRavenclaw
    Scarlett Rose River - ScarlettxRiver
    Lajila Lancaster- jil_lvl
    Jason O'Donell - JaseODonnell
    Caleb Brody Hughes - Calpal_
    Frankie Rogers - FrankieMalia
    Luke Nathan MacNamara - DraoiIldaite
    Pixie York - PixieMYork
    Chloe Porter - chloecat
    Frank Longbottom - franktastic
    Adalae Romanova - Adalae_cr
    Axel James Sutherland - ?
    Ailis Sutherland - Ailydaily
    Blake Sophia Haynes - blakedelreyy
    Faelia Christina Brown - faelia182
    Severus Snape - sev
    Lily Evans - MsEvans
    Celebran von Leirko - CvonLeirko
    Alexis Pascal Rutherford - IProbablyHateU
    Gwendolyn Caroline Martch - SexyGwency
    Kathelaine Savore - LanaBanana
    Max Adrian Sanderson - huffle_max
    Maia von Leirko - MRaegan
    Emily Matthews - Emiloveyou
    James Potter - DeerJames
    Peter Pettigrew - PeterPettigrew_
    Mary Macdonald - marryme
    Remus Lupin - RemusLupin
    Freya Brennan - FreyaHufflepuf
    Dove Sparrow - LovelyDovey
    Avon Snyder - AttractiveAvon


    Links


    Regels                                                                                                                 
    ◆ Reserveringen blijven vier dagen staan.
    ◆ Er is geen maximaal aan personage's, maar minstens één jongen.
    ◆ Alleen ik maak topics aan.
    ◆ Personages zitten allemaal in hun zesde leerjaar.
    ◆ Posts van minimaal 300 woorden.
    ◆ Geen ruzie behalve in de RPG zelf.
    ◆ Of topic in het speeltopic graag tussen haakjes of in het praattopic.
    ◆ Houd de afdeling en geslachten gelijk.
    ◆ 16+ is toegestaan.
    ◆ Zonder toestemming mag je de personage's van anderen niet besturen.
    ◆ Leraren worden bestuurd door iedereen.
    ◆ Topics moeten geopend worden met I solemnly swear that I am up to no good en geëindigd worden met Mischief Managed.
    ◆ Als je twee weken niet meer reageert, stuur ik je een bericht, als je in de twee weken daarna nog niet reageert, vervalt je rol, tenzij je een geldige reden hebt.
    ◆ Denk heel goed na voordat je meedoet. Ik steek hier veel tijd in en het is ook niet leuk voor andere als je niet meer reageert.


    Starters

    Saturday, June 27th — End of Year Feast

    Gryffindor heeft de Quidditch Cup gewonnen, maar de andere afdelingen hebben zeker nog een kans om de house cup te winnen! Iedereen mag zich kleden in zijn beste dress robes, want het gigantische feestmaal zal zo van start gaan en dan zal de house cup worden uitgereikt door professor Dumbledore. Na het feestmaal zal het gemaskerde bal beginnen en dan zullen ook de prom king en queen uitgereikt worden door niemand anders dan Minerva McGonagall! Deze uitreiking zal gevolgd worden door een optreden van de Weird Sisters! Geniet van deze laatste avond op Hogwarts en een fijne vakantie.

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Saturday, June 27th — Quidditch & End of Year Feast

    Bijna vijf maanden later is het alweer het einde van het jaar. De laatste Quidditch wedstrijd zal vandaag plaatsvinden samen met het eindejaars banquet, de uitreiking van de House en Quiddtich-Cup en het felbegeerde gemaskerde bal! De volgende ochtend staat de Hogwarts Express weer klaar om iedereen naar huis te brengen. Maar eerst de laatste Quidditch wedstrijd tussen Hufflepuff en Gryffindor! De vorige twee wedstrijden zijn in de afgelopen maanden gespeeld. Gryffindor tegen Ravenclaw, waarin Gryffindor heeft gewonnen en Hufflepuff tegen Slytherin waarin Hufflepuff heeft gewonnen. Op dit moment staat Slytherin nog steeds bovenaan in de Inter-House Quidditch Cup, maar de vraag is of dat zo gaat blijven? Vergeet daarnaast ook niet het spelletje Gotcha en er is nog iets speciaals uitgedeeld deze morgen bij het ontbijt: het jaarboek. Hierin staan alle leerlingen en de uitslagen van de stemrondes, maar wat is dit nou? Tussen de bladeren van het boekje zit ook nog een ander papiertje. De lijst van Gossip girl, prepare for drama.

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Saturday, February 14th — Quidditch

    Het is eindelijk zover! De wedstrijd tussen Ravenclaw en Slytherin is aangebroken en iedereen staat te popelen om te zien wie er ditmaal vandoor gaat met de winst. Slytherin staat op het moment eerste en Ravenclaw derde, maar er kan nog zoveel gebeuren. Wens je team geluk en moedig ze aan! Oh ja en vergeet niet Blake te feliciteren, want vandaag is het haar verjaardag. Natuurlijk valt er nog iets meer op aan deze dag en dat is dat het valentijn is. Alle stelletjes kunnen vandaag lekker kleffen, maar voor degene met een crush, vergeet niet om je valentijn roos te sturen. Wil jij met jouw personage een roos sturen? Stuur dan een pb naar Bathsheba met: de naam van jouw personage, de naam van degene naar wie de roos moet, evt. een berichtje voor degene naar wie de roos gestuurd wordt. De rozen zullen gedurende de dag anoniem uitgedeeld worden door professor McGonagall.

    Op dit moment staat madam Arestina, de scheidsrechter, op het Quidditch veld, klaar om de wedstrijd af te trappen. Ze heeft haar fluitje in haar handen en zal enkel eerlijk spel accepteren. Het is een mooie dag, koud, maar zonnig, perfect Quidditch weer. Alle spelers mogen het veld opkomen en de captains moeten elkaar een hand geven! (Je mag nog eventjes elkaar succes wensen etc. in de kleedkamers natuurlijk.) De eerste ronde zal zo snel mogelijk in het praattopic worden gepost, met uitleg. Veel plezier!


    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Sunday, January 4th — Scarlett's Party

    Iedereen is veilig gearriveerd op Hogwarts. Scarlett heeft eerder aangekondigd dat er vanavond een feest zal zijn in de Slytherin Common Room en dat feest begint nu. Trek je mooiste - of sletterigste - jurk aan, poets je schoenen en doe je haar, want het is tijd om eens flink los te gaan. De drank staat al klaar en het feest kan beginnen!

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken./justify]

    Sunday, January 4th — Last day of the break

    [justify]Het einde van de kerstvakantie is aangebroken, kerstmis is voorbij en het nieuwe jaar is ingeluid. Morgen begint de school weer en om elf uur vertrekt de Hogwarts Express vanaf Kings' Cross om degene die tijdens de kerst naar huis gegaan zijn weer terug naar school te brengen. Geniet van je laatste dag vakantie en zorg er vooral voor dat je al je huiswerk bijgewerkt hebt, want morgen moet iedereen weer meteen aan de slag! ❄️

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Wednesday, December 24th — Christmas Dance

    Nog steeds ligt er buiten een dikke laag sneeuw. Het is de avond van het kerstbal en iedereen maakt zich klaar om richting The Great Hall te gaan. De meeste leerlingen gaan na “The Christmas Dance” naar huis en de rest blijft de hele vakantie op school. Happy holidays!

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.

    Monday, December 22nd — Christmas Holiday

    Het is maandag ochtend, buiten is alles bedekt met een dikke laag sneeuw, een goed begin van de kerstvakantie. Enkele leerlingen zijn afgelopen vrijdag al gelijk naar huis gegaan om kerst te vieren met hun ouders, de meeste leerlingen gaan na “The Christmas Dance” op kerstavond naar huis en de rest blijft de hele vakantie op school. Happy holidays! Don’t forget; happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

    Gelieve de volledige naam van je personage, de afdeling, speciale posities, de locatie van je personage en de personen die bij hen zijn vermelden. Dit om inspringen voor iedereen makkelijker te maken.
    Mischief Managed.

    [ bericht aangepast op 30 juli 2017 - 16:34 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Killian "Killyweed" Eliot Eichenauer


    19 • Year 7 • Pureblood • Ravenclaw • Great Hall • Waiting for Mary • suit & mask

    'Connie en Clyde, Cal. Connie en Clyde.' Ik proest mijn drankje bijna uit. Idioot. Ik schud mijn hoofd. Hij is er nog steeds boos om dat ik Killian heet en niet Cillian, want dan waren Castor, Caisy en Cillian ook CCC geweest. Ik haal mijn telefoon tevoorschijn en antwoord wat geamuseerd op de berichten die Isla me stuurt. Dus ze wil me een blowjob geven? Wauw, ik dacht dat Isla juist het minste was van alle sletjes die hier op school rondlopen. Ik stuur met een grijns door wat ze gezegd heeft naar Castor, maar die grijns verdwijnt snel wanneer hij reageert. Castor is — to say the least — not amused. Dit maakt hij duidelijk door eventjes te benoemen hoe ik hem nu al overschaduw en wat voor een vreselijke broer ik ben. Auch. Ik kan moeilijk hier de ruzie uit gaan praten zo met Caleb en hot french girl erbij dus doe ik mijn best om het goed te maken via whatsapp, wat niet erg soepel gaat. Ik kijk op naar mijn broer die precies op dat moment besluit om het gesprek gewoon maar voort te zetten.
          'Die kun je wel thuislaten. Je gezicht is al huiveringwekkend genoeg.' Hij kijkt me aan en ik kijk terug. Onze blikken zeggen genoeg. Het is opgelost. Geen dramatische verzoening. Geen geknuffel. Een blik is genoeg. 'Daarnaast vraag ik me af of karaoke wel iets voor jou is, want je kunt moeilijk vals spelen door je stem ter plekke te autotunen. Niet dat je überhaupt ooit vals speelt, natuurlijk.' Ik volg zijn voorbeeld met de shotjes en dat lijkt ook het enige waar Kathelaine op dit moment in geïnteresseerd is.
          'Ik heb geen autotune nodig, mijn liefste broertje, mijn stem is zo zuiver als kristal. Ik zal die ramen in dat huis eens doen rinkelen.' Ik grijns en knipoog naar Caleb.
          'Op de partycrash van het jaar. Wat zeg ik? Van de eeuw.' Castor slaat het shotje achterover. 'Drink je die nog op?' Ik knik en neem het shotje zelf.
          'Ja, want anders moet ik jou straks weer van de wc af vissen en daar heb ik het vanavond te druk voor.' Ik wil naar hem toe buigen om hem onder de riem te steken dat hij maar een beetje rustig aan moet doen met de shotjes, want hoe graag ik mijn kleine broertje ook uitleg wegens overmatig alcohol gebruik, hij blijft mijn kleine broertje. Soms geef ik wel eens om hem. Voordat ik dit echter in gang kan zetten, komt Isla tevoorschijn. Aha. Daar krijgen we het. De confessie dat ze mij liever wil pijpen dan Castor. Ik neem het haar niet kwalijk.
          'Ik laat jullie twee wel eventjes elkaar herontdekken... met jullie tongen.' Ik sla Castor hard op zijn achterwerk en volg Caleb en Kathelaine dan richting de andere kant van de grote zaal — waar vanuit we natuurlijk een perfect zich hebben op hoe Isla haar tong Castors mond binnen worstelt.
          ‘Dus Kill, dat akefietje tussen jou en Cas heeft zeker niets te maken met een Isla die op het punt stond in huilen uit te barsten?’ Ik kijk naar Caleb en haal mijn schouders wat nonchalant op, alsof het niks is. Caleb weet echter dondersgoed dat Castor en ik zelden serieus ruzie hebben, maar ik voel er vrij weinig voor om mijn tong in zijn bek te steken — want blijkbaar is dat hoe er tegenwoordig gepraat wordt over gevoelens.
          'Nah, er was niks,' wimpel ik af. 'Hey, ik ga even mijn date opzoeken. Ik zie jullie wel weer... of niet.' Ik wiebel mijn wenkbrauwen naar Caleb en maak een redelijk vulgair gebaar achter Lana's rug om, waarna ik me omdraai en naar de ingang van de grote zaal loop om op Mary te wachten.


    “You put the ass, in class.”

    [ bericht aangepast op 2 aug 2017 - 21:43 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    MAIA RAEGAN VON LEIRKO
    17 – Gryffindor – Nova – Hufflepuff Common Room – Beater – Year 6

    Maia zag een brede glimlach op Nova’s gelaat verschijnen toen zij haar kant op kwam lopen, wat haar een goed gevoel was. Er was tenminste een iemand in deze school die wel op haar aanwezigheid zat te wachten.
          Zodra Maia haar dan ook in haar armen had gesloten, hoorde ze dat Nova begon te huilen. Maia keek naar het huilende meisje en wreef voorzichtig over haar rug om haar te kalmeren. “Sssht,” zei Maia zachtjes, niet goed meer wetend hoe ze een huilende vriendin nu moest kalmeren. Ze had immers een hele tijd geen vriendinnen meer gehad.
          Ze bleef zachtjes over haar rug wrijven. Maia liet Nova rustig uithuilen en toen ze eindelijk weer wat gekalmeerd was, begroette Nova haar. “Hé,” zei z zachtjes, met een gebroken stem. “Hey,” antwoordde Maia zachtjes terug. Nova mompelde daarna het wachtwoord van de Hufflepuff Common Room, zodat ze naar binnen konden.
          Het meisje haalde diep en trillerig adem terwijl ze door de gang naar binnen liepen en Maia had haar arm om Nova geslagen, zodat ze in ieder geval niet kon inzakken. Daarna plofte ze samen op een van de sofa’s neer. Kort had Nova haar ogen gesloten, waarna ze de brunette aankeek. Een glimlach sierde haar lippen, waarna ze zachtjes op haar lip beet.
          ”Sorry dat het zo ineens kwam, nu…” zei Nova toen tegen haar, maar Maia wuifde het weg. “Ik ben allang blij dat je mij een bericht hebt gestuurd, ik wil niets liever dan met je praten en het goedmaken met je,” zei ze. Ze zuchtte even diep en dacht terug aan hetgeen wat ze misdaan had.
          ”Ik had het ook gesnapt als je me nooit meer had willen zien,” vervolgde ze zachtjes. Maia keek Nova aan en veegde toen voorzichtig de enkele tranen die rondom haar ooghoeken zaten weg. Daarna beet ze zachtjes op haar lip, niet goed wetend hoe ze het gesprek moest starten.
          Dus eh.. Gaat het een beetje? Na.. Na wat er gebeurd is tussen Roza en… Isla?” vroeg Maia toen een beetje awkward. Ze wist dat dit een domme vraag was en ze wist hier ook al het antwoord op, maar ze moest het gesprek ergens mee beginnen toch?”

    "Life is like Hangman. The more wrong words, the closer you get to the hang."

    [ bericht aangepast op 2 aug 2017 - 21:54 ]


    That is a perfect copy of reality.


    Luke Nathan MacNamara
    Hufflepuff Prefect || Suit & Mask || I can't help falling in love with you || Hallway > Great Hall || Roza > Benji

    Ik hield Roza stevig vast en zij deed hetzelfde bij mij. Het was net als zo vaak was gebeurt, maar dit was de eerste keer dat ze zelf echt fout was geweest. Toch hield ik haar vast en hoopte dat ze zich snel beter zou voelen. Dit had ze lang geleden moeten uitvogelen, dan was dit nooit gebeurt. Nier veel later voegde zich nog iemand bij ons van ons huis: Gabriel, ofterwel Uri. Ik vond het nog altijd grappig dat zijn bijnaam de naam van een andere engel was. Hij gaf haar ook een knuffel, waardoor Roza een soort ongemakkelijke sandwich werd tussen ons. Ze woelde zich er al vrij van en begon van alles te stotteren over dat ze dit niet verdiende en wat dan ook. Ik rolde met mijn ogen, maar al snel begon ze weg te rennen. Ik wilde achter haar aan gaan, maar misschien was het inderdaad beter dat ze alles zelf uitvogelde wat ze voelde en hoe ze verder zou gaan. Ik keek naar Uri en gaf hem een schouderklopje. "Het komt wel goed. Daar zorg ik voor." Ik liep de gang in, weer richting de Great Hall waar Benji hopelijk op me wachtte. Intussen pakte in mijn telefoon en belde mijn moeder, "Mam? An féidir leat a chinntiú gur féidir Roza fanacht le linn an tsamhraidh ar fad? Tá rudaí ag dul ó dheas go han-tapa agus tá mé eagla go mbeidh a tuismitheoirí leas a bhaint as é. D'fhéadfadh sé a bheith fiú gur mian léi é, ach mar sin ina aigne, ar a laghad breá éigin di. Níl mé ag iarraidh sin a tharlóidh, mamaí. Tá sí gach rud a dom, agus bhí sé i gcónaí ar an mbealach sin. Níl mé ag iarraidh í a fháil a bheith ina dhuine nach bhfuil sí. Níl mé ag iarraidh í a mharú í féin mar gheall ar cad a d'fhéadfadh tarlú léi ansin.*" Nu was ik bijna in tranen. Mijn moeder stelde me gerust dat ze alles in haar macht zou doen om mijn ergste nachtmerrie niet uit te laten komen. "Is breá liom tú, mamaí. Fheiceann tú amárach.**" Ik hing op en keek naar mijn appjes. Ik begon te praten tegen Iz en Nova. De eerste informeerde ik over Roza, de tweede wilde ik zeker van zijn dat ze niets doms deed. Dit was jammer genoeg het geval. Ze zat uit puur verdriet en eenzaamheid aan te pappen met het wicht wat haar dood had willen hebben niet lang geleden. Ik snapte meiden echt niet en hoe erg ik het ook probeerde, en mijn vriendinnen probeerde te beschermen, het keerde zich altijd tegen me. Ik liep verder naar de Great Hall, met de tranen nog altijd in mijn ogen. Haast meteen voelde ik twee bekende armen om me heen. Ik greep hem stevig vast en verstopte mijn gezicht in zijn nek. "Tá ag gach duine fuath dom agus tá sé ag iarraidh a mharú iad féin agus ní féidir liom cabhrú leo.***" Hij drukte een kus op mijn hoofd en hield me vast. "Beidh aon duine bás, Lucas, agus nach bhfuil siad gráin leat. Tá tú ag iarraidh a go crua chun rudaí nach bhfuil mise a shocrú a shocrú.****" Ik keek omhoog en drukte een kus op zijn lippen. Een kus die veel meer zei dan duizend woorden konden. Langzaam begonnen we te dansen, compleet uit de maat en zonder te kunnen dansen. Zo dansten we door de nacht in de hoop even alles te vergeten wat er aan drama was gebeurt. Benji had gelijk en misschien moest ik het voor een avond laten gaan, hoe lastig ik het ook vond.

    *Mom? Can you make sure that Roza can stay with us the entire summer? Things are going south very quickly and I'm afraid her parents will take advantage of it. It might even be that she wants it, just so in her mind at least someone loves her. I don't want that to happen, mum. She's everything to me, and has always been that way. I don't want her to get turned into someone she's not. I don't want her to kill herself because of what might happen to her there.

    **I love you, mom. See you tomorrow.

    ***Everyone hates me and is trying to kill themselves and I can't help them.

    ****No one will die, Lucas, and they don't hate you. You're trying to hard to fix things that aren't yours to fix.


    Bowties were never Cooler

    NOVA TAMZIN ARCHER
    "Let me talk!"


    17 • Year 6 • Muggleborn • Prefect • Hufflepuff • Common Room • Maia

    Maia wrijft me over mijn rug en voor het eerst vandaag komen alle tranen naar buiten. Ze rollen over mijn wangen en ik leun tegen de brunette voor me aan. Op het moment weet ik het gewoon echt even niet meer. Kan ik niet gewoon een dag genieten? We lopen de Common Room in zodra ik een klein beetje minder hard huil en enigszins beschaamd veeg ik enkele tranen van mijn wangen af. Ik kan het niet helpen, het voelt gewoon zo verschrikkelijk kut om dit mee te maken en ik heb totaal geen idee wat ik ermee moet. Ik weet niet wie ik om raad moet vragen, ik weet niet hoe ik ermee om moet gaan en wat ik moet doen en laten in zo'n soort situatie.
          'Ik ben allang blij dat je mij een bericht hebt gestuurd, ik wil niets liever dan met je praten en het goedmaken met je. Ik had het ook gesnapt als je me nooit meer had willen zien.'
          Met betraande ogen kijk ik op naar Maia als ze wat tranen van mijn gezicht veegt en ik staar naar mijn handen, die onrustig in mijn schoot liggen. 'Ik heb je gemist, Maia,' zeg ik zachtjes en ik glimlach eventjes, maar het lukt me niet om compleet op te vrolijken door haar aanwezigheid. Ik wil het dolgraag, maar de recente gebeurtenissen zijn nog te vers.
          'Dus eh... gaat het een beetje? Na... na wat er gebeurd is tussen Roza en... Isla?'
          Ik slik eventjes en haal mijn schouders dan maar even op. 'Geen idee... ik denk het niet,' zeg ik dan wel eerlijk en ik leg mijn telefoon aan de andere kant van de bank als ik lees dat ook Luke me nu geblokt heeft. Geweldig. Kan er ook nog wel bij. Ik haal weer een keer diep adem, trap mijn hakken uit en trek mijn benen bij me op de bank, zodat ik nu als een bolletje opgerold zit en gewoon mijn eigen coconnetje kan maken. Weer kijk ik naar Maia. Ik heb haar enorm gemist en ik wil niets liever dan het in ieder geval goedmaken met haar. Ik wil geen ruzie met zowel Isla als Roza als Luke (en een beetje Lily en Jason en Maia natuurlijk), dat kan ik echt niet handelen. Ik snif kort en sluit mijn ogen even, maar open ze weer als ik Maia aankijk. 'Hoe gaat het met jou?'


    I, Tahani Al-Jamil, shall do my level best to make every event too much.

    Castor 🍕

    17 • Year 6 • Pureblood • Ravenclaw • Chaser • The Great Hall • Calana & Killian
    Als ik mijn naam hoor, heb ik de neiging om te doen alsof ik het niet gehoord heb, maar Caleb noch Killian lijkt bereid om aan dit plan mee te werken. Zelfs Croissant lijkt mijn stilzwijgende smeekbede om me vooral niet alleen te laten niet op te merken, terwijl vrouwen altijd zo pochen over het feit dat ze oh zo subtiele hints op kunnen pikken. Kills lul misschien, want zo groot kan deze niet zijn, maar veel verder reikt hun neusje voor subtiele hints niet. Ik negeer Calebs belediging voor het grootste gedeelte, maar ik zend hem nog wel een vernietigende blik na. Net zoals mijn broer, overigens. Ik maak een mentale aantekening dat ik echt nieuwe vrienden en familie moet gaan zoeken. Vrienden moet niet zo'n groot punt zijn, want Cal kan niet eens een fatsoenlijke tongrol maken, dus ik ben hem sowieso liever kwijt dan rijk; het is Kill om wie ik me zorgen maakt. Als ik hem ter adoptie aanbied, is er geen hond die hem zou willen, hoe helder als 'kristal' — misschien moet ik hem het onderscheid tussen kristal en kraai nog uitleggen — zijn stem ook moge klinken. Bummer.
          In ieder geval kan ik uiteindelijk moeilijk niet meer doen alsof ik Isla niet zie en met lichte tegenzin draai ik me naar haar om. "Wat?" breng ik misschien een tikkeltje bot uit. Zeker gezien ze zo'n beetje in tranen voor me staat, maar gaan janken in een ruzie is valsspelen en daar heeft ze een hekel aan, dus gun ik haar deze winst ook niet. Als ze zo graag zielig gevonden wil worden, moet ze niet haar tong niet in Taia's strot steken terwijl ze haar gevoelens voor mij uit wil zoeken. Moet ze Kills lul niet gaan aanbidden als ze mij zo graag terug wil. Het lijkt wel alsof ze haar gevoelens voor iedereen die ik mag uit lijkt te zoeken,
    maar vooral niet haar gevoelens voor mij.
          Haar hele speech hoor ik nauwelijks, want allereerst praat ze zacht, ten tweede heb ik weinig zin in dit gesprek en ten derde raakte ze me al kwijt toen ze me vijf minuten van mijn tijd vroeg. In vijf minuten kan je vaak 'sorry' zeggen, veel bullshit verkondigen en al helemaal veel shotjes naar binnen kachelen om maar niet naar dit gejammer te hoeven luisteren. Isla is echter overduidelijk niet van plan om deze vijf minuten vol te praten, want ze gaat op haar tenen staan en het volgende moment voel ik haar lippen op de mijne. Over valsspelen gesproken. Fuck.
          Even, heel even, laat ik haar haar gang gaan. Laat ik de zoete geur van haar parfum tot mij komen en laat ik het warme gevoel stukje bij beetje mijn lichaam in sijpelen. De eerste paar seconden voelt het als vanouds, als thuis, maar daarna komt het hier en nu weer terug en besef ik waar ze mee bezig is. Besef ik waar ik mee bezig ben. Abrupt buig ik terug en duw ik haar, zij het zacht, van me af. Een kort, ongelovig lachje rolt over mijn lippen en ik schud mijn hoofd. "Merlin, Iz." Ik wrijf kort in mijn ogen, schraap mijn keel. "Ik waardeer het dat je me zoveel mist dat je me zoekt in alles en iedereen die ook maar iets met me te maken heeft, maar ik denk niet dat tongworstelen met Taia of het dagdromen over Kills lul je ook maar iets duidelijk gaat maken over je gevoelens voor mij."
          Ik kijk naar het fragiele meisje voor me en voel me voor heel even ongemakkelijk. Verraden. Alsof dit alles één grote grap is waarin iedereen is betrokken behalve ik, want dit is toch het soort scène dat normaal in een Gossip Girl episode voorbij dwarrelt en de laatste keer dat ik het checkte, heb ik hier nooit een auditie voor hoeven doen. "Ik bedoel, je kunt niet zomaar bepalen om je gevoelens uit te zoeken en vervolgens alles en iedereen die op je pad komt hierbij betrekken om een spoor van vernieling achter te laten. En nee, ik ben niet heilig, nee. Ik maakte het uit via een sms — sue me. Maar ik ben tenminste wel eerlijk geweest over wat ik voelde. Ben nog steeds eerlijk over wat ik voel. Je zou 't eens moeten proberen, want als je denkt me met één kus ervan overtuigd te hebben dat je daadwerkelijk om me geeft, dan pas je misschien beter bij Killian dan je zou verwachten, want hij denkt wel met z'n lul. Een kus lijkt in ieder geval niet zoveel te betekenen als je hier wilt doen geloven."
          Met die woorden draai ik mezelf om. Weg van Isla. Weg van dit hele stomme feest. Weg van alle drama. Weg van, godverdomme, de glitters, al heb ik nu mijn mond tenminste wel dicht. Tenminste nog iets wat mee lijkt te zitten vanavond.



    She's imperfect but she tries

    ISLA ASHWORTH
    hufflepuff || somewhere || jase || dress+mask

    she doesn't say "I love you" like a normal person.
    instead, she'll laugh, shake her head, give you a little smile and say "you're an idiot".
    if she tells you you're an idiot, you're a lucky man.

    gifs © Cranston
    gezien ik deze zelf gemaakt heb
    Het was een reactie waar ik al bang voor was geweest, maar ik kon niet ontkennen dat ik het niet verdiende na wat ik gedaan had. Ik wist dat het de waarheid was, maar toch kwam het aan als een harde klap dat hij dacht dat ik die mijn gevoelens uitvogelen "een spoor van vernieling achterliet". Misschien deed het juist daarom zo'n pijn. Wat echter nog veel meer pijn deed, was hoe hij niet leek te geloven hoeveel ik om hem gaf. Het deed pijn dat hij leek te denken dat ik hem enkel "kuste" om hem te "verleiden". Ik had hem gekust omdat ik hem zo wilde laten voelen hoeveel hij betekende. Misschien dat anderen het konden, maar ik kan niet mensen zo zoenen zonder het te menen. En ik meende elk woord die ik tegen hem gezegd had met heel mijn hart. Maar hij geloofde niet wat ik zei, hij geloofde niet dat ik eerlijk tegen hem was. Het voelde frustrerend. Had ik het uitgemaakt met Cedric als ik niet nog zoveel voelde voor Cas? Nee, dan had ik dat nooit gedaan. Had ik het uitgemaakt met Cedric als ik niet dacht dat er nog iets was tussen Cas en mij? Nee. Er was maar één iemand die ik echt wilde en met wie ik misschien zelfs wel stiekem een toekomst zag, en hij liep op dit moment bij mij vandaan. Het kostte mij ontzettend veel moeite om hem niet achterna te gaan maar, deels op advies van Lana, deed ik het toch niet, al bleef de angst bestaan dat hij hierdoor juist de indruk kreeg dat ik niet oprecht om hem gaf. Ik probeerde mezelf voor te houden dat hij tijd nodig had om er over na te denken. Ik probeerde hoop te houden dat hij misschien nog wel gevoelens voor mij had, omdat hij niet letterlijk gezegd had dat hij niet meer wilde, maar het was behoorlijk lastig. Toch wilde ik het nog proberen, wanneer Cas tijd gehad om er over na te denken, want ondanks dat hij mij vorig jaar een gebroken hart bezorgd had, waren alle gelukkige en goede momenten met hem dat waard geweest. Als die momenten niet de slechte tijd daarna zonder meer overstraalden, dan had ik niet opnieuw willen proberen. Maar dat deden ze wel. Ik zou mijn hart open en bloot op tafel moeten leggen voor hem, met de kans dat die misschien wel compleet de grond ingestampt werd, maar de kleine sprankeling van hoop die ik nog had, dat was dat waard, hoe benauwd, angstig en paniekerig het mij ook deed voelen.
          Met trillende handen verstuurde ik hem uiteindelijk een berichtje, waarbij ik mijzelf stilletjes toespraak om verder geen contact meer met hem op te nemen totdat hij het wilde, al betwijfelde ik of ik mezelf daaraan kon houden.

    To Cas
    Laat het weten wanneer je nog wilt praten. Ik blijf op je wachten, net zolang jij alle tijd hebt gehad die je nodig hebt.
    Liefs, Isla


          Nadat ik het bericht verstuurd had, liep ik de zaal uit, waarbij ik voor de derde keer bedolven werd onder een lading glitters. Eigenlijk wilde ik Roza zoeken, omdat zij ook meer dan de waarheid verdiende, maar Luke had al aangeven dat hij overal gezocht had nadat ze van hem was weggerend. Ik gokte dat Roza zeker niet met mij wilde praten, als ze niet eens met Luke wilde praten, dus misschien was dat ook iets wat ik eerst moest laten rusten en omdat mova anders waarschijnlijk verpest wordt.
          Het paniekerige gevoel dat ik had begon echter steeds meer bezit te nemen van mijn lichaam, waardoor ik lichtelijk opgelucht werd toen ik Jase's vertrouwde gezicht zag. Hij zag er echter niet al te best uit, waardoor schuldgevoel zich bij de paniek voegde. Terwijl ik mij druk maakte om Cas, was ik voor even vergeten dat Jase het had uitgemaakt met Blake. Hij deed dan wel dat het hem niet deerde, maar ik kende hem goed genoeg om te weten dat het hem wel uitmaakte, en veel ook.
          "Het spijt me," zei ik zachtjes, terwijl ik mijn armen om hem heen sloeg. "Ik had er voor je moeten zijn gelijk vanaf het begin. Doe alsjeblieft niet tegen mij alsof de hele situatie je niks doet. Ik ken je veel beter dan dat, en dat weet je." Ik liet hem los en keek hem met een zwakke glimlach naar hem op. "We zijn wel een lekker stel vrienden zeg, samen," snifte ik terwijl ik een verdwaalde traan van mijn wang veegde. Mijn ogen waren nog steeds waterig en er zou niet veel meer voor nodig zijn om de dam te doen breken. "Weet je nog steeds zeker dat je niet liever samen met mij en een bakijs stomme films wilt gaan kijken?"

    [ bericht aangepast op 5 aug 2017 - 1:33 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Gabriel "Uri" Ulrick Murray
    *fistbumps* Balalalala



    Gabriel "Uri" Murray - Hufflepuff - Halfblood - 17 years old - Hallways > Library - Luke & Roza > Henry




    Roza maakt een verbaasd geluidje als ik naast haar kom zitten, maar staat dan vrijwel meteen op. Met grote ogen staar ik haar aan. Ze zegt van alles over dat ze dit niet verdient en ik wil opstaan om haar nog een knuffel te geven, maar ze is al weg. Ik bijt op mijn lip. Waarschijnlijk is het inderdaad beter als ze zelf eerst alles op een rij kan zetten, maar ik wil niet dat ze iets stoms doet. Oh, misschien had ik niet moeten komen. Luke had alles prima onder controle. Als ik niet was gekomen dan was Roza nog veilig bij Luke. Wie weet waar ze nu is...
    'Het komt wel goed. Daar zorg ik voor,' zegt Luke dan en hij geeft me een klop op mijn schouder. Ik knik even naar hem.
    'Bedankt, sorry,' zeg ik zacht tegen hem en dan ben ik alleen in de gang. Ik had ze gewoon met rust moeten laten. Niet iedereen wil mij knuffelen en dat snap ik best. Misschien... Roza wilde mij vast niet knuffelen omdat ik gay ben... Ze wist het. Dat moet de reden zijn. Ik maak een gefrustreerd geluid. Waarom kan ik niet gewoon op meisjes vallen? Ben ik wel echt gay? Ik moet mijn gedachten gewoon verzetten. Het is allemaal gewoon een fase die hopelijk heel snel weer over gaat. Mijn mobiel trilt en ik haal hem uit mijn broekzak. Meteen verschijnt er een glimlach op mijn gezicht. Het is Henry. Henry is echt zo schattig en lief. We beginnen Truth or Dare te spelen en het komt er al snel op neer dat ik zingend naar binnen moet komen en nog veel meer. Oh hemel, ik kan helemaal niet zingen. Straks zet ik mezelf voor schut. Langzaam loop ik richting de bibliotheek omdat ik echt enorm nerveus ben om Henry te ontmoeten. Hij is echt leuk en in tegenstelling tot Theo valt hij wel op jongens. Oh, het is zo verwarrend allemaal! Wat moet ik nou doen? Ik besluit voor vanavond in ieder geval maar gewoon plezier te hebben met Henry. Dan kan ik later sowieso nog kijken wat ik doe. Toch? Laat ik maar gewoon genieten. Ik schrik Henry waarschijnlijk toch af met mijn weirdness.
    Eenmaal aangekomen bij de bibliotheek moet ik echt even al mijn moed bijeen schrapen voor ik naar binnen ga. Ik ben helemaal aan het trillen van de zenuwen en ik google snel de lyrics van het lied. Eigenlijk ken ik het best uit mijn hoofd, maar het is zo... ahh... Ik ben zo verschrikkelijk nerveus dat ik zelfs even Roza en iedereen waar ik me nog meer zorgde over maakte vergeet.
    'Well, this car is, systematic, Hydromatic, Automatic. Why, it's greased lightning!' zeg ik en ik duw de deur open zodat ik naar binnen kan. Henry zou rechts achter wachten, dus daar loop ik heen, 'We'll get some overhead lifters and four barrel quads, oh yeah. Fuel injection cutoffs and chrome plated rods, oh yeah. With a four-speed on the floor, they'll be waiting at the door. You know that ain't no shit, we'll be getting lots of tit in Grease Lightning...' Ik val stil zodra ik er ben en mijn wangen kleuren in een keer knal rood. Ik zet mezelf echt zo erg voor schut.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Gilderoy Lockhart
    “Professor Dumbledore has granted me permission to start this little dueling club, to train you all up, in case you ever need to defend yourselves, as I myself have done on countless occasions. For full details, see my published works.'



    Gilderoy Lockhart - Ravenclaw - Halfblood - 17 years old - In the lake > At the lake - Alone > Dorcas & Mary




    Het is alsof iemand een stop uit het bad trekt en het water in een golf weer uit het bad stroomt. Mijn longen krijgen weer lucht en zo ook mijn hersens weer. Lucht! Ik krijg lucht! Ik begin te proesten en kom weer bij bewustzijn. Het water wat ik ophoest komt over mijn mooie blouse heen al maakt dat alles niets meer uit. Ik tril als een verzopen katje en kan niets anders doen dan hoesten en proesten en hopen op meer lucht. Ik wil me omdraaien naar mijn buik, maar wordt dan overeind gehezen aan mijn kraag, waardoor ik weer geen lucht krijg. De kraag snijdt in mijn hals en duf kijk ik op naar Dorcas.
    'Je bent een eerste klas klootzak, Gilderoy Lockhart. Gefeliciteerd, nu is er toch nog iets in het leven waar je wél in slaagt,' zegt ze. Ik wil fronsen en vragen wat er is, maar zoveel lucht heb ik nog niet. Vervolgens krijg ik haar hand hard tegen mijn gezicht en ik jammer het uit. Wat is er in hemelsnaam aan de hand. Ik begin weer te hoesten en probeer na te denken. Wat heb ik in Merlinsnaam gedaan? Oh... Ik heb ze verteld over Kath... en... oh ik heb Dorcas gezoend. Hoe ben ik in het water beland dan? Wie heeft mij gered? Waarom?
    ‘Jij... jij... ego-centrische, vieze klootzak.’ Oh een nieuw iemand die mij even komt uitschelden. Ik wil opkijken om te zien wie het is, maar wordt weer hard in mijn gezicht geslagen. Ik vloek luid en kijk dan op om Mary te zien. Ze wijst met haar stok naar me en met alle kracht die ik in mn lijf heb, kruip ik iets naar achter, om vervolgens weer in de storten. 'Als jij het ooit nog waagt of ook maar in je hoofd haalt om één van mijn vriendinnen pijn te doen, op wat voor manier dan ook. Ik weet je te vinden en ik zal er persoonlijk voor zorgen dat er weinig van je stomme haar en koppie overblijft. Wij zijn over, Lockhart.’ Over? Waarover? Oh... onze relatie. Alsof mij dat boeit. Ze was toch een saaie drol.
    'Slet,' weet ik zacht uit te brengen en schiet dan omhoog om te hoesten en geef dan over over mijn broek en schoenen. Ik ben nog steeds buiten adem en ik staar naar de ranzigheid. Wat is er gebeurd? Mijn borst doet zo'n ontzettend zeer. Ik grijp naar mijn borst en nu ik eindelijk weer wat lucht binnen heb, verspil ik het om te gaan huilen. Alles doet zo veel pijn en alles is nat en vies en ik verdien dit helemaal niet. Ik voel me ronduit verschrikkelijk. Absoluut verschrikkelijk


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!


    Henry Jones
    Ravenclaw || Suit and crown || Let's see where the night takes us || Library || Uri
    Pixie had een date voor me geregeld. Eigenlijk zou ik de hele avond in de bibliotheek hebben doorgebracht, met hier en daar een uitstapje naar de bar voor wat drinken en proviant. Ik had inmiddels mijn boeken opgeborgen en zat op een tafel te appen met Uri. Hij was heel schattig en toen we aan de praat raakte merkte ik dat zijn persoonlijkheid me ook heel erg aansprak. Hij was vrolijk, entousiast, en een beetje vreemd, maar op een goede manier. Ik had echt heel erg veel zin in deze avond en wat mogelijk eruit zou volgen. Ik wilde hem niet pushen, zeker omdat ik door ons spelletje Truth or Dare er achterkwam dat hij nog nooit echt met een jongen was geweest. Toch wist ik zeker dat het erg gezellig ging worden. Tijdens het spelletje hadden we ook nog een tweede date gepland, of zo leek het in elk geval. Ik zou hem meenemen naar Les Mis in London en we zouden sushi gaan eten. Het klonk mij erg goed in de oren. Toen hij uiteindelijk toch echt onderweg was, stopte ik mijn mobiel weg in de binnenzak van mijn jasje en wachtte ongeduldig op zijn komst. Mijn voeten tikten onrustig op de vloer en mijn ogen waren gericht op de richting van de deur, die voor mijn ogen was geblokkeerd door meerdere rijen boekenkasten. Uri zelf was dan wel erg nerveus, maar ik merkte nu ook wel iets van zenuwen door mijn lijf gaan. Ik was nu niet de meest gezochte bachelor van de school en zo zag ik er ook niet uit. Ik zag eruit als de musical-lievende nerd die ik was. Plots hoorde ik een heel bekend melodietje met hele bekende woorden. Zonder echt na te denken begin ik mee te zingen: "We'll get some overhead lifters and four barrel quads, oh yeah. Fuel injection cutoffs and chrome plated rods, oh yeah. With a four-speed on the floor, they'll be waiting at the door. You know that ain't no shit, we'll be getting lots of tit in Grease Lightning! Go, go, go, go, go, go, go, go, go, go! Go grease lightning, you're burning up the quarter mile. Go grease lightning, you're coasting through the heat lap trial. You are supreme the chicks'll cream for grease lightning. Go, go, go, go, go, go, go, go, go, go!" Mijn lichaam deed de danspasjes op spiergeheugen van de talloze keren dat ik dit nummer bij karaoke avonden of alleen voor de spiegel had gezongen. Ik had dan ook pas na het refrein door dat Uri was gestopt met zingen. Ik zag hem iets verderop richting de deur staan met een rood hoofd en duidelijk ongemakkelijk. Ik liet mijn hele act vallen en snelde naar hem toe. "Hey, hey. Wat is er? Het klonk zo goed, of jij in elk geval." Zijn stem had een rauw randje, wat maar weinig stemmen hadden, en het was echt prachtig als je het mij vroeg, zeker in vergelijking met mijn standaard middelmatige musical stem. Ik liet mijn ogen over hem glijden. Hij zag er van dichtbij nog heel erg veel beter uit dat de korte aanblik van hem die ik net bij de bar had gehad toen we eigenlijk elkaar zouden ontmoeten. Ik woelde liefkozend door zijn warrige donkere haren en schonk hem een glimlachje. "Misschien kan je me je goocheltruc laten zien en dan kunnen we ons duet doen. We hebben een hele lijst dares af te ronden heb ik zo het gevoel." zei ik zacht. Het voelde vreemd om hardop in de bibliotheek te praten, zelfs al was er nu letterlijk niemand behalve wij, zelfs de bibliothekaresse was er niet. Het feit dat we net vrij luid een musical nummer hadden gezongen gaf me dan ook een heel apart en deels schuldig gevoel, gezien het altijd stil en rustig hoorde te zijn in de bibliotheek.

    Uri komt binnen terwijl hij zijn favo musical nummer zingt, Henry moet daarbij meezingen en erop dansen. Uri moet Henry een knuffel geven. Henry miet een serenade zingen aan Uri. Ze moeten een duet zingen. Uri moet zijn pick-up truc doen. Henry moet Uri's shirt uit doen en zijn eigen. Ze moeten zoenen met shirts uit. Ze moeten beiden voor elkaar in hun ondergoed poseren. Henry moet Uri's nek kussen. De morning after moeten ze samen ontbijten

    [ bericht aangepast op 14 aug 2017 - 14:37 ]


    Bowties were never Cooler

    Gabriel "Uri" Ulrick Murray
    *fistbumps* Balalalala



    Gabriel "Uri" Murray - Hufflepuff - Halfblood - 17 years old - Library - Henry - de goocheltruc




    Ik hoor hoe Henry gewoon door zingt en ik luister naar zijn stem. Het is gewoon zo ontzettend schattig en lief en- nee Uri. Het is verkeerd. Hoewel een keer geen kwaad kan, toch? Een avond genieten? Henry komt naar me toe gelopen en ik glimlach naar hem.
    'Hey, hey. Wat is er? Het klonk zo goed, of jij in elk geval,' zegt hij en ik kijk hem aan. Hij ziet er goed uit en is blijkbaar in het echt ook zo lief.
    'Sorry,' zeg ik zacht. Kom op, Uri. Man up. Niet zo verlegen zijn, want Henry is hartstikke aardig. Hij haalt zijn hand door mijn haren en ik knijp grijnzend mijn ogen dicht alsof ik het heel erg vind. 'Misschien kan je me je goocheltruc laten zien en dan kunnen we ons duet doen. We hebben een hele lijst dares af te ronden heb ik zo het gevoel.' Ik grinnik even en kijk weer naar hem op. Hij is zo lang.
    'Je vergeet de knuffel,' zeg ik dan met een glimlach en voordat ik wat kan zeggen, ga ik op mijn tenen staan en sla mijn armen om hem heen. Op zich knuffel ik wel vaker jongens, maar het voelt toch anders gezien hij mijn date is. Achter zijn rug vis ik snel de neproos uit mijn mouw en vouw hem op een bepaalde manier op en stop hem in mijn hand. Ik laat hem weer los en pak met mijn vrije hand een stukje flashpaper die ik oprol tot een roos met een blaadje en klem die in mijn volle hand tussen mijn duim en wijsvinger. Ik laat hem de papieren roos zien (maar niet de andere roos) en pak vervolgens een aansteker uit mijn broekzak.
    'Ik rook niet, geen zorgen,' zeg ik met een brede grijns tegen hem voor ik het papier aansteek. Er is een felle flits te zien en als de flits weg is, is de papieren roos weg en houd ik de andere roos tussen duim en wijsvinger. Met een kleine lach overhandig ik deze aan hem, 'dat is mijn pick up goocheltruc. Heeft het gewerkt?'

    [ bericht aangepast op 7 aug 2017 - 22:08 ]


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!


    Henry Jones
    Ravenclaw || Suit and crown || Let's see where the night takes us || Library || Uri
    Uri verontschuldigde zich, maar waarom snapte ik niet helemaal. Hij had niets om zich voor te verontschuldigen, want hij had niets fout gedaan. Ik vroeg hem de goocheltruc te doen en glimlachte toen hij een beter idee leek te hebben. Ik sloeg mijn armen stevig om zijn kleine lijfje heen toen ik die van hem om mijn middel voelde. Het was een heel fijn gevoel, warm en zacht, zoals een knuffel hoorde te voelen. Ik liet hem langzaam los, toen hij mij ook losliet en keek hem aan. Hij pakte een papiertje, die hij heel knap oprolde in de vorm van een roos. Ik dacht eigenlijk dat het al de truc was, maar dat kwam pas toen hij een aansteker pakte. Ik grinnikte bij zijn verzekering dat hij niet rookte. Ik deed het wel in gezelschap wat ook rookte, maar dat was niet vaak. Ik keek naar zijn handen en zag hem de papieren roos in de fik steken, waarna er een felle flits was en hij opeens een realistische neproos in zijn hand had. Ik keek hem met grote ogen aan en nam voorzichtig de roos van hem aan, die ik tussen de krans met klimop om mijn hoofd stak. "Het heeft zeker gewerkt, dat was geweldig!" zei ik enthousiast. Ik tilde hem voorzichtig op en zette hem op de tafel waar ik net op had gezeten, voor ik op mijn knieen voor hem ging zitten. Ik schraapte mijn keel en begon te zingen: "Think of me, think of me fondly
    When we've said goodbye
    Remember me, once in a while
    Please, promise me you'll try

    When you find that once again you long
    To take your heart back and be free
    If you ever find a moment
    Spare a thought for me

    We never said "our love was evergreen"
    Or "as unchanging as the sea"
    But if you can still remember,
    Stop and think of me

    Think of all the things
    We've shared and seen
    Don't think about the
    Things which might have been

    Think of me, think of me waking
    Silent and resigned
    Imagine me trying too hard
    To put you from my mind

    Recall those days, look back on all those times
    Think of the things we'll never do
    There will never be a day
    When I won't think of you" Ik schonk hem een kleine glimlach en ging weer staan. Ik kende echt te veel musicals uit mijn hoofd en deze serenade was daar nu precies het bewijs van. "Wil jij het nummer van het duet kiezen? Daarna hoef ik je oren niet meer te martelen met mijn stem die ook hier weer 4 octaven te laag zat." Mijn wangen waren toch licht rood gekleurt en om eerlijk te zijn had ik geen idee waar deze avond naar zou leiden, maar ik hoopte dat mijn twijfelachtige serenade niet te veel roet in het eten had gegooit. Mijn stem had wel een musical toon, maar de juiste toonhoogte raken kon ik eigenlijk niet. Eigenlijk zou ik graag naar de theaterschool gaan, maar daar zouden mijn ouders nooit mee instemmen.

    Uri komt binnen terwijl hij zijn favo musical nummer zingt, Henry moet daarbij meezingen en erop dansen. Uri moet Henry een knuffel geven. Uri moet zijn pick-up truc doen. Henry miet een serenade zingen aan Uri. Ze moeten een duet zingen. Henry moet Uri's shirt uit doen en zijn eigen. Ze moeten zoenen met shirts uit. Ze moeten beiden voor elkaar in hun ondergoed poseren. Henry moet Uri's nek kussen. De morning after moeten ze samen ontbijten

    [ bericht aangepast op 14 aug 2017 - 14:37 ]


    Bowties were never Cooler

    DORCAS MEADOWES
    RAVENCLAW || BEATER || GREAT HALL || CALANA || OUTFIT + MASK

    the most dangerous woman of all
    is the one who refuses to rely on your sword
    because she carries her own

    Ergens had ik verwacht dat de lieve Mary gelijk terug zou willen naar het kasteel, maar in plaats daarvan stapte ze op Roy af en schold ze hem de huid vol. The icing on the cake was dat ze hem een klap verkocht, op dezelfde wang als ik hem geslagen had. Damn. Hoe erg de situatie eigenlijk ook was, ik had het niet erg gevonden om daar wat popcorn bij te hebben. Roy reageert op de hele situatie door over te geven. Over zichzelf heen. Het was net alsof ik naar een carcrash keek, vooral wanneer hij ook nog in huilen uitbarst. Merlin. Hij zag er nog zieliger uit dan die keer dat hij in de modder en poep was gevallen tijdens een schooluitje op de basisschool.
          Maia stelde voor om terug te gaan, maar zei een seconde later alweer dat ze naar Nova ging. Ik had absoluut niet meegekregen dat die twee weer met elkaar aan het praten waren, maar goed, volgens mij kreeg ik überhaupt bijna niks mee van de drama hier op school, en zo erg vond ik dat niet.
          Op whatsapp vroeg Roy of ik hem wilde helpen, maar nee. "Je longen doen misschien pijn, maar je benen werken nog prima," merkte ik luchtig op. "Je kan jezelf wel naar Pomfrey lopen." Na deze woorden haakte ik mijn arm door die van Mary en ik trok haar mee naar het kasteel. "Je verdient echt veel beter dan die kwal," mompelde ik haar toe.
          Vlakbij de ingang van de Great Hall zag ik Killian staan, die, als ik het goed had begrepen, Mary's date was. Hij was iets klein dan ik ben, maar hmm, hij had geweldige schouders en armen. "Hier is je date, Eichenauer. Wees lief tegen haar, anders zal ik je later moeten opzoeken en dan zal ik niet zo lief tegen jou zijn." Mijn mondhoeken krulden omhoog in een vrolijke glimlach. "Veel plezier nog met je blonde tijgertje later." Met de nadruk op 'tje'. "En jij succes met deze idioot, Mary." Ik drukte een vriendschappelijke kus op Mary's wang en knipoogde speels naar Killian, en voor ik de Great Hall inliep, kneep ik zachtjes in zijn kont, want ja, die was ook niet verkeerd.
          In de zaal viel mijn blik al snel op Calana, en na ons gesprek op whatsapp van net besloot ik op hen af te stappen. Of het daadwerkelijk ging gebeuren of niet wist ik niet, maar het gesprek was ook al zeer entertainend.
          "Hmm, als dat mijn favoriete koppel niet is." Ik pakte een willekeurig glas van het dienblad van een voorbijlopende huiself en nam plaats naast Lana. De jongedame zag er nog altijd prachtig uit, maar was wel een beetje bleek, waardoor ik toch iets bezorgd werd. "Kan ik iets voor je halen?"

    [ bericht aangepast op 9 aug 2017 - 0:50 ]


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Mary Elizabeth MacDonald


    “I remember it now, it takes me back to when it all first started,
    but I only got myself to blame for it and I accept it now.
    It's time to let it all go, go out and start again.”



    Slet.’ Hij had me al zo vaak uitgemaakt voor slet vandaag, dat die scheldnaam zijn impact op mij langzamerhand wel al verloren had. Ik staarde hem voor een seconde aan, voordat ik hoofdschuddend overeind kwam. Net op tijd, want daardoor wist ik op een nippertje na een kopstoot te ontwijken. Wat hij daarna deed, had ik absoluut niet hoeven of willen zien. Voornamelijk omdat ik heel slecht tegen het beeld van overgevende mensen kon... dan voelde ik mezelf misselijk worden. Zo ook nu
          ‘Je longen doen misschien pijn, maar je benen werken nog prima.’ Dorcas' stem klonk ver weg, terwijl ik probeerde de vieze lucht buiten te sluiten. Kom op Mary, nu ook niet over je nek gaan... ‘Je kan jezelf wel naar Pomfrey lopen.’ Ik voelde dat er een arm door de mijne werd gehaakt en ik werd meegetrokken. Opgelucht haalde ik adem en voelde ik de misselijkheid wegebben. ‘Je verdient echt veel beter dan die kwal.’ Ik keek met een vage glimlach op naar Dorcas.
          ‘Ik heb dat nu al een paar keer gehoord vandaag en misschien hebben jullie wel gelijk.’ We liepen samen naar the Great Hall, waar ik een jongen bij de ingang zag staan en ik vermoedde dat hij Killian was, oftewel mijn date. Bijzonder lang was hij niet, maar nog steeds langer dan moi. Ergens was ik bang dat ik er nog steeds bleekjes uitzag door de misselijkheid, but then again, ik was al bleek dus veel erger kon het toch niet zijn.
          ‘Hier is je date, Eichenauer. Wees lief tegen haar, anders zal ik je later moeten opzoeken en dan zal ik niet zo lief tegen jou zijn.’
          ‘Mijn standards zijn niet zo hoog, zeker niet meer na Roy, dus wees maar niet bang,’ zei ik tegen Killian, half geruststellend en half grappend. Ik gunde hem een vriendelijke glimlach en stak mijn hand naar hem uit. ‘Gezien ik me nog niet echt heb kunnen voorstellen: ik ben Mary, Mary MacDonald.’
          ‘Veel plezier nog met je blonde tijgertje later.’ Ik keek even naar mijn haren, maar deze waren nog steeds bruin. ‘En jij succes met deze idioot, Mary.’ Dorcas drukte een kus op mijn wang en liet ons achter met z'n tweeën.
          ‘Het spijt me zo dat ik je heb laten wachten, het is nogal een bewogen avond geweest...’ Ik keek hem veronschuldigend aan, maar toverde toen een lach op mijn gezicht. ‘Wil je swayen? Ik beloof dat ik je tenen zo lang mogelijk heel zal proberen te houden.’



    17 – Year 6 – Muggleborn – Gryffindor – Seeker – Lake > Great Hall
    Roy, Maia, Dory & Killian – Dress & Mask


    I just caught the wave in your eyes

    Killian "Killyweed" Eliot Eichenauer


    19 • Year 7 • Pureblood • Ravenclaw • Great Hall • Mary • suit & mask

    Ik kijk toe hoe Castor de Great Hall uit stormt nadat Isla haar lippen op die van hem geplant heeft in een poging hem om te kopen. Wat verward kijk ik toe. Dit is niet de Castor die ik ken. Zelfs als broer heb ik hem nooit zo verward en overstuur gezien. Even twijfel of ik hem achterna moet gaan, maar aan het eind van de gang zie ik Dorcas en Mary al aankomen. Ik haal snel mijn telefoon tevoorschijn en stuur een berichtje naar mijn broer.

    > Castor: I guess you need your bed back? Heb je iets nodig? Chocolade? Gossip Girl? Mijn geweldige aanwezigheid? Tell me xo Kill

    We zijn over het algemeen absoluut niet de broers die diepe gesprekken hebben over onze gevoelens. Onze ruzie van eerder is iets wat nog niet vaker is voorgekomen en het maakt wel duidelijk hoe shit de situatie met Isla voor mijn broertje is. Ergens heb ik de neiging om op haar af te stappen en haar een flinke preek te geven over hoe ze hem moet behandelen als ze hem waardig wil zijn, maar ik weet zelf ook dat dat niks gaat helpen.
          ‘Hier is je date, Eichenauer. Wees lief tegen haar, anders zal ik je later moeten opzoeken en dan zal ik niet zo lief tegen jou zijn.’ Ik kijk op naar het tweetal dames en dwing mezelf charmant te glimlachen. Ik maak een kort buiginkje naar Mary en knipoog naar Dorcas
          ‘Mijn standards zijn niet zo hoog, zeker niet meer na Roy, dus wees maar niet bang,’ zegt Mary. Ik heb het grootste deel gemist van wat er tussen die twee gebeurd is, maar van wat ik gehoord heb van Castor is Roy niet te harden. ‘Gezien ik me nog niet echt heb kunnen voorstellen: ik ben Mary, Mary MacDonald.’
          'Killian,' vertel ik haar. 'Eichenauer. Castor's broer.'
          ‘Veel plezier nog met je blonde tijgertje later.' Ik frons en kijk naar Mary. Haar haren zijn toch echt bruin, maar misschien is het een inside joke tussen de twee. 'En jij succes met deze idioot, Mary.’ Ik maak een verontwaardigd geluidje en steek mijn middelvinger op als Dorcas wegloopt. Ik schud mijn hoofd en draai me om naar Mary.
          ‘Het spijt me zo dat ik je heb laten wachten, het is nogal een bewogen avond geweest...’ Het is niet goed duidelijk in het weinige licht, maar ik kan zien dat Mary een lastige avond gehad heeft. Ik heb beloofd haar naar Alexander te brengen, maar ik wil haar eerst laten zien dat ik daadwerkelijk een goede date kan zijn. ‘Wil je swayen? Ik beloof dat ik je tenen zo lang mogelijk heel zal proberen te houden.’
          'Natuurlijk,' glimlach ik. Ik pak haar hand vast en trek haar voorzichtig mee naar de dansvloer, waar ik een hand op haar heup leg. Het nummer dat gedraaid wordt is nou niet echt een "sway nummer", maar dat kan me op dit moment vrij weinig schelen. 'Gaat het?' vraag ik, 'na alles wat er gebeurd is?' Zie, ik kan best wel een gentleman zijn.


    “You put the ass, in class.”


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.




    Dit topic is gesloten omdat het maximum van 300 berichten is bereikt


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.